abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85707419
hot rod

Verenigde Staten
Komedie / Actie
88 minuten

geregisseerd door Akiva Schaffer
met Andy Samberg, Jorma Taccone en Isla Fisher

De amateur stuntman Rod Kimble heeft één probleem: zijn stiefvader Frank is een ontzettende eikel. Hij pest Rod iedere dag, bij de wekelijkse boksoefening laat hij Rod iedere hoek van de ring zien, eigenlijk respecteert hij Rod totaal niet. En het allerergste, die zogenaamde stunts van Rod zijn niets anders dan lachertjes in de ogen van Frank. Op een dag krijgt Frank een hartaanval en het enige dat hem nog kan redden is een harttransplantatie. Niemand minder dan stuntman Rod zal opereren als zijn reddende engel door geld in te zamelen voor de operatie. Rod zal met zijn motor over 15 bussen springen.

heerlijk droge komedie die lekker wegkijkt, aanrader
een 7 :)
pi_85707499
Eindelijk Inception gezien van de week. Weinig aan toe te voegen als ik zie wat er hier over geschreven is. Wat een meesterwerk. Een dikke 9 imo.
pi_85708689
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:49 schreef xiexiewajijniezie het volgende:

[..]

Ik wou ook zo graag die film zien (omdat het originele verhaal van de tekenfilm zo goed is en de tekenfilm zelf erg vermakelijk is), maar een beetje onderzoek op IMDB weerhield mij gelukkig om de film te gaan bekijken..... tot nu toe is jouw reactie de meest positieve die ik over deze film heb gelezen!

dus zeker weten geen aanrader!
Bij nader inzien was ik toch enkel positief omdat ik de serie zo super vond. De film heeft zo'n sterke basis als de serie compleet kapot gemaakt. Ik denk dat het missen van humor ook een belangrijk gebrek is. In alles waarin de serie zo sterke was, is deze film enorm slecht.

[ Bericht 6% gewijzigd door -Strawberry- op 25-08-2010 23:22:15 ]
pi_85709180
The Last Airbender

Katara en Sokka vinden op een dag een jongetje, Aang, in het ijs vlakbij hun dorp. Hij blijkt de laatste van zijn soort te zijn: iemand die het element lucht kan manipuleren. Hij is bovendien de Avatar, de persoon (die steeds terugkeert dmv reïncarnatie) die alle vier de elementen kan beïnvloeden dmv telekinesis en tai chi. Al jaren jaagt de vuurnatie op hem om hun macht te kunnen houden over grote gebieden van de andere naties.

Ik ga het toch maar kort houden:

4
oppervlakkige verfilming van het eerste deel van de serie, niet speciaal. En dan denk ik dat ik de film alleen kon uitzien omdat ik de serie zo geweldig vond en ik daar vooral aan bleef denken tijdens de film.

To quote:
"Such a shame. It could have been so good." en
"In short, this film contains nothing that made the show great. "

[ Bericht 1% gewijzigd door -Strawberry- op 25-08-2010 23:25:32 ]
pi_85711887
City Island

2e keer gezien nu, samen met een zeer kritische vriend. Hij vond hem ook prachtig, zeer ondergewaardeerde film met Andy Garcia over een gezin die een beetje raar is, maar wel super leuk!

Dikke 8,5!
pi_85712790
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:38 schreef JDx het volgende:
City Island

2e keer gezien nu, samen met een zeer kritische vriend. Hij vond hem ook prachtig, zeer ondergewaardeerde film met Andy Garcia over een gezin die een beetje raar is, maar wel super leuk!

Dikke 8,5!
Jaaaa die heb ik hier toen nog (als eerste geloof ik) aangeraden, echt een briljante film :D
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  † In Memoriam † donderdag 26 augustus 2010 @ 00:05:19 #207
264940 8108139dpths
pi_85712873

Echt, wow; een lust voor het oog. :9~
Ik hoorde van vele kanten dat het verhaal wat tegenviel, maar dat viel mij eerlijk gezegd reuze mee. Ik vond 'm juist erg goed. Deze film krijgt van mij dan ook gewoon een dikke 8,5.

--
en eerder vandaag:

Eveneens erg gaaf. Heath Ledger is werkelijk geniaal als The Joker. _O_
De film duurt lang, maar verveelt geen moment. Dikke aanrader. Heeft ook wel een 8.5 verdiend.
pi_85714015
Rec 2
Vervolg op Rec. Dacht eerst dat het een andere film met een zelfde soort verhaal was. Kwam er later achter dat het echt een vervolg was. Vond het verder een matige en lugubere film.
IMDb: 6,7
Ik: 5,0

pi_85714444
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 00:05 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]

Echt, wow; een lust voor het oog. :9~
Ik hoorde van vele kanten dat het verhaal wat tegenviel, maar dat viel mij eerlijk gezegd reuze mee. Ik vond 'm juist erg goed. Deze film krijgt van mij dan ook gewoon een dikke 8,5.

--
en eerder vandaag:

[ afbeelding ]

Eveneens erg gaaf. Heath Ledger is werkelijk geniaal als The Joker. _O_
De film duurt lang, maar verveelt geen moment. Dikke aanrader. Heeft ook wel een 8.5 verdiend.
Sunshine inderdaad lust voor het oog. Verhaal zat goed in elkaar, alhoewel ik het einde wel best slecht vond.

Je meent toch niet serieus dat je The Dark Knight nu pas ziet he? :')
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_85715572
Eerst:

Into the Wild:
Erg mooi. Diep en mooie beelden. Topfilm.

Dan:

Blow:
Tragische en gave film. Depp is weer op zijn best.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  † In Memoriam † donderdag 26 augustus 2010 @ 02:02:12 #211
264940 8108139dpths
pi_85716324
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 00:43 schreef ThaTim het volgende:

[..]

Sunshine inderdaad lust voor het oog. Verhaal zat goed in elkaar, alhoewel ik het einde wel best slecht vond.

Je meent toch niet serieus dat je The Dark Knight nu pas ziet he? :')
Nee, het einde vond ik juist sterk. :{

En ja, ik zag The Dark Knight voor het eerst. :@
pi_85716387
Unthinkable met Samuel L. Jackson gezien dit weekend. Speelt wel aardig als martelaar. Leuk om tussendoor even te kijken.
pi_85716474
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 16:31 schreef BRooster het volgende:
Gisteren Deja Vu gekeken.
De meeste mensen hebben het wel eens meegemaakt: het vreemde gevoel wanneer je ergens bent, iemand ziet of een situatie beleeft en denkt het eerder meegemaakt of gezien te hebben. Maar wat als deze gevoelens in werkelijkheid waarschuwingen zijn uit het verleden of puzzelstukjes voor de toekomst? Inspecteur Doug Carlin wordt ingeschakeld om bewijsmateriaal te verzamelen wanneer er een bom is ontploft op een boot in New Orleans. Hij ontdekt tijdens zijn onderzoek dat het déjà vu-gevoel, waarvan men over het algemeen denkt dat het slechts in je hoofd bestaat, in werkelijkheid een krachtig hulpmiddel kan zijn.

Tja, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Het begon interessant, maar er waren te veel dingen die me tegenstonden aan deze film of gewoon niet klopten. IMDB geeft hem een 7, ik een 6.
Leuke film, alleen zie je het plot ver van te voren aankomen.
pi_85716946
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 02:16 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Leuke film, alleen zie je het plot ver van te voren aankomen.
Ja, net als de twist van The sixth sense natuurlijk.
pi_85717651
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 02:08 schreef _Flea_ het volgende:
Unthinkable met Samuel L. Jackson gezien dit weekend. Speelt wel aardig als martelaar. Leuk om tussendoor even te kijken.
leuke film inderdaad maa rik vind em in de kranten wel erg overrated... komop 4 sterren tot 5 sterren echt niet...
ge3woon een OK filmpie...
pi_85719327
Law abiding citizen
Een aanklager, Nick Rice (Foxx), komt terecht in een wraakcomplot van iemand die getraumatiseerd is door het rechtssysteem. Hij moet het opnemen tegen een crimineel meesterbrein, Clyde Shelton (Butler), die vanuit de gevangenis een hele stad onder controle heeft.

Geweldig verhaal, en goed geacteerd. Echt mn favoriete film van dit moment!
Everything will be okay in the end, so if its not okay its not the end.
pi_85723079
Salt
Geen bioscoopkaartje waard maar gelukkig al wel te downloaden. Leuk actie tussendoortje waar het realisme ver te zoeken is. Als actiefilm voldeed ie voor mij wel: 7.0 / 10

Vampires Suck
Je weet wat je kunt verwachten. Een paar geslaagde grappen en 10tallen tenenkrommende. Wanneer komt er weereens een leuke parodie uit zoals Scary Movie 1 & 3? Jammer dat het alleen maar over twilight ging en niet over bijv true blood. 4 / 10

JCVD
Verrassend aardige film over Jean Claude Vandamme als zichzelf. Hij heeft schulden en als hij dan geld gaat halen bij een bank wordt de bank overvallen. Droge humor, een paar vreemde dialogen, een geinig verhaal en prima gefilmd. Ook JCVD zelf doet het meer dan behoorlijk. Aanrader: 7 / 10
  Moderator donderdag 26 augustus 2010 @ 12:10:39 #218
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_85724450
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:31 schreef planethugo het volgende:

Vampires Suck
Jammer dat het alleen maar over twilight ging en niet over bijv true blood. 4 / 10

Niet zo vreemd natuurlijk. Vrijwel niemand kent True Blood en honderden miljoenen mensen hebben Twilight gezien.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_85724592
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:10 schreef Mike het volgende:

[..]

Niet zo vreemd natuurlijk. Vrijwel niemand kent True Blood en honderden miljoenen mensen hebben Twilight gezien.
één of 2 scenes kan toch wel. Buffy komt 1 seconde langs en andere vampierfilms heb ik er niet uit kunnen halen. Noem de film dan Twilight sucks ofzo ;)
  donderdag 26 augustus 2010 @ 12:34:50 #220
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_85725355
Hot Tub Time Machine (2010, VS, Steve Pink)
Deze film probeert duidelijk mee te liften op het succes van tienerkomedies met mannen van middelbare leeftijd in de hoofdrol, zoals The Hangover e.d. Maar jammer genoeg haalt deze film bij lange niet het niveau van die film. Wat voor de betrokkenen geen verbazing mag zijn, aangezien niemand z'n best lijkt te hebben gedaan voor deze film. Vooral de schrijvers lijken het idee gehad te hebben er met minimale inspanning vanaf te komen. Het hele idee erachter is natuurlijk belachelijk. Maar dat zou te vergeven zijn als er wat meer goede grappen in de film zouden zitten. Cusack zelf loopt voornamelijk rond met een blik van: "Het zijn zware economische tijden en mijn hypotheek moet betaald worden, dus moet ik me maar weer verlagen naar dit."
Daartegenover staat dan weer Corddry, die met zijn overdreven ambitie om grappig te zijn constant balanceert tussen het hilarische en irritante.
Het grootste lichtpuntje van de film was Lizzy Caplan. Niet alleen maar omdat ze zo leuk is, maar ook omdat ze een beetje leuke sarcastische humor met zich mee brengt tussen alle onderbroekenlol.
Deze review klinkt misschien wat zuurder dan ik ben over de film, dus voor alle duidelijkheid; het is geen verschrikkelijk slechte komedie, maar het ontstijgt nooit de middelmatigheid van een komedie die leuk is als je niks te doen hebt op een regenachtige avond.
cijfer: 5.5

Taking Woodstock (2009, VS, Ang Lee)
Ik ging met verkeerde verwachtingen deze film in. Had vooral een film over jongelui die lekker naar Woodstock gaan verwacht. Echter over het festival en/of de jaren '60 op zich heeft de film weinig interessants te melden. Het is leuk om te weten hoe het organiseren van het festival in z'n werk ging. Maar daar kan je geen film van 2 uur mee vullen. De scené's die daarover gaan zijn dan ook opvallend genoeg de saaiste van de film. De ware kracht van de film zit in het persoonlijke verhaal van de agonist Elliot Teichberg en zijn relatie met z'n verschrikkelijke moeder en lieve vader. Daarin laat Ang Lee zijn echte kwaliteiten zien als kenner van de menselijke psyche, emoties en onderlinge verhoudingen, zoals die al eerder deed in Brokeback Mountain.
Ang Lee is duidelijk van de spitscreen. In Hulk gebruikte hij ze al te pas en te onpas en ook in deze film komen ze regelmatig voor. Al weet hij het gebruik hier gelukkig beter te dozeren.
cijfer: 6
  † In Memoriam † donderdag 26 augustus 2010 @ 12:49:16 #221
264940 8108139dpths
pi_85725998

Dát is actie. _O_
'nuff said. 8-)

8.5. IMDB: 7,5.
pi_85736073
Step Brothers

quote:
Brennan Huff is een negenendertig jaar oude man die nog nooit het huis uit is geweest en leeft samen met zijn gescheiden moeder, Nancy Huff. Dale Doback is een veertig jaar oude man die ook nog nooit het huis heeft verlaten en leeft samen met zijn vader die reeds weduwnaar is, Dr. Robert Doback. Beide zijn ze werkloos en leven al hun hele leven van de goedheid van hun ouders. Nancy ontmoet Robert; ze worden verliefd, trouwen, en gaan inwonen bij Robert. De twee zonen worden verplicht samen te wonen in dezelfde kamer als stiefbroers. Brennan en Dale haten elkaar, maar ontdekken dat ze toch niet zo verschillend zijn. Ze voelen zich beide 12 jaar oud gevangen in een volwassen lichaam en ze leven beide in hun eigen wereld. Ze worden beste vrienden, en dan beslissen de ouders om ze eruit te gooien omdat ze gaan scheiden. Hun levens gaan veranderen, en ze zullen moeten opgroeien.
Luchtig verhaal maar goed uitgewerkt door een goede samenwerking van acteurs. Eindelijk een film gevonden waar ik me niet erger aan Will Ferrell. :D Leuk voor op een saaie middag met een bak chips.

7/10
  donderdag 26 augustus 2010 @ 17:26:24 #223
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_85737313
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:53 schreef d1ce het volgende:
Step Brothers

[ afbeelding ]
[..]

Luchtig verhaal maar goed uitgewerkt door een goede samenwerking van acteurs. Eindelijk een film gevonden waar ik me niet erger aan Will Ferrell. :D Leuk voor op een saaie middag met een bak chips.

7/10
Ik vond dit echt een briljante film: Hoe vaker ik hem kijk, hoe meer grappen ik ontdek.

En hoe aanstekelijk is Sweet child of mine *O*

pi_85737620
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:26 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Ik vond dit echt een briljante film: Hoe vaker ik hem kijk, hoe meer grappen ik ontdek.

En hoe aanstekelijk is Sweet child of mine *O*

Heerlijke film ja! :)
pi_85739003
Salt
Matige actiefilm. Leuk voor thuis op een luie avond!
Ik: 7,0
IMDb: 6,6
pi_85740531
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:53 schreef d1ce het volgende:
Step Brothers

[ afbeelding ]
[..]

7/10
dats echt een hele gave film! waren er maar meer films zoals die
pi_85741666
Ik erger me ook altijd aan die man, heb ook wel een leuke gezien, zeker een 7, dan is ie voetbal coach ofzo, weet alleen de naam niet meer, Kickers ofzo?
  Moderator donderdag 26 augustus 2010 @ 19:37:36 #228
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_85741778
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:34 schreef JDx het volgende:
Ik erger me ook altijd aan die man, heb ook wel een leuke gezien, zeker een 7, dan is ie voetbal coach ofzo, weet alleen de naam niet meer, Kickers ofzo?
Kicking & Screaming
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_85742406
Coming to america 1988
Akeem (Murphy) is de kroonprins van Zamunda, een koninkrijk in Afrika. Akeem is opgegroeid in ongekende luxe met bedienden voor alles wat hij zich kan wensen. Zelfs zijn veters hoeft hij niet te strikken. Wanneer hij op 21-jarige leeftijd wordt voorgesteld aan zijn bruid weet hij na een kort gesprek dat zij niet de ware is. Hij vraagt zijn vader toestemming om naar Amerika te gaan om daar een bruid te zoeken. Aangekomen in New York gaat hij naar Queens en neemt de steenrijke prins samen met zijn bediende Semmi (Hall) een arme levensstijl aan. Akeem wil namelijk een vrouw zoeken die op hem valt vanwege zijn persoonlijkheid en niet vanwege zijn geld.

Oordeel:
Een van Murphy zijn beste, maar daar is alles mee gezegd. Leuk voor tussendoor, iets beter dan de matige komedie maar dat is het.

Cijfer: 7
Imdb: 6,8
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:44:53 #230
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_85747623
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:10 schreef Mike het volgende:

[..]

niemand kent true blood?? volgens mij is het toch echt een aardig hit serie in de USA
pi_85749162
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:44 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

niemand kent true blood?? volgens mij is het toch echt een aardig hit serie in de USA
true blood is een GEWELDIGE serie!!!!!!!!!!!!!!! :D:D
pi_85749215
Ratatouille

Verenigde Staten
Animatie / Familie
110 minuten

geregisseerd door Brad Bird en Jan Pinkava
met de stemmen van Patton Oswalt, Lou Romano en Peter O'Toole

Remy is een rat die constant zijn leventje in het dure Franse restaurant Gusteau op het spel zet. Niet alleen vanwege zijn liefde voor lekker eten, maar ook omdat hij dolgraag zelf topkok wil zijn. Wanneer de jonge Linguini, die ondanks zijn gebrek aan talent een baan in de keuken krijgt aangeboden, de talenten van Remy ontdekt, is dat de kans voor de rat om zijn droom uit te laten komen. Linguini en Remy werken vervolgens samen en proberen Gusteau's restaurant weer op de kaart te zetten.

wow wat een ontzttend leuke film is dit, kijkt echt geweldig weg. en heb me er ontzettend mee vermaakt. 1 van de beste pixar films. en zeker ook geschikt voor de ouderen onder ons (ben zelf 22) dikke aanrader deze film!!
dikke 8.5
  donderdag 26 augustus 2010 @ 23:00:05 #233
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_85751751
Kaette Kita Yopparai (Three Resurrected Drunkards a.k.a. Sinner In Paradise)
Nagisa Ôshima was altijd kwaad geweest over de manier waarop men in Japan omging met de Koreaanse minderheid. Die ergernissen heeft ie geventileerd in een aantal films, waarvan Three Resurrected Drunkards er 1 is.
Het begint als een comedy met een donkere ondertoon maar gaandeweg komt steeds meer dat politieke geluid van Ôshima naar boven, waarin hij helemaal (vooral in het eerste deel)niet positief staat tegenover zijn Japanse personages: 3 komische vrienden die worden aangezien voor illegale Koreaanse immigranten.

Het verhaal begint halverwege overnieuw, dat destijds zo vernieuwend was dat er verhalen zijn over het publiek dat massaal aan de bioscopen vroeg de fout in de film goed te maken: de film begon namelijk zomaar opnieuw! Je zou het kunnen omschrijven als een vroege versie van Groundhog Day en vraagt je af of Harold Ramis hier z`n inspiratie voor die film vandaan haalde.

Hoe dan ook, dit is wat mij betreft de meest toegankelijke van de vijf films uit de Eclipse box.
Een box die me zonder meer bevallen is en in de toekomst nog met regelmaat zal worden herbekeken.
Zonder meer een aanschaf waard.

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 7,7/10
pi_85751918
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 22:09 schreef casper019 het volgende:

[..]

true blood is een GEWELDIGE serie!!!!!!!!!!!!!!! :D:D
ik heb daar ooit wel naar gekeken, maar ik vond het 'te nep'... keek er waarschijnlijk met verkeerde ogen naar :)
  Moderator donderdag 26 augustus 2010 @ 23:32:01 #235
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_85753148
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:44 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

Het gemiddelde aantal kijkers in de VS is ongeveer 4.5 miljoen (niet zo hoog dus op 310 miljoen inwoners :P). Het is voornamelijk zo laag omdat het wordt uitgezonden op HBO en daar moet je voor betalen.

Het is dan ook logisch dat als je een parodie gaat maken je je richt op Twilight, dat zowat elke tiener in de VS wel gezien heeft.
pi_85754197

Alles Stroomt (2009)
http://www.imdb.com/title/tt1339529/

Ik sta altijd open voor nederlandse films en deze stond al een poos op me wensenlijst.
De relatie tussen Damiaan en zijn moeder komen op het spel te staan wanneer Damiaan uit huis gaat en zijn moeder een nieuwe vriend vind.
De film komt een beetje traag op gang, maar zodra beide personages hun eigen pad gaan volgen komt de film echt tot zijn recht. Beide komen voor lastige situaties te staan, moeilijke keuzes waar ik als kijker zelf over inzat en me rot voelde wanneer ze het 'verkeerde' kozen. Lang niet zo'n echt gevoel gehad bij een film.

Als je open staat voor een mooie Nederlandse drama film, dan is dit een aanrader!

Mijn cijfer: 7.5
IMDB: 6.8
pi_85756062
Dinner for Schmucks
vandaag even gezien in de bios en vond hem erg grappig :D
Had eigenlijk verwacht dat het redelijk flauw zou zijn maar er zat toch erg veel goede humor in en ik en de rest van de bios moesten vaak lachen dus zeker wel een aanrader.
Wel moest ik nodig pissen het laatste kwartier en daarom gaat er 1 puntje vanaf maar alsnog een:
7,5
pi_85756220
Domino (2005)

Had hem al een tijdje liggen, nooit aan toe gekomen. Ik verwachtte eigenlijk pulp maar was erg blij verrast. Eigenlijk een best strerke film, beetje trippy en chaotische gemonteerd maar dat paste eigenlijk wel. En Kiera is met kort haar toch eigenlijk wel het leukst :)
7,5 van mij en da's behoorlijk meer dan IMDB :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  † In Memoriam † vrijdag 27 augustus 2010 @ 01:31:49 #239
264940 8108139dpths
pi_85757553

quote:
Jack Burridge is de schuilnaam die Boy A kiest als hij, 24 jaar oud, uit de gevangenis komt. Als kind vermoordde hij een meisje, de aanklager meende dat hij het pure kwaad belichaamde. Jack hoopt op een nieuw leven en krijgt een baantje bij een transportbedrijf. Zijn begeleider Terry, een warme vaderfiguur, is trots op hem. Alles verloopt naar wens: Jack maakt vrienden en wint het hart van een rondborstige secretaresse. Tot zijn dekmantel in gevaar komt, juist omdat hij een heldendaad verricht.
Bijzonder indrukwekkende film, heftig, erg emotioneel. Bijzonder sterke karakters (Jack, Terry). En dat einde... daar had zelfs ik de tranen in mijn ogen staan. ;(

Cijfer: een dik verdiende 9.0. IMDB: 7.8
pi_85758968
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 01:31 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Bijzonder indrukwekkende film, heftig, erg emotioneel. Bijzonder sterke karakters (Jack, Terry). En dat einde... daar had zelfs ik de tranen in mijn ogen staan. ;(

Inderdaad een erg goede film. Moest een beetje aan Requiem for a Dream denken tijdens dat einde.
pi_85759016
Black Death

quote:
Het Middeleeuwse Engeland wordt geteisterd door de pest. Lijken liggen bij honderden verspreid en het land is ondergedompeld in chaos. De Kerk verliest zijn greep op de bevolking, bij wie de angst overheerst. Alle hoop is gevestigd op een dorp dat vooralsnog gespaard lijkt te blijven voor de ziekte. Het ligt veraf gelegen, omringd door moeras. Er wordt gefluisterd dat het dorp geleid wordt door een tovenares. Deze Langiva (Carice van Houten) zou doden weer tot leven kunnen wekken. De gevreesde ridder Ulrich (Sean Bean) krijgt van de Kerk de opdracht deze geruchten te onderzoeken. Als gids neemt hij de jonge monnik Osmund (Eddie Redmayne) mee, die hem en zijn bende huurlingen als gezant van God veilig door het moerasland naar het dorp moet leiden. De reis is hachelijk en vol gevaren, maar pas in het dorp zelf stuiten ze op de ultieme gruwel.
Een erg aparte film. Hij is rauw, donker en ik vind zelf dat hij nogal confronterend over kan komen. Ondanks dat ik me aan het accent van 'onze' Carice erg kan storen zit het qua acteerwerk toch ook wel snor (mede dankzij Sean Bean a.k.a. Boromir). Het camerawerk / screenplay vind ik zelf geniaal. Van mij mogen alle middeleeuwse films zo grauw worden gemaakt :P
Toch vond ik het verhaal ietwat gehaast en het einde.. tja het einde valt tegen :')

6,5/10
pi_85759177
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:03 schreef resque het volgende:

[..]

ik heb daar ooit wel naar gekeken, maar ik vond het 'te nep'... keek er waarschijnlijk met verkeerde ogen naar :)
Ach, Anna Paquin naakt maakt heel erg veel goed hoor :Y
pi_85774826
The Disappearance of Alice Creed
Two men fortify a nondescript British apartment so it can serve as a prison, and then kidnap a woman and tie her to a bed. Before there's even time to react, we're plunged into a very nasty situation, but not a simple one.

Langzame maar spannende film, met wat leuke plottwists. Een 7.2 op IMDB, ik geef hem een 7.5
Wel een leuk dingetje dat niet klopte:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_85775387
The Fountain

In 1500, probeert Tomas Verde (Hugh Jackman) de Tree of Life zoals beschreven in de Bijbel en door de Maya's te vinden voor zijn koningin (Rachel Weisz). In 2005 probeert Tommy Creo (Jackman) zijn vrouw Izzi (Weisz) te redden van kanker met onderzoek naar een remedie. In 2500 doolt Tom met een boom in een ecosphere door de ruimte.

Ik weet het, die samenvatting klinkt erg vaag. Maar je moet deze film ook eigenlijk kijken met weinig achtergrondinformatie, want er is een hoop ruimte voor interpretatie. De hoofdlijn van het verhaal is zeer duidelijk maar de vele metaforen, 'toevallige' gelijkenissen en symboliek zijn veel subtieler en maken voor mij deze film zeer bijzonder. Mooie beelden (gemaakt dmv macro-fotografie ipv SFX door het budget), een mooie score door Clint Mansell en een, naar mijn mening, prachtige acteerprestatie van Hugh Jackman (van hem was ik het na X-Men eigenlijk niet gewend) maken het tot een bijzonder geheel. Het donkere begin vond ik wat traag en vergt wellicht wat moeite, maar het is het waard en nodig om tot het lichte einde te komen.

Aanrader

Sex and the City 2

De vier dames gaan naar Abu Dhabi, waar Samantha's ex Smith Jerrod (kwijl) bezig is met een filmopname. Daar komt Carrie Aidan tegen.

Samenvatting is wat kort, maar dat komt omdat het plot weinig inhoud heeft. Waar ik de serie en de eerste film nog kon waarderen omdat er altijd een keypoint werd aangepakt waaraan werd vastgehouden, daar ontbreekt het in deze film aan enige rode draad. Het leek meer op een soort reclamefilm voor een resort in Abu Dhabi dan op een speelfilm. Zodra de film eindelijk een beetje een plot krijgt, eindigt deze abrupt en daarmee ook de film.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen aanrader
pi_85777143
The Hills Have Eyes
Matige film met af en toe wat schrikmomenten. Sommige dingen zagen er alleen erg nep uit.
IMDb: 6,5
Ik: 6,5

vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:36:06 #246
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_85778204
Net naar Step Up 3D geweest en het interesseert me niks dat het geen kwaliteitsfilm is, ik heb genoten!! Niet op het verhaal letten, maar leuke dansjes en dat 3D is ook hier best een leuke toevoeging!
pi_85781561
Repo Men

Ik dacht eerst dat het een remake zou zijn van Repo Man uit 1984. Maar dat was het dus niet :) Geen hoogvlieger maar prima actiefilm met een boodschap. Carice was niet slecht maar ze moet nog wel een beetje aan haar accent werken.
Dikke 7 en da's toch meer dan het 6,3 tje van IMBD. Oh en die Alice Braga is best lekker ;)

SPOILER
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_85785058
quote:
...Maar je moet deze film ook eigenlijk kijken met weinig achtergrondinformatie, want er is een hoop ruimte voor interpretatie. De hoofdlijn van het verhaal is zeer duidelijk maar de vele metaforen, 'toevallige' gelijkenissen en symboliek zijn veel subtieler en maken voor mij deze film zeer bijzonder. Mooie beelden (gemaakt dmv macro-fotografie ipv SFX door het budget), een mooie score door Clint Mansell ...
Helemaal! Ik vind het echt een kunstwerk. Wow.

Net gezien:

Valhalla Rising.
Wat een trage film zonder verhaal zeg.
Wel prachtige beelden. Maar verder niks eigenlijk.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_85792012
The Secret of Her Eyes

Argentinië / Spanje
Misdaad / Drama
127 minuten

geregisseerd door Juan José Campanella
met Ricardo Darín, Soledad Villamil en Pablo Rago

Op het einde van de twintigste eeuw is Benjamin Esposito een gepensioneerde man die zijn leven heeft doorgebracht als een strafrechterlijke onderzoeker. Hij besluit een roman te schrijven gebaseerd op een oude zaak uit 1974, waarin een mooie vrouw op brutale wijze werd verkracht en vermoord.

goeie film, alleen wel wat langdradig inderdaad... en de film is een beetje moeiljk te begrijpen en in te komen bij het begin.
wel een ontzettend sterk einde
een 6 tot 6.5
pi_85796002
quote:
[ afbeelding ]
[..]

Zet hem effe in mijn "to watch-list"

tnx :Y)
pi_85796190
quote:
[ afbeelding ]
[..]

Erg goed indd.
pi_85797401
Boy A was inderdaad erg goed.

Vanavond gezien:

Lesbian Vampire Killers
Heerlijke humor, lekker flauw. Ideale blowfilm. Beetje te weinig ruige seks, dat is een groot minpunt.

pi_85799493
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 08:15 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren Children of Huang Shi gekeken. Aandoenlijke film. Ook laten ze kortstondig de gruwelen van Nanjing zien.
7/10
IMDB - 6.9/10
Deze komt vanavond op tv. Op België 1 om 20:30

De jonge Britse journalist George Hogg redt een groep weeskinderen tijdens de Japanse invasie in China in 1937. Terwijl de Japanners steeds dichterbij komen, neemt Hogg, samen met een Australische verpleegster, de kinderen mee op een meer dan 1000 kilometer lange tocht door China naar een veilige omgeving.
(waar gebeurd)

[ Bericht 11% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 28-08-2010 08:08:08 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  Moderator zaterdag 28 augustus 2010 @ 09:38:01 #254
9859 crew  Karina
Woman
pi_85800046
Black Death
Drama/actie

Engeland, veertiende eeuw. Het land wordt geteisterd door de Pest. Alleen een klein dorpje lijkt dit lot bespaard gebleven. De Kerk vind dit nogal verdacht en stuurt er een paar soldaten op af om de boel te bekijken en de (wat zij denken) Necromancer (iemand die doden tot leven kan wekken) op te pakken.

De soldaten worden begeleid door een jonge monnik, die meegaat zodat hij zijn geliefde terug kan zien.

Ik vond het wel een goede film, of alles klopte met de tijd waarin het speelde weet ik niet, maar het is tenslotte ook geen historische documentaire. Wat me wel opviel was dat sommige geweldadige scenes op zo een manier waren gefilmd dat je het NET niet goed zag, maar dat zal iets met de filmkeurig te maken gehad hebben. Voor de rest heb ik me prima vermaakt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:45:27 #255
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_85800837
Biruma No Tategoto (The Burmese Harp)
Kon Ichikawa`s The Burmese Harp vertelt over een Japanse soldaat die met z`n eenheid in Birma is tijdens de capitulatie van Japan. Eén groep Japanse soldaten wil zich echter niet overgeven maar doorvechten tot het einde. Soldaat Mizushima wordt door z`n leidinggevende op missie gestuurd met de opdracht die groep over te halen zodat ook zij zich overgeven. Wanneer z`n missie faalt vermomt hij zich als monnik om zo aan de horror van de oorlog en het leger te kunnen ontsnappen.
Het is een rustige, prachtige en aangrijpende anti-oorlogs film waarbij Ichikawa thema`s aansnijdt als loyaliteit, menselijkheid en "het lot dat mensen in het leven hebben." Het is soms redelijk zwaar maar de film gaat er niet onderdoor doordat er ook humoristische momenten aanwezig.
Het is mooi in beeld gebracht en dat komt op deze blu-ray versie van Masters Of Cinema erg goed tot z`n recht. De beeldkwaliteit is, net als de film zelf, mooi, ingetogen en erg scherp.
Een prachtfilm in een sterke MoC blu-ray uitgave.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:09:39 #256
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_85804021
Vandaag gekeken naar Public Enemies

Was een leuke film, Mooie sfeer. En voor ik het wist was de film voorbij.
Leuk dat het ook echt gebeurd is
pi_85804063
Depp en Bale samen. Moet wel wat goeds zijn.

Dank voor de tip. :)

pi_85804160
Ik ben gisteravond eindelijk aan De helaasheid der dingen (2009) toegekomen.
Een grauwe coming-of-age-tale over een 13jarige jongen in een gezin met alcoholisten. Een erg mooie en trieste film.

IMDb: 7.6
Ik: 8.5
When the going gets weird, the weird turn pro.
pi_85806803
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:11 schreef El_Matador het volgende:

je hebt toch vast weleens van die film gehoord lijkt me. Tis niet bepaald een filmhuis film ;)
pi_85807183
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:55 schreef planethugo het volgende:

[..]

je hebt toch vast weleens van die film gehoord lijkt me. Tis niet bepaald een filmhuis film ;)
Nee, ik volg films niet zo. Kijk er megaveel, maar altijd gedownload eigenlijk. Af en toe naar de bios, dat is het dan.

pi_85807236
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, ik volg films niet zo. Kijk er megaveel, maar altijd gedownload eigenlijk. Af en toe naar de bios, dat is het dan.
doe je dan lukraak wat downloaden? Als je er veel kijkt dan is het toch interessant om wat te volgen via filmtotaal.nl ofzo. Dan weet je iig wat de blockbusters zijn ;)
pi_85807259
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:13 schreef planethugo het volgende:

[..]

doe je dan lukraak wat downloaden? Als je er veel kijkt dan is het toch interessant om wat te volgen via filmtotaal.nl ofzo. Dan weet je iig wat de blockbusters zijn ;)
Ik download meestal op basis van tips, dan selecteer je beter. En ik wil eigenlijk niets van een film weten als ik hem kijk.

Genre en eventueel cast vind ik genoeg.

Dat kijkt het lekkerste, want verrassend.

pi_85808035
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik download meestal op basis van tips, dan selecteer je beter. En ik wil eigenlijk niets van een film weten als ik hem kijk.

Genre en eventueel cast vind ik genoeg.

Dat kijkt het lekkerste, want verrassend.
inderdaad, reviews (zoals ook op fok of in magazines) geven vaak teveel van het verhaal weg, trailers zijn al helemaal verboden voor mij
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 augustus 2010 @ 16:07:43 #264
862 Arcee
Look closer
pi_85808356
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:15 schreef El_Matador het volgende:
En ik wil eigenlijk niets van een film weten als ik hem kijk.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_85808602
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:09 schreef jorienvdherik het volgende:
Vandaag gekeken naar Public Enemies

[ afbeelding ]

Was een leuke film, Mooie sfeer. En voor ik het wist was de film voorbij.
Leuk dat het ook echt gebeurd is
ik vond die film eenbeetje te langdradig!
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:54:22 #266
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85812154
Sita sings the blues

Filmmaakster Nina Paley heeft haar eigen 'break up' verhaal verwerkt met haar interpretatie van de Ramayana, en daar weer wat liedjes van Annette Hanshaw, een blues-zangers aan toegevoegd. Klinkt allemaal erg experimenteel en creatief, maar het is nog steeds erg herkenbaar en vooral MOOI. Wat anders dan anders, maar niet te 'zweverig' of te 'intelligent'. Schitterende animaties, herkenbare gevoelens en mooie lengte (82 minuten, ipv 3 uur durende saga's waar ik af en toe zo moe van word)

Ga er geen cijfer aan geven, maar ik zeg gewoon kijken. Geen copyright, dus gewoon vrij te bekijken op internet op www.sitasingstheblues.com

Geniet!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_85812601
vanavond ga ik remember me afkijken, het begin was in ieder geval erg goed!
pi_85812832
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 16:07 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk al zo'n beetje alles van de film weten voordat ik het zie. Ik wil geen 1.5 uur tijd weggooien als dat niet nodig was.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_85814201
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 08:00 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Deze komt vanavond op tv. Op België 1 om 20:30

De jonge Britse journalist George Hogg redt een groep weeskinderen tijdens de Japanse invasie in China in 1937. Terwijl de Japanners steeds dichterbij komen, neemt Hogg, samen met een Australische verpleegster, de kinderen mee op een meer dan 1000 kilometer lange tocht door China naar een veilige omgeving.
(waar gebeurd)

[ afbeelding ]
Nog 20 minuten :)
pi_85814377
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:11 schreef El_Matador het volgende:

Ik vond 'm enorm tegenvallen. Duurde me te lang, was allemaal niet erg to the point.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:59:49 #271
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_85815763
Boogie Nights
Goede film over de porno-industrie rond 1980. Met het rise-and-fall-gebeuren wordt het verhaal enigszins voorspelbaar. De sfeer en bijpassende muziek maken de film daarentegen toch boeiend voor de gehele 2,5 uur. Met de naam 'Dirk Diggler' :') en een geinige bijrol van Don Cheadle zit dr ook nog genoeg humor in de film. Cijfer: 8

Kaze no Tani no Naushika (Nausicaä of the Valley of Wind)
Die Japanse animes ergeren me steeds minder. De stijlkenmerken van onbegrijpelijke fantasie-elementen en krijsende kinderen blijven voornamelijk achterwege in Naushika. Dus dat zijn al direct twee pluspunten :P. Naushika heeft daarbij een aardig verhaaltje met een niet zo storende milieu-boodschap. Echter is het jammer dat de animatie zo schokkerig en niet zo overdonderend is. Dat is natuurlijk te wijten aan de tijd (1984) waarin deze film gemaakt werd, dus ik zal het niet te streng aanrekenen. Cijfer: 7

10 Things I Hate about You
Ruim tien jaar zijn verstreken sinds het uitkomen van deze film en het is altijd wel aardig op te merken hoe de hoofdpersonen van deze film terecht zijn gekomen in de filmindustrie. Julia Stiles schitterde ondermeer in de Bourne-reeks, maar veel bijzonders heeft ze de laatste tijd niet laten zien. Joseph Gordon-Levitts ster is mede door een superrol in Inception nog steeds rijzende. En ai, Heath Ledger ging enorm op in zijn rollen en stierf door een overdosis. Het kan verkeren.

De film zelf scoort hoog in de categorie 'pointless movies'. Wat een dom verhaal om te verfilmen. Het betreft romantisch geneuzel in een High School-setting met de welbekende ingrediënten van kluisjes, kikkers ontleden, sonneten van Shakespeare en als klap op de vuurpijl... een prom. Enfin, matig in al zijn facetten. Cijfer: 4,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:02:39 #272
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_85815865
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk al zo'n beetje alles van de film weten voordat ik het zie. Ik wil geen 1.5 uur tijd weggooien als dat niet nodig was.
Voor mij is de plotomschrijving voldoende voordat ik begin met een filmpje kijken. Cast en regisseur is wel aardig om te weten, maar geen vereiste. Trailers probeer ik daarentegen zoveel mogelijk te vermijden, maar het valt me op dat er gelukkig vrijwel niks blijft hangen van een trailer :P.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:00:53 #273
42184 crew  DaMart
pi_85819550
Eichmann
Erg indrukwekkende film over de verhoren tijdens Eichmanns gevangenschap in Israël.
pi_85820682
Remember me

Verenigde Staten
Drama / Romantiek
108 minuten

geregisseerd door Allen Coulter
met Robert Pattinson, Emilie de Ravin en Pierce Brosnan

Tyler Hawkins is een jongen die na de zelfmoord van zijn broer en de scheiding van zijn ouders in een staat van totale lethargie belandt. In schril contrast daarmee staat een jonge vrouw, Ally Craig (De Ravin), die een tragedie heeft meegemaakt maar daarna juist de carpe diem-filosofie omarmt. De twee krijgen wat met elkaar, maar niet al het emotionele puin is meteen geruimd.

Ik vond het een hele goeie film, alleen hadden sommige delen van het verhaal wel wat meer duidelijkheid mogen hebben.. bijvoorbeeld bij het begin waarom hij zo getraumatiseerd was enzo.
maar toch zeker een hele mooie film maar er had meer in gezeten.
7.5

wat vonden jullie van deze film? vonden jullie het duidelijk genoeg waarom hij zo getraumatiseerd was??
pi_85829041
Gisteravond weer es gezien (5e keer ofzo, maar voor het eerst weer sinds een jaar of 6-7):

Blade
Blijft een klassieker en vooral de openingsscene met die techno is geweldig!

8/10

pi_85829181
Der Baader Meinhof Komplex.

Geen goede film. Als leek op het gebied van de RAF snapte ik er soms geen hol van, terwijl ik wel vaak voor geschiedenisdingen ben te porren.

De beslissingen die de personages maakten werden niet echt uitgediept. De personages waren allemaal een beetje simpel (behalve die ene vriendin van Baader wiens naam ik even kwijt ben). Wel werden de aanslagen zelf in een mooie, grimmige sfeer weergegeven. Al ging het me soms wat te snel.

Deze film was gewoon een boel feitjes van de RAF-tijd aan elkaar geplakt.

Een 4,5.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_85829430
Dinner for schmucks, 2010.
Steve Carell-vehikel komt totaal niet uit de verf, zoals zo vaak met vehikels. Ipv in dit soort sneue films op te treden zou Steve beter kunnen overwegen om alsnog zijn contract bij The Office US te verlengen.
Cijfer: 3, voor de moeite.
Black Death, 2010.
Ook al zo'n beroerde film, met ons aller Carice in één van de hoofdrollen. Ik spotte ook Tycho Gernandt, gelukkig had hij een rol van iemand waarvan de tong was uitgerukt door foltering, en hoorde je hem dus niet praten. Ik snap overigens niet waarom filmmaatschappijen geld uitgeven aan het soort scenario's waarop deze film is gebaseerd.
Cijfer: 1, niet eens voor de moeite.
I´m back.
  zondag 29 augustus 2010 @ 13:52:06 #278
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_85830961
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:51 schreef casper019 het volgende:
Remember me

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Drama / Romantiek
108 minuten

Tyler Hawkins is een jongen die na de zelfmoord van zijn broer en de scheiding van zijn ouders in een staat van totale lethargie belandt. In schril contrast daarmee staat een jonge vrouw, Ally Craig (De Ravin), die een tragedie heeft meegemaakt maar daarna juist de carpe diem-filosofie omarmt. De twee krijgen wat met elkaar, maar niet al het emotionele puin is meteen geruimd.

Ik vond het een hele goeie film, alleen hadden sommige delen van het verhaal wel wat meer duidelijkheid mogen hebben.. bijvoorbeeld bij het begin waarom hij zo getraumatiseerd was enzo.
7.5

wat vonden jullie van deze film? vonden jullie het duidelijk genoeg waarom hij zo getraumatiseerd was??
Ik vind het een oervervelende film. Goedkoop sentiment, de hoofdpersonen interesseerde mij geen lor en het verhaal had de diepgang van een platbodem. En het einde is al helemaal te infantiel voor woorden.

Per ongeluk deze film gezien in de bioscoop, en veruit het slechtste wat ik de afgelopen jaren in de bioscoop heb gezien (meestal weet ik dit soort tienermeisjes troep goed te vermijden)

quote:
Op zondag 29 augustus 2010 12:51 schreef Klaudias het volgende:
Der Baader Meinhof Komplex.

[ afbeelding ]

Geen goede film. Als leek op het gebied van de RAF snapte ik er soms geen hol van, terwijl ik wel vaak voor geschiedenisdingen ben te porren.

De beslissingen die de personages maakten werden niet echt uitgediept. De personages waren allemaal een beetje simpel (behalve die ene vriendin van Baader wiens naam ik even kwijt ben). Wel werden de aanslagen zelf in een mooie, grimmige sfeer weergegeven. Al ging het me soms wat te snel.

Deze film was gewoon een boel feitjes van de RAF-tijd aan elkaar geplakt.

Een 4,5.
Als recente geschiedenis je interesseert, dan moet deze film je ook interesseren zou je denken. Film gaf een goed en boeiend beeld van een belangrijke periode in het na-oorlogse Duitsland. En moeilijk te snappen? Was toch niet zo ingewikkeld?

Mijn films:

El secreto de sus ojos (2010)
Schitterende film over een moordzaak in het Argentinie tijdens de jaren zeventig. Een film over misdaad, liefde en gemiste kansen. En tegen de achtergrond van de fascistische dictatuur. Wel duurt de film iets wat aan de lange kant en zitten er veel dialogen in, waardoor sommigen hem misschien te traag zullen vinden. Won Oscar voor de beste buitenlandse film.
8/10

Vera Cruz (1954)
Fraaie western met in de hoofdrollen Gary Cooper en Burt Lancaster. Vertrouwen en wantrouwen zijn de belangrijkste onderwerpen in de film die zich afspeelt in het Mexico tijdens de revolutie aldaar. Door de technicolor spatten de kleuren soms van het scherm af, en helemaal tijdens de scène met een bal van het Mexicaanse keizerlijke hof.

7,5/10
Overal verstand van.
pi_85832025
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 20:11 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Nog 20 minuten :)
NIemand gekeken?
Stelletje film-barbaren hier ;)
pi_85832133
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:52 schreef macondo het volgende:

[..]

Als recente geschiedenis je interesseert, dan moet deze film je ook interesseren zou je denken. Film gaf een goed en boeiend beeld van een belangrijke periode in het na-oorlogse Duitsland. En moeilijk te snappen? Was toch niet zo ingewikkeld?
Nou ja, misschien overdrijf ik wat. Maar ik had bij de arrestatie van Baader bijvoorbeeld geeneens door dat die blonde man Baader was. Het ging allemaal een beetje rommelig.

Er zat weinig gevoel in de film. Dingen gebeurden gewoon. Ze werden verder niet uitgelegd. De personages waren platte figuren zonder motivatie.

De ene keer zit Ulrike Meinhof stukjes voor te dragen bij een barbecue en een paar minuten later zit ze opeens "floep" midden in een groep terroristen. Je merkt niet echt wat haar beweegt om bij die groep te gaan. Andreas Baader kaffert haar wat uit en als kijker snap je niet echt wat ze nog bij die RAF doet. Je vraagt je ook op een duur af: waar zijn die vriend en die twee meisjes opeens gebleven?

Ook die "tweede generatie" terroristen komen opeens zo maar pardoes in beeld. Ik dacht: wie zijn dit nou weer? Ik kon me ook slecht in hun verplaatsen.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_85832940
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:51 schreef casper019 het volgende:
Remember me

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Drama / Romantiek
108 minuten

7.5

Ik vond dit echt een flutfilm, echt in 3 stukken moeten kijken omdat ik er niet doorheen kwam en nog steeds niet afgezien volgens mij, misschien wel, maar dan herinner ik het me niet meer, echt... wat een flutzooi. 4 ofzo.
  zondag 29 augustus 2010 @ 16:41:05 #282
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85837182
Lebanon
Dit viel me serieus tegen voor een hoog aangeschreven film (Gouden Leeuw gewonnen in Venetië). 4 onervaren soldaten zitten samen in een tank in een vijandig gebied, waarbij de hele film zich in de tank afspeelt. Dat klinkt erg goed en als je dat nog aanvult met goed acteerwerk en technische competentie, dan zal 't wel een topper zijn, zeker?

Nou, niet voor mij. Het eerste half uur kon ik nog met de 4 soldaten meeleven, maar na een tijdje interesseerde het mij niet meer wat met hen gebeurde, ze hebben nauwelijks een persoonlijkheid. Men probeert een beklemmende sfeer in de tank te creëren waarbij ze de buitenwereld alleen maar zien door de lens van hun camera, maar het helpt niet dat het luik van de tank te pas en te onpas wordt geopend door één of andere figuur die even binnenwipt om 2 minuten gewichtig te komen doen. Wat nou claustrofobische omgeving? Je zit 50 centimeter van een luik naar de buitenlucht dat je zo kan openen en dat vaker opengaat dan de benen van Paris Hilton.

Tot slot was ik ook niet geheel gecharmeerd door de tankcamerabeelden. Ten eerste was dat beeld soms echt belachelijk scherp en helder, met lenzen die zelfs Cameron niet had bij het filmen van Avatar (tijdens het rijden met de tank even inzoomen op een traan die uit het oog van een stervende ezel rolt, tuurlijk) en de boodschap was ook wel duidelijk geweest indien 1 oorlogsslachtoffer erg zielig recht in de lens van de tankcamera keek, dat had geen 10 keer gemoeten.

Kortom, het kwam op mij over alsof elk los onderdeel van de film wel vrij sterk was, maar dat de regisseur dan maar dacht dat hij die enkel allemaal op een hoop moest gooien om een sterk geheel te krijgen. Het komt me allemaal een beetje te berekend over, een combinatie van truukjes en techniekjes.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85841640
Adventureland

James moet een baantje voor de zomer zoeken om voor zijn collegegeld te betalen. Noodgedwongen accepteert hij een baan bij het amusementspark 'Adventureland'. Uiteindelijk wordt het toch nog een toffe zomer. Vermakelijke coming of age film met Jesse Eisenberg en Kristen Stewart in de hoofdrol. Er zit ook een hele leuke jaren tachtig soundtrack bij!!

7.5
Because simple is bad!
pi_85842914
Die chick is nog lekkerder dan de zogenaamde hot chick van die film :P
pi_85843677
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:46 schreef DanielleM het volgende:
Adventureland

[ afbeelding ]

James moet een baantje voor de zomer zoeken om voor zijn collegegeld te betalen. Noodgedwongen accepteert hij een baan bij het amusementspark 'Adventureland'. Uiteindelijk wordt het toch nog een toffe zomer. Vermakelijke coming of age film met Jesse Eisenberg en Kristen Stewart in de hoofdrol. Er zit ook een hele leuke jaren tachtig soundtrack bij!!

7.5
dats inderdaad een hele gave film! weet iemand meer films zoals deze??
pi_85844030
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:46 schreef DanielleM het volgende:
Adventureland

[ afbeelding ]

7.5
Een van mijn favoriete films ^O^
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:14:53 #287
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_85848377
Shijie (The World)
Een koppel werkt samen in het in Beijing gelegen World Park: een pretpark waar bekende gebouwen van over de hele wereld op schaal zijn nagebouwd. Zo kan men de hele wereld in één dag zien. "See the whole world without ever leaving Beijing."
Tao, de vrouwelijke helft van het koppel, droomt er echter van om de wereld buiten Beijing te leren kennen en op reis te gaan. "I don`t know anyone who has ever been on a plane..."

The World is Jia Zhang-ke`s eerste film die hij legaal in China maakte. Z`n drie eerdere films waren allemaal buiten het toezicht van de Chinese staat gemaakt.
Hierdoor werd het budget een stuk groter en kreeg `t een grotere distributie.
Jia brengt een ode aan het dromen van een beter leven, dromen om een andere wereld te leren kennen dan je eigen.
Het levert een mooie en tegelijkertijd tragische film op waarin je mee wordt gesleept in de wereld van Tao. Door Tao Zhao`s sterke acteerwerk gebeurd dat overtuigend.
Ook heeft de film een paar leuke filmische vondsten en is het einde fenomenaal te noemen.

Doordat het geheel is geschoten met een HD camera is de beeldkwaliteit van deze Masters Of Cinema blu-ray zo goed als perfect.
Een verrassend sterke film van Jia, een aangename kennismaking met zijn werk dat zonder dat je het zelf door hebt onder je huid kruipt en daar nog wel een tijdje na het einde van de film zal blijven zitten.

IMDB Cijfer: 6,9/10
Mijn Cijfer: 8,8/10

[ Bericht 1% gewijzigd door Timo20 op 29-08-2010 21:39:20 ]
pi_85850107
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:25 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

NIemand gekeken?
Stelletje film-barbaren hier ;)
sommige hebben die goede film al gezien ;).

Net de Expendables gezien van Stallone. Overbodige actie film die nergens beter is dan de gemiddelde actie film. Geen goede catchy one liners, weinig chemie, sommige spelers krijgen enorm veel screen time, sommige te weinig.

Het had op elke manier beter gekund.

6
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  zondag 29 augustus 2010 @ 22:01:45 #289
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_85851440
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:40 schreef sitting_elfling het volgende:

Net de Expendables gezien van Stallone. Overbodige actie film die nergens beter is dan de gemiddelde actie film.
Ja goh :') laat dat ook nou net de bedoeling zijn ;)
pi_85851881
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:01 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Ja goh :') laat dat ook nou net de bedoeling zijn ;)
Dat lijkt me niet. Alle acteurs die in Expendables zaten heb ik beter zien acteren wanneer ze alleen een film moesten redden. Het was niet beter dan een gemiddelde actie film en daar had ik eigenlijk wel op gehoopt (en eigenlijk ook verwacht). Helemaal gezien het budget en de cast. De film had geen toffe cheesy one liners of andere memorabele scenes die ik me zal herinneren. Terwijl er genoeg 'kwaliteit' aanwezig was om er een memorabele film van te maken.

Er zijn ook nog wel slechtere actie films dan deze hoor. 12 Rounds van John Cena was zo'n draak van een film. Vergeleken met die was dit een pareltje.
pi_85852009
The expendebles

Verenigde Staten
Actie
103 minuten

geregisseerd door Sylvester Stallone
met Sylvester Stallone, Jason Statham en Jet Li

'The Expendables' zijn een groep huursoldaten, elk met een eigen specialisme die in opdracht infiltreren in een Zuid-Amerikaans land. Zij gaan de strijd aan met de wrede dictator die het land in zijn greep houdt. De mannen beseffen al snel dat niet alles in deze missie is wat het lijkt. Ze raken steeds dieper verstrengeld in een gevaarlijk web van bedrog en verraad. Hierdoor wordt hun missie gedwarsboomd en brengen ze een onschuldig leven in gevaar. Maar de mannen worstelen met een nog zwaardere uitdaging... één die hun band onderling dreigt te vernietigen.

Ookal is het verhaal niet helemaal super, dat stalone terugkomt alleen maar voor die vrouw die die niet kent is dti zonder meer 1 van de beste actie films dieik in jaren gezien heb. Heerlijke actie en ook geod gespeeld. Precies goeie speelduur.. echt een heerlijke film

ook 1 van de 1e films waar stalone goed in speeld

dikke 4* toppertje
pi_85861679
Gisteren Centurion gekeken

Groot Brittanië, het jaar 117. Quintus Dias, de enige overlevende van een aanval van een guerilla groepering op zijn familie, trekt samen met Generaal Virilus' legendarische 'Ninth Legion' leger door het land, om een aanval voor te bereiden op de groepering en om hun leider Gorlacon te vernietigen.

Spannende film! Goed verhaal, goede muziek en brute actie.
Ik geef 8/10
IMDB 8.5/10
pi_85863002
The Mist

Een film van Frank Darabont (The Shawshank Redemption, The Green Mile) naar een kortverhaal van Stephen King. Het moet zeker meer dan tien jaar geleden geweest zijn dat ik nog eens een verfilming van Stephen King had gezien (It was dat, denk ik). Deze had ik nog niet gezien en hij lag in de koopjesbak, dus heb ik hem maar mee naar huis genomen.

Verhaal:
Hoofdpersonage David Drayton komt met zijn zoontje en enkele tientallen bewoners van het stadje waarin hij leeft vast te zitten in de lokale supermarkt, nadat een gigantische, mysterieuze mistgolf het stadje heeft overspoeld. Een man die met bloedend aangezicht uit de mist naar de supermarkt komt toegelopen, waarschuwt de klanten niet naar buiten te gaan, omdat er zich "iets" in de mist verscholen houdt dat mensen aanvalt en meesleept.

Wat vervolgt is een thriller/horrorfilm met veel bloed en gemuteerde monsters/aliens in een traditionele horrorsetting (groep mensen die bij elkaar opgesloten zit en enkel kunnen ontsnappen met gevaar voor eigen leven - wat zoals te voorspellen is al snel een paar gruwelijke doden tot gevolg heeft).

Het goeie aan de film is in mijn ogen dat het niet zomaar pure horror is, maar ook tot op zekere hoogte een psychologisch-politieke thriller die de ware aard van de mens probeert te tonen. Een centrale rol daarin speelt de lokale dorpsgek Mrs. Carmody (een strengchristelijke vrouw die heilig overtuigd is dat dit de voorbode van de Apocalyps is), die twee groepen bewoners in de supermarkt tegen elkaar opzet en zich tot een gevaarlijke sekteleider ontpopt.

Dat is het moment waarop een kleine groep bewoners, verzameld rond het hoofdpersonage, beseft dat de situatie in de supermarkt voor hen misschien nog wel gevaarlijker is dan een ontsnappingspoging door de mist per auto.

Een leuke 'monstermovie' die niet heel erg scary is, maar wel vermakelijk. Het beste deel van de film is eigenlijk niet de horror zelf, maar de strijd tussen de clan van Mrs. Carmody en de minderheid van bewoners die probeert hun gezond verstand te bewaren, met als centrale figuur David Drayton, die zijn zoontje heelhuids uit de situatie probeert te redden. Minpunt zijn sommige plotlijnen die niet genoeg worden uitgewerkt en het houterige acteerwerk van sommige acteurs in een bijrol.

IMDB: 7,4
Ik: 7

Ps ik heb gemerkt dat deze film heel veel controverse wekt op IMDB, voornamelijk om twee redenen:

1. de vertolking van Mrs. Carmody als religieus bezetene Voor sommigen verschrikkelijke overacting, maar ik vond haar juist daardoor "griezelig" worden
2. Het controversiële einde van de film. Velen vinden het een volledig onlogisch einde. Het is in ieder geval een atypisch einde voor een Hollywoodfilm, waarvan Stephen King naar het schijnt heeft beweerd dat hij jaloers was dat hij het niet zelf zo had geschreven.

(En nee, ik plaats geen spoilers, bekijk de film maar als je nieuwsgierig bent :P )
pi_85865359
The Wrestler (Darren Arenofsky)
Mooi meeslepend verhaal over de keerzijde van roem en succes. Ookal boeit het thema me niet echt, de film was erg mooi opgezet, zoals van Arenofsky gewend.

8/10

pi_85868087
Four Lions
Komedie

In een Britse stad hebben vier mannen een geheim plan. Omar (Riz Ahmed) is verontwaardigd over de manier waarop moslims in de wereld worden behandeld en is daarom vastbesloten om een jihadstrijder te worden. Zijn niet al te slimme vriend Waj is meteen verkocht. Omars andere vrienden, de blanke Barry en Faisel doen ook mee. Faisal kan een bom maken, maar zichzelf nog niet opblazen vanwege zijn zieke vader. Ook al zijn ze niet de slimsten, ze proberen toch op hun eigen manier de stad een klap toe te brengen.

Leuke film :) Je ligt echt niet constant in een deuk, maar al met al is het erg vermakelijk. Op IMDB een 8, ik vind het een 7 waard.

Four Stories of St. Julian
Thriller

De film speelt zich geheel af in 1 locatie, en het stukje over het plot wat ik aanvankelijk gelezen had leek me wel spannend. Het plot zal ik hier niet vertellen, aangezien dat gelijk een samenvatting is van de gehele film aangezien de film nergens de diepte in gaat. De personages zijn totaal niet interessant of mysterieus waardoor de film niet erg boeiend is. Gemiste kans dus.
Na de plot summary op IMDB nog een keer gelezen te hebben (voornamelijk de laatste zin) lijkt het erop alsof het 'verhaal' van de film volledig langs me heen is gegaan.
Een 6.7 op IMDB, ik geef hem een 5.

[ Bericht 5% gewijzigd door BRooster op 30-08-2010 12:42:46 ]
pi_85868232
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:18 schreef El_Matador het volgende:
Mooi meeslepend verhaal over de keerzijde van roem en succes. Ookal boeit het thema me niet echt, de film was erg mooi opgezet, zoals van Arenofsky gewend.

8/10
wat vond ik dat een crap film
pi_85868332
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 12:40 schreef casper019 het volgende:

[..]

wat vond ik dat een crap film
Dat kan. Het was duidelijk minder dan de andere Arenofsky films, maar ik vond het een mooi verhaal met vette beelden. :)

† In Memoriam † maandag 30 augustus 2010 @ 12:50:00 #298
264940 8108139dpths
pi_85868549
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:18 schreef El_Matador het volgende:

8/10
Ja, The Wrestler is erg sterk idd. :Y
pi_85869020
Ik heb laatst the Book of Eli gezien. Deze film gaat over een man die een reis naar het westen maakt omdat God hem dat op zou hebben gedragen. Hij heeft een (of eigenlijk hét) boek bij zich, maar hij is niet de enige die waarde hecht aan dit boek..

De sfeer komt eigenlijk erg overeen met the Road. Beiden zijn grauw, paranoïde en apocalyptisch. Logisch, want beide films spelen zich af na een grote 'ramp' die bijna de gehele mensheid heeft uitgeroeid.

Ik vond het een vermakelijke film, het plot is niet erg lastig om te volgen. Toch geef ik mijn voorkeur aan the Road omdat die meer op je gevoel inspeelt.

7,5/10
  † In Memoriam † maandag 30 augustus 2010 @ 13:18:22 #300
264940 8108139dpths
pi_85869469
Dragonheart maar weer eens gekeken; stukje nostalgie. Best vermakelijke film. :Y

6.0. IMDB 6.2.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')