Helaas, er klopt weinig van jouw zelfbeeld. Ik beweer niet dat je onfatsoenlijk bent, maar door en door ben je zeker niet. Je bent enkel fatsoenlijk tegenover degenen die jouw wereldbeeld delen. Vandaar dat je fel gekant bent tegen de islam en links.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:51 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat komt omdat ik door en door fatsoenlijk ben. Misschien leg ik de lat wel te hoog hoor, en blijkt dat het overgrote deel van de mensheid gepeupel is, maar aan die conclusie wil ik nog niet.
Kerel, kijk eens naar je eigen posts, als er iemand zich opwindt... Zou me niets verbazen als jij al een schuimbek reflex krijgt bij het lezen van de naam Wilders.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij kan je hier ook echt over opwinden
Hoi, wie ben jij in vredesnaam?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:59 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Kerel, kijk eens naar je eigen posts, als er iemand zich opwindt... Zou me niets verbazen als jij al een schuimbek reflex krijgt bij het lezen van de naam Wilders.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helaas, er klopt weinig van jouw zelfbeeld. Ik beweer niet dat je onfatsoenlijk bent, maar door en door ben je zeker niet. Je bent enkel fatsoenlijk tegenover degenen die jouw wereldbeeld delen. Vandaar dat je fel gekant bent tegen de islam en links.
Ik heb je toch herhaaldelijk zien verkondigen dat 'links' kwaadaardig is en weet ik het allemaal. Die bewering doe je weliswaar in nette bewoordingen, maar dat doet niets af aan de boodschap.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:07 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
![]()
Ik ben toch ook fatsoenlijk tegenover jou?
Na uitvoerige analyse ben ik tot die conclusie gekomen. De waarheid moet gezegd worden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb je toch herhaaldelijk zien verkondigen dat 'links' kwaadaardig is en weet ik het allemaal. Die bewering doe je weliswaar in nette bewoordingen, maar dat doet niets af aan de boodschap.
Dat is jouw mening en dat mag. Echter, fatsoenlijk is om mensen in hun waarde te laten. Leef en laat leven. Zo ook met de bouw van dit islamitische centrum.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:17 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Na uitvoerige analyse ben ik tot die conclusie gekomen. De waarheid moet gezegd worden.
Wat maakt dat uit?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoi, wie ben jij in vredesnaam?
Omdat nieuwelingen hier niet serieus genomen worden. En ik mag het zeggen want die is mijn 1.000 ste post.quote:
Omdat ik jou nog nooit ben tegengekomen op dit forum, maar jij wel schijnt te weten hoe ik tegen bepaalde onderwerpen aankijk. De dag dat jij je aanmeldde ging ik op vakantie, dus dat bevreemdt mij.quote:
Ik vraag niet meer dan fatsoen van imam Rauf. Hij mag zijn moskeetje bouwen, maar als hij dat op deze plek doet vind ik dat kwalijk gedrag van hem, en met mij vindt de overgrote meerderheid van de Amerikanen dat.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is jouw mening en dat mag. Echter, fatsoenlijk is om mensen in hun waarde te laten. Leef en laat leven. Zo ook met de bouw van dit islamitische centrum.
Het centrum wordt natuurlijk niet op GZ gebouwd, maar enkele straten verderop. Daarnaast schijnt het tegenwoordig erg lastig te zijn om als moslim zijnde de doorsnee Amerikaan te paaien. Heb gelezen over protesten tegen moskeeen in lullige plaatsen ergens in centraal-VS. Is dat fatsoenlijk?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:24 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik vraag niet meer dan fatsoen van imam Rauf. Hij mag zijn moskeetje bouwen, maar als hij dat op deze plek doet vind ik dat kwalijk gedrag van hem, en met mij vindt de overgrote meerderheid van de Amerikanen dat.
Maar niet ver genoeg weg.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het centrum wordt natuurlijk niet op GZ gebouwd, maar enkele straten verderop.
Dat heeft uiteraard zo zijn redenen.quote:Daarnaast schijnt het tegenwoordig erg lastig te zijn om als moslim zijnde de doorsnee Amerikaan te paaien.
Nee, tenzij met deugdelijke motivering.quote:Heb gelezen over protesten tegen moskeeen in lullige plaatsen ergens in centraal-VS. Is dat fatsoenlijk?
Ik vind het heel onfatsoenlijk om van Rauf te verlangen dat hij zijn moskee ergens anders bouwt terwijl hij het volste recht heeft om dat op de door hem gekozen plek te doen, enkel en alleen omdat hij dezelfde godsdienst heeft als de daders van 9/11. Ik vind het zo mogelijk nog onfatsoenlijker om dat volk te verdedigen. Dan kan je net zo goed het onthoofden van Helmondse katten verdedigen. Maar ja, wie ben ik.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:24 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik vraag niet meer dan fatsoen van imam Rauf. Hij mag zijn moskeetje bouwen, maar als hij dat op deze plek doet vind ik dat kwalijk gedrag van hem, en met mij vindt de overgrote meerderheid van de Amerikanen dat.
Ik heb ook het recht om voor jouw neus scheten te laten alleen ben ik wel zo fatsoenlijk om dat niet te doen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:15 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik vind het heel onfatsoenlijk om van Rauf te verlangen dat hij zijn moskee ergens anders bouwt terwijl hij het volste recht heeft om dat op de door hem gekozen plek te doen, enkel en alleen omdat hij dezelfde godsdienst heeft als de daders van 9/11. Ik vind het zo mogelijk nog onfatsoenlijker om dat volk te verdedigen. Dan kan je net zo goed het onthoofden van Helmondse katten verdedigen. Maar ja, wie ben ik.
Dat recht heb je helemaal niet. Het is al onrechtmatig omdat het niet betamelijk is in het maatschappelijk leven. Het is dat ik er geen schade door lijd.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:53 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Ik heb ook het recht om voor jouw neus scheten te laten alleen ben ik wel zo fatsoenlijk om dat niet te doen.
quote:Eén ding moet je Geert toch nageven: voor een licht xenofobe, eurosceptische, anti-elitaire nationalist reist hij wel graag. Filmvertoninkje in Londen, benefietavondje in Israël, interviewtje in Denemarken, toespraakje in New York – nog even en de PVV kan de staatschuld aflossen met airmiles. En Mark en Maxime ondertussen maar hopen dat Geert per ongeluk een enkeltje boekt: krijgen ze eindelijk dat gedroomde rechtse LAT-kabinet.
Gedoogd op zesduizend kilometer afstand.
Zie het gerust als een ingenieuze afleidingsmanoeuvre. Terwijl in Den Haag 18 miljard aan bezuinigingen wordt bekokstoofd, zijn al onze ogen straks gericht op het trans-Atlantische drama genaamd ‘Moskee bij Ground Zero’. Of, nou ja, moskee. Zeg maar: een cultureel centrum met gebedsruimte, collegezaal, restaurant, zwembad én herdenkingsmonument voor de slachtoffers van 9/11 – toegankelijk voor iedereen, uit het zicht van waar de Twin Towers ooit stonden, in een buurt die zwart ziet van de halalsnackbars en kerken. Of zoals Volkskrant-columniste Amanda Kluveld het bouwwerk onlangs noemde: ‘De kroon op de aanslagen van 11 september’.
Ik noem het brein van Amanda sinds kort Ground Zero.
Tegenstanders zien in de moskee vooral een ‘symbolische’ provocatie – en geef ze eens ongelijk: de initiatiefnemer, imam Feisal Abdul Rauf, schreef al drie boeken over de heilige oorlog, excuus, verzoening tussen het Westen en de islam en hielp Bin Laden bij het werven van, pardon, de FBI bij het herkennen van radicaliserende moslims. Echt zo’n imam waarvan je zegt: zat hij niet in Fitna?
Nu maar hopen dus dat Geert in zijn speech terloops in herinnering roept met welk bouwwerkje dit circus ooit begonnen is: de Amerikaanse legerbasis vlak naast Mekka. Dát was namelijk de directe aanleiding voor Bin Ladens holy war. Om nog maar te zwijgen van de in 2004 opgetrokken Amerikaanse ambassade in Bagdad, met een eigen aggregaat, zwembad, bioscoop en restaurant – uitsluitend toegankelijk voor westerse bezoekers, in een buurt die het al maanden moest stellen zonder elektriciteit. Deze ambassade had overigens precies dezelfde afmetingen als het Vaticaan.
Hoe symbolisch.
http://www.slate.com/id/2060207quote:We all know the basic reasons why Osama Bin Laden chose to attack the World Trade Center, out of all the buildings in New York. Its towers were the two tallest in the city, synonymous with its skyline. They were richly stocked with potential victims. And as the complex's name declared, it was designed to be a center of American and global commerce. But Bin Laden may have had another, more personal motivation. The World Trade Center's architect, Minoru Yamasaki, was a favorite designer of the Binladin family's patrons—the Saudi royal family—and a leading practitioner of an architectural style that merged modernism with Islamic influences.
Sterk stuk iddquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:37 schreef Argento het volgende:
Deze van Rob Wijnberg vond ik wel aardig:
[..]
quote:Ik noem het brein van Amanda sinds kort Ground Zero.
Waar lees je dat?quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:03 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Maar is die opening nu ECHT gepland op 11 september 2011?
Kom op, dan kan toch niemand meer zeggen dat het geen provocatie is?
Terreurdeskundigen zeggen al dat Al-Kaida en andere jihadisten van de antimoslimsentimenten en -demonstraties gebruik maken. Zoals gebruikelijk doen conservatieven en het wat rechtser deel van de samenleving effectief het werk voor Bin Laden, het werk dat hij zelf nooit zo goed zou kunnen doen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:36 schreef Zith het volgende:
Nu nog een Wilders om het vuur nog meer op te stoken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |