Kijk, dat is nou selectieve verontwaardiging: eerst de halve bevolking verdrijven naar de buren en de achterblijvers stevig onderdrukken. En dan vinden dat de buren de door jou verdreven mensen niet netjes behandelen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:47 schreef mm1985 het volgende:
Libanon: Palestijnen krijgen ruimere toegang tot de arbeidsmarkt maar geen recht op eigendom
Heel verhaal.
bronnen:
http://www.france24.com/f(...)xercer-metiers-liban
http://news.yahoo.com/s/a(...)palestinian_rights_2
wat lief van die discriminerende libanezen
Dat zichzelf voeden zouden ze waarschijnlijk ook best willen, maar ja, dat moet dan wel kunnen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:32 schreef mm1985 het volgende:
[..]
kom op zeg het is niet de taak van de unrwa om de gazanen constant te blijven voeden. dat moeten de gazanen op een gegeven moment zelf doen.Jouw argumenten kan ik ook gebruiken bij afrikaanse landen,
Ik lees anders op veel plekken dat Israel juist op de Westbank aan het ontruimen is en voorbereidingen treft om er meer te gaan ontruimen. Veel mensen met een Israelisch paspoort is inmiddels de toegang tot veel gebieden ontzegdquote:Op donderdag 19 augustus 2010 02:44 schreef moussie het volgende:
[..]
Ooh ja? Ik lees anders dat er 30 illegale nederzettingen bij zijn gekomen ..
[..]
Sinds wanneer is het het land van de nomaden? Vroeger konden ze inderdaad hun tenten opzetten wanneer ze dat wilden! Vandaag weet je ten eerste niet wie er in zo'n groep zich begeeft en ten tweede leven we in een tijd van nationale staten waar je dat niet meer zo maar kan tolereren. Zie bvb hoe Frankrijk nu zich gedraagt rondom de Roma's wat btw een heel andere zaak is. De tijden van nomadenvolkeren is voorbij Moussie. De Palestijnse autoriteiten gedragen zich mbt rondtrekkende volkeren niet veel anders.quote:Wat heeft Israël of de omringende landen ermee te maken? Dit is hun eigen land, je hebt geen enkel recht om hun vandaar te verwijderen, noch hun voor te schrijven hoe en waar ze te leven hebben. Die nederzettingen, die moeten weg.
[..]
Als de claim gerechtvaardigd is, en dus die rondtrekkende volkeren inderdaad denken dat ze naar toe kunnen waar ze maar willen terwijl het niet hun land is (zo wel moet dat ook goed onderzocht worden), dan moet je juist tot goede afspraken komen, waar ze zich willen vestigen, dat dit niet in conflict komen met andere landeigenaren en ga zo nog maar even door, we leven niet meer in een tijd dat iedereen kan rondtrekken en wonen waar hij wil, tja.quote:huh?
Kijk Moussie, dit is dus kritiekloos, jij bent duidelijk niet goed op de hoogte van de kwestie mbt de nomaden. Deze kwestie speelt zich namelijk af in Israel, in SA, in Palestina en ga zo nog maar even door hier.quote:Kijk jij anders eens kritisch. Die mensen leven in tenten, so what? Hebben ze daarom minder rechten of zo? Het is hun land. Er eerst wat nederzettingen bouwen en er dan een grote veiligheidszone omheen creëren waardoor je de Palestijnse bewoners in dat gebied kan verwijderen is gewoon een vies truukje om almaar meer land te kunnen annexeren.
Jouw volk? Groot-Israel interesseert maar weinig Joodse Israeliers, aangezien de populatie en de middelen dat nauwelijks mogelijk maken, uiteindelijk gaat het om het verdedigen van de oorspronkelijke grens.quote:En nee, ik ben niet objectief, ik schaam me voor mijn volk, voor de meedogenloosheid en de koude berekening waarmee sommige fracties in Israël hun droom van Groot-Israël stapje voor stapje realiseren. Het is wat dat aangaat net een schaakbord, de Westbank, eerst schuif je wat pionnen naar voren ..
Erg objectieve bronnen maar niet heus, buiten dat is het meer dan logisch, en je punt van dagelijkse arrestaties lijkt me bij deze ontkracht. Je Palesitjnse bronnen lijken niet te melden wanneer mensen vrijkomen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:22 schreef Basboussa het volgende:
Het is vandaag donderdag, en er is niemand opgepakt, maar wel is het IOF meerdere woningen binngevallen in Nablus eo. En uit verdediging maar even het interieur beschadigd, want je weet nooit, een stoel in het nauw maakt rare sprongen. Maar goed, dat is natuurlijk heel normaal in eenvrij land.
[..]
en
[..]
bronquote:Two crossings open; Gaza strawberries en route to France
Gaza – Ma’an – Israeli authorities opened the Kerem Shalom and Karni to allow the transfer of aid, limited quantities of domestic gas and industrial diesel, as well as restricted amounts of goods for export, Palestinian border crossing official Raed Fattouh said.
Approximately 70 truckloads of humanitarian aid will be allowed through Kerem Shalom, as well as limited amounts of cooking gas, Fattouh said. At Karni, 98 truckloads of animal feed and wheat will be transferred into the Strip.
For export, two truckloads of strawberries will leave Gaza under the auspices of a program headed up by the Dutch government. The program supports strawberry and carnation farmers in the Strip, and as of 10 December secured permission from Israeli crossings officials for the regular export of both goods.
As of Sunday, more than 1.3 million carnation and more than 41 tons of strawberries left Gaza to European markets.
According to the Head of the Representative Office of Kingdom of the Netherlands in Ramallah Jack Twiss Quarles van Ufford, the strawberries are transported to the French port of Marseilles, from where they enter French and German markets via three major grocery chains there.
Carnations, Twiss told Ma'an, are transported from the Tel Aviv to the Schipol Airport in Amsterdam, the Netherlands as well as by sea, from where they travel by conveyor belt to the Aalsmeer Flower Auction, the largest flower auction house in the world.
Dat om te beginnen: de bezettende macht noch de andere omringende landen kunnen iets te zeggen hebben over de rechten van nomaden.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 02:44 schreef moussie het volgende:
[..]
Ooh ja? Ik lees anders dat er 30 illegale nederzettingen bij zijn gekomen ..
[..]
Wat heeft Israël of de omringende landen ermee te maken? Dit is hun eigen land, je hebt geen enkel recht om hun vandaar te verwijderen, noch hun voor te schrijven hoe en waar ze te leven hebben. Die nederzettingen, die moeten weg.
[..]
Nee, maar dit conflict is al bijna zo oud als de mensheid. Het conflict tussen herders en boeren: herders hebben belang bij vrije toegang, boeren bij afgrenzing. En burgers hebben nog veel meer belang bij afgrenzing van bezit. En verzamelaars (vissers) nog meer belang bij vrije toegang!quote:huh?
[..]
Kijk jij anders eens kritisch. Die mensen leven in tenten, so what? Hebben ze daarom minder rechten of zo? Het is hun land.
Inderdaad. En dat heeft niks te maken met nomaden, want olijfboomgaarden, eeuwenoud, dus typisch gevestigd, worden ook vernield.quote:Er eerst wat nederzettingen bouwen en er dan een grote veiligheidszone omheen creëren waardoor je de Palestijnse bewoners in dat gebied kan verwijderen is gewoon een vies truukje om almaar meer land te kunnen annexeren.
Vrede, stukje bij beetje.quote:En nee, ik ben niet objectief, ik schaam me voor mijn volk, voor de meedogenloosheid en de koude berekening waarmee sommige fracties in Israël hun droom van Groot-Israël stapje voor stapje realiseren. Het is wat dat aangaat net een schaakbord, de Westbank, eerst schuif je wat pionnen naar voren ..
Per schip naar Marseile? Vanaf welke haven dan?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:50 schreef Mylene het volgende:
Ja, niet alleen anjers komen naar Nederland. Aardbeien worden ook naar Europa geëxporteerd. Kijk deze Palestijnse man eens trots zijn vakmanschap tonen. Het zijn ook nog flinke aardbeien.
[ afbeelding ]
[..]
bron
Farsi lees ik wel een beetje, maar Arabisch niet. Ik ben anti-semiet, zoals je vast wel weet.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 00:06 schreef Mylene het volgende:
Geen wonder dat bij Gazanen de elektriciteit uitvalt zodat ze geen maaltijden van de supermarkt enzo kunnen opwarmen in de magnetron. Ze vergeten gewoon hun elektriciteitsrekening te betalen. Nou ja, dan maar een soort van loonbeslag.
bron 1
bron 2
Buiten dat levert de Israelische staat meer dan genoeg energie aan Hamas voor de bevolking, wanneer de bevolking wel betaalt, dan levert Hamas nog vaak genoeg te weinig energie aan de inwoners. Met de energie en met het geld wordt vaak heel andere dingen gedaan, in een ander topic en in een ander artikel daar, konden we lezen dat andere Palestijnen hier wilden tegen protesteren maar geweldadig werden verdreven.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 00:06 schreef Mylene het volgende:
Geen wonder dat bij Gazanen de elektriciteit uitvalt zodat ze geen maaltijden van de supermarkt enzo kunnen opwarmen in de magnetron. Ze vergeten gewoon hun elektriciteitsrekening te betalen. Nou ja, dan maar een soort van loonbeslag.
bron 1
bron 2
Moussie en Kees22 hebben niet zo in de gaten dat het mbt de nomaden vaak een andere politiek betreft dan mbt de Palestijnen in de andere plaatsen, een politiek vaak vergelijkbaar met andere landen, vaak los van het conflict.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 00:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat om te beginnen: de bezettende macht noch de andere omringende landen kunnen iets te zeggen hebben over de rechten van nomaden.
[..]
Nee, maar dit conflict is al bijna zo oud als de mensheid. Het conflict tussen herders en boeren: herders hebben belang bij vrije toegang, boeren bij afgrenzing. En burgers hebben nog veel meer belang bij afgrenzing van bezit. En verzamelaars (vissers) nog meer belang bij vrije toegang!
In Nederland (en vast wel elders ook) is er een tussenvorm geweest met meenten en engen: grond die gezamenlijk bezit was van een aantal boeren en die ook in gezamenlijk gebruik was.
Een goede regeling is best te bedenken: in mijn jeugd mocht de herder uit de buurt alle slootkanten en wegbermen laten afgrazen en blijkbaar was dat genoeg voor hem. De zigeuners mochten alle scharen en messen slijpen en alle pannen lappen.
Maar dat moet je dan wel willen.
Er schijnen in landen met grote gebieden oerwoud en steppe met veel nomaden of bezitlozen ok regelingen te zijn, maar daar weet ik het fijne niet van.
Hoe dan ook: het is te regelen tot beider tevredenheid, maar uiteraard niet door een bezetter.
[..]
Inderdaad. En dat heeft niks te maken met nomaden, want olijfboomgaarden, eeuwenoud, dus typisch gevestigd, worden ook vernield.
[..]
Vrede, stukje bij beetje.
Jij denkt nog steeds, sommigen stoppen met denken.
Ik ben eerder ook al zoiets tegengekomen. Gewoon Palestijnse bronnenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 00:15 schreef DeParo het volgende:
[..]
Buiten dat levert de Israelische staat meer dan genoeg energie aan Hamas voor de bevolking, wanneer de bevolking wel betaalt, dan levert Hamas nog vaak genoeg te weinig energie aan de inwoners. Met de energie en met het geld wordt vaak heel andere dingen gedaan, in een ander topic en in een ander artikel daar, konden we lezen dat andere Palestijnen hier wilden tegen protesteren maar geweldadig werden verdreven.
Uh?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 00:30 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik ben eerder ook al zoiets tegengekomen. Gewoon Palestijnse bronnen
De Palestijnen verdienen zoveel beter dan een partij als Hamas die hen gegijzeld houden. Het zou mooi zijn als ze zelf in opstand komen. Maar ja, Hamas houdt ze aan de andere kant ook zoet hè? Het zijn uitgekookte rakkers.
Ondertussen, van een kleine maand terug. Palestijnse kinderen doen een poging om in het ''Guinness Book of Records'' te komen.
Weet iemand om het hen is gelukt?![]()
[ afbeelding ]
Palestinian children dribble basketballs in an attempt to break the Guinness world record of 7,500 basketballs bounced simultaneously, in an event organized by the the United Nations Relief and Works Agency (UNRWA) in the southern Gaza Strip town of Rafah on July 22, 2010.
Ik weet anders niet wat voor bronnen jij leest. Jij poneert altijd maar wat zonder enige bronvermelding, zonder enige mogelijkheid om hetgeen jij daar beweert te toetsen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:30 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik lees anders op veel plekken dat Israel juist op de Westbank aan het ontruimen is en voorbereidingen treft om er meer te gaan ontruimen. Veel mensen met een Israelisch paspoort is inmiddels de toegang tot veel gebieden ontzegd
tsja.
Het is gewoon hun land, collectief eigendom, geboorterecht .. dat ze geen stempel hebben op een papiertje omdat zij volgens andere regels leefden en leven dan de jouwe verandert daar niets aan. Zo kan je ieder volk dat volgens andere regels leeft zijn grond wel afpakken .. je hebt geen schriftelijk bewijs dat het van jou is, mooi, dan is het nu van mij. En wie ben jij om te bepalen hoe dat volk leeft binnen zijn eigen grenzen, als de PA er geen problemen mee heeft dat zij in een tentje leven hoort dat goed te zijn, jij hebt er iig geen fuck over te vertellen hoe hun willen leven .. zelfbeschikkingsrecht noemen we dat.quote:Sinds wanneer is het het land van de nomaden? Vroeger konden ze inderdaad hun tenten opzetten wanneer ze dat wilden! Vandaag weet je ten eerste niet wie er in zo'n groep zich begeeft en ten tweede leven we in een tijd van nationale staten waar je dat niet meer zo maar kan tolereren. Zie bvb hoe Frankrijk nu zich gedraagt rondom de Roma's wat btw een heel andere zaak is. De tijden van nomadenvolkeren is voorbij Moussie. De Palestijnse autoriteiten gedragen zich mbt rondtrekkende volkeren niet veel anders.
Vroeger kon je naar een bos gaan en jagen of je tent waar je bijna maar wilde opzetten.
Denk je dat dat nog kan tegenwoordig hier?
Ooh, ik begrijp heel goed dat het oorlog is hoor, we verschillen alleen van mening over wie die oorlog begonnen is, wie zich hier verdedigt.quote:Jij lijkt maar niet te begrijpen dat het oorlog is
Je hebt gemist dat de Bedoeïenen al een tijdje niet meer over de grenzen trekken, dat hun dorpjes een mix zijn van gebouwen en tenten? Dus dat is gewoon gelul. Ze moeten weg omdat er infrastructuur moet worden aangelegd .. drie keer raden waarvoor. En nee, de andere landen hebben daar niets mee te maken, dat is een interne aangelegenheid. Als de PA het best vindt dat die mensen in tenten willen wonen dan hebben al die andere landen dat maar te accepteren.quote:en dat je dan niet zo maar even iedereen over de grenzen kan laten trekken. Er moeten goede afspraken gemaakt worden tussen de nomaden en Israel en tevens de andere landen die problemen hebben met dit soort rondtrekkende volkeren. Buiten dat, wat het te maken heeft met landen, juist erg veel. Jij kan niet meer het onderscheid maken tussen iets wat niet iets met Israel en het Palestijnse conflict te maken heeft en wat wel maar tsja.
Zie boven, ze trekken al lang niet meer door de gehele regio, dus je lult maar wat.quote:Als de claim gerechtvaardigd is, en dus die rondtrekkende volkeren inderdaad denken dat ze naar toe kunnen waar ze maar willen terwijl het niet hun land is (zo wel moet dat ook goed onderzocht worden), dan moet je juist tot goede afspraken komen, waar ze zich willen vestigen, dat dit niet in conflict komen met andere landeigenaren en ga zo nog maar even door, we leven niet meer in een tijd dat iedereen kan rondtrekken en wonen waar hij wil, tja.
Kijk Moussie, dit is dus kritiekloos, jij bent duidelijk niet goed op de hoogte van de kwestie mbt de nomaden. Deze kwestie speelt zich namelijk af in Israel, in SA, in Palestina en ga zo nog maar even door hier.
Hun dorpen worden vaker ontruimd omdat ze zich juist niet op hun eigen land vestigen. Waarom, omdat ze geen eigen land hebben over het algemeen of tenminste veel nomaden, anders zou bijna het hele MO hun grond zijn.
Ja, mijn volk, mijn bloedquote:Jouw volk?
Ik heb het dan ook niet zo zeer over de bevolking maar over het beleid dat al decennia gevoerd wordt .. actief settlement beleid onder leiding van premiers die hun verlangen naar Groot Israël nooit onder stoelen of banken hebben gestoken, Begin, Shamir, Sharonquote:Groot-Israel interesseert maar weinig Joodse Israeliers, aangezien de populatie en de middelen dat nauwelijks mogelijk maken, uiteindelijk gaat het om het verdedigen van de oorspronkelijke grens.
Bij vredesbesprekingen zal dat ook het doel zijn.
Israel heeft niet eens de intentie ws om de gebieden die ze onder controle hebben vast te houden.
Je hebt deze samenhang gemist?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 00:06 schreef Mylene het volgende:
Huh, dus de gasten in Ramallah gaan geld inhouden van de werknemers in Gaza? Ik dacht dat Gaza geen geld krijgt van de PA? En hoe zou dat moeten helpen tegen het uitvallen van de stroom als er maar een derde van de benodigde brandstof binnen wordt gelaten?quote:
het is een palestijnse bron en nog doe je alsof je het allemaal beter weetquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 01:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Je hebt deze samenhang gemist?
• 1,063m litres of industrial fuel were delivered that week for Gaza's power plant – only 30% of the 3.5m litres needed weekly.
[..]
Huh, dus de gasten in Ramallah gaan geld inhouden van de werknemers in Gaza? Ik dacht dat Gaza geen geld krijgt van de PA? En hoe zou dat moeten helpen tegen het uitvallen van de stroom als er maar een derde van de benodigde brandstof binnen wordt gelaten?
maak je maar geen zorgen lieve kees van me,quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Kijk, dat is nou selectieve verontwaardiging: eerst de halve bevolking verdrijven naar de buren en de achterblijvers stevig onderdrukken. En dan vinden dat de buren de door jou verdreven mensen niet netjes behandelen.
Niet mijn bron maar die van Mylene, waarmee zij dacht te bewijzen dat er geen elektriciteit is omdat de rekeningen niet worden betaald .. blijkbaar heeft Mylene niet allen gemist dat er onvoldoende brandstof binnenkomt, maar ook dat de salarissen van de ambtenaren in Gaza betaald worden door de PA in Ramallah.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 07:29 schreef mm1985 het volgende:
[..]
het is een palestijnse bron en nog doe je alsof je het allemaal beter weet
Hier mogen asielzoekers anders helemaal niet werken hoor, tot ze een verblijfsvergunning krijgen. En de 'betere' beroepen kunnen zij dan nog niet uitoefenen omdat wij het gros van hun diploma's niet accepteren. Een goede kennis van mij werkt nu in de tuinbouw en is zich suf aan het sparen om zijn papieren (patholoog-anatoom) bij te kunnen spijkeren, of hem dat ooit lukt is nog maar de vraag.quote:daarnaast israel heeft ze niet verdreven dat hebben de arabische buurlanden gedaan die een oorlog moesten beginnen. en volgens jou redenatie zouden wij dus politieke asielzoekers in nederland ook maar als strond moeten behandelen![]()
arabische landen zijn die oorlogen begonnen PUNTquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:57 schreef moussie het volgende:
[..]
Niet mijn bron maar die van Mylene, waarmee zij dacht te bewijzen dat er geen elektriciteit is omdat de rekeningen niet worden betaald .. blijkbaar heeft Mylene niet allen gemist dat er onvoldoende brandstof binnenkomt, maar ook dat de salarissen van de ambtenaren in Gaza betaald worden door de PA in Ramallah.
[..]
[..]
Hier mogen asielzoekers anders helemaal niet werken hoor, tot ze een verblijfsvergunning krijgen. En de 'betere' beroepen kunnen zij dan nog niet uitoefenen omdat wij het gros van hun diploma's niet accepteren. Een goede kennis van mij werkt nu in de tuinbouw en is zich suf aan het sparen om zijn papieren (patholoog-anatoom) bij te kunnen spijkeren, of hem dat ooit lukt is nog maar de vraag.
Wat betreft het beginnen van een oorlog, wie is die nou begonnen? Is dat diegene die hoe dan ook zijn staat wil stichten op een stukje grond dat eigenlijk niet van hem is (op wat kleine gebieden na die gekocht zijn), die het gekregen heeft van iemand van wie het net zo min is, terwijl al decennia duidelijk is dat de plaatselijke bevolking dat absoluut niet ziet zitten? Of is dat de plaatselijke bevolking van de regio die zich na aanvankelijk positieve reacties al decennia verzet tegen de vestiging van deze staat?
aah, dus Nederland is de oorlog begonnen tegen Duitsland toen, weten we dat ook weer.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:22 schreef mm1985 het volgende:
[..]
arabische landen zijn die oorlogen begonnen PUNT
bron?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:25 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, dus Nederland is de oorlog begonnen tegen Duitsland toen, weten we dat ook weer.
Logische afleiding van jouw stelling .. als niet de Joden zijn begonnen die van elders vandaan kwamen en dat gebied hebben ingenomen om daar hun staat te stichten maar de Arabieren, nou dan zijn de Duitsers die ook van elders vandaan kwamen en hier hun derde rijk wilden gaan stichten dus ook niet begonnen.quote:
Omg, ze hebben een woonwinkel in een van de rijkste gemeenten op de Westbank .. overigens ook bijna zonder publiek .. ja, dat is vast een bewijs dat er geen humanitaire crisis heerst in Gazaquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 08:45 schreef mm1985 het volgende:
Luxueus shopping Herbawi Home Center in Jenin
[ afbeelding ]
Jenin, 30 juni 2009. Precies een jaar geleden opende in de buitenwijken van Jenin in het noorden van de westoever in Oost-Israël, het luxueuze 5 verdiepen tellende Herbawi Home Center haar deuren.
De kosten van de bouw liepen op tot 5 miljoen dollars en de modernste producten uit de hele wereld, inclusief de Israëlische, worden er te koop aangeboden, van blinkende espresso machines tot plasma schermen. Het Herbawi Home Center bevind zich in de Al-Mohafadhastraat in Al-basateen, Jenin. Telefoonnummer: 04-2434052. Herbawi heeft ook een website, maar die lijkt nog onder constructie te zijn: http://www.herbawicenter.com/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziad Turabi, stichter en CEO van het Herbawi Home Center - foto: Daniella Cheslow
[ afbeelding ]
De opening van deze supermarkt in juni 2009 was een geweldig succes. Vandaar dat manager Ziad Turabi nog meerdere supermarkten plant. De volgende maanden wil hij van dit type supermarkt nog vier openen in Judea-Samaria en een andere in Jordanië. De eerstvolgende supermarkt zal in Ramallah zijn. Daarna volgen nieuwe Herbawi Home Centers in Hebron, Nabloes en Tul Karem.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Herbawi shoppingcentrum, 9 juli 2009. Op deze afbeelding is te zien hoe Palestijnse klanten komen shoppen in de meubelafdeling van Herbawiwinkel in Jenin op de westoever .Midden-klasse moeders komen kijken naar geïmporteerde meubelen in een decor van marmer en glas. De film “Transformers” draait nu( 9 juli 2010) in de zopas vernieuwde filmzaal van Jenin.
Bronnen:
http://www.faz.net/s/RubD(...)common~Scontent.html
http://marketplace.public(...)pm-palestinian-mall/
http://www.csmonitor.com/(...)nishing-center-rises
http://skipschiel.wordpre(...)light-burquin-jenin/
http://www.unsv.com/voanews/english/scripts/2009/06/30/41/
Kennelijk dezelfde bronnen als jij, maar niet meer die van 2009, maar die van 2010.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 01:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik weet anders niet wat voor bronnen jij leest. Jij poneert altijd maar wat zonder enige bronvermelding, zonder enige mogelijkheid om hetgeen jij daar beweert te toetsen.
Hoe dan ook, de meeste bronnen die ik lees vertellen toch iets anders, iets dat meer aansluit bij de instelling van de zittende regering die zelfs van de freeze van de roadmap af is gestapt en nu aan natuurlijke groei doet. En van illegale nederzettingen die ontruimd zijn heb ik ook nergens gelezen, na de jammerlijke mislukking tig jaar geleden wordt het nog niet eens meer geprobeerd blijkbaar.
http://www.haaretz.com/pr(...)k-expansion-1.276153
Kennelijk heb je het niet zo in de gaten Moussie, maar ik zou maar eens gaan opzoeken wat Nomaden precies doen, en waar ze precies komen. Want ze zijn niet alleen voor de staat een probleempje. Maar ook voor de boeren, hier dus Palestijnse boeren bijvoorbeeld, en voor andere bewoners in deze buurt. Je hebt het over geboorterecht, maar zucht zucht, je bent weer niet op de hoogte wat het nomaden-zijn precies inhoudt.quote:Het is gewoon hun land, collectief eigendom, geboorterecht .. dat ze geen stempel hebben op een papiertje omdat zij volgens andere regels leefden en leven dan de jouwe verandert daar niets aan. Zo kan je ieder volk dat volgens andere regels leeft zijn grond wel afpakken .. je hebt geen schriftelijk bewijs dat het van jou is, mooi, dan is het nu van mij. En wie ben jij om te bepalen hoe dat volk leeft binnen zijn eigen grenzen, als de PA er geen problemen mee heeft dat zij in een tentje leven hoort dat goed te zijn, jij hebt er iig geen fuck over te vertellen hoe hun willen leven .. zelfbeschikkingsrecht noemen we dat.
[..]
Desalniettemin blijft het oorlog.quote:Ooh, ik begrijp heel goed dat het oorlog is hoor, we verschillen alleen van mening over wie die oorlog begonnen is, wie zich hier verdedigt.
[..]
Ah, daarom dus dat ze zowel in Palestina als in Israel worden verwijderd, jouw gedeelte ging volgens mij over de Westbank en dit ging of gaat over Israel zelf.quote:Je hebt gemist dat de Bedoeïenen al een tijdje niet meer over de grenzen trekken, dat hun dorpjes een mix zijn van gebouwen en tenten? Dus dat is gewoon gelul. Ze moeten weg omdat er infrastructuur moet worden aangelegd .. drie keer raden waarvoor. En nee, de andere landen hebben daar niets mee te maken, dat is een interne aangelegenheid. Als de PA het best vindt dat die mensen in tenten willen wonen dan hebben al die andere landen dat maar te accepteren.
[..]
Haha Moussie, ik zou toch eens echt beter aan begrijpend lezen gaan doen, dit heeft puur en alleen met de nomaden apart te maken. Ze trekken hier rond, ze trekken daar rond, ze trekken overal rond.quote:Zie boven, ze trekken al lang niet meer door de gehele regio, dus je lult maar wat.
[..]
Wie dan?quote:Ja, mijn volk, mijn bloed
[..]
Dan moet je toch echt met bronnen aankomen want nu blijft het gewoon onzinnig anti-Zionistische lulkoek!quote:Ik heb het dan ook niet zo zeer over de bevolking maar over het beleid dat al decennia gevoerd wordt .. actief settlement beleid onder leiding van premiers die hun verlangen naar Groot Israël nooit onder stoelen of banken hebben gestoken, Begin, Shamir, Sharon
Plaats die bron dan nog een keer aub, ik volg dit topic op de voet maar heb die dan blijkbaar gemist.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Kennelijk dezelfde bronnen als jij, maar niet meer die van 2009, maar die van 2010.
Over het niet meer toelaten van Israeliers in bepaalde gebieden op de Westbank had ik al eerder een bron geplaatst. De voorbereidingen zijn daar bezig voor het open stellen van land voor bijna alleen Palestijnen.
http://www.peacenow.org.i(...)610&docid=4688&pos=2quote:* August 2, 2010 - Peace Now urges extending WB building freeze
The Peace Now movement says Israel must choose between continuing the settlement building freeze -- which would lead to international support for the diplomatic process and strengthening of the economy -- or construction in settlements. According to the organization, some 400 housing units have been built in violation of the construction moratorium in Judea and Samaria.
Ten eerste gaat dat over de Negev, Israëlisch grondgebied, hoe ze het daar doen mogen ze zelf weten lijkt mij, en ten tweede wordt ook daar gesproken over het vernietigen van huizen, nogal een contradictie met 'nomadisch', vindt je niet ook?quote:Over de nomaden stond nog laatst dit stukje in Haaretz.
http://www.haaretz.com/pr(...)ge-in-negev-1.304443
Nee hoor, alleen die van dat niet meer toelaten, die kan domme ik namelijk nergens vinden, met wat voor termen dan ookquote:Ik denk niet dat ik een bron hoef te plaatsen voor de vredesonderhandelingen die plaats zullen vinden ws in Washington. Tenzij je natuurlijk het nieuws van 2010 pas in 2011 gaat volgen.
Zucht zucht, domme ik? Nare manier van discussiëren heb jij zeg, hoe noemde paddy dat zo mooi, elitair schelden.quote:Kennelijk heb je het niet zo in de gaten Moussie, maar ik zou maar eens gaan opzoeken wat Nomaden precies doen, en waar ze precies komen. Want ze zijn niet alleen voor de staat een probleempje. Maar ook voor de boeren, hier dus Palestijnse boeren bijvoorbeeld, en voor andere bewoners in deze buurt. Je hebt het over geboorterecht, maar zucht zucht, je bent weer niet op de hoogte wat het nomaden-zijn precies inhoudt.
Want de plek waar ze nu verwijderd worden is een 'nieuwe plek', een plek die ze net gesticht hebben, dus niet waar ze geboorterecht hebben omdat ze daar zogenaamd geboren zouden zijn. Anders zouden het uiteraard ook geen nomaden meer zijn. Kortom, een onzinnige reactie dat je opeens al het land bezit omdat je er wel eens naar toe zou kunnen reizen, feitelijk zeg je dus dat als het Joodse volk nu een nomadenvolk zou worden, dat ze het hele M-O konden claimen, puur vanwege geboorterecht en omdat het hun land is stel dat ze zich in Syrie of Palestina vestigen. Op dat grondgebied waar ze zich vestigen hebben zij zich dan gevestigd.
Als nomaden nomaden willen blijven moet dat uiteraard kunnen.
Maar wel onder regels en afspraken zodat ze elkaar niet in de weg zitten, dat is kennelijk nog niet gebeurd, en ik vermoed dat dat nog
wel zal gaan komen.
http://www.haaretz.com/pr(...)litary-zone-1.303098quote:Since 1967, Israel has prevented the growth of Palestinian communities in the Jordan Valley by cutting off their water supply or declaring large areas as live fire zones.
The IDF's Civil Administration destroyed a Palestinian village Monday morning that had earlier been cleared out when its water supply was cut off.
The IDF demolished about 55 structures in the West Bank village of Farasiya, including tents, tin shacks, plastic and straw huts, clay ovens, sheep pens and bathrooms. These structures served the 120 farmers, hired workers and their families who lived in the Jordan Valley village.
The Civil Administration said they had declared the area a live fire zone and posted eviction orders for 10 families in tents on June 27.
"Since no appeal was filed in the following three weeks, and given the danger posed by the location of the tents, they were removed," they said in response.
The villagers made a living by sheep farming and working land owned by families in the town of Tubas. Some of them have been living in Farasiya for decades.
A packaging warehouse that was built together with Agrexco in the late 1970s was also torn down.
Yup, waarin Russische en Europese Joden het gebied veroveren op de plaatselijke bevolking.quote:Desalniettemin blijft het oorlog.
Je mist het punt. Het gebied op de Westbank wordt doodleuk van de een op de andere dag verandert in militaire zone waardoor de daar wonende mensen verjaagd kunnen worden, of het nou gewone dorpen zijn of mixjes van tenten en vaste gebouwen maakt wat dat aangaat niet zoveel uit, waar het om gaat is dat alles wat niet Joods is uit dat gebied verjaagd wordt, een etnische zuivering dus.quote:Ah, daarom dus dat ze zowel in Palestina als in Israel worden verwijderd, jouw gedeelte ging volgens mij over de Westbank en dit ging of gaat over Israel zelf.
http://www.haaretz.com/pr(...)ge-in-negev-1.304443
Maar nogmaals, ik ben het met je eens dat dit veel te hardhandig gebeurdt, dat moet en mag niet zeker met een volk dat je te vriend wilt houden, dat zelfs soldaten levert voor het IDF, en ga zo maar door etc.
Hier moeten duidelijke afspraken worden gemaakt zodat beide groepen elkaar niet in de weg zitten maar de nomaden wel kunnen blijven rondtrekken. Israel zal niet zo maar dit hebben gedaan.
Misschien was de claim wel gerechtvaardigd maar dit moeten ze minder hardvochtig doen.
Daar maak je geen vrienden mee dus daar ben ik het mee eens.
Hetzelfde geldt voor de nomaden in de Palestijnse gebieden. Ook daar moet je afspraken mee maken, niemand kan ze het recht ontnemen om daar te wonen, maar ook daar gelden andere belangen.
In Israel bijvoorbeeld, in de Negev, is het misschien in conflict gekomen met andere plannen.
Je kan niet het hele gebied leeghouden omdat er ooit wel eens een stam zich zou kunnen vestigen.
Dus ik ben het ook niet met je oneens dat ze geen rechten hebben.
De nomaden en het Joodse volk leven samen in Israel met evenveel rechten maar wel onder afspraken waar beide partijen zich aan zouden moeten houden. In de Palestijnse gebieden geldt hetzelfde alleen nu onder Israelische controle. De nederzettingen zijn niet voor altijd en zullen ook weer weg gaan.
Daar zal door de Israelische regering uiteindelijk niet moeilijk over gedaan worden.
Maar de belangen en conflicten zijn hier weer anders dan in de Israelische gebieden zelf.
Jij kan dat niet in zien, jij ziet alles bijna puur en alleen in het licht van dat ene conflict, terwijl sommige dingen aparte politieke standpunten zijn. Je zou toch iets kritischer moeten worden vind ik.
Nee, dat is wat jij ervan probeert te maken: het zijn nomaden dus het is 'normaal' dat die worden verjaagd. Het zijn deze keer toevallig 'nomaden', ja, die er blijkbaar al decennia wonen in hun tenten ... maar daar ging het dus niet om, ze zijn de enigen niet, het is het zoveelste gebied dat omgedoopt wordt tot militaire zone en de bevolking verdreven!quote:Haha Moussie, ik zou toch eens echt beter aan begrijpend lezen gaan doen, dit heeft puur en alleen met de nomaden apart te maken. Ze trekken hier rond, ze trekken daar rond, ze trekken overal rond.
Dan kunnen het in elk gebied wel aparte stammen zijn maar dat betekent niet dat ze daar niet rondtrekken.
Het is alsof Amsterdam zich over heel Nederland zou begeven en andere steden maar plaats moeten maken.
Het joodse .. niet de religie, niet de zionistische ideologie, maar het bloed, het volk.quote:Wie dan?
Beginquote:Dan moet je toch echt met bronnen aankomen want nu blijft het gewoon onzinnig anti-Zionistische lulkoek!
http://middleeast.about.c(...)lict/f/me090412a.htmquote:Irgun Zvai Leumi—Hebrew for “National Military Organization”—, usually referred to as the Irgun, was an underground militia, terrorist organization and illegal-immigration movement founded in British-Mandate Palestine in 1937. Its most famous commander was Menahem Begin, who was Israel’s prime minister from 1977 to 1983. British authorities and the Haganah of the Jewish Agency for Palestine considered Irgun illegal.
The Irgun was an offshoot of the Haganah, the more defensive paramilitary force organized in 1920 to protect Jewish settlers. Irgun members disagreed with the Hanaga’s relatively less confrontational posture toward Palestinian Arabs and British authorities.
Irgun’s activities in the late 1930s and 1940s included terrorist raids on civilian population centers such as markets, bus stations, hotels and pedestrian areas. The group's most lethal fuse was lit when Britain's Peel Commission concluded that the best solution to the Jewish-Palestinian problem in Palestine was partition, an option Irgun would not abide.
Based on Zionist Revisionism founder Zeev Jabotinsky’s ideology, the Irgun rejected all notions of partitioning Palestine or sharing it with Palestinians or Arabs. Irgun believed in an exclusively Jewish, national state that would claim all of Palestine and Trans-Jordan (present-day Jordan), South Lebanon up to the Litani River, the Gaza Strip and parts of the Sinai Peninsula.
http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/biography/shamir.htmlquote:Soon after, he joined the Irgun Zvai Leumi (National Military Organization "Etzel") and, in 1940, followed Avraham Stern into Lohamei Herut Yisrael (Freedom Fighters of Israel "Fighters").
http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/History/lehi.htmlquote:Lohamei Herut Yisrael (Lehi)
Lehi's goals were maximalist: conquest and liberation of Eretz Israel; war against the British Empire; complete withdrawal of Britain from Palestine; and establishment of a "Hebrew kingdom from the Euphrates to the Nile."
dus rijk palestijnse gemeentes behoren niet tot palestijns gebied volgens jou ?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 08:45 schreef mm1985 het volgende:
Luxueus shopping Herbawi Home Center in Jenin
[ afbeelding ]
Jenin, 30 juni 2009. Precies een jaar geleden opende in de buitenwijken van Jenin in het noorden van de westoever in Oost-Israël, het luxueuze 5 verdiepen tellende Herbawi Home Center haar deuren.
De kosten van de bouw liepen op tot 5 miljoen dollars en de modernste producten uit de hele wereld, inclusief de Israëlische, worden er te koop aangeboden, van blinkende espresso machines tot plasma schermen. Het Herbawi Home Center bevind zich in de Al-Mohafadhastraat in Al-basateen, Jenin. Telefoonnummer: 04-2434052. Herbawi heeft ook een website, maar die lijkt nog onder constructie te zijn: http://www.herbawicenter.com/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziad Turabi, stichter en CEO van het Herbawi Home Center - foto: Daniella Cheslow
[ afbeelding ]
De opening van deze supermarkt in juni 2009 was een geweldig succes. Vandaar dat manager Ziad Turabi nog meerdere supermarkten plant. De volgende maanden wil hij van dit type supermarkt nog vier openen in Judea-Samaria en een andere in Jordanië. De eerstvolgende supermarkt zal in Ramallah zijn. Daarna volgen nieuwe Herbawi Home Centers in Hebron, Nabloes en Tul Karem.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Herbawi shoppingcentrum, 9 juli 2009. Op deze afbeelding is te zien hoe Palestijnse klanten komen shoppen in de meubelafdeling van Herbawiwinkel in Jenin op de westoever .Midden-klasse moeders komen kijken naar geïmporteerde meubelen in een decor van marmer en glas. De film “Transformers” draait nu( 9 juli 2010) in de zopas vernieuwde filmzaal van Jenin.
Bronnen:
http://www.faz.net/s/RubD(...)common~Scontent.html
http://marketplace.public(...)pm-palestinian-mall/
http://www.csmonitor.com/(...)nishing-center-rises
http://skipschiel.wordpre(...)light-burquin-jenin/
http://www.unsv.com/voanews/english/scripts/2009/06/30/41/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |