Jammer hoor zo afkraken, heb je het programma al eens gezien dan?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:52 schreef _VoiD_ het volgende:
ach, komen die domme dozen over de vloer. ik zou ze niet thuis willen.
"stylistes": huisvrouwen die zich thuis verveelden en maar een LOI cursus hebben gevolgd. Of nog erger, gewoon de presentatrices.
ik zie anders genoeg leuke tips voorbij komen in dergelijke programma'squote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:52 schreef _VoiD_ het volgende:
ach, komen die domme dozen over de vloer. ik zou ze niet thuis willen.
"stylistes": huisvrouwen die zich thuis verveelden en maar een LOI cursus hebben gevolgd. Of nog erger, gewoon de presentatrices.
Aan wat voor bedragen moet ik denken? Opzich best grappig idee, maar ik moet er wel wat aan verdienen natuurlijk.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:30 schreef Ml-etje het volgende:
Advies van onze stylistes
Ben je tevreden over je meubels? Maar krijg je niet de juiste sfeer in huis? Onze stylistes gaan bij je aan de slag en geven je het juiste stijladvies! (kleine bijdrage kan worden verwacht)
er zijn legio van dit soort programma's waar ze huizen oppimpen. kijk maar naar dat tuinprogramma waar opperhomo romeo de tuin opstylt (het woord alleen al) en alle tuintrends (nigga please) oprakelt en waar zo'n mevrouw ook binnen de boel aanpakt. Iets wat meestal niet verder gaat dan 'verticaal tuinieren' met een gesponsord schilderij, wat kussens neerkwakken en een hele berg kaarsen aan voor de sfeerfoto's.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:05 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Jammer hoor zo afkraken, heb je het programma al eens gezien dan?
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 07:52 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
er zijn legio van dit soort programma's waar ze huizen oppimpen. kijk maar naar dat tuinprogramma waar opperhomo romeo de tuin opstylt (het woord alleen al) en alle tuintrends (nigga please) oprakelt en waar zo'n mevrouw ook binnen de boel aanpakt. Iets wat meestal niet verder gaat dan 'verticaal tuinieren' met een gesponsord schilderij, wat kussens neerkwakken en een hele berg kaarsen aan voor de sfeerfoto's.
en combineer dat met het feit dat dit ook een sbs programma is... daarom dus.
Ga het navragenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:30 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik vind het wel leuk, ik ga me opgeven! Leuk! Alleen zijn we nu wel het huis langzaam aan het afmaken, dus weet niet wanneer die opnames gemaakt worden?
Het kan zijn dat je sarcasme me ontgaat, maar ik heb het vermoeden dat je zelf een kleine bijdrage moet betalen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:54 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Aan wat voor bedragen moet ik denken? Opzich best grappig idee, maar ik moet er wel wat aan verdienen natuurlijk.
Juistquote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:51 schreef Duiker het volgende:
[..]
Het kan zijn dat je sarcasme me ontgaat, maar ik heb het vermoeden dat je zelf een kleine bijdrage moet betalen.
De opnames lopen nog tot half oktober.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:30 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik vind het wel leuk, ik ga me opgeven! Leuk! Alleen zijn we nu wel het huis langzaam aan het afmaken, dus weet niet wanneer die opnames gemaakt worden?
Als je toch niet van plan bent om je op te geven, dan stel ik voor je dat je niet alles hier negatief gaat zitten beïnvloedenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:44 schreef _VoiD_ het volgende:
die kans schat ik vrij grootDat je gewoon opgezadelt wordt met intratuin en blokker zooi.
Kunnen we geen mensen nomineren? Die daardoor dan aangemoedigd worden zich op te geven?quote:
Het gaat er om hoe je iets brengt. Hij zal best een punt hebben, maar ik zie hem alleen maar schrijven over homo's, domme dozen en troep en zooi. Onnodig hier.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:03 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik kan me er niet aan storen, want hij heeft wel een punt.
Alsof ze ooit jouw dure eigen spullen zomaar zouden weggooienquote:Ik heb in het afgelopen jaar allemaal zo veel mogelijk speciale (duurdere) spullen gekocht, zodat ik straks niet met Ikea zooi over zou blijven... Zou zonde zijn als ze langs komen, en ze gooien al mijn spullen weg, en kwakken er goedkope zooi in.
Wat mij betreft mag je best hier zeggen wie je voor het leukste huis in Nl in aanmerking vindt komen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:03 schreef Kwameisje het volgende:
[..]
Kunnen we geen mensen nomineren? Die daardoor dan aangemoedigd worden zich op te geven?
Ik heb er wel wat zien langskomen waar de gemiddelde TV-stylist(e) of binnenhuisarchitect nog wat van kan leren...
Leuk te horen!!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:06 schreef gex het volgende:
We kijken dit programma wel eens op de belg (VT4 geloof ik), en is zeker een van de leukere huizenprogramma´s, zeker wat de architect daar vaak laat zien wat mogelijk is, alleen wil het nog wel eens aan de prijzige kant zijn, maar in ieder geval leuk om ideeën op te doen.
Welnee joh, dat gaat in goed overleg zoals Greys al zegt en gewoon aangeven wat je smaak is.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:03 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik kan me er niet aan storen, want hij heeft wel een punt. Ik heb in het afgelopen jaar allemaal zo veel mogelijk speciale (duurdere) spullen gekocht, zodat ik straks niet met Ikea zooi over zou blijven... Zou zonde zijn als ze langs komen, en ze gooien al mijn spullen weg, en kwakken er goedkope zooi in.
Er staat duidelijk 'een kleine bijdrage', dus geen 'sloot geld'quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:00 schreef rioohhh het volgende:
Wat ik me nou altijd afvraag bij dit soort programma's (en ik zag dat het al eerder was genoemd, maar begrijp t nog niet helemaal) moet je nou zelf een sloot geld neerleggen en komen ze dan bij je filmen en doen etc.? Of worden zulke dingen vaak gesponsord?
Ik heb bijvoorbeeld na een jaar klussen haast geen geld meer over om mijn huis te laten inrichten onder het advies van een paar stylistes...
Die regel is er vast en zeker later bij gezet.. Want dat heb ik gisteren niet gezien!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Er staat duidelijk 'een kleine bijdrage', dus geen 'sloot geld'
Inderdaad, wanneer je je opgeeft moet je daar even goed naar informeren.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:27 schreef Duiker het volgende:
'Vroegah' moest je bij dergelijke programma's de materialen zelf betalen, wellicht tegen kostprijs. De manuren e.d. waren 'gratis'.
Als een styliste je huis echter duur komt inrichten, kan ik me niet voorstellen dat je alle materialen zelf moet betalen... wel een leuke om vooraf in ieder geval helder te hebben.
Ik hoorde net van mijn moeder (toen ik het vertelde) dat ze mij een jaar geleden had opgegeven voor "eigen huis", maar nooit iets terug gehoord had...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:13 schreef error_404 het volgende:
Ik heb me in het verleden wel eens voor zo'n programma opgegeven, mocht ik niet mee doen, omdat ik te veel ervaring had
Maar, klinkt als een ok programma, ben benieuwd naar het vervolg.
Dat is niet netjes en een gemiste kans met jouw paleisjequote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:01 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Ik hoorde net van mijn moeder (toen ik het vertelde) dat ze mij een jaar geleden had opgegeven voor "eigen huis", maar nooit iets terug gehoord had...
dank uquote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:45 schreef Kwameisje het volgende:
Zo, dat is best moeilijk nog... om de mooiste totaalplaatjes te kiezen, en niet de coolste klussen of de beste reportages.
Laat ik dus maar beginnen met het [voor mij] onbetwiste nr. 1 mooiste huis van Fok!
- dat huis! die tuin! de binnenkant! de materialen!
Ik nomineer WRH en Lorne's ex-truttige huis dus.
Maar het lijkt me niet dat ze geïnteresseerd zullen zijn in nederberoemdheid via SBS...
het is ook nooit goed voor ze hequote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:13 schreef error_404 het volgende:
Ik heb me in het verleden wel eens voor zo'n programma opgegeven, mocht ik niet mee doen, omdat ik te veel ervaring had
Het gaat zeker niet om een sloot geld maar dit programma heeft geen sponsors.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:00 schreef rioohhh het volgende:
Wat ik me nou altijd afvraag bij dit soort programma's (en ik zag dat het al eerder was genoemd, maar begrijp t nog niet helemaal) moet je nou zelf een sloot geld neerleggen en komen ze dan bij je filmen en doen etc.? Of worden zulke dingen vaak gesponsord?
Ik heb bijvoorbeeld na een jaar klussen haast geen geld meer over om mijn huis te laten inrichten onder het advies van een paar stylistes...
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:34 schreef Xs2Shanna het volgende:
Okee,heb me net opgegeven. Voor het Styliste stuk............... Even afwachten. Ik heb namelijk bijna alles al...
Was geen sarcasme.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:51 schreef Duiker het volgende:
[..]
Het kan zijn dat je sarcasme me ontgaat, maar ik heb het vermoeden dat je zelf een kleine bijdrage moet betalen.
P.S. dit antwoord had ik nog even gemist voor mijn eigen antwoord hierboven.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:58 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Het gaat zeker niet om een sloot geld maar dit programma heeft geen sponsors.
Er wordt gevraagd om een bijdrage afhankelijk van wat ze doen, dus daar ben je zelf bij
Wel kunnen de stylistes natuurlijk artikelen goedkoper verkrijgen dus het scheelt sowieso.
Klopt helemaalquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 04:34 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
P.S. dit antwoord had ik nog even gemist voor mijn eigen antwoord hierboven.
Elk programma kost de zenders tienduizenden tot honderdduizend per aflevering.
Als het alleen de stilisten goedkoper kunnen per aflevering, dan houdt het niet echt over voor degenen die hier aan willen mee doen... Hebben we ineens met kosten van 40 euro per uur te maken i.p.v. van 'vriendenprijsjes?'
Mijn oud Hollandse handelsgeest zegt me dat een leuk TV-programma twee kanten op moet werken; jullie moeten er aan verdienen, maar ook degene die gevolgd wordt moet er niet op achteruit gaan, maar op vooruit. Zonder 'ons' geen interessant programma.
En zeker niet voor iedereen, maar wederom (zoals bijna elk 'wonen' programma) weer alleen gericht op dezelfde doelgroep als altijd... de middenstand.
Alles gaat in overleg en er wordt een bijdrage gevraagd voor de inkoopprijs van de nieuwe spullen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 04:19 schreef EricOscuro het volgende:
Op zich lijkt het me wel interessant om even over na te denken.
Mijn vriendin en ik krijgen over 2 weken de sleutel van een (huur)woning. Op dit moment woon ik nog op mezelf (met mijn katertje) en zij met haar twee puberkinderen en haar twee poezen ook op zichzelf.
Echter we hebben wel een beperkt budget.
Daarom zou ik ook graag willen weten waaraan die "eigen bijdragen" zoal opgaan. Waarvoor moet ik eigenlijk betalen als 'we' met jullie in zee zouden gaan? Alleen voor producten, of ook voor manuren?
En welke invloed willen jullie hebben op de nieuwe inrichting? Want, ik ben niet gek... jullie moeten ook ergens mee voor de dag kunnen komen op televisie.
Ga even voor je navragen of het ook om gedeeltes van woningen gaat, kom ik op terug.quote:De grootste uitdagingen zullen zijn een zolderkamer (met nu alleen verlichting, verder niets...) om te toveren tot een kantoor/ computerkamer met ook verwarming).... en een piepkleine tuin van 10 vierkante meter toch tot een paradijsje te maken (ik heb er zelf al ideeën voor... maar nog niet volledig uitgewerkt).
Kortom, er is nog veel te doen. Nu ken ik jullie programma nog niet, maar wat ik heb begrepen is dat er niet alleen volledige woningen worden getoond, maar wellicht ook delen van woningen of zoiets?
Ik moet het natuurlijk allemaal nog met mijn vriendin overleggen...
Maar mijn PM staat open voor meer gedetailleerde informatie op mijn vragen.
Wat is er mis met spul van Ikeaquote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:03 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik kan me er niet aan storen, want hij heeft wel een punt. Ik heb in het afgelopen jaar allemaal zo veel mogelijk speciale (duurdere) spullen gekocht, zodat ik straks niet met Ikea zooi over zou blijven... Zou zonde zijn als ze langs komen, en ze gooien al mijn spullen weg, en kwakken er goedkope zooi in.
Die discussie mag in het ikea topicquote:
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:41 schreef Ml-etje het volgende:
Helaas doen ze echter geen tuinen. Dus daar kunnen ze je niet mee helpen.
Ik ga het er met mijn vriendin over hebben, nu ik vast wat antwoorden heb. En dat postzegeltuintje, ach die kan ik zelf ook wel aan.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:41 schreef Ml-etje het volgende:
Eric, je kan dan een 3D tekening krijgen die door een architect wordt gemaakt. Dit is een vrijblijvend en kosteloos advies op maat (er worden tekeningen gevraagd van de ruimte, een inschatting van de wensen en dan gaat een architect hiermee aan de slag). Helaas doen ze echter geen tuinen. Dus daar kunnen ze je niet mee helpen.
Ga er morgen proberen om ook voor te gaan zitten.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:21 schreef Beijtje het volgende:
Was dat niet de tijd van Phil & Kirstie?
Edit: die zitten nu op 17 uur zie ik nu (dan moet dit nieuwe programma wel heeeeel goed zijn, want 18 u is voor mij prime time en Phil en Kirstie waren vaste prik)...
ohja Kirstie (if you knock down this wall...) en Phil, altijd leuk.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:21 schreef Beijtje het volgende:
Was dat niet de tijd van Phil & Kirstie?
Edit: die zitten nu op 17 uur zie ik nu (dan moet dit nieuwe programma wel heeeeel goed zijn, want 18 u is voor mij prime time en Phil en Kirstie waren vaste prik)...
Haha, ja idd...quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:40 schreef WRH het volgende:
[..]
Kirstie (if you knock down this wall...)
Jup leuke tv altijd en nu maar hopen dat de dames het ook zo goed kunnenquote:Op zondag 15 augustus 2010 15:55 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Haha, ja idd...![]()
Ik vind ze echt fantastisch. Hoe ze altijd mensen op subtiele wijze laten zien dat je niet voor dát budget én een groot huis én een toplocatie én een droomkeuken kan hebben...En zij kunnen (net als wij hier in K&W
) altijd goed door dingen 'heen kijken' (Kirstie vooral door muren idd).
Ja idd. Maar het jammere van dit soort programma's vind ik dat je (itt bijv bij Phil & Kirstie) niet het eindresultaat ziet: is het huis verkocht, is het huis aangekocht, is de trap verbouwd?quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:37 schreef Ml-etje het volgende:
Oeh leuk van die rondleidingen, binnengluren
Nou die zin krijg ik nietquote:Op maandag 16 augustus 2010 18:45 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Ja idd. Maar het jammere van dit soort programma's vind ik dat je (itt bijv bij Phil & Kirstie) niet het eindresultaat ziet: is het huis verkocht, is het huis aangekocht, is de trap verbouwd?
Dat grote huis in brabant vond ik trouwens echt niks.
En dat huis dat op dat van Shanna lijkt:![]()
Krijg bijna zin een nieuw huis te kopen en op te knappen
quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:53 schreef Greys het volgende:
Welke had jij gewild Ml-etje, als je moest kiezen?
Appartement 1 of 2?
Ik denk ik toch 1
Leuk programma trouwens. Wel af en toe een beetje veel-van-hetzelfde (vergeleken met andere programma's lijkt het allemaal wel heel erg op elkaar), maar toch leuk om te kijken zo na je werk
quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:56 schreef Ml-etje het volgende:
Oh dan zou ik toch 3 nemen en daar de elementen van 2 instoppen
2 die badkamer
quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:57 schreef Ml-etje het volgende:
Oh ze dubt tussen 1 en 2
Hij richt 1 wel erg mooi in
1quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:57 schreef Greys het volgende:
[..]
3 was juist die hypermoderne, 2 had geen elementen die me aanspraken, die was gewoon enorme eh... 'leeg'Ik vond 1 het mooist, maar wel weer erg duur.
Benieuwd was ze gaat nemen
quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee dat was 2, die lege, die hij inrichtte
quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:58 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
1het is binnen het budget
Oh en ze blijven haar volgen, leuk!
quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit was woning 2, die ze koos.
Woning 1 die ze haar lieten zien was die dure
Helemaal met je eens!quote:Op maandag 16 augustus 2010 19:15 schreef WRH het volgende:
hm, ik weet het nog niet, ben nog niet 100% overtuigd van het programma.
vind het leuk dat ze verschillende elementen door elkaar gooien, mooie woning, zoektocht (zoektocht naar een woning?! economische crisis?! vinden van een woning kan nu toch echt geen probleem zijn?), verschillende architecten voor verschillende 'problemen'.
op zich een leuke formule.
geweldig huis dat eerste! dacht eerst: nee, zo'n mooi huis, waarom verkopen? tot ik zag wat ze er voor in de plaats hadden gebouwd, echt schitterend.
minder leuk:
- verbouwing (trap) vond ik erg gezocht, je moet wel echt een nono zijn om hier niet zelf uit te komen. enige toevoeging was de traplade en ohja, de leuke eigen-huis-en-tuin oplossing van de vakjes voor de fotolijstjes, niet geslaagd wat mij betreft.
- het zoals altijd in dit soort programma's: niet luisteren naar 'de klant' meisje wilde een authentieke woning, met oude details, niet verbouwen etc en daar houden ze zich gewoon niet aan.
een architect die dan opmerkt; 'nee ik ben lekker eigenwijs' ehm, nee je bent gewoon een egocentrische flapdrol die maling heeft aan zijn klanten en zijn eigen zin doordrijft, maar dat terzijde![]()
(en btw, krijgen we in de toekomst ook de daadwerkelijke verbouwing zien?)
- nog een onderdeel dat ik echt suf vond: totaal niet realistisch, leuk die verbouwing die ze gaan doen voor het meisje, maar het betreft dus een starterswoning. deze woning gaat nu geschikt gemaakt worden voor 2 samenwonende mensen die geen relatie met elkaar hebben. een starterswoning wordt zo goed als per definitie na een paar jaar weer verkocht, regel 1 is dat je daar dus niet gaat klooien met indeling en aanpassen aan je eigen redelijk unieke woonsituatie omdat je dan met een onverkoopbaar huis op de markt zit in de toekomst en dat wil je vooral niet met een starterswoning, dus ik vond dat ronduit ondoordacht en slecht advies maar daar gaat ze dus wel zelf achterkomen. vind dat ze best iets voorzichtiger met hun slechte adviezen mogen omspringen bij een starter.
en nog 1 opmerking toevoegend aan deze lange posting![]()
dat huis in de vergelijking, in Almere? (was hele korte scene) dat staat 2 straten bij mij vandaan in de wijk, vond ik erg grappig om te herkennen.
(voor de liefhebbers: http://www.funda.nl/koop/almere/huis-47694773-kiekendieflaan-1/ )
Het is 1 van de lelijkste achterlijke huizen hier in de wijk en ze raken het al jaren niet aan de straatstenen kwijt, is al meerdere keren tijdelijk van de markt geweest (zal wel iets met de inrichting te maken hebben)
morgen weer!
oh dat ben ik trouwens wel met je eens, de inrichting vond ik veel te veel cliché, was echt alsof ze gewoon met een woonblaadje naar de winkel was gegaan en geroepen had 'doe mij die ma'quote:Op maandag 16 augustus 2010 19:26 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Helemaal met je eens!
(Behalve wat betreft dat eerste huis waar we binnen mochten kijken, dat vond ik gewoon nep en een nep oud huis, dat moet je niet willen. En de inrichting was veel te veel gestyled en volgens het boekje. Maar goed, smaken verschillen gelukkig)
Ok dan zijn we het toch eensquote:Op maandag 16 augustus 2010 19:33 schreef WRH het volgende:
[..]
oh dat ben ik trouwens wel met je eens, de inrichting vond ik veel te veel cliché, was echt alsof ze gewoon met een woonblaadje naar de winkel was gegaan en geroepen had 'doe mij die ma'
beetje jammer wel, maar het huis zelf van binnen, zo heerlijk ruim, sauna, zwembad, walk in closet
Ah dat zegt genoegquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:51 schreef Beijtje het volgende:
Ik half, was bezig fotoboek te maken ondertussen. Maar het was niet zo boeiend dat ik mijn aandacht er bij kon houden, dus het fotoboek is nu wel af
mja, moet eerlijk zeggen dat ik bij nader inzien vind dat het wel meeviel eigenlijk.quote:Op maandag 16 augustus 2010 19:42 schreef Greys het volgende:
Goed commentaar WRH en gedeeltelijk ook mee eens
Echter, die verbouwing voor dat meisje dat een inwonende vriendin krijgt, ik heb niet zo heel goed opgelet bij de uitleg van die verbouwing, maar zij kreeg toch gewoon haar eigen wat grotere slaapkamer? Ik bedoel, dat zou op zich ook best in de smaak kunnen vallen bij eventuele volgende kopers toch?
Jij bedoelt dat volgende kopers dan liever een kleinere 2e slaapkamer hadden/hielden, toch? Of werd het nog veel ingrijpender veranderd?
check, lief en ik gekeken, weinig kunnen verstaan omdat we er zelf samen telkens doorheen praten overigens dus kan zijn dat we wat gemist hebben hier en daar.quote:
Oja, die is er ook nog, die is ook leuk! Ook van de BBC idd. Ik bedoelde iets anders, dat programma (heeft vaak afleveringen van een paar jaar geleden) met die man, ik weet zijn naam even niet meer, die gaat dan bijzondere verbouwingen van mensen volgen. Volgens mij heet het iets met bouw je eigen droomhuis ofzo. Meestal mensen die hun hele hebben en houwen opgeven om een jaar zelf te bouwen ofzo, heel oude schuur verbouwen of een heel huis nieuw bouwen. Vaak ook met vernieuwende ideeën over duurzaamheid enzo. Altijd aparte projecten in elk geval. En nu bedenk ik me, de BBC heeft nóg een leuk programma, maar weet niet of dat ook in NL wordt uitgezonden, maar daarin volg je mensen die huizen op de veiling kopen en helemaal opknappen, volgens mij is dat homes under the hammer. Dat is trouwens net zoiets als dat Amerikaanse programma (ook op SBS geloof ik) waar ze huizen "flippen", dat is ook superleuk.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:21 schreef WRH het volgende:
eens, ben gek op phil en kirstie en hoe heet ze, die blonde die huizen volgt die helemaal verbouwd werden voor de verkoop, ze geeft dan tips vanuit haar eigen werkervaring mbt indeling en winstmarge etc. later in de afleveringen is ze zwanger geweest, weet haar naam niet meer, maar die vond ik ook briljant. (is dat ook het bbc programma dat jij bedoeld?)
Inderdaad, helemaal mee eens...quote:inderdaad de herhalingen in huizenjacht vind ik vervelend, telkens weer dat zoeklijstje, voel me dan alsof ik een 65+ toets afleg (hoeveel heb je onthouden?), de verkooppraatjes en de veelvuldige open deuren.
vind de 2 verbouwingen / aanpassingen die we nu gezien hebben echt gezocht en bedacht omdat ik mij niet kan voorstellen dat iemand daar nu werkelijk niet uitkomt zelf.
Ja precies, die!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:05 schreef WRH het volgende:
oh ik weet al welke je bedoelt, die bijna kale maar super aardige integere man en die vaak prachtige bouwprojecten zoals die waterput met toren van 7 hoog enzo, prachtige huizen altijd en vaak hele aparte alternatieve mensen. (dat schuifdak in dat moderne huisje zonder muren) .
ja leuk is die!
(en heel aanstekelijk muziekje)
homes under the hammer kijk ik ook wel eens ja, vind ik altijd grappig, van die enorme bouwvallen of bouwgronden met onkruid 2 meter hoog.
hm, bbc lijkt gewoon wel veel meer leuke verbouwingsprogramma's te hebben
Ja, misschien is dat het wel, dat het daar te veel op gericht is. Hier heb je natuurlijk ook gewoon minder betaalbare 'juweeltjes' en 'ruwe diamanten' over (denk ik). In Engeland heb je zoveel ruimte en oude schuren en weet ik wat, die ook nog gewoon te betalen zijn. Of mooi gelegen plekken om iets nieuw te bouwen. Hier komt het dan toch allemaal minder tot zijn recht, misschien, doordat alles zo volgebouwd is.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:22 schreef Bklusser het volgende:
Ben ik met de bovenstaande posters eens. Maar voor mij komt dat voornamelijk doordat de BBC programma's meer gericht zijn op het huis zelf.
In nederland vind ik het veeels te veel gaan over de inrichting en een tuttig bloemetje hier of daar.
Hoe iemand een krot kan omtoveren in een paleis is veel leuker. Natuurlijk hoort daar passende inrchting bij, maar de nadruk zie ik liever op het huis dan op de styling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |