abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85552594
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 20:44 schreef mm1985 het volgende:

[..]

dus rijk palestijnse gemeentes behoren niet tot palestijns gebied volgens jou ? :') ok dan weten we dat ook weer.
Wtf .. jij en Mylene komen met een stortvloed aan foto's uit Gaza, en lijsten met goederen, van alles om naar aan te tonen dat het 'zo slecht nog niet is'. En als je daarmee niet kan landen omdat niet iedereen in die schone schijn trapt, zo kan ik bvb rekenen en weet ik ook het een en ander over presentatie, dan ga je maar door met pretparken en woonwinkels op de Westbank? En op mijn vraag in hoeverre dat moet bewijzen dat er geen humanitaire crisis is in Gaza krijg ik dit naar me kop geslingerd? Waar slaat dat op?
pleased to meet you
pi_85557843
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 07:29 schreef mm1985 het volgende:

[..]

het is een palestijnse bron en nog doe je alsof je het allemaal beter weet :')

[..]
Over het algemeen is moussie uitstekend geïnformeerd. _O_
quote:
maak je maar geen zorgen lieve kees van me,

Jij hebt allang de "selectief-reageren-post 2010 award gewonnen :*

daarnaast israel heeft ze niet verdreven dat hebben de arabische buurlanden gedaan die een oorlog moesten beginnen. en volgens jou redenatie zouden wij dus politieke asielzoekers in nederland ook maar als strond moeten behandelen :W
Dus de Arabische buurlanden zouden de Arabieren uit Palestina verdreven hebben? Hoe dan weL? Ik probeer me voor te stellen hoe een Arabisch land troepen zou laten landen uit de lucht of laten opduiken uit de grond of uit zee, om de in Palestina levende Arabieren uit de joodse gebieden te verdrijven.
Daar klopt toch iets niet, als je het mij vraagt.

En ten tweede snap jij mijn redenatie helemaal niet. Dus de redenering die jij mij hier in de schoenen probeert te schuiven, is onzin. Lees en denk nog maar een keer.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_85559552
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 19:42 schreef moussie het volgende:

[..]

Plaats die bron dan nog een keer aub, ik volg dit topic op de voet maar heb die dan blijkbaar gemist.
Ik zal hem eens terug proberen te zoeken. Overigens was het gewoon haaretz en van een paar weken geleden maar op de inhoudelijke bronnenkritiek reageer je niet eens.

quote:
Ondertussen ..
[..]
http://www.peacenow.org.i(...)610&docid=4688&pos=2
[..
[/quote]

Ik ben het er mee eens dat Israel dat kan doen om goede wil te tonen.
Israel moet deze, als het aan mij zou liggen, ingaan op deze vraag en dit doen.
Over dat opbouwen van huizen, dat gebeurt door de kolonisten zelf ws, niet door de staat Israel.

[quote]Ten eerste gaat dat over de Negev, Israëlisch grondgebied, hoe ze het daar doen mogen ze zelf weten lijkt mij, en ten tweede wordt ook daar gesproken over het vernietigen van huizen, nogal een contradictie met 'nomadisch', vindt je niet ook?
[..]
Ah, maar dan telt het niet meer, mij interesseert het niet of de nomaden wel of niet Islamitisch zijn.
Het gaat om de claim, en om de argumenten, waar ik op een bepaald niveau zeker kan overeenstemmen met Israel. Zowel in het Palestijnse gebied als hier in de Negev want qua nomaden en wat hun rechten zijn verandert er niet zoveel van wat hun rechten zijn voor hun broeders en zusters elders. Israel heeft te rechtvaardigen claims, maar ze pakken het veel te hardhandig aan hier in de Negev, dat kan veel normaler, er moeten afspraken gemaakt worden tussen beide groepen, en dan kunnen ze weer verder.
Deze nomaden bouwen namelijk heel nieuwe dorpen, of vind jij het niet raar dat ze zo snel weer nieuwe huizen bouwen, verwacht dan niet luxe appartementen zoals wij die kennen. Maar huisjes neem ik aan.

quote:
Nee hoor, alleen die van dat niet meer toelaten, die kan domme ik namelijk nergens vinden, met wat voor termen dan ook
[..]
Een paar weken geleden stond het nog in Haaretz, Ik was gedurende deze post en eerder druk bezig het terug te vinden. Maar kan het niet meer vinden. Ik heb het, zoals gezegd eerder gepost, dat zal ik nog proberen.
Anders trek ik mijn redenering terug omtrent dit punt, ik sta er nog steeds achter, alleen ik kan dat stukje in Haaretz niet meer terug vinden. Mijn excusues voor dat dan in ieder geval.

quote:
Zucht zucht, domme ik? Nare manier van discussiëren heb jij zeg, hoe noemde paddy dat zo mooi, elitair schelden.
Het ging over de nomaden waar slaat deze reactie dan op?
Kan je dan geen inhoudelijk tegenargument plaatsen of wat dan ook?
Hierboven kan ik mijn bron bvb niet terug vinden, ontzettend dom en onhandig bovendien ook nog amateuristisch, dat geef ik helemaal toe. Ik zegt ook dat ik vind dat Israel goede wil moet laten tonen door te stoppen met nederzettingen bouwen. Ik vind ook dat Netanyahu een van de domste en slechtste premiers in de Israelische geschiedenis is. Ik sta net als de meeste Israeliers helemaal niet achter de nederzettingen en de kolonisten alhoewel het in eerste instantie wel slim was omdat je dan bijna perfect onderhandelingsmateriaal hebt en voor Israel was het niet de bedoeling om deze gebieden in bezit te houden wat ook zal blijken en bvb in Gaza bleek hier.

Maar ik geef de fouten toe, mijn fouten, en de fouten van Israel. Jij zal dat voor de Palestijnen niet toegeven, jij zal hun onjuistheden niet aan de kaak stellen, en dat is bijzonder slecht als je kritisch te werk wilt gaan en een oplossing wilt vinden die voor beide partijen bevredigend is. Ik wil niet alleen de Israelische kinderen gelukkig zien maar ook de Palestijnse kinderen. Ik vraag me af of jij dit voor beide partijen zo wilt zien.

quote:
Maar pas neergestreken?
[..]
Ja, de nomaden zijn met hun tenten zo te zien pas neergestreken, er verandert hier dus weinig.
Kennelijk ben je weer niet in staat om begrijpend te lezen, notabene je eigen bronnen, dat is wel treurig.
Dit is namelijk al in dit stukje aan de gang sinds heel lang zoals je kan lezen.
Dit komt omdat je inderdaad op de Westbank militaire gebieden hebt waar ze geen dorpen willen hebben.
Als je al zo lang bezig bent om ze ergens anders te krijgen dan moet je dit ook kritisch bekijken.
Nogmaals vind ik het ook hier geen oplossing door complete gebouwen en weet ik veel wat te vernietigen.
Net zoals bij de nomaden in Israel zelf is dit geen oplossing en roept het meer haat op.
Maar de claim is hier gerechtvaardigd om deze mensen weg te houden.
Er staat weliswaar dat sommige mensen, met hun tenten en lemen hutjes, er weliswaar tientallen jaren hebben gewoond. Het meerendeel overigens niet. Maar het is ook al vanaf de oorlog en vanaf dat het gebied onder Israelische controle kwam een militaire zone, ze mochten zich er dus waarschijnlijk in eerste instantie al niet vestigen, daarom heb je ook dit soort onontwikkelde gebieden. Wat ze misschien in het begin met een beetje acceptatie hebben toegelaten proberen ze nu weer weg te werken.
Veel te hardhandig als je het mij vraagt, zonder twijfel, maar de claim is ook hier gerechtvaardigd.
Ze hadden zich al die tijd ook ergens anders kunnen vestigen kennelijk en dat wisten zij ook.
Dan praten we niet over maanden maar dan praten we over tientallen jaren.
Dat is denk ik wel duidelijk als we dit zo lezen hier.

quote:
http://www.haaretz.com/pr(...)litary-zone-1.303098
Erg leuk ook dit in de context van dat gelekte materiaal waarin Bibi de strategie uitlegt.
[..]
Wat een flauwekul was dat zeg, ik geloof toch niet dat jij dat serieus kan nemen, zo wel dan ben je nog minder kritisch dan ik al dacht. Kom op Moussie ik weet dat je beter kan.
De Haaretz quote is overigens wel een terechte quote.
Politie en leger moet bij dit soort ontruimingen minder hard optreden.
Alhoewel ze wel hetzelfde doen wanneer het om nederzettingen van de kolonisten gaat.
Maar goed, die hebben ook al gedreigd om een oorlog te beginnen tegen het IDF, zo af en toe.
Dat zegt dan ook wel weer voldoende dunkt me.
Het is me toch een complexe situatie hier.

quote:
Yup, waarin Russische en Europese Joden het gebied veroveren op de plaatselijke bevolking.
[..]
Waar ook Iranese terroristen het gebied proberen te veroveren op de plaatselijke bevolking.
Waar ook Libanese, Turkse, en andere voornamelijk Islamitische terroisten zich met iets bemoeien wat helemaal hun zaak niet is
maar toch behandelen ze het als hun eigen land, daar zeg je dan niet iets over, maar goed.

quote:
Je mist het punt. Het gebied op de Westbank wordt doodleuk van de een op de andere dag verandert in militaire zone waardoor de daar wonende mensen verjaagd kunnen worden, of het nou gewone dorpen zijn of mixjes van tenten en vaste gebouwen maakt wat dat aangaat niet zoveel uit, waar het om gaat is dat alles wat niet Joods is uit dat gebied verjaagd wordt, een etnische zuivering dus.
[..]
Net als de Golan Hoogvlakte is dit gebied al sinds de Israelische controle een militaire zone.
Een gebied waar groei sowieso niet bevordelijk was voor de ligging en het militaire belang.
Daar kan je je twijfels bij hebben maar zo is het daar eenmaal.
De gebieden worden nu ontruimd nadat die verordering nu herhaald of hernieuwd worden.
Dus bijvoorbeeld bij dit dorpje in het artikel van haaretz wordt met dat eerdere stuk dan geconfronteerd.
De vraag blijft waarom dan net nu en niet tien jaar geleden?!
Daar weet ik het antwoord ook niet op helaas maar er zal vast wel een reden zijn?!
Misschien kwam het dorp inderdaad te dicht in de buurt van iets belangrijks of van een nederzetting of een militair kamp. Misschien was de controle vanwege het in- en uittrekken van nomaden te lastig.
Ik kan je het antwoord op deze vraag niet geven maar de miltiare belangen in de jordaanvallei zijn duidelijk.
Dat was al duidelijk sinds het begin van de Israelische controle.
Je kan Israel wel verwijten dat ze dan beter dit meteen in het begin hadden kunnen doen en niet nu pas sinds het ze uitkomt. Dit soort dommigheden (slechte PR) kan je vermijden als je een goed premier bent vermijden.

quote:
Nee, dat is wat jij ervan probeert te maken: het zijn nomaden dus het is 'normaal' dat die worden verjaagd. Het zijn deze keer toevallig 'nomaden', ja, die er blijkbaar al decennia wonen in hun tenten ... maar daar ging het dus niet om, ze zijn de enigen niet, het is het zoveelste gebied dat omgedoopt wordt tot militaire zone en de bevolking verdreven!
[..]
Het is absoluut niet normaal dat ze zo maar om wat voor reden dan ook worden verjaagd.
Maar de claim van Israel vind ik nu eenmaal gerechtvaardigd.
Zowel de claims in Israel als hier in de Jordaanvallei tenminste ik neem even aan dat het daar was.
Hier moeten goede afspraken worden gemaakt, en misschien zelfs door Israel gefinancierde opties.
Jij moet begrijpen dat dit niet om het even wat gebeurt.
Dat voordat dat duidelijk werd dat Israel deze plaatsen wilden onrtuimen dat dit vaak zelfs al decennia lang bekend was dat dit problemen zou kunnen opleveren, toen, of in de toekomst.
Maar dat wil jij niet zien, jij zal het puur en alleen van een kant willen bekijken en daarom valt er eigenlijk met mensen zoals jij niet te praten. Op deze manier wordt het voor jou moeilijk om bepaalde dingen blijven vol te houden. Je verwijt namelijk de ander van dingen die je zelf minstens zo hard doet.
Je mag best eens wat kritischer zijn want dat mis ik echt in je posts.

quote:
Het joodse .. niet de religie, niet de zionistische ideologie, maar het bloed, het volk.
[..]
Misschien zou je iets meer hierover willen vertellen.
Ik ben oprecht benieuwd.
Je hebt m'n interesse gewekt, je tegenstand jegens het zionisme is duidelijk, maar de rest niet.
Misschien kan je dus iets meer over dit vertellen, ik beloof je, ik behandel het met respect.

quote:
Ah, de Irgun, kan je misschien voor me herhalen waarom die ook alweer was opgericht?! Ik denk niet dat dat stukje jouw stelling sterker heeft gemaakt maar misschien kan je het proberen te beargumenteren?!
Dit komt namelijk door het zwakke niveau van de uitleg die hierboven wordt gegeven.
Het zegt weinig over de interne meningsverschillen, gebrek aan richtlijnen, en ga zo maar door.

quote:
Irgun members continued to defend settlements, but at the same time began counter-attacks, thus ending the policy of restraint. These attacks were intended to instill fear in the Arab side, in order to cause the Arabs to wish for peace and quiet. In March 1938, David Raziel wrote in the underground newspaper "By the Sword" a constitutive article for the Irgun overall, in which he coined the term "Active Defense":

The actions of the Haganah alone will never be a true victory. If the goal of the war is to break the will of the enemy - and this cannot be attained without destroying his spirit - clearly we cannot be satisfied with solely defensive operations... Such a method of defense, that allows the enemy to attack at will, to reorganize and attack again... and does not intend to remove the enemy's ability to attack a second time - is called passive defense, and ends in downfall and destruction... whoever does not wish to be beaten has no choice but to attack. The fighting side, that does not intend to oppress but to save its liberty and honor, he too has only one way available - the way of attack. Defensiveness by way of offensiveness, in order to deprive the enemy the option of attacking, is called active defense.
The first operations began around April 1936, and by the end of World War II, more than 250 Arabs had been killed. The trend of activities was an attempt to respond "an eye for an eye" in the form of violent operations against Arab violence, and often to match the form of retaliation or its location to correspond to the attack that provoked it. A number of examples:

After an Arab shooting at Carmel school in Tel Aviv, which resulted in the death of a Jewish child, Irgun members attacked an Arab neighborhood near Kerem Hatemanim in Tel Aviv, killing one Arab man and injuring another.
On August 17, the Irgun responded to shootings by Arabs from the Jaffa-Jerusalem train towards Jews that were waiting by the train block on Herzl Street in Tel Aviv. The same day, when a Jewish child was injured by the shooting, Irgun members attacked a train on the same route, killing one Arab and injuring five.
During 1936, Irgun members carried out approximately ten retaliatory operations.

Throughout 1937 the Irgun continued this line of operation.

On March 6, a Jew at Sabbath prayers at the Western Wall was shot by a local Arab. A few hours later, the Irgun shot at an Arab in the Jerusalem neighborhood of Rechavia.
On June 29, a band of Arabs attacked an Egged bus on the Jerusalem - Tel Aviv road, killing one Jew. The following day, two Jews were also killed near Karkur. A few hours later, the Irgun carried out a number of operations.
An Arab bus making its way from Lifta was attacked in Jerusalem.
In two other locations in Jerusalem, Arabs were shot as well.
In Tel Aviv, a hand grenade was thrown at an Arab coffee shop on Carmel St., injuring many of the patrons.
Irgun members also injured an Arab on Reines St. in Tel Aviv.
On September 5, the Irgun responded to the murder of a rabbi on his way home from prayer in the Old City of Jerusalem by throwing explosives at an Arab bus that had left Lifta, injuring two female passengers and a British police officer.
A more complete list can be found here.

At that time, however, these acts were not yet a part of a formulated policy of the Irgun.[10] Not all of the aforementioned operations received a commander's approval, and Jabotinsky was not in favor of such actions at the time. Jabotinsky still hoped to establish a Jewish force out in the open that would not have to operate underground. However, the failure, in its eyes, of the Peel Commission and the renewal of violence on the part of the Arabs caused the Irgun to rethink its official policy.
Hierboven kan je lezen dat het puur vanwege oog om oog was.
Ja het was een stuk agressiever dan de defensieve organisatie maar misschien was het wel begrijpelijk als je ziet hierboven wanneer ze iets deden. Dat is niet wat jij stelt.
Dan dat stukje over groot-Israel wat jij beweert waar Begin achter zou staan.

Wat een kul, iemand binnen de Irgun, zou dat volgens jou gezegd hebben.
Opeens zou heel de Irgun en alle Zionisten daar achter staan.
Ongeacht of die man het wel of niet gezegd heeft.
Maar als je het bovenstaande leest dan zie je dat er niet sprake was van een politiek.
Een denkbeeld dat bij al die leden zogenaamd aanwezig zouden zijn behalve de vorming van Israel.
Opnieuw is het gebrek aan kritiek en inhoudelijkheid storend in je posts.
Daar moet je toch echt eens aan gaan werken.
Maar goed bij jou heb ik er ergens nog wel vertrouwen in.

Dan nog die onzin over Jabotinsky want hier stelt hij namelijk het volgende.
Wat overigens stelt dat hij niet eens zo dacht.

quote:
Jabotinsky was a complex personality, combining cynicism and idealism. He was convinced that there was no way for the Jews to regain any part of Palestine without opposition from the Arabs, but he also believed that the Jewish state could be a home for Arab citizens.[7] In 1934 he wrote a draft constitution for the Jewish state which declared that the Arab minority would be on an equal footing with its Jewish counterpart "throughout all sectors of the country's public life." The two communities would share the state's duties, both military and civil service, and enjoy its prerogatives. Jabotinsky proposed that Hebrew and Arabic should enjoy equal rights and that "in every cabinet where the prime minister is a Jew, the vice-premiership shall be offered to an Arab and vice versa."[8]
quote:
Ik neem aan dat mijn redenering hierboven ook voldoet bij deze post.
Dus ik ben benieuwd naar je reactie eerlijk gezegd.
Want feitelijk staat er alleen dat hij in navolging van Avraham Stern daar naar toe ging.
Dus laten we eens kijken waarom deze organisatie in eerste instantie werd opgericht.

quote:
An acronym for Lohamei Herut Yisrael (Fighters for the Freedom of Israel), Lehi was an underground organization that operated from 1940 to 1948. At first, it was composed chiefly of a group headed by Avraham ("Yair") Stern, that broke off from Etzel in 1940. The split was due to disagreement on three main issues: (a) the group's demand that the military struggle against the British government be continued irrespective of the war against Nazi Germany; (b) opposition to enlistment in the British army, which Jabotinsky supported; and (c) willingness to collaborate, as a tactical measure, with anyone who supported the struggle against the British in Palestine.
Dus het is waarschijnlijker dat het iets met de Britten te maken had dan iets over wat jij beweert.
Dan nog over dat maximale doel van de organisatie.

quote:
In contrast to the scope of these goals, Lehi's strength was limited; it never had more than a few hundred fighters and its arms stores were meager. The disparity between its aspirations and its real power dictated Lehi's method of fighting: bold, extremist actions, intended both to obtain funding and weapons and to demonstrate that it was possible to strike at the enemy successfully.

As a result of its activities, Lehi found itself isolated in the yishuv. The yishuv's institutions condemned it and the British police hunted its members. On February 12, 1942, Avraham ("Yair") Stern, the leader of Lehi, was captured in a Tel Aviv apartment and murdered by British detectives. The remaining fighters continued to wage his war, and a new command structure was established. Terrorism continued to be the organization's guideline, in the belief that a series of painful attacks would force the British to re-evaluate the wisdom and price of remaining in Palestine.
Een onwaarschijnlijk doel opgelegd door kennelijk alleen de leider.
De reden voor de splitsing lagen alleen bij de positie jegens de Britten.
Niet vanwege dat ene goal wat het dus waarschijnlijker maakt dat hij lid werd vanwege dat standpunt.
Desalniettemin was dit een kleine organisatie met weinig steun en dat zegt genoeg over de ware standpunten.

Overigens dezelfde bron die jij hier hebt gebruikt dunkt me.

Een iemand denkt er volgens jou zo over, en opeens denken ze er allemaal over volgens jou, onzin dus.

Zeker als je stukken leest waar dat niet wordt herhaald en dat niet de ware standpunten zijn.
Het gaat hier om meer agressiever verzet tegen voornamelijk de Britse overheersing.

quote:
[..]

http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/History/lehi.html

Sharon
Avi Shlaim says that the Prime Minister's violent pursuit of a Greater Israel has lengthened a relentless dance of death
http://www.guardian.co.uk/world/2004/mar/28/israel
Je hanteert serieus een auteur die dat beweert.
Ik vind het desalniettemin wel een te waarderen auteur in zekere zin.
Het enige probleem is dat zijn beschuldiging van een ideaal van groot-Israel slechts speculatie is.
Hij vindt dat Israel kansen heeft gemist om echt tot vrede te komen en geeft hier voornamelijk Sharon de schuld van in zijn stuk. Dat dit mislukt is legt hij uit door dit zogenaamde ideaal van Sharon.
Dat is de enige verklaring die hij zo'n beetje kan geven.
Zelfs de muur zou volgens hem gebouwd zijn om de Westbank uiteindelijk te kunnen annexeren.
Maar dit is slechts de manier waarop hij het uitlegt.
Hij is door andere historici en auteurs zoals Heller en Porat ook vaak beschuldigt dat hij het van een kant uitlegt. Deze kritiek is meer dan terecht als je het stuk leest.
Alles wat er in die tijd gebeurd is, van de vredesonderhandeling zelf, tot de aanval op Yassin wordt door hem uitgelegd als een manier om een groot Israel te bereiken. Het blijft bij speculatie en niet bij iets anders.
Feitelijk heeft Sharon niet iets gedaan wat deze bewering zou ondersteunen.
Het is pure speculatie die ergens niet op iets is gebaseerd.
Ik vermoed dus dat jij niet eens dit stuk hebt gelezen. Een beetje onzinnig hier om dit te posten lijkt me dus. Zelfs de ontruiming van nederzettingen in Gaza wordt uitgelegd door hem als een groter plan voor overheersing van de Westbank. Dan ben je wel erg ver met het speculeren vind ik, maar goed, je mag je eigen mening hebben natuurlijk denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeParo op 22-08-2010 01:11:40 ]
pi_85559985
Zucht zucht, hum hum.
Jammer, ach ach, dat sommige mensen, hum hum, zo slecht Nederlands, zodat je ze soms, ach ja, hum zucht, niet kunt begrijpen.
Zal wel komen als dat ze hum hum, zucht.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_85560044
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 01:04 schreef Kees22 het volgende:
Zucht zucht, hum hum.
Jammer, ach ach, dat sommige mensen, hum hum, zo slecht Nederlands, zodat je ze soms, ach ja, hum zucht, niet kunt begrijpen.
Dit soort kul kan je ook gewoon achterwege laten, je reageert toch en weer terwijl je het tegenstelde beweert, je bent een slappe vent. Je bent over de 50, weinig inhoudelijke kennis, en toch probeer je je mening hier op te leggen als een koppig kind. Ik vind het een beetje treurig Kees22, je gebrek aan respect en kennis, en ook nog blijven volhouden. Eigenlijk is het voor iemand van jouw leeftijd schandalig dat zou je moeten kunnen zien.
pi_85562219
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 00:49 schreef DeParo het volgende:

Ik zal hem eens terug proberen te zoeken. Overigens was het gewoon haaretz en van een paar weken geleden maar op de inhoudelijke bronnenkritiek reageer je niet eens.
Huh, de enige inhoudelijke bronnenkritiek die ik tot nu toe van jou heb gezien waren opmerkingen in de trant van 'jouw bronnen zijn dom, mijn boeken zijn veel beter etc. '
[..]

quote:
Ik ben het er mee eens dat Israel dat kan doen om goede wil te tonen.
Israel moet deze, als het aan mij zou liggen, ingaan op deze vraag en dit doen.
Over dat opbouwen van huizen, dat gebeurt door de kolonisten zelf ws, niet door de staat Israel.
Ach ja, het gebeurt al jaren door de kolonisten zelf, kunnen we helemaal niets aan doen

quote:
Ah, maar dan telt het niet meer, mij interesseert het niet of de nomaden wel of niet Islamitisch zijn.
Het gaat om de claim, en om de argumenten, waar ik op een bepaald niveau zeker kan overeenstemmen met Israel. Zowel in het Palestijnse gebied als hier in de Negev want qua nomaden en wat hun rechten zijn verandert er niet zoveel van wat hun rechten zijn voor hun broeders en zusters elders. Israel heeft te rechtvaardigen claims, maar ze pakken het veel te hardhandig aan hier in de Negev, dat kan veel normaler, er moeten afspraken gemaakt worden tussen beide groepen, en dan kunnen ze weer verder.
Deze nomaden bouwen namelijk heel nieuwe dorpen, of vind jij het niet raar dat ze zo snel weer nieuwe huizen bouwen, verwacht dan niet luxe appartementen zoals wij die kennen. Maar huisjes neem ik aan.
Wat is dit nou voor vaag verhaal, waar komt dat islamitische ineens vandaan? Ik had het over de stapgewijze etnische zuivering op de Westbank, deze keer toevallig min of meer gesettelde nomaden, kom jij aan met wat nomaden in de Negev. Wat hebben de nomaden in de Negev te maken met de etnische zuivering via 'militaire zones'.
[..]

quote:
Een paar weken geleden stond het nog in Haaretz, Ik was gedurende deze post en eerder druk bezig het terug te vinden. Maar kan het niet meer vinden. Ik heb het, zoals gezegd eerder gepost, dat zal ik nog proberen.
Anders trek ik mijn redenering terug omtrent dit punt, ik sta er nog steeds achter, alleen ik kan dat stukje in Haaretz niet meer terug vinden. Mijn excusues voor dat dan in ieder geval.
Als je de header of een gedeelte ervan nog weet valt het meestal wel te googelen.

quote:
Het ging over de nomaden waar slaat deze reactie dan op?
Kan je dan geen inhoudelijk tegenargument plaatsen of wat dan ook?
Nah, het ging dus eigenlijk niet over de nomaden op zich maar over de manier waarop langzaam en stukje bij beetje de hele Jordaanvallei ingepikt wordt.

quote:
Hierboven kan ik mijn bron bvb niet terug vinden, ontzettend dom en onhandig bovendien ook nog amateuristisch, dat geef ik helemaal toe. Ik zegt ook dat ik vind dat Israel goede wil moet laten tonen door te stoppen met nederzettingen bouwen. Ik vind ook dat Netanyahu een van de domste en slechtste premiers in de Israelische geschiedenis is. Ik sta net als de meeste Israeliers helemaal niet achter de nederzettingen en de kolonisten alhoewel het in eerste instantie wel slim was omdat je dan bijna perfect onderhandelingsmateriaal hebt en voor Israel was het niet de bedoeling om deze gebieden in bezit te houden wat ook zal blijken en bvb in Gaza bleek hier.

Maar ik geef de fouten toe, mijn fouten, en de fouten van Israel.
Hehe, leuk truukje, geef de kleine fout toe om de grote fout te verdoezelen

quote:
Jij zal dat voor de Palestijnen niet toegeven, jij zal hun onjuistheden niet aan de kaak stellen, en dat is bijzonder slecht als je kritisch te werk wilt gaan en een oplossing wilt vinden die voor beide partijen bevredigend is. Ik wil niet alleen de Israelische kinderen gelukkig zien maar ook de Palestijnse kinderen. Ik vraag me af of jij dit voor beide partijen zo wilt zien.
Wat bedoel je met 'hun onjuistheden'? De corruptie van Fatah, het dubbelspel van Arafat .. ik kom woorden te kort om dat te veroordelen eerlijk gezegd. De zelfmoordaanslagen, uiteraard is dat verschrikkelijk.
En uiteraard wil ik graag beide partijen gelukkig zien, liever gisteren dan vandaag, dan kan ik eindelijk op zoek naar mijn plekje in de brandende zon en zoveel zout in de lucht dat je het proeft op je lippen, zoeken naar mijn huis
[..]

quote:
Ja, de nomaden zijn met hun tenten zo te zien pas neergestreken, er verandert hier dus weinig.
Kennelijk ben je weer niet in staat om begrijpend te lezen, notabene je eigen bronnen, dat is wel treurig.
Dit is namelijk al in dit stukje aan de gang sinds heel lang zoals je kan lezen.
Dit komt omdat je inderdaad op de Westbank militaire gebieden hebt waar ze geen dorpen willen hebben.
Als je al zo lang bezig bent om ze ergens anders te krijgen dan moet je dit ook kritisch bekijken.
Nogmaals vind ik het ook hier geen oplossing door complete gebouwen en weet ik veel wat te vernietigen.
Net zoals bij de nomaden in Israel zelf is dit geen oplossing en roept het meer haat op.
Maar de claim is hier gerechtvaardigd om deze mensen weg te houden.
Er staat weliswaar dat sommige mensen, met hun tenten en lemen hutjes, er weliswaar tientallen jaren hebben gewoond. Het meerendeel overigens niet. Maar het is ook al vanaf de oorlog en vanaf dat het gebied onder Israelische controle kwam een militaire zone, ze mochten zich er dus waarschijnlijk in eerste instantie al niet vestigen, daarom heb je ook dit soort onontwikkelde gebieden. Wat ze misschien in het begin met een beetje acceptatie hebben toegelaten proberen ze nu weer weg te werken.
Veel te hardhandig als je het mij vraagt, zonder twijfel, maar de claim is ook hier gerechtvaardigd.
Ze hadden zich al die tijd ook ergens anders kunnen vestigen kennelijk en dat wisten zij ook.
Dan praten we niet over maanden maar dan praten we over tientallen jaren.
Dat is denk ik wel duidelijk als we dit zo lezen hier.
Tjeemig, het zijn C gebieden, onder Israëlische controle dus, in dat gebied wonen ook gewoon Palestijnen. Door een gebied in zo'n C zone te betitelen als 'life firing zone', oftewel oefengebied wordt een mogelijkheid gecreëerd om de ongewenste bevolking uit dat gebied te verwijderen .. we zijn hier aan het oefenen, je wil toch niet dat er wat gebeurd?

quote:
Wat een flauwekul was dat zeg, ik geloof toch niet dat jij dat serieus kan nemen, zo wel dan ben je nog minder kritisch dan ik al dacht. Kom op Moussie ik weet dat je beter kan.
Jij wou zeggen dat dat bandje nep is?

quote:
De Haaretz quote is overigens wel een terechte quote.
Politie en leger moet bij dit soort ontruimingen minder hard optreden.
Alhoewel ze wel hetzelfde doen wanneer het om nederzettingen van de kolonisten gaat.
Maar goed, die hebben ook al gedreigd om een oorlog te beginnen tegen het IDF, zo af en toe.
Dat zegt dan ook wel weer voldoende dunkt me.
Het is me toch een complexe situatie hier.
complex lijkt me nogal een understatement, heksenketel komt meer in de buurt, en dan als toegift die reli-fanatics in diverse kleuren en formaten

quote:
Waar ook Iranese terroristen het gebied proberen te veroveren op de plaatselijke bevolking.
Waar ook Libanese, Turkse, en andere voornamelijk Islamitische terroisten zich met iets bemoeien wat helemaal hun zaak niet is
maar toch behandelen ze het als hun eigen land, daar zeg je dan niet iets over, maar goed.
Daar heb ik anders herhaaldelijk iets over gezegd, namelijk dat het voordien een grote regio was van het Ottomaanse Rijk, en dat de bevolking uit de regio er heel wat meer over te zeggen heeft dan wat heren uit Engeland, Europa of Rusland. En dat ze islamitisch zijn heeft daarmee weinig te maken, ze willen dat land niet terug omdat het hun door een hogere macht beloofd is of zo, maar omdat zij de plaatselijke bewoners zijn.

quote:
Net als de Golan Hoogvlakte is dit gebied al sinds de Israelische controle een militaire zone.
Een gebied waar groei sowieso niet bevordelijk was voor de ligging en het militaire belang.
Daar kan je je twijfels bij hebben maar zo is het daar eenmaal.
De gebieden worden nu ontruimd nadat die verordering nu herhaald of hernieuwd worden.
Dus bijvoorbeeld bij dit dorpje in het artikel van haaretz wordt met dat eerdere stuk dan geconfronteerd.
De vraag blijft waarom dan net nu en niet tien jaar geleden?!
Daar weet ik het antwoord ook niet op helaas maar er zal vast wel een reden zijn?!
Misschien kwam het dorp inderdaad te dicht in de buurt van iets belangrijks of van een nederzetting of een militair kamp. Misschien was de controle vanwege het in- en uittrekken van nomaden te lastig.
Ik kan je het antwoord op deze vraag niet geven maar de miltiare belangen in de jordaanvallei zijn duidelijk.
Dat was al duidelijk sinds het begin van de Israelische controle.
Je kan Israel wel verwijten dat ze dan beter dit meteen in het begin hadden kunnen doen en niet nu pas sinds het ze uitkomt. Dit soort dommigheden (slechte PR) kan je vermijden als je een goed premier bent vermijden.
Nee DeParo, het is een C-zone, dat wil zeggen onder Israëlische controle, en in een C-zone wonen dus ook Palestijnen. Maar door gebieden binnen die C-zone als militaire zone, 'life firing zone', te bestempelen, kan je de ongewenste burgerbevolking uit die gebieden verwijderen. En zoals je in het artikel in de Haaretz kon lezen gaat dat dus al jaren zo

quote:
Het is absoluut niet normaal dat ze zo maar om wat voor reden dan ook worden verjaagd.
Maar de claim van Israel vind ik nu eenmaal gerechtvaardigd.
Zowel de claims in Israel als hier in de Jordaanvallei tenminste ik neem even aan dat het daar was.
Hier moeten goede afspraken worden gemaakt, en misschien zelfs door Israel gefinancierde opties.
Jij moet begrijpen dat dit niet om het even wat gebeurt.
Dat voordat dat duidelijk werd dat Israel deze plaatsen wilden onrtuimen dat dit vaak zelfs al decennia lang bekend was dat dit problemen zou kunnen opleveren, toen, of in de toekomst.
Maar dat wil jij niet zien, jij zal het puur en alleen van een kant willen bekijken en daarom valt er eigenlijk met mensen zoals jij niet te praten. Op deze manier wordt het voor jou moeilijk om bepaalde dingen blijven vol te houden. Je verwijt namelijk de ander van dingen die je zelf minstens zo hard doet.
Je mag best eens wat kritischer zijn want dat mis ik echt in je posts.
Yeah right, de claim op de Jordaanvallei is gerechtvaardigd, want Jordanië kan elk moment weer gaan aanvallen? Kijk nou gewoon eens naar een landkaart man, door de jaren heen, zie hoe de Jordaanvallei en een route er naar toe groeit, stukjes bij beetjes, nog even en je hebt 4 staten.

quote:
Misschien zou je iets meer hierover willen vertellen.
Ik ben oprecht benieuwd.
Je hebt m'n interesse gewekt, je tegenstand jegens het zionisme is duidelijk, maar de rest niet.
Misschien kan je dus iets meer over dit vertellen, ik beloof je, ik behandel het met respect.
Ik ken alleen de namen van mijn (overspelige) biologische ouders, mijn adoptieouders kenden mijn biologische vader persoonlijk en hebben het op latere leeftijd na vragen van mij bevestigd. Ik zelf had last van een onverklaarbaar heimwee dat soms haast lichamelijk pijn deed, en een toevallige ontmoeting met een andere grote neus (eerst komt mijn neus en dan kom ik) heeft mij geleerd waar dat vandaan komt. Veel verder dan de bevestiging van mijn adoptieouders ben ik trouwens niet gekomen, mijn biologische ouders waren met de destijds beschikbare middelen onvindbaar (nu nog trouwens) voor iemand met een kleine beurs. En de joodse archieven van de stad Hamburg zijn in rook opgegaan. Mijn dochter zat laatst nog in Israël te kijken of ze iets kon vinden, en er zijn dus blijkbaar wel archieven, ook uit Hamburg, maar wel in het Hebreeuws.

Mijn tegenstand tegen het Zionisme komt voort uit de overtuiging dat je nooit met geweld mag nemen wat je niet gegeven wordt , en voor je zegt van 'ja maar' .. het was niet aan hun om weg te geven! Je wil niet weten hoe graag ik daar zou zijn, op zoek naar dat plekje met heel veel zon en heel veel zout, maar ik zou me niet welkom voelen, een indringer, puur door de manier waarop het veroverd werd en wordt .. wat jij niet wil dat jou geschiedt en zo

Op de rest ga ik later wel in .. hoogste tijd om mijn bedje op te zoeken :z
pleased to meet you
  zondag 22 augustus 2010 @ 04:57:46 #232
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85563076
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 01:04 schreef Kees22 het volgende:
Zucht zucht, hum hum.
Ik weet ook niet hoe met deParo om te gaan. In dit topic werd ik ook helemaal verrot gescholden door hem. :N
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_85563542
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 01:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dit soort kul kan je ook gewoon achterwege laten, je reageert toch en weer terwijl je het tegenstelde beweert, je bent een slappe vent. Je bent over de 50, weinig inhoudelijke kennis, en toch probeer je je mening hier op te leggen als een koppig kind. Ik vind het een beetje treurig Kees22, je gebrek aan respect en kennis, en ook nog blijven volhouden. Eigenlijk is het voor iemand van jouw leeftijd schandalig dat zou je moeten kunnen zien.
het is kees22 maar, heb hem nog nooit kunnen betrappen op inhoudelijke kennis. Enige wat je van hem hoort is de palestijnen zijn zo zielig en de Israeliers zijn de meesta kwaardaardige mensen op de wereld boehoe
pi_85563548
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 04:57 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Ik weet ook niet hoe met deParo om te gaan. In dit topic werd ik ook helemaal verrot gescholden door hem. :N
Als jij hier meent een deparo bash topic van te maken rot dan ff lekker op. DIt gaat over Israel en de Palestijnen :W
pi_85563624
Aldeira Hotel
Al Deira Hotel
Al Rasheed Street
Gaza,Palestine
Tel: +972 8 283 8100
283 8200
283 8300
Fax: +972 8 283 8400
Email: info@aldeira.ps or reservation@aldeira.ps

General manager
Samir S. Skaik
Tel: +972 599 402 746
Email: s-skaik@aldeira.ps

Welcome to Al Deira Hotel
Al Deira is an architectural and artistic gem located on the sands of the Gaza coast. Built in sun dried mud bricks, in a traditional style featuring graceful arches, vaulted and domed ceilings, hand crafted furniture and open interior spaces, the Al Deira bring to mind an contemporary palace overlooking blue Mediterranean waters.

Al Deira features:
- 22 spacious rooms .
- An elegant restaurant and coffee shop overlooking the sea.
- Wireless Internet access and a fully equipped
business center.
- Bookshop specializing in Middle Eastern titles
and fiction.

Gaza at night

Dat was het weer voor vandaag.
Kees22 ^) en Mousie morgen weer nieuwe foto's _O_
pi_85564098
Hoe heeft men dat allemaal kunnen bouwen? En geen enkele schuilkelder? Ik vind het frapant dat er wel voldoende geld is voor het openen van vakantieparken en dergelijke. Waarvan enkele zelfs zijn gefinancierd door Hamas.

Ik hoef zo niet aan te tonen dat er geen humanitaire crisis is in Gaza. Er zijn gewone bronnen die het bevestigen. Verder genoeg cijfers die hetzelfde aantonen. Dat het nog niet zo slecht is in Gaza. Turkije scoort slechter.

Ik geloof ook wel dat sommige Gazanen het niet zo best hebben. Dat wil ik ook helemaal niet bestrijden. Ik weet niet wat precies de intentie van mm1985 is, maar de reden dat ik de foto's in het begin plaatste was voornamelijk vanwege geluiden dat Gaza een concentratiekamp zou zijn.
pi_85564235
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 10:16 schreef Mylene het volgende:
Hoe heeft men dat allemaal kunnen bouwen? En geen enkele schuilkelder? Ik vind het frapant dat er wel voldoende geld is voor het openen van vakantieparken en dergelijke. Waarvan enkele zelfs zijn gefinancierd door Hamas.

Ik hoef zo niet aan te tonen dat er geen humanitaire crisis is in Gaza. Er zijn gewone bronnen die het bevestigen. Verder genoeg cijfers die hetzelfde aantonen. Dat het nog niet zo slecht is in Gaza. Turkije scoort slechter.

Ik geloof ook wel dat sommige Gazanen het niet zo best hebben. Dat wil ik ook helemaal niet bestrijden. Ik weet niet wat precies de intentie van mm1985 is, maar de reden dat ik de foto's in het begin plaatste was voornamelijk vanwege geluiden dat Gaza een concentratiekamp zou zijn.
Ken je de serie "keeping up appearances". Je zou een goede scriptschrijver kunnen zijn geweest. De Gazanen en/of de Palestijnen krijgen donaties vanuit veel Arabische en Islamitische landen, dus het is helemaal niet frappant dat er voldoende geld is voor het openen van vakantieparken en dergelijken. Die donaties van dergelijke landen komen echter niet door als Israel er een groot hek om zet en niets of niemand er doorheen laat, wat met enige regelmaat dus is gebeurd. Op dat soort momenten vindt er wel degelijk een humanitaire crisis plaats omdat er simpelweg geen goederen of geldstromen meer zijn. Een land, een volk wordt dan compleet afgesloten. Dan kan je wel foto's gaan plaatsen van de schaarse momenten dat die afsluitingen er niet zijn, maar dat verandert niets aan de realiteit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85564447
quote:
Israël en Palestijnen na twee jaar weer om de tafel

Israël en de Palestijnen gaan op 2 september voor het eerst in twee jaar weer direct vredesoverleg voeren. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Hillary Clinton, heeft dat gisteren aangekondigd.

Volgens de Amerikaanse bewindsvrouw heeft zowel Israël als de Palestijnse Autoriteit ingestemd met hervatting van direct overleg in Washington. De afgelopen weken werd al regelmatig gesproken over een mogelijke hervatting van de vredesbesprekingen, die in 2008 voor het laatst plaatsvonden.

Voornaamste struikelblok was steeds het standpunt van de Palestijnse Autoriteit dat het uitgangspunt voor het overleg de grenssituatie van 1967 tussen Israël en de Palestijnse Gebieden moet zijn. Israël wil zich daar niet bij voorbaat op vastleggen en zegt dat er geen condities moeten worden gesteld. Het is niet bekend wie er nu uiteindelijk water bij de wijn heeft gedaan.

Sinds afgelopen mei wordt er al indirect overleg gevoerd tussen de twee partijen, via de Amerikaanse onderhandelaar George Mitchell. Die zijn echter op niets uitgelopen. De Amerikaanse president Barack Obama wil, ook met het oog op de tussentijdse verkiezingen voor de Amerikaanse Senaat in november, overkomen als iemand die kan bogen op enkele successen, wat het bijeen brengen van de strijdende partijen zeker zal zijn.

Volgens diverse bronnen zou Obama in september zelf bij de gesprekken aanwezig zijn, evenals de Jordaanse koning Abdallah en de Egyptische president Mubarak. Het overleg zou maximaal een jaar moeten duren. Obama neemt echter wel een risico, omdat een mislukking, waar een reële kans op is, ook op hem af zal stralen.

Sinds het begin van de jaren ’90 zijn er al verschillende pogingen geweest om te komen tot een vredesregeling. De contouren van al die uiteindelijk mislukte overlegrondes werden na enkele maanden duidelijk en kwamen steeds op hetzelfde neer. Ook nu zal overleg naar verwachting weer langs dezelfde lijnen verlopen. Terugkeer van Palestijnse vluchtelingen naar Israël blijft voor Israël volstrekt onbespreekbaar. Israël is wel bereid zich terug te trekken uit een groot deel van de Westoever, maar niet vanuit de grootste nederzettingen, namelijk Gush Etzion, Ariel en Maale Adumim. Verder gaat Israël akkoord met de vestiging van een volwaardige Palestijnse staat. Echter, de grenzen daarvan worden door het Israëlische leger gecontroleerd, zodat wapensmokkel niet kan plaatsvinden.

Het grootste strijdpunt waarover nog weinig te voorspellen valt, wordt de status van Jeruzalem, de stad die zowel Palestijnen als Israëli’s willen als hoofdstad. Wat dit betreft kan het alle kanten opgaan. De helft van de Israëli’s zegt geen probleem te hebben als een deel van Jeruzalem officieel ook de Palestijnse hoofdstad wordt. Probleem is alleen dat er momenteel een uiterst rechtse Israëlische regering in het zadel zit, die hier weer niet mee kan leven.

Als tussenoplossing is soms een administratieve constructie genoemd, gecentreerd rondom de Al-Aksa-moskee op de Tempelberg. Staatsrechtelijk zou dit kleine gebied, dat zonder twijfel altijd van moslims zal blijven, de zetel van het Palestijnse bestuur kunnen worden. Anderen in Israël noemen echter een klein deel van Oost-Jeruzalem als een betere plaats waar de Palestijnse Autoriteit haar zetel zou kunnen krijgen.
bron

Praten is altijd goed en hopelijk levert het eindelijk iets op dat vruchtbaar is. Oost-Jeruzalem als de Palestijnse hoofdstad ben ik voor.
pi_85565228
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 10:16 schreef Mylene het volgende:
Hoe bedoel je, hoe heeft men wat kunnen bouwen? Die stad staat er al een behoorlijk tijdje en zal wel net als de meeste andere oude steden langzaam moderniseert zijn. En welke vakantieparken waarvan enkelen gefinancierd door Hamas?

quote:
Klopt, er zijn heel wat landen die slechter scoren, maar dat zijn geen afgesloten gebieden waarin het gros van de gebruiksgoederen in gecontroleerde hoeveelheden binnenkomt en de meeste bewoners hun dagelijkse voeding krijgen van de UN. En dat is dan ook het grote verschil, de tekorten in Gaza zijn man made, dat er onvoldoende medicatie is komt omdat het aan de grens tegen wordt gehouden, dat de elektriciteit het maar heel beperkt doet komt omdat de brandstof de grens niet overkomt, dat er mensen ziek worden door een open riool of slecht drinkwater komt niet omdat het een primitief afgelegen gebied is maar omdat de materialen voor reparatie de grens niet overkomen. En dan kan je elkaar in de haren gaan liggen of het nou wel of niet een humanitaire crisis is, maar dat er tekorten zijn omdat veel spullen de grens niet overkomen, daarover bestaat toch geen twijfel?

quote:
En die groep wordt dus steeds groter, de meeste Gazanen kunnen al die uitgestalde goederen op die foto's niet betalen. Dat mis je dan ook op de meeste van al die foto's, klanten, de kraam/winkel staat vol met goederen, maar ik zie amper klanten. Net als dat Waterpark, razend druk daar. Of neem die foto van Gaza in de nacht, gezien de hoeveelheid verlichting die nog aanstaat in de gebouwen vermoed ik dat het nog redelijk vroeg is op de avond. En dan heb je al die straten, een heel wegennet, duidelijk ergens voor gebouwd, maar zie jij een auto rijden?

Een concentratiekamp heb ik het trouwens nooit genoemd, wel een grote openlucht gevangenis.
Een hele mooie openlucht gevangenis trouwens, net een vakantieoord met zon, zee en kilometers strand ..
pleased to meet you
  zondag 22 augustus 2010 @ 11:47:29 #240
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85565472
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 08:05 schreef mm1985 het volgende:

[..]

Als jij hier meent een deparo bash topic van te maken rot dan ff lekker op. DIt gaat over Israel en de Palestijnen :W
Begint er nog 1 te schelden, typich weer dat alleen de pro Israel kant scheldt.
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
pi_85565677
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 11:47 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Begint er nog 1 te schelden, typich weer dat alleen de pro Israel kant scheldt.
Jij bent pro Israel?

Ongenuanceerd zeg. :(
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_85566915
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 10:46 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron

Praten is altijd goed en hopelijk levert het eindelijk iets op dat vruchtbaar is. Oost-Jeruzalem als de Palestijnse hoofdstad ben ik voor.
Kijk eens hierna

Je ziet het beeld dat zich daar aftekent? Hoe zou dat moeten, Israël dat de grenzen controleert? En dan met name dus die met Jordanië, na het ontruimen van de nederzettingen in de Jordaanvallei. Het zijn toch aardig wat kilometers meer dan dat stukje met Egypte, hoe wil je daar manschappen krijgen die alle binnenkomende goederen controleren? Of is die daar dan eindelijk, de corridor, het gebied in tweeën gesplitst? En lekker een muurtje erom heen, een groot gedeelte is al klaar, en dan hebben we drie openluchtgevangenissen?
Ik geloof iig niet dat die 3 genoemde nederzettingen kleine roze eilandjes worden in een zee van groen.

Maar ja, we zullen zien, ik hoop er het beste van, maar met zulke voorwaarden heb ik er bij voorbaat een hard hoofd in. Voor de rest is het nog afwachten toch of het wel doorgaat, ik begreep dat een van de voorwaarden van Abbas was dat Israël de 'freeze' verlengt, ik heb nog nergens gelezen dat dat is gebeurd.
pleased to meet you
pi_85569863
En de arme DIKKE VETTE palestijnen lijden honger door de israelische blokkade.. :(

pi_85569960
'Er is niets aan de hand, er staan hotels.' Hoe simpel en ondoordacht kan een "argument" zijn.
pi_85570142
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 03:22 schreef moussie het volgende:

[..]

Huh, de enige inhoudelijke bronnenkritiek die ik tot nu toe van jou heb gezien waren opmerkingen in de trant van 'jouw bronnen zijn dom, mijn boeken zijn veel beter etc. '
[..]
[..]
Dan heb jij een vreemde manier van lezen volgens mij.

quote:
Ach ja, het gebeurt al jaren door de kolonisten zelf, kunnen we helemaal niets aan doen
[..]
Ze moeten dadelijk toch weer terug naar Israel, want ze worden uit hun nederettingen geflikkerd, voorwaarde voor vrede.
Er komt geen vrede als die nederzettingen uiteindelijk niet gaan verdwijnen.
Dat weten beide partijen.

quote:
Wat is dit nou voor vaag verhaal, waar komt dat islamitische ineens vandaan? Ik had het over de stapgewijze etnische zuivering op de Westbank, deze keer toevallig min of meer gesettelde nomaden, kom jij aan met wat nomaden in de Negev. Wat hebben de nomaden in de Negev te maken met de etnische zuivering via 'militaire zones'.
[..]
[..]
Wat die er mee te maken hebben? Alles misschien omdat het los staat van het conflict tussen de Palestijnen en Israel! Jij verwijst alles terug naar een of andere zuivering, naar een of andere onderdrukking, maar niet alles heeft daar mee te maken. Een grote kans bestaat dat dit dorpje in Palestina 20 jaar geleden nog niet eens bestond en toen was het al duidelijk dat Israel niet wilde dat er in de Jordaanvallei snel groeiende gemeenschappen zouden komen. Dat lijkt me dus duidelijk.
De overeenkomst is dat er duidelijke afspraken gemaakt moeten worden met beide nomadenstammen omdat je anders zowel in Israel als Palestina telkens van dit soort hardvochtige uitzettingen krijgt. Dat zou voorkomen kunnen worden.
De claims van Israel zijn hier gerechtvaardigd maar het moet duidelijk. Het moet met duidelijke afspraken en compensatiev(wat er normaal ook gebeurdt dankzij het Israelische gerechtshof en de ethische organisaties die de meeste problemen daar in de gaten houden) voor wat er kapot gemaakt wordt ondanks dat
ze eerder zijn gewaarschuwd.

quote:
Als je de header of een gedeelte ervan nog weet valt het meestal wel te googelen.
[..]
Het stond op Haaretz en het ging over de zaak dat mensen met een Israelisch paspoort niet meer werden toegalaten door het IDF op de Westbank (bepaalde plekken) en er werden voorbereidingen getroffen om dat gebied weer door voornamelijk Palestijnen te laten controleren. Het was een stuk dat nog niet zo lang geleden in Haaretz stond
dus het moet denk ik nog wel terug te vinden zijn ik doe in ieder geval m'n best denk ik.

quote:
Nah, het ging dus eigenlijk niet over de nomaden op zich maar over de manier waarop langzaam en stukje bij beetje de hele Jordaanvallei ingepikt wordt.
[..]
Dat is dus onzinnig want het gaat telkens om hetzelfde gebied in zekere zin. Het gaat al vanaf 1967 om de Jordaanvallei, het gaat om net dat ene gebied dat vrij moet blijven van bewoning, om het goed onder controle te kunnen houden. Namelijk in dezelfde provincie ligt de volgende Palestijnse stad, Tubas, daar gebeurt dan toch weer weinig mee omdat het niet in dat ene gebied ligt, ze willen niet telkens nieuwe dorpjes en inwoners om rekening mee te houden, de claim is gerechtvaardigd.
Sterker nog, deze stad staat zelfs weer sinds de jaren 90 onder Palestijnse controle.
Dit soort ontwikkelingen lijken me dus duidelijk, wanneer het vrede is kunnen ze dorpen bouwen in de Jordaanvallei, maar toen ze jaren geleden dit soort plaatsten hebben gemaakt, waar mensen komen en gaan, in een zwaar gecontroleerd en belangrijk gebied, toen was het ook wel duidelijk denk ik dat zoiets had kunnen gebeuren dunkt me.

quote:
Hehe, leuk truukje, geef de kleine fout toe om de grote fout te verdoezelen
[..]
Nee, dat is dus het verschil, ik kijk kritisch naar de situatie en probeer toch, ondanks wat ik meen en wat jij denkt, zo objectief naar de situatie te kijken. Dat mis ik in jouw posts, nauwelijks kritiek richting de Palestijnen, nauwelijks toegeven van fouten.
Het is jammer dat je dit soort dingen niet wil toepassen.
Je kan gewoon niet van alles Israel maar de schuld geven, dan kijk je niet meer kritisch, dan ben je niet objectief meen ik.

quote:
Wat bedoel je met 'hun onjuistheden'? De corruptie van Fatah, het dubbelspel van Arafat .. ik kom woorden te kort om dat te veroordelen eerlijk gezegd. De zelfmoordaanslagen, uiteraard is dat verschrikkelijk.
En uiteraard wil ik graag beide partijen gelukkig zien, liever gisteren dan vandaag, dan kan ik eindelijk op zoek naar mijn plekje in de brandende zon en zoveel zout in de lucht dat je het proeft op je lippen, zoeken naar mijn huis
[..]
Als je dat echt denkt vraag ik om je dat meer te laten blijken, als je vindt dat ik dat niet genoeg doe, mag je dat uiteraard ook tegen mij zeggen. Als je het bovenstaande echt denk, heb ik iing meer respect voor je,
Ik ben het uiteraard nog steeds niet met je eens ;).
Maar soms is het ook belangrijk hoe je te werk gaat wanneer je iets schrijft :).
[..]

quote:
Tjeemig, het zijn C gebieden, onder Israëlische controle dus, in dat gebied wonen ook gewoon Palestijnen. Door een gebied in zo'n C zone te betitelen als 'life firing zone', oftewel oefengebied wordt een mogelijkheid gecreëerd om de ongewenste bevolking uit dat gebied te verwijderen .. we zijn hier aan het oefenen, je wil toch niet dat er wat gebeurd?
[..]
Dit is geen ontwikkeling, evenmin voor dit dorpje, van de afgelopen maanden zoals je zou kunnen zien.
Israel heeft dit gebied duidelijk onder controle, de waarschuwingen waren duidelijk, al jaren geleden ook toen waarschijnlijk dit dorpje weg gebouwd en mensen er in- en uittrokken. Daarom moeten er duidelijke afspraken worden gemaakt.
De actie was te vijandig maar de claim was gerechtvaardigd dunkt me.

quote:
Jij wou zeggen dat dat bandje nep is?
[..]
Ik zeg dat veel van dit soort uitspraken bijna volledig uit de context gerukt zijn.
Hij heeft het bv niet over het ondermijnen van de Oslo-Akkoorden maar over het uitvoeren van wat er hier bepaald was.
Hij zegt bijvoorbeeld op een moment dat volgens de Oslo-Akkoorden dit en dat mag doen in de Palestijnse gebieden.
Dat wordt vervolgens uitgelegd als het ondermijnen van de akkoorden, wat dan gewoon niet klopt, dat lijkt me duidelijk.

quote:
complex lijkt me nogal een understatement, heksenketel komt meer in de buurt, en dan als toegift die reli-fanatics in diverse kleuren en formaten
[..]
Haha daarom hoop ik dat een man als Netanyahu niet meer lang premier zal zijn. Het is geen crimineel of misdadiger, maar hij heeft het niet in zich om tot een vreedzame oplossing te komen, er zijn voldoende kandidaten die dat wel zouden kunnen.
Aan de Palestijnse kant zou Hamas bijvoorbeeld veel moeten opgeven om aan te tonen dat ze echt vrede willen wat ik overigens zeer betwijfel. Abbas daarentegen, ondanks de kritiek op Fatah, daar heb ik meer vertrouwen in.

quote:
Daar heb ik anders herhaaldelijk iets over gezegd, namelijk dat het voordien een grote regio was van het Ottomaanse Rijk, en dat de bevolking uit de regio er heel wat meer over te zeggen heeft dan wat heren uit Engeland, Europa of Rusland. En dat ze islamitisch zijn heeft daarmee weinig te maken, ze willen dat land niet terug omdat het hun door een hogere macht beloofd is of zo, maar omdat zij de plaatselijke bewoners zijn.
[..]
Dat hadden ze nog steeds kunnen zijn, samen met de Joodse inwoners, als ze met beide staten akkoord waren gegaan.
Het land werd feitelijk eerlijk verdeeld onder de twee staten. Het land dat onder staatscontrole kwam was van te voren in handen van de Britten, en daarvoor van de Ottomanen, maar nu was het in handen van de staat dus eigenlijk ook van het publiek in het algemeen (Joodse mensen en Palestijnen en eventueel andere groepen). Je weet hoe het daarna gegaan is volgens mij.

quote:
Nee DeParo, het is een C-zone, dat wil zeggen onder Israëlische controle, en in een C-zone wonen dus ook Palestijnen. Maar door gebieden binnen die C-zone als militaire zone, 'life firing zone', te bestempelen, kan je de ongewenste burgerbevolking uit die gebieden verwijderen. En zoals je in het artikel in de Haaretz kon lezen gaat dat dus al jaren zo
[..]
We hebben het hier niet eventjes over alleen een C-zone, wat je me niet hoeft uit te leggen, we hebben het hier over een hele strook die al vanaf 1967 zoals je ook kan lezen veel strenger wordt behandeld dan andere gebieden. Israel wilde al langer niet dat gemeenschappen in deze strook zouden kunnen groeien omdat ze militair en defensief belangrijk zijn om onder controle te houden. Een dergelijk dorpje dat blijft groeien pas daar uiteraard niet in. Elders kunnen ze zich wel vestigen met goed gemaakte afspraken.

quote:
Yeah right, de claim op de Jordaanvallei is gerechtvaardigd, want Jordanië kan elk moment weer gaan aanvallen? Kijk nou gewoon eens naar een landkaart man, door de jaren heen, zie hoe de Jordaanvallei en een route er naar toe groeit, stukjes bij beetjes, nog even en je hebt 4 staten.
[..]
Heeft het iets te maken met Jordanie? Of heeft het iets te maken met een grens waar terroristen en wapens over kunnen?

quote:
Ik ken alleen de namen van mijn (overspelige) biologische ouders, mijn adoptieouders kenden mijn biologische vader persoonlijk en hebben het op latere leeftijd na vragen van mij bevestigd. Ik zelf had last van een onverklaarbaar heimwee dat soms haast lichamelijk pijn deed, en een toevallige ontmoeting met een andere grote neus (eerst komt mijn neus en dan kom ik) heeft mij geleerd waar dat vandaan komt. Veel verder dan de bevestiging van mijn adoptieouders ben ik trouwens niet gekomen, mijn biologische ouders waren met de destijds beschikbare middelen onvindbaar (nu nog trouwens) voor iemand met een kleine beurs. En de joodse archieven van de stad Hamburg zijn in rook opgegaan. Mijn dochter zat laatst nog in Israël te kijken of ze iets kon vinden, en er zijn dus blijkbaar wel archieven, ook uit Hamburg, maar wel in het Hebreeuws.

Mijn tegenstand tegen het Zionisme komt voort uit de overtuiging dat je nooit met geweld mag nemen wat je niet gegeven wordt , en voor je zegt van 'ja maar' .. het was niet aan hun om weg te geven! Je wil niet weten hoe graag ik daar zou zijn, op zoek naar dat plekje met heel veel zon en heel veel zout, maar ik zou me niet welkom voelen, een indringer, puur door de manier waarop het veroverd werd en wordt .. wat jij niet wil dat jou geschiedt en zo

Op de rest ga ik later wel in .. hoogste tijd om mijn bedje op te zoeken :z
Mijn kritiek op jouw uitleg van het Zionisme waar Israel voor staat lijkt me duidelijk, dat heb ik eerder en hierboven onder andere ook al lichtelijk en duidelijk beschreven denk ik (zo niet dan doe ik het graag opnieuw hoor). Maar buiten dat heb ik uiteraard je verhaal gelezen. Toch kan ik ergens niet de indruk loslaten, dat als ik jouw posts hier lees, dat je enige wrok koesters jegens je biologische ouders. Dit door enkele uitspraken en woordjes van je, het kan zijn dat ik me vergis, als dit zo is excuseer me.
Verder hoop ik dat je je ware roots nog te weten zal komen, dat is uiteraard zeer belangrijk, ik hoop dat het je de gemoedsrust geeft die er voor nodig is en die je zoekt.
Maar had je niet gezegd dat je familie oorspronkelijk kwam uit Akko?
Dus had je al iets gevonden of was het iets wat je adoptieouders je hadden verteld later?
pi_85570453
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 04:57 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Je bijft dezelfde treurige anti-semitische en smerige troll zoals ik al eerder heb geschreven, je hebt genoeg topics verziekt met je getroll, dus kap aub met het verpesten van dit topic.

quote:
Op zondag 22 augustus 2010 08:02 schreef mm1985 het volgende:

[..]

het is kees22 maar, heb hem nog nooit kunnen betrappen op inhoudelijke kennis. Enige wat je van hem hoort is de palestijnen zijn zo zielig en de Israeliers zijn de meesta kwaardaardige mensen op de wereld boehoe
Bij Kees22 komt het uit religieuze emoties, hij vindt de Islamitische en Christelijke God liefhebbend, hij vindt de Joodse God daarentegen kwaardaardig, bloeddorstig, en ga zo maar door. Dat is eveneens anti-semitisme. Het is erg irritant.

quote:
Op zondag 22 augustus 2010 08:05 schreef mm1985 het volgende:

[..]

Met z'n getroll heeft TeenWolf al eerder topics verziekt.
Ik vrees dat hij dat nu weer van plan is met z'n ontzettend smerige absurde en domme anti-semitische onzin.
  zondag 22 augustus 2010 @ 22:20:06 #247
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85586468
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 14:44 schreef DeParo het volgende:

Met z'n getroll heeft TeenWolf al eerder topics verziekt.
Ik vrees dat hij dat nu weer van plan is met z'n ontzettend smerige absurde en domme anti-semitische onzin.
Nee hoor, je werd helemaal klemgapraat in het topic ' hitler, berbers, somaliers, etc' en begon daarom maar met het verrot schelden van mede users, tevens je kon niet met je bewijs aankomen als zijnde een scan van het boek van the diaries van herzl.

paddy heeft dat topic ook gesloten vanwege dat gescheld: Hitler verwant met Somaliërs, Berbers en Joden
pi_85587185
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:20 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Nee hoor, je werd helemaal klemgapraat in het topic ' hitler, berbers, somaliers, etc' en begon daarom maar met het verrot schelden van mede users, tevens je kon niet met je bewijs aankomen als zijnde een scan van het boek van the diaries van herzl.

paddy heeft dat topic ook gesloten vanwege dat gescheld: Hitler verwant met Somaliërs, Berbers en Joden
Klemgepraat? Je eigen bronnen notabene spreken jezelf tegen, auteurs die zelf toegeven dat ze hun verhalen bijna compleet hebben verzonnen, je bent bijna totaal afgebrand, maar inhoudelijk ga je niet in op de posts! Je bent te treurig voor woorden met je quotes en/of citaten die niet eens terug te vinden zijn en verzonnen zijn door anti-Zionisten en anti-semieten. Nu moet ik met een scan aankomen, terwijl ik jou eerder om een bewijs vroeg, wat je niet kan leveren. Je hebt de dagboeken nog niet eens ingezien, je hebt ze niet gelezen, je kan ze niet eens terugvinden waarschijnlijk!
Je kan alleen anit-semitische en anti-Zionistische sites aandragen die iets beweren.
Je draagt zelfs comments aan van mensen die je niet eens kent waarschijnlijk op een stukje dat vaak heel iets anders stelt.
Je kan het nogmaals op Omega invoeren en dan zie je dat Omega geen overeenkomsten kan vinden.
Als jij beweert dat de quote wel bestaat dan lijkt het me duidelijk dat jij mij die quote zou moeten kunnen laten zien.
Niet andersom TeenWolf, want jij weet net zo goed als ik, dat je dat niet kan.
  zondag 22 augustus 2010 @ 22:40:17 #249
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85587636
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:31 schreef DeParo het volgende:

[..]

Klemgepraat? Je eigen bronnen notabene spreken jezelf tegen, auteurs die zelf toegeven dat ze hun verhalen bijna compleet hebben verzonnen,
In geen enkele bron heb ik dat gezien, het zou zelfs een belediging zijn voor de mensen die bijvoorbeeld jewsagainstzionists.com hebben opgezet.
quote:
je bent bijna totaal afgebrand, maar inhoudelijk ga je niet in op de posts! Je bent te treurig voor woorden met je quotes en/of citaten die niet eens terug te vinden zijn en verzonnen zijn door anti-Zionisten en anti-semieten. Nu moet ik met een scan aankomen, terwijl ik jou eerder om een bewijs vroeg, wat je niet kan leveren. Je hebt de dagboeken nog niet eens ingezien, je hebt ze niet gelezen, je kan ze niet eens terugvinden waarschijnlijk!
JIJ bent totaal afgebrand, jij hebt niets tegen mijn bronnen kunnen teweegbrengen, alleen simpelweg zeggen dat het nepquotes zijn is jouw tactiek geweest, zo werkt het helaas niet.
quote:
Je kan alleen anit-semitische en anti-Zionistische sites aandragen die iets beweren.
Je draagt zelfs comments aan van mensen die je niet eens kent waarschijnlijk op een stukje dat vaak heel iets anders stelt.
Je kan het nogmaals op Omega invoeren en dan zie je dat Omega geen overeenkomsten kan vinden.
Hoe dom kan een uitspraak zijn, sorry hoor. Ik ben niet lid van die bibliotheek en als jij lid bent dan hebben ze (als ze een moderne bibliotheek zijn) wel een e-book liggen die je na inloggen kunt nalezen, maar daar doe jij geniepig geheimzinnig over. Raar dat de hele wereld die quotes heeft gevonden behalve jij, die zegt dat het nep is.

quote:
Als jij beweert dat de quote wel bestaat dan lijkt het me duidelijk dat jij mij die quote zou moeten kunnen laten zien.
Niet andersom TeenWolf, want jij weet net zo goed als ik, dat je dat niet kan.
Hier zijn een paar quotes uit Herzl diaries behandeld door joden zelf. O.a. op hier te zien Het boek diaries kun je bij amazon.com bestellen zoals ik ook al aangaf.
pi_85587765
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:40 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

In geen enkele bron heb ik dat gezien, het zou zelfs een belediging zijn voor de mensen die bijvoorbeeld jewsagainstzionists.com hebben opgezet.
[..]

JIJ bent totaal afgebrand, jij hebt niets tegen mijn bronnen kunnen teweegbrengen, alleen simpelweg zeggen dat het nepquotes zijn is jouw tactiek geweest, zo werkt het helaas niet.
[..]

Hoe dom kan een uitspraak zijn, sorry hoor. Ik ben niet lid van die bibliotheek en als jij lid bent dan hebben ze (als ze een moderne bibliotheek zijn) wel een e-book liggen die je na inloggen kunt nalezen, maar daar doe jij geniepig geheimzinnig over. Raar dat de hele wereld die quotes heeft gevonden behalve jij, die zegt dat het nep is.
[..]

Hier zijn een paar quotes uit Herzl diaries behandeld door joden zelf. O.a. op deze site te zien Het boek diaries kun je bij amazon.com bestellen zoals ik ook al aangaf.
Nogmaals, ik kan het niet terugvinden TeenWolf, maar ik kan wel mijn comments terugvinden op jouw posts waar ik je bijna volledig afbrand inclusief je beweringen. Mijn standpunt lijkt me duidelijk, jouw anti-semitisme ook, kap aub met je getroll.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')