abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85382461
Oh ja, zo snap ik het. Klinkt natuurlijk ook wel logisch.

:D

Kutmuggen! Ik had er ook last van! (En Isabeau lijkt wel een krentenbol!)
pi_85382557
Het eetschema van ons CB voor kindjes van 6-12 maanden (het is de eerste keer dat ik hier echt naar kijk :D)

Eerste voeding na de nacht, ontbijt
Borstvoeding en een snee lichtbruin brood met zachte margarine/smeerbaar beleg of papvoeding van opvolgmelk

Tusendoortje rond 10 uur
Fruithap; begin met een paar thelepels en breid het uit tot 150 gram

Lunch, rond 13 uur
Borstvoeding of opvolgmelk en een snee lichtbruin brood met zachte margarine/smeerbaar beleg.

Tussendoortje rond 15 uur
Brood, volkorenbiscuitje, rijstwafel, kinderkoek, soepstengel, fruit, stuk komkommer
Borstvoeding
Water, verdunde groente- en vruchtensap, lauwe (vruchten) thee

Warme maaltijd rond 17-18 uur
Begin met een paar theelepels en breid dit uit tot:
groente (1-2 opscheplepels/ 75 gram)
vlees, vis of vleesvervanger (50 gram)
aardappels, rijst of pasta (1-2 opscheplepels/ 75 gram)
vet: 1 theelepel olie of klontje zachte margarine
Toetje: 50 ml yoghurt of fruit
(wat veel he?? :? )

Voor het slapen gaan. Deze voeding is niet meer nodig rond 10-12 maanden (afhankelijk van avondmaaltijd)
Borstvoeding/ opvolgmelk

Melkvoeding: 9-12 maanden en met een gewicht tussen: 7400-10100 gram drinkt een kind per 24 uur ongeveer 400 ml verdeeld over 1 flesvoeding 200 ml, 1 papvoeding 150 ml (magvervangen worden door 2e broodmaaltijd + opvolgmelk) 1 toetje na de warme maaltijd: 50 ml yoghurt of ruit.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_85382657
goedemorgen :W

Ik ben helemaal niet bijgelezen (heb vakantie en juist nu weinig tijd omdat de kinderen de hele dag thuis zijn) maar las wel net de situatie van Davinia. Niet leuk :N Sterkte ermee!

en Huup, je meisje bijna 1 jaar! wow

Ik heb eigenlijk geen tips, Sorbo. Hier is het andersom.
Leah krijgt nog borstvoeding en eet groentehap om 17.30 en dan wordt ze een uurtje later moe. Ik maak haar dan rond 20.00 even wakker voor een laatste voeding.
Gisteren heeft ze (wegens omstandigheden) alleen om 17.00 borstvoeding gehad en ik heb haar daarna in bed gelegd. Om 20.00 lag ze als een roosje te slapen dus ik heb haar maar niet wakker gemaakt.
Ze heeft weer gewoon tot 8.00 geslapen vanochtend. Ze heeft dus van 17.00 tot 8.00 niets meer gehad en ook geen avondeten.
Maar ik weet dus niet of ik haar nog de laatste 20.00 uur voeding moet geven want ik moet haar er steeds voor wakker maken en als ik dat niet doe is het blijkbaar ook goed.

Misschien om 17.30 groentehap en een borstvoeding en verder niet meer ofzo?
pi_85382682
Ja veel zeg!

Als ik dat schema lees zou ik de laatste fles moeten laten vervallen. Kansloos! Ben net zo blij dat ze sláápt 's avonds! En dan lijkt het me helemaal uitgesloten dat ze door gaat slapen.
pi_85382698
Wow Lily, dat klinkt als een weelde!
pi_85382759
Ja, dat wel, maar ik vind nu dat ze weer te weinig krijgt. Ze krijgt nog steeds voornamelijk borstvoeding. Brood eet ze maar een paar stukjes.
Groentehap (en fruit) eet ze wel goed maar als ik het niet geef is het ook goed. Het lijkt net alsog ze nooit honger heeft ofzo.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:54:13 #232
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85382826
Sorbo, volgens mij heb ik een tijdje terug ook al aangegeven hoe ik dat bij S heb afgebouwd. Die was toen 10 mnd en kreeg tandjes, daarom wilde ik van de nachtvoeding af.

Ik ben steeds een schepje minder voeding erdoor gaan doen (met eveneveel water dus). Ze dronk er steeds minder van en op een gegeven moment werd ze er niet meer wakker voor. Dat moment kwam trouwens sneller dan ik van te voren had durven hopen. Na een nacht of vijf ofzo was het gedaan met de nachtvoeding. Sindsdien heeft ze wel in de hoek van haar bedje een tuitbeker met water staan, voor als ze dorst/ droge mond heeft.
pi_85382838
Sorbo, mss heb je wat aan Lente d'r schema:

0700: bv
0900: fruit
1200/1300: boterham + bv
1500/1600: koek/fruit (soms + bv)
1800: avondeten + yoghurt
1900/2000: bv

Mss is het nog een idee om 's ochtends iets van Brinta in de fles erbij te doen? Dan krijgt ze nog wat extra's binnen.
pi_85382841
Ik ben er nog eens over aan het denken en misschien toch eens cold turkey stoppen met die nachtfles.
Als het echt gewenning is en geen honger zou dat moeten werken. Ik zou haar dan trouwens niet uren lang laten huilen ofzo. Als ze dat doet zou ik toch overstag gaan.
bweh...aan mij heb je ook niks ;(
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:55:20 #235
313287 Groofsken3
pi_85382850
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:50 schreef lily het volgende:
Ja, dat wel, maar ik vind nu dat ze weer te weinig krijgt. Ze krijgt nog steeds voornamelijk borstvoeding. Brood eet ze maar een paar stukjes.
Groentehap (en fruit) eet ze wel goed maar als ik het niet geef is het ook goed. Het lijkt net alsog ze nooit honger heeft ofzo.
Misschien verbruikt ze niet zoveel :P . Hier is het rollen trouwens weer van de baan :') .
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:55:46 #236
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85382861
uh oh, alweer zo'n gekke eter lily. :o (het geen-honger-lijken-te-hebben bedoel ik). maar fijn dat ze groente en fruit goed eet! en als je denkt dat ze wat extra's nodig heeft kun je ook evt zo'n extra avondvoeding iets later op de avond inplannen? al lijkt 't me ook wel wat tricky om dit mooie slaapritme te veranderen..!
in de haak.
pi_85382890
Leah heeft hetzelfde schema als Lente, zie ik (alleen nu in de vakantie 8.00 bv)
pi_85382891
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:46 schreef Sorbootje het volgende:
Ja veel zeg!

Als ik dat schema lees zou ik de laatste fles moeten laten vervallen. Kansloos! Ben net zo blij dat ze sláápt 's avonds! En dan lijkt het me helemaal uitgesloten dat ze door gaat slapen.
haha inderdaad!
Ik zou gewoon meer eten aanbieden en als ze na een tijdje echt ook meer ervan eet zou ik pas proberen om de melkvoedingen te minderen. Ze kunnen wel zulke mooie schemaatjes bedenken (zelfs met grammen, aflsof je dat af gaat wegen en dan naar binnen gaat proppen :o ), maar eigenlijk is het eten tot het eerste jaar nog steeds bijvoeding, dus als zij niet genoeg eten binnenkrijgt kun je de melkvoeding natuurlijk nog neit afbouwen.

Lily dat komt vanzelf wel. Niels eet nu pas echt, tot ruim 9 maanden was het meer proeven dan eten en Kobus heeft dat tot 10 maanden zo gedaan.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:58:14 #239
313287 Groofsken3
pi_85382937
Mijn zoon eet ook nogsteeds nauwelijks avondeten trouwens. :N
pi_85382959
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:55 schreef Groofsken3 het volgende:
Misschien verbruikt ze niet zoveel :P .
hahaha, ja, dat is ook weer zo

quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:55 schreef trui het volgende:
uh oh, alweer zo'n gekke eter lily. :o (het geen-honger-lijken-te-hebben bedoel ik). maar fijn dat ze groente en fruit goed eet! en als je denkt dat ze wat extra's nodig heeft kun je ook evt zo'n extra avondvoeding iets later op de avond inplannen? al lijkt 't me ook wel wat tricky om dit mooie slaapritme te veranderen..!
Ja, maar juist dat wakker maken vind ik zo zonde. Ze slaap echt als een roosje vanaf 19.00...
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:59:43 #241
313287 Groofsken3
pi_85382977
Gewoon lekker laten slapen hoor Lily, ze is toch tevreden? Ik zie geen reden om dan ergens wat te veranderen eigenlijk.
pi_85383005
Is ook zo. Ik ga gewoon het avondeten combineren met een bv en dan klaar.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:02:03 #243
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85383035
lily, vanaf 17:30u niks meer eten lijkt me idd een beetje weinig, ja...
laat je het licht aan op dr kamer bij dr avondslaapje? mss dat ze dan wel uit zichzelf wakker wordt?

sorbo, je wil van de laatste fles af? en als je heel langzaam mindert? of 1 schepje eraf, maar wel 15cc water erbij? dan na een week het water er weer af, of zo?
of een extra onderdeel aan het nachtirueel toevoegen? mss nog een boekje lezen na de fles? of valt ze bij de fles in slaap?

ah, twink, niels en ko begonnen dus ook pas zo laat met echt eten. fijn om te horen! aviva is ook nog van de proeverij ipv echt eten. gister heeft ze een half groenteballetje gegeten. en dat was veel!
maar ergens vind ik het helemaal niet erg. hoe langer het duurt voodat ze echt eet, hoe langer ze veel van mijn productie blijft vragen, en met 9 mnd is het ongeveer stabiel, dus als ze dan ineens heel veel gaat eten, vliegt mn productie er niet ineens af. hoop ik dan. :P
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:03:24 #244
313287 Groofsken3
pi_85383071
Sorbo, lees je mijn reactie nou wel? Of heb ik het weer voor niks geschreven }:| .
pi_85383082
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:54 schreef Groofsken3 het volgende:
Sorbo, volgens mij heb ik een tijdje terug ook al aangegeven hoe ik dat bij S heb afgebouwd. Die was toen 10 mnd en kreeg tandjes, daarom wilde ik van de nachtvoeding af.

Ik ben steeds een schepje minder voeding erdoor gaan doen (met eveneveel water dus). Ze dronk er steeds minder van en op een gegeven moment werd ze er niet meer wakker voor. Dat moment kwam trouwens sneller dan ik van te voren had durven hopen. Na een nacht of vijf ofzo was het gedaan met de nachtvoeding. Sindsdien heeft ze wel in de hoek van haar bedje een tuitbeker met water staan, voor als ze dorst/ droge mond heeft.
Ja dat ga ik ook maar proberen denk ik. :)

En 's ochtends iets van brood/granen/pap. En dan 's avonds nog volle yoghurt. En dan maar eens kijken hoe het gaat!
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:03:41 #246
313287 Groofsken3
pi_85383083
:P

Oh oeps, spuitelf. o|O
pi_85383119
Ons schemaatje is alsvolgt:

- 6:30 fv (180/6)
- 9:30 Fruit
- 11:00 fv (180/6)
- 12:00 brood
- 16:00 fv (180/6)
- 17:00 warm eten (potje groente/vlees)
- 19:00 yoghurt
- naar bed
- 22:30 fv (210/7 + rijstebloem)

Zondag trouwens Minke een paar sliertjes eiermie gegeven... ze zat me echt raar aan te kijken wat ze daar nou mee moest. Uiteindelijk toch wat in haar mond gestopt en met de grootste walging er weer uit... :+ Nog een paar keer proberen, maar nee, rillingen bleven komen. Maar ze kon er wel vrolijk mee spelen.
pi_85383129
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:54 schreef lily het volgende:
Ik ben er nog eens over aan het denken en misschien toch eens cold turkey stoppen met die nachtfles.
Als het echt gewenning is en geen honger zou dat moeten werken. Ik zou haar dan trouwens niet uren lang laten huilen ofzo. Als ze dat doet zou ik toch overstag gaan.
bweh...aan mij heb je ook niks ;(
Ik probeer eerst de aanpak van Groofsken, maar als ze dan minder gaat drinken, maar wel wakker blijft worden probeer ik de gecontroleerd huilen aanpak die 's avonds al zo ontzettend goed heeft geholpen. Mán wat ben ik blij dat ik mijn avonden terug heb!
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:07:45 #249
313287 Groofsken3
pi_85383193
Ik hoop dat het werkt ^O^ .

Ik ben nogsteeds zo verwonderd over het feit dat mijn zoon uit zichzelf ging doorslapen. Dat ik geen strategieën of plannen of niks heb hoeven bedenken. En dàt na twee maanden :D .
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:08:57 #250
313287 Groofsken3
pi_85383216
Willen jullie trouwens een filmpje zien van mijn zoon? Of is het dan weer zo dat niemand hem ziet/ reageert? ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')