abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92152528
waarom spa blauw? dat is echt zonde van je geld tenzij er bruin water uit je kraan komt stromen.
thee moet van zichzelf goed zijn, ook met normaal kraanwater.
pi_92154070
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:19 schreef loecje het volgende:
waarom spa blauw? dat is echt zonde van je geld tenzij er bruin water uit je kraan komt stromen.
thee moet van zichzelf goed zijn, ook met normaal kraanwater.
Spa Blauw geeft echt een andere (lees: betere) smaak aan je thee.
Ik heb er goede ervaring mee.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_92154815
droom jij lekker verder. bronwater komt uit dezelfde bronnen als ons kraanwater. krijgt enkel wat minder keuring en zit in een fles waardoor het veel duurder is.

ik snap het wanneer je water smerig is(kwam bij mijn kamer in brussel bruinig water uit de kraan) maar in nederland is het kraanwater van uitstekende kwaliteit.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 10:20:33 #204
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_92163244
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:35 schreef Perenijsje het volgende:
Ik weet niet of deze thee al eerder voorbij is gekomen, maar ik heb altijd Urban Tea Garden in huis. Dit merk is te koop bij de Xenos. De losse kokos-thee wordt hier het meest genuttigd. Overigens valt mijn keuze zo goed als altijd op losse thee - zo kun je de thee makkelijker op (eigen) smaak brengen. Voor gasten gebruik ik wel zakjes - anders loopt men zo te rommelen met de thee. :)
Even getest en w00t, de kokos is idd lekker. Wel weer even ouderwets rommelen met een thee ei maar goed.. Wel jammer dat het niet helemaal natuurlijk is, zitten ook artificial flavours in de thee lees ik op het pakje. Hij smaakt dan ook wel heel erg naar kokos. Desalniettemin is de thee lekker. ;)
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_92165064
quote:
Even getest en w00t, de kokos is idd lekker. Wel weer even ouderwets rommelen met een thee ei maar goed.. Wel jammer dat het niet helemaal natuurlijk is, zitten ook artificial flavours in de thee lees ik op het pakje. Hij smaakt dan ook wel heel erg naar kokos. Desalniettemin is de thee lekker. ;)
Helaas hebben ze de keuze uit maar 4 soorten losse thee. De Lima Lime is ook best te drinken, al blijft de Kokos veruit de favoriet. Dat van de kunstmatige smaakstoffen verbaast mij niets, we worden er (letterlijk?) mee doodgegooid..
Je kunt zeggen wat je wilt.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 11:22:28 #206
48067 neo2000
pi_92165121
Da's waar. Zal de lima lime ook nog eens proberen. :P Duur zijn ze in ieder geval niet, weet niet of ze al lang in het assortiment zitten? :P
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_92165968
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:22 schreef neo2000 het volgende:
Da's waar. Zal de lima lime ook nog eens proberen. :P Duur zijn ze in ieder geval niet, weet niet of ze al lang in het assortiment zitten? :P
Volgens mij zit de thee al een aantal jaren in het (vaste) assortiment, maar de smaken worden zo nu en dan gewijzigd. Ik ben overigens niet merkgebonden. Dilmah, Twinings, Pickwick, Celestial Seasonings, losse thee uit de speciaalzaak.. Het is echt uitproberen, want als 1 smaak van een bepaald merk bevalt is dat geen garantie dat de overige smaken (van hetzelfde merk) ook goed bevallen. Mandarin Orange Spice van Celestial Seasonings is ook een aparte vermelding waard - al zal niet elke thee-liefhebber het daarmee eens zijn..
  dinsdag 1 februari 2011 @ 11:44:52 #208
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_92165999
Schop ik hier mensen tegen hun schenen als ik groot fan ben van Minty Maroc en Dutch Tea Blend? O+
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  Moderator dinsdag 1 februari 2011 @ 11:58:50 #209
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_92166592
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 22:38 schreef huhggh het volgende:
Bestaat er zoiets als kaneel thee in een losse thee-variant?
Gewoon wat kaneelschaafsel toevoegen aan een losse thee die je al in huis hebt, is een optie.
Heb wel eens een appel kaneel variant bij een theezaak gehaald, maar was er niet kapot van.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_92167392
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:44 schreef boem-dikkie het volgende:
Schop ik hier mensen tegen hun schenen als ik groot fan ben van Minty Maroc en Dutch Tea Blend? O+
Dutch Tea Blend _O_
pi_92168546
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:57 schreef loecje het volgende:
droom jij lekker verder. bronwater komt uit dezelfde bronnen als ons kraanwater. krijgt enkel wat minder keuring en zit in een fles waardoor het veel duurder is.

ik snap het wanneer je water smerig is(kwam bij mijn kamer in brussel bruinig water uit de kraan) maar in nederland is het kraanwater van uitstekende kwaliteit.
QFT! Met een kleine kanttekening: als het water hard is, vind ik de thee wel wat minder lekker. Nu zijn daar wel eisen voor, voor hardheid, maar die zijn niet superstrikt omdat het in principe geen 'slechte kwaliteit' water oplevert.

Zelf vind ik thee zetten met Spa Blauw wat overdreven en teveel gedoe, een simpel Brita-filter is net zo lekker en veel goedkoper (en ik woon driehoog, steeds 9 liter flessenwater de trappen opslepen is me teveel gedoe).
Ik woon overigens in Belgie, volgens mij is ons kraanwater harder dan het maximum van de Nederlandse norm en nog eens gechloreerd ook :X
pi_92168970
Ik zet zelf ook geen thee met Spa Blauw, al kan ik mij voorstellen dat het kraanwater in sommige gebieden een mindere smaak heeft. Ik kan mij wel eens storen aan iets anders; kalk(resten)! Je hebt mensen die hun waterkoker nooit ontkalken en ook geen schenkfilter in het apparaat hebben zitten. Als ze het water inschenken zie je de kalkresten door het water dwarrelen.. Het is niet zo dat de smaak er anders van wordt, maar ik vind het onsmakelijk om te zien!
pi_92169783
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:49 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

QFT! Met een kleine kanttekening: als het water hard is, vind ik de thee wel wat minder lekker. Nu zijn daar wel eisen voor, voor hardheid, maar die zijn niet superstrikt omdat het in principe geen 'slechte kwaliteit' water oplevert.

Zelf vind ik thee zetten met Spa Blauw wat overdreven en teveel gedoe, een simpel Brita-filter is net zo lekker en veel goedkoper (en ik woon driehoog, steeds 9 liter flessenwater de trappen opslepen is me teveel gedoe).
Ik woon overigens in Belgie, volgens mij is ons kraanwater harder dan het maximum van de Nederlandse norm en nog eens gechloreerd ook :X
als dat echt zo erg is is dat op te lossen met een waterontharder (ook beter voor je wasmachine, vaatwasser enzo)
daarvoor hoef je echt geen spa blauw te nemen.
ik vond water in belgie op stage(ziekenhuis) even lekker, maar op mijn kamer had het een metaal smaak en als je het water liet staan had je een bruinig laagje onderin je glas. daar sleepte ik wel de goedkoopste flessen water naar 3 hoog
pi_92171884
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:57 schreef loecje het volgende:

Je defensieve reactie geeft al aan dat je er waarschijnlijk weinig kaas van gegeten hebt.
De samenstelling van Spa Blauw en kraanwater verschillen nu eenmaal van elkaar.
En mijn ervaring met Spa blauw voor het zetten van thee is gewoon positief.
Ik gebruik het sinds een jaar waar ik daarvoor al sinds jaar en dag kraanwater had gebruikt voor thee.

Smaken verschillen nu eenmaal.
Faal van de eeuw.
pi_92171998
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:58 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Gewoon wat kaneelschaafsel toevoegen aan een losse thee die je al in huis hebt, is een optie.
Heb wel eens een appel kaneel variant bij een theezaak gehaald, maar was er niet kapot van.
Dank, zal er eens naar kijken.
Heb je zelf enige ervaring met thee met kaneelschaafsel en hoe dat smaakt?
Faal van de eeuw.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 14:44:55 #216
62913 Blik
The one and Only!
pi_92173102
Mijn vriendin is helemaal wild van de verschillende smaken van Zonnatura
  dinsdag 1 februari 2011 @ 14:48:26 #217
48067 neo2000
pi_92173275
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:44 schreef Blik het volgende:
Mijn vriendin is helemaal wild van de verschillende smaken van Zonnatura
Nou heeft zonnatura ook van die korrels die wel te doen zijn.. :P

gewonen thee nog nooit geprobeerd. :P
  Moderator woensdag 2 februari 2011 @ 17:36:43 #218
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_92233292
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:20 schreef huhggh het volgende:
Dank, zal er eens naar kijken.
Heb je zelf enige ervaring met thee met kaneelschaafsel en hoe dat smaakt?
Nee, maar in de appel-kaneel variant die ik haalde zaten redelijk grote stukken kaneel. Dat kun je dus zelf ook bij elkaar schaven van een kaneelstokje.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_92244440
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 13:01 schreef Perenijsje het volgende:
Ik kan mij wel eens storen aan iets anders; kalk(resten)! Je hebt mensen die hun waterkoker nooit ontkalken en ook geen schenkfilter in het apparaat hebben zitten.
Daar heb ik ook steeds last van. Er zit wel een soort filter, zo'n schotje, in mijn waterkoker, maar toch blijf ik dat houden. Ook wel eens doorgekookt met azijn, gaat een weekje goed, maar daarna komt het weer net zo hard terug.
Overigens is de waterkoker al wel ruim 10 jaar oud, maar hij doet het verder nog hartstikke goed, wil dus geen nieuwe kopen.
Iemand dus nog een gouden tip?
pi_92246546
Iedere week ontkalken of een waterfilter nemen. Die britakannen schelen best wat kalk betreft. Meer kan je er niet aan doen.
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:35:12 #221
48067 neo2000
pi_92246553
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:05 schreef wyccie het volgende:

[..]

Daar heb ik ook steeds last van. Er zit wel een soort filter, zo'n schotje, in mijn waterkoker, maar toch blijf ik dat houden. Ook wel eens doorgekookt met azijn, gaat een weekje goed, maar daarna komt het weer net zo hard terug.
Overigens is de waterkoker al wel ruim 10 jaar oud, maar hij doet het verder nog hartstikke goed, wil dus geen nieuwe kopen.
Iemand dus nog een gouden tip?
Nu heb je voor espresso apparaten vloeibare ontkalkers, o.a. HG heeft er een betaalbare viariant van. Geen idee of die bijvoorbeeld ook voor waterkokers bruikbaar zijn? :P
pi_92247068
Espressoontkalker is doorgaans op citroenzuurbasis. Dat werkt beter met espressomachines, die kleine openingen hebben in de uitloop en vaak brons of koperen binnenwerken hebben. Dat schijnt te reageren met azijnzuur. Voor een waterkoker is azijn niet zo'n probleem.

Spa blauw is, volgens een espressomachine technicus, rattengif voor je espressomachines. Ze noemen dat spul geen mineraalwater omdat er zo weìnig mineralen inzit. Om er thee mee te zetten is het natuurlijk net zo: kalkrijk, maar als je dat lekker vindt lekker blijven drinken. Spa heeft zover ik weet wel een eigen bron. Sourcy en Bar-Le-Duc daarentegen worden ook opgepompt door het lokale utrechtse waterleidingbedrijf.
pi_92247365
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:35 schreef Fixers het volgende:
Iedere week ontkalken of een waterfilter nemen. Die britakannen schelen best wat kalk betreft. Meer kan je er niet aan doen.
Iedere week vind ik te veel werk (ja, dat is luiheid). Zo'n Britading heb ik altijd al wel erg 'zweverig' gevonden, vond ik altijd zo overdreven. Van kraanwater ga je niet dood, is mijn gedachte dan. Maar misschien is dat wel de beste oplossing. Al is zo'n ding in aanschaf reteduur en dat heb ik er op dit moment niet voor over.
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:35 schreef neo2000 het volgende:
Nu heb je voor espresso apparaten vloeibare ontkalkers, o.a. HG heeft er een betaalbare viariant van. Geen idee of die bijvoorbeeld ook voor waterkokers bruikbaar zijn? :P
Howel ik lees dat dat allemaal veilig en biologisch afbreekbaar is, zou ik dat niet in mijn waterkoker willen uitproberen.
pi_92249023
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:45 schreef wyccie het volgende:
Iedere week vind ik te veel werk (ja, dat is luiheid). Zo'n Britading heb ik altijd al wel erg 'zweverig' gevonden, vond ik altijd zo overdreven. Van kraanwater ga je niet dood, is mijn gedachte dan. Maar misschien is dat wel de beste oplossing. Al is zo'n ding in aanschaf reteduur en dat heb ik er op dit moment niet voor over.
'Zweverig'? :D Het is een doodgewoon koolfilter, op de waterzuivering wordt iets soortgelijks gebruikt. Daar vang je geen aardstralen mee hoor :P
Wel landbouwgif en allerlei griezeligs, maar dat zit inderdaad toch niet in drinkwater in NL. En je vermindert bijvoorbeeld kalk en chloor ermee.
pi_92249314
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:07 schreef ColdFeet het volgende:
'Zweverig'? :D Het is een doodgewoon koolfilter, op de waterzuivering wordt iets soortgelijks gebruikt. Daar vang je geen aardstralen mee hoor :P
Wel landbouwgif en allerlei griezeligs, maar dat zit inderdaad toch niet in drinkwater in NL. En je vermindert bijvoorbeeld kalk en chloor ermee.
Daarom heb ik zweverig ook nog tussen aanhalingstekens staan. Water uit onze kranen zijn al gezuiverd en schoon, dus ik vind dat wat overdreven.

Ik lees ook ergens dat citroenzuur net zo goed of zelfs beter werkt dan azijn. Dan probeer ik dat wel een keer.
pi_92251104
quote:
7s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:11 schreef wyccie het volgende:

[..]

Daarom heb ik zweverig ook nog tussen aanhalingstekens staan. Water uit onze kranen zijn al gezuiverd en schoon, dus ik vind dat wat overdreven.

Ik lees ook ergens dat citroenzuur net zo goed of zelfs beter werkt dan azijn. Dan probeer ik dat wel een keer.
Je gebruikt wel schoonmaakazijn toch? geen gewoon azijn?

Als dat niet helpt kan je eens een steradent tablet proberen, schijnt ook te helpen bij kalk, maar dat heb ik nooit getest (heb namelijk geen kunstgebit ;) )
pi_92251157
Gewoon natuurazijn van de supermarkt. Werkt het daarom niet goed bij mij?
pi_92251325
quote:
11s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:38 schreef wyccie het volgende:
dat denk ik ja... ik zou het testen, fles schoonmaakazijn kost minder dan een euro... Ook handig voor kalk in je badkamer :P
pi_92323220
Tip die ik ooit gekregen heb: met tabletten die ze ook gebruiken voor kunstgebitten :) moet eerlijk zeggen dat mijn waterkoker ook aan ontkalken toe is, maar ben te lui ... :(
pi_92338404
Stinkt altijd zo, dat ontkalken met azijn! Bleh!

Ik ben ook dol op de Dutch Blend :D
pi_92341717
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:40 schreef LilDutchPrincess het volgende:
dat denk ik ja... ik zou het testen, fles schoonmaakazijn kost minder dan een euro... Ook handig voor kalk in je badkamer :P
Bedankt voor de tip, hopelijk werkt dat. :)
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 14:16 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Tip die ik ooit gekregen heb: met tabletten die ze ook gebruiken voor kunstgebitten :) moet eerlijk zeggen dat mijn waterkoker ook aan ontkalken toe is, maar ben te lui ... :(
Inderdaad, lees ik ook. Schoonmaakazijn is toch wel wat goedkoper, en minder vreemd als ik daarmee aan de kassa kom.
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:33 schreef Sannne het volgende:
Stinkt altijd zo, dat ontkalken met azijn! Bleh!

Ik ben ook dol op de Dutch Blend :D
Zo'n scherpe geur, pijn aan mijn neus. Het blijkt ook nog eens heel slecht te zijn, eigenlijk moet het in de buitenlucht ontkalkt worden, maar daar heb ik geen stopcontact. :+

Dutch Tea Blend vind ik ook nog wel te pruimen.
pi_92342134
mn ouders hebben een waterkoker waarbij het verwarmingselement een vlak plaatje is.
ff met met de afwasborstel erdoor en goed omspoelen is genoeg om al het kalk te verwijderen.
bij mijn eigen waterkoker zit het warme element wel in het water. schoonmaakazijn werkt idd goed.
pi_92342411
Dat vlakke plaatje heb ik ook. Het wegkrijgen is geen probleem, maar het komt snel terug vind ik.
pi_92342744
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:36 schreef wyccie het volgende:

Inderdaad, lees ik ook. Schoonmaakazijn is toch wel wat goedkoper, en minder vreemd als ik daarmee aan de kassa kom.

Ik krijg het dan ook van mijn schoonmoeder mee :P
  vrijdag 4 februari 2011 @ 23:08:02 #235
48067 neo2000
pi_92351379
Schoonmaakazijn in waterkoker donderen en daarna aanzetten zou voldoende moeten zijn toch? :P
Even nakoken met normaal water lijkt mij ook geen overbodige luxe overigens.
pi_92365065
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 23:08 schreef neo2000 het volgende:
Schoonmaakazijn in waterkoker donderen en daarna aanzetten zou voldoende moeten zijn toch? :P
Even nakoken met normaal water lijkt mij ook geen overbodige luxe overigens.
Ja, eventueel even laten weken... En ja GOED naspoelen :P zure thee is minder lekker.
  woensdag 9 februari 2011 @ 02:01:16 #237
129836 withxhonor
straight edge
pi_92532566
bengal spice FTW!
high fives and stagedives
pi_92590063
deze is ook zoooo lekker!

Tsubasa o hirake..
pi_92658372
Ik vind deze thee van de Lidl verrassend lekker!
  donderdag 3 maart 2011 @ 18:14:16 #240
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_93600571
Weet iemand een site waar je je eigen thee kunt samenstellen? Net zoals met muesli kan, je eigen smaak?

Ik zoek namelijk kokosbanaanthee, maar als iemand een 'kant-en-klare' weet is het ook goed.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_93600813
Kun je dan niet gewoon beide smaakjes kopen en dan zelf door elkaar gooien?
  donderdag 3 maart 2011 @ 18:22:59 #242
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_93600908
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 18:19 schreef Miendientje het volgende:
Kun je dan niet gewoon beide smaakjes kopen en dan zelf door elkaar gooien?
Ik heb nog nooit banaanthee gezien, anders zou ik dat inderdaad wel willen proberen. De enige die ik ken, is de Afrikathee van de AH. Weet jij andere?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_93601021
Ik heb het bij de theefabriek wel op de kaart zien staan dus ik neem aan dat ze het daar ook wel verkopen.

EDIT: Inderdaad: http://www.theefabriek.nl(...).php?products_id=182
pi_93720480
Ik heb nu ook een keer die losse kokosthee meegenomen bij de Xenos en ik moet zeggen dat die verrassend lekker is c_/
  Redactie Frontpage zondag 6 maart 2011 @ 20:51:23 #245
4530 crew  Crazy Harry
pi_93741230
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 22:10 schreef wyccie het volgende:
Ik vind deze thee van de Lidl verrassend lekker!
[ afbeelding ]
Dat merk heeft wel meer goede dingen.
De melkchocolade bijvoorbeeld :9
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  maandag 7 maart 2011 @ 17:26:26 #246
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_93776840
ik heb net die kokosthee van de xenos gehaald, na die positieve reactyies hier, maar ik vind 'm vrij saai :@
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_93783849
quote:
11s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:38 schreef wyccie het volgende:
Ik koop puur citroenzuur bij de natuurwinkel, werkt net zo goed maar stinkt niet.

Ik ben hier de laatste tijd helemaal van de Yogi tea. Vooral Ginger-Lemon :9
pi_93790614
Ik heb nu schoonmaakazijn met citroengeur. :)
Ook dat heeft niet echt geholpen. Heb het anderhalve week of twee weken geleden gebruikt en vandaag zag ik alweer kalk in mijn thee.
pi_93912710
Bestellen jullie ook wel eens losse thee online?
Heb net een theezeef gekocht, alleen nog geen thee.
iemand aanraders? voorkeur gaat uit naar anijs en kaneel :)
pi_93914089
Hmmm, ik zie net dat Simon Levelt een winkeltje in Nijmegen heeft. Das makkelijk vanaf mij hier.
Eens een bezoekje brengen daar, lijkt me leuk. Iemand al eens geweest in Nijmegen? (die winkel dan)
pi_93916994
Lol, op internet eens gekeken hoe en wat.
Bij de winkel een pakje losse thee gekocht. Thee-ei gevuld water gekookt en hoppa !
Lekker thee zetten.

Maar ik krijg me een hoop rotzooi in mn thee :'(
Is dit altijd zo, of is mijn ei kapot :D ?
pi_93920061
quote:
3s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:57 schreef fotostarter het volgende:
Lol, op internet eens gekeken hoe en wat.
Bij de winkel een pakje losse thee gekocht. Thee-ei gevuld water gekookt en hoppa !
Lekker thee zetten.

Maar ik krijg me een hoop rotzooi in mn thee :'(
Is dit altijd zo, of is mijn ei kapot :D ?
Als die "rotzooi" enigzins in poedervorm is klopt dat wel.
Is het groter dan dat, is waarschijnlijk dat ei niet helemaal goed gesloten.
Faal van de eeuw.
pi_93920266
quote:
3s.gif Op donderdag 10 maart 2011 17:14 schreef fotostarter het volgende:
Bestellen jullie ook wel eens losse thee online?
Heb net een theezeef gekocht, alleen nog geen thee.
iemand aanraders? voorkeur gaat uit naar anijs en kaneel :)
Nope, ik heb zo'n grote theebal.
De grote, niet de kleine, zodat de losse thee in het water wat "vrijheid" kent.

Gekocht bij Simon Levelt overigens, maar dan in Den Haag.
Faal van de eeuw.
pi_93921146

Dat ding heb ik.
Maar wat er vrij komt is wel groter als wat gruis.
Thee is wel stukken lekkerder, maar die troep hoeft van mij niet :P
pi_93924164
Ik heb in duitsland een paar zakjes losse thee gekocht
- groene thee met perzik
- groene thee met pink grapefruit
- pina colada thee (het rook zo lekker dat ik het mee moest nemen)

Morgen ben ik weer thuis en kan ik ze uitproberen, ben heel benieuwd!
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_93935796
Deze theebal gebruik ik:
Faal van de eeuw.
pi_93937752
Zo, een theetopic ontdekt :o Een redelijke theeleut hier, alleen weinig bekend met allerlei merken die ik hier voorbij zag komen. Meestal het gewone spul uit de supermarkt dus. Anyways, hoe lang het nog gaat duren, weet ik niet, maar uiteindelijk zal de Super de Boer verdwijnen en daarmee ook mijn geliefde vanillethee. Ik kan natuurlijk een redelijke backup kopen, maar ik zal me fijner voelen als ik gewoon een ander adresje heb om vanillethee te kunnen kopen. Wie o wie heeft er suggesties? Liefst in de winkel verkrijgbaar :)
I reject reality and substitute my own
pi_93938048
Voor die mensen die geen losse troep in hun thee willen. Ik gebruik van die lege zakjes, die zijn veel fijner van structuur dan een thee ei of zeefje en ik vind het ook hygiënischer eigenlijk. (maar dat is vooral omdat ik mijn theezeefjes nooit snel genoeg schoonmaakte waardoor ze na een tijdje niet helemaal schoon meer werden)
pi_93944062
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 00:01 schreef Miendientje het volgende:
Voor die mensen die geen losse troep in hun thee willen. Ik gebruik van die lege zakjes, die zijn veel fijner van structuur dan een thee ei of zeefje en ik vind het ook hygiënischer eigenlijk. (maar dat is vooral omdat ik mijn theezeefjes nooit snel genoeg schoonmaakte waardoor ze na een tijdje niet helemaal schoon meer werden)
Een beetje gruis vind ik niet erg, maar om nu bij elke slok ( en vooral de laatste) een hap thee tussen je tanden te hebben zitten..... liever niet :D
Ik ga eens kijken voor losse thee zakjes :)
pi_93944067
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 23:21 schreef huhggh het volgende:
Deze theebal gebruik ik:
[ afbeelding ]
Ziet er eigenlijk hetzelfde uit. Die bal is gelijk aan dat ei van de theezeef :)
maar goed, de thee smaakt duidelijk beter. Dan maar wat troep erbij :P
pi_93945234
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 07:10 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Ziet er eigenlijk hetzelfde uit. Die bal is gelijk aan dat ei van de theezeef :)
maar goed, de thee smaakt duidelijk beter. Dan maar wat troep erbij :P
Gek, want meer dan een klein beetje gruis heb ik nooit.
Het zou mij niets verbazen als 'ie niet helemaal lekker sluit.
Faal van de eeuw.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 09:27:32 #262
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_93945816
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 23:57 schreef CindieY het volgende:
Zo, een theetopic ontdekt :o Een redelijke theeleut hier, alleen weinig bekend met allerlei merken die ik hier voorbij zag komen. Meestal het gewone spul uit de supermarkt dus. Anyways, hoe lang het nog gaat duren, weet ik niet, maar uiteindelijk zal de Super de Boer verdwijnen en daarmee ook mijn geliefde vanillethee. Ik kan natuurlijk een redelijke backup kopen, maar ik zal me fijner voelen als ik gewoon een ander adresje heb om vanillethee te kunnen kopen. Wie o wie heeft er suggesties? Liefst in de winkel verkrijgbaar :)
De vanillethee van Twinings is heel lekker! Ik weet niet of er ook supermarkten zijn die m verkopen, maar theewinkel Van Hilst en Makro sowieso.
pi_93946050
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 08:59 schreef huhggh het volgende:

[..]

Gek, want meer dan een klein beetje gruis heb ik nooit.
Het zou mij niets verbazen als 'ie niet helemaal lekker sluit.
Inderdaad, heb net eens goed gekeken en hij sluit inderdaad niet goed af.
Ach, koste geloof ik 1 of anderhalve euro.
Ga vandaag toch even in Nijmegen kijken voor wat lekkere losse thee, en zal dan gelijk een nieuwe kopen.
pi_93950555
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 07:09 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Een beetje gruis vind ik niet erg, maar om nu bij elke slok ( en vooral de laatste) een hap thee tussen je tanden te hebben zitten..... liever niet :D
Ik ga eens kijken voor losse thee zakjes :)
In iig te koop bij de tuinen en de Jumbo. Maar vast op meer plekken.

Ik heb trouwens ook een los klipje waar je het theezakje aan kunt hangen als je hem in een pot gebruikt. Dat is een soort haarknipje maar dan aan een kettinkje. Maar als je de zakjes in een theeglas gebruikt heb je dat niet nodig.
pi_93952217
quote:
3s.gif Op donderdag 10 maart 2011 17:47 schreef fotostarter het volgende:
Hmmm, ik zie net dat Simon Levelt een winkeltje in Nijmegen heeft. Das makkelijk vanaf mij hier.
Eens een bezoekje brengen daar, lijkt me leuk. Iemand al eens geweest in Nijmegen? (die winkel dan)
Simon Lévelt zit in de Hezelstraat. Daar vind je allerlei mixen, theebloemen etc., maar ze hebben er ook een boel 'gewone' thee in grote bussen achter de toonbank.
Daar kun je ook die filterzakjes kopen waar Miendientje het over heeft. Heb ik zelf ook en het geeft inderdaad geen gruis.
pi_93952406
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 12:50 schreef wyccie het volgende:

[..]

Simon Lévelt zit in de Hezelstraat. Daar vind je allerlei mixen, theebloemen etc., maar ze hebben er ook een boel 'gewone' thee in grote bussen achter de toonbank.
Daar kun je ook die filterzakjes kopen waar Miendientje het over heeft. Heb ik zelf ook en het geeft inderdaad geen gruis.
Heb ze gezien :) 100 stuks voor 2,85.
Stond op de planning om vandaag te gaan... maar heb geen zin :D
Ik kan me zelf niet inhouden, en ben bang dat ik voor 50 euro thee ga aanschaffen :P
pi_94008961
Vandaag lege thee zakjes gekocht en wat thee.
Heb de anijs thee gehaald. Damn die is echt lekker!!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:50:21 #268
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_94013525
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 12:50 schreef wyccie het volgende:

[..]

Fijne winkel inderdaad :) Maar Van Hilst (Moenenstraat) is ook prima!
  Redactie Frontpage zaterdag 12 maart 2011 @ 21:20:09 #269
4530 crew  Crazy Harry
pi_94017765
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 09:38 schreef fotostarter het volgende:
Inderdaad, heb net eens goed gekeken en hij sluit inderdaad niet goed af.
Je moet er ook goed op letten dat er geen thee tussen die rand zit waar hij sluit, want dan sluit hij dus ook niet goed.

Kortgeleden bij Simon Levelt gekeken maar niets gekocht. Hoe zij de thee bewaren degradeert het tot Pickwick-kwaliteit. Echt zonde.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_94038589
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:50 schreef morgane het volgende:

[..]

Daar ben ik zelf gisteren ook nog geweest, Het Wonder van Nijmegen gekocht...heerlijke groene thee met oa stukken aardbei c_/
En groene thee met meloen :9~
pi_94039098
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:29 schreef kieskleurig het volgende:

[..]

Daar ben ik zelf gisteren ook nog geweest, Het Wonder van Nijmegen gekocht...heerlijke groene thee met oa stukken aardbei c_/
Hmm die groene thee met meloen moet ik ook eens proberen :)
pi_94039180
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:50 schreef morgane het volgende:

[..]

Heb eens die website bekeken. Hoop dat de winkel een bete ovezicht heeft :P
pi_94039228
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:29 schreef kieskleurig het volgende:

[..]

Oh groene thee met meloen wil ik ook! maar in de theewinkels waar ik geweest ben hebben ze het allemaal niet :N
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_94039716
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:53 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Oh groene thee met meloen wil ik ook! maar in de theewinkels waar ik geweest ben hebben ze het allemaal niet :N
Kun je online bestellen bij hun :)
pi_94039742
*knip* niet werkende link*
Groene thee met meloen ;) c_/

Hm de directe link naar die thee werkt niet..maar is dus inderdaad bij hun online te bestellen :)
pi_94039929
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 12:10 schreef kieskleurig het volgende:
*knip* niet werkende link*
Groene thee met meloen ;) c_/

Hm de directe link naar die thee werkt niet..maar is dus inderdaad bij hun online te bestellen :)
Hhaahah wilde ik dus ook al :P
Gewoon op thee klikken daar, en bij zoekterm 5331 opgeven :)
Ik haal hem wel in de winkel. Ga geen 6,5 betalen voor verzenden :')
pi_94040191
quote:
3s.gif Op zondag 13 maart 2011 12:16 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Naar die in Nijmegen toevallig? Dan kan ik je echt aanraden in ieder geval eens te ruiken aan het Wonder van Nijmegen, die is ook echt erg lekker vind ik :Y
pi_94040238
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2011 12:24 schreef kieskleurig het volgende:

[..]

Naar die in Nijmegen toevallig? Dan kan ik je echt aanraden in ieder geval eens te ruiken aan het Wonder van Nijmegen, die is ook echt erg lekker vind ik :Y
Probleem is dat ik dan teveel wil meenemen. Op dat gebied ben ik net een vrouw :@
pi_94040975
quote:
3s.gif Op zondag 13 maart 2011 12:25 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Probleem is dat ik dan teveel wil meenemen. Op dat gebied ben ik net een vrouw :@
:D
De groene meloenthee is voorverpakt en is geloof ik 80 gram, maar verder kun je daar zakjes van 50 gram laten vullen.
Dat is een mooi gewicht om wat verschillende smaakjes uit te proberen c_/
pi_94041673
quote:
17s.gif Op zondag 13 maart 2011 12:46 schreef kieskleurig het volgende:

[..]

:D
De groene meloenthee is voorverpakt en is geloof ik 80 gram, maar verder kun je daar zakjes van 50 gram laten vullen.
Dat is een mooi gewicht om wat verschillende smaakjes uit te proberen c_/
Ja dus nog makkelijker om geld uit te geven. Het is niet veel geld, maar het is allemaal maar voor de heb. Ik zal a.s. zaterdag eens gaan kijken :)
pi_94044719
quote:
3s.gif Op zondag 13 maart 2011 12:16 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Hmm 6.50 verzendkosten is idd wat teveel!
Zit de winkel een beetje in het centrum van nijmegen? Toevallig moet ik over 2 weken in nijmegen zijn dan loop ik gewoon even langs.
pi_94045281
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 14:15 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Hmm 6.50 verzendkosten is idd wat teveel!
Zit de winkel een beetje in het centrum van nijmegen? Toevallig moet ik over 2 weken in nijmegen zijn dan loop ik gewoon even langs.
Hij zit in het verlengde van de marikenstraat. Als je in het centrum bent, is het hooguit 10 minuutjes lopen door een heel gezellige stad ;)
pi_94045492
quote:
3s.gif Op zondag 13 maart 2011 14:28 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Hij zit in het verlengde van de marikenstraat. Als je in het centrum bent, is het hooguit 10 minuutjes lopen door een heel gezellige stad ;)
Ik vind nijmegen sowieso een leuke stad! Maar had nu zoveel zin in meloen thee dat ik mijn pickwick zakjes maar weer eens tevoorschijn gehaald na heel veel losse thee gedronken te hebben.
pi_94045867
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 14:32 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Ik vind nijmegen sowieso een leuke stad! Maar had nu zoveel zin in meloen thee dat ik mijn pickwick zakjes maar weer eens tevoorschijn gehaald na heel veel losse thee gedronken te hebben.
Ik drink sinds een weekje losse thee, maar zowel geur als smaak, zit er echt een wereld van verschil in. Ik hoef geen zakjes-thee meer :P
pi_94046202
quote:
3s.gif Op zondag 13 maart 2011 14:40 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Ik drink sinds een weekje losse thee, maar zowel geur als smaak, zit er echt een wereld van verschil in. Ik hoef geen zakjes-thee meer :P
Ik drink vrijwel alleen maar losse thee maar ik maak een uitzondering voor meloenthee en zuidvruchten thee van pickwick.
Voor de rest altijd losse thee (mijn favoriet is de japanse groene thee met kers van de simon levelt, echt super lekkere thee!)
pi_94046296
Nog een aanrader is deze thee:

Dat zijn korrels, ik had nooit gedacht dat ik dat zo lekker zou vinden maar het is echt heerlijk!
pi_94046618
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 14:50 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Nog een aanrader is deze thee:
[ afbeelding ]

Dat zijn korrels, ik had nooit gedacht dat ik dat zo lekker zou vinden maar het is echt heerlijk!
Ja zoiets heeft zonnatura ook. Iets van sterrenmix ofzo. Ook lekker :)
pi_94140357
floatea thee-ei:

Bij simon levelt zag ik dit leuk uitziend thee-ei (ook te bekijken op http://www.designpakhuis.nl/adhoc-floatea.html). Iemand ervaringen hiermee?

Wat ik me afvraag, is of je dit makkelijk kan schoonmaken. Het uitlekbakje en de bovenzijde bestaat uit gekleurde sillicone. Gaat dit niet enorm verkleuren door de thee?
pi_94141479
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:42 schreef dentrommel het volgende:
floatea thee-ei:

Bij simon levelt zag ik dit leuk uitziend thee-ei (ook te bekijken op http://www.designpakhuis.nl/adhoc-floatea.html). Iemand ervaringen hiermee?

Wat ik me afvraag, is of je dit makkelijk kan schoonmaken. Het uitlekbakje en de bovenzijde bestaat uit gekleurde sillicone. Gaat dit niet enorm verkleuren door de thee?
Ik denk dat dat best mee zal vallen als je het vrij snel na gebruik schoonmaakt.
Zoiets vergelijkbaars heb ik trouwens ook al gezien met een eendje bovenop :D
pi_94142574
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:08 schreef kieskleurig het volgende:

[..]

Ik denk dat dat best mee zal vallen als je het vrij snel na gebruik schoonmaakt.
Het was het 1ste speciaal thee ei dat ik hier tegenkwam. In België beperkt het aanbod zich vooral tot het standaard metalen thee ei en de theeklem. In Nederland is de theecultuur toch een pak uitgebreider.
pi_94142726
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:34 schreef dentrommel het volgende:

[..]

Het was het 1ste speciaal thee ei dat ik hier tegenkwam. In België beperkt het aanbod zich vooral tot het standaard metalen thee ei en de theeklem. In Nederland is de theecultuur toch een pak uitgebreider.
Ik was het een keer tegengekomen op eBay toen ik een leuk cadeau zocht ;)
Als je daar zoekt op floating tea infuser heb je hem al :)
pi_94142984
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:08 schreef kieskleurig het volgende:

[..]

Haai is ook leuk:

pi_94143301
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:45 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Haai is ook leuk:

[ afbeelding ]
:D Die is echt leuk!
  Redactie Frontpage dinsdag 15 maart 2011 @ 21:46:51 #294
4530 crew  Crazy Harry
pi_94165514
Oeh! Die haai is gaaf ja.
Die eend aan 2 mensen kado gegeven, nog geen reacties gevraagd.

Ik vraag me af hoe het staat met de groene thee plantage in Uji, Kyoto, slechts 500km ten zuidwesten van fukushima...
pi_94166554
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:46 schreef Crazy Harry het volgende:
Oeh! Die haai is gaaf ja.
Die eend aan 2 mensen kado gegeven, nog geen reacties gevraagd.

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd of ze handig en fijn zijn, want ik denk dat ik ze toch wel wil bestellen :@
pi_94174784
Die haai is echt te gek!!
  Redactie Frontpage dinsdag 15 maart 2011 @ 23:51:07 #297
4530 crew  Crazy Harry
pi_94174805
Ik heb de vraag doorgespeeld aan beide gelukkige ontvangers.

En de groene thee-teler maakt het goed:
quote:
Fortunately, Kyoto Prefecture was not damaged by the earthquake and we, at
Hibiki-an, are safe. We now do business under normal condition. And the
radiation does not reach here at all.
pi_94182422
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:00 schreef kieskleurig het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd of ze handig en fijn zijn, want ik denk dat ik ze toch wel wil bestellen :@
Als ik die thee eendjes ook in België vind, koop ik er ook wel eentje maar ik vrees ervoor. Hoe maken jullie dergelijke zeefjes eigenlijk proper? Ik vervang regelmatig men theeklem daar ik de thee-aanslag er nooit vanaf krijg tijdens het afwassen.
pi_94288915
Ty-phoo

Net een doos met builtjes van het Engelse merk Ty-phoo gekocht omdat 's ochtends builtjes toch sneller zijn dan losse thee en ik de hier alom vertegenwoordige lipton niet lekker vind. Ty-phoo is in Engeland vrij bekend dus wou ik dit merk ook eens proberen.
pi_94408797
De ty-phoo valt me wat tegen, ook al is deze het meest verkochte Engelse merk. Na alle reviews die ik erover gelezen had, had ik meer verwacht. De ty-phoo smaakt iets sterker door dan lipton maar veel verschil zit er niet in. In mijn ogen kan de thee ook niet opboksen tegen een scheutje melk want dan is het helemaal te slap. Dan is de twinings english breakfast veel beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')