Oké, leuk bedankt.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:34 schreef Sinarades het volgende:
[..]
Of een kat alleen zich dood zal vervelen?
Zag een topic die je eventueel kan lezen.
twijfel over een kat in huis
Wat een heldin.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:11 schreef Oognip het volgende:
Volgens mij heeft Liesje wat nieuws bedacht. Ze kan heel goed de krabpaal opklimmen maar ervan af durft ze niet dus dan gaat ze heel hard zitten miauwen tot je haar er af tiltZodra je bij haar bent gaat ze heel hard spinnen. Dat is ook op het filmpje te horen
Ik vind het geinig
Ik heb al Vlinders in mijn buik van dit Houtduifje,quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:39 schreef APK het volgende:
Ze eten af en toe wat papegaaienvoer van de grond op het balkon, dat lijkt mij wel genoeg.
Volgens mij is buurman trouwens op vakantie.![]()
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:30 schreef Oognip het volgende:
En ze zijn weer wakker dus foto's uploaden maar!
Liesjes zachte koppie
Zou je kunnen proberen om haar met eten apart te nemen en haar kleine hapjes uit de hand te voeren? Dus geen vol bakje geven, maar zelf een bakje vasthouden en haar steeds kleine stukjes uit je hand laten eten (pas wel op voor je vingersquote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:51 schreef Oognip het volgende:
Ok ik heb even advies nodig.
De kittens spelen veel met muisjes waar kattenkruid in zit. Ik heb ze vandaag een ander muisje gegeven met meer kattenkruid en Liesje wordt er helemaal gek van. Of het nou aan het kattenkruid ligt of dat het muisje anders is, geen idee. Ze is in haar eentje aan het spelen met het muisje en ze gromt ontzettend, als er een andere kat in de buurt komt nog harder.
Ik wilde net het muisje afpakken om het haar af te leren maar als ik hem met mn hand pak, gaat ze krabben. Dus ik tilde Liesje op met het muisje nog in haar bekkie en trok het muisje uit haar bekkie en dat ging wel met wat krabben. Toen zette ik haar weer op de grond en beet ze in mn teen.
Ik heb het muisje nu helemaal afgepakt want het hele muisje was helemaal kapot gebeten. Dit probleem is nu dus opgelost want met andere muisjes doet ze niet zo gek.
Echter doet ze hetzelfde met eten, als je erbij komt wordt ze echt vals. Ik weet niet zo goed hoe ik haar dit af kan leren. Heeft iemand enig idee? (het liefst zonder dat ik helemaal open gescheurd word)
Ja dat kan ik proberen maar als ik haar een snoepje geef, geef ik hem ook uit mn hand en dan pakt ze hem ook hard uit mn hand en slikt ze hem door zonder te kauwen, tis een echte schrokker (ze verslikt zich echt in elk snoepje, hoe klein stukje het ook is). Met eten doen Lotje en Tabby ook zo hebberig. Ik denk dat het komt doordat ze eerst op straat hebben geleefd en ze bang zijn dat ik het inderdaad afpak.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:01 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Zou je kunnen proberen om haar met eten apart te nemen en haar kleine hapjes uit de hand te voeren? Dus geen vol bakje geven, maar zelf een bakje vasthouden en haar steeds kleine stukjes uit je hand laten eten (pas wel op voor je vingers)? Dat is in ieder geval hoe ik het gevoelsmatig aan zou pakken, zodat ze leert dat je haar eten niet af zult pakken maar dat je haar juist steeds wat lekkers geeft.
Dat met die snoepjes uit mn platte hand geven ga ik proberen, eens kijken hoe ze daar op reageren.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:29 schreef Miss_Isis het volgende:
Hmmz, ja lastig... Persoonlijk zou ik het voor een kat geen probleem vinden (onze dames hebben altijd onbeperkt voer en niemand die daar bij komt, dus geen reden voor ze om agressief te worden). Bij honden komt baknijd wel vaker voor, en dat zou ik erger vinden dan bij een kat. Behalve hapje voor hapje uit de hand voeren heb ik geen idee eigenlijk hoe je het af zou kunnen leren... Wellicht onbeperkt voer laten staan (als je dat niet al doet, en als dat kan met de andere katten) zodat ze niet zo hoeven te schrokken? En snoepjes zou ik van de platte hand voeren misschien, zodat ze niet zo snel in je vingers kunnen bijten.
Haha gelukkig maar, ik hoorde haar net toevallig ook een heel klein miauwtje zeggenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:31 schreef Miss_Isis het volgende:
Oh, dat geluid komt vaak later nog welOnze poes Savannah kon vroeger toen ze klein was ook niet mauwen, die deed precies hetzelfde (bekje open maar geen geluid maken). Tegenwoordig kan ze echt wel miauwen, maar ietsje 'heser' dan de andere poes. Je kan haar aan het geluid herkennen
Gaat het met het oogje iets beter, kreeg je nog creme van de doc?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:47 schreef Oognip het volgende:
Haha gelukkig maar, ik hoorde haar net toevallig ook een heel klein miauwtje zeggen
Gister was zn oogje niet rood meer, er zat alleen nog troep in, dat schoongemaakt en dat moest ik blijven doen van DOC. Volgens hen kon het niets ergs zijn, dat kon het pas als de troep groen was ofzo.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:53 schreef Sinarades het volgende:
[..]
Gaat het met het oogje iets beter, kreeg je nog creme van de doc?
Slapen ze de hele nacht door?
En leuke filmpjes.![]()
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:00 schreef rac het volgende:
Tabby lijkt echt op Muppet volgens mij ook net zo oud
Muppet kleine Duitse Bach kat
Daar heb je wel gelijk inquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:28 schreef Oognip het volgende:
[..]
Inderdaad maar Tabby is natuurlijk veeel knapper
Ik vind wel dat Tabby's koppie jonger lijkt dan die van Muppet.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:00 schreef rac het volgende:
Tabby lijkt echt op Muppet volgens mij ook net zo oud
Muppet kleine Duitse Bach kat
Mup vind ik prachtig en lief, ze lijkt op Tabby.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:12 schreef rac het volgende:
Daar heb je wel gelijk inMaar Mup is bezig met een Inhaalslag
ik denk zelf dat ze er over een week of twee al heel anders uit ziet, Je ziet zelfs al verschil na die paar dagen
Waar komen je kittens vandaan? Wij wonen nl ook in Enschede!
Mooie foto's , wat liggen ze daar lekker.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:09 schreef Oognip het volgende:
Mijn kittens zijn gevangen in Enschede door de Dierenambulance en nu wonen ze bij mij,
ook in Enschede.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |