abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67315342
|Hallo,

Sinds een paar jaar woon ik in een flat, en voor het eerst in mijn leven zonder kat
Vanaf mijn derde of vierde, is er altijd een kat geweest tot meerderekatten in mijn studententijd.
Echter kom ik er de laatste tijd achter dat ik het verschrikkelijk mis in mijn huidige huishouden.
Ik heb al een paar keer een aanbod gekregen tot een kitten en ook tot volwassen katten(via asiel).
|Maar ik kan niet bepalen of mijn huidige leefwijze wel eerlijk is, om een kat de aandacht te kunnen geven die nodig is.
vragen waar ik op vastloop zijn:
-ik woon momenteel op mezelf en werk, dus ik ben er ongeveer 01uur per dag niet
-de kat kan niet naar buiten, een trp van 10meterhoog naar het grasveld werkt niet
-kan 1 kat zich dus wel alleen vermaken overdag gedurende 50 a 60 uur per week

Ik heb nogwel een paar kleine andere twijfels, maar die zijn wel op te lossen,.
Wat zouden jullie doen?
Aan de ene kant vind ik het dus verschrikkelijk fijn, aan de andere kant wil ik niet door mijn afwezigheid een kat ongelukkig maken.
Liefde en infectie
pi_67315429
En gelijk 2 katten nemen is geen optie?
pi_67315500
Idd, 2 katten is misschien een oplossing (hebben we zelf ook, twee kittens uit hetzelfde nestje uit het asiel, ze zijn onafscheidelijk)
En goed nagaan of de katten wel geschikt zijn om binnen te houden, de ene kan daar wat beter tegen dan de ander.
Persoonlijk ben ik er niet zo fan van, katten op een plek houden waar ze niet naar buiten kunnen.
pi_67315883
Hier is ook een kat in een flat. Ook binnen. Komt alleen op het balkon. Trappetje naar beneden maken is ook niet echt een optie.

Ben zelf ook van jongs af aan opgegroeid met katten. En persoonlijk heb ik het liefst dat ze kunnen gaan en staan waar ze willen, ook naar buiten dus. Maar dit is de kat van mn vriend, en die is eigenlijk altijd al een binnenkat geweest, dus dan veranderd het weer. Vind ik. (je moet bijvoorbeeld niet een buitenkat opeens verbieden naar buiten te gaan).
Eigenlijk kan het best wel, een kat binnen houden. Hij vermaakt zich best. Er zijn af en toe ook dagen dat we er bijna helemaal niet zijn. Ik merk niet aan em dat ie daar last van heeft ofzo.

Maar natuurlijk zal het wel verschillen per kat.
Twee is ook een optie, misschien wel leuker. Ik ben zelf op dit moment ook op zoek naar nog eentje erbij.
pi_67315922
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:36 schreef MarMar het volgende:
Idd, 2 katten is misschien een oplossing (hebben we zelf ook, twee kittens uit hetzelfde nestje uit het asiel, ze zijn onafscheidelijk)
En goed nagaan of de katten wel geschikt zijn om binnen te houden, de ene kan daar wat beter tegen dan de ander.
Persoonlijk ben ik er niet zo fan van, katten op een plek houden waar ze niet naar buiten kunnen.
Over twee katten heb ik ook zitten denken.
Ik blijf zelf voornamelijk vastlopen op dat de katten niet naar buiten kunnen. Dat heb ik nog nooit gehad.
Twee katten is zeker wel een oplossing en daar heb ik over gedacht.
Een andere oplossing waar ik over heb gedacht is om een oudere kat die oma of opa heet overleefd te nemen. Die kan ik dan een mooi leven geven en die is niet gewend om buiten te komen, maar dan heb je weer te maken met mijn werk, dat zij die poekies nooit gewend.
Daarom de vraag, een besluit in deze vind ik nogal lastig
Liefde en infectie
pi_67318286
Een nicht van mij woont ook op zichzelf in een klein appartement, is veel van huis, maar wilde ook een kat. Die heeft uiteindelijk ook een kat uit het asiel gehaald die al wat ouder was en gewend om veel alleen te zijn en binnen te zitten. Ze wilden 'm alleen meegeven aan iemand die geen andere katten of kinderen hadden, en al staat de deur open, de kat vertikt het om naar buiten te gaan. Hij laat zich alleen weinig zien bij bezoek maar als ze alleen zijn komt hij wel regelmatig knuffelen enz. Als dit iets voor je is zou je even bij een asiel kunnen informeren, daar zullen wel genoeg van dat soort katten rondlopen.
(Alleen het nadeel van een oudere kat is dat je ook weer sneller afscheid zal moeten nemen...)
pi_67320586
Neem 2 katten, dan hebben ze elkaar voor entertainment. Ik heb bij mn ouders thuis altijd maar 1 kat gehad, gelukkig kon die altijd naar buiten om daar interactie met katten te hebben. Maar ik woon op een flat, en mijn katten hebben zoveel lol met elkaar, ik zou het niet meer over mijn hart kunnen verkrijgen om ooit 1 kat op een flat te doen die vervolgens ookniet naar buiten zou kunnen.
(:
  maandag 23 maart 2009 @ 15:10:53 #8
19142 tslh
Never at ease.....
pi_67325650
2 katten: heb ik ook en het bevalt mij en hun beide perfect. Misschien kun je ook nadenken over het type kat dat je wilt: ikzelf heb 2 perzen want die zijn (meestal) van nature toch al niet zo avontuurlijk en blijven graag binnen. Het lijkt me wel zielig als je een oudere kat neemt die buiten leven gewend is die het dan niet meer mag. Die zal tevens voortdurend proberen te ontsnappen.
Life is funny. Well, yours is. To me.
pi_67364223
Hartstikke bedankt, ik heb voor mezelf een stuk duidelijkheid gekregen. De kogel moet nopg door de kerk, maar ik vind dat ik nu eerlijk kan kijken voor de kat. En dat is toch minstens even belangerijk.
Dus iedereen bedankt die heeft gereageerd via het topic en via de pm

Lucky
Liefde en infectie
pi_67431985
Ik ben zelf van half 9 in de ochtend tot 6 uur in de avond niet thuis, en mijn kat komt niet buiten.

Toch vermaakt ie zich alweer 5 jaar prima hoor, en ik ken meerdere mensen die 1 kat hebben en overdag niet thuis zijn.

Heb zelf het idee dat ze zich gewoon aanpassen, mijn kat slaapt/luiert volgens mij lekker de hele dag, en als ik thuis ben wordt ie wat actiever.

En zoals iemand eerder al zei, in het asiel kun je gewoon vragen om een (volwassen) kat die gewend is alleen te zijn en binnen te zitten, er zijn er veel van !
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 26 maart 2009 @ 17:13:35 #11
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67436124
Als je er één uit t asiel haalt weten ze vaak wel of t een binnen of buitenkat is, no problem. Als je een kitten hebt zal ie niet beter weten, maalt ie niet om hoor.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_67436332
Wat anderen hier ook al zeggen. Ik woon met mijn vriend ook in een flat waar de kat alleen op het balkon kan - maar hij vindt het prima. We hebben wel echt gezocht naar een binnenkat - hij wil zelf ook niet eens echt naar buiten (af en toe rent ie wel even snel langs je heen door de voordeur, maar dan blijft hij hangen op de drempel ) ).

En twee katten is idd misschien ook een optie .
pi_67444179
Kan best hoor. Ik zou naar het asiel gaan, daar zitten vast volwassen katten die prima alleen kunnen zijn en het buitenleven niet nodig hebben. De medewerkers kunnen je adviseren.

Ik heb jarenlang 2 katten gehad in een vergelijkbare situatie, ging prima.

Goed dat je er vóór aanschaf over nadenkt!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_68975384

[ Bericht 100% gewijzigd door Tierati op 13-05-2009 12:54:22 ]
pi_84716369
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:19 schreef Cat22 het volgende:
Kan best hoor. Ik zou naar het asiel gaan, daar zitten vast volwassen katten die prima alleen kunnen zijn en het buitenleven niet nodig hebben. De medewerkers kunnen je adviseren.

Ik heb jarenlang 2 katten gehad in een vergelijkbare situatie, ging prima.

Goed dat je er vóór aanschaf over nadenkt! ^O^
Hoe werkt zoiets dan? Wil ook graag een kat, maar woon op de 2e verdieping, opzich kunnen ze wel buiten komen, want er komen ook weleens andere katten op de galerij. Via een kleine doorgang op de trap. Zou een nieuwe kat daar achter komen? Dat ´ie zo naar beneden kan en evt. vriendjes kan maken met andere katten?
pi_84717015
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 21:27 schreef Socios het volgende:

[..]

Hoe werkt zoiets dan? Wil ook graag een kat, maar woon op de 2e verdieping, opzich kunnen ze wel buiten komen, want er komen ook weleens andere katten op de galerij. Via een kleine doorgang op de trap. Zou een nieuwe kat daar achter komen? Dat ´ie zo naar beneden kan en evt. vriendjes kan maken met andere katten?
Was jij niet de TS die af en toe een witte kat op bezoek had in huis? Wat leuk dat je misschien zelf ook een kat wilt :)

Je kan er wel van uit gaan dat een kat de weg naar beneden zal vinden, maar of dat aan te raden is, is een tweede. Persoonlijk zou ik in een flat geen buitenkat willen hebben, de gevaren in de stad zijn natuurlijk ook vrij groot voor een loslopende kat. Poezen doe je er ook over het algemeen geen plezier mee om vriendjes te maken met andere katten, vaak loopt dat uit op gevechten of in het beste geval een soort gewapende vrede. Poezen kunnen wel wennen aan een andere kat als je die er bij in huis neemt, en soms vinden ze dat zelfs wel leuk. Maar spelen of vriendjes maken met andere katten uit de buurt zullen de meesten niet doen.

Als je naar een asiel gaat kunnen ze je daar informeren over de kat die het beste in jouw situatie zou passen. Waarschijnlijk zou dat een binnenkat zijn, het asiel weet vaak wel welke katten gelukkig zouden zijn in zo'n situatie. Je kan natuurlijk ook hier op Fok rondkijken en bijvoorbeeld (ik probeer het gewoon nog een keer ;) ) Peper overwegen in huis te nemen :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_84717227
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 21:41 schreef Miss_Isis het volgende:
Was jij niet de TS die af en toe een witte kat op bezoek had in huis? Wat leuk dat je misschien zelf ook een kat wilt :)
Haha, dat ben ik, ja. Zojuist nog een foto in dat topic geplaatst. ;)
quote:
Je kan er wel van uit gaan dat een kat de weg naar beneden zal vinden, maar of dat aan te raden is, is een tweede. Persoonlijk zou ik in een flat geen buitenkat willen hebben, de gevaren in de stad zijn natuurlijk ook vrij groot voor een loslopende kat. Poezen doe je er ook over het algemeen geen plezier mee om vriendjes te maken met andere katten, vaak loopt dat uit op gevechten of in het beste geval een soort gewapende vrede. Poezen kunnen wel wennen aan een andere kat als je die er bij in huis neemt, en soms vinden ze dat zelfs wel leuk. Maar spelen of vriendjes maken met andere katten uit de buurt zullen de meesten niet doen.

Als je naar een asiel gaat kunnen ze je daar informeren over de kat die het beste in jouw situatie zou passen. Waarschijnlijk zou dat een binnenkat zijn, het asiel weet vaak wel welke katten gelukkig zouden zijn in zo'n situatie. Je kan natuurlijk ook hier op Fok rondkijken en bijvoorbeeld (ik probeer het gewoon nog een keer ;) ) Peper overwegen in huis te nemen :)
Bedankt voor je reactie en tips.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')