Ja 17 augustus zijn er inderdaad mensen gevangen genomen, ik zie verder weinig van een jarenlange opsluiting of marteling, voor hetzelfde geld zijn ze weer vrij maar goed, vind je dat niet raar, kennelijk niet.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:40 schreef Basboussa het volgende:
Oh ja, dagelijkse raids. Dit is er eentje van vandaag, in Hebron. 3 gevangen genomen, waaronder een kind van 14.
.
[..]
Beter lezen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat moet een vertaalfout zijn, want er verdwijnen dagelijks Israelische soldaten die gemarteld worden, hebben we net gelezen. Dus geen Palestijnse kinderen.
Of zou dat de typisch Israelische krompraat zijn?
kom op zeg het is niet de taak van de unrwa om de gazanen constant te blijven voeden. dat moeten de gazanen op een gegeven moment zelf doen.Jouw argumenten kan ik ook gebruiken bij afrikaanse landen,quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:48 schreef moussie het volgende:
eeuh ja, wat wil je nu aantonen met die lijst?
Zal ik weer eens gaan rekenen dan? In de 6 weken vanaf 20 juni zijn er 110,711 ton aan gemengde goederen binnengekomen, per dag (gedeeld door 42 dus) is dat dus iets van 2636 ton of te wel 2.636000 kilo. Je ziet dat het verdeelt over dik 1,6 miljoen mensen geen reet voorstelt? Het lijkt een hoop, al die vrachtwagens, maar het is per persoon net iets meer dan anderhalve kilo per dag. En dan gaat het dus om alles aan goederen, behalve olie en gas.
Ga je gewoon door met je achterlijke gepost op dit forum, post eens de waarheid en niet je eigen leugenachtige aannamens. Deze leugen wordt al bijna een decennium verspreid,quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:25 schreef moussie het volgende:
en ondertussen gaat de stille etnische zuivering van de Jordaanvallei gewoon door
http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=307999
Dat je naar het Jodendom topic moet komen en vragen beantwoorden. Kom op askenazi joodje van me.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:33 schreef DeParo het volgende:
[..]
Opnieuw is het niet duidelijk wat je met je post wilt zeggen.
Ik ben dus benieuwd.
Jouw niveau daalt echt met de minuut, gezien het niveau waar je op zat,quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:35 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Dat je naar het Jodendom topic moet komen en vragen beantwoorden. Kom op askenazi joodje van me.
Ik moet wel. Ik kan nooit het niveau halen van de Joden. De übermensen op deze wereld.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Jouw niveau daalt echt met de minuut, gezien het niveau waar je op zat,
is het best verwonderlijk dat je schijnbaar nog verder kan zinken.
Dat snap ik dan weer niet: als Hamas al dat cement gebruikt om pretparken, vakantieparken etc te bouwen, waarom laat Israel dan dat cement niet gewoon door?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:44 schreef Mylene het volgende:
Dat er kennelijk geen huizen worden gebouwd moge duidelijk zijn. Hamas en andere partijen hebben andere prioriteiten. Namelijk het bouwen van pretparken, vakantiepraken, hotels en warenhuizen. Genoeg cement en andere materialen daarvoor. En de arme bevolking maar klagen. Ik weet niet waar ze het cement vandaan halen. Wellicht door tunnels of gestolen van hulporganisatie's. Maar kom op zeg, eerst even huizen bouwen voor de gewone Palestijnen. Ze hebben er ook niet om gevraagd dat hun huizen als uitvalsbasis voor Hamas wordt gebruikt.
Waarom, als de Palestijnen huizen en onderdak nodig hebben, bouwt Hamas dure winkelcentra en pretparken voor de elite Kees? Heb je je dat dan wel eens afgevraagd, de vraag over cement, is btw al lang beantwoord!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat snap ik dan weer niet: als Hamas al dat cement gebruikt om pretparken, vakantieparken etc te bouwen, waarom laat Israel dan dat cement niet gewoon door?
Want als al die Palestijntjes in pretpatrjes bezig gehouden worden, dan hebben ze toch geen tijd om bommen of raketten te maken/
Wat wil je nu bereiken, je gaat maar door met je getroll, kap toch eens!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:48 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Ik moet wel. Ik kan nooit het niveau halen van de Joden. De übermensen op deze wereld.
Ik denk dat de Gazanen niets liever willen, maar onder de gegeven omstandigheden is dat vrijwel onmogelijk.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:32 schreef mm1985 het volgende:
[..]
kom op zeg het is niet de taak van de unrwa om de gazanen constant te blijven voeden. dat moeten de gazanen op een gegeven moment zelf doen.Jouw argumenten kan ik ook gebruiken bij afrikaanse landen,
http://www.guardian.co.uk(...)-humanitarian-crisisquote:But the piles of food in the markets – fruit, vegetables, nuts, sweets even live rabbits – are unaffordable to most in the strip and obscure a complex picture of rising poverty, a parallel economy, and brewing anger among Gazans at the micro-control that Israel exerts over their daily lives.
What is allowed in and what is denied is ever-changing according to mystifying and capricious criteria. To Gazans it is hard to understand why coriander is banned but cinnamon is allowed, why children are denied toys and car owners spare parts.
"Two weeks ago they stopped coffee beans," says Raed Fatouh, who co-ordinates with the Israelis on the crossing points. "I called them, and they said they couldn't allow in beans, only ground coffee."
The reason, he said, was that beans require grinding and that could be categorised as an industrial process.
"It's the same with butter. If it comes in a 20kg slab they won't allow it because it needs to be cut up. But they will allow in small packets of butter. They won't let anything in that could provide work for a small business."
[..]
Israel points to the wide range of goods available in Gaza's shops. But customers and shop owners have a different story to tell.
In a well-stocked grocery store in Gaza City, 62-year-old Abu Hassan is poring over his accounts spread out on the counter. His family have owned the shop for 50 years, but business has never been worse. "How many customers did you see come into the shop while you've been here?" he asks. "Not one."
[..]
Nearby, Walid Naim, 42, gestures to the piles of high-definition televisions, blenders, microwaves, washing machines, fridge freezers, hair straighteners and vacuum cleaners in his family-owned business. "Everything is from the tunnels," he says, sipping from a tiny porcelain cup of Arabic coffee. "We used to make money, but now people have no cash to buy goods." Electricity blackouts for up to eight hours a day don't help. "Why buy electrical goods if you can't use them?" Naim asks with a shrug.
"The world doesn't understand the crisis in Gaza," adds his brother, Wissam, 35, against the headache-inducing thrum of generators that is part of Gaza's soundtrack. "The whole world is punishing us."
[..]
And the impact of the siege extends beyond material items to a psychological isolation. "We are also under siege mentally – we are disconnected from the rest of the world," says economist Omar Shaban.
Analysts and aid organisations reject Israel's dismissal of a humanitarian crisis in Gaza.
"People think Gaza is like Darfur," says Shaban. "It's totally different. It's not about a lack of food, but the number of people who can't afford to buy the food is increasing. That is a humanitarian crisis."
His point is echoed by Gunness. "This is not a sub-Saharan crisis. It's a politically driven crisis with grave humanitarian consequences."
quote:Gaza in figures
• Unemployment is at 44%
• Eight out of 10 Gazans are dependent on aid
• The number of people defined as the "abject poor" (unable to feed themselves or their families) has increased from 100,000 to 300,000 in past 12 months
• GDP per capita fell from $2,500 (£1,718) in 1998/99 to $600 last year
• An estimated 20,000 people work in the tunnels industry
• Oxfam estimates that last week 631 trucks of carrying humanitarian supplies were permitted entry – 22% of the weekly average (2,807 truckloads) before Israel's blockade
• Last week 871 tonnes of cooking gas reportedly entered Gaza, half of the normal weekly level
• 1,063m litres of industrial fuel were delivered that week for Gaza's power plant – only 30% of the 3.5m litres needed weekly.
Wtf, ze wonen op en in hun eigen land en daar worden ze keer op keer van verjaagd .. verwijder de illegale settlers maar uit die illegale nederzettingen, deze aanfluiting van de internationale wetgeving, die horen zich in duidelijke plaatsen te voegen, buiten de Westbank, dan hoef je je ook niet meer druk te maken over hun veiligheid.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:05 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ga je gewoon door met je achterlijke gepost op dit forum, post eens de waarheid en niet je eigen leugenachtige aannamens. Deze leugen wordt al bijna een decennium verspreid,
nou als ze er al zo lang mee bezig zijn zal het wel meevallen dunkt me, mbt de nomaden, die worden niet verwijderd, die horen zich daarentegen wel in duidelijke plaatsen te voegen gezien de veiligheid.
Ten eerste worden die kolonisten ook uit hun nederzettingen gehaald dus breek me de bek niet open.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 01:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Wtf, ze wonen op en in hun eigen land en daar worden ze keer op keer van verjaagd .. verwijder de illegale settlers maar uit die illegale nederzettingen, deze aanfluiting van de internationale wetgeving, die horen zich in duidelijke plaatsen te voegen, buiten de Westbank, dan hoef je je ook niet meer druk te maken over hun veiligheid.
Ooh ja? Ik lees anders dat er 30 illegale nederzettingen bij zijn gekomen ..quote:Op donderdag 19 augustus 2010 01:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ten eerste worden die kolonisten ook uit hun nederzettingen gehaald dus breek me de bek niet open.
Wat heeft Israël of de omringende landen ermee te maken? Dit is hun eigen land, je hebt geen enkel recht om hun vandaar te verwijderen, noch hun voor te schrijven hoe en waar ze te leven hebben. Die nederzettingen, die moeten weg.quote:Ten tweede worden die nomaden bijna overal verwijderd als ze weer een nieuwe nederzetting bouwen, en met bijna overal heb ik het dus niet alleen over Israel maar ook andere landen (niet door Israel alleen), omdat we tegenwoordig in landen leven waar grond staatseigendom is als het niet bewoond wordt en mensen het niet als privaat bezit in handen hebben hier. Vroeger kon je gerust in een bos gaan jagen maar dat kan tegenwoordig ook niet meer. Vroeger kon je gerust ergens je tentje neerzetten maar dat kan tegenwoordig ook niet meer. De tijden zijn veranderd en zo dus ook in Israel en de omgeving.
huh?quote:Buiten dat kan je je uiteraard afvragen of je je zo moet opstellen als de claim gerechtvaardigd is.
Kijk jij anders eens kritisch. Die mensen leven in tenten, so what? Hebben ze daarom minder rechten of zo? Het is hun land. Er eerst wat nederzettingen bouwen en er dan een grote veiligheidszone omheen creëren waardoor je de Palestijnse bewoners in dat gebied kan verwijderen is gewoon een vies truukje om almaar meer land te kunnen annexeren.quote:Maar de uitleg die jij geeft, is absurd, het getuigt van weinig kennis en inhoudelijkheid laat staan objectiviteit.
Natuurlijk ben je niet objectief mbt het conflict en dat hoef je niet eens te zijn al je dat niet wilt denk ik.
Maar als je zelfs dit soort nieuwsberichten niet kritisch kan bekijken dan ben je raar bezig.
enquote:IOF raids villages of south Nablus Thursday, 19 August 2010 13:17 Nablus, August 19, 2010 (Pal Telegraph) – Israeli occupation forces (IOF) raided the villages of south Nablus yesterday under the pretext of searching for “wanted Palestinians and weapons”.
Eyewitnesses said to SAFA Palestinian news agency that IOF raided number of houses in Madama, Orata, Beta, Huara, Abones, Jma’n and Asera villages.
The sources added that IOF evacuated the houses from their residents and left damages in the furniture, adding that they used dogs in raiding some of the villages
quote:Algeria aid ship heading to Gaza Thursday, 19 August 2010 13:17 Gaza, August 19, 2010 (Pal Telegraph) – An Algerian aid ship carrying 60 containers of medical supplies is ready to set sail to the Gaza Strip, WAFA Palestinian news agency reported Thursday.
Sources said that the campaigns was organized by the Algerian Union of Muslim Scholars, national characters, businessmen, NGOs and Algerian citizens from all over Algeria.
The humanitarian aid will include foods, school supplies and medical supplies.
Wat een treurnis.quote:Israeli occupation forces (IOF)
't is natuurlijk gewoon IDF, Israeli Defense Forces. Want dat doe je namelijk over de grens, jezelf verdedigen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:38 schreef waht het volgende:
Ik dacht al, waar staat dat IOF nou voor? Gewoon een typo denk je dan, niet dus.
[..]
Wat een treurnis.
Zo verdedig je jezelf inderdaad tegen vijanden.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:58 schreef Basboussa het volgende:
[..]
't is natuurlijk gewoon IDF, Israeli Defense Forces. Want dat doe je namelijk over de grens, jezelf verdedigen.
Ik heb het eindelijk door...
Verdediging: Wanneer het kriebelt: gewoon alle internationale regels aan je laars lappen en een beetje op plundertocht gaan bij de buren, om vervolgens daar stoelen kapot te slaan en oude vrouwtjes van bed te lichten... Neem je ook nog even een 14 jarige jongen mee, en dan is hebben we onze dag weer goed besteed!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:14 schreef waht het volgende:
[..]
Zo verdedig je jezelf inderdaad tegen vijanden.
Dus je lokt eerst de aanval uit door je huisje te bouwen midden tussen je 'vijanden', en daarna heb je dan een reden en het volste recht om je te verdedigen .. handigquote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:14 schreef waht het volgende:
[..]
Zo verdedig je jezelf inderdaad tegen vijanden.
Dat vroeg ik me ook al af, ja. Wel handig om het leger in een deel ter verdediging en een deel voor bezetting te splitsen. De ene hand weet niet wat de andere doet, bijvoorbeeld. En je kunt alle imbecielen en autisten mooi dienst laten doen als bezetter.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:38 schreef waht het volgende:
Ik dacht al, waar staat dat IOF nou voor? Gewoon een typo denk je dan, niet dus.
[..]
Wat een treurnis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |