Kijk, dat is nou selectieve verontwaardiging: eerst de halve bevolking verdrijven naar de buren en de achterblijvers stevig onderdrukken. En dan vinden dat de buren de door jou verdreven mensen niet netjes behandelen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:47 schreef mm1985 het volgende:
Libanon: Palestijnen krijgen ruimere toegang tot de arbeidsmarkt maar geen recht op eigendom
Heel verhaal.
bronnen:
http://www.france24.com/f(...)xercer-metiers-liban
http://news.yahoo.com/s/a(...)palestinian_rights_2
wat lief van die discriminerende libanezen
Dat zichzelf voeden zouden ze waarschijnlijk ook best willen, maar ja, dat moet dan wel kunnen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:32 schreef mm1985 het volgende:
[..]
kom op zeg het is niet de taak van de unrwa om de gazanen constant te blijven voeden. dat moeten de gazanen op een gegeven moment zelf doen.Jouw argumenten kan ik ook gebruiken bij afrikaanse landen,
Ik lees anders op veel plekken dat Israel juist op de Westbank aan het ontruimen is en voorbereidingen treft om er meer te gaan ontruimen. Veel mensen met een Israelisch paspoort is inmiddels de toegang tot veel gebieden ontzegdquote:Op donderdag 19 augustus 2010 02:44 schreef moussie het volgende:
[..]
Ooh ja? Ik lees anders dat er 30 illegale nederzettingen bij zijn gekomen ..
[..]
Sinds wanneer is het het land van de nomaden? Vroeger konden ze inderdaad hun tenten opzetten wanneer ze dat wilden! Vandaag weet je ten eerste niet wie er in zo'n groep zich begeeft en ten tweede leven we in een tijd van nationale staten waar je dat niet meer zo maar kan tolereren. Zie bvb hoe Frankrijk nu zich gedraagt rondom de Roma's wat btw een heel andere zaak is. De tijden van nomadenvolkeren is voorbij Moussie. De Palestijnse autoriteiten gedragen zich mbt rondtrekkende volkeren niet veel anders.quote:Wat heeft Israël of de omringende landen ermee te maken? Dit is hun eigen land, je hebt geen enkel recht om hun vandaar te verwijderen, noch hun voor te schrijven hoe en waar ze te leven hebben. Die nederzettingen, die moeten weg.
[..]
Als de claim gerechtvaardigd is, en dus die rondtrekkende volkeren inderdaad denken dat ze naar toe kunnen waar ze maar willen terwijl het niet hun land is (zo wel moet dat ook goed onderzocht worden), dan moet je juist tot goede afspraken komen, waar ze zich willen vestigen, dat dit niet in conflict komen met andere landeigenaren en ga zo nog maar even door, we leven niet meer in een tijd dat iedereen kan rondtrekken en wonen waar hij wil, tja.quote:huh?
Kijk Moussie, dit is dus kritiekloos, jij bent duidelijk niet goed op de hoogte van de kwestie mbt de nomaden. Deze kwestie speelt zich namelijk af in Israel, in SA, in Palestina en ga zo nog maar even door hier.quote:Kijk jij anders eens kritisch. Die mensen leven in tenten, so what? Hebben ze daarom minder rechten of zo? Het is hun land. Er eerst wat nederzettingen bouwen en er dan een grote veiligheidszone omheen creëren waardoor je de Palestijnse bewoners in dat gebied kan verwijderen is gewoon een vies truukje om almaar meer land te kunnen annexeren.
Jouw volk? Groot-Israel interesseert maar weinig Joodse Israeliers, aangezien de populatie en de middelen dat nauwelijks mogelijk maken, uiteindelijk gaat het om het verdedigen van de oorspronkelijke grens.quote:En nee, ik ben niet objectief, ik schaam me voor mijn volk, voor de meedogenloosheid en de koude berekening waarmee sommige fracties in Israël hun droom van Groot-Israël stapje voor stapje realiseren. Het is wat dat aangaat net een schaakbord, de Westbank, eerst schuif je wat pionnen naar voren ..
Erg objectieve bronnen maar niet heus, buiten dat is het meer dan logisch, en je punt van dagelijkse arrestaties lijkt me bij deze ontkracht. Je Palesitjnse bronnen lijken niet te melden wanneer mensen vrijkomen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:22 schreef Basboussa het volgende:
Het is vandaag donderdag, en er is niemand opgepakt, maar wel is het IOF meerdere woningen binngevallen in Nablus eo. En uit verdediging maar even het interieur beschadigd, want je weet nooit, een stoel in het nauw maakt rare sprongen. Maar goed, dat is natuurlijk heel normaal in eenvrij land.
[..]
en
[..]
bronquote:Two crossings open; Gaza strawberries en route to France
Gaza – Ma’an – Israeli authorities opened the Kerem Shalom and Karni to allow the transfer of aid, limited quantities of domestic gas and industrial diesel, as well as restricted amounts of goods for export, Palestinian border crossing official Raed Fattouh said.
Approximately 70 truckloads of humanitarian aid will be allowed through Kerem Shalom, as well as limited amounts of cooking gas, Fattouh said. At Karni, 98 truckloads of animal feed and wheat will be transferred into the Strip.
For export, two truckloads of strawberries will leave Gaza under the auspices of a program headed up by the Dutch government. The program supports strawberry and carnation farmers in the Strip, and as of 10 December secured permission from Israeli crossings officials for the regular export of both goods.
As of Sunday, more than 1.3 million carnation and more than 41 tons of strawberries left Gaza to European markets.
According to the Head of the Representative Office of Kingdom of the Netherlands in Ramallah Jack Twiss Quarles van Ufford, the strawberries are transported to the French port of Marseilles, from where they enter French and German markets via three major grocery chains there.
Carnations, Twiss told Ma'an, are transported from the Tel Aviv to the Schipol Airport in Amsterdam, the Netherlands as well as by sea, from where they travel by conveyor belt to the Aalsmeer Flower Auction, the largest flower auction house in the world.
Dat om te beginnen: de bezettende macht noch de andere omringende landen kunnen iets te zeggen hebben over de rechten van nomaden.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 02:44 schreef moussie het volgende:
[..]
Ooh ja? Ik lees anders dat er 30 illegale nederzettingen bij zijn gekomen ..
[..]
Wat heeft Israël of de omringende landen ermee te maken? Dit is hun eigen land, je hebt geen enkel recht om hun vandaar te verwijderen, noch hun voor te schrijven hoe en waar ze te leven hebben. Die nederzettingen, die moeten weg.
[..]
Nee, maar dit conflict is al bijna zo oud als de mensheid. Het conflict tussen herders en boeren: herders hebben belang bij vrije toegang, boeren bij afgrenzing. En burgers hebben nog veel meer belang bij afgrenzing van bezit. En verzamelaars (vissers) nog meer belang bij vrije toegang!quote:huh?
[..]
Kijk jij anders eens kritisch. Die mensen leven in tenten, so what? Hebben ze daarom minder rechten of zo? Het is hun land.
Inderdaad. En dat heeft niks te maken met nomaden, want olijfboomgaarden, eeuwenoud, dus typisch gevestigd, worden ook vernield.quote:Er eerst wat nederzettingen bouwen en er dan een grote veiligheidszone omheen creëren waardoor je de Palestijnse bewoners in dat gebied kan verwijderen is gewoon een vies truukje om almaar meer land te kunnen annexeren.
Vrede, stukje bij beetje.quote:En nee, ik ben niet objectief, ik schaam me voor mijn volk, voor de meedogenloosheid en de koude berekening waarmee sommige fracties in Israël hun droom van Groot-Israël stapje voor stapje realiseren. Het is wat dat aangaat net een schaakbord, de Westbank, eerst schuif je wat pionnen naar voren ..
Per schip naar Marseile? Vanaf welke haven dan?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:50 schreef Mylene het volgende:
Ja, niet alleen anjers komen naar Nederland. Aardbeien worden ook naar Europa geëxporteerd. Kijk deze Palestijnse man eens trots zijn vakmanschap tonen. Het zijn ook nog flinke aardbeien.
[ afbeelding ]
[..]
bron
Farsi lees ik wel een beetje, maar Arabisch niet. Ik ben anti-semiet, zoals je vast wel weet.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 00:06 schreef Mylene het volgende:
Geen wonder dat bij Gazanen de elektriciteit uitvalt zodat ze geen maaltijden van de supermarkt enzo kunnen opwarmen in de magnetron. Ze vergeten gewoon hun elektriciteitsrekening te betalen. Nou ja, dan maar een soort van loonbeslag.
bron 1
bron 2
Buiten dat levert de Israelische staat meer dan genoeg energie aan Hamas voor de bevolking, wanneer de bevolking wel betaalt, dan levert Hamas nog vaak genoeg te weinig energie aan de inwoners. Met de energie en met het geld wordt vaak heel andere dingen gedaan, in een ander topic en in een ander artikel daar, konden we lezen dat andere Palestijnen hier wilden tegen protesteren maar geweldadig werden verdreven.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 00:06 schreef Mylene het volgende:
Geen wonder dat bij Gazanen de elektriciteit uitvalt zodat ze geen maaltijden van de supermarkt enzo kunnen opwarmen in de magnetron. Ze vergeten gewoon hun elektriciteitsrekening te betalen. Nou ja, dan maar een soort van loonbeslag.
bron 1
bron 2
Moussie en Kees22 hebben niet zo in de gaten dat het mbt de nomaden vaak een andere politiek betreft dan mbt de Palestijnen in de andere plaatsen, een politiek vaak vergelijkbaar met andere landen, vaak los van het conflict.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 00:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat om te beginnen: de bezettende macht noch de andere omringende landen kunnen iets te zeggen hebben over de rechten van nomaden.
[..]
Nee, maar dit conflict is al bijna zo oud als de mensheid. Het conflict tussen herders en boeren: herders hebben belang bij vrije toegang, boeren bij afgrenzing. En burgers hebben nog veel meer belang bij afgrenzing van bezit. En verzamelaars (vissers) nog meer belang bij vrije toegang!
In Nederland (en vast wel elders ook) is er een tussenvorm geweest met meenten en engen: grond die gezamenlijk bezit was van een aantal boeren en die ook in gezamenlijk gebruik was.
Een goede regeling is best te bedenken: in mijn jeugd mocht de herder uit de buurt alle slootkanten en wegbermen laten afgrazen en blijkbaar was dat genoeg voor hem. De zigeuners mochten alle scharen en messen slijpen en alle pannen lappen.
Maar dat moet je dan wel willen.
Er schijnen in landen met grote gebieden oerwoud en steppe met veel nomaden of bezitlozen ok regelingen te zijn, maar daar weet ik het fijne niet van.
Hoe dan ook: het is te regelen tot beider tevredenheid, maar uiteraard niet door een bezetter.
[..]
Inderdaad. En dat heeft niks te maken met nomaden, want olijfboomgaarden, eeuwenoud, dus typisch gevestigd, worden ook vernield.
[..]
Vrede, stukje bij beetje.
Jij denkt nog steeds, sommigen stoppen met denken.
Ik ben eerder ook al zoiets tegengekomen. Gewoon Palestijnse bronnenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 00:15 schreef DeParo het volgende:
[..]
Buiten dat levert de Israelische staat meer dan genoeg energie aan Hamas voor de bevolking, wanneer de bevolking wel betaalt, dan levert Hamas nog vaak genoeg te weinig energie aan de inwoners. Met de energie en met het geld wordt vaak heel andere dingen gedaan, in een ander topic en in een ander artikel daar, konden we lezen dat andere Palestijnen hier wilden tegen protesteren maar geweldadig werden verdreven.
Uh?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 00:30 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik ben eerder ook al zoiets tegengekomen. Gewoon Palestijnse bronnen
De Palestijnen verdienen zoveel beter dan een partij als Hamas die hen gegijzeld houden. Het zou mooi zijn als ze zelf in opstand komen. Maar ja, Hamas houdt ze aan de andere kant ook zoet hè? Het zijn uitgekookte rakkers.
Ondertussen, van een kleine maand terug. Palestijnse kinderen doen een poging om in het ''Guinness Book of Records'' te komen.
Weet iemand om het hen is gelukt?![]()
[ afbeelding ]
Palestinian children dribble basketballs in an attempt to break the Guinness world record of 7,500 basketballs bounced simultaneously, in an event organized by the the United Nations Relief and Works Agency (UNRWA) in the southern Gaza Strip town of Rafah on July 22, 2010.
Ik weet anders niet wat voor bronnen jij leest. Jij poneert altijd maar wat zonder enige bronvermelding, zonder enige mogelijkheid om hetgeen jij daar beweert te toetsen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:30 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik lees anders op veel plekken dat Israel juist op de Westbank aan het ontruimen is en voorbereidingen treft om er meer te gaan ontruimen. Veel mensen met een Israelisch paspoort is inmiddels de toegang tot veel gebieden ontzegd
tsja.
Het is gewoon hun land, collectief eigendom, geboorterecht .. dat ze geen stempel hebben op een papiertje omdat zij volgens andere regels leefden en leven dan de jouwe verandert daar niets aan. Zo kan je ieder volk dat volgens andere regels leeft zijn grond wel afpakken .. je hebt geen schriftelijk bewijs dat het van jou is, mooi, dan is het nu van mij. En wie ben jij om te bepalen hoe dat volk leeft binnen zijn eigen grenzen, als de PA er geen problemen mee heeft dat zij in een tentje leven hoort dat goed te zijn, jij hebt er iig geen fuck over te vertellen hoe hun willen leven .. zelfbeschikkingsrecht noemen we dat.quote:Sinds wanneer is het het land van de nomaden? Vroeger konden ze inderdaad hun tenten opzetten wanneer ze dat wilden! Vandaag weet je ten eerste niet wie er in zo'n groep zich begeeft en ten tweede leven we in een tijd van nationale staten waar je dat niet meer zo maar kan tolereren. Zie bvb hoe Frankrijk nu zich gedraagt rondom de Roma's wat btw een heel andere zaak is. De tijden van nomadenvolkeren is voorbij Moussie. De Palestijnse autoriteiten gedragen zich mbt rondtrekkende volkeren niet veel anders.
Vroeger kon je naar een bos gaan en jagen of je tent waar je bijna maar wilde opzetten.
Denk je dat dat nog kan tegenwoordig hier?
Ooh, ik begrijp heel goed dat het oorlog is hoor, we verschillen alleen van mening over wie die oorlog begonnen is, wie zich hier verdedigt.quote:Jij lijkt maar niet te begrijpen dat het oorlog is
Je hebt gemist dat de Bedoeïenen al een tijdje niet meer over de grenzen trekken, dat hun dorpjes een mix zijn van gebouwen en tenten? Dus dat is gewoon gelul. Ze moeten weg omdat er infrastructuur moet worden aangelegd .. drie keer raden waarvoor. En nee, de andere landen hebben daar niets mee te maken, dat is een interne aangelegenheid. Als de PA het best vindt dat die mensen in tenten willen wonen dan hebben al die andere landen dat maar te accepteren.quote:en dat je dan niet zo maar even iedereen over de grenzen kan laten trekken. Er moeten goede afspraken gemaakt worden tussen de nomaden en Israel en tevens de andere landen die problemen hebben met dit soort rondtrekkende volkeren. Buiten dat, wat het te maken heeft met landen, juist erg veel. Jij kan niet meer het onderscheid maken tussen iets wat niet iets met Israel en het Palestijnse conflict te maken heeft en wat wel maar tsja.
Zie boven, ze trekken al lang niet meer door de gehele regio, dus je lult maar wat.quote:Als de claim gerechtvaardigd is, en dus die rondtrekkende volkeren inderdaad denken dat ze naar toe kunnen waar ze maar willen terwijl het niet hun land is (zo wel moet dat ook goed onderzocht worden), dan moet je juist tot goede afspraken komen, waar ze zich willen vestigen, dat dit niet in conflict komen met andere landeigenaren en ga zo nog maar even door, we leven niet meer in een tijd dat iedereen kan rondtrekken en wonen waar hij wil, tja.
Kijk Moussie, dit is dus kritiekloos, jij bent duidelijk niet goed op de hoogte van de kwestie mbt de nomaden. Deze kwestie speelt zich namelijk af in Israel, in SA, in Palestina en ga zo nog maar even door hier.
Hun dorpen worden vaker ontruimd omdat ze zich juist niet op hun eigen land vestigen. Waarom, omdat ze geen eigen land hebben over het algemeen of tenminste veel nomaden, anders zou bijna het hele MO hun grond zijn.
Ja, mijn volk, mijn bloedquote:Jouw volk?
Ik heb het dan ook niet zo zeer over de bevolking maar over het beleid dat al decennia gevoerd wordt .. actief settlement beleid onder leiding van premiers die hun verlangen naar Groot Israël nooit onder stoelen of banken hebben gestoken, Begin, Shamir, Sharonquote:Groot-Israel interesseert maar weinig Joodse Israeliers, aangezien de populatie en de middelen dat nauwelijks mogelijk maken, uiteindelijk gaat het om het verdedigen van de oorspronkelijke grens.
Bij vredesbesprekingen zal dat ook het doel zijn.
Israel heeft niet eens de intentie ws om de gebieden die ze onder controle hebben vast te houden.
Je hebt deze samenhang gemist?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 00:06 schreef Mylene het volgende:
Huh, dus de gasten in Ramallah gaan geld inhouden van de werknemers in Gaza? Ik dacht dat Gaza geen geld krijgt van de PA? En hoe zou dat moeten helpen tegen het uitvallen van de stroom als er maar een derde van de benodigde brandstof binnen wordt gelaten?quote:
het is een palestijnse bron en nog doe je alsof je het allemaal beter weetquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 01:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Je hebt deze samenhang gemist?
• 1,063m litres of industrial fuel were delivered that week for Gaza's power plant – only 30% of the 3.5m litres needed weekly.
[..]
Huh, dus de gasten in Ramallah gaan geld inhouden van de werknemers in Gaza? Ik dacht dat Gaza geen geld krijgt van de PA? En hoe zou dat moeten helpen tegen het uitvallen van de stroom als er maar een derde van de benodigde brandstof binnen wordt gelaten?
maak je maar geen zorgen lieve kees van me,quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Kijk, dat is nou selectieve verontwaardiging: eerst de halve bevolking verdrijven naar de buren en de achterblijvers stevig onderdrukken. En dan vinden dat de buren de door jou verdreven mensen niet netjes behandelen.
Niet mijn bron maar die van Mylene, waarmee zij dacht te bewijzen dat er geen elektriciteit is omdat de rekeningen niet worden betaald .. blijkbaar heeft Mylene niet allen gemist dat er onvoldoende brandstof binnenkomt, maar ook dat de salarissen van de ambtenaren in Gaza betaald worden door de PA in Ramallah.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 07:29 schreef mm1985 het volgende:
[..]
het is een palestijnse bron en nog doe je alsof je het allemaal beter weet
Hier mogen asielzoekers anders helemaal niet werken hoor, tot ze een verblijfsvergunning krijgen. En de 'betere' beroepen kunnen zij dan nog niet uitoefenen omdat wij het gros van hun diploma's niet accepteren. Een goede kennis van mij werkt nu in de tuinbouw en is zich suf aan het sparen om zijn papieren (patholoog-anatoom) bij te kunnen spijkeren, of hem dat ooit lukt is nog maar de vraag.quote:daarnaast israel heeft ze niet verdreven dat hebben de arabische buurlanden gedaan die een oorlog moesten beginnen. en volgens jou redenatie zouden wij dus politieke asielzoekers in nederland ook maar als strond moeten behandelen![]()
arabische landen zijn die oorlogen begonnen PUNTquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:57 schreef moussie het volgende:
[..]
Niet mijn bron maar die van Mylene, waarmee zij dacht te bewijzen dat er geen elektriciteit is omdat de rekeningen niet worden betaald .. blijkbaar heeft Mylene niet allen gemist dat er onvoldoende brandstof binnenkomt, maar ook dat de salarissen van de ambtenaren in Gaza betaald worden door de PA in Ramallah.
[..]
[..]
Hier mogen asielzoekers anders helemaal niet werken hoor, tot ze een verblijfsvergunning krijgen. En de 'betere' beroepen kunnen zij dan nog niet uitoefenen omdat wij het gros van hun diploma's niet accepteren. Een goede kennis van mij werkt nu in de tuinbouw en is zich suf aan het sparen om zijn papieren (patholoog-anatoom) bij te kunnen spijkeren, of hem dat ooit lukt is nog maar de vraag.
Wat betreft het beginnen van een oorlog, wie is die nou begonnen? Is dat diegene die hoe dan ook zijn staat wil stichten op een stukje grond dat eigenlijk niet van hem is (op wat kleine gebieden na die gekocht zijn), die het gekregen heeft van iemand van wie het net zo min is, terwijl al decennia duidelijk is dat de plaatselijke bevolking dat absoluut niet ziet zitten? Of is dat de plaatselijke bevolking van de regio die zich na aanvankelijk positieve reacties al decennia verzet tegen de vestiging van deze staat?
aah, dus Nederland is de oorlog begonnen tegen Duitsland toen, weten we dat ook weer.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:22 schreef mm1985 het volgende:
[..]
arabische landen zijn die oorlogen begonnen PUNT
bron?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:25 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, dus Nederland is de oorlog begonnen tegen Duitsland toen, weten we dat ook weer.
Logische afleiding van jouw stelling .. als niet de Joden zijn begonnen die van elders vandaan kwamen en dat gebied hebben ingenomen om daar hun staat te stichten maar de Arabieren, nou dan zijn de Duitsers die ook van elders vandaan kwamen en hier hun derde rijk wilden gaan stichten dus ook niet begonnen.quote:
Omg, ze hebben een woonwinkel in een van de rijkste gemeenten op de Westbank .. overigens ook bijna zonder publiek .. ja, dat is vast een bewijs dat er geen humanitaire crisis heerst in Gazaquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 08:45 schreef mm1985 het volgende:
Luxueus shopping Herbawi Home Center in Jenin
[ afbeelding ]
Jenin, 30 juni 2009. Precies een jaar geleden opende in de buitenwijken van Jenin in het noorden van de westoever in Oost-Israël, het luxueuze 5 verdiepen tellende Herbawi Home Center haar deuren.
De kosten van de bouw liepen op tot 5 miljoen dollars en de modernste producten uit de hele wereld, inclusief de Israëlische, worden er te koop aangeboden, van blinkende espresso machines tot plasma schermen. Het Herbawi Home Center bevind zich in de Al-Mohafadhastraat in Al-basateen, Jenin. Telefoonnummer: 04-2434052. Herbawi heeft ook een website, maar die lijkt nog onder constructie te zijn: http://www.herbawicenter.com/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziad Turabi, stichter en CEO van het Herbawi Home Center - foto: Daniella Cheslow
[ afbeelding ]
De opening van deze supermarkt in juni 2009 was een geweldig succes. Vandaar dat manager Ziad Turabi nog meerdere supermarkten plant. De volgende maanden wil hij van dit type supermarkt nog vier openen in Judea-Samaria en een andere in Jordanië. De eerstvolgende supermarkt zal in Ramallah zijn. Daarna volgen nieuwe Herbawi Home Centers in Hebron, Nabloes en Tul Karem.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Herbawi shoppingcentrum, 9 juli 2009. Op deze afbeelding is te zien hoe Palestijnse klanten komen shoppen in de meubelafdeling van Herbawiwinkel in Jenin op de westoever .Midden-klasse moeders komen kijken naar geïmporteerde meubelen in een decor van marmer en glas. De film “Transformers” draait nu( 9 juli 2010) in de zopas vernieuwde filmzaal van Jenin.
Bronnen:
http://www.faz.net/s/RubD(...)common~Scontent.html
http://marketplace.public(...)pm-palestinian-mall/
http://www.csmonitor.com/(...)nishing-center-rises
http://skipschiel.wordpre(...)light-burquin-jenin/
http://www.unsv.com/voanews/english/scripts/2009/06/30/41/
Kennelijk dezelfde bronnen als jij, maar niet meer die van 2009, maar die van 2010.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 01:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik weet anders niet wat voor bronnen jij leest. Jij poneert altijd maar wat zonder enige bronvermelding, zonder enige mogelijkheid om hetgeen jij daar beweert te toetsen.
Hoe dan ook, de meeste bronnen die ik lees vertellen toch iets anders, iets dat meer aansluit bij de instelling van de zittende regering die zelfs van de freeze van de roadmap af is gestapt en nu aan natuurlijke groei doet. En van illegale nederzettingen die ontruimd zijn heb ik ook nergens gelezen, na de jammerlijke mislukking tig jaar geleden wordt het nog niet eens meer geprobeerd blijkbaar.
http://www.haaretz.com/pr(...)k-expansion-1.276153
Kennelijk heb je het niet zo in de gaten Moussie, maar ik zou maar eens gaan opzoeken wat Nomaden precies doen, en waar ze precies komen. Want ze zijn niet alleen voor de staat een probleempje. Maar ook voor de boeren, hier dus Palestijnse boeren bijvoorbeeld, en voor andere bewoners in deze buurt. Je hebt het over geboorterecht, maar zucht zucht, je bent weer niet op de hoogte wat het nomaden-zijn precies inhoudt.quote:Het is gewoon hun land, collectief eigendom, geboorterecht .. dat ze geen stempel hebben op een papiertje omdat zij volgens andere regels leefden en leven dan de jouwe verandert daar niets aan. Zo kan je ieder volk dat volgens andere regels leeft zijn grond wel afpakken .. je hebt geen schriftelijk bewijs dat het van jou is, mooi, dan is het nu van mij. En wie ben jij om te bepalen hoe dat volk leeft binnen zijn eigen grenzen, als de PA er geen problemen mee heeft dat zij in een tentje leven hoort dat goed te zijn, jij hebt er iig geen fuck over te vertellen hoe hun willen leven .. zelfbeschikkingsrecht noemen we dat.
[..]
Desalniettemin blijft het oorlog.quote:Ooh, ik begrijp heel goed dat het oorlog is hoor, we verschillen alleen van mening over wie die oorlog begonnen is, wie zich hier verdedigt.
[..]
Ah, daarom dus dat ze zowel in Palestina als in Israel worden verwijderd, jouw gedeelte ging volgens mij over de Westbank en dit ging of gaat over Israel zelf.quote:Je hebt gemist dat de Bedoeïenen al een tijdje niet meer over de grenzen trekken, dat hun dorpjes een mix zijn van gebouwen en tenten? Dus dat is gewoon gelul. Ze moeten weg omdat er infrastructuur moet worden aangelegd .. drie keer raden waarvoor. En nee, de andere landen hebben daar niets mee te maken, dat is een interne aangelegenheid. Als de PA het best vindt dat die mensen in tenten willen wonen dan hebben al die andere landen dat maar te accepteren.
[..]
Haha Moussie, ik zou toch eens echt beter aan begrijpend lezen gaan doen, dit heeft puur en alleen met de nomaden apart te maken. Ze trekken hier rond, ze trekken daar rond, ze trekken overal rond.quote:Zie boven, ze trekken al lang niet meer door de gehele regio, dus je lult maar wat.
[..]
Wie dan?quote:Ja, mijn volk, mijn bloed
[..]
Dan moet je toch echt met bronnen aankomen want nu blijft het gewoon onzinnig anti-Zionistische lulkoek!quote:Ik heb het dan ook niet zo zeer over de bevolking maar over het beleid dat al decennia gevoerd wordt .. actief settlement beleid onder leiding van premiers die hun verlangen naar Groot Israël nooit onder stoelen of banken hebben gestoken, Begin, Shamir, Sharon
Plaats die bron dan nog een keer aub, ik volg dit topic op de voet maar heb die dan blijkbaar gemist.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Kennelijk dezelfde bronnen als jij, maar niet meer die van 2009, maar die van 2010.
Over het niet meer toelaten van Israeliers in bepaalde gebieden op de Westbank had ik al eerder een bron geplaatst. De voorbereidingen zijn daar bezig voor het open stellen van land voor bijna alleen Palestijnen.
http://www.peacenow.org.i(...)610&docid=4688&pos=2quote:* August 2, 2010 - Peace Now urges extending WB building freeze
The Peace Now movement says Israel must choose between continuing the settlement building freeze -- which would lead to international support for the diplomatic process and strengthening of the economy -- or construction in settlements. According to the organization, some 400 housing units have been built in violation of the construction moratorium in Judea and Samaria.
Ten eerste gaat dat over de Negev, Israëlisch grondgebied, hoe ze het daar doen mogen ze zelf weten lijkt mij, en ten tweede wordt ook daar gesproken over het vernietigen van huizen, nogal een contradictie met 'nomadisch', vindt je niet ook?quote:Over de nomaden stond nog laatst dit stukje in Haaretz.
http://www.haaretz.com/pr(...)ge-in-negev-1.304443
Nee hoor, alleen die van dat niet meer toelaten, die kan domme ik namelijk nergens vinden, met wat voor termen dan ookquote:Ik denk niet dat ik een bron hoef te plaatsen voor de vredesonderhandelingen die plaats zullen vinden ws in Washington. Tenzij je natuurlijk het nieuws van 2010 pas in 2011 gaat volgen.
Zucht zucht, domme ik? Nare manier van discussiëren heb jij zeg, hoe noemde paddy dat zo mooi, elitair schelden.quote:Kennelijk heb je het niet zo in de gaten Moussie, maar ik zou maar eens gaan opzoeken wat Nomaden precies doen, en waar ze precies komen. Want ze zijn niet alleen voor de staat een probleempje. Maar ook voor de boeren, hier dus Palestijnse boeren bijvoorbeeld, en voor andere bewoners in deze buurt. Je hebt het over geboorterecht, maar zucht zucht, je bent weer niet op de hoogte wat het nomaden-zijn precies inhoudt.
Want de plek waar ze nu verwijderd worden is een 'nieuwe plek', een plek die ze net gesticht hebben, dus niet waar ze geboorterecht hebben omdat ze daar zogenaamd geboren zouden zijn. Anders zouden het uiteraard ook geen nomaden meer zijn. Kortom, een onzinnige reactie dat je opeens al het land bezit omdat je er wel eens naar toe zou kunnen reizen, feitelijk zeg je dus dat als het Joodse volk nu een nomadenvolk zou worden, dat ze het hele M-O konden claimen, puur vanwege geboorterecht en omdat het hun land is stel dat ze zich in Syrie of Palestina vestigen. Op dat grondgebied waar ze zich vestigen hebben zij zich dan gevestigd.
Als nomaden nomaden willen blijven moet dat uiteraard kunnen.
Maar wel onder regels en afspraken zodat ze elkaar niet in de weg zitten, dat is kennelijk nog niet gebeurd, en ik vermoed dat dat nog
wel zal gaan komen.
http://www.haaretz.com/pr(...)litary-zone-1.303098quote:Since 1967, Israel has prevented the growth of Palestinian communities in the Jordan Valley by cutting off their water supply or declaring large areas as live fire zones.
The IDF's Civil Administration destroyed a Palestinian village Monday morning that had earlier been cleared out when its water supply was cut off.
The IDF demolished about 55 structures in the West Bank village of Farasiya, including tents, tin shacks, plastic and straw huts, clay ovens, sheep pens and bathrooms. These structures served the 120 farmers, hired workers and their families who lived in the Jordan Valley village.
The Civil Administration said they had declared the area a live fire zone and posted eviction orders for 10 families in tents on June 27.
"Since no appeal was filed in the following three weeks, and given the danger posed by the location of the tents, they were removed," they said in response.
The villagers made a living by sheep farming and working land owned by families in the town of Tubas. Some of them have been living in Farasiya for decades.
A packaging warehouse that was built together with Agrexco in the late 1970s was also torn down.
Yup, waarin Russische en Europese Joden het gebied veroveren op de plaatselijke bevolking.quote:Desalniettemin blijft het oorlog.
Je mist het punt. Het gebied op de Westbank wordt doodleuk van de een op de andere dag verandert in militaire zone waardoor de daar wonende mensen verjaagd kunnen worden, of het nou gewone dorpen zijn of mixjes van tenten en vaste gebouwen maakt wat dat aangaat niet zoveel uit, waar het om gaat is dat alles wat niet Joods is uit dat gebied verjaagd wordt, een etnische zuivering dus.quote:Ah, daarom dus dat ze zowel in Palestina als in Israel worden verwijderd, jouw gedeelte ging volgens mij over de Westbank en dit ging of gaat over Israel zelf.
http://www.haaretz.com/pr(...)ge-in-negev-1.304443
Maar nogmaals, ik ben het met je eens dat dit veel te hardhandig gebeurdt, dat moet en mag niet zeker met een volk dat je te vriend wilt houden, dat zelfs soldaten levert voor het IDF, en ga zo maar door etc.
Hier moeten duidelijke afspraken worden gemaakt zodat beide groepen elkaar niet in de weg zitten maar de nomaden wel kunnen blijven rondtrekken. Israel zal niet zo maar dit hebben gedaan.
Misschien was de claim wel gerechtvaardigd maar dit moeten ze minder hardvochtig doen.
Daar maak je geen vrienden mee dus daar ben ik het mee eens.
Hetzelfde geldt voor de nomaden in de Palestijnse gebieden. Ook daar moet je afspraken mee maken, niemand kan ze het recht ontnemen om daar te wonen, maar ook daar gelden andere belangen.
In Israel bijvoorbeeld, in de Negev, is het misschien in conflict gekomen met andere plannen.
Je kan niet het hele gebied leeghouden omdat er ooit wel eens een stam zich zou kunnen vestigen.
Dus ik ben het ook niet met je oneens dat ze geen rechten hebben.
De nomaden en het Joodse volk leven samen in Israel met evenveel rechten maar wel onder afspraken waar beide partijen zich aan zouden moeten houden. In de Palestijnse gebieden geldt hetzelfde alleen nu onder Israelische controle. De nederzettingen zijn niet voor altijd en zullen ook weer weg gaan.
Daar zal door de Israelische regering uiteindelijk niet moeilijk over gedaan worden.
Maar de belangen en conflicten zijn hier weer anders dan in de Israelische gebieden zelf.
Jij kan dat niet in zien, jij ziet alles bijna puur en alleen in het licht van dat ene conflict, terwijl sommige dingen aparte politieke standpunten zijn. Je zou toch iets kritischer moeten worden vind ik.
Nee, dat is wat jij ervan probeert te maken: het zijn nomaden dus het is 'normaal' dat die worden verjaagd. Het zijn deze keer toevallig 'nomaden', ja, die er blijkbaar al decennia wonen in hun tenten ... maar daar ging het dus niet om, ze zijn de enigen niet, het is het zoveelste gebied dat omgedoopt wordt tot militaire zone en de bevolking verdreven!quote:Haha Moussie, ik zou toch eens echt beter aan begrijpend lezen gaan doen, dit heeft puur en alleen met de nomaden apart te maken. Ze trekken hier rond, ze trekken daar rond, ze trekken overal rond.
Dan kunnen het in elk gebied wel aparte stammen zijn maar dat betekent niet dat ze daar niet rondtrekken.
Het is alsof Amsterdam zich over heel Nederland zou begeven en andere steden maar plaats moeten maken.
Het joodse .. niet de religie, niet de zionistische ideologie, maar het bloed, het volk.quote:Wie dan?
Beginquote:Dan moet je toch echt met bronnen aankomen want nu blijft het gewoon onzinnig anti-Zionistische lulkoek!
http://middleeast.about.c(...)lict/f/me090412a.htmquote:Irgun Zvai Leumi—Hebrew for “National Military Organization”—, usually referred to as the Irgun, was an underground militia, terrorist organization and illegal-immigration movement founded in British-Mandate Palestine in 1937. Its most famous commander was Menahem Begin, who was Israel’s prime minister from 1977 to 1983. British authorities and the Haganah of the Jewish Agency for Palestine considered Irgun illegal.
The Irgun was an offshoot of the Haganah, the more defensive paramilitary force organized in 1920 to protect Jewish settlers. Irgun members disagreed with the Hanaga’s relatively less confrontational posture toward Palestinian Arabs and British authorities.
Irgun’s activities in the late 1930s and 1940s included terrorist raids on civilian population centers such as markets, bus stations, hotels and pedestrian areas. The group's most lethal fuse was lit when Britain's Peel Commission concluded that the best solution to the Jewish-Palestinian problem in Palestine was partition, an option Irgun would not abide.
Based on Zionist Revisionism founder Zeev Jabotinsky’s ideology, the Irgun rejected all notions of partitioning Palestine or sharing it with Palestinians or Arabs. Irgun believed in an exclusively Jewish, national state that would claim all of Palestine and Trans-Jordan (present-day Jordan), South Lebanon up to the Litani River, the Gaza Strip and parts of the Sinai Peninsula.
http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/biography/shamir.htmlquote:Soon after, he joined the Irgun Zvai Leumi (National Military Organization "Etzel") and, in 1940, followed Avraham Stern into Lohamei Herut Yisrael (Freedom Fighters of Israel "Fighters").
http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/History/lehi.htmlquote:Lohamei Herut Yisrael (Lehi)
Lehi's goals were maximalist: conquest and liberation of Eretz Israel; war against the British Empire; complete withdrawal of Britain from Palestine; and establishment of a "Hebrew kingdom from the Euphrates to the Nile."
dus rijk palestijnse gemeentes behoren niet tot palestijns gebied volgens jou ?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 08:45 schreef mm1985 het volgende:
Luxueus shopping Herbawi Home Center in Jenin
[ afbeelding ]
Jenin, 30 juni 2009. Precies een jaar geleden opende in de buitenwijken van Jenin in het noorden van de westoever in Oost-Israël, het luxueuze 5 verdiepen tellende Herbawi Home Center haar deuren.
De kosten van de bouw liepen op tot 5 miljoen dollars en de modernste producten uit de hele wereld, inclusief de Israëlische, worden er te koop aangeboden, van blinkende espresso machines tot plasma schermen. Het Herbawi Home Center bevind zich in de Al-Mohafadhastraat in Al-basateen, Jenin. Telefoonnummer: 04-2434052. Herbawi heeft ook een website, maar die lijkt nog onder constructie te zijn: http://www.herbawicenter.com/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziad Turabi, stichter en CEO van het Herbawi Home Center - foto: Daniella Cheslow
[ afbeelding ]
De opening van deze supermarkt in juni 2009 was een geweldig succes. Vandaar dat manager Ziad Turabi nog meerdere supermarkten plant. De volgende maanden wil hij van dit type supermarkt nog vier openen in Judea-Samaria en een andere in Jordanië. De eerstvolgende supermarkt zal in Ramallah zijn. Daarna volgen nieuwe Herbawi Home Centers in Hebron, Nabloes en Tul Karem.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Herbawi shoppingcentrum, 9 juli 2009. Op deze afbeelding is te zien hoe Palestijnse klanten komen shoppen in de meubelafdeling van Herbawiwinkel in Jenin op de westoever .Midden-klasse moeders komen kijken naar geïmporteerde meubelen in een decor van marmer en glas. De film “Transformers” draait nu( 9 juli 2010) in de zopas vernieuwde filmzaal van Jenin.
Bronnen:
http://www.faz.net/s/RubD(...)common~Scontent.html
http://marketplace.public(...)pm-palestinian-mall/
http://www.csmonitor.com/(...)nishing-center-rises
http://skipschiel.wordpre(...)light-burquin-jenin/
http://www.unsv.com/voanews/english/scripts/2009/06/30/41/
Wtf .. jij en Mylene komen met een stortvloed aan foto's uit Gaza, en lijsten met goederen, van alles om naar aan te tonen dat het 'zo slecht nog niet is'. En als je daarmee niet kan landen omdat niet iedereen in die schone schijn trapt, zo kan ik bvb rekenen en weet ik ook het een en ander over presentatie, dan ga je maar door met pretparken en woonwinkels op de Westbank? En op mijn vraag in hoeverre dat moet bewijzen dat er geen humanitaire crisis is in Gaza krijg ik dit naar me kop geslingerd? Waar slaat dat op?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:44 schreef mm1985 het volgende:
[..]
dus rijk palestijnse gemeentes behoren niet tot palestijns gebied volgens jou ?ok dan weten we dat ook weer.
Over het algemeen is moussie uitstekend geïnformeerd.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 07:29 schreef mm1985 het volgende:
[..]
het is een palestijnse bron en nog doe je alsof je het allemaal beter weet
[..]
Dus de Arabische buurlanden zouden de Arabieren uit Palestina verdreven hebben? Hoe dan weL? Ik probeer me voor te stellen hoe een Arabisch land troepen zou laten landen uit de lucht of laten opduiken uit de grond of uit zee, om de in Palestina levende Arabieren uit de joodse gebieden te verdrijven.quote:maak je maar geen zorgen lieve kees van me,
Jij hebt allang de "selectief-reageren-post 2010 award gewonnen
daarnaast israel heeft ze niet verdreven dat hebben de arabische buurlanden gedaan die een oorlog moesten beginnen. en volgens jou redenatie zouden wij dus politieke asielzoekers in nederland ook maar als strond moeten behandelen![]()
Ik zal hem eens terug proberen te zoeken. Overigens was het gewoon haaretz en van een paar weken geleden maar op de inhoudelijke bronnenkritiek reageer je niet eens.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:42 schreef moussie het volgende:
[..]
Plaats die bron dan nog een keer aub, ik volg dit topic op de voet maar heb die dan blijkbaar gemist.
Ah, maar dan telt het niet meer, mij interesseert het niet of de nomaden wel of niet Islamitisch zijn.quote:Ondertussen ..
[..]
http://www.peacenow.org.i(...)610&docid=4688&pos=2
[..
[/quote]
Ik ben het er mee eens dat Israel dat kan doen om goede wil te tonen.
Israel moet deze, als het aan mij zou liggen, ingaan op deze vraag en dit doen.
Over dat opbouwen van huizen, dat gebeurt door de kolonisten zelf ws, niet door de staat Israel.
[quote]Ten eerste gaat dat over de Negev, Israëlisch grondgebied, hoe ze het daar doen mogen ze zelf weten lijkt mij, en ten tweede wordt ook daar gesproken over het vernietigen van huizen, nogal een contradictie met 'nomadisch', vindt je niet ook?
[..]
Een paar weken geleden stond het nog in Haaretz, Ik was gedurende deze post en eerder druk bezig het terug te vinden. Maar kan het niet meer vinden. Ik heb het, zoals gezegd eerder gepost, dat zal ik nog proberen.quote:Nee hoor, alleen die van dat niet meer toelaten, die kan domme ik namelijk nergens vinden, met wat voor termen dan ook
[..]
Het ging over de nomaden waar slaat deze reactie dan op?quote:Zucht zucht, domme ik? Nare manier van discussiëren heb jij zeg, hoe noemde paddy dat zo mooi, elitair schelden.
Ja, de nomaden zijn met hun tenten zo te zien pas neergestreken, er verandert hier dus weinig.quote:Maar pas neergestreken?
[..]
Wat een flauwekul was dat zeg, ik geloof toch niet dat jij dat serieus kan nemen, zo wel dan ben je nog minder kritisch dan ik al dacht. Kom op Moussie ik weet dat je beter kan.quote:http://www.haaretz.com/pr(...)litary-zone-1.303098
Erg leuk ook dit in de context van dat gelekte materiaal waarin Bibi de strategie uitlegt.
[..]
Waar ook Iranese terroristen het gebied proberen te veroveren op de plaatselijke bevolking.quote:Yup, waarin Russische en Europese Joden het gebied veroveren op de plaatselijke bevolking.
[..]
Net als de Golan Hoogvlakte is dit gebied al sinds de Israelische controle een militaire zone.quote:Je mist het punt. Het gebied op de Westbank wordt doodleuk van de een op de andere dag verandert in militaire zone waardoor de daar wonende mensen verjaagd kunnen worden, of het nou gewone dorpen zijn of mixjes van tenten en vaste gebouwen maakt wat dat aangaat niet zoveel uit, waar het om gaat is dat alles wat niet Joods is uit dat gebied verjaagd wordt, een etnische zuivering dus.
[..]
Het is absoluut niet normaal dat ze zo maar om wat voor reden dan ook worden verjaagd.quote:Nee, dat is wat jij ervan probeert te maken: het zijn nomaden dus het is 'normaal' dat die worden verjaagd. Het zijn deze keer toevallig 'nomaden', ja, die er blijkbaar al decennia wonen in hun tenten ... maar daar ging het dus niet om, ze zijn de enigen niet, het is het zoveelste gebied dat omgedoopt wordt tot militaire zone en de bevolking verdreven!
[..]
Misschien zou je iets meer hierover willen vertellen.quote:Het joodse .. niet de religie, niet de zionistische ideologie, maar het bloed, het volk.
[..]
Ah, de Irgun, kan je misschien voor me herhalen waarom die ook alweer was opgericht?! Ik denk niet dat dat stukje jouw stelling sterker heeft gemaakt maar misschien kan je het proberen te beargumenteren?!quote:
Hierboven kan je lezen dat het puur vanwege oog om oog was.quote:Irgun members continued to defend settlements, but at the same time began counter-attacks, thus ending the policy of restraint. These attacks were intended to instill fear in the Arab side, in order to cause the Arabs to wish for peace and quiet. In March 1938, David Raziel wrote in the underground newspaper "By the Sword" a constitutive article for the Irgun overall, in which he coined the term "Active Defense":
The actions of the Haganah alone will never be a true victory. If the goal of the war is to break the will of the enemy - and this cannot be attained without destroying his spirit - clearly we cannot be satisfied with solely defensive operations... Such a method of defense, that allows the enemy to attack at will, to reorganize and attack again... and does not intend to remove the enemy's ability to attack a second time - is called passive defense, and ends in downfall and destruction... whoever does not wish to be beaten has no choice but to attack. The fighting side, that does not intend to oppress but to save its liberty and honor, he too has only one way available - the way of attack. Defensiveness by way of offensiveness, in order to deprive the enemy the option of attacking, is called active defense.
The first operations began around April 1936, and by the end of World War II, more than 250 Arabs had been killed. The trend of activities was an attempt to respond "an eye for an eye" in the form of violent operations against Arab violence, and often to match the form of retaliation or its location to correspond to the attack that provoked it. A number of examples:
After an Arab shooting at Carmel school in Tel Aviv, which resulted in the death of a Jewish child, Irgun members attacked an Arab neighborhood near Kerem Hatemanim in Tel Aviv, killing one Arab man and injuring another.
On August 17, the Irgun responded to shootings by Arabs from the Jaffa-Jerusalem train towards Jews that were waiting by the train block on Herzl Street in Tel Aviv. The same day, when a Jewish child was injured by the shooting, Irgun members attacked a train on the same route, killing one Arab and injuring five.
During 1936, Irgun members carried out approximately ten retaliatory operations.
Throughout 1937 the Irgun continued this line of operation.
On March 6, a Jew at Sabbath prayers at the Western Wall was shot by a local Arab. A few hours later, the Irgun shot at an Arab in the Jerusalem neighborhood of Rechavia.
On June 29, a band of Arabs attacked an Egged bus on the Jerusalem - Tel Aviv road, killing one Jew. The following day, two Jews were also killed near Karkur. A few hours later, the Irgun carried out a number of operations.
An Arab bus making its way from Lifta was attacked in Jerusalem.
In two other locations in Jerusalem, Arabs were shot as well.
In Tel Aviv, a hand grenade was thrown at an Arab coffee shop on Carmel St., injuring many of the patrons.
Irgun members also injured an Arab on Reines St. in Tel Aviv.
On September 5, the Irgun responded to the murder of a rabbi on his way home from prayer in the Old City of Jerusalem by throwing explosives at an Arab bus that had left Lifta, injuring two female passengers and a British police officer.
A more complete list can be found here.
At that time, however, these acts were not yet a part of a formulated policy of the Irgun.[10] Not all of the aforementioned operations received a commander's approval, and Jabotinsky was not in favor of such actions at the time. Jabotinsky still hoped to establish a Jewish force out in the open that would not have to operate underground. However, the failure, in its eyes, of the Peel Commission and the renewal of violence on the part of the Arabs caused the Irgun to rethink its official policy.
quote:Jabotinsky was a complex personality, combining cynicism and idealism. He was convinced that there was no way for the Jews to regain any part of Palestine without opposition from the Arabs, but he also believed that the Jewish state could be a home for Arab citizens.[7] In 1934 he wrote a draft constitution for the Jewish state which declared that the Arab minority would be on an equal footing with its Jewish counterpart "throughout all sectors of the country's public life." The two communities would share the state's duties, both military and civil service, and enjoy its prerogatives. Jabotinsky proposed that Hebrew and Arabic should enjoy equal rights and that "in every cabinet where the prime minister is a Jew, the vice-premiership shall be offered to an Arab and vice versa."[8]
Ik neem aan dat mijn redenering hierboven ook voldoet bij deze post.quote:
Dus het is waarschijnlijker dat het iets met de Britten te maken had dan iets over wat jij beweert.quote:An acronym for Lohamei Herut Yisrael (Fighters for the Freedom of Israel), Lehi was an underground organization that operated from 1940 to 1948. At first, it was composed chiefly of a group headed by Avraham ("Yair") Stern, that broke off from Etzel in 1940. The split was due to disagreement on three main issues: (a) the group's demand that the military struggle against the British government be continued irrespective of the war against Nazi Germany; (b) opposition to enlistment in the British army, which Jabotinsky supported; and (c) willingness to collaborate, as a tactical measure, with anyone who supported the struggle against the British in Palestine.
Een onwaarschijnlijk doel opgelegd door kennelijk alleen de leider.quote:In contrast to the scope of these goals, Lehi's strength was limited; it never had more than a few hundred fighters and its arms stores were meager. The disparity between its aspirations and its real power dictated Lehi's method of fighting: bold, extremist actions, intended both to obtain funding and weapons and to demonstrate that it was possible to strike at the enemy successfully.
As a result of its activities, Lehi found itself isolated in the yishuv. The yishuv's institutions condemned it and the British police hunted its members. On February 12, 1942, Avraham ("Yair") Stern, the leader of Lehi, was captured in a Tel Aviv apartment and murdered by British detectives. The remaining fighters continued to wage his war, and a new command structure was established. Terrorism continued to be the organization's guideline, in the belief that a series of painful attacks would force the British to re-evaluate the wisdom and price of remaining in Palestine.
Je hanteert serieus een auteur die dat beweert.quote:[..]
http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/History/lehi.html
Sharon
Avi Shlaim says that the Prime Minister's violent pursuit of a Greater Israel has lengthened a relentless dance of death
http://www.guardian.co.uk/world/2004/mar/28/israel
Dit soort kul kan je ook gewoon achterwege laten, je reageert toch en weer terwijl je het tegenstelde beweert, je bent een slappe vent. Je bent over de 50, weinig inhoudelijke kennis, en toch probeer je je mening hier op te leggen als een koppig kind. Ik vind het een beetje treurig Kees22, je gebrek aan respect en kennis, en ook nog blijven volhouden. Eigenlijk is het voor iemand van jouw leeftijd schandalig dat zou je moeten kunnen zien.quote:Op zondag 22 augustus 2010 01:04 schreef Kees22 het volgende:
Zucht zucht, hum hum.
Jammer, ach ach, dat sommige mensen, hum hum, zo slecht Nederlands, zodat je ze soms, ach ja, hum zucht, niet kunt begrijpen.
Zal wel komen als dat ze hum hum, zucht.
Huh, de enige inhoudelijke bronnenkritiek die ik tot nu toe van jou heb gezien waren opmerkingen in de trant van 'jouw bronnen zijn dom, mijn boeken zijn veel beter etc. 'quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:49 schreef DeParo het volgende:
Ik zal hem eens terug proberen te zoeken. Overigens was het gewoon haaretz en van een paar weken geleden maar op de inhoudelijke bronnenkritiek reageer je niet eens.
Ach ja, het gebeurt al jaren door de kolonisten zelf, kunnen we helemaal niets aan doenquote:Ik ben het er mee eens dat Israel dat kan doen om goede wil te tonen.
Israel moet deze, als het aan mij zou liggen, ingaan op deze vraag en dit doen.
Over dat opbouwen van huizen, dat gebeurt door de kolonisten zelf ws, niet door de staat Israel.
Wat is dit nou voor vaag verhaal, waar komt dat islamitische ineens vandaan? Ik had het over de stapgewijze etnische zuivering op de Westbank, deze keer toevallig min of meer gesettelde nomaden, kom jij aan met wat nomaden in de Negev. Wat hebben de nomaden in de Negev te maken met de etnische zuivering via 'militaire zones'.quote:Ah, maar dan telt het niet meer, mij interesseert het niet of de nomaden wel of niet Islamitisch zijn.
Het gaat om de claim, en om de argumenten, waar ik op een bepaald niveau zeker kan overeenstemmen met Israel. Zowel in het Palestijnse gebied als hier in de Negev want qua nomaden en wat hun rechten zijn verandert er niet zoveel van wat hun rechten zijn voor hun broeders en zusters elders. Israel heeft te rechtvaardigen claims, maar ze pakken het veel te hardhandig aan hier in de Negev, dat kan veel normaler, er moeten afspraken gemaakt worden tussen beide groepen, en dan kunnen ze weer verder.
Deze nomaden bouwen namelijk heel nieuwe dorpen, of vind jij het niet raar dat ze zo snel weer nieuwe huizen bouwen, verwacht dan niet luxe appartementen zoals wij die kennen. Maar huisjes neem ik aan.
Als je de header of een gedeelte ervan nog weet valt het meestal wel te googelen.quote:Een paar weken geleden stond het nog in Haaretz, Ik was gedurende deze post en eerder druk bezig het terug te vinden. Maar kan het niet meer vinden. Ik heb het, zoals gezegd eerder gepost, dat zal ik nog proberen.
Anders trek ik mijn redenering terug omtrent dit punt, ik sta er nog steeds achter, alleen ik kan dat stukje in Haaretz niet meer terug vinden. Mijn excusues voor dat dan in ieder geval.
Nah, het ging dus eigenlijk niet over de nomaden op zich maar over de manier waarop langzaam en stukje bij beetje de hele Jordaanvallei ingepikt wordt.quote:Het ging over de nomaden waar slaat deze reactie dan op?
Kan je dan geen inhoudelijk tegenargument plaatsen of wat dan ook?
Hehe, leuk truukje, geef de kleine fout toe om de grote fout te verdoezelenquote:Hierboven kan ik mijn bron bvb niet terug vinden, ontzettend dom en onhandig bovendien ook nog amateuristisch, dat geef ik helemaal toe. Ik zegt ook dat ik vind dat Israel goede wil moet laten tonen door te stoppen met nederzettingen bouwen. Ik vind ook dat Netanyahu een van de domste en slechtste premiers in de Israelische geschiedenis is. Ik sta net als de meeste Israeliers helemaal niet achter de nederzettingen en de kolonisten alhoewel het in eerste instantie wel slim was omdat je dan bijna perfect onderhandelingsmateriaal hebt en voor Israel was het niet de bedoeling om deze gebieden in bezit te houden wat ook zal blijken en bvb in Gaza bleek hier.
Maar ik geef de fouten toe, mijn fouten, en de fouten van Israel.
Wat bedoel je met 'hun onjuistheden'? De corruptie van Fatah, het dubbelspel van Arafat .. ik kom woorden te kort om dat te veroordelen eerlijk gezegd. De zelfmoordaanslagen, uiteraard is dat verschrikkelijk.quote:Jij zal dat voor de Palestijnen niet toegeven, jij zal hun onjuistheden niet aan de kaak stellen, en dat is bijzonder slecht als je kritisch te werk wilt gaan en een oplossing wilt vinden die voor beide partijen bevredigend is. Ik wil niet alleen de Israelische kinderen gelukkig zien maar ook de Palestijnse kinderen. Ik vraag me af of jij dit voor beide partijen zo wilt zien.
Tjeemig, het zijn C gebieden, onder Israëlische controle dus, in dat gebied wonen ook gewoon Palestijnen. Door een gebied in zo'n C zone te betitelen als 'life firing zone', oftewel oefengebied wordt een mogelijkheid gecreëerd om de ongewenste bevolking uit dat gebied te verwijderen .. we zijn hier aan het oefenen, je wil toch niet dat er wat gebeurd?quote:Ja, de nomaden zijn met hun tenten zo te zien pas neergestreken, er verandert hier dus weinig.
Kennelijk ben je weer niet in staat om begrijpend te lezen, notabene je eigen bronnen, dat is wel treurig.
Dit is namelijk al in dit stukje aan de gang sinds heel lang zoals je kan lezen.
Dit komt omdat je inderdaad op de Westbank militaire gebieden hebt waar ze geen dorpen willen hebben.
Als je al zo lang bezig bent om ze ergens anders te krijgen dan moet je dit ook kritisch bekijken.
Nogmaals vind ik het ook hier geen oplossing door complete gebouwen en weet ik veel wat te vernietigen.
Net zoals bij de nomaden in Israel zelf is dit geen oplossing en roept het meer haat op.
Maar de claim is hier gerechtvaardigd om deze mensen weg te houden.
Er staat weliswaar dat sommige mensen, met hun tenten en lemen hutjes, er weliswaar tientallen jaren hebben gewoond. Het meerendeel overigens niet. Maar het is ook al vanaf de oorlog en vanaf dat het gebied onder Israelische controle kwam een militaire zone, ze mochten zich er dus waarschijnlijk in eerste instantie al niet vestigen, daarom heb je ook dit soort onontwikkelde gebieden. Wat ze misschien in het begin met een beetje acceptatie hebben toegelaten proberen ze nu weer weg te werken.
Veel te hardhandig als je het mij vraagt, zonder twijfel, maar de claim is ook hier gerechtvaardigd.
Ze hadden zich al die tijd ook ergens anders kunnen vestigen kennelijk en dat wisten zij ook.
Dan praten we niet over maanden maar dan praten we over tientallen jaren.
Dat is denk ik wel duidelijk als we dit zo lezen hier.
Jij wou zeggen dat dat bandje nep is?quote:Wat een flauwekul was dat zeg, ik geloof toch niet dat jij dat serieus kan nemen, zo wel dan ben je nog minder kritisch dan ik al dacht. Kom op Moussie ik weet dat je beter kan.
complex lijkt me nogal een understatement, heksenketel komt meer in de buurt, en dan als toegift die reli-fanatics in diverse kleuren en formatenquote:De Haaretz quote is overigens wel een terechte quote.
Politie en leger moet bij dit soort ontruimingen minder hard optreden.
Alhoewel ze wel hetzelfde doen wanneer het om nederzettingen van de kolonisten gaat.
Maar goed, die hebben ook al gedreigd om een oorlog te beginnen tegen het IDF, zo af en toe.
Dat zegt dan ook wel weer voldoende dunkt me.
Het is me toch een complexe situatie hier.
Daar heb ik anders herhaaldelijk iets over gezegd, namelijk dat het voordien een grote regio was van het Ottomaanse Rijk, en dat de bevolking uit de regio er heel wat meer over te zeggen heeft dan wat heren uit Engeland, Europa of Rusland. En dat ze islamitisch zijn heeft daarmee weinig te maken, ze willen dat land niet terug omdat het hun door een hogere macht beloofd is of zo, maar omdat zij de plaatselijke bewoners zijn.quote:Waar ook Iranese terroristen het gebied proberen te veroveren op de plaatselijke bevolking.
Waar ook Libanese, Turkse, en andere voornamelijk Islamitische terroisten zich met iets bemoeien wat helemaal hun zaak niet is
maar toch behandelen ze het als hun eigen land, daar zeg je dan niet iets over, maar goed.
Nee DeParo, het is een C-zone, dat wil zeggen onder Israëlische controle, en in een C-zone wonen dus ook Palestijnen. Maar door gebieden binnen die C-zone als militaire zone, 'life firing zone', te bestempelen, kan je de ongewenste burgerbevolking uit die gebieden verwijderen. En zoals je in het artikel in de Haaretz kon lezen gaat dat dus al jaren zoquote:Net als de Golan Hoogvlakte is dit gebied al sinds de Israelische controle een militaire zone.
Een gebied waar groei sowieso niet bevordelijk was voor de ligging en het militaire belang.
Daar kan je je twijfels bij hebben maar zo is het daar eenmaal.
De gebieden worden nu ontruimd nadat die verordering nu herhaald of hernieuwd worden.
Dus bijvoorbeeld bij dit dorpje in het artikel van haaretz wordt met dat eerdere stuk dan geconfronteerd.
De vraag blijft waarom dan net nu en niet tien jaar geleden?!
Daar weet ik het antwoord ook niet op helaas maar er zal vast wel een reden zijn?!
Misschien kwam het dorp inderdaad te dicht in de buurt van iets belangrijks of van een nederzetting of een militair kamp. Misschien was de controle vanwege het in- en uittrekken van nomaden te lastig.
Ik kan je het antwoord op deze vraag niet geven maar de miltiare belangen in de jordaanvallei zijn duidelijk.
Dat was al duidelijk sinds het begin van de Israelische controle.
Je kan Israel wel verwijten dat ze dan beter dit meteen in het begin hadden kunnen doen en niet nu pas sinds het ze uitkomt. Dit soort dommigheden (slechte PR) kan je vermijden als je een goed premier bent vermijden.
Yeah right, de claim op de Jordaanvallei is gerechtvaardigd, want Jordanië kan elk moment weer gaan aanvallen? Kijk nou gewoon eens naar een landkaart man, door de jaren heen, zie hoe de Jordaanvallei en een route er naar toe groeit, stukjes bij beetjes, nog even en je hebt 4 staten.quote:Het is absoluut niet normaal dat ze zo maar om wat voor reden dan ook worden verjaagd.
Maar de claim van Israel vind ik nu eenmaal gerechtvaardigd.
Zowel de claims in Israel als hier in de Jordaanvallei tenminste ik neem even aan dat het daar was.
Hier moeten goede afspraken worden gemaakt, en misschien zelfs door Israel gefinancierde opties.
Jij moet begrijpen dat dit niet om het even wat gebeurt.
Dat voordat dat duidelijk werd dat Israel deze plaatsen wilden onrtuimen dat dit vaak zelfs al decennia lang bekend was dat dit problemen zou kunnen opleveren, toen, of in de toekomst.
Maar dat wil jij niet zien, jij zal het puur en alleen van een kant willen bekijken en daarom valt er eigenlijk met mensen zoals jij niet te praten. Op deze manier wordt het voor jou moeilijk om bepaalde dingen blijven vol te houden. Je verwijt namelijk de ander van dingen die je zelf minstens zo hard doet.
Je mag best eens wat kritischer zijn want dat mis ik echt in je posts.
Ik ken alleen de namen van mijn (overspelige) biologische ouders, mijn adoptieouders kenden mijn biologische vader persoonlijk en hebben het op latere leeftijd na vragen van mij bevestigd. Ik zelf had last van een onverklaarbaar heimwee dat soms haast lichamelijk pijn deed, en een toevallige ontmoeting met een andere grote neus (eerst komt mijn neus en dan kom ik) heeft mij geleerd waar dat vandaan komt. Veel verder dan de bevestiging van mijn adoptieouders ben ik trouwens niet gekomen, mijn biologische ouders waren met de destijds beschikbare middelen onvindbaar (nu nog trouwens) voor iemand met een kleine beurs. En de joodse archieven van de stad Hamburg zijn in rook opgegaan. Mijn dochter zat laatst nog in Israël te kijken of ze iets kon vinden, en er zijn dus blijkbaar wel archieven, ook uit Hamburg, maar wel in het Hebreeuws.quote:Misschien zou je iets meer hierover willen vertellen.
Ik ben oprecht benieuwd.
Je hebt m'n interesse gewekt, je tegenstand jegens het zionisme is duidelijk, maar de rest niet.
Misschien kan je dus iets meer over dit vertellen, ik beloof je, ik behandel het met respect.
Ik weet ook niet hoe met deParo om te gaan. In dit topic werd ik ook helemaal verrot gescholden door hem.quote:Op zondag 22 augustus 2010 01:04 schreef Kees22 het volgende:
Zucht zucht, hum hum.
Jammer, ach ach, dat sommige mensen, hum hum, zo slecht Nederlands, zodat je ze soms, ach ja, hum zucht, niet kunt begrijpen.
Zal wel komen als dat ze hum hum, zucht.
het is kees22 maar, heb hem nog nooit kunnen betrappen op inhoudelijke kennis. Enige wat je van hem hoort is de palestijnen zijn zo zielig en de Israeliers zijn de meesta kwaardaardige mensen op de wereld boehoequote:Op zondag 22 augustus 2010 01:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dit soort kul kan je ook gewoon achterwege laten, je reageert toch en weer terwijl je het tegenstelde beweert, je bent een slappe vent. Je bent over de 50, weinig inhoudelijke kennis, en toch probeer je je mening hier op te leggen als een koppig kind. Ik vind het een beetje treurig Kees22, je gebrek aan respect en kennis, en ook nog blijven volhouden. Eigenlijk is het voor iemand van jouw leeftijd schandalig dat zou je moeten kunnen zien.
Als jij hier meent een deparo bash topic van te maken rot dan ff lekker op. DIt gaat over Israel en de Palestijnenquote:Op zondag 22 augustus 2010 04:57 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ik weet ook niet hoe met deParo om te gaan. In dit topic werd ik ook helemaal verrot gescholden door hem.
Ken je de serie "keeping up appearances". Je zou een goede scriptschrijver kunnen zijn geweest. De Gazanen en/of de Palestijnen krijgen donaties vanuit veel Arabische en Islamitische landen, dus het is helemaal niet frappant dat er voldoende geld is voor het openen van vakantieparken en dergelijken. Die donaties van dergelijke landen komen echter niet door als Israel er een groot hek om zet en niets of niemand er doorheen laat, wat met enige regelmaat dus is gebeurd. Op dat soort momenten vindt er wel degelijk een humanitaire crisis plaats omdat er simpelweg geen goederen of geldstromen meer zijn. Een land, een volk wordt dan compleet afgesloten. Dan kan je wel foto's gaan plaatsen van de schaarse momenten dat die afsluitingen er niet zijn, maar dat verandert niets aan de realiteit.quote:Op zondag 22 augustus 2010 10:16 schreef Mylene het volgende:
Hoe heeft men dat allemaal kunnen bouwen? En geen enkele schuilkelder? Ik vind het frapant dat er wel voldoende geld is voor het openen van vakantieparken en dergelijke. Waarvan enkele zelfs zijn gefinancierd door Hamas.
Ik hoef zo niet aan te tonen dat er geen humanitaire crisis is in Gaza. Er zijn gewone bronnen die het bevestigen. Verder genoeg cijfers die hetzelfde aantonen. Dat het nog niet zo slecht is in Gaza. Turkije scoort slechter.
Ik geloof ook wel dat sommige Gazanen het niet zo best hebben. Dat wil ik ook helemaal niet bestrijden. Ik weet niet wat precies de intentie van mm1985 is, maar de reden dat ik de foto's in het begin plaatste was voornamelijk vanwege geluiden dat Gaza een concentratiekamp zou zijn.
bronquote:Israël en Palestijnen na twee jaar weer om de tafel
Israël en de Palestijnen gaan op 2 september voor het eerst in twee jaar weer direct vredesoverleg voeren. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Hillary Clinton, heeft dat gisteren aangekondigd.
Volgens de Amerikaanse bewindsvrouw heeft zowel Israël als de Palestijnse Autoriteit ingestemd met hervatting van direct overleg in Washington. De afgelopen weken werd al regelmatig gesproken over een mogelijke hervatting van de vredesbesprekingen, die in 2008 voor het laatst plaatsvonden.
Voornaamste struikelblok was steeds het standpunt van de Palestijnse Autoriteit dat het uitgangspunt voor het overleg de grenssituatie van 1967 tussen Israël en de Palestijnse Gebieden moet zijn. Israël wil zich daar niet bij voorbaat op vastleggen en zegt dat er geen condities moeten worden gesteld. Het is niet bekend wie er nu uiteindelijk water bij de wijn heeft gedaan.
Sinds afgelopen mei wordt er al indirect overleg gevoerd tussen de twee partijen, via de Amerikaanse onderhandelaar George Mitchell. Die zijn echter op niets uitgelopen. De Amerikaanse president Barack Obama wil, ook met het oog op de tussentijdse verkiezingen voor de Amerikaanse Senaat in november, overkomen als iemand die kan bogen op enkele successen, wat het bijeen brengen van de strijdende partijen zeker zal zijn.
Volgens diverse bronnen zou Obama in september zelf bij de gesprekken aanwezig zijn, evenals de Jordaanse koning Abdallah en de Egyptische president Mubarak. Het overleg zou maximaal een jaar moeten duren. Obama neemt echter wel een risico, omdat een mislukking, waar een reële kans op is, ook op hem af zal stralen.
Sinds het begin van de jaren ’90 zijn er al verschillende pogingen geweest om te komen tot een vredesregeling. De contouren van al die uiteindelijk mislukte overlegrondes werden na enkele maanden duidelijk en kwamen steeds op hetzelfde neer. Ook nu zal overleg naar verwachting weer langs dezelfde lijnen verlopen. Terugkeer van Palestijnse vluchtelingen naar Israël blijft voor Israël volstrekt onbespreekbaar. Israël is wel bereid zich terug te trekken uit een groot deel van de Westoever, maar niet vanuit de grootste nederzettingen, namelijk Gush Etzion, Ariel en Maale Adumim. Verder gaat Israël akkoord met de vestiging van een volwaardige Palestijnse staat. Echter, de grenzen daarvan worden door het Israëlische leger gecontroleerd, zodat wapensmokkel niet kan plaatsvinden.
Het grootste strijdpunt waarover nog weinig te voorspellen valt, wordt de status van Jeruzalem, de stad die zowel Palestijnen als Israëli’s willen als hoofdstad. Wat dit betreft kan het alle kanten opgaan. De helft van de Israëli’s zegt geen probleem te hebben als een deel van Jeruzalem officieel ook de Palestijnse hoofdstad wordt. Probleem is alleen dat er momenteel een uiterst rechtse Israëlische regering in het zadel zit, die hier weer niet mee kan leven.
Als tussenoplossing is soms een administratieve constructie genoemd, gecentreerd rondom de Al-Aksa-moskee op de Tempelberg. Staatsrechtelijk zou dit kleine gebied, dat zonder twijfel altijd van moslims zal blijven, de zetel van het Palestijnse bestuur kunnen worden. Anderen in Israël noemen echter een klein deel van Oost-Jeruzalem als een betere plaats waar de Palestijnse Autoriteit haar zetel zou kunnen krijgen.
Hoe bedoel je, hoe heeft men wat kunnen bouwen? Die stad staat er al een behoorlijk tijdje en zal wel net als de meeste andere oude steden langzaam moderniseert zijn. En welke vakantieparken waarvan enkelen gefinancierd door Hamas?quote:Op zondag 22 augustus 2010 10:16 schreef Mylene het volgende:
Hoe heeft men dat allemaal kunnen bouwen? En geen enkele schuilkelder? Ik vind het frapant dat er wel voldoende geld is voor het openen van vakantieparken en dergelijke. Waarvan enkele zelfs zijn gefinancierd door Hamas.
Klopt, er zijn heel wat landen die slechter scoren, maar dat zijn geen afgesloten gebieden waarin het gros van de gebruiksgoederen in gecontroleerde hoeveelheden binnenkomt en de meeste bewoners hun dagelijkse voeding krijgen van de UN. En dat is dan ook het grote verschil, de tekorten in Gaza zijn man made, dat er onvoldoende medicatie is komt omdat het aan de grens tegen wordt gehouden, dat de elektriciteit het maar heel beperkt doet komt omdat de brandstof de grens niet overkomt, dat er mensen ziek worden door een open riool of slecht drinkwater komt niet omdat het een primitief afgelegen gebied is maar omdat de materialen voor reparatie de grens niet overkomen. En dan kan je elkaar in de haren gaan liggen of het nou wel of niet een humanitaire crisis is, maar dat er tekorten zijn omdat veel spullen de grens niet overkomen, daarover bestaat toch geen twijfel?quote:Ik hoef zo niet aan te tonen dat er geen humanitaire crisis is in Gaza. Er zijn gewone bronnen die het bevestigen. Verder genoeg cijfers die hetzelfde aantonen. Dat het nog niet zo slecht is in Gaza. Turkije scoort slechter.
En die groep wordt dus steeds groter, de meeste Gazanen kunnen al die uitgestalde goederen op die foto's niet betalen. Dat mis je dan ook op de meeste van al die foto's, klanten, de kraam/winkel staat vol met goederen, maar ik zie amper klanten. Net als dat Waterpark, razend druk daar. Of neem die foto van Gaza in de nacht, gezien de hoeveelheid verlichting die nog aanstaat in de gebouwen vermoed ik dat het nog redelijk vroeg is op de avond. En dan heb je al die straten, een heel wegennet, duidelijk ergens voor gebouwd, maar zie jij een auto rijden?quote:Ik geloof ook wel dat sommige Gazanen het niet zo best hebben. Dat wil ik ook helemaal niet bestrijden. Ik weet niet wat precies de intentie van mm1985 is, maar de reden dat ik de foto's in het begin plaatste was voornamelijk vanwege geluiden dat Gaza een concentratiekamp zou zijn.
Begint er nog 1 te schelden, typich weer dat alleen de pro Israel kant scheldt.quote:Op zondag 22 augustus 2010 08:05 schreef mm1985 het volgende:
[..]
Als jij hier meent een deparo bash topic van te maken rot dan ff lekker op. DIt gaat over Israel en de Palestijnen
Jij bent pro Israel?quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:47 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Begint er nog 1 te schelden, typich weer dat alleen de pro Israel kant scheldt.
Kijk eens hiernaquote:Op zondag 22 augustus 2010 10:46 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Praten is altijd goed en hopelijk levert het eindelijk iets op dat vruchtbaar is. Oost-Jeruzalem als de Palestijnse hoofdstad ben ik voor.
Dan heb jij een vreemde manier van lezen volgens mij.quote:Op zondag 22 augustus 2010 03:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Huh, de enige inhoudelijke bronnenkritiek die ik tot nu toe van jou heb gezien waren opmerkingen in de trant van 'jouw bronnen zijn dom, mijn boeken zijn veel beter etc. '
[..]
[..]
Ze moeten dadelijk toch weer terug naar Israel, want ze worden uit hun nederettingen geflikkerd, voorwaarde voor vrede.quote:Ach ja, het gebeurt al jaren door de kolonisten zelf, kunnen we helemaal niets aan doen
[..]
Wat die er mee te maken hebben? Alles misschien omdat het los staat van het conflict tussen de Palestijnen en Israel! Jij verwijst alles terug naar een of andere zuivering, naar een of andere onderdrukking, maar niet alles heeft daar mee te maken. Een grote kans bestaat dat dit dorpje in Palestina 20 jaar geleden nog niet eens bestond en toen was het al duidelijk dat Israel niet wilde dat er in de Jordaanvallei snel groeiende gemeenschappen zouden komen. Dat lijkt me dus duidelijk.quote:Wat is dit nou voor vaag verhaal, waar komt dat islamitische ineens vandaan? Ik had het over de stapgewijze etnische zuivering op de Westbank, deze keer toevallig min of meer gesettelde nomaden, kom jij aan met wat nomaden in de Negev. Wat hebben de nomaden in de Negev te maken met de etnische zuivering via 'militaire zones'.
[..]
[..]
Het stond op Haaretz en het ging over de zaak dat mensen met een Israelisch paspoort niet meer werden toegalaten door het IDF op de Westbank (bepaalde plekken) en er werden voorbereidingen getroffen om dat gebied weer door voornamelijk Palestijnen te laten controleren. Het was een stuk dat nog niet zo lang geleden in Haaretz stondquote:Als je de header of een gedeelte ervan nog weet valt het meestal wel te googelen.
[..]
Dat is dus onzinnig want het gaat telkens om hetzelfde gebied in zekere zin. Het gaat al vanaf 1967 om de Jordaanvallei, het gaat om net dat ene gebied dat vrij moet blijven van bewoning, om het goed onder controle te kunnen houden. Namelijk in dezelfde provincie ligt de volgende Palestijnse stad, Tubas, daar gebeurt dan toch weer weinig mee omdat het niet in dat ene gebied ligt, ze willen niet telkens nieuwe dorpjes en inwoners om rekening mee te houden, de claim is gerechtvaardigd.quote:Nah, het ging dus eigenlijk niet over de nomaden op zich maar over de manier waarop langzaam en stukje bij beetje de hele Jordaanvallei ingepikt wordt.
[..]
Nee, dat is dus het verschil, ik kijk kritisch naar de situatie en probeer toch, ondanks wat ik meen en wat jij denkt, zo objectief naar de situatie te kijken. Dat mis ik in jouw posts, nauwelijks kritiek richting de Palestijnen, nauwelijks toegeven van fouten.quote:Hehe, leuk truukje, geef de kleine fout toe om de grote fout te verdoezelen
[..]
Als je dat echt denkt vraag ik om je dat meer te laten blijken, als je vindt dat ik dat niet genoeg doe, mag je dat uiteraard ook tegen mij zeggen. Als je het bovenstaande echt denk, heb ik iing meer respect voor je,quote:Wat bedoel je met 'hun onjuistheden'? De corruptie van Fatah, het dubbelspel van Arafat .. ik kom woorden te kort om dat te veroordelen eerlijk gezegd. De zelfmoordaanslagen, uiteraard is dat verschrikkelijk.
En uiteraard wil ik graag beide partijen gelukkig zien, liever gisteren dan vandaag, dan kan ik eindelijk op zoek naar mijn plekje in de brandende zon en zoveel zout in de lucht dat je het proeft op je lippen, zoeken naar mijn huis
[..]
Dit is geen ontwikkeling, evenmin voor dit dorpje, van de afgelopen maanden zoals je zou kunnen zien.quote:Tjeemig, het zijn C gebieden, onder Israëlische controle dus, in dat gebied wonen ook gewoon Palestijnen. Door een gebied in zo'n C zone te betitelen als 'life firing zone', oftewel oefengebied wordt een mogelijkheid gecreëerd om de ongewenste bevolking uit dat gebied te verwijderen .. we zijn hier aan het oefenen, je wil toch niet dat er wat gebeurd?
[..]
Ik zeg dat veel van dit soort uitspraken bijna volledig uit de context gerukt zijn.quote:Jij wou zeggen dat dat bandje nep is?
[..]
Haha daarom hoop ik dat een man als Netanyahu niet meer lang premier zal zijn. Het is geen crimineel of misdadiger, maar hij heeft het niet in zich om tot een vreedzame oplossing te komen, er zijn voldoende kandidaten die dat wel zouden kunnen.quote:complex lijkt me nogal een understatement, heksenketel komt meer in de buurt, en dan als toegift die reli-fanatics in diverse kleuren en formaten
[..]
Dat hadden ze nog steeds kunnen zijn, samen met de Joodse inwoners, als ze met beide staten akkoord waren gegaan.quote:Daar heb ik anders herhaaldelijk iets over gezegd, namelijk dat het voordien een grote regio was van het Ottomaanse Rijk, en dat de bevolking uit de regio er heel wat meer over te zeggen heeft dan wat heren uit Engeland, Europa of Rusland. En dat ze islamitisch zijn heeft daarmee weinig te maken, ze willen dat land niet terug omdat het hun door een hogere macht beloofd is of zo, maar omdat zij de plaatselijke bewoners zijn.
[..]
We hebben het hier niet eventjes over alleen een C-zone, wat je me niet hoeft uit te leggen, we hebben het hier over een hele strook die al vanaf 1967 zoals je ook kan lezen veel strenger wordt behandeld dan andere gebieden. Israel wilde al langer niet dat gemeenschappen in deze strook zouden kunnen groeien omdat ze militair en defensief belangrijk zijn om onder controle te houden. Een dergelijk dorpje dat blijft groeien pas daar uiteraard niet in. Elders kunnen ze zich wel vestigen met goed gemaakte afspraken.quote:Nee DeParo, het is een C-zone, dat wil zeggen onder Israëlische controle, en in een C-zone wonen dus ook Palestijnen. Maar door gebieden binnen die C-zone als militaire zone, 'life firing zone', te bestempelen, kan je de ongewenste burgerbevolking uit die gebieden verwijderen. En zoals je in het artikel in de Haaretz kon lezen gaat dat dus al jaren zo
[..]
Heeft het iets te maken met Jordanie? Of heeft het iets te maken met een grens waar terroristen en wapens over kunnen?quote:Yeah right, de claim op de Jordaanvallei is gerechtvaardigd, want Jordanië kan elk moment weer gaan aanvallen? Kijk nou gewoon eens naar een landkaart man, door de jaren heen, zie hoe de Jordaanvallei en een route er naar toe groeit, stukjes bij beetjes, nog even en je hebt 4 staten.
[..]
Mijn kritiek op jouw uitleg van het Zionisme waar Israel voor staat lijkt me duidelijk, dat heb ik eerder en hierboven onder andere ook al lichtelijk en duidelijk beschreven denk ik (zo niet dan doe ik het graag opnieuw hoor). Maar buiten dat heb ik uiteraard je verhaal gelezen. Toch kan ik ergens niet de indruk loslaten, dat als ik jouw posts hier lees, dat je enige wrok koesters jegens je biologische ouders. Dit door enkele uitspraken en woordjes van je, het kan zijn dat ik me vergis, als dit zo is excuseer me.quote:Ik ken alleen de namen van mijn (overspelige) biologische ouders, mijn adoptieouders kenden mijn biologische vader persoonlijk en hebben het op latere leeftijd na vragen van mij bevestigd. Ik zelf had last van een onverklaarbaar heimwee dat soms haast lichamelijk pijn deed, en een toevallige ontmoeting met een andere grote neus (eerst komt mijn neus en dan kom ik) heeft mij geleerd waar dat vandaan komt. Veel verder dan de bevestiging van mijn adoptieouders ben ik trouwens niet gekomen, mijn biologische ouders waren met de destijds beschikbare middelen onvindbaar (nu nog trouwens) voor iemand met een kleine beurs. En de joodse archieven van de stad Hamburg zijn in rook opgegaan. Mijn dochter zat laatst nog in Israël te kijken of ze iets kon vinden, en er zijn dus blijkbaar wel archieven, ook uit Hamburg, maar wel in het Hebreeuws.
Mijn tegenstand tegen het Zionisme komt voort uit de overtuiging dat je nooit met geweld mag nemen wat je niet gegeven wordt , en voor je zegt van 'ja maar' .. het was niet aan hun om weg te geven! Je wil niet weten hoe graag ik daar zou zijn, op zoek naar dat plekje met heel veel zon en heel veel zout, maar ik zou me niet welkom voelen, een indringer, puur door de manier waarop het veroverd werd en wordt .. wat jij niet wil dat jou geschiedt en zo
Op de rest ga ik later wel in .. hoogste tijd om mijn bedje op te zoeken
Je bijft dezelfde treurige anti-semitische en smerige troll zoals ik al eerder heb geschreven, je hebt genoeg topics verziekt met je getroll, dus kap aub met het verpesten van dit topic.quote:Op zondag 22 augustus 2010 04:57 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ik weet ook niet hoe met deParo om te gaan. In dit topic werd ik ook helemaal verrot gescholden door hem.
Bij Kees22 komt het uit religieuze emoties, hij vindt de Islamitische en Christelijke God liefhebbend, hij vindt de Joodse God daarentegen kwaardaardig, bloeddorstig, en ga zo maar door. Dat is eveneens anti-semitisme. Het is erg irritant.quote:Op zondag 22 augustus 2010 08:02 schreef mm1985 het volgende:
[..]
het is kees22 maar, heb hem nog nooit kunnen betrappen op inhoudelijke kennis. Enige wat je van hem hoort is de palestijnen zijn zo zielig en de Israeliers zijn de meesta kwaardaardige mensen op de wereld boehoe
Met z'n getroll heeft TeenWolf al eerder topics verziekt.quote:Op zondag 22 augustus 2010 08:05 schreef mm1985 het volgende:
[..]
Als jij hier meent een deparo bash topic van te maken rot dan ff lekker op. DIt gaat over Israel en de Palestijnen
Nee hoor, je werd helemaal klemgapraat in het topic ' hitler, berbers, somaliers, etc' en begon daarom maar met het verrot schelden van mede users, tevens je kon niet met je bewijs aankomen als zijnde een scan van het boek van the diaries van herzl.quote:Op zondag 22 augustus 2010 14:44 schreef DeParo het volgende:
Met z'n getroll heeft TeenWolf al eerder topics verziekt.
Ik vrees dat hij dat nu weer van plan is met z'n ontzettend smerige absurde en domme anti-semitische onzin.
Klemgepraat? Je eigen bronnen notabene spreken jezelf tegen, auteurs die zelf toegeven dat ze hun verhalen bijna compleet hebben verzonnen, je bent bijna totaal afgebrand, maar inhoudelijk ga je niet in op de posts! Je bent te treurig voor woorden met je quotes en/of citaten die niet eens terug te vinden zijn en verzonnen zijn door anti-Zionisten en anti-semieten. Nu moet ik met een scan aankomen, terwijl ik jou eerder om een bewijs vroeg, wat je niet kan leveren. Je hebt de dagboeken nog niet eens ingezien, je hebt ze niet gelezen, je kan ze niet eens terugvinden waarschijnlijk!quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:20 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Nee hoor, je werd helemaal klemgapraat in het topic ' hitler, berbers, somaliers, etc' en begon daarom maar met het verrot schelden van mede users, tevens je kon niet met je bewijs aankomen als zijnde een scan van het boek van the diaries van herzl.
paddy heeft dat topic ook gesloten vanwege dat gescheld: Hitler verwant met Somaliërs, Berbers en Joden
In geen enkele bron heb ik dat gezien, het zou zelfs een belediging zijn voor de mensen die bijvoorbeeld jewsagainstzionists.com hebben opgezet.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:31 schreef DeParo het volgende:
[..]
Klemgepraat? Je eigen bronnen notabene spreken jezelf tegen, auteurs die zelf toegeven dat ze hun verhalen bijna compleet hebben verzonnen,
JIJ bent totaal afgebrand, jij hebt niets tegen mijn bronnen kunnen teweegbrengen, alleen simpelweg zeggen dat het nepquotes zijn is jouw tactiek geweest, zo werkt het helaas niet.quote:je bent bijna totaal afgebrand, maar inhoudelijk ga je niet in op de posts! Je bent te treurig voor woorden met je quotes en/of citaten die niet eens terug te vinden zijn en verzonnen zijn door anti-Zionisten en anti-semieten. Nu moet ik met een scan aankomen, terwijl ik jou eerder om een bewijs vroeg, wat je niet kan leveren. Je hebt de dagboeken nog niet eens ingezien, je hebt ze niet gelezen, je kan ze niet eens terugvinden waarschijnlijk!
Hoe dom kan een uitspraak zijn, sorry hoor. Ik ben niet lid van die bibliotheek en als jij lid bent dan hebben ze (als ze een moderne bibliotheek zijn) wel een e-book liggen die je na inloggen kunt nalezen, maar daar doe jij geniepig geheimzinnig over. Raar dat de hele wereld die quotes heeft gevonden behalve jij, die zegt dat het nep is.quote:Je kan alleen anit-semitische en anti-Zionistische sites aandragen die iets beweren.
Je draagt zelfs comments aan van mensen die je niet eens kent waarschijnlijk op een stukje dat vaak heel iets anders stelt.
Je kan het nogmaals op Omega invoeren en dan zie je dat Omega geen overeenkomsten kan vinden.
Hier zijn een paar quotes uit Herzl diaries behandeld door joden zelf. O.a. op hier te zien Het boek diaries kun je bij amazon.com bestellen zoals ik ook al aangaf.quote:Als jij beweert dat de quote wel bestaat dan lijkt het me duidelijk dat jij mij die quote zou moeten kunnen laten zien.
Niet andersom TeenWolf, want jij weet net zo goed als ik, dat je dat niet kan.
Nogmaals, ik kan het niet terugvinden TeenWolf, maar ik kan wel mijn comments terugvinden op jouw posts waar ik je bijna volledig afbrand inclusief je beweringen. Mijn standpunt lijkt me duidelijk, jouw anti-semitisme ook, kap aub met je getroll.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:40 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
In geen enkele bron heb ik dat gezien, het zou zelfs een belediging zijn voor de mensen die bijvoorbeeld jewsagainstzionists.com hebben opgezet.
[..]
JIJ bent totaal afgebrand, jij hebt niets tegen mijn bronnen kunnen teweegbrengen, alleen simpelweg zeggen dat het nepquotes zijn is jouw tactiek geweest, zo werkt het helaas niet.
[..]
Hoe dom kan een uitspraak zijn, sorry hoor. Ik ben niet lid van die bibliotheek en als jij lid bent dan hebben ze (als ze een moderne bibliotheek zijn) wel een e-book liggen die je na inloggen kunt nalezen, maar daar doe jij geniepig geheimzinnig over. Raar dat de hele wereld die quotes heeft gevonden behalve jij, die zegt dat het nep is.
[..]
Hier zijn een paar quotes uit Herzl diaries behandeld door joden zelf. O.a. op deze site te zien Het boek diaries kun je bij amazon.com bestellen zoals ik ook al aangaf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |