Werk je er soms?quote:Op woensdag 15 december 2010 23:53 schreef The_Boss2010 het volgende:
<knip>
Pickwick (keer tig)
<knip>
Is ook het enige topic waarin hij postquote:Op donderdag 16 december 2010 09:40 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Werk je er soms?
En überhaupt, in een lekkerste thee topic aan komen zetten met dat bodem van de sloot werk dat ze thee durven te noemen.
Ik werk in een kookwinkel, daar hebben we inderdaad zulke thermometers (vleesthermometers), maar zo'n theeding heeft een handige kurk, zodat ie blijft drijven.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:43 schreef Miendientje het volgende:
Kun je zoiets niet gewoon in een kookwinkel kopen, daar verkopen ze vast wel thermometers die goed af te lezen zijn bij temperaturen rond de 100 (al zijn ze misschien niet speciaal voor thee)
Dat aspect was ook al opgevallen.quote:Op donderdag 16 december 2010 09:54 schreef infp2009 het volgende:
Is ook het enige topic waarin hij post
Ik ga zaterdag even langs. Laten we er een theedate van maken.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:19 schreef Copycat het volgende:
Hey, maar hij heeft wel ene hele mooie dispenser!
Voor in een bouwkeet.
Vandaag of morgen weer eens langs Simon L. voor wat theecadeautjes.
Is dat een probleem dan?? Wie zegt mij dat ik in meer topics moet posten?quote:Op donderdag 16 december 2010 09:54 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Is ook het enige topic waarin hij post
Ik beproef enige jaloeziequote:Op donderdag 16 december 2010 12:19 schreef Copycat het volgende:
Hey, maar hij heeft wel ene hele mooie dispenser!
Voor in een bouwkeet.
Vandaag of morgen weer eens langs Simon L. voor wat theecadeautjes.
Is dat een nieuwe Pickwicksmaak?quote:
Iedereen mag hier toch zijn eigen mening verkondigen over wat HIJ lekker vind? Dat jij het niet lekker vind zal me aan me anus oxiderenquote:Op donderdag 16 december 2010 09:40 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Werk je er soms?
En überhaupt, in een lekkerste thee topic aan komen zetten met dat bodem van de sloot werk dat ze thee durven te noemen.
quote:Op donderdag 16 december 2010 15:15 schreef The_Boss2010 het volgende:
Is dat een probleem dan?? Wie zegt mij dat ik in meer topics moet posten?
Natuurlijk mag iedereen verkondigen wat hij lekker vindt, maar dat wil niet zeggen dat we hier op FOK! spam toestaan. Een user die zich alleen aanmeldt op FOK! om het woord van één of ander bedrijf te verkondigen, krijgt al snel de verdenking van spammer op zich.quote:Op donderdag 16 december 2010 15:17 schreef The_Boss2010 het volgende:
Iedereen mag hier toch zijn eigen mening verkondigen over wat HIJ lekker vind? Dat jij het niet lekker vind zal me aan me anus oxideren
Dat de naam Pickwick zoveel valt in die zin komt doordat ik het gekopieerd en geplakt heb uit een me email van de bestelling. Als je dat gewoon gevraagd had dan had ik ja daar dit antwoord op kunnen geven en had ik me niet aangevallen gevoeld. En ja ik heb me pas net op dit topic geabboneerd omdat dit mij interesseert de rest niet dus daar hoef ik dan ook niet te postenquote:Op donderdag 16 december 2010 15:22 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk mag iedereen verkondigen wat hij lekker vindt, maar dat wil niet zeggen dat we hier op FOK! spam toestaan. Een user die zich alleen aanmeldt op FOK! om het woord van één of ander bedrijf te verkondigen, krijgt al snel de verdenking van spammer op zich.
Ik vat hem nu. Echter ben ik zeer druk dus weinig tijd om op meerdere forums te gaan concenteren daar gebruik ik twitter wel voor.quote:Op donderdag 16 december 2010 16:02 schreef loecje het volgende:
Het is ook niet om je aan te vallen. maar een spammer zou precies zo posten zoals jij dat doet. een account aanmaken en over 1 onderwerp over 1 product en/of bedrijf praten. dat is wat een spammer doet, en ja toevallig doe jij dat ook op die manier omdat enkel pickwick je hier interesseert.
Dat zou kunnen dat hier niets anders is wat je interesseert (al is dit wel een heel groot forum dus of je hebt weinig interesses of je zoekt niet goed...) maar dat kunnen we via het scherm niet zien of het intresse of spam is. dus iemand die zich als spammer gedraagt kan daar wat over te horen krijgen.
Sorry, ik had geen geduldquote:Op donderdag 16 december 2010 12:25 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik ga zaterdag even langs. Laten we er een theedate van maken..
Neem een kurk,boor er een gat in, en klaar. Komop zeg..quote:Op donderdag 16 december 2010 12:14 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik werk in een kookwinkel, daar hebben we inderdaad zulke thermometers (vleesthermometers), maar zo'n theeding heeft een handige kurk, zodat ie blijft drijven.
Dille&Kamille is misschien een optie.
Heel fijn. Nu alleen nog een keer iets positiefs zeggen over een concurrent en dan is elke zweem van de verdenking meteen verdwenen...quote:Op donderdag 16 december 2010 16:14 schreef The_Boss2010 het volgende:
[..]
Ik vat hem nu. Echter ben ik zeer druk dus weinig tijd om op meerdere forums te gaan concenteren daar gebruik ik twitter wel voor.
Het was niet mijn bedoeling om als spammer over te komen maar je word hier als nieuweling ook wel erg snel als spammer bekeken. Misschien een idee om iemand eerst per PM aan te spreken dan publiekelijk dan kan diegene het duidelijk maken
De pickwick doos heeft 12 vakkenquote:Op donderdag 2 december 2010 11:53 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb ook even een vraag. Waar kan ik een beetje een mooie thee doos/kist vinden? Bij de xenos heb ik gekeken maar dat is allemaal van dat hele dunne spul dat is niks. Ik zoek een beetje een stevige mooie kist met 12 vakken. Iemand tips. Het liefst in Utrecht.
Haha de Theefabriek, daar ben ik laatst ook geweest. High tea was niet echt bijzonder, maar alles bij elkaar (Museum, high tea en theewinkel) was het erg leuk. Heb 1001 nacht gekocht als smaak, maar gebruik hem eigenlijk niet zoveel. Zakjes thee is toch makkelijkerquote:Op vrijdag 26 november 2010 21:33 schreef Kimbell het volgende:
[..]
Lilly & Rose in de Folkingestraat heeft een grote collectie Twinings. De Tuinen in de Herestraat dus ook. Verder moet je absoluut naar de Theefabriek in Houwerzijl: alle soorten Twinings en nog honderden andere verukkelijke theetjes.
Hoe zou jij het vinden om dat voor je verjaardag te krijgen?quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:33 schreef fs180 het volgende:
[..]
Neem een kurk,boor er een gat in, en klaar. Komop zeg..
quote:Op donderdag 16 december 2010 09:40 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Werk je er soms?
quote:Op woensdag 15 december 2010 23:53 schreef The_Boss2010 het volgende:
[..]
Nu net de eerste soorten in de dispenser gedaan http://yfrog.com/gzxz6lj
heb ik ook thuis: jasmijn=goooeeeedquote:Op vrijdag 17 december 2010 19:46 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ook geen fan van de meeste smaken van Pickwick. (die turkse dinges was wel goed te doen)
Vanavond weer een kan van deze:
[ afbeelding ]
[..]
![]()
Hoezo zou je ooit een merk in zoverre adoreren?
ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij stond die gisteren bij de ah tussen, want deze week is er 1+1 gratis en ik heb een beetje voorraad gekocht, maar kan natuurlijk zijn dat het assortiment per winkel verschilt, kijk even in de webwinkel van ah: deze??quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:22 schreef morgane het volgende:
Iemand op Twitter vraagt welke winkels nog kamillethee van Pickwick verkopen, weet iemand hier dat toevallig?
Heel zoet, met een beetje een rokerige zoethout-associatie. Maar dan anders.quote:Op zondag 9 januari 2011 16:38 schreef wyccie het volgende:
Hoe is de smaak, Cc?
Hoewel ik dat niet moet weten, want ik mag toch niks nieuws kopen. Heb hier nog een jaarvoorraad aan thee liggen.
quote:Kruidenthee van de zoete bladeren van een Hortensia variëteit. Intens zoet.
Op 8 april herdenkt Japan Boeddha’s geboorte. Baby Siddharta, de latere Boeddha, wordt symbolisch met Amacha gewassen, waarna deze drank wordt gedronken. ‘Ama’ betekent zoet, ‘cha’ is thee. Japanners kennen er magische krachten aan toe, zoals het uitbannen van kwade geesten.
Amacha wordt gemaakt van de zoete bladeren van een variëteit van de Hydrangea serrata, de hortensia.
Yep, die verkopen het nog!quote:Op zondag 9 januari 2011 16:00 schreef neo2000 het volgende:
Weet iemand of De Tuinen nog steeds twinings verkoopt? misschien binnenokrt ook maar eens wat proberen. Vind PickWick toch zo goor..
Cool, maar weer eens proberen dan als variatie op de celestial seasonings.quote:
Ik ben verslaafd aan de Earl Grey losse thee van Twinings.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:52 schreef ForumGek het volgende:
Ik ben echt heel erg fan van Twinings, hoe denken de mensen hier daarover? Vooral de Four Red Fruits en de assorti met Prince of whales, lady grey, english breakfast, Earl grey en darjeeling. Zijn allemaal zachte thee smaken die me erg goed bevallen.
SAquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:41 schreef marcel.nl het volgende:
Momenteel bij winkel de Action: Pakje voor 49 cent met daarin suid afrikaanse rooibos thee. Smaak Earl Grey.
Dit is een aanrader. Alleen de aroma van de zakjes al. En is dus supergoedkoop !
Ja heerlijk! Mijn favoriet is dan wel de Bengal Spice.quote:Op zondag 9 januari 2011 12:22 schreef neo2000 het volgende:
Niemand hier die thee van Celestial Seasonings lekker vindt?![]()
http://www.celestialseaso(...)l-teas/tension-tamer
http://www.celestialseaso(...)ji-berry-pomegranate
Pretty awesome in my book!
Ben vooral fan van hun fruitsmakenquote:Op zondag 9 januari 2011 12:22 schreef neo2000 het volgende:
Niemand hier die thee van Celestial Seasonings lekker vindt?![]()
http://www.celestialseaso(...)l-teas/tension-tamer
http://www.celestialseaso(...)ji-berry-pomegranate
Pretty awesome in my book!
Spa Blauw geeft echt een andere (lees: betere) smaak aan je thee.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:19 schreef loecje het volgende:
waarom spa blauw? dat is echt zonde van je geld tenzij er bruin water uit je kraan komt stromen.
thee moet van zichzelf goed zijn, ook met normaal kraanwater.
Even getest en w00t, de kokos is idd lekker. Wel weer even ouderwets rommelen met een thee ei maar goed.. Wel jammer dat het niet helemaal natuurlijk is, zitten ook artificial flavours in de thee lees ik op het pakje. Hij smaakt dan ook wel heel erg naar kokos. Desalniettemin is de thee lekker.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:35 schreef Perenijsje het volgende:
Ik weet niet of deze thee al eerder voorbij is gekomen, maar ik heb altijd Urban Tea Garden in huis. Dit merk is te koop bij de Xenos. De losse kokos-thee wordt hier het meest genuttigd. Overigens valt mijn keuze zo goed als altijd op losse thee - zo kun je de thee makkelijker op (eigen) smaak brengen. Voor gasten gebruik ik wel zakjes - anders loopt men zo te rommelen met de thee.
Helaas hebben ze de keuze uit maar 4 soorten losse thee. De Lima Lime is ook best te drinken, al blijft de Kokos veruit de favoriet. Dat van de kunstmatige smaakstoffen verbaast mij niets, we worden er (letterlijk?) mee doodgegooid..quote:Even getest en w00t, de kokos is idd lekker. Wel weer even ouderwets rommelen met een thee ei maar goed.. Wel jammer dat het niet helemaal natuurlijk is, zitten ook artificial flavours in de thee lees ik op het pakje. Hij smaakt dan ook wel heel erg naar kokos. Desalniettemin is de thee lekker.
Volgens mij zit de thee al een aantal jaren in het (vaste) assortiment, maar de smaken worden zo nu en dan gewijzigd. Ik ben overigens niet merkgebonden. Dilmah, Twinings, Pickwick, Celestial Seasonings, losse thee uit de speciaalzaak.. Het is echt uitproberen, want als 1 smaak van een bepaald merk bevalt is dat geen garantie dat de overige smaken (van hetzelfde merk) ook goed bevallen. Mandarin Orange Spice van Celestial Seasonings is ook een aparte vermelding waard - al zal niet elke thee-liefhebber het daarmee eens zijn..quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:22 schreef neo2000 het volgende:
Da's waar. Zal de lima lime ook nog eens proberen.Duur zijn ze in ieder geval niet, weet niet of ze al lang in het assortiment zitten?
Gewoon wat kaneelschaafsel toevoegen aan een losse thee die je al in huis hebt, is een optie.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:38 schreef huhggh het volgende:
Bestaat er zoiets als kaneel thee in een losse thee-variant?
Dutch Tea Blendquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:44 schreef boem-dikkie het volgende:
Schop ik hier mensen tegen hun schenen als ik groot fan ben van Minty Maroc en Dutch Tea Blend?
QFT! Met een kleine kanttekening: als het water hard is, vind ik de thee wel wat minder lekker. Nu zijn daar wel eisen voor, voor hardheid, maar die zijn niet superstrikt omdat het in principe geen 'slechte kwaliteit' water oplevert.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:57 schreef loecje het volgende:
droom jij lekker verder. bronwater komt uit dezelfde bronnen als ons kraanwater. krijgt enkel wat minder keuring en zit in een fles waardoor het veel duurder is.
ik snap het wanneer je water smerig is(kwam bij mijn kamer in brussel bruinig water uit de kraan) maar in nederland is het kraanwater van uitstekende kwaliteit.
als dat echt zo erg is is dat op te lossen met een waterontharder (ook beter voor je wasmachine, vaatwasser enzo)quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:49 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
QFT! Met een kleine kanttekening: als het water hard is, vind ik de thee wel wat minder lekker. Nu zijn daar wel eisen voor, voor hardheid, maar die zijn niet superstrikt omdat het in principe geen 'slechte kwaliteit' water oplevert.
Zelf vind ik thee zetten met Spa Blauw wat overdreven en teveel gedoe, een simpel Brita-filter is net zo lekker en veel goedkoper (en ik woon driehoog, steeds 9 liter flessenwater de trappen opslepen is me teveel gedoe).
Ik woon overigens in Belgie, volgens mij is ons kraanwater harder dan het maximum van de Nederlandse norm en nog eens gechloreerd ook
Je defensieve reactie geeft al aan dat je er waarschijnlijk weinig kaas van gegeten hebt.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:57 schreef loecje het volgende:
droom jij lekker verder. bronwater komt uit dezelfde bronnen als ons kraanwater. krijgt enkel wat minder keuring en zit in een fles waardoor het veel duurder is.
ik snap het wanneer je water smerig is(kwam bij mijn kamer in brussel bruinig water uit de kraan) maar in nederland is het kraanwater van uitstekende kwaliteit.
Dank, zal er eens naar kijken.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:58 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Gewoon wat kaneelschaafsel toevoegen aan een losse thee die je al in huis hebt, is een optie.
Heb wel eens een appel kaneel variant bij een theezaak gehaald, maar was er niet kapot van.
Nou heeft zonnatura ook van die korrels die wel te doen zijn..quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:44 schreef Blik het volgende:
Mijn vriendin is helemaal wild van de verschillende smaken van Zonnatura
Nee, maar in de appel-kaneel variant die ik haalde zaten redelijk grote stukken kaneel. Dat kun je dus zelf ook bij elkaar schaven van een kaneelstokje.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:20 schreef huhggh het volgende:
Dank, zal er eens naar kijken.
Heb je zelf enige ervaring met thee met kaneelschaafsel en hoe dat smaakt?
Daar heb ik ook steeds last van. Er zit wel een soort filter, zo'n schotje, in mijn waterkoker, maar toch blijf ik dat houden. Ook wel eens doorgekookt met azijn, gaat een weekje goed, maar daarna komt het weer net zo hard terug.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:01 schreef Perenijsje het volgende:
Ik kan mij wel eens storen aan iets anders; kalk(resten)! Je hebt mensen die hun waterkoker nooit ontkalken en ook geen schenkfilter in het apparaat hebben zitten.
Nu heb je voor espresso apparaten vloeibare ontkalkers, o.a. HG heeft er een betaalbare viariant van. Geen idee of die bijvoorbeeld ook voor waterkokers bruikbaar zijn?quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:05 schreef wyccie het volgende:
[..]
Daar heb ik ook steeds last van. Er zit wel een soort filter, zo'n schotje, in mijn waterkoker, maar toch blijf ik dat houden. Ook wel eens doorgekookt met azijn, gaat een weekje goed, maar daarna komt het weer net zo hard terug.
Overigens is de waterkoker al wel ruim 10 jaar oud, maar hij doet het verder nog hartstikke goed, wil dus geen nieuwe kopen.
Iemand dus nog een gouden tip?
Iedere week vind ik te veel werk (ja, dat is luiheid). Zo'n Britading heb ik altijd al wel erg 'zweverig' gevonden, vond ik altijd zo overdreven. Van kraanwater ga je niet dood, is mijn gedachte dan. Maar misschien is dat wel de beste oplossing. Al is zo'n ding in aanschaf reteduur en dat heb ik er op dit moment niet voor over.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:35 schreef Fixers het volgende:
Iedere week ontkalken of een waterfilter nemen. Die britakannen schelen best wat kalk betreft. Meer kan je er niet aan doen.
Howel ik lees dat dat allemaal veilig en biologisch afbreekbaar is, zou ik dat niet in mijn waterkoker willen uitproberen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:35 schreef neo2000 het volgende:
Nu heb je voor espresso apparaten vloeibare ontkalkers, o.a. HG heeft er een betaalbare viariant van. Geen idee of die bijvoorbeeld ook voor waterkokers bruikbaar zijn?
'Zweverig'?quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:45 schreef wyccie het volgende:
Iedere week vind ik te veel werk (ja, dat is luiheid). Zo'n Britading heb ik altijd al wel erg 'zweverig' gevonden, vond ik altijd zo overdreven. Van kraanwater ga je niet dood, is mijn gedachte dan. Maar misschien is dat wel de beste oplossing. Al is zo'n ding in aanschaf reteduur en dat heb ik er op dit moment niet voor over.
Daarom heb ik zweverig ook nog tussen aanhalingstekens staan. Water uit onze kranen zijn al gezuiverd en schoon, dus ik vind dat wat overdreven.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:07 schreef ColdFeet het volgende:
'Zweverig'?Het is een doodgewoon koolfilter, op de waterzuivering wordt iets soortgelijks gebruikt. Daar vang je geen aardstralen mee hoor
Wel landbouwgif en allerlei griezeligs, maar dat zit inderdaad toch niet in drinkwater in NL. En je vermindert bijvoorbeeld kalk en chloor ermee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |