abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 augustus 2010 @ 20:42:54 #51
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85321547
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:03 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ken je die man? Heb je zijn leven bestudeerd?
Of waarom verdenk je hem ervan dat die dergelijke plannen heeft?
Een beetje de kranten en tijdschriften volgen volstaat daarvoor al, de beste man is zeker niet onomstreden, zachtjes uitgedrukt. Naast natuurlijk het simpele feit dat Rauf geen enkele boodschap heeft aan gekwetste nabestaanden. :)
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_85322244
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 20:42 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Een beetje de kranten en tijdschriften volgen volstaat daarvoor al, de beste man is zeker niet onomstreden, zachtjes uitgedrukt. Naast natuurlijk het simpele feit dat Rauf geen enkele boodschap heeft aan gekwetste nabestaanden. :)
Dat hij geen boodschap heeft aan gekwetste nabestaanden is jouw mening.

Deze Imam heeft de aanslagen op 9/11 fel veroordeeld en is al sinds 1983 een imam van een moskee in New York. Dus hij heeft de aanslagen van dichterbij meegemaakt dan jij, ik en de meeste Amerikanen.
Leaf
  zondag 15 augustus 2010 @ 21:01:53 #53
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_85322542
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:54 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik behoor niet tot de groep die eventuele wraak- en haatgevoelens naar aanleiding van 9/11 op de initiatiefnemers van dit plan zou willen botvieren. Als je dit soms bedoeld. In mijn beleving staat dit plan volkomen los van 9/11. De enige relatie met die dag is het beladen karakter van de lokatiekeuze. Maar ik zou het niet gek vinden als ook van Amerikaanse zijde wordt geaccepteerd dat we verder moeten en dat ook Amerika de vrijheid van godsdienst kent. En dat soort vrijheden dien je te respecteren en te stimuleren, JUIST als dat indruist tegen je gevoel.
Welnee, de nasleep (Afghanistan) speelt nog dagelijks. Een verstandige US moslim zou begrijpen dat in de buurt van het WTC er natuurlijk geen moskee hoort.

Vreemd vind ik dat de cultuurrelativisten het altijd hebben over wederzijds respect en al die ongein maar als puntje bij paaltje komt dat inhoudt dat je als westerling je moet aanpassen, tolerant zijn en respect hebben voor ons vreemde moslim (e.d.) gebruiken maar andersom gaat het niet op. En in de States is het niet anders, Kijk eens naar YOU HAVE NO RIGHTS @ 7 min - George Carlin en realiseer je dat je inderdaad geen rechten hebt.

quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:54 schreef Argento het volgende:
Als je vrijheden alleen maar respecteert indien en zodra het je uitkomt, is de facto geen sprake van vrijheid.
Natuurlijk is er geen vrijheid; in NL mag ik, als blanke heteroman, toch ook geen vrije mening hebben over homo`s, moslims e.d. Nee, dan discrimineer je..

[ Bericht 6% gewijzigd door Napalm op 15-08-2010 21:09:11 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_85322867
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:01 schreef Napalm het volgende:

[..]

Welnee, de nasleep (Afghanistan) speelt nog dagelijks. Een verstandige US moslim zou begrijpen dat in de buurt van het WTC er natuurlijk geen moskee hoort.
Er is al sinds 1970 een moskee in de buurt van Ground Zero. Die was er al eerder dan de WTC gebouwen.

Die moet maar gesloopt worden ofzo?

quote:
Vreemd vind ik dat de cultuurrelativisten het altijd hebben over wederzijds respect en al die ongein maar als puntje bij paaltje komt dat inhoudt dat je als westerling je moet aanpassen, tolerant zijn en respect hebben voor ons vreemde moslim (e.d.) gebruiken maar andersom gaat het niet op.
Stel je niet zo aan.
De westerling hoeft zich helemaal niet aan te passen. Het gaat om en gebouw dat al jaren leeg staat. Geen enkele westerling hoeft zich aan te passen om dat gebouw te realiseren.

quote:
Natuurlijk is er geen vrijheid; in NL mag ik, als blanke heteroman, toch ook geen vrije mening hebben over homo`s, moslims e.d. Nee, dan discrimineer je..
Stel je niet zo aan. Je hebt meer dan genoeg ruimte om je mening te uiten.
Leaf
  zondag 15 augustus 2010 @ 21:08:11 #55
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85322925
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 20:56 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat hij geen boodschap heeft aan gekwetste nabestaanden is jouw mening.
Het is geen mening, het is een feit. Hij doet namelijk niet al het mogelijke om deze mensen tegemoet te komen, begrip voor ze te hebben. Integendeel zou je haast zeggen. Nu zou je kunnen betogen dat hij geen rekening hoeft te houden met onredelijke eisen, maar wat is er zo onredelijk aan het verzoek de moskee iets verderop te bouwen?
quote:
Deze Imam heeft de aanslagen op 9/11 fel veroordeeld en is al sinds 1983 een imam van een moskee in New York. Dus hij heeft de aanslagen van dichterbij meegemaakt dan jij, ik en de meeste Amerikanen.
Hij is nogal omstreden (evenals zijn uitspraken), wat al blijkt als je simpelweg zijn wiki leest.

http://en.wikipedia.org/wiki/Feisal_Abdul_Rauf
pi_85323060
quote:

Vreemd vind ik dat de cultuurrelativisten het altijd hebben over wederzijds respect en al die ongein maar als puntje bij paaltje komt dat inhoudt dat je als westerling je moet aanpassen, tolerant zijn en respect hebben voor ons vreemde moslim (e.d.) gebruiken maar andersom gaat het niet op.
Wat heb ik gemist? zijn al onze bordelen, koffieshops en slagerijen gesloten, omdat wij ons hebben aangepast aan ons vreemde gebruiken?

quote:
Je mag zeggen wat je vindt....genoeg blanke heteromannen die dagelijks de meest vervelende dingen roepen over homo's, moslims e.d.

Er schijnt zelfs een hele geloofsgemeenschap te zijn met het opperhoofd ergens in een klein gedeelte van Italië die homoseksualiteit als een enge ziekte ziet....allemaal blanke heteromannen, dus sluit je aan en voel je thuis bij gelijk gestemden! ^O^
pi_85323234
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:08 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het is geen mening, het is een feit. Hij doet namelijk niet al het mogelijke om deze mensen tegemoet te komen, begrip voor ze te hebben. Integendeel zou je haast zeggen. Nu zou je kunnen betogen dat hij geen rekening hoeft te houden met onredelijke eisen, maar wat is er zo onredelijk aan het verzoek de moskee iets verderop te bouwen?
Daar is niks onredelijks aan, dat soort verzoeken mogen natuurlijk altijd.
Maar ik zie geen goede argumenten om die moskee verderop te bouwen.

Als je gaat toegeven aan iedereen die ergens problemen mee heeft, dan kun je niks meer bouwen. En tja, bij dit soort dingen heb je altijd voor en tegenstanders. Je kunt nu eenmaal niet iedereen te vriend houden.

quote:
Hij is nogal omstreden (evenals zijn uitspraken), wat al blijkt als je simpelweg zijn wiki leest

Ik zie ook mensen die zijn acties goedkeuren en hem juist steunen. Staat op diezelfde wiki pagina.
Leaf
pi_85324278
quote:
wat is er zo onredelijk aan het verzoek de moskee iets verderop te bouwen?
Dat het nu een bestaand gebouw is, waarin ze het kunnen realiseren.
Waarom zouden ze iets verderop iets moeten bouwen? Is daar überhaupt wel iets te koop wat geschikt is?
pi_85324663
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:39 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Nee, met Raheel Raza c.s. zou ik best een iftar willen vieren, en ik zou ze direct uitnodigen voor het kerstdiner als wederdienst. Zij begrijpen waar het hier om draait, dat zijn de geluiden die we moeten horen. Onruststokers zoals imam Rauf kunnen beter ophoepelen naar de intolerante landen waar ze vandaan komen, we vogelen het zelf wel uit met onze eigen redelijke moslims.

Reciprociteit, dat is het kernwoord. :)
Oh en btw, Raheel Raza is geen Amerikaanse en dus net zo relevant in deze discussie als Wilders zelf.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2010 21:45:50 ]
pi_85324998
quote:

Hij is nogal omstreden (evenals zijn uitspraken), wat al blijkt als je simpelweg zijn wiki leest.

Mwah, omstreden, de Palin types zullen hem vast niet leuk vinden, nee, big surprise. Iedereen die zichzelf als gematigd beschouwd kan uitstekend door een deur met deze man.
  zondag 15 augustus 2010 @ 22:12:25 #61
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85326534
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:13 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Daar is niks onredelijks aan, dat soort verzoeken mogen natuurlijk altijd.
Maar ik zie geen goede argumenten om die moskee verderop te bouwen.

Als je gaat toegeven aan iedereen die ergens problemen mee heeft, dan kun je niks meer bouwen. En tja, bij dit soort dingen heb je altijd voor en tegenstanders. Je kunt nu eenmaal niet iedereen te vriend houden.
We hebben het hier niet over willekeurige zeuren, we hebben het over de slachtoffers van 9/11 en hun nabestaanden, de groep die slachtoffer is geworden van een weerzinwekkende terreurdaad; met die gevoeligheden van die groep rekening houden lijkt me een daad van normale menselijkheid. Overigens is dit ook nog eens de groep waarmee Rauf een dialoog aan wil gaan, maar die hij in plaats daarvan schoffeert... Tamelijk autistoide, of gewoon laagbijdegrondse ongeinteresseerdheid danwel pure kwaadaardigheid? Allemaal niet zulke positieve eigenschappen, zeker niet voor een bruggenbouwer...
quote:
[..]

Ik zie ook mensen die zijn acties goedkeuren en hem juist steunen. Staat op diezelfde wiki pagina.
ZIe ik ook. Maar zoals gezegd: hij is behoorlijk omstreden, en echt niet alleen bij randfiguren. Dan zeg ik: bij twijfel, niet doen. Het voorzorgbeginsel. :)
  zondag 15 augustus 2010 @ 22:16:18 #62
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85326758
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh en btw, Raheel Raza is geen Amerikaanse en dus net zo relevant in deze discussie als Wilders zelf.
Het is een moslima, met prima argumenten. Eerlijk gezegd (ik had nog nooit van deze vrouw gehoord, wist niet eens dat een vrouw was), ik lees de wiki, en denk meteen: deze vrouw is een werkelijke bruggenbouwer. Zúlke moslims hebben we nodig, niet types als Rauf. :)
pi_85326933
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:12 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

We hebben het hier niet over willekeurige zeuren, we hebben het over de slachtoffers van 9/11 en hun nabestaanden, de groep die slachtoffer is geworden van een weerzinwekkende terreurdaad; met die gevoeligheden van die groep rekening houden lijkt me een daad van normale menselijkheid. Overigens is dit ook nog eens de groep waarmee Rauf een dialoog aan wil gaan, maar die hij in plaats daarvan schoffeert... Tamelijk autistoide, of gewoon laagbijdegrondse ongeinteresseerdheid danwel pure kwaadaardigheid? Allemaal niet zulke positieve eigenschappen, zeker niet voor een bruggenbouwer...
Hoe ver moet je gaan om die nabestaanden tevreden te houden? Op die manier kun je elk project rond ground zero wel tegenhouden.

En zijn alle 9/11 nabestaanden tegen het gebouw? Of is het maar een klein groepje?

quote:
ZIe ik ook. Maar zoals gezegd: hij is behoorlijk omstreden, en echt niet alleen bij randfiguren. Dan zeg ik: bij twijfel, niet doen. Het voorzorgbeginsel. :)
Met die instelling was het vuur ook nooit uitgevonden, bestonden auto's niet en bleef het 's avonds gewoon donker.
Leaf
  zondag 15 augustus 2010 @ 22:54:38 #64
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85328668
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:19 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Hoe ver moet je gaan om die nabestaanden tevreden te houden? Op die manier kun je elk project rond ground zero wel tegenhouden.
Ik snap hier dus echt niks van. Het wordt gebracht alsof deze mensen onredelijke eisen stellen, aanstellers zijn, alsof ze de daders zijn en die arme moslims de slachtoffers. Dat is echt belachelijk, en ik vind het beschamend dat er zo weinig empathie wordt getoond voor deze zwaar getroffen mensen. Het enige wat gevraagd wordt is een beetje pieteit. Vergelijk het met de Duitsers die zich niet opdringen bij de dodenherdenking. En voordat die eeuwige riedel weer voorbijkomt: ook de huidige Duitsers hebben niks te maken met de vernietigingskampen etc. Het is gewoon een kwestie van fatsoen. En dat fatsoen heeft Rauf dus niet, hij vertoont proletengedrag, het spijt me voor het woord.
quote:
En zijn alle 9/11 nabestaanden tegen het gebouw? Of is het maar een klein groepje?
Er is een substantieel deel tegen.
quote:
[..]

Met die instelling was het vuur ook nooit uitgevonden, bestonden auto's niet en bleef het 's avonds gewoon donker.
We hebben het hier over kwesties omtrent fatsoenlijk gedrag, niet over wetenschap...
  zondag 15 augustus 2010 @ 23:02:11 #65
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_85329009
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:19 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Precies, de Adolf Hitler-fanclub mag gewoon "Soldat in Polen" lied afspelen naast de synagoge en het "Horst Wessel" op de Prinsengracht 267. Want, hoe ver moet je gaan om de laatste overlevenden van de Holocaust tevreden te houden?

8)7 :|W
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_85329432
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:54 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik snap hier dus echt niks van. Het wordt gebracht alsof deze mensen onredelijke eisen stellen, aanstellers zijn, alsof ze de daders zijn en die arme moslims de slachtoffers. Dat is echt belachelijk, en ik vind het beschamend dat er zo weinig empathie wordt getoond voor deze zwaar getroffen mensen. Het enige wat gevraagd wordt is een beetje pieteit. Vergelijk het met de Duitsers die zich niet opdringen bij de dodenherdenking. En voordat die eeuwige riedel weer voorbijkomt: ook de huidige Duitsers hebben niks te maken met de vernietigingskampen etc. Het is gewoon een kwestie van fatsoen. En dat fatsoen heeft Rauf dus niet, hij vertoont proletengedrag, het spijt me voor het woord.
Dus jij verwacht dat die Rauf bij een beetje kritiek meteen in de houding springt en doet wat een aantal nabestaanden van hem verwachten?

Ook al heeft de gemeente geen bezwaar tegen het gebouw, ook al zijn er geen wettelijke bezwaren en zien tal van anderen er net zo min een probleem in.

Het lijkt goddome wel de korenwolf die een heel bedrijventerrein tegenhoud...

quote:
Er is een substantieel deel tegen.
Je hebt dus geen idee en roept zomaar wat.

quote:
We hebben het hier over kwesties omtrent fatsoenlijk gedrag, niet over wetenschap...
Mja, jouw voorzorgsbeginsel kun je net zo goed op de wetenschap toepassen als op fatsoenlijk gedrag.
Kan ook nog wel wat situatie op fatsoenlijk vlak verzinnen. Maar dat lijkt me overbodig.
Leaf
  zondag 15 augustus 2010 @ 23:13:35 #67
177885 JoaC
Het is patat
pi_85329495
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 23:02 schreef Napalm het volgende:

[..]

Precies, de Adolf Hitler-fanclub mag gewoon "Soldat in Polen" lied afspelen naast de synagoge en het "Horst Wessel" op de Prinsengracht 267. Want, hoe ver moet je gaan om de laatste overlevenden van de Holocaust tevreden te houden?

Je noemt met deze vergelijkingen alle moslims supporters van terrorisme.

Het is eerder een Duitse ambassade bouwen vlakbij een synagoge, of een Duitse boekenwinkel op de Herengracht openen (vlakbij het Bijbels museum).
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_85329648
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 23:02 schreef Napalm het volgende:

[..]

Chargeren maakt nooit indruk.

Je kunt de plannen van de moslims in New York beter vergelijken een wijkcentrum.
Leaf
  zondag 15 augustus 2010 @ 23:19:51 #69
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_85329741
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 23:13 schreef JoaC het volgende:
Je noemt met deze vergelijkingen alle moslims supporters van terrorisme.
Waren alle nazi Jodenhater dan? Of zouden er ook een paar goede geweest zijn?
pi_85329841
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 23:19 schreef Napalm het volgende:

[..]

Je had het over Adolf Hitler fanclub. En daarvan denk ik niet dat er een paar goede tussenzaten.
Als die club überhaupt al bestaat....
Leaf
  zondag 15 augustus 2010 @ 23:37:16 #71
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85330467
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 23:11 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dus jij verwacht dat die Rauf bij een beetje kritiek meteen in de houding springt en doet wat een aantal nabestaanden van hem verwachten?
Ik verwacht dat hij fatsoenlijk gedrag vertoont. Het lijkt me dat mensen die hun dierbaren hebben verloren wel verdienen niet geschoffeerd te worden door een zeloot die het opdringen van zijn geloof belangrijker vindt dan het respectvol omgaan met slachtoffers van een terreurdaad.
quote:
Ook al heeft de gemeente geen bezwaar tegen het gebouw, ook al zijn er geen wettelijke bezwaren en zien tal van anderen er net zo min een probleem in.
Who cares wat de wet zegt? De wet is niet interessant, de wet heeft geen moraal. Dat er mensen zijn die er geen probleem in zien (overigens een minderheid...) is niet zo relevant: het gaat erom dat je in dit soort gevoelige zaken rekening houdt met iedereen, het is geen democratisch stemrondje.
quote:
Het lijkt goddome wel de korenwolf die een heel bedrijventerrein tegenhoud...
Wat een onsmakelijke vergelijking, onbeschoft gewoon/ :N
quote:
[..]

Je hebt dus geen idee en roept zomaar wat.
Ik heb geen persoonlijk interview afgenomen bij iedereen als je dat bedoelt :') .

Nog even ter opfrissing: er waren zo'n 3000 slachtoffers. Een behoorlijk deel heeft zich in de pers uitgesproken tegen dit project, en uit de polls in NY en Amerika blijkt gewoon dat een grote meerderheid tegen is. Het lijkt me redelijk safe om aan te nemen dat ook in de direct getroffen groep een forse groep tegen is/
quote:
[..]

Mja, jouw voorzorgsbeginsel kun je net zo goed op de wetenschap toepassen als op fatsoenlijk gedrag.
Kan ook nog wel wat situatie op fatsoenlijk vlak verzinnen. Maar dat lijkt me overbodig.
Redeneer niet zo onzinnig. Het dient geen enkel doel mensen nodeloos te kwetsen zonder redelijk belang. Dat heeft met fatsoen te maken. Een discussie over vooruitgang in de wetenschap heeft daar werkelijk geen reet mee te maken.
  zondag 15 augustus 2010 @ 23:41:11 #72
177885 JoaC
Het is patat
pi_85330598
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 23:19 schreef Napalm het volgende:

[..]

Jij zegt dus dat alle moslims terrorisme steunen?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_85330955
quote:

[..]

Welnee, de nasleep (Afghanistan) speelt nog dagelijks.
Ja, maar dat is meer het gevolg van een matige Westerse manier van optreden. Vergeet niet dat Afghanistan werd binnengevallen omdat de Taliban weigerden Bin Laden uit te leveren. In feite was dus gewoon sprake van een opsporingsactie. Maar laat het maar aan de Amerikanen over om de gelegenheid te grijpen meteen maar het hele land binnen te vallen.

quote:
Een verstandige US moslim zou begrijpen dat in de buurt van het WTC er natuurlijk geen moskee hoort.
Wat verstandig is, is natuurlijk relatief.

quote:
Natuurlijk geldt dat wel voor moslims. Als jij voorbeelden geeft van moslims die het Westerlingen beletten hun vrijheden uit te oefenen, dan zal ik dat net zo hard veroordelen. Waar je echter de fout in gaat is dat toestaan dat een Moslim zijn (grondwettelijke) vrijheid uitoefent, gelijk staat met aanpassen. Aanpassen impliceert dat je iets opoffert, maar in een Westerse samenleving waarin men zich voortdurend op de borst klopt dat zij zoveel toleranter en vrijheidsgezinder zijn dan de gemiddelde moslim, kan van opofferen natuurlijk geen sprake zijn als een lid van die samenleving van die vrijheden gebruik maakt. Zelfs niet als dat een Moslim betreft.

quote:
Vrijheid is niet absoluut nee. Heb ik ook nooit beweerd. Maar de vrijheid van godsdienst is een feit, of je dat nou leuk vindt of niet.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_85331022
Overigens mag je als Nederlandse blanke man wel degelijk een mening over homo's en moslims hebben. Die mening mag zelfs negatief zijn. Geen enkel probleem. Je gaat pas de fout in zodra de formulering van die mening als beledigend moet worden beschouwd.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_85331103
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 23:17 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Chargeren maakt nooit indruk.
Inderdaad. Je bent wel erg ver van de realiteit verzeild geraakt als je werkelijk meent dat 9/11 op ook maar enige wijze vergelijkbaar is met de holocaust.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')