Edradour is vrijwel elke werkdag geopend en heeft de hele dag tours...quote:Op woensdag 22 september 2010 22:44 schreef hagelslagfabrikant het volgende:
Vandeweek even een mailtje naar Talisker gestuurd, vrijdag 8 oktober om 3 uur ga ik samen met mn vriendin de tour door de distillery doen
Edradour ook gemaild maar die sturen nog niks terug, maar even bellen anders en als dat niet werkt zie ik het wel als we er zijn
yup, klopt, maar ze vinden het meestal wel prettig als je vantevoren even laat weten wanneer je komtquote:Op donderdag 23 september 2010 00:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Edradour is vrijwel elke werkdag geopend en heeft de hele dag tours...
Welnee, ben er vaak genoeg geweest en heb me nog nooit van te voren aangemeld.quote:Op donderdag 23 september 2010 00:31 schreef hagelslagfabrikant het volgende:
[..]
yup, klopt, maar ze vinden het meestal wel prettig als je vantevoren even laat weten wanneer je komt
Mag ik zeggen dat ik ¤ 5,95 (of ¤ 5,65 met 5% korting) eigenlijk best wel duur vind?quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:44 schreef ChickenSpikey het volgende:
even stiekem reclame maken.. Maar het officiële whiskyglas van Glencairn is vanaf vandaag te koop via de shop van Whisky etc. magazine: www.whiskyetc.nl
Gebruik de kortingscode 'whiskyetc' en ontvang 5% korting op je bestelling
Tja.. Daarvoor moet je bij www.whiskyglas.eu zijnquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mag ik zeggen dat ik ¤ 5,95 (of ¤ 5,65 met 5% korting) eigenlijk best wel duur vind?
Per 6 zijn ze iets goedkoper, maar nog altijd duurder dan in de whiskyshops waar ik ze kan kopen.
Ik heb er inmiddels echter meer dan genoeg dus ik heb sowieso geen belangstelling...
Maarre, wie verkoopt ze nu eigenlijk?
En zo speciaal zijn de glazen nou ook weer niet.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mag ik zeggen dat ik ¤ 5,95 (of ¤ 5,65 met 5% korting) eigenlijk best wel duur vind?
Per 6 zijn ze iets goedkoper, maar nog altijd duurder dan in de whiskyshops waar ik ze kan kopen.
Ik heb er inmiddels echter meer dan genoeg dus ik heb sowieso geen belangstelling...
Maarre, wie verkoopt ze nu eigenlijk?
Want?quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:03 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En zo speciaal zijn de glazen nou ook weer niet.
Nee, maar zulke glazen kan je ook als proefglazen kopen, 6 euro een euro of 8 en ik vind ze niet mooi.quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Want?
Jij vindt whisky uit een Tupperware beker ook OK?
Kwijtraken of verkopen? Er zijn denk ik genoeg hier in het topic die er een glaasje uit zouden willen.quote:Op maandag 27 september 2010 16:09 schreef ChickenSpikey het volgende:
Zou ik deze nog eens kwijtraken..?
verkopen uiteraardquote:Op maandag 27 september 2010 16:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kwijtraken of verkopen? Er zijn denk ik genoeg hier in het topic die er een glaasje uit zouden willen.
Zo lang ze dat soort flessen nog met massa's tegelijk op de markt zetten, vrees ik het ergste voor je.quote:Op maandag 27 september 2010 16:09 schreef ChickenSpikey het volgende:
Zou ik deze nog eens kwijtraken..?
Schijnt inderdaad te kloppen.. Gekke alleen aan het Engelse artikeltje is dat er staat dat het een gelimiteerde oplage is van 255 flessen.. Ik zeg: misleiding..quote:Op maandag 27 september 2010 16:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zo lang ze dat soort flessen nog met massa's tegelijk op de markt zetten, vrees ik het ergste voor je.
Ik ben bij Strathisla geweest, wat tevens dienst doet als uitvalbasis van de Chivas groep, en daar stonden flinke voorraden van dit spul in de warehouses, gebotteld en wel...
Periodiek brengen ze een batch op de markt en slechts in dat opzicht is het gelimiteerd.quote:Op maandag 27 september 2010 16:32 schreef ChickenSpikey het volgende:
[..]
Schijnt inderdaad te kloppen.. Gekke alleen aan het Engelse artikeltje is dat er staat dat het een gelimiteerde oplage is van 255 flessen.. Ik zeg: misleiding..
Cool! Goede basis voor een mooi artikelquote:Op maandag 27 september 2010 16:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Periodiek brengen ze een batch op de markt en slechts in dat opzicht is het gelimiteerd.
Maar aangezien een vriend van ons op dat moment bij Strathisla werkte, ben ik op plekken geweest die niet in de standaard tour zitten, ook de board (directie) kamer waar een voorraad flessen whisky van Chivas en de concurrentie staat waar half Schotland lam van kan raken, hoor en zie je nog wel eens wat...
Heb je een bron? Ik kan namelijk niets vinden op hun website en in de folder.quote:Op maandag 27 september 2010 17:23 schreef borisz het volgende:
Op malts vijf euro korting bij de G&G.
Logische plek...quote:Op maandag 27 september 2010 18:51 schreef borisz het volgende:
Gall.nl en dan de folder mijn lievelingswijn
http://www.gall.nl/aanbiedingen
Goeie zaakquote:Op maandag 27 september 2010 17:23 schreef borisz het volgende:
Op malts vijf euro korting bij de G&G.
De meest complete: http://www.royalmilewhiskies.com (zelfde als in Edinburgh)quote:Op maandag 27 september 2010 22:49 schreef Boze_Appel het volgende:
Weet iemand van jullie toevallig een leuke whiskyshop in London? Ik ben daar over een maandje weer eens om te shoppen.
Dronken het vliegtuig in, handig........quote:Op woensdag 29 september 2010 08:30 schreef Fogel het volgende:
Op Heathrow kan je ook whisky proeven, altijd handig als je nog wat tijd over hebt voor je vlucht
Als een vliegtuig niet ronkt, stort het neer...quote:Op woensdag 29 september 2010 09:51 schreef ChickenSpikey het volgende:
[..]
ronken het vliegtuig in, handig........
weet niet waar je t over hebt...quote:Op woensdag 29 september 2010 09:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als een vliegtuig niet ronkt, stort het neer...
Zelfbeheersing... en als je jezelf niet in de hand kan houden, krijg je vast hulp van de mensen die daar werkenquote:Op woensdag 29 september 2010 09:51 schreef ChickenSpikey het volgende:
[..]
Dronken het vliegtuig in, handig........
In plaats van de Octomore te drinken, lik ik mijn asbak wel leeg.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:54 schreef -Peach het volgende:
Oeh een Whiskytopic! Op dit moment staat hier in de kast:
Blackadder Smoking Islay
Blackadder The Legendary (nog dicht)
Bowmore uit de 2000 Berry's Own Selection serie
Bruichladdich Octomore 2.2 - Orpheus/140
Bushmills
Glenroths 17yrs, The Clydesdale (nog dicht)
De Blackadder en Bruichladdich zijn zeker aanraders voor turfliefhebbers!! (en natuurlijk de Ardbeg Supernova, helaas is deze al een tijd op)
Die Octomore klinkt mij ook als een bijzonder sterk spul in de orenquote:Op woensdag 29 september 2010 16:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In plaats van de Octomore te drinken, lik ik mijn asbak wel leeg.
Zelfde effect en veel goedkoper...
Los van de sterkte (61% is op zich niets bijzonders in whiskyland) vind ik de Octomore een typisch marketingsproduct van Jim McEwan.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:21 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Die Octomore klinkt mij ook als een bijzonder sterk spul in de oren
De bijzonder sterk opmerking kwam vooral door de 140 die in de titel genoemd is ;-) Het zijn gewoon 'peatbommen' die (wat mij betreft) flink aan de prijs zijn.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Los van de sterkte (61% is op zich niets bijzonders in whiskyland) vind ik de Octomore een typisch marketingsproduct van Jim McEwan.
Zoals zo vaak brengt hij 'whiskies' op de markt met een zogenaamd eigen verhaal (zie o.a. de X4, de 3D3 en wat mij betreft ook de Octomore), waarbij het hem vaak lukt om de mythe rondom deze whiskies op te blazen tot enorme proporties, waardoor het grote publiek nieuwsgierig wordt naar deze whisky, over gaat tot aanschaf van de whisky en Jim McEwan c.s. de keihard benodigde centen binnenkrijgt.
Op zich is er niks mis met het creëren van een markt, alleen vind ik dat Jim McEwan daarin doorgeslagen is en dat hij de grens van wat nog wel en wat niet whisky genoemd kan worden heeft overschreden.
Wettelijk zal hij geen ongelijk hebben, maar als whisky purist heb ik dus wel wat moeite met het geëxperimenteer van Bruichladdich...
Just my 2 cents...
flink aan de prijs, erg jong en weinig subtiel....maar mensen kopen het, dus geen de producenten eens ongelijk...quote:Op woensdag 29 september 2010 21:56 schreef IbeBen het volgende:
[..]
De bijzonder sterk opmerking kwam vooral door de 140 die in de titel genoemd is ;-) Het zijn gewoon 'peatbommen' die (wat mij betreft) flink aan de prijs zijn.
Lolquote:Op woensdag 29 september 2010 16:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In plaats van de Octomore te drinken, lik ik mijn asbak wel leeg.
Zelfde effect en veel goedkoper...
Last call voor deze prijsvraag, win 2 kaarten voor het festival 'Whisky & Rum aan Zee' in IJmuiden d.d. 9 oktober a.s.!!quote:Op donderdag 23 september 2010 12:38 schreef MadMaster het volgende:
Prijsvraag: Win 2 toegangskaarten voor het 'Whisky & Rum aan Zee' festival op 9 oktober a.s. in IJmuiden!!
Ga hiervoor naar 'Het Whisky Forum' en doe een poging de kaarten te winnen.
Heb je de Balvenie Double Wood 12y en Glenlivet French Oak 15y wel eens gehad?quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:51 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik weet dat hier vooral asbaklikkers komen en zelf ben ik er ook eentje van, maar ik probeer zoveel mogelijk buiten mijn eigen smaak om te gaan om nieuws te ontdekken, daarom een vraagje aan jullie:
Wat is jullie favoriete lichte budgetmalt?
Voor mij nu de Glenturret 8 jaar. Glijdt makkelijk naar binnen, maar toch een heerlijk smaakje en bovendien goed geprijst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |