Over twee katten heb ik ook zitten denken.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:36 schreef MarMar het volgende:
Idd, 2 katten is misschien een oplossing (hebben we zelf ook, twee kittens uit hetzelfde nestje uit het asiel, ze zijn onafscheidelijk)
En goed nagaan of de katten wel geschikt zijn om binnen te houden, de ene kan daar wat beter tegen dan de ander.
Persoonlijk ben ik er niet zo fan van, katten op een plek houden waar ze niet naar buiten kunnen.
Hoe werkt zoiets dan? Wil ook graag een kat, maar woon op de 2e verdieping, opzich kunnen ze wel buiten komen, want er komen ook weleens andere katten op de galerij. Via een kleine doorgang op de trap. Zou een nieuwe kat daar achter komen? Dat ´ie zo naar beneden kan en evt. vriendjes kan maken met andere katten?quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:19 schreef Cat22 het volgende:
Kan best hoor. Ik zou naar het asiel gaan, daar zitten vast volwassen katten die prima alleen kunnen zijn en het buitenleven niet nodig hebben. De medewerkers kunnen je adviseren.
Ik heb jarenlang 2 katten gehad in een vergelijkbare situatie, ging prima.
Goed dat je er vóór aanschaf over nadenkt!![]()
Was jij niet de TS die af en toe een witte kat op bezoek had in huis? Wat leuk dat je misschien zelf ook een kat wiltquote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:27 schreef Socios het volgende:
[..]
Hoe werkt zoiets dan? Wil ook graag een kat, maar woon op de 2e verdieping, opzich kunnen ze wel buiten komen, want er komen ook weleens andere katten op de galerij. Via een kleine doorgang op de trap. Zou een nieuwe kat daar achter komen? Dat ´ie zo naar beneden kan en evt. vriendjes kan maken met andere katten?
Haha, dat ben ik, ja. Zojuist nog een foto in dat topic geplaatst.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:41 schreef Miss_Isis het volgende:
Was jij niet de TS die af en toe een witte kat op bezoek had in huis? Wat leuk dat je misschien zelf ook een kat wilt![]()
Bedankt voor je reactie en tips.quote:Je kan er wel van uit gaan dat een kat de weg naar beneden zal vinden, maar of dat aan te raden is, is een tweede. Persoonlijk zou ik in een flat geen buitenkat willen hebben, de gevaren in de stad zijn natuurlijk ook vrij groot voor een loslopende kat. Poezen doe je er ook over het algemeen geen plezier mee om vriendjes te maken met andere katten, vaak loopt dat uit op gevechten of in het beste geval een soort gewapende vrede. Poezen kunnen wel wennen aan een andere kat als je die er bij in huis neemt, en soms vinden ze dat zelfs wel leuk. Maar spelen of vriendjes maken met andere katten uit de buurt zullen de meesten niet doen.
Als je naar een asiel gaat kunnen ze je daar informeren over de kat die het beste in jouw situatie zou passen. Waarschijnlijk zou dat een binnenkat zijn, het asiel weet vaak wel welke katten gelukkig zouden zijn in zo'n situatie. Je kan natuurlijk ook hier op Fok rondkijken en bijvoorbeeld (ik probeer het gewoon nog een keer) Peper overwegen in huis te nemen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |