abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85388161
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:28 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Het gaat er gewoon om dat hier alles besproken mag worden en dat daar discussies over gevoerd mogen worden door voor- en tegenstanders. In dat andere topic gaat het er vooral over van:

"Ik heb vandaag Reiki gedaan/gekregen."

"Oh meid, wat leuk voor je!"

"Ik ben vandaag naar een Reiki-cursus geweest."

"Waar heb jij Reiki geleerd?"

Maar dat topic heeft niet echt het doel om discussies te voeren over Reiki :).
oké goed dat het duidelijk is, vóór je 300 post voorbij zijn haha
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:48:14 #27
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85388741
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:26 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Maar voor de 'balans' zou het wel weer goed zijn. Maar ja, dan moet er wel serieus op ingegaan worden door ToT, Bastard e.d. ipv bagetalliseren :Y)
Nee, ik ben dat station gepasseerd met alle respect.
The truth was in here.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:52:41 #28
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85388931
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:23 schreef R0N1N het volgende:
:') Want dit topic is niet serieus ?
Ook al vind jij dat wellicht & twijfel jij aan de intenties van JoepiePoepie, de vraag 'kan Reiki schade berokkenen' is naar mijn mening valide. De gegeven antwoorden (in dat andere topic) zijn dat echter niet.

Best jammer dat jij dit topic nu wegwuift, je was de enigste met een redelijk antwoord (Reiki is te subtiel).

Al te veel wilde ik me er in dat andere topic niet mee bemoeien, om het topic niet weer te laten verzanden in een soort wetenschappelijke discussie, maar moest er wel iets over kwijt gezien de onzinige reakties over 'intenties'.

Ik vraag me af of je Reiki uberhaubt kan verdedigen op dit punt.
Waarom zou het niet mis kunnen gaan, met b.v. dodelijke afloop ? Waarom dat niet gewoon serieus nemen en eventuele misvattingen o.i.d. wegnemen (ipv de stelling bagetalliseren) ?

Als 'wij' sceptici dat doen zijn de reakties ook niet van de lucht. Denken de 'Reiki' aanhamgers uberhaubt wel na over wat er zoal mis mee zou kunnen gaan ? Ik krijg namelijk de indruk van niet.
_O_ QFT!
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_85389348
Goed, Reiki is een dodelijk wapen en zou verboden moeten worden.

Wie stuurt er ff een brief naar de 2e kamer voor een wetsvoorstel dat alle Reiki beoefenaars met pek en veren ingesmeerd moeten worden en op de brandstapel gaan? :) Da's het veiligste voor iedereen, want je weet nooit zeker of iemand met Reiki de kolder in de kop krijgt en je ongevraagd ineens een Kamehameha-stoot aan Reiki naar je stuurt terwijl je auto zit te rijden.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:08:12 #30
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85389639
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:01 schreef ToT het volgende:

Wie stuurt er ff een brief naar de 2e kamer voor een wetsvoorstel dat alle Reiki beoefenaars met pek en veren ingesmeerd moeten worden en op de brandstapel gaan? :) Da's het veiligste voor iedereen, want je weet nooit zeker of iemand met Reiki de kolder in de kop krijgt en je ongevraagd ineens een Kamehameha-stoot aan Reiki naar je stuurt terwijl je auto zit te rijden.
ja precies, want dan ben je wel gewoon dood he... en verdikkeme die reiki beoefenaars komen er nu gewoon mee weg!! die .. die DIE VOEDOENISTEN!
The truth was in here.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:10:21 #31
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85389745
quote:

quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:08 schreef Bastard het volgende:
ja precies, want dan ben je wel gewoon dood he... en verdikkeme die reiki beoefenaars komen er nu gewoon mee weg!! die .. die DIE VOEDOENISTEN!
O.k., dat waren dan weer even de (sarcastische) wegwuivingen :).

Nu dan weer serieus graag :*!
pi_85389970
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:10 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

[..]

O.k., dat waren dan weer even de (sarcastische) wegwuivingen :).

Nu dan weer serieus graag :*!
Nee serieus, wat wil je nou? :)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:14:28 #33
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_85389983
quote:

Lekker volwassen zeg. :'). Het is toch een feit dat iemand in dat andere topic meldde op een voor de ontvanger vervelend moment Reiki te hebben toegepast, waarom zou daar niet over gediscussieerd mogen worden?
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:16:10 #34
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_85390081
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:08 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zou jij je schuldig voelen als iemand die jij ingewijd hebt op een verkeerd moment Reiki gebruikt en daarmee op wat voor manier dan ook schade veroorzaakt?
Fotoboek
pi_85390214
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:14 schreef keesjeislief het volgende:

Het is toch een feit dat iemand in dat andere topic meldde op een voor de ontvanger vervelend moment Reiki te hebben toegepast
Zou je me kunnen vertellen waar je dat precies leest?

quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:16 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Zou jij je schuldig voelen als iemand die jij ingewijd hebt op een verkeerd moment Reiki gebruikt en daarmee op wat voor manier dan ook schade veroorzaakt?
Zou jij je als rij-instructeur schuldig voelen als 1 van jouw cursisten na het halen van zijn rijbewijs iemand doodrijdt?
Dan nog: aan Reiki kleven gewoon nagenoeg geen risico's. Er wordt ALLEEN maar gezegd dat je een beetje rekening met een paar dingetjes moet houden, en meteen wordt Reiki afgeschilderd als één of ander machtig energie-wapen waarmee je mensen vreselijk kwaad kunt doen.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:19:07 #36
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85390222
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:16 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

HOE kan er schade aangericht worden? In mijn beleving kan het niet.. tenzij je zegt, ik heb een ontsteking en na een reiki behandeling werd de ontsteking heviger en pijnlijker (dat kan heel goed gebeuren) .
Het eerste wat mij geleerd is, doe het pas als je toestemming hebt gekregen van de ander... dat is ook het eerste wat ik weer doorgeef.
The truth was in here.
pi_85390758
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:18 schreef ToT het volgende:

[..]

[..]

Zou jij je als rij-instructeur schuldig voelen als 1 van jouw cursisten na het halen van zijn rijbewijs iemand doodrijdt?
Dan nog: aan Reiki kleven gewoon nagenoeg geen risico's. Er wordt ALLEEN maar gezegd dat je een beetje rekening met een paar dingetjes moet houden, en meteen wordt Reiki afgeschilderd als één of ander machtig energie-wapen waarmee je mensen vreselijk kwaad kunt doen.
Ik heb dat werkelijk waar niemand zien zeggen, nergens.. :{

De vraag is gewoon of het kàn, kun je iemand onbewust kwaad doen als je hem reiki geeft op een moment dat dat niet zo handig is?

Waar zie je iemand dat zeggen?
compact en kleverig.
pi_85390824
quote:

[..]

[..]

Ik vatte jouw post ook op alsof het HEEL GEVAARLIJK is om ongevraagd en onvoorbereid reiki te geven omdat er dan DRAMATISCHE ONGELUKKEN konden gebeuren. Is toch niet zo gek dat dit dan vragen oproept?

De vraag of je bewust mensen kwaad kunt doen met reiki is dan de meest voor de hand liggende maar ook andere vragen die ik voorbij heb zien komen en de vraag of mensen wel eens meegemaakt hebben dat hun goedbedoelde reiki verkeerd overkwam zijn dan legitieme vragen.

Als de waarschuwing gegeven moet worden dat het alleen voorbereid en met toestemming mag dan zijn er dus blijkbaar ook evidente risico's. Dat, of de waarschuwing gaat echt helemaal nergens over en is alleen bedoeld om de eigen mening over de kracht van reiki kracht bij te zetten.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_85391068
Volgens mij zijn er flink wat mensen die ToT's bericht zo interpreteerden zoals (o.a.) MinderMutsig en JoepiePoepie, waaronder ook mijzelf. Hierdoor is voldoende aangetoond dat het er daadwerkelijk zo staat.

ToT zou dus juist blij moeten zijn met dit topic van JoepiePoepie, dan heeft hij de mogelijkheid het gezegde aan te scherpen of te verbeteren. :).
pi_85391157
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:37 schreef DeepChord het volgende:
Volgens mij zijn er flink wat mensen die ToT's bericht zo interpreteerden zoals (o.a.) MinderMutsig en JoepiePoepie, waaronder ook mijzelf. Hierdoor is voldoende aangetoond dat het er daadwerkelijk zo staat.

ToT zou dus juist blij moeten zijn met dit topic van JoepiePoepie, dan heeft hij de mogelijkheid het gezegde aan te scherpen of te verbeteren. :).
Pfff ik had geen idee dat mijn woorden zó verkeerd opgevat konden worden. Daarbij heb ik ondertussen wel ongelooflijk vaak verteld dat het allemaal echt wel meevalt, ook in het andere topic al! Ik blijf mezelf steeds herhalen hier.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:51:33 #41
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85391719
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:39 schreef ToT het volgende:

[..]

Pfff ik had geen idee dat mijn woorden zó verkeerd opgevat konden worden. Daarbij heb ik ondertussen wel ongelooflijk vaak verteld dat het allemaal echt wel meevalt, ook in het andere topic al! Ik blijf mezelf steeds herhalen hier.
Niet doen, 1x zou voldoende moeten zijn.
The truth was in here.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:55:31 #42
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_85391920
quote:

[..]

Je hebt gelijk, dat stond er niet letterlijk, ik dacht dat een paar dagen geleden wel gelezen te hebben, my bad. :).

quote:
Ok. Dus ook als je Reiki toepast op iemand die daar niet van op de hoogte is kan het geen kwaad? Je weet toch niet wat voor delicate handelingen die persoon op dat moment aan het uitvoeren is? Verder, hoe weet je zo zeker dat er aan Reiki geen risico's kleven? Als je werkelijk de kracht hebt om iemands lichamelijke toestand te beinvloeden, kun je dat gebruiken op elke manier die je wilt, ook destructief, of is dat op de een of andere manier uitgesloten?
Fotoboek
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:57:29 #43
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_85392033
quote:
Ik zie je vooralsnog de boel alleen maar in het belachelijke trekken en bagetalliseren.
Waarom ?

Krijg een beetje de indruk dat je niet wil horen over potentiele gevaren !

Zoals eerder vermeld, als er al gewaarschuwd wordt & er regels zijn, dan IS er blijkbaar een potentieel gevaar. Maar we mogen het er niet over hebben ofzo :?

edit:
Of is het de boodschapper soms ? "ach, daar hebben we JoepiePoepie weer, hoe sneu, ze moet weer wat te zeuren hebben."
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_85392264
quote:

[..]

Pfff ik had geen idee dat mijn woorden zó verkeerd opgevat konden worden.
Kan gebeuren. :Y Geeft verder niks maar een beetje meer uitleg over waarom we er zo vreselijk naast zitten zou dan wel fijn zijn. :)

quote:
Daarbij heb ik ondertussen wel ongelooflijk vaak verteld dat het allemaal echt wel meevalt, ook in het andere topic al! Ik blijf mezelf steeds herhalen hier.
Eigenlijk is er daarna alleen maar gezegd dat het helemaal niet kon omdat reiki neutraal is. Om een vergelijking te maken: elektriciteit is ook neutraal. Niet goed, niet slecht. Maar afhankelijk van hoe je het gebruikt kán je er wel negatieve dingen mee doen.

Het is mij niet duidelijk waarom dit niet ook voor reiki op zou gaan. Het draait toch allemaal om degene die het stuurt en de intentie waarmee die het stuurt? Ik snap niet waarom reiki, in tegenstelling tot andere energievormen en zwarte magie-achtige dingen, dan niet negatief gebruikt zou kunnen worden.

Ik beschuldig dus niemand hier ervan dat ze het ook daadwerkelijk doen maar het gaat om de vraag of het kan en zo niet, waarom dan niet.
There is no love sincerer than the love of food.
  Moderator dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:10:42 #45
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_85392662
Ik kan me voorstellen dat zelfs goede dingen op een onverwachts moment schadelijk kunnen zijn.

Als ik alleen in de auto zit en ik voel ineens vreemde dingen in/aan mijn lichaamdan zou ik daar toch best verontrust en afgeleid door worden. Wat op de weg gevaarlijk kan zijn. Misschien is het meer zo bedoeld?
De reiki zelf is dan niet schadelijk maar de mogelijke reactie van degene die het ontvangt natuurlijk wel.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:11:55 #46
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85392725
quote:
Pfff ik had geen idee dat mijn woorden zo verkeerd opgevat konden worden. Daarbij heb ik ondertussen wel ongelooflijk vaak verteld dat het allemaal echt wel meevalt, ook in het andere topic al! Ik blijf mezelf steeds herhalen hier.
Ten eerste, hoe weet jij zo zeker dat het meevalt?
Want, hoe weet jij zo zeker dat er maar weinig of geen Reiki-masters met slechte intenties rondlopen
en hoe weet jij zo zeker dat de gouden regel (nooit ongevraagd Reiki op afstand gaan versturen) zelden geschonden wordt?

Hoe weet jij zo zeker dat de keren dat de gouden regel wel geschonden wordt het allemaal wel meevalt, terwijl je zelf zegt:

quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:27 schreef ToT het volgende:
2) Diegene kan een heel heftige energiegold krijgen en daardoor in paniek slaan / gedesorienteerd raken. Je weet nooit of diegene iets aan het doen is waarbij dat gevaarlijk kan zijn (autorijden bijvoorbeeld), en sowieso kan het heel beangstigend zijn.
En al gebeurt er maar 1 op de miljoen een ongeluk door een bewuste danwel onbewuste Reiki-prutser... Mijn punt is (en dat heb ik ook al een aantal keren herhaald): Je kunt dus blijkbaar iemand (bewust) schade berokkenen, zonder dat ooit bewezen of achterhaald kan worden dat jij dat hebt gedaan. Bij alle andere 'technieken' van iemand schade berokkenen heb je die 100% garantie niet dat het nooit achterhaald kan worden.

In dat andere topic stonden ook non-argumenten als:

"Ja maar, mensen gaan niet Reiki beoefenen om te leren hoe je iemand ongestraft het leven zuur kan maken."

Ik vind dat een drogredenatie. Ten eerste omdat je helemaal niet weet wat de intenties van al die anderen zijn die een Reiki-cursus gaan doen. Ten tweede omdat je ook niet weet wat er later in iemand z'n leven kan gebeuren, waardoor die persoon wel denkt:

"Hmm, wat een lul dat hij mijn vrouw afpakt! Ik ga hem wegreiki-en :(!"

Nee, ik koop ook geen mes om iemand het leven zuur te maken. Maar kom ik bijvoorbeeld in een situatie van nood, dan is de kans aanwezig dat ik een mes voor 'slechte' dingen ga gebruiken.
  Moderator dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:13:53 #47
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_85392808
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:11 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ten eerste, hoe weet jij zo zeker dat het meevalt? Want, hoe weet jij zo zeker dat er maar weinig of geen Reiki-masters met slechte intenties rondlopen en hoe weet jij zo zeker dat de gouden regel (nooit ongevraagd Reiki op afstand gaan versturen) zelden geschonden wordt ? Hoe weet jij zo zeker dat de keren dat de gouden regel wel geschonden wordt het allemaal wel meevalt, terwijl je zelf zegt:
[..]

En al gebeurt er maar 1 op de miljoen een ongeluk door een bewuste danwel onbewuste Reiki-prutser... Mijn punt is (en dat heb ik ook al een aantal keren herhaald): Je kunt dus blijkbaar iemand (bewust) schade berokkenen, zonder dat ooit bewezen of achterhaald kan worden dat jij dat hebt gedaan. Bij alle andere 'technieken' van iemand schade berokkenen heb je die 100% garantie niet dat het nooit achterhaald kan worden.

In dat andere topic stonden ook non-argumenten als:

"Ja maar, mensen gaan niet Reiki beoefenen om te leren hoe je iemand ongestraft het leven zuur kan maken."

Ik vind dat een drogredenatie. Ten eerste omdat je helemaal niet weet wat de intenties van al die anderen zijn die een Reiki-cursus gaan doen. Ten tweede omdat je ook niet weet wat er later in iemand z'n leven kan gebeuren, waardoor die persoon wel denkt:

"Hmm, wat een lul dat hij mijn vrouw afpakt! Ik ga hem wegreiki-en :(!"

Nee, ik koop ook geen mes om iemand het leven zuur te maken. Maar kom ik bijvoorbeeld in een situatie van nood, dan is de kans aanwezig dat ik een mes voor 'slechte' dingen ga gebruiken.
Je wil er wel heel graag iets groots uit slepen he? :')
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:16:50 #48
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_85392922
quote:
2) Diegene kan een heel heftige energiegold krijgen en daardoor in paniek slaan / gedesorienteerd raken. Je weet nooit of diegene iets aan het doen is waarbij dat gevaarlijk kan zijn (autorijden bijvoorbeeld), en sowieso kan het heel beangstigend zijn.
Hier lees ik niet echt dat het voor ongelukken zorgt. Volgens mij kun je het beter vergelijken met bijvoorbeeld bellen tijdens het rijden. Je bent er wel nog bij, maar niet meer 100%.
Als ik een reiki behandeling krijg, of mijzelf geef dan heb ik nogal vaak de neiging om in slaap te vallen, hierbij heb ik het over "directe" behandelingen.
Van een afstand reiki krijgen heb ik niet echt ervaring mee, ik denk voornamelijk omdat ik het zelf ook kan en daarom dus niet nodig heb ;)

Verder vraag ik mij af hoe de mensen in dit topic het precies voor zich zien wat er precies gebeurd als er kwaad wordt gedaan via reiki. Ikzelf kan namelijk niet op iets komen, als iemand een voorbeeld heeft dan kan ik er ook over nadenken :)

Ok, soms heb ik wazige formuleringen gebruik in mijn zinnen maar ik ka het even niet anders zeggen :N
吴 曼 迪
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:19:01 #49
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85392989
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:13 schreef senesta het volgende:
Je wil er wel heel graag iets groots uit slepen he? :')
Eeeh nee, ik ben gewoon geinteresseerd en wil graag antwoorden op mijn vragen i.p.v. wegwuivingen, afschuivingen, drogredenaties, non-argumenten, en bagatellisaties.
  Moderator dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:22:54 #50
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_85393144
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:19 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Eeeh nee, ik ben gewoon geinteresseerd en wil graag antwoorden op mijn vragen i.p.v. wegwuivingen, afschuivingen, drogredenaties, non-argumenten, en bagatellisaties.
Right :')

Anyway, denk je niet dat bijna alles in de verkeerde handen een wapen kan zijn?
Waarom zou dat bij esoterische dingen anders zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')