Je geeft de oplossing zelf al aan. Minder praten, meer doen. D.w.z. wat meer ballen tonen (letterlijk en figuurlijk). Je nodigt een vrouw bij je thuis uit zodat je voor haar kunt koken en daarna gezellie met zn twee dineren, MAAR niet te cozy zoals je in films ziet met kaarslicht erbij enzo. Daarna ga je gezellig filmpje kijken op de bank. Je zorgt ervoor dat je pal naast haar zit, of halfliiggend is eigenlijk beter, met haar hoofd/rug steunend op je borstkas. Je armen rustig op haar buik, totaal ontspannen. Nu komt de cruciale stap: je kust voorzichtig op haar wang - en als de situatie dat toe laat - in haar nek. Ondertussen wrijf je met je handen over haar buik en subtiel langs de borsten (niet erop!! er langs). Aan de oorlellen sabbelen kan ook wonderen doen....quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:09 schreef dionysos18 het volgende:
[..]
Ik ben het 100% met je eens, maar hoe kom je in zo'n 'flow' ??
Meer met vrouwen praten, zeggen mensen dan. Maar ja, dat doe ik dus al jaren.
Wellicht moet je toch een beetje je patroon aanpassen. In housefeesten leer je geen meisjes kennen, en naar restaurants ga je pas als je een date hebtquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:18 schreef dionysos18 het volgende:
[..]
Ok, mooie post. Ik ben sterk geinteresseerd in: politiek, filosofie, muziek, films, reizen.
Ik hou van 'goede gesprekken' daar over.
Ik werk bij een buitenlandse bank en ik schrijf freelance over muziek en politiek.
Daarnaast ga ik graag uit, naar restaurants, bars in verschillende steden en ik ga graag naar housefeesten voor de liefhebbers, zeg maar.
Verder knap ik enorm af op skihutbars, sbs6 en pvv-stemmers.
Ok, ik kom hier later nog op terug...
Ok, noted. Staat idd ook op mijn lijstje.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:50 schreef ioko het volgende:
De tip over feedback is een hele goede. Vraag eens feedback aan mensen die je kennen. Dan heb ik het over je vrienden, maar meer nog over vriendinnen van je vrienden. Hoe kom je op deze dames over. Ze zullen je waarschijnlijk eerlijk commentaar geven.
Nee, ik ben er zeker niet ontspannen over. Maar dat is weer het verhaal van de vicieuze cirkel.quote:Mijn idee is dat je vastzit in een bepaald patroon: je denkt dat het contactueel wel goed loopt, maar daarnaast ben je er zo onzeker over dat ik me niet kan voorstellen dat je ontspannen met vrouwen omgaat. En die ontspanning is een van de belangrijkste eigenschappen die je hierin ten toon moet spreiden! Ik denk dat Laforest zeer ontspannen in zijn contact met vrouwen staat): vindt hij het niet spannend? Tuurlijk wel, maar hij laat dat niet merken.
Ja, deze optie is de eerste op mijn lijst, gaat waarschijnlijk dit jaar nog gebeuren met een vriend.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:01 schreef Leonidas82 het volgende:
waarom richt je je alleen op Nederlandse vrouwen? Wel eens gedacht aan een kijkje buiten de grens? Russische, Oekraïense en ander Oost-Europese vrouwen zijn doorgaans minder veeleisend dan Nederlandse vrouwen, vaak nog knapper en leuker in de omgang en het zijn beslist niet allemaal golddiggers.
Je vergroot je kansen aanzienlijk door de focus te leggen op dat soort vrouwen. Misschien een paar maanden rondtrekken door Rusland? Succes verzekerd!
Nee, gewoon biologisch extreem gefrustreerde reactie op jarenlang droog staanquote:Beide reacties hierboven beantwoorden niet de vraag wat je ervan zou verwachten. Denk je bijvoorbeeld werkelijk dat het daarna makkelijker is om op vrouwen af te stappen? En op grond waarvan dan? etc.
Ok, staat ook genoteerdquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:00 schreef Zeurnietzo het volgende:
[..]
Eens. Probeer eerst maar eens met vrouwen om te gaan op die manier en zo wat te leren van hoe vrouwen bepaalde dingen doen. Dan kom je minder over als zo'n droge gast die gewoon bestaat. Ga desnoods met een paar vrouwen vrijwilligerswerk doen (boeit niet als ze vijftig zijn). Vrouwen kennen namelijk andere vrouwen (nichtjes, dochters, buurmeisjes) en als ze jou een toffe peer vinden, heb je kans dat je die dan op een barbecue of op de koffie ook ontmoet.
Alleen met je vrienden uitgaan werkt voor jou blijkbaar niet. Misschien voel je je ook geremd om meiden aan te spreken als je met je vrienden bent, omdat je dan denkt dat je voor schut staat als het weer niet lukt. Dus probeer maar in die friendszone te komen van een aantal vrouwen en wie weet kom je in zo'n ander sfeertje wel iemand tegen.
wil ik je wel even wijzen op een paar nare ervaringen van een 'niet zo beste' maat van mij die dit ook gedaan heeft.. hij zat ook in zo'n fase als jou (incl. drugsprobleem en overgewicht)quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:10 schreef dionysos18 het volgende:
[..]
Ja, deze optie is de eerste op mijn lijst, gaat waarschijnlijk dit jaar nog gebeuren met een vriend.
Ook gewoon lol hebben en kijken wat er gebeurt, maar misschien goede optie om dingen uit te proberen inderdaad.
Nee, het eerste. Maar dan nog steeds ben ik niet echt super ad-rem en dominant in gesprekken natuurlijk. Hoeft voor mij persoonlijk ook niet, maar ik val wel minder snel op zo.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:17 schreef Dipkip het volgende:
Bedoel je met traag in de communicatie dat je zo iemand bent die even nadenkt voor ie antwoord geeft en daarom soms ondersneeuwt in gesprekken met mensen die iedere stilte onmiddelijk opvullen door zelf te gaan praten, of ben je echt traag-traag dat mensen zich afvragen of je wat mankeert zeg maar?
Van alles, 1 of 2 die net zijn als ik en ook 2 of 3 die extreem veel vrouwen hebben gehad. Rest zit er tussen in. En allemaal even goede vrienden.quote:En wat je zegt over een jongensjongen zijn, wat voor vrienden heb je eigenlijk? Zitten daar mannen bij die makkelijk meisjes versieren of vinden jullie het allemaal lastig?
Toch is het zo. Ik heb er 15 jaar de tijd voor gehad. En ik wil ook niet zeggen dat ik alles perfect heb uitgvoerd, maar wel zo goed mogelijk naar mijn omstandigheden.quote:Wat je zegt is:
• Dat je zowel jezelf bent geweest als je anders hebt voorgedaan
• De zaak eerst meer vanuit gevoel, dan weer vanuit verstand hebt benaderd
• Zowel zoveel mogelijk als zo min mogelijk initiatief hebt genomen
• Bovenstaande allemaal overtuigd (en/of bewust), (al dan niet geveinsd) zelfverzekerd en 'vanuit het hart'
Dat klinkt dan inderdaad als een vrij grote uitdaging (...).
Ik vind mezelf helemaal niet defensief eigenlijk. Ik vind jou wel offensief, daarentegen...quote:En dan nog iets. Wie kan het ene zak schelen dat jij gesprekken met vrouwen niet interessant vindt? Die vrouwen in ieder geval niet. Voor jou tien anderen (chinezen niet meegerekend). Ik begrijp dat je je in een lastige situatie bevindt maar uit je (toch enigszins defensieve) reacties op de meest uiteenlopende tips van vele posters klinkt toch ook een dosis zelfmedelijden (of iets in die richting) door. En dat komt allerminst aantrekkelijk over (en ik val niet eens op mannen).
Ja logisch. Maar op zich is het dus meer gewoon hoe jij als persoon bent. Je komt slim over, je hebt sociale dingen ook wel door, je studierichting zal ook niet volledig uit de lucht zijn komen vallen. Alleen ben je dus een rustig type, iemand die je moet leren kennen om te gaan waarderen, niet een van de flitsende eerste indruk zeg maar. Herken je jezelf daar een beetje in? Ik denk dat als je zo'n type bent je misschien je een beetje kunt richten op de wat rustiger, verlegener meisjes. Het is misschien eng voor jou dat je dan niet meteen eenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:41 schreef dionysos18 het volgende:
Nee, het eerste. Maar dan nog steeds ben ik niet echt super ad-rem en dominant in gesprekken natuurlijk. Hoeft voor mij persoonlijk ook niet, maar ik val wel minder snel op zo.
Haar wat langer laten groeien, nu lijk je een achtienjarige met een wijkende haargrens.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:15 schreef Nightanimal het volgende:
Niet getreurd dionysos, ik zit in precies hetzelfde schuitje.
Oh...dames, foto in fotoboek.![]()
Ik zou wel willen maar ik heb een hele nare kruin, waardoor lang haar heel raar valt.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:18 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Haar wat langer laten groeien, nu lijk je een achtienjarige met een wijkende haargrens.
Of bedoelde je dat niet toen je op je fotoboek wees?
Kan een goeie kapper daar niet wat mee dan want je hebt nu een beetje zo die look van die jongen is te oud om er zo jong uit te zien, weet je wel. Het benadrukt nu je voorhoofd zo. Ik bedoel niet Jort Kelder lang maar gewoon net wat langer dat je niet overal je schedel tussen de haartjes door ziet. Centimetertje of anderhalf langer.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:22 schreef Nightanimal het volgende:
Ik zou wel willen maar ik heb een hele nare kruin, waardoor lang haar heel raar valt.
En het er nog waziger uit ziet. die foto is van 4 jaar gelden btw
Ja oké, thanks!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:33 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Kan een goeie kapper daar niet wat mee dan want je hebt nu een beetje zo die look van die jongen is te oud om er zo jong uit te zien, weet je wel. Het benadrukt nu je voorhoofd zo. Ik bedoel niet Jort Kelder lang maar gewoon net wat langer dat je niet overal je schedel tussen de haartjes door ziet. Centimetertje of anderhalf langer.
Ik ben een beetje een haarsnob bij mannen sorry
Je bent nog maagd?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:15 schreef Nightanimal het volgende:
Niet getreurd dionysos, ik zit in precies hetzelfde schuitje.
Oh...dames, foto in fotoboek.![]()
God nee toch, toch niet meer van die oostblok/thaise import sletjes hier in Nederlandquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:01 schreef Leonidas82 het volgende:
waarom richt je je alleen op Nederlandse vrouwen? Wel eens gedacht aan een kijkje buiten de grens? Russische, Oekraïense en ander Oost-Europese vrouwen zijn doorgaans minder veeleisend dan Nederlandse vrouwen, vaak nog knapper en leuker in de omgang en het zijn beslist niet allemaal golddiggers.
Je vergroot je kansen aanzienlijk door de focus te leggen op dat soort vrouwen. Misschien een paar maanden rondtrekken door Rusland? Succes verzekerd!
Als ik alles goed begrijp, ben je niet uitdagend genoeg voor vrouwen, je kunt wel goed met ze praten, dan val je als snel in de friendzone. Je moet iemand proberen te boeien, niet met neppigheid, maar door het leven in eigen hand te nemen, dingen te ondernemen, en jezelf durven te laten zien, wat je hier al doet!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:27 schreef Purunematu het volgende:
Maar even een kloontje aangemaakt,
@ TS ik zit met ongeveer hetzelfde probleem:
Ben zelf 21 en tot nu toe heb ik nog nooit een vriendin gehad, ga met regelmaat uit (Cafe's, studentenbar etc.) maar zonder succes, ik heb daarintegen ontzettend veel vriendinnnen die gewoon vriendinnen zijn, kan het altijd goed met hun vinden en hun met mij maar daar is nooit meer uit voortgekomen, de meeste hebben al een vriend en diegene die nog single zijn, zien mij als 1 van hun beste vrienden en daar blijft het bij. Ik leer deze meiden meestal kennen in een bar oid, dus aan het in contact komen met een leuke meid ligt het bij mij niet. Het lijkt er alleen op dat ik altijd de vriend ben waarbij ze steun zoeken of een gezellige avond mee willen borrelen, maar niet de persoon waarmee ze graag een relatie mee willen aangaan.
Ik heb tot op heden nog niet uit kunnen vinden waarom het elke keer opnieuw op zo een manier uitloopt. Ik heb een vriendelijke persoonlijkheid en sta altijd open voor andermans verhalen en leef automatisch mee met de persoon met wie ik spreek. Ik heb op mijn opleiding de pech gehad dat er geen vrouwen aanwezig zijn (MBO ICT, een opleiding waarin het vinden van een dame zeldzaam is).
Ik vraag mezelf steeds af wat ik "fout" doe, ik ben niet gefrustreerd etc en ga ook niet een cafe binnen met het idee "Ik moet nu iemand vinden voor een relatie", ik zou het alleen fantastisch vinden om eens een vriendin te hebben waarmee ik verdere stappen kan ondernemen en waarmee ik mijn leven kan delen.
Hebben jullie enige suggesties/tips, of zien jullie wat ik "verkeerd" doe?
Alvast hartelijk dank voor jullie tijd!
p.s. ben nog maagd hier, en niet van plan om het zoals de ts het "oploste" naar een prostitue te gaan.
ik ben 1.83m dus vrij gemiddeld.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:59 schreef iramo88 het volgende:
Okeoke, nee dat snap ik dat je dan in een lullig situatie terecht komt waar jij het mikpunt bent van de groep.
En dat is kut, I know.
Maar, heb je er zeg maar over gelogen dan over het-geen-maagd-meer-zijn ?
Misschien dat je 1 vriendin kan vertrouwen die het niet tegen de hele groep zegt en jou als het ware tips kan geven![]()
Eigenlijk snap ik het niet dat je nog steeds maagd bent. Gezien je lengte ben je een lustobject voor vrouwen hahaIk ben zelf 2 meter en geloof mij vrouwen vinden dat mooi !
Misschien een andere kledingstyle aan meten? Niet dat ik weet hoe je gekleed gaat, maar misschien knappen ze daar op af?
Ik praat in de groep meestal gewoon mee zodat ik er geen irritante opmerkingen over krijg dus idd "lieg" ik er over.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:59 schreef iramo88 het volgende:
Okeoke, nee dat snap ik dat je dan in een lullig situatie terecht komt waar jij het mikpunt bent van de groep.
En dat is kut, I know.
Maar, heb je er zeg maar over gelogen dan over het-geen-maagd-meer-zijn ?
Misschien dat je 1 vriendin kan vertrouwen die het niet tegen de hele groep zegt en jou als het ware tips kan geven![]()
Eigenlijk snap ik het niet dat je nog steeds maagd bent. Gezien je lengte ben je een lustobject voor vrouwen hahaIk ben zelf 2 meter en geloof mij vrouwen vinden dat mooi !
Misschien een andere kledingstyle aan meten? Niet dat ik weet hoe je gekleed gaat, maar misschien knappen ze daar op af?
Ik ben nu 19 bijna 20 en heb hetzelfde probleem, ik heb genoeg vrienden, ik ben niet de lelijkste/dikste gast, En ik heb een goede baan!, en ik heb snelle vingers(want gitaar/bas/toetsen) maar toch heb ik nog nooit iets met een meisje gedaan.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 00:57 schreef dionysos18 het volgende:
Ja, inderdaad, daar is weer zo'n triest topic...
Ik ben nu 29 jaar oud en heb nog nooit met een meisje/vrouw gezoend. Ik heb me twee jaar geleden laten ontmaagden door een hoertje. Echt bijzonder was dat niet overigens, ben het alweer bijna vergeten.
Voor de rest heb ik wel een prima leven eigenlijk, mag niet klagen. Ik vraag me ook wel eens af of dat me weerhoudt van echte paniekaanvallen ofzo. Ik ben afgestudeerd, heb werk, aardig wat vrienden (maar: geen vriendinnen) en ga dus ook regelmatig uit. Ik zie er normaal uit, slank, geen enorme adonis maar ook geen afwijkingen ofzo. Bovendien is niemand perfect, ik zie genoeg vreemde gasten met een vriendin. Ook mijn babbel is redelijk en ik durf altijd mezelf te zijn tijdens gesprekken.
Hoe kan dit dan allemaal ? Ik heb echt geen idee hoe ik nog vooruit moet komen.
Ik vraag me af of er meer mensen zijn (geweest) hier met deze problemen? Hoe kijken jullie hier tegen aan?
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 02:22 schreef iramo88 het volgende:
Aha, okee.. Je hebt jezelf wel in een benarde situatie gebracht ivm adviezen die je zou kunnen vagen maar ik geef je geen ongelijk dat je dat doet, ik snap het wel.
Ik denk dat als ze echt een vriendin van je is, ze ook vast wel haar mond dicht houdt.
Als ze erover praten met iemand dan weetje gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt toch!
Je moet eigenlijk vooral geen druk zetten achter het feit dat je maagd bent.
Dat maakt niks uit, hoe kut jij het misschien ook vind.
Het moet soepel gaan, als jij uitgaat moet je niet er niet de hele tijd in je hoofd rondspoken; Oh ik moet scoren vandaag! Vandaag moet het me echt lukken, anders lukt het nooit meer!
Ik weet niet of je dat doet? Maar als je dat doet is dat heel erg fout. Want die uitstraling straal je dan ook uit. Probeer smooth over te komen, niet te dik erop als je met vrouwen praat.
De vriendinnen van jou vinden jou denk ik een heel erg leuke aardige jongen, maar vinden je te braaf.
Je mag best ouwehoeren als je met vrouwen praat, mits je het op de juiste manier doet en niet al te desperate over komt.
Wat betreft je looks zit het wel snor denk ik!
Zoals ik al eerder had geschreven, ik ben niet het type dat alleen denk van ik moet scoren, ik ga eigenlijk altijd uit met de mindset van "eens zien wie ik vandaag leer kennen" dan de mindset "sexsexsexsexsex"quote:Op ]woensdag 11 augustus 2010 schreef Purunematu het volgende:
Ik vraag mezelf steeds af wat ik "fout" doe, ik ben niet gefrustreerd etc en ga ook niet een cafe binnen met het idee "Ik moet nu iemand vinden voor een relatie", ik zou het alleen fantastisch vinden om eens een vriendin te hebben waarmee ik verdere stappen kan ondernemen en waarmee ik mijn leven kan delen.
haha datingsites, vrouwen worden overstelpt met berichtjes, als het 1 plaats is waar je een vrouw niet kan overtuigen is het wel op internet. Ik heb verschillende jaren op alle datingsites gestaan die er bestaan.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 02:37 schreef iramo88 het volgende:
Weetje wat je trouwens ook kunt doen.
Misschien klinkt het heel erg dom, maar maak een profiel site aan op Badoo of Tagged. Zet daar een paar foto's op steek er eventjes wat tijd in en geef commentaar op foto's van vrouwen.
Op tagged heb je volgens mij zon Meet-Me achtig iets zitten.
Waar je dus ja of nee kan klikken op een desbetreffende foto die op het beeldscherm komt.
Die vrouw kan dus zien of jij op ja of nee gedrukt hebt, hetzelfde geld voor jou profifel foto.
Ik zeg niet dat je massaal moet gaan internetdaten, alhoewel dat is een mogelijkheid.
Maar misschien is dit een leuk opstapje om wat meer zelfvertrouwen te krijgen?
Excuus daarvoor.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:48 schreef dionysos18 het volgende:
Ik vind mezelf helemaal niet defensief eigenlijk. Ik vind jou wel offensief, daarentegen...
En dit verbaast mij dus ook gigantisch. 30 contacten via datingsites zonder enig perspectief? What. The. Fuck? Kijk je wel met twee ogen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 01:05 schreef dionysos18 het volgende:
[..]
Ben ik momenteel nog mee bezig, maar na zo'n 30 contacten zonder perspectief nog niet echt hoopvol.
Van die 30 had ie toch op z'n minst een stuk of 5 kunnen batsen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 06:32 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
En dit verbaast mij dus ook gigantisch. 30 contacten via datingsites zonder enig perspectief? What. The. Fuck? Kijk je wel met twee ogen?
Precies.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 08:00 schreef laforest het volgende:
[..]
Van die 30 had ie toch op z'n minst een stuk of 5 kunnen batsen.
Ja inderdaad, dat zijn sowieso van die hopeloze vrouwen en of vrouwen die puur seks willen omdat ze te druk zijn met een carrière.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 08:10 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Precies.
Tijdens het fietsen dacht ik er nog eens over na. Natuurlijk heb je met de allermeeste vrouwen geen seks, dat geldt voor iedereen. Maar 0 op 30, dat is echt een prestatie. Zeker bij de wat behoeftiger populatie van een datingsite, zou ik zo denken.
Weet je dat zeker? Je waait bijna weg. Vrouwen willen vaak wel een beetje 'een echte vent' en geen bonenstaak. Dus ga eens wat vaker naar de McDonalds.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:51 schreef Purunematu het volgende:
@Iramo88
Ik ben 1.92m lang en weeg op het moment 61.5KG dus voor mij zal het aan mijn gewicht/lengte niet snel liggen, Ben lichtgebouwd (zit in de familie).
Haha, was het maar zo makkelijk, zoals ik al zei, het zit in de familie. Ik kan eten wat ik wil en ik kom geen gram aan. Heb al eerder geprobeerd om richting de 70kg te gaan maar wat ik ook doe, geen grammetje.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:15 schreef Silenus het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Je waait bijna weg. Vrouwen willen vaak wel een beetje 'een echte vent' en geen bonenstaak. Dus ga eens wat vaker naar de McDonalds.
Ik kan me wel in de OP verplaatsen. Het hangt er ook vanaf hoe je bent: Ik ben zelf heel rustig, ik maak me superdruk waarom ik nooit de vrouwen om me heen heb waaien (echter wel getrouwd geweest, en een MILF gehad op 21quote:
Het is al lang niet meer zo dat alleen de verlegen, puisterige mannen geen vriendin meer kunnen krijgen hoor.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:47 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Oh en kijk eens rond naar inderdaad de wat meer verlegen meisjes, of kijk eens rond bij singel vrienden van familie en kenissen. Misschien daar iemand van uit vragen? Dan ligt er zowieso minder druk op als bij het uitgaan lijkt me (ik zou het niet weten, ik heb een hekel aan kroegtijgeren en stappenzie de lol er niet van in
)
Hey, ik zeg ook niet dat 'Geluk > vrouwen' makkelijk is. Het is geen 'easy fix'. Volgens mij is die er niet.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:47 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Ik kan me wel in de OP verplaatsen. Het hangt er ook vanaf hoe je bent: Ik ben zelf heel rustig, ik maak me superdruk waarom ik nooit de vrouwen om me heen heb waaien (echter wel getrouwd geweest, en een MILF gehad op 21), alleen nu weet ik in godsnaam niet hoe het weer zou moeten.
Waar ik me in kan verplaatsen, is dat als het tegenzit het heel erg makkelijk is om juist de negatieve punten te onthouden. En die vergroot je 100 maal uit telkens als er weer een week voorbij is en je weer moederziel alleen in je bed ligt.
Automatisch schiet je ieder advies af, want hey, het is toch al mis gegaan? (Als introvert persoon heb ik dat zelf ook heel erg snel, ik moet er echt tegen vechten om het mij niet te laten gebeuren).
Wat ik denk dat OP kan helpen, en ik verval hiermee in herhaling samen met meerdere mensen, wees er bewust van wat je nu precies doet. En vergroot je successen voor jezelf, en daarbij bedoel ik niet je successsen op het date valk, nee je sucessen in het algemeen.
Oh en kijk eens rond naar inderdaad de wat meer verlegen meisjes, of kijk eens rond bij singel vrienden van familie en kenissen. Misschien daar iemand van uit vragen? Dan ligt er zowieso minder druk op als bij het uitgaan lijkt me (ik zou het niet weten, ik heb een hekel aan kroegtijgeren en stappenzie de lol er niet van in
)
Hiermee ben ik het oneens. Niet alleen principieel (lekker makkelijk, het probleem buiten jezelf leggen) maar ook gewoon omdat er genoeg hondslelijke mannetjes (al dan niet met hazelip) zijn die een vriendin hebben.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:50 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
Het is al lang niet meer zo dat alleen de verlegen, puisterige mannen geen vriendin meer kunnen krijgen hoor.![]()
Ook knappe, intelligente, welbespraakte mannen zie je steeds vaker alleen. Ik ben het dus met TS eens dat het niet per se aan hemzelf hoeft te liggen. Wat hij ook probeert, het lukt niet. Maar met andere eigenschappen (knapper, socialer, humor) kan ie tegenwoordig net zo goed naast de pot pissen. Signs of the times
Nee, "gelukkig zijn" is het antwoordquote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:55 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Hey, ik zeg ook niet dat 'Geluk > vrouwen' makkelijk is. Het is geen 'easy fix'. Volgens mij is die er niet.
Maar de door TS beschreven fixatie verlamt en stoot af terwijl geluk bevrijdt en aantrekt. En, als het dat niet doet en hij krijgt nog altijd geen vriendin, is hij in ieder geval nog gelukkig!.
Hondslelijk is tamelijk subjectief.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:57 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Hiermee ben ik het oneens. Niet alleen principieel (lekker makkelijk, het probleem buiten jezelf leggen) maar ook gewoon omdat er genoeg hondslelijke mannetjes (al dan niet met hazelip) zijn die een vriendin hebben.
Ten eerste: Geluk is geen gelul. (Nouja, ik spreek hier uit eigen ervaring, hoe het voor jou en anderen is weet ik niet).quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:59 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
Nee, "gelukkig zijn" is het antwoord![]()
Geluk is na het Christendom zowieso de grootste illusie van de westerse beschaving. Eigenlijk slaat dit hele topic de plank volledig mis, op alle hier genoemde fronten wordt namelijk 'geprobeerd iets te bereiken'. En daarmee geef je dus in het Nu impliciet aan dat je het niet hebt. En dat ervaar je. Is het nou zo moeilijk allemaal?
Ik ben erg gelukkigquote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:06 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ten eerste: Geluk is geen gelul. (Nouja, ik spreek hier uit eigen ervaring, hoe het voor jou en anderen is weet ik niet).
Ten tweede: TS geeft ook daadwerkelijk aan allerlei in het NU niet te hebben dat hij wel zou willen (seks, bijvoorbeeld, en/of een vriendin). Dat is niet moeilijk, dat is wat hij ervaart.
Ten derde: "Iets bereiken" is fantastisch. Vooropgesteld dat het iets is dat je wil(de) bereiken.
Oh ja. Waarom is (streven naar) 'gelukkig zijn' volgens jou geen antwoord / oplossing?
Ten eerste: Geluk is een idee. Net als geloof.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:06 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ten eerste: Geluk is geen gelul. (Nouja, ik spreek hier uit eigen ervaring, hoe het voor jou en anderen is weet ik niet).
Ten tweede: TS geeft ook daadwerkelijk aan allerlei in het NU niet te hebben dat hij wel zou willen (seks, bijvoorbeeld, en/of een vriendin). Dat is niet moeilijk, dat is wat hij ervaart.
Ten derde: "Iets bereiken" is fantastisch. Vooropgesteld dat het iets is dat je wil(de) bereiken.
Oh ja. Waarom is (streven naar) 'gelukkig zijn' volgens jou geen antwoord / oplossing?
Geluk is een gevoel imho.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:11 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
Ten eerste: Geluk is een idee. Net als geloof.
Ten tweede: Seks is te koop, een vriendin is een idee, liefde is een idee. Wat de laatste twee betreft, TS wil een idee over een vriendin en een idee over liefde. Een idee kun je niet bereiken, dat heb je of dat heb je niet.
Ten derde: Zodra je iets 'bereikt' verdwijnt het als sneeuw voor de zon. Wat heb je dan bereikt? Je hebt slechts een nieuw idee over hetgeen waar je een idee over had.
Een ieder is nog nooit ergens anders geweest dan hier en nu, met daarover een idee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |