quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee dat was 2, die lege, die hij inrichtte
quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:58 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
1het is binnen het budget
Oh en ze blijven haar volgen, leuk!
quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit was woning 2, die ze koos.
Woning 1 die ze haar lieten zien was die dure
Helemaal met je eens!quote:Op maandag 16 augustus 2010 19:15 schreef WRH het volgende:
hm, ik weet het nog niet, ben nog niet 100% overtuigd van het programma.
vind het leuk dat ze verschillende elementen door elkaar gooien, mooie woning, zoektocht (zoektocht naar een woning?! economische crisis?! vinden van een woning kan nu toch echt geen probleem zijn?), verschillende architecten voor verschillende 'problemen'.
op zich een leuke formule.
geweldig huis dat eerste! dacht eerst: nee, zo'n mooi huis, waarom verkopen? tot ik zag wat ze er voor in de plaats hadden gebouwd, echt schitterend.
minder leuk:
- verbouwing (trap) vond ik erg gezocht, je moet wel echt een nono zijn om hier niet zelf uit te komen. enige toevoeging was de traplade en ohja, de leuke eigen-huis-en-tuin oplossing van de vakjes voor de fotolijstjes, niet geslaagd wat mij betreft.
- het zoals altijd in dit soort programma's: niet luisteren naar 'de klant' meisje wilde een authentieke woning, met oude details, niet verbouwen etc en daar houden ze zich gewoon niet aan.
een architect die dan opmerkt; 'nee ik ben lekker eigenwijs' ehm, nee je bent gewoon een egocentrische flapdrol die maling heeft aan zijn klanten en zijn eigen zin doordrijft, maar dat terzijde![]()
(en btw, krijgen we in de toekomst ook de daadwerkelijke verbouwing zien?)
- nog een onderdeel dat ik echt suf vond: totaal niet realistisch, leuk die verbouwing die ze gaan doen voor het meisje, maar het betreft dus een starterswoning. deze woning gaat nu geschikt gemaakt worden voor 2 samenwonende mensen die geen relatie met elkaar hebben. een starterswoning wordt zo goed als per definitie na een paar jaar weer verkocht, regel 1 is dat je daar dus niet gaat klooien met indeling en aanpassen aan je eigen redelijk unieke woonsituatie omdat je dan met een onverkoopbaar huis op de markt zit in de toekomst en dat wil je vooral niet met een starterswoning, dus ik vond dat ronduit ondoordacht en slecht advies maar daar gaat ze dus wel zelf achterkomen. vind dat ze best iets voorzichtiger met hun slechte adviezen mogen omspringen bij een starter.
en nog 1 opmerking toevoegend aan deze lange posting![]()
dat huis in de vergelijking, in Almere? (was hele korte scene) dat staat 2 straten bij mij vandaan in de wijk, vond ik erg grappig om te herkennen.
(voor de liefhebbers: http://www.funda.nl/koop/almere/huis-47694773-kiekendieflaan-1/ )
Het is 1 van de lelijkste achterlijke huizen hier in de wijk en ze raken het al jaren niet aan de straatstenen kwijt, is al meerdere keren tijdelijk van de markt geweest (zal wel iets met de inrichting te maken hebben)
morgen weer!
oh dat ben ik trouwens wel met je eens, de inrichting vond ik veel te veel cliché, was echt alsof ze gewoon met een woonblaadje naar de winkel was gegaan en geroepen had 'doe mij die ma'quote:Op maandag 16 augustus 2010 19:26 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Helemaal met je eens!
(Behalve wat betreft dat eerste huis waar we binnen mochten kijken, dat vond ik gewoon nep en een nep oud huis, dat moet je niet willen. En de inrichting was veel te veel gestyled en volgens het boekje. Maar goed, smaken verschillen gelukkig)
Ok dan zijn we het toch eensquote:Op maandag 16 augustus 2010 19:33 schreef WRH het volgende:
[..]
oh dat ben ik trouwens wel met je eens, de inrichting vond ik veel te veel cliché, was echt alsof ze gewoon met een woonblaadje naar de winkel was gegaan en geroepen had 'doe mij die ma'
beetje jammer wel, maar het huis zelf van binnen, zo heerlijk ruim, sauna, zwembad, walk in closet
Ah dat zegt genoegquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:51 schreef Beijtje het volgende:
Ik half, was bezig fotoboek te maken ondertussen. Maar het was niet zo boeiend dat ik mijn aandacht er bij kon houden, dus het fotoboek is nu wel af
mja, moet eerlijk zeggen dat ik bij nader inzien vind dat het wel meeviel eigenlijk.quote:Op maandag 16 augustus 2010 19:42 schreef Greys het volgende:
Goed commentaar WRH en gedeeltelijk ook mee eens
Echter, die verbouwing voor dat meisje dat een inwonende vriendin krijgt, ik heb niet zo heel goed opgelet bij de uitleg van die verbouwing, maar zij kreeg toch gewoon haar eigen wat grotere slaapkamer? Ik bedoel, dat zou op zich ook best in de smaak kunnen vallen bij eventuele volgende kopers toch?
Jij bedoelt dat volgende kopers dan liever een kleinere 2e slaapkamer hadden/hielden, toch? Of werd het nog veel ingrijpender veranderd?
check, lief en ik gekeken, weinig kunnen verstaan omdat we er zelf samen telkens doorheen praten overigens dus kan zijn dat we wat gemist hebben hier en daar.quote:
Oja, die is er ook nog, die is ook leuk! Ook van de BBC idd. Ik bedoelde iets anders, dat programma (heeft vaak afleveringen van een paar jaar geleden) met die man, ik weet zijn naam even niet meer, die gaat dan bijzondere verbouwingen van mensen volgen. Volgens mij heet het iets met bouw je eigen droomhuis ofzo. Meestal mensen die hun hele hebben en houwen opgeven om een jaar zelf te bouwen ofzo, heel oude schuur verbouwen of een heel huis nieuw bouwen. Vaak ook met vernieuwende ideeën over duurzaamheid enzo. Altijd aparte projecten in elk geval. En nu bedenk ik me, de BBC heeft nóg een leuk programma, maar weet niet of dat ook in NL wordt uitgezonden, maar daarin volg je mensen die huizen op de veiling kopen en helemaal opknappen, volgens mij is dat homes under the hammer. Dat is trouwens net zoiets als dat Amerikaanse programma (ook op SBS geloof ik) waar ze huizen "flippen", dat is ook superleuk.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:21 schreef WRH het volgende:
eens, ben gek op phil en kirstie en hoe heet ze, die blonde die huizen volgt die helemaal verbouwd werden voor de verkoop, ze geeft dan tips vanuit haar eigen werkervaring mbt indeling en winstmarge etc. later in de afleveringen is ze zwanger geweest, weet haar naam niet meer, maar die vond ik ook briljant. (is dat ook het bbc programma dat jij bedoeld?)
Inderdaad, helemaal mee eens...quote:inderdaad de herhalingen in huizenjacht vind ik vervelend, telkens weer dat zoeklijstje, voel me dan alsof ik een 65+ toets afleg (hoeveel heb je onthouden?), de verkooppraatjes en de veelvuldige open deuren.
vind de 2 verbouwingen / aanpassingen die we nu gezien hebben echt gezocht en bedacht omdat ik mij niet kan voorstellen dat iemand daar nu werkelijk niet uitkomt zelf.
Ja precies, die!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:05 schreef WRH het volgende:
oh ik weet al welke je bedoelt, die bijna kale maar super aardige integere man en die vaak prachtige bouwprojecten zoals die waterput met toren van 7 hoog enzo, prachtige huizen altijd en vaak hele aparte alternatieve mensen. (dat schuifdak in dat moderne huisje zonder muren) .
ja leuk is die!
(en heel aanstekelijk muziekje)
homes under the hammer kijk ik ook wel eens ja, vind ik altijd grappig, van die enorme bouwvallen of bouwgronden met onkruid 2 meter hoog.
hm, bbc lijkt gewoon wel veel meer leuke verbouwingsprogramma's te hebben
Ja, misschien is dat het wel, dat het daar te veel op gericht is. Hier heb je natuurlijk ook gewoon minder betaalbare 'juweeltjes' en 'ruwe diamanten' over (denk ik). In Engeland heb je zoveel ruimte en oude schuren en weet ik wat, die ook nog gewoon te betalen zijn. Of mooi gelegen plekken om iets nieuw te bouwen. Hier komt het dan toch allemaal minder tot zijn recht, misschien, doordat alles zo volgebouwd is.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:22 schreef Bklusser het volgende:
Ben ik met de bovenstaande posters eens. Maar voor mij komt dat voornamelijk doordat de BBC programma's meer gericht zijn op het huis zelf.
In nederland vind ik het veeels te veel gaan over de inrichting en een tuttig bloemetje hier of daar.
Hoe iemand een krot kan omtoveren in een paleis is veel leuker. Natuurlijk hoort daar passende inrchting bij, maar de nadruk zie ik liever op het huis dan op de styling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |