abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85359267
Wauw, wat goed van Niels! Lijkt me zo leuk!

Lente heeft de hik en papa weet wel raad. En de rest van het repertoire.

pi_85359877
Lente O+ . Ik heb alleen het geluid van laptop laatst uitgezet per ongeluk en ik weet niet hoe het weer aan moet :@

Isabeau roept de hele dag Poef! Poef! (poes), wat wil je ook met vier katten in huis. Maar het effect was wat minder geslaagd toen ze net een hap eten in haar mond had en weer een POEF zag lopen :')

Verder heeft ze naast mama, papa en poef nu opa aan het repertoire toegevoegd. Ik heb nog nooit zo'n trotse man gezien als de opa in kwestie O+
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:26:57 #203
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85360623
Ik knip zelf de nageltjes en nog nooit in de vingers geknipt
klopt af op hout

Thomas heeft doorgeslapen!! *O*
legt hij volgende week zaterdag aan Harry uit hoe dat moet? ;)

Rienk! Wat doe je man! Goed bezig jochie! ^O^

Davinia :* heb je hulp (gezocht)?
Hoe ging het wennen op het kdv?

Fijn dat Lente zich weer wat beter voelt :Y

Niels zegt mama O+

Lente, hoe doet het paardje :D

Dat kan ik me wel voorstellen Sorbo
pi_85360752
ahw wat schattig! wat praten de kindjes al snel en veel zeg!! O+
babbelkontjes <3

Amélie gooit er alleen een verdwaalde mama uit als ze wat nodig heeft :+
een Hhhhhnnng :% als ik niet snel genoeg ben met eten. En er komt steeds vaker iets uit wat op bal lijkt maar ze zegt het niet per se in de buurt van een bal dus ik weet niet of het echt ergens op slaat of dat het meer toevallig is :P

Verder geniet ik zo van mn kroelkipje O+ ik vind dat ik zo'n heerlijk kind heb *;
We hebben vandaag het eerste verjaardagscadeautje alvast in ontvangst mogen nemen (van debuurvrouw! O+ ) het is echt! :o mn kind wordt heul snel 1! :o minder dan 10 dagen... z0mg... wat gaat het snel.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85361253
Bijna 1 :o Dat gaat welheel hard inderdaad!
Hier een wakkere baby van 14:30 tot 18:30 :o En toen kwartiertje slapen en daarna een half uur krijsen of hij vermoord wordt niet. Niet stil te krijgen, niks hielp, rondlopen, troosten, verschonen.... Maar nu is het na een poging 'in bed stoppen' eindelijk weer stil O+
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:44:00 #206
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85361440
Wat doen jullie kindjes leuke dingen allemaal O+ .

Lente, wat schattig :D . Knap hoor :Y .

[ Bericht 19% gewijzigd door Groofsken3 op 16-08-2010 21:15:06 ]
pi_85362839
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:29 schreef huuphuup het volgende:
het is echt! :o mn kind wordt heul snel 1! :o minder dan 10 dagen... z0mg... wat gaat het snel.
:o *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85364857
Oe, nagels knippen doet mijn man. Maar wij hebben een kind dat dat zeeeer interessant vindt en dus houdt ie zijn vingertjes keurig stil. Heel handig.
Huup, je hebt nu nog een echte baby, nog laaaang geen 1 jaar.

Driekus heeft een groeispurt gehad (nee, vast niet in 1 nacht) en hoe: maat m van zooitje is te klein, zijn gympen te klein (maat 19!), broeken te kort. Gisteren stond ie naast het kindje van mijn nichtje. Zij is van januari 2009, dus een maand of 9 jonger, ze waren even groot, Driekus is een kilo zwaarder en had een grotere schoenmaat. Pff, moet niet gekker worden gewoon.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_85365109
Davinia :* Tis gewoon klote. Zoek je hulp?
Zegt Niels echt mama? Wow...dat lijkt me zo'n mooi moment.
Ssserpente, dat filmpje is echt te schattig. Ze lijkt ook zoveel verder dan Driekus terwijl zo ongeveer even oud zijn. Dat is al vanaf het begin en dat blijft ook echt zo. Mooi om te zien.
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:25:46 #210
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85366438
twink, "mama" zeggen is zooo schattig! O+ O+ ook als ze 3 zijn, went het niet echt. "maggik koekje appelsliep mama?" zeg dan maar eens nee :D

mef, is driekus dan zo groot? groterds zijn ook leuk! O+ heb je tenminste iets om vast te houden :@

och dat filmpje van lente! O+ O+ O+ briljant! O+ O+ O+

jullie zijn lief! O+
de psych is op vakantie, dus nu ff niet, maar volgende week issie terug en dan gaan we los op de behandeling. althans, dan bespreken wat ze voorstellen, bedenken of we het daarmee eens zijn (medicatie enzo), en dan los op de behandeling.
hadden jullie het andere topic niet gezien, dan?

[ Bericht 17% gewijzigd door DaviniaHR op 16-08-2010 21:33:03 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:32:18 #211
313287 Groofsken3
pi_85366755
Ik had het wel gelezen Davinia :* .
pi_85368143
Davinia, wel gezien dat andere topic, maar om de een of andere reden niets gezegd. Knap van je dat je het gewoon aanpakt.

En Driekus zit al zijn hele leven ( :') ) aan de bovenkant van de curve op lengte dan. En dat kindje aan de onderkant. Maar toch. Verder leken ze best op elkaar, toch familie he. Driekus heeft nu 74 in broeken en 80 in shirts. Hij zal zo rond de 76 cm zijn ofzo. Vrijdag bureau, dus dan horen we het weer. En tellen we weer een cm bij zijn lengte op, want op het bureau ligt ie nooit mooi stil en gokken ze dus maar wat.
pi_85369030
Lente O+
Hebben jullie haar gebarentaal geleerd Serpente? Of heeft ze dat gebaar voor "weg" zelf bedacht?

Niels "springt" sinds gisteren :D Hij doet het als hij enthousiast is omdat hij papa ziet ofzo O+

aan het einde van het filmpje
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_85369521
Haha :D
Stelletje onverstoorbare katten ook :P
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 06:21:39 #215
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_85380664
ik benff niet geheel bijgelezen; toe aan vakantie denk ik... ff niet de fut om op iedereen te reageren.

Maar wilde wel ff Davinia een hart onder de riem steken... ik heb dat topic helemaal niet gevolgd en lees het voor het eerst. Goed dat je hulp zoekt en ik hoop dat je je snel weer wat positiever zult voelen. :*

nog 2 dagen werken voor de vakantie... vandaag laatste dagje zo vroeg opstaan *O*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_85380843
Twinkly, geweldig! *O* Wat grappig om te zien...
BJ, succes nog even... bijna de welverdiende vakantie... :*
Mefke, wat een flinke vent is Driekus, hoewel ik het niet heel erg van hem af vind zien op de foto's... Nou ja, hij is wel baby-af kwa looks, maar niet enorm of zo... 't is gewoon een mooie vent! O+ (en bedankt voor je tips nog over het traphekje!)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:59:06 #217
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85381752
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:25 schreef DaviniaHR het volgende:
jullie zijn lief! O+
de psych is op vakantie, dus nu ff niet, maar volgende week issie terug en dan gaan we los op de behandeling. althans, dan bespreken wat ze voorstellen, bedenken of we het daarmee eens zijn (medicatie enzo), en dan los op de behandeling.
hadden jullie het andere topic niet gezien, dan?
Nee, ik heb eigenlijk niet altijd evenveel tijd meer om alles bij te houden met Harry :@
Maar het klinkt goed :Y Fijn dat je hulp krijgt :*

Niels, wat leuk! O+

mefke, e rmoeten kindertjes op en onder de curve zitten om een gemiddelde te krijgen. Mijn Harry zit er (ver) onder dus fijn dat jouw Driekus er boven zit :*

BJ, bijna vakantie meis :*
pi_85381958
Davinia, klinkt als spuit 11, maar goed dat je hulp gezocht hebt!! :*

Niels, wat een grappig gezicht is dat zeg!! :D
pi_85381961
Goedemorgen allemaal!

Huup, je meisje is idd bijna een jaar. Onvoorstelbaar hè?! Hoe gaan jullie het vieren?

Davinia, sterkte meid, het lijkt me loodzwaar!

BJ, de vakantie staat voor de deur, wat een vooruitzicht!

Zeg, mag ik even jullie mening en heldere inzicht vragen? :)

Isabeau krijgt sinds een maand alleen nog flesvoeding en geen bv meer. Dit bevalt prima en gaat erg goed (wie had dat ooit verwacht dat Isabeau nog eens góed uit de fles zou gaan drinken). Ze is ook beter gaan slapen en wordt nu in plaats van 3 a 4 keer nog maar één keer per nacht wakker (meestal dan he). Ze wil dan ook écht een fles. Maar ik wil dat er eigenlijk uitkrijgen. Die gewoonte van een nachtvoeding zit er natuurlijk nog in van de tijd dat ze bv kreeg, maar ze komt op deze manier op vier flessen, terwijl ze verder ook heel goed eet. Ik ben bang dat ze, als we zo doorgaan, straks ineens van onder de middenlijn naar boven de middenlijn gaat qua gewicht.

Dus, heeft iemand enig idee hoe ik die nachtvoeding eruit kan krijgen (en heus niet alleen vanwege haar gewicht, maar ook vanwege mijn nachtrust ;) )

Dit is haar schema ongeveer:

7u fles
9u fruit
9.15u slapen
12u boterham (gaat tegenwoordig helemaal op)
14u fles
14.15u slapen
16u cracker oid
17.30/18u avondeten (gaat ook erg goed)
19.00u fles en slapen

en dan dus rond 3.30 wordt ze weer wakker voor een fles.

Een late fles geven voor wij gaan slapen helpt niet, dan wordt ze alsnog wakker 's nachts, maar gewoon een uurtje later.

Ik heb ook niet het idee dat ze de fles echt nodig heeft, maar dat het niets anders dan gewoontegedrag is, maar ja, doorbreek het maar eens!
pi_85382042
Hhmm lastig Sorbo! En hebben jullie al eens geprobeerd om steeds minder in de fles te doen? Of alleen water? Zonder die fles gaat ze nu dus écht niet verder slapen?

Ziet er trouwens wel uit als een mooi schema verder overdag!
pi_85382093
Sorbootje, wij hebben ongeveer hetzelfde schema, alleen krijgt ze bij ons rond 23.00 uur nog een fles en die dan ook met rijstebloem erdoor. Minke slaapt daarop prima door. Wellicht is dat het proberen waard?
pi_85382101
Wat slaapt Isabeau nog weinig! Oftewel, Niels is een enorme slaapkop :')
Misschien dat je direct na de eerste fles een boterham kunt geven, na het eerste slaapje fruit en de rest van het schema hetzelfde. Dan vlak voordat ze gaat slapen nog volle yoghurt, eventueel met brinta en dan 's nachts water proberen uit een bekertje ipv de fles.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_85382222
Elke keer een schepje minder hebben we nog niet geprobeerd.

Of ze écht echt echt niet gaat slapen zonder die fles weet ik niet, want eerlijk gezegd leek het me wat cru om cold turkey helemaal niks meer te geven.

Lijnloos, een late fles hebben we wel geprobeerd, ook met pap of rijstebloem, maar dat verschuift het wakkerwordmoment niet voldoende.

Isabeau slaapt nog 2 keer 1,5 a 2 uur per dag.
pi_85382265
Twinkly, dus een extra boterham? Zou dat 's avonds uitmaken?
Ik geloof dat ik het niet helemaal snap, ik ga gewoon nog even lezen wat je net schreef :)
pi_85382408
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:24 schreef Sorbootje het volgende:
Twinkly, dus een extra boterham? Zou dat 's avonds uitmaken?
Ik geloof dat ik het niet helemaal snap, ik ga gewoon nog even lezen wat je net schreef :)
Nou ja, dat is de theorie toch, dat ze op een dag meer bijvoeding moeten eten zodat ze minder honger hebben 's nachts? (met bv merk ik er overigens niets van ;) )
Ik bied Niels wat vaker eten aan: hij eet 's morgens direct een boterham, dan na het eerste slaapje fruit en later nog een boterham (voor of na het tweede slaapje, ligt aan de tijd), dan 's middags nog een keer fruit en/of een cracker met pindakaas ofzo en dan nog avondeten met volle yoghurt toe. Hij krijgt veel vetten binnen omdat die kleintjes vaak meer energie verbruiken dan ze naar binnen krijgen omdat ze nog zo weinig eten. We geven pindakaas, amandelpasta, boter, volle yoghurt, olijfolie door het eten, etc.

En ik zou die fles idd langzaam afbouwen! Misschien steeds wat minder in de fles en dan een bekertje water na (omdat ze een bekertje niet met melk associeert), totdat je alleen water geeft.

[tartdefokwet]Niels heeft al twee nachten doorgeslapen[/tartdefokwet] maar ik werd vannacht opgegeten door een mug die maar niet dood wilde
pi_85382461
Oh ja, zo snap ik het. Klinkt natuurlijk ook wel logisch.

:D

Kutmuggen! Ik had er ook last van! (En Isabeau lijkt wel een krentenbol!)
pi_85382557
Het eetschema van ons CB voor kindjes van 6-12 maanden (het is de eerste keer dat ik hier echt naar kijk :D)

Eerste voeding na de nacht, ontbijt
Borstvoeding en een snee lichtbruin brood met zachte margarine/smeerbaar beleg of papvoeding van opvolgmelk

Tusendoortje rond 10 uur
Fruithap; begin met een paar thelepels en breid het uit tot 150 gram

Lunch, rond 13 uur
Borstvoeding of opvolgmelk en een snee lichtbruin brood met zachte margarine/smeerbaar beleg.

Tussendoortje rond 15 uur
Brood, volkorenbiscuitje, rijstwafel, kinderkoek, soepstengel, fruit, stuk komkommer
Borstvoeding
Water, verdunde groente- en vruchtensap, lauwe (vruchten) thee

Warme maaltijd rond 17-18 uur
Begin met een paar theelepels en breid dit uit tot:
groente (1-2 opscheplepels/ 75 gram)
vlees, vis of vleesvervanger (50 gram)
aardappels, rijst of pasta (1-2 opscheplepels/ 75 gram)
vet: 1 theelepel olie of klontje zachte margarine
Toetje: 50 ml yoghurt of fruit
(wat veel he?? :? )

Voor het slapen gaan. Deze voeding is niet meer nodig rond 10-12 maanden (afhankelijk van avondmaaltijd)
Borstvoeding/ opvolgmelk

Melkvoeding: 9-12 maanden en met een gewicht tussen: 7400-10100 gram drinkt een kind per 24 uur ongeveer 400 ml verdeeld over 1 flesvoeding 200 ml, 1 papvoeding 150 ml (magvervangen worden door 2e broodmaaltijd + opvolgmelk) 1 toetje na de warme maaltijd: 50 ml yoghurt of ruit.
pi_85382657
goedemorgen :W

Ik ben helemaal niet bijgelezen (heb vakantie en juist nu weinig tijd omdat de kinderen de hele dag thuis zijn) maar las wel net de situatie van Davinia. Niet leuk :N Sterkte ermee!

en Huup, je meisje bijna 1 jaar! wow

Ik heb eigenlijk geen tips, Sorbo. Hier is het andersom.
Leah krijgt nog borstvoeding en eet groentehap om 17.30 en dan wordt ze een uurtje later moe. Ik maak haar dan rond 20.00 even wakker voor een laatste voeding.
Gisteren heeft ze (wegens omstandigheden) alleen om 17.00 borstvoeding gehad en ik heb haar daarna in bed gelegd. Om 20.00 lag ze als een roosje te slapen dus ik heb haar maar niet wakker gemaakt.
Ze heeft weer gewoon tot 8.00 geslapen vanochtend. Ze heeft dus van 17.00 tot 8.00 niets meer gehad en ook geen avondeten.
Maar ik weet dus niet of ik haar nog de laatste 20.00 uur voeding moet geven want ik moet haar er steeds voor wakker maken en als ik dat niet doe is het blijkbaar ook goed.

Misschien om 17.30 groentehap en een borstvoeding en verder niet meer ofzo?
pi_85382682
Ja veel zeg!

Als ik dat schema lees zou ik de laatste fles moeten laten vervallen. Kansloos! Ben net zo blij dat ze sláápt 's avonds! En dan lijkt het me helemaal uitgesloten dat ze door gaat slapen.
pi_85382698
Wow Lily, dat klinkt als een weelde!
pi_85382759
Ja, dat wel, maar ik vind nu dat ze weer te weinig krijgt. Ze krijgt nog steeds voornamelijk borstvoeding. Brood eet ze maar een paar stukjes.
Groentehap (en fruit) eet ze wel goed maar als ik het niet geef is het ook goed. Het lijkt net alsog ze nooit honger heeft ofzo.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:54:13 #232
313287 Groofsken3
pi_85382826
Sorbo, volgens mij heb ik een tijdje terug ook al aangegeven hoe ik dat bij S heb afgebouwd. Die was toen 10 mnd en kreeg tandjes, daarom wilde ik van de nachtvoeding af.

Ik ben steeds een schepje minder voeding erdoor gaan doen (met eveneveel water dus). Ze dronk er steeds minder van en op een gegeven moment werd ze er niet meer wakker voor. Dat moment kwam trouwens sneller dan ik van te voren had durven hopen. Na een nacht of vijf ofzo was het gedaan met de nachtvoeding. Sindsdien heeft ze wel in de hoek van haar bedje een tuitbeker met water staan, voor als ze dorst/ droge mond heeft.
pi_85382838
Sorbo, mss heb je wat aan Lente d'r schema:

0700: bv
0900: fruit
1200/1300: boterham + bv
1500/1600: koek/fruit (soms + bv)
1800: avondeten + yoghurt
1900/2000: bv

Mss is het nog een idee om 's ochtends iets van Brinta in de fles erbij te doen? Dan krijgt ze nog wat extra's binnen.
pi_85382841
Ik ben er nog eens over aan het denken en misschien toch eens cold turkey stoppen met die nachtfles.
Als het echt gewenning is en geen honger zou dat moeten werken. Ik zou haar dan trouwens niet uren lang laten huilen ofzo. Als ze dat doet zou ik toch overstag gaan.
bweh...aan mij heb je ook niks ;(
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:55:20 #235
313287 Groofsken3
pi_85382850
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:50 schreef lily het volgende:
Ja, dat wel, maar ik vind nu dat ze weer te weinig krijgt. Ze krijgt nog steeds voornamelijk borstvoeding. Brood eet ze maar een paar stukjes.
Groentehap (en fruit) eet ze wel goed maar als ik het niet geef is het ook goed. Het lijkt net alsog ze nooit honger heeft ofzo.
Misschien verbruikt ze niet zoveel :P . Hier is het rollen trouwens weer van de baan :') .
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:55:46 #236
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85382861
uh oh, alweer zo'n gekke eter lily. :o (het geen-honger-lijken-te-hebben bedoel ik). maar fijn dat ze groente en fruit goed eet! en als je denkt dat ze wat extra's nodig heeft kun je ook evt zo'n extra avondvoeding iets later op de avond inplannen? al lijkt 't me ook wel wat tricky om dit mooie slaapritme te veranderen..!
in de haak.
pi_85382890
Leah heeft hetzelfde schema als Lente, zie ik (alleen nu in de vakantie 8.00 bv)
pi_85382891
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:46 schreef Sorbootje het volgende:
Ja veel zeg!

Als ik dat schema lees zou ik de laatste fles moeten laten vervallen. Kansloos! Ben net zo blij dat ze sláápt 's avonds! En dan lijkt het me helemaal uitgesloten dat ze door gaat slapen.
haha inderdaad!
Ik zou gewoon meer eten aanbieden en als ze na een tijdje echt ook meer ervan eet zou ik pas proberen om de melkvoedingen te minderen. Ze kunnen wel zulke mooie schemaatjes bedenken (zelfs met grammen, aflsof je dat af gaat wegen en dan naar binnen gaat proppen :o ), maar eigenlijk is het eten tot het eerste jaar nog steeds bijvoeding, dus als zij niet genoeg eten binnenkrijgt kun je de melkvoeding natuurlijk nog neit afbouwen.

Lily dat komt vanzelf wel. Niels eet nu pas echt, tot ruim 9 maanden was het meer proeven dan eten en Kobus heeft dat tot 10 maanden zo gedaan.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:58:14 #239
313287 Groofsken3
pi_85382937
Mijn zoon eet ook nogsteeds nauwelijks avondeten trouwens. :N
pi_85382959
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:55 schreef Groofsken3 het volgende:
Misschien verbruikt ze niet zoveel :P .
hahaha, ja, dat is ook weer zo

quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:55 schreef trui het volgende:
uh oh, alweer zo'n gekke eter lily. :o (het geen-honger-lijken-te-hebben bedoel ik). maar fijn dat ze groente en fruit goed eet! en als je denkt dat ze wat extra's nodig heeft kun je ook evt zo'n extra avondvoeding iets later op de avond inplannen? al lijkt 't me ook wel wat tricky om dit mooie slaapritme te veranderen..!
Ja, maar juist dat wakker maken vind ik zo zonde. Ze slaap echt als een roosje vanaf 19.00...
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:59:43 #241
313287 Groofsken3
pi_85382977
Gewoon lekker laten slapen hoor Lily, ze is toch tevreden? Ik zie geen reden om dan ergens wat te veranderen eigenlijk.
pi_85383005
Is ook zo. Ik ga gewoon het avondeten combineren met een bv en dan klaar.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:02:03 #243
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85383035
lily, vanaf 17:30u niks meer eten lijkt me idd een beetje weinig, ja...
laat je het licht aan op dr kamer bij dr avondslaapje? mss dat ze dan wel uit zichzelf wakker wordt?

sorbo, je wil van de laatste fles af? en als je heel langzaam mindert? of 1 schepje eraf, maar wel 15cc water erbij? dan na een week het water er weer af, of zo?
of een extra onderdeel aan het nachtirueel toevoegen? mss nog een boekje lezen na de fles? of valt ze bij de fles in slaap?

ah, twink, niels en ko begonnen dus ook pas zo laat met echt eten. fijn om te horen! aviva is ook nog van de proeverij ipv echt eten. gister heeft ze een half groenteballetje gegeten. en dat was veel!
maar ergens vind ik het helemaal niet erg. hoe langer het duurt voodat ze echt eet, hoe langer ze veel van mijn productie blijft vragen, en met 9 mnd is het ongeveer stabiel, dus als ze dan ineens heel veel gaat eten, vliegt mn productie er niet ineens af. hoop ik dan. :P
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:03:24 #244
313287 Groofsken3
pi_85383071
Sorbo, lees je mijn reactie nou wel? Of heb ik het weer voor niks geschreven }:| .
pi_85383082
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:54 schreef Groofsken3 het volgende:
Sorbo, volgens mij heb ik een tijdje terug ook al aangegeven hoe ik dat bij S heb afgebouwd. Die was toen 10 mnd en kreeg tandjes, daarom wilde ik van de nachtvoeding af.

Ik ben steeds een schepje minder voeding erdoor gaan doen (met eveneveel water dus). Ze dronk er steeds minder van en op een gegeven moment werd ze er niet meer wakker voor. Dat moment kwam trouwens sneller dan ik van te voren had durven hopen. Na een nacht of vijf ofzo was het gedaan met de nachtvoeding. Sindsdien heeft ze wel in de hoek van haar bedje een tuitbeker met water staan, voor als ze dorst/ droge mond heeft.
Ja dat ga ik ook maar proberen denk ik. :)

En 's ochtends iets van brood/granen/pap. En dan 's avonds nog volle yoghurt. En dan maar eens kijken hoe het gaat!
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:03:41 #246
313287 Groofsken3
pi_85383083
:P

Oh oeps, spuitelf. o|O
pi_85383119
Ons schemaatje is alsvolgt:

- 6:30 fv (180/6)
- 9:30 Fruit
- 11:00 fv (180/6)
- 12:00 brood
- 16:00 fv (180/6)
- 17:00 warm eten (potje groente/vlees)
- 19:00 yoghurt
- naar bed
- 22:30 fv (210/7 + rijstebloem)

Zondag trouwens Minke een paar sliertjes eiermie gegeven... ze zat me echt raar aan te kijken wat ze daar nou mee moest. Uiteindelijk toch wat in haar mond gestopt en met de grootste walging er weer uit... :+ Nog een paar keer proberen, maar nee, rillingen bleven komen. Maar ze kon er wel vrolijk mee spelen.
pi_85383129
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:54 schreef lily het volgende:
Ik ben er nog eens over aan het denken en misschien toch eens cold turkey stoppen met die nachtfles.
Als het echt gewenning is en geen honger zou dat moeten werken. Ik zou haar dan trouwens niet uren lang laten huilen ofzo. Als ze dat doet zou ik toch overstag gaan.
bweh...aan mij heb je ook niks ;(
Ik probeer eerst de aanpak van Groofsken, maar als ze dan minder gaat drinken, maar wel wakker blijft worden probeer ik de gecontroleerd huilen aanpak die 's avonds al zo ontzettend goed heeft geholpen. Mán wat ben ik blij dat ik mijn avonden terug heb!
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:07:45 #249
313287 Groofsken3
pi_85383193
Ik hoop dat het werkt ^O^ .

Ik ben nogsteeds zo verwonderd over het feit dat mijn zoon uit zichzelf ging doorslapen. Dat ik geen strategieën of plannen of niks heb hoeven bedenken. En dàt na twee maanden :D .
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:08:57 #250
313287 Groofsken3
pi_85383216
Willen jullie trouwens een filmpje zien van mijn zoon? Of is het dan weer zo dat niemand hem ziet/ reageert? ;(
pi_85383308
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:08 schreef Groofsken3 het volgende:
Willen jullie trouwens een filmpje zien van mijn zoon? Of is het dan weer zo dat niemand hem ziet/ reageert? ;(
Voel je je een beetje genegeerd? :o O+ :*

Ik kan hier geen filmpjes kijken, maar wil hem vanavond graag zien!
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:14:23 #252
313287 Groofsken3
pi_85383345
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:13 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Voel je je een beetje genegeerd? :o O+ :*

:'( :Y ^O^ :P
pi_85383444
;) Nu wil ik dus wel écht dat filmpje zien vanavond! :P
pi_85383459
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:08 schreef Groofsken3 het volgende:
Filmpje!!!!!!! *O*
Die timmerman toch? O+ Hij weet al goed hoe hij moet rammen!
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:21:11 #255
313287 Groofsken3
pi_85383541
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:18 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Filmpje!!!!!!! *O*
Die timmerman toch? O+ Hij weet al goed hoe hij moet rammen!
:Y O+ :* .

En ik heb de jouwe dus nog niet gezien hè :@ . Ik ga hem nu kijken.
pi_85383554
Oh maar die heb ik al gezien! En toen floepte mijn laptop ineens uit :(

Was een lief filmpje!
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:21:35 #257
313287 Groofsken3
pi_85383555
Zo, en nou toch maar weer weg :@ . Maar ik ben heel blij met alle lieve reacties erop O+ .

[ Bericht 57% gewijzigd door Groofsken3 op 17-08-2010 21:20:48 ]
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:25:43 #258
313287 Groofsken3
pi_85383664
Twinkly, wat jouw zoon daar doet is voor mij echt onvoorstelbaar nog :o . En hij springt op zijn knietjes _O- .

Wat een grote opening naar de tuin hebben jullie. Een grote schuifdeur ofzo? Ik zou ooit nog wel openslaande deuren naar de achtertuin willen. Lijkt me heerlijk ^O^ .
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:26:28 #259
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85383693
oh groofs wat is 't toch een heerlijk ventje! en die ogen van 'm...! O+ O+ O+
in de haak.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:28:15 #260
313287 Groofsken3
pi_85383743
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:26 schreef trui het volgende:
oh groofs wat is 't toch een heerlijk ventje! en die ogen van 'm...! O+ O+ O+
Oh Trui, wat lief dat jij ook reageert O+ . Thanks voor je lieve commentaar :* .
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:31:30 #261
313287 Groofsken3
pi_85383843
Er is hier nu iemand het bad aan het betegelen en ik ben dan altijd helemaal lamgeslagen. Er komt echt niks uit mijn handen als er werklui over de vloer zijn. 8)7
pi_85384181
Groof, je hebt een lief en stoer manneke hoor! Dat gebabbel tussendoor ook, supergrappig! En wat heb je de box daar nog hoog staan... ik zou echt bang zijn dat ie eruit kukkelt. :@
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:57:36 #263
313287 Groofsken3
pi_85384675
Haha, ja de box is nu net naar beneden. Ineens kreeg ik ook de bibbers. :Y
pi_85385410
Wat een scheetje, die zoon van je, Groof.
en ik heb dat ook...dat er niks uit mijn handen komt als er werkmensen zijn
pi_85385484
Ik ga dan ineens als een dolle schoonmaken en opruimen, omdat ik een soort misplaatst gevoel van wat ben ik lui terwijl zij hard werken heb.
pi_85385496
Sorbo, wat goed van Isabeau dat ze al ‘poef’ zegt! Ik vind sowieso dat de kindjes hier snel praten. Maar dat komt natuurlijk omdat Lente nog niks zegt. :P

Huup, wat heb je gekregen dan van de buuf? *O*

Free, hoest met Florian? Heeft ie goed geslapen vannacht?

Wauw, Mef, wat een verschil! Ik vind ‘m op foto’s ook al een echt peutertje om te zien altijd. Grappig dat jij vindt dat Lente voorloopt op Driekus. Als ik een foto van hem zie, vind ik ‘m juist altijd ouder lijken dan Lente.

Davinia, ik heb dat andere topic niet bijgehouden idd. Sterkte meis, hoop dat je er snel weer uitkrabbelt. :*

Twink, we hebben 'r geen gebarentaal geleerd, hoor. Wat ze doet is zwaaien. Want toen Nils ’s ochtends de deur uitging, hebben we ‘m uitgezwaaid. Dus elke keer als ze het woord ‘papa’ hoorde, begon ze te zwaaien.

Haha, Niels, kleine kikker! Ik vind jullie vloer altijd zo mooi schoon, Twink.

Lekker BJ! Ik moet nog drie dagen werken, dan heb ik ook drie weken vakantie! *O*

Wat een lekker ventje heb je, Groof! Zo een wil ik er ook wel! O+ Die hamer lijkt wel echt! :o
pi_85385525
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:20 schreef Sorbootje het volgende:
Ik ga dan ineens als een dolle schoonmaken en opruimen, omdat ik een soort misplaatst gevoel van wat ben ik lui terwijl zij hard werken heb.
Haha, ik kan dan ook juist niet stilzitten. Dan voel ik me zo'n lapzwans.
pi_85385766
Ja ik vind het ook zó knap van Isabeau! Maar ik ben niet geheel objectief :P
Ze heeft wel een vader met een echt uitzonderlijke talenknobbel. Wie weet helpt dat :D (zul je zien dat ze na mama, papa, opa en poef gewoon twee jaar niks nieuws meer gaat zeggen)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:29:11 #269
313287 Groofsken3
pi_85385794
Dat plastic hamertje is van S. Die heeft een eigen werksetje. In tegenstelling tot mijn lamgeslagen heen en weer gedrentel gaat zij altijd heel lief helpen (en in de weg lopen :X ). Oh en R timmert momenteel overal mee hoor. Geen idee hoe die hamer in de box terecht is gekomen, maar ik verdenk mijn dochter ;) .
pi_85385844
Zit me trouwens net te bedenken dat wij vroegen een kat hadden die Poefa heette. Zo noemde ik de poes altijd.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:33:59 #271
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85385979
Timmerman R O+
En ik doe ook nooit iets als er werklui in huis zijn. Ja, op en neer dreutelen om te kijken hoe ver ze zijn, of ze nog koffie willen etc :D

Nou gisteravond weer een hele strijd om pap naar binnen te krijgen, maar het merendeel blijft ernaast. Dan drinkt hij nog 2 borsten en dan gaat hij 3 uurtjes slapen (vanaf 23u). Tot zover het plan: geef pap en hij slaapt door. Vervolgens kwam hij om 2 en om 4 uur voor een voeding en slaapt opeens door tot 9 :?
Als hij dat nu eens net een beetje anders zou plannen...
Btw ik kap met de pap. Beter de nachtvoedingen dan een mama en Harry over de zeik omdat de pap niet lukt...
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:34:30 #272
313287 Groofsken3
pi_85386001
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:21 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Haha, ik kan dan ook juist niet stilzitten. Dan voel ik me zo'n lapzwans.
Ik ben ook aan het drentelen, maar ik doe niks nuttigs.
pi_85388578
Het is al weer heel lang geleden dat ik hier geweest ben :@ Dus ik haak hier maar weer in.
Ben vandaag weer op mn werk, dus heb in mn pauze ff tijd om te fokken. Hebben een heerlijke vakantie achter de rug. Een paar dagen aan boord bij mn vader. Ff Engeland / Frankrijk heen en weer. Alleen was Jamie zeeziek :r arm kereltje. Daarna zijn we nog een paar dagen naar Noord Frankrijk geweest waar mn schoonmams een huis heeft. Dus al met al 1,5 week met de familie. Daarna lekker thuis een paar dagen aan t klussen geweest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jamie doet nog steeds verwoede pogingen tot kruipen wat nog niet lukt en dat leid to frustratie. Meneertje weet niet hoe hij moet gaan liggen als hij zit dus hij laat zich achter over vallen, en dan is het huilen :'( Ook heeft hij een nieuwe manier om aandacht te krijgen, hij gaat ontzettend zitten nep lachen waardoor wij dan ook moeten lachen en dan heeft Jamie alleen nog maar meer lol en de aandacht die hij wil O+ Ik heb er zo van genoten 2 weken mijn kleine man om me heen.
pi_85388921
Goofskens wat een leuk filmpje van je timmerman O+
pi_85390218
Heee, Harry is hier :D

en Jamie zeeziek, bwuh...ik ken dat ( ;( :r )
pi_85390531
Noh, een zeezieke baby ;( Dat is sneu!
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:31:33 #277
313287 Groofsken3
pi_85390822
Aah, dat vind ik ook echt heel zielig, een zeezieke baby ;( . Hopelijk konden jullie snel aan land.

En Freecell, ik zie net Florian in het fototopic. Ik vind het ongelooflijk hoe snel die groot wordt :D . En dat hij zo goed blijft zitten ^O^ . Haha, en zo'n stemmtje op de achtergrond herken ik ook :P .
pi_85396810
Ja, mega issie al hè? :o
Overmorgen CB, ben oprecht heel benieuwd :D Zouden mijn kinderen allebei aan een kant de curve uitschieten? ;)
pi_85399161
Och, zeeziek is wel erg sneu, Martine. Moest ie spugen? Leuk dat ie probeert te kruipen, hoop dat ie het snel onder de knie heeft! Oh en neplachen? *Check!

Haha, ben ook benieuwd, Free. Als ukkie was ie toch juist erg klein?

Blegh, ik heb een baaldag. 't Regent, morgen moet ik weer werken, ik heb de afgelopen dagen niks leuks gedaan, alleen maar gepoetst en morgen moet ik weer werken.

Dus besloot ik net ff op de fiets met Lente naar de kinderboerderij te gaan. Trap ik me me het ongans de dijk op, wikkelt m'n veter zich om de trapper! :o Ik schrok me rot en zag ons al gaan. Gelukkig had ik toch nog voldoende vaart en lukte het me om 'm voorzichtig terug te draaien.

Maar eenmaal op de dijk begon het te regenen, dus zijn we maar weer naar huis gefietst. -O-
pi_85399338
Waaaah Serpente :o Daar kan je zo beroerd mee vallen :X en altijd die kant op waar je voet vastzit :')

Als ukkie was hij precies 6,5 pond, das heel normaal toch? ;)
pi_85405105
Ik zit te dubben...

Lente heeft net een nieuw tandje door, die naast d'r voortanden aan de bovenkant. D'r tandvlees in daar nog onwijs dik en geirriteerd. Tijdens het poetsen doet het 'r echt heel zeer en bloedt het als een rund. Enerzijds vind ik niet poetsen geen optie (d'r zit vaak echt een randje eten tussen), maar anderzijds wil ik niet dat ze een nog grotere afkeer krijgt van tandenpoetsen. Het is al zo'n drama. -O-

Ik poets heel zachtjes en voorzichtig, maar raak, juist door d'r gewurm, toch vaak een stukje zere plek en dan begint ze alleen maar harder te gillen. En een heel bekkie vol bloed is ook zo sneu.

Wat zouden jullie doen?
pi_85405933
Pff... moeilijk ssserpente.Kun je haar misschien zelf de borstel geven, dan gaat ze er vast vanzelf op kauwen. En als ze dan een beetje gewend is, nog even snel zelf afmaken?

Wij dachten vanavond ook heel even aan een tandje, ze had op een of ander speelding lopen kauwen en daar zat wat bloed aan, echt precies alsof er ergens een tandje door zit te komen of zo, echt zo'n puntje bloed. Maar ik mocht gewoon voelen en kijken, maar niks hoor.
En bloemkool is hier nu ook definitief van de lijst met dingen die worden geaccepteerd met eten. Had het al eens geprobeerd zonder veel succes, maar ik dacht dat ik het na zoveel tijd nog wel eens kon proberen, nou mooi niet dus. Meteen walging en rillen bij de eerste hap, tot kokhalzen en weer uitspugen bij de volgende hapjes. Toen heb ik het maar opgegeven en zijn we meteen doorgegaan met yoghurt... dat vind ze gelukkig wel erg lekker.
pi_85406158
Agos Jamie zeeziek, dat is al niet fijn, maar voor een baby helemaal sneu :*

Lastig Sssserpente... Zelf poetsen is dan een goede oplossing Lijnloos!

Esmee heeft ineens bedacht dat ze over precies een maand 1 jaar wordt en dat je dan best zelf mag eten... Ik mag niks meer voeren en pureren is ook over... Vanavond hadden we pasta, met geroosterde groenten en rode pesto. Drie keer raden hoe mijn vloer er nu uitziet :')
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:41:14 #284
313287 Groofsken3
pi_85406583
Oh ja Serpente, verschrikkelijk is dat :'( . Ik heb mijn dochter ook steeds maar weer in de houdgreep genomen en nog wel eens. En inderdaad ook eerst zelf en dan mama. Maar het blijft moeilijk. Geen tips hier. Niet poetsen is wat mij betreft ook niet een optie.
pi_85406755
Haha Stiemie, ik kan me er wel een voorstelling van maken! En pffff....is ze alweer zo snel jarig? Voor mijn gevoel schelen Isabeau en Esmee niet zoveel...

Ssserpente, lastig hoor. Maar ik denk dat ik nog eerder zou kiezen voor een keer niet poetsen dan voor traumatiserende drama's.

Ik heb vanavond in ieder geval al één advies opgevolgd. Ik heb Isabeau volle yoghurt na haar maaltijd gegeven. Ze heeft een flinke hoeveelheid rijst met kabeljauw, doperwtjes, courgette, paprika en tomatensaus gegeten en ook nog wat vis uit mijn (milde!) viscurry gesnoept. Wat een genot dat ze tegenwoordig zo enthousiast eet! Vannacht een schepje melk minder in de fles. Stap 1 op weg naar nachtrust ;)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:44:41 #286
313287 Groofsken3
pi_85406763
Moeilijk hè Lijnloos. R duwt alles ook weer meteen uit zijn mondje (het leek heel even beter te gaan). Hij heeft wel een soort ik-doe-wat-ik-vast-heb-in-mijn-mondje-reflex. Maar hij heeft vervolgens eigenlijk bij alles wat onder avondeten valt ook de ik-duw-alles-wat-mijn-tong-raakt-weer-naar-buiten-reflex.

Omdat hij fruit, brood en yoghurt wel erg lekker vindt ben ik nog niet heel bezorgd. Maar lastig vind ik het wel.
pi_85407038
Stiemie :D
Wat heerlijk dat Isabeau zo lekker eet :) Nu nog slapen...

Hier zit ik een beetje met het eten. Tot nu toe getest:

- wortel: was aanvallen,opeten, smullen, nergens last van, behalve uitslag op de plekken waar de wortel zijn huid had geraakt. Einde wortel.

Paprika: niet veel binnen gekregen, 3 dagen achter elkaar, leek goed te gaan

Courgette: lekker op geknaagd, na de tweede dag gillen, huilen, krijsen, dunne poep.

Maar op dag 2 van de courgette hadden we ook paprika gekookt, dus kreeg hj daar nu effectief meer van binnen.
Dus we weten niet of

a. courgette een reactie geeft
b. paprika een reactie geeft
c. beide geen reactie geven, maar hij gewoon iets anders had....

vandaag niet bijgevoerd, morgen ook niet, overmorgen heel rustig weer beginnen met totaal iets anders denk ik.
Zucht.
pi_85408896
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 19:44 schreef Groofsken3 het volgende:
Moeilijk hè Lijnloos. R duwt alles ook weer meteen uit zijn mondje (het leek heel even beter te gaan). Hij heeft wel een soort ik-doe-wat-ik-vast-heb-in-mijn-mondje-reflex. Maar hij heeft vervolgens eigenlijk bij alles wat onder avondeten valt ook de ik-duw-alles-wat-mijn-tong-raakt-weer-naar-buiten-reflex.

Omdat hij fruit, brood en yoghurt wel erg lekker vindt ben ik nog niet heel bezorgd. Maar lastig vind ik het wel.
Nou inderdaad... en tot nu toe is alleen bloemkool een no-go, dus dat scheelt een heleboel. De rest gaat er prima in van wat we tot nu toe geprobeerd hebben.

Free, lastig... wel erg jammer dat die wortel zo'n reactie geeft. Maar overnieuw beginnen met iets anders is denk ik wel een goed idee dan. Succes :*

Sorbootje, ik ga voor jullie duimen vannacht..
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:45:32 #289
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_85409319
Hoi :) Even tussen de inpakstress door hoor :)

Davinia, ik heb niet gelezen in het andere topic, de afgelopen dagen waren druk en hectisch. Maar meis, wat ongelooflijk balen, wat verdrietig, wat haren-uit-je-kop-trekken-vervelend zeg.. Ik vind het echt knap van je dat je er op deze manier mee bezig bent. Voor je kinderen, maar ik hoop zéker ook voor jezelf! Meis, ik zou het graag voor je oplossen, maar dat kan ik niet. Ik heb slechts een dikke :* voor je in de aanbieding, en als je er meer nodighebt mag je het zeggen. Sterkte en veel succes met het traject waar je nu mee bezig bent, het zal niet de makkelijkste weg zijn, maar aan het eind wel degene die het meest zal lonen, denk ik. Zet 'm op meid!

Ssserpente, wat naar :{ Ik weet niet zo goed hoe ik dat zou doen, tot nu toe vind Stef tanden poetsen altijd superleuk.. Het lijkt me echt rot als je weet dat het wel belangrijk is maar het op deze manier alleen maar averechts lijkt te werken.. :*

Groofs, ik ben vaak te laat voor jouw foto's en filmpjes, maar als ik op tijd ben geniet ik er altijd heel erg van :) Wat een superventje zie ik daar! En weet je, ik heb wel vaker filmpjes van jou gekeken, maar het is me nooit opgevallen dat jij een zachte g hebt, haha! I'm shocked! ;)

Asy, ik vind het zó leuk dat jij weer in 'mijn' topic woont :) Ik heb niet goed bijgelezen, maar ik vind het gewoon fijn. Wilde ik even zeggen :)

De rest: dikke :* , ik ben dus enorm gillend rondjes aan het rennen en willekeurige kledingstukken op een bergje aan het gooien voor Lowlands :) Ik vind het zo leuk en spannend!

Heb ook nog een vraagje: wat denken jullie dat beter is als je je kleintje te logeren stuurt: dat je weggaat terwijl de koter in kwestie ligt te slapen, zodat hij bij het wakker worden gewoon gezellig met zijn oppas (opa en oma) kan tutten, of dat hij ziet dat je weggaat, dus pas weggaan wanneer hij alweer uit bed is? Wij willen eigenlijk stiekum donderdagavond al naar Lowlands gaan, maar we weten niet of dat wel fijn is voor Stef: dan zijn we er ineens niet meer als hij wakker wordt in de ochtend.

Stef is weer (of nog steeds? Ik hou het niet meer bij :')) ziekjes, met verhoging, Heel Veel Snot en wat spugen en gedoe. En hij heeft rare rode bultjes in zijn gezicht, maar dat is alleen maar rond zijn mond (dat moet je wel ruim nemen, het zit ook op één neusvleugel) en verder nergens. Vind het een beetje raar, maargoed..

Eh..

Inpakken dus. Misschien tot zo nog!
3!
pi_85409525
Ssserpente, als je tandenpoetsen overslaan geen optie vindt zou ik een half uurtje van tevoren even wat dentinox smeren. Het doet dan vast minder pijn.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:50:20 #291
313287 Groofsken3
pi_85409541
Woehoei, ik sta in een Incantrix *O* . En hoewel ik al vanaf mijn 12e in Brabant woon, verraadt mijn zachte g nogsteeds dat ik uit (nog!) zuiderlijke oorden kom :') . Je hebt helemaal gggggelijk Incantrix.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:52:01 #292
95408 Incantrix
pi_85409617
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:50 schreef Groofsken3 het volgende:
Woehoei, ik sta in een Incantrix *O* . En hoewel ik al vanaf mijn 12e in Brabant woon, verraadt mijn zachte g nogsteeds dat ik uit (nog!) zuiderlijke oorden kom :') . Je hebt helemaal gggggelijk Incantrix.
:o

Maar ik vind jou heel lief hoor! :*

(In Brabant hebben ze toch ook een zachte g? Dacht ik? :@ )
3!
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:54:09 #293
313287 Groofsken3
pi_85409722
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:52 schreef Incantrix het volgende:

[..]

:o

Maar ik vind jou heel lief hoor! :*

(In Brabant hebben ze toch ook een zachte g? Dacht ik? :@ )
:Y . Alleen de mijne is zo mogelijk nog zachter :X . Als ik mijn naam zeg aan de telefoon zeggen veel mensen: "Hoe? Suusje?" }:|
pi_85409785
Trix, inpakstress!!! (Ik denk er gewoon nog even niet aan, dat komt bij mij donderdagochtend wel vlak voor ik Minke richting opa en oma ga brengen...) Ik breng Minke dus gewoon weg en ga daarna, ze is dan hoogstwaarschijnlijk gewoon wakker. Bij het kdv is het weggaan gelukkig ook nooit een probleem, sterker nog, zodra ze de juffen daar ziet ben ik al buiten beeld en kan ik zwaaien tot ik een ons weeg, nul reactie }:|
Maar wellicht is dat met Stef anders... doe wat je hart je ingeeft en als je denk dat hij het wel aan kan, dan kun je lijkt me prima donderdagavond al gaan... Wel leuk hoor ;)
Oh en nog even een :* -je voor Stef en zijn SNOT.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:56:03 #295
95408 Incantrix
pi_85409810
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:54 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

:Y . Alleen de mijne is zo mogelijk nog zachter :X . Als ik mijn naam zeg aan de telefoon zeggen veel mensen: "Hoe? Suusje?" }:|
Oohh, haha, ik heb volgens mij vooral vriendjes en vriendinnetjes uit Brabant en dat vind ik al heel bijzonder klinken :D Laatst hadden ze het over een 'bochtje' maar dat bleek bij nader inzien toch een 'bordje' te betreffen :D

Gggggroofsken! (Haagse G he? ;))
3!
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:58:02 #296
95408 Incantrix
pi_85409915
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:55 schreef Lijnloos het volgende:
Trix, inpakstress!!! (Ik denk er gewoon nog even niet aan, dat komt bij mij donderdagochtend wel vlak voor ik Minke richting opa en oma ga brengen...) Ik breng Minke dus gewoon weg en ga daarna, ze is dan hoogstwaarschijnlijk gewoon wakker. Bij het kdv is het weggaan gelukkig ook nooit een probleem, sterker nog, zodra ze de juffen daar ziet ben ik al buiten beeld en kan ik zwaaien tot ik een ons weeg, nul reactie }:|
Maar wellicht is dat met Stef anders... doe wat je hart je ingeeft en als je denk dat hij het wel aan kan, dan kun je lijkt me prima donderdagavond al gaan... Wel leuk hoor ;)
Oh en nog even een :* -je voor Stef en zijn SNOT.
Ohja, dan heb je nog even :) Ik moet morgen werken, morgenavond komt de kattenoppas eten, die moet ik dan allemaal dingen uitleggen over medicijnen en blaas-voel-dingen voor mijn blaasontstekingskat en donderdagochtend willen we boodschappen doen en ervandoor gaan.. Maar ik denk eigenlijk dat het gewoon donderdagavond wordt, Stef is meestal niet zo moeilijk :) Moeten mijn schoonouders hem maar gewoon naar zijn bedje brengen denk ik :)
3!
pi_85410115
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:58 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ohja, dan heb je nog even :) Ik moet morgen werken, morgenavond komt de kattenoppas eten, die moet ik dan allemaal dingen uitleggen over medicijnen en blaas-voel-dingen voor mijn blaasontstekingskat en donderdagochtend willen we boodschappen doen en ervandoor gaan.. Maar ik denk eigenlijk dat het gewoon donderdagavond wordt, Stef is meestal niet zo moeilijk :) Moeten mijn schoonouders hem maar gewoon naar zijn bedje brengen denk ik :)
Nou, dat het dan pas komt is niet handig hoor... want dan moet ik alles van ons (hopelijk heeft manlief dan wel zijn eigen zooi ingepakt/klaargelegd) inpakken, Minke's kleren, speelgoed, wagen, maxicosi, wipper, nog wat extra speelgoed, voeding, etc. in de auto, nog 6 keer naar binnen omdat ik vast wel wat ben vergeten. En dan hoop ik op weinig files want dan wordt het een ritje Leusden -> Maassluis -> Woerden (Man in auto) -> Biddinghuizen... en ergens onderweg effe maccen of zo. :Y)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:04:03 #298
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85410176
Even zonder bij te lezen, Thomas heeft het geflikt hoor. Nog net voor zijn eerste verjaardag kruipt meneer! Jongens, ik heb zo ontzettend staan janken he. De knapperd.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_85410192
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:04 schreef Ca.ra het volgende:
Even zonder bij te lezen, Thomas heeft het geflikt hoor. Nog net voor zijn eerste verjaardag kruipt meneer! Jongens, ik heb zo ontzettend staan janken he. De knapperd.
*O* *O* *O*
pi_85410332
Sorbo, ik ben vast enorm spuit elf, maar wij hebben de nachtvoeding inderdaad afgebouwd door eerst de verhouding melkpoeder/water scheef te trekken (te veel water of te weinig schepjes) en toen door de totale hoeveelheid af te laten nemen. Nu staat er eigenlijk alleen wat water (40 ml) klaar voor de nacht en zelfs dat heeft ie meestal niet nodig.

Ik ben echt zooo moe... net alsof er nu pas uit komt dat Driekus weken slecht sliep. Al moet ik zeggen dat de krolse kat van vannacht ook niet echt meehielp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')