abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92152528
waarom spa blauw? dat is echt zonde van je geld tenzij er bruin water uit je kraan komt stromen.
thee moet van zichzelf goed zijn, ook met normaal kraanwater.
pi_92154070
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:19 schreef loecje het volgende:
waarom spa blauw? dat is echt zonde van je geld tenzij er bruin water uit je kraan komt stromen.
thee moet van zichzelf goed zijn, ook met normaal kraanwater.
Spa Blauw geeft echt een andere (lees: betere) smaak aan je thee.
Ik heb er goede ervaring mee.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_92154815
droom jij lekker verder. bronwater komt uit dezelfde bronnen als ons kraanwater. krijgt enkel wat minder keuring en zit in een fles waardoor het veel duurder is.

ik snap het wanneer je water smerig is(kwam bij mijn kamer in brussel bruinig water uit de kraan) maar in nederland is het kraanwater van uitstekende kwaliteit.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 10:20:33 #204
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_92163244
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:35 schreef Perenijsje het volgende:
Ik weet niet of deze thee al eerder voorbij is gekomen, maar ik heb altijd Urban Tea Garden in huis. Dit merk is te koop bij de Xenos. De losse kokos-thee wordt hier het meest genuttigd. Overigens valt mijn keuze zo goed als altijd op losse thee - zo kun je de thee makkelijker op (eigen) smaak brengen. Voor gasten gebruik ik wel zakjes - anders loopt men zo te rommelen met de thee. :)
Even getest en w00t, de kokos is idd lekker. Wel weer even ouderwets rommelen met een thee ei maar goed.. Wel jammer dat het niet helemaal natuurlijk is, zitten ook artificial flavours in de thee lees ik op het pakje. Hij smaakt dan ook wel heel erg naar kokos. Desalniettemin is de thee lekker. ;)
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_92165064
quote:
Even getest en w00t, de kokos is idd lekker. Wel weer even ouderwets rommelen met een thee ei maar goed.. Wel jammer dat het niet helemaal natuurlijk is, zitten ook artificial flavours in de thee lees ik op het pakje. Hij smaakt dan ook wel heel erg naar kokos. Desalniettemin is de thee lekker. ;)
Helaas hebben ze de keuze uit maar 4 soorten losse thee. De Lima Lime is ook best te drinken, al blijft de Kokos veruit de favoriet. Dat van de kunstmatige smaakstoffen verbaast mij niets, we worden er (letterlijk?) mee doodgegooid..
Je kunt zeggen wat je wilt.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 11:22:28 #206
48067 neo2000
pi_92165121
Da's waar. Zal de lima lime ook nog eens proberen. :P Duur zijn ze in ieder geval niet, weet niet of ze al lang in het assortiment zitten? :P
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_92165968
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:22 schreef neo2000 het volgende:
Da's waar. Zal de lima lime ook nog eens proberen. :P Duur zijn ze in ieder geval niet, weet niet of ze al lang in het assortiment zitten? :P
Volgens mij zit de thee al een aantal jaren in het (vaste) assortiment, maar de smaken worden zo nu en dan gewijzigd. Ik ben overigens niet merkgebonden. Dilmah, Twinings, Pickwick, Celestial Seasonings, losse thee uit de speciaalzaak.. Het is echt uitproberen, want als 1 smaak van een bepaald merk bevalt is dat geen garantie dat de overige smaken (van hetzelfde merk) ook goed bevallen. Mandarin Orange Spice van Celestial Seasonings is ook een aparte vermelding waard - al zal niet elke thee-liefhebber het daarmee eens zijn..
  dinsdag 1 februari 2011 @ 11:44:52 #208
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_92165999
Schop ik hier mensen tegen hun schenen als ik groot fan ben van Minty Maroc en Dutch Tea Blend? O+
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  Moderator dinsdag 1 februari 2011 @ 11:58:50 #209
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_92166592
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 22:38 schreef huhggh het volgende:
Bestaat er zoiets als kaneel thee in een losse thee-variant?
Gewoon wat kaneelschaafsel toevoegen aan een losse thee die je al in huis hebt, is een optie.
Heb wel eens een appel kaneel variant bij een theezaak gehaald, maar was er niet kapot van.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_92167392
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:44 schreef boem-dikkie het volgende:
Schop ik hier mensen tegen hun schenen als ik groot fan ben van Minty Maroc en Dutch Tea Blend? O+
Dutch Tea Blend _O_
pi_92168546
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:57 schreef loecje het volgende:
droom jij lekker verder. bronwater komt uit dezelfde bronnen als ons kraanwater. krijgt enkel wat minder keuring en zit in een fles waardoor het veel duurder is.

ik snap het wanneer je water smerig is(kwam bij mijn kamer in brussel bruinig water uit de kraan) maar in nederland is het kraanwater van uitstekende kwaliteit.
QFT! Met een kleine kanttekening: als het water hard is, vind ik de thee wel wat minder lekker. Nu zijn daar wel eisen voor, voor hardheid, maar die zijn niet superstrikt omdat het in principe geen 'slechte kwaliteit' water oplevert.

Zelf vind ik thee zetten met Spa Blauw wat overdreven en teveel gedoe, een simpel Brita-filter is net zo lekker en veel goedkoper (en ik woon driehoog, steeds 9 liter flessenwater de trappen opslepen is me teveel gedoe).
Ik woon overigens in Belgie, volgens mij is ons kraanwater harder dan het maximum van de Nederlandse norm en nog eens gechloreerd ook :X
pi_92168970
Ik zet zelf ook geen thee met Spa Blauw, al kan ik mij voorstellen dat het kraanwater in sommige gebieden een mindere smaak heeft. Ik kan mij wel eens storen aan iets anders; kalk(resten)! Je hebt mensen die hun waterkoker nooit ontkalken en ook geen schenkfilter in het apparaat hebben zitten. Als ze het water inschenken zie je de kalkresten door het water dwarrelen.. Het is niet zo dat de smaak er anders van wordt, maar ik vind het onsmakelijk om te zien!
pi_92169783
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:49 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

QFT! Met een kleine kanttekening: als het water hard is, vind ik de thee wel wat minder lekker. Nu zijn daar wel eisen voor, voor hardheid, maar die zijn niet superstrikt omdat het in principe geen 'slechte kwaliteit' water oplevert.

Zelf vind ik thee zetten met Spa Blauw wat overdreven en teveel gedoe, een simpel Brita-filter is net zo lekker en veel goedkoper (en ik woon driehoog, steeds 9 liter flessenwater de trappen opslepen is me teveel gedoe).
Ik woon overigens in Belgie, volgens mij is ons kraanwater harder dan het maximum van de Nederlandse norm en nog eens gechloreerd ook :X
als dat echt zo erg is is dat op te lossen met een waterontharder (ook beter voor je wasmachine, vaatwasser enzo)
daarvoor hoef je echt geen spa blauw te nemen.
ik vond water in belgie op stage(ziekenhuis) even lekker, maar op mijn kamer had het een metaal smaak en als je het water liet staan had je een bruinig laagje onderin je glas. daar sleepte ik wel de goedkoopste flessen water naar 3 hoog
pi_92171884
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:57 schreef loecje het volgende:

Je defensieve reactie geeft al aan dat je er waarschijnlijk weinig kaas van gegeten hebt.
De samenstelling van Spa Blauw en kraanwater verschillen nu eenmaal van elkaar.
En mijn ervaring met Spa blauw voor het zetten van thee is gewoon positief.
Ik gebruik het sinds een jaar waar ik daarvoor al sinds jaar en dag kraanwater had gebruikt voor thee.

Smaken verschillen nu eenmaal.
Faal van de eeuw.
pi_92171998
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:58 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Gewoon wat kaneelschaafsel toevoegen aan een losse thee die je al in huis hebt, is een optie.
Heb wel eens een appel kaneel variant bij een theezaak gehaald, maar was er niet kapot van.
Dank, zal er eens naar kijken.
Heb je zelf enige ervaring met thee met kaneelschaafsel en hoe dat smaakt?
Faal van de eeuw.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 14:44:55 #216
62913 Blik
The one and Only!
pi_92173102
Mijn vriendin is helemaal wild van de verschillende smaken van Zonnatura
  dinsdag 1 februari 2011 @ 14:48:26 #217
48067 neo2000
pi_92173275
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:44 schreef Blik het volgende:
Mijn vriendin is helemaal wild van de verschillende smaken van Zonnatura
Nou heeft zonnatura ook van die korrels die wel te doen zijn.. :P

gewonen thee nog nooit geprobeerd. :P
  Moderator woensdag 2 februari 2011 @ 17:36:43 #218
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_92233292
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:20 schreef huhggh het volgende:
Dank, zal er eens naar kijken.
Heb je zelf enige ervaring met thee met kaneelschaafsel en hoe dat smaakt?
Nee, maar in de appel-kaneel variant die ik haalde zaten redelijk grote stukken kaneel. Dat kun je dus zelf ook bij elkaar schaven van een kaneelstokje.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_92244440
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 13:01 schreef Perenijsje het volgende:
Ik kan mij wel eens storen aan iets anders; kalk(resten)! Je hebt mensen die hun waterkoker nooit ontkalken en ook geen schenkfilter in het apparaat hebben zitten.
Daar heb ik ook steeds last van. Er zit wel een soort filter, zo'n schotje, in mijn waterkoker, maar toch blijf ik dat houden. Ook wel eens doorgekookt met azijn, gaat een weekje goed, maar daarna komt het weer net zo hard terug.
Overigens is de waterkoker al wel ruim 10 jaar oud, maar hij doet het verder nog hartstikke goed, wil dus geen nieuwe kopen.
Iemand dus nog een gouden tip?
pi_92246546
Iedere week ontkalken of een waterfilter nemen. Die britakannen schelen best wat kalk betreft. Meer kan je er niet aan doen.
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:35:12 #221
48067 neo2000
pi_92246553
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:05 schreef wyccie het volgende:

[..]

Daar heb ik ook steeds last van. Er zit wel een soort filter, zo'n schotje, in mijn waterkoker, maar toch blijf ik dat houden. Ook wel eens doorgekookt met azijn, gaat een weekje goed, maar daarna komt het weer net zo hard terug.
Overigens is de waterkoker al wel ruim 10 jaar oud, maar hij doet het verder nog hartstikke goed, wil dus geen nieuwe kopen.
Iemand dus nog een gouden tip?
Nu heb je voor espresso apparaten vloeibare ontkalkers, o.a. HG heeft er een betaalbare viariant van. Geen idee of die bijvoorbeeld ook voor waterkokers bruikbaar zijn? :P
pi_92247068
Espressoontkalker is doorgaans op citroenzuurbasis. Dat werkt beter met espressomachines, die kleine openingen hebben in de uitloop en vaak brons of koperen binnenwerken hebben. Dat schijnt te reageren met azijnzuur. Voor een waterkoker is azijn niet zo'n probleem.

Spa blauw is, volgens een espressomachine technicus, rattengif voor je espressomachines. Ze noemen dat spul geen mineraalwater omdat er zo weìnig mineralen inzit. Om er thee mee te zetten is het natuurlijk net zo: kalkrijk, maar als je dat lekker vindt lekker blijven drinken. Spa heeft zover ik weet wel een eigen bron. Sourcy en Bar-Le-Duc daarentegen worden ook opgepompt door het lokale utrechtse waterleidingbedrijf.
pi_92247365
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:35 schreef Fixers het volgende:
Iedere week ontkalken of een waterfilter nemen. Die britakannen schelen best wat kalk betreft. Meer kan je er niet aan doen.
Iedere week vind ik te veel werk (ja, dat is luiheid). Zo'n Britading heb ik altijd al wel erg 'zweverig' gevonden, vond ik altijd zo overdreven. Van kraanwater ga je niet dood, is mijn gedachte dan. Maar misschien is dat wel de beste oplossing. Al is zo'n ding in aanschaf reteduur en dat heb ik er op dit moment niet voor over.
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:35 schreef neo2000 het volgende:
Nu heb je voor espresso apparaten vloeibare ontkalkers, o.a. HG heeft er een betaalbare viariant van. Geen idee of die bijvoorbeeld ook voor waterkokers bruikbaar zijn? :P
Howel ik lees dat dat allemaal veilig en biologisch afbreekbaar is, zou ik dat niet in mijn waterkoker willen uitproberen.
pi_92249023
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:45 schreef wyccie het volgende:
Iedere week vind ik te veel werk (ja, dat is luiheid). Zo'n Britading heb ik altijd al wel erg 'zweverig' gevonden, vond ik altijd zo overdreven. Van kraanwater ga je niet dood, is mijn gedachte dan. Maar misschien is dat wel de beste oplossing. Al is zo'n ding in aanschaf reteduur en dat heb ik er op dit moment niet voor over.
'Zweverig'? :D Het is een doodgewoon koolfilter, op de waterzuivering wordt iets soortgelijks gebruikt. Daar vang je geen aardstralen mee hoor :P
Wel landbouwgif en allerlei griezeligs, maar dat zit inderdaad toch niet in drinkwater in NL. En je vermindert bijvoorbeeld kalk en chloor ermee.
pi_92249314
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:07 schreef ColdFeet het volgende:
'Zweverig'? :D Het is een doodgewoon koolfilter, op de waterzuivering wordt iets soortgelijks gebruikt. Daar vang je geen aardstralen mee hoor :P
Wel landbouwgif en allerlei griezeligs, maar dat zit inderdaad toch niet in drinkwater in NL. En je vermindert bijvoorbeeld kalk en chloor ermee.
Daarom heb ik zweverig ook nog tussen aanhalingstekens staan. Water uit onze kranen zijn al gezuiverd en schoon, dus ik vind dat wat overdreven.

Ik lees ook ergens dat citroenzuur net zo goed of zelfs beter werkt dan azijn. Dan probeer ik dat wel een keer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')