Spa Blauw geeft echt een andere (lees: betere) smaak aan je thee.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:19 schreef loecje het volgende:
waarom spa blauw? dat is echt zonde van je geld tenzij er bruin water uit je kraan komt stromen.
thee moet van zichzelf goed zijn, ook met normaal kraanwater.
Even getest en w00t, de kokos is idd lekker. Wel weer even ouderwets rommelen met een thee ei maar goed.. Wel jammer dat het niet helemaal natuurlijk is, zitten ook artificial flavours in de thee lees ik op het pakje. Hij smaakt dan ook wel heel erg naar kokos. Desalniettemin is de thee lekker.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:35 schreef Perenijsje het volgende:
Ik weet niet of deze thee al eerder voorbij is gekomen, maar ik heb altijd Urban Tea Garden in huis. Dit merk is te koop bij de Xenos. De losse kokos-thee wordt hier het meest genuttigd. Overigens valt mijn keuze zo goed als altijd op losse thee - zo kun je de thee makkelijker op (eigen) smaak brengen. Voor gasten gebruik ik wel zakjes - anders loopt men zo te rommelen met de thee.
Helaas hebben ze de keuze uit maar 4 soorten losse thee. De Lima Lime is ook best te drinken, al blijft de Kokos veruit de favoriet. Dat van de kunstmatige smaakstoffen verbaast mij niets, we worden er (letterlijk?) mee doodgegooid..quote:Even getest en w00t, de kokos is idd lekker. Wel weer even ouderwets rommelen met een thee ei maar goed.. Wel jammer dat het niet helemaal natuurlijk is, zitten ook artificial flavours in de thee lees ik op het pakje. Hij smaakt dan ook wel heel erg naar kokos. Desalniettemin is de thee lekker.
Volgens mij zit de thee al een aantal jaren in het (vaste) assortiment, maar de smaken worden zo nu en dan gewijzigd. Ik ben overigens niet merkgebonden. Dilmah, Twinings, Pickwick, Celestial Seasonings, losse thee uit de speciaalzaak.. Het is echt uitproberen, want als 1 smaak van een bepaald merk bevalt is dat geen garantie dat de overige smaken (van hetzelfde merk) ook goed bevallen. Mandarin Orange Spice van Celestial Seasonings is ook een aparte vermelding waard - al zal niet elke thee-liefhebber het daarmee eens zijn..quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:22 schreef neo2000 het volgende:
Da's waar. Zal de lima lime ook nog eens proberen.Duur zijn ze in ieder geval niet, weet niet of ze al lang in het assortiment zitten?
Gewoon wat kaneelschaafsel toevoegen aan een losse thee die je al in huis hebt, is een optie.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:38 schreef huhggh het volgende:
Bestaat er zoiets als kaneel thee in een losse thee-variant?
Dutch Tea Blendquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:44 schreef boem-dikkie het volgende:
Schop ik hier mensen tegen hun schenen als ik groot fan ben van Minty Maroc en Dutch Tea Blend?
QFT! Met een kleine kanttekening: als het water hard is, vind ik de thee wel wat minder lekker. Nu zijn daar wel eisen voor, voor hardheid, maar die zijn niet superstrikt omdat het in principe geen 'slechte kwaliteit' water oplevert.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:57 schreef loecje het volgende:
droom jij lekker verder. bronwater komt uit dezelfde bronnen als ons kraanwater. krijgt enkel wat minder keuring en zit in een fles waardoor het veel duurder is.
ik snap het wanneer je water smerig is(kwam bij mijn kamer in brussel bruinig water uit de kraan) maar in nederland is het kraanwater van uitstekende kwaliteit.
als dat echt zo erg is is dat op te lossen met een waterontharder (ook beter voor je wasmachine, vaatwasser enzo)quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:49 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
QFT! Met een kleine kanttekening: als het water hard is, vind ik de thee wel wat minder lekker. Nu zijn daar wel eisen voor, voor hardheid, maar die zijn niet superstrikt omdat het in principe geen 'slechte kwaliteit' water oplevert.
Zelf vind ik thee zetten met Spa Blauw wat overdreven en teveel gedoe, een simpel Brita-filter is net zo lekker en veel goedkoper (en ik woon driehoog, steeds 9 liter flessenwater de trappen opslepen is me teveel gedoe).
Ik woon overigens in Belgie, volgens mij is ons kraanwater harder dan het maximum van de Nederlandse norm en nog eens gechloreerd ook
Je defensieve reactie geeft al aan dat je er waarschijnlijk weinig kaas van gegeten hebt.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:57 schreef loecje het volgende:
droom jij lekker verder. bronwater komt uit dezelfde bronnen als ons kraanwater. krijgt enkel wat minder keuring en zit in een fles waardoor het veel duurder is.
ik snap het wanneer je water smerig is(kwam bij mijn kamer in brussel bruinig water uit de kraan) maar in nederland is het kraanwater van uitstekende kwaliteit.
Dank, zal er eens naar kijken.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:58 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Gewoon wat kaneelschaafsel toevoegen aan een losse thee die je al in huis hebt, is een optie.
Heb wel eens een appel kaneel variant bij een theezaak gehaald, maar was er niet kapot van.
Nou heeft zonnatura ook van die korrels die wel te doen zijn..quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:44 schreef Blik het volgende:
Mijn vriendin is helemaal wild van de verschillende smaken van Zonnatura
Nee, maar in de appel-kaneel variant die ik haalde zaten redelijk grote stukken kaneel. Dat kun je dus zelf ook bij elkaar schaven van een kaneelstokje.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:20 schreef huhggh het volgende:
Dank, zal er eens naar kijken.
Heb je zelf enige ervaring met thee met kaneelschaafsel en hoe dat smaakt?
Daar heb ik ook steeds last van. Er zit wel een soort filter, zo'n schotje, in mijn waterkoker, maar toch blijf ik dat houden. Ook wel eens doorgekookt met azijn, gaat een weekje goed, maar daarna komt het weer net zo hard terug.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:01 schreef Perenijsje het volgende:
Ik kan mij wel eens storen aan iets anders; kalk(resten)! Je hebt mensen die hun waterkoker nooit ontkalken en ook geen schenkfilter in het apparaat hebben zitten.
Nu heb je voor espresso apparaten vloeibare ontkalkers, o.a. HG heeft er een betaalbare viariant van. Geen idee of die bijvoorbeeld ook voor waterkokers bruikbaar zijn?quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:05 schreef wyccie het volgende:
[..]
Daar heb ik ook steeds last van. Er zit wel een soort filter, zo'n schotje, in mijn waterkoker, maar toch blijf ik dat houden. Ook wel eens doorgekookt met azijn, gaat een weekje goed, maar daarna komt het weer net zo hard terug.
Overigens is de waterkoker al wel ruim 10 jaar oud, maar hij doet het verder nog hartstikke goed, wil dus geen nieuwe kopen.
Iemand dus nog een gouden tip?
Iedere week vind ik te veel werk (ja, dat is luiheid). Zo'n Britading heb ik altijd al wel erg 'zweverig' gevonden, vond ik altijd zo overdreven. Van kraanwater ga je niet dood, is mijn gedachte dan. Maar misschien is dat wel de beste oplossing. Al is zo'n ding in aanschaf reteduur en dat heb ik er op dit moment niet voor over.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:35 schreef Fixers het volgende:
Iedere week ontkalken of een waterfilter nemen. Die britakannen schelen best wat kalk betreft. Meer kan je er niet aan doen.
Howel ik lees dat dat allemaal veilig en biologisch afbreekbaar is, zou ik dat niet in mijn waterkoker willen uitproberen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:35 schreef neo2000 het volgende:
Nu heb je voor espresso apparaten vloeibare ontkalkers, o.a. HG heeft er een betaalbare viariant van. Geen idee of die bijvoorbeeld ook voor waterkokers bruikbaar zijn?
'Zweverig'?quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:45 schreef wyccie het volgende:
Iedere week vind ik te veel werk (ja, dat is luiheid). Zo'n Britading heb ik altijd al wel erg 'zweverig' gevonden, vond ik altijd zo overdreven. Van kraanwater ga je niet dood, is mijn gedachte dan. Maar misschien is dat wel de beste oplossing. Al is zo'n ding in aanschaf reteduur en dat heb ik er op dit moment niet voor over.
Daarom heb ik zweverig ook nog tussen aanhalingstekens staan. Water uit onze kranen zijn al gezuiverd en schoon, dus ik vind dat wat overdreven.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:07 schreef ColdFeet het volgende:
'Zweverig'?Het is een doodgewoon koolfilter, op de waterzuivering wordt iets soortgelijks gebruikt. Daar vang je geen aardstralen mee hoor
Wel landbouwgif en allerlei griezeligs, maar dat zit inderdaad toch niet in drinkwater in NL. En je vermindert bijvoorbeeld kalk en chloor ermee.
Je gebruikt wel schoonmaakazijn toch? geen gewoon azijn?quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:11 schreef wyccie het volgende:
[..]
Daarom heb ik zweverig ook nog tussen aanhalingstekens staan. Water uit onze kranen zijn al gezuiverd en schoon, dus ik vind dat wat overdreven.
Ik lees ook ergens dat citroenzuur net zo goed of zelfs beter werkt dan azijn. Dan probeer ik dat wel een keer.
dat denk ik ja... ik zou het testen, fles schoonmaakazijn kost minder dan een euro... Ook handig voor kalk in je badkamerquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:38 schreef wyccie het volgende:
Gewoon natuurazijn van de supermarkt. Werkt het daarom niet goed bij mij?
Bedankt voor de tip, hopelijk werkt dat.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:40 schreef LilDutchPrincess het volgende:
dat denk ik ja... ik zou het testen, fles schoonmaakazijn kost minder dan een euro... Ook handig voor kalk in je badkamer
Inderdaad, lees ik ook. Schoonmaakazijn is toch wel wat goedkoper, en minder vreemd als ik daarmee aan de kassa kom.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:16 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Tip die ik ooit gekregen heb: met tabletten die ze ook gebruiken voor kunstgebittenmoet eerlijk zeggen dat mijn waterkoker ook aan ontkalken toe is, maar ben te lui ...
Zo'n scherpe geur, pijn aan mijn neus. Het blijkt ook nog eens heel slecht te zijn, eigenlijk moet het in de buitenlucht ontkalkt worden, maar daar heb ik geen stopcontact.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:33 schreef Sannne het volgende:
Stinkt altijd zo, dat ontkalken met azijn! Bleh!
Ik ben ook dol op de Dutch Blend
Ik krijg het dan ook van mijn schoonmoeder meequote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:36 schreef wyccie het volgende:
Inderdaad, lees ik ook. Schoonmaakazijn is toch wel wat goedkoper, en minder vreemd als ik daarmee aan de kassa kom.
Ja, eventueel even laten weken... En ja GOED naspoelenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:08 schreef neo2000 het volgende:
Schoonmaakazijn in waterkoker donderen en daarna aanzetten zou voldoende moeten zijn toch?
Even nakoken met normaal water lijkt mij ook geen overbodige luxe overigens.
Ik heb nog nooit banaanthee gezien, anders zou ik dat inderdaad wel willen proberen. De enige die ik ken, is de Afrikathee van de AH. Weet jij andere?quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:19 schreef Miendientje het volgende:
Kun je dan niet gewoon beide smaakjes kopen en dan zelf door elkaar gooien?
Dat merk heeft wel meer goede dingen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:10 schreef wyccie het volgende:
Ik vind deze thee van de Lidl verrassend lekker!
[ afbeelding ]
Ik koop puur citroenzuur bij de natuurwinkel, werkt net zo goed maar stinkt niet.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:38 schreef wyccie het volgende:
Gewoon natuurazijn van de supermarkt. Werkt het daarom niet goed bij mij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |