Heb je vanavond om 19.00 ff tijd?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En wanneer gaan we dat oefenen op Joepie?
Just in case: Mijn reaktie ookquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat over dat geconcentreerd moeten zijn enzo was gewoon, net als de rest van die hele post, compleet sarcastisch bedoeld, voor als dat niet duidelijk was.
Uhm, volgens mij is het bij reiki gewoon zo van of je behandeld iemand of niet. Daar zit geen niet goed bij, het kan niet per ongeluk fout gaan. Als je iemand behandeld kan diegene gewoon praten hoor.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:04 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ah nee jij bent 'master' !!!
Die maakt NOOOOOOIT fouten, is ALTIJD geconcentreerd e.d.
& uiteraard, IEDEREEN is goody 2 shoes master, anders doe je geen Reiki![]()
![]()
![]()
![]()
Maar als je je zo focust op dingen die fout zouden kunnen gaan met Reiki herhaal ik ff de vraag van Vogeltjesdans: wat denk je dat er mis zou kunnen gaan bij een behandeling?quote:
Reiki is juist ideaal omdat je het gewoon lekker passief kunt laten stromen. Jouw eigen inbreng is gewoon niet nodig. Je kunt het eventueel wel sturen als je wil, maar het passief laten stromen is gewoon ALTIJD goed!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:08 schreef megamandy het volgende:
[..]
Uhm, volgens mij is het bij reiki gewoon zo van of je behandeld iemand of niet. Daar zit geen niet goed bij, het kan niet per ongeluk fout gaan. Als je iemand behandeld kan diegene gewoon praten hoor.
Daarom ben ik ook benieuwd wat er in jullie ogen fout zou kunnen gaan als iemand even niet 100% geconcentreerd op het reiki geven is.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
En wanneer gaan we dat oefenen op Joepie?
Ja precies, ik heb met honden al vaker meegemaakt dat ze gewoon reiki jatten van mij. Dan heb ik gewoon mijn hand op hun liggen en na een tijdje merk ik gewoon dat die hand warm wordt/gaat tintelen. Totaal geen concentratie voor nodig dus. Bovendien zou ik het ook fijner vinden om te praten dan dat het een uur stil is omdat de gever zich moet concentreren bij wijze van spreken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Reiki is juist ideaal omdat je het gewoon lekker passief kunt laten stromen. Jouw eigen inbreng is gewoon niet nodig. Je kunt het eventueel wel sturen als je wil, maar het passief laten stromen is gewoon ALTIJD goed!
Nee, het zijn twee verschillende dingen. Net zoals electriciteit gewoon electriciteit is en de intentie waarmee het gebruikt wordt iets heel anders is. Mensen doen negatieve dingen, niet reiki. En als ze het ene niet hebben om negatief mee te doen, vinden ze wel weer wat anders.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:56 schreef MinderMutsig het volgende:
Dit is natuurlijk gewoon taalkundig gemierenneuk in de trant "guns don't kill people, people do".
Als de meegestuurde intenties kwaad kunnen doen dan kan je dus met reiki mensen kwaad doen. Dat wilde ik weten, dankjewel.
Met mijn verhaal over intentie bedoel ik het bewust versturen van negatieve zaken. Daar heb je geen reiki voor nodig. Sterker nog, dan zou het wel eens helemaal niet aan kunnen komen.quote:Zit ik alleen nog met het punt dat jij zegt dat de intentie het belangrijkst is en dat ToT zegt dat onvoorbereid en ongevraagd reiki sturen gevaarlijk is. Dat spreekt elkaar een beetje tegen imho.
Als het ongevraagd en onvoorbereid met de beste bedoelingen gebeurt kan er volgens jouw gedachtengang alsnog niets verkeerd gaan omdat de intentie goed is maar als het wel gevaarlijk kan zijn (en waarom wordt die waarschuwing anders gegeven aan beginnende reiki behandelaars?) dan is de meegestuurde intentie dus van ondergeschikt belang. Ik snap er niks meer van.
3a en 3b zijn de mastergraden. Ik heb 3a. Wil je me aanraken?quote:Ben jij trouwens ook reikimeester of heb je reiki 1,2 of 3?
En de hooivorken en de fakkelsquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Heb je vanavond om 19.00 ff tijd?Dan haal ik snel even een witte duif om te onthoofden en het bloed er van te drinken. Zorg jij voor de kippeningewanden?
Buk maar alvastquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:11 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Het liefst zo snel mogelijk graag!
Ik kan niet wachten
Een kat van 17 jaar die op sterven lag en haar hele leven nooit aangehaald wilde worden door iemand anders dan d'r baasje en NOOIT op schoot kwam liggen bij wie dan ook (zelfs niet bij het baasje) kwam bij mij op schoot liggen en greep mijn hand met de pootjes vast en legde het zo op haar borst. De Reiki stroomde echt als nooit tevoren, en ik heb het diertje voor het eerst in d'r leven horen spinnen!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:13 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ja precies, ik heb met honden al vaker meegemaakt dat ze gewoon reiki jatten van mij. Dan heb ik gewoon mijn hand op hun liggen en na een tijdje merk ik gewoon dat die hand warm wordt/gaat tintelen. Totaal geen concentratie voor nodig dus. Bovendien zou ik het ook fijner vinden om te praten dan dat het een uur stil is omdat de gever zich moet concentreren bij wijze van spreken.
Wat een stiekemerds!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Een kat van 17 jaar die op sterven lag en haar hele leven nooit aangehaald wilde worden door iemand anders dan d'r baasje en NOOIT op schoot kwam liggen bij wie dan ook (zelfs niet bij het baasje) kwam bij mij op schoot liggen en greep mijn hand met de pootjes vast en legde het zo op haar borst. De Reiki stroomde echt als nooit tevoren, en ik heb het diertje voor het eerst in d'r leven horen spinnen!
Een half uur later was ik het wel zat en wilde ik mijn hand wegtrekken, maar de nageltjes van d'r voorpootjes overtuigden me toch om nog maar een half uur langer zo te blijven zitten!![]()
Joh!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:20 schreef Laysa het volgende:
''Iets'' zegt mij dat joepiepoepie nog niet tevreden zal zijn met de antwoorden
Welke antwoorden ?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:20 schreef Laysa het volgende:
Ik beweer helemaal niks, ik stel vragen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Er zijn hier een aantal mensen die al een hele tijd aan reiki doen. Masters. Wie zijn jullie? Weten jullie sceptici het beter?
Als jullie denken het beter te weten dan mensen die al jaren behoorlijk door de wol geverfd zijn, please go ahead en roep, niet gehinderd door ook maar enige kennis, dat elke reiki beoefenaar een potentiele moordenaar is.
Ik had het over je eerste post in dat andere topic. De post die uiteindelijk geleid heeft tot dit topic. Dat je met deze post zat te trollen was meer dan duidelijk hoor.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Je merkte de sarcasme niet op in mijn post?Fuck, ik moet blijkbaar alles ONTZETTEND letterlijk typen en EXTREEM goed op mijn woorden letten!
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:27 schreef ToT het volgende:
Kom op, als dat je enige houvast is om over Reiki te gaan lopen bitchen zul je wel beter je best moeten doen.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ja maar goed, je weet toch om wie het gaat? Dan weet je toch al bij voorbaat dat daar geen discussie mee mogelijk is omdat ze met haar non-argumenten en uit de context getrokken hersenspinsels elk topic verziekt?
...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:20 schreef Laysa het volgende:
voor deze post:quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:44 schreef JoepiePoepie het volgende:
Bedankt voor je antwoord trouwens!
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:38 schreef ToT het volgende:
Yup, je hebt gelijk, je kunt het nooit zeker weten. Er zullen echt wel Reiki-mensen rondlopen die mensen er mee benadelen, er zullen echt wel mensen zijn die het ongevraagd sturen, er zullen daardoor ook echt wel ongelukken gebeuren. Reiki is ideaal om mensen er negatief te beinvloeden als je pissig op ze bent. Met Reiki kun je inderdaad de boel bewust, maar ook onbewust verprutsen als je even iets verkeerd doet tijdens een behandeling of je aandacht even verslapt.
Kijk eigenlijk zeg je het al zelf, als ongeoefende leek. Als je niet weet wat reiki is, kun je het dan toepassen? Lijkt mij van niet. Want hoe zou diegene dan die rugpijn willen behandelen. Als diegene niet weet wat reiki inhoud, kun je het denk ik ook geen reiki noemen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:25 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Welke antwoorden ?
Het is zo'n simpele vraag:
Als ik als ongeoefend leek ga prutsen met Reiki, kan het dan kwaad ?
Kan ik b.v. iemands rugpijn verergeren als ik op de verkeerde manier probeer die te 'behandelen' ?
Ja of nee (+ GELDIG argument)
Tot nog toe ben jij de enige die dat uberhaubt heeft geprobeerd (zelfs best redelijk, die wiki quote, imo), & je bent niet eens een master !
Nah....quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:25 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Welke antwoorden ?
Het is zo'n simpele vraag:
Als ik als ongeoefend leek ga prutsen met Reiki, kan het dan kwaad ?
Kan ik b.v. iemands rugpijn verergeren als ik op de verkeerde manier probeer die te 'behandelen' ?
Ja of nee (+ GELDIG argument)
Tot nog toe ben jij de enige die dat uberhaubt heeft geprobeerd (zelfs best redelijk, die wiki quote, imo), & je bent niet eens een master !
Ja, mij bedanken voor een sarcastische post, nee dat is goed zeg!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:29 schreef JoepiePoepie het volgende:
En nog veel meer insinuaties van diverse mensen...
...
Apart toch dat 'jullie' mijn intenties, gedachten, en gevoelens denken te weten, en dat ook als aanval tegen mij gebruiken. Terwijl ik 'jullie' nergens aangevallen heb, me nergens onbeschoft of onbeleefd gedragen heb, nergens ben gaan schelden.
Het enige wat ik deed was vragen stellen en ik heb ToT zelfs nog bedankt:
[..]
voor deze post:
[..]
Nou, als dit:quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:44 schreef ToT het volgende:
Ja, mij bedanken voor een sarcastische post, nee dat is goed zeg!
een post vol sarcasme moet voorstellen, dan mag je wat mij betreft nog flink oefenen op sarcasmequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:38 schreef ToT het volgende:
Yup, je hebt gelijk, je kunt het nooit zeker weten. Er zullen echt wel Reiki-mensen rondlopen die mensen er mee benadelen, er zullen echt wel mensen zijn die het ongevraagd sturen, er zullen daardoor ook echt wel ongelukken gebeuren. Reiki is ideaal om mensen er negatief te beinvloeden als je pissig op ze bent. Met Reiki kun je inderdaad de boel bewust, maar ook onbewust verprutsen als je even iets verkeerd doet tijdens een behandeling of je aandacht even verslapt.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:47 schreef R0N1N het volgende:
![]()
Kijk, dat is nou mijn hele punt. Was dat nou zo moeilijk ?
Nee, als je denkt dat je door tijdens een behandeling even je aandacht laat wegzakken meteen cruciale gevolgen krijgt, weet je denk ik niet genoeg over reiki.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:48 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Nou, als dit:
[..]
een post vol sarcasme moet voorstellen, dan mag je wat mij betreft nog flink oefenen op sarcasme!
Ook R0N1N dacht trouwens dat je serieus was:
[..]
Uhm, neequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:48 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ook R0N1N dacht trouwens dat je serieus was:
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:53 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Uhm, nee![]()
Vandaar mijn vraag of het nou zo moeilijk was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |