De klinkerquote:Op zondag 8 augustus 2010 23:18 schreef -Mellow- het volgende:
Ik heb vandaag gegeten bij de Klinker. Een soort rommelige huiskamer waar het linkse werkschuwe tuig van Nijmegen komt eten.
Ze koken alleen veganistisch. Is altijd wel een uitdaging voor mij om veganistisch eten lekker te vinden maar dit keer was het zeer goed te doen. Gewoon wat lekkere groenteprutjes, couscoussalade en kruidige rijst. Vind alleen tofu niet echt lekker.
Maar het kost maar 3 euro, de biertjes 1,30 en het is er heel gezellig. De moeite waard als je geen zin hebt in koken en blut bent
vind t jammer dat de Engelse koks overal citroen doorheen gooien. Verpest voor mij het verder heerlijk klinkende gerecht. Vind het zure zo overheersenquote:Op maandag 9 augustus 2010 09:58 schreef DarkElf het volgende:
kommetje all bran met yoghurt (lokale yoghurt van een kaasboerderij hier in de buurt!) met aardbeien.
vanavond maak ik kip (gemarineerd in knoflook, citroen, honing en koriander) en gegaard in de oven, met erbij wat kruidige couscous(leve ainsley)
Heerlijk juist bij kip. Turken doen het ook trouwens. Hele kip in de oven met een bol knoflook en een citroen in zijn reet. En als het klaar is het vocht over plakrijst druppelenquote:Op maandag 9 augustus 2010 13:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
vind t jammer dat de Engelse koks overal citroen doorheen gooien. Verpest voor mij het verder heerlijk klinkende gerecht. Vind het zure zo overheersen
waaromquote:Op maandag 9 augustus 2010 13:42 schreef MissHobje het volgende:
3witte boterhammen met dikke klodder roomboter en dikke laag pure hagelslag![]()
En een heerlijke kom macciato
Citroen is juist heerlijk bij kip .quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
vind t jammer dat de Engelse koks overal citroen doorheen gooien. Verpest voor mij het verder heerlijk klinkende gerecht. Vind het zure zo overheersen
iets met elke maand gedoequote:
thanksquote:Op maandag 9 augustus 2010 14:32 schreef Enfermera het volgende:
En als je geen citroen wilt, kan je ook limoen doen, is net wat zachter![]()
Ik vind het ook, het maakt de kip lekker zacht.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:12 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Citroen is juist heerlijk bij kip .
t-bone?quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:36 schreef Lief-visje het volgende:
Vanavond gebakken aardappeltjes met t-bone steak en sperzieboontjes
op die manier is het idd ook lekker.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:09 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik vind het ook, het maakt de kip lekker zacht.
Kip met sinaasappel, honing en een snuf kaneel is trouwens ook![]()
Hier vanavond een wortelsoepje met knoflook-flatbreads. Even balansen na een met room-producten doordrenkt weekend
quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:58 schreef renzell het volgende:
Straks pannenkoeken a la Mellow.Met spek, stroop en slagroom.
En met bergen vers fruit.
Tweede.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:13 schreef -Mellow- het volgende:
[..]![]()
eerste keer?
tip: eetlepel slagroom erop doen als de pannekoek nog warm is. Dan smelt het mooi samen met de stroop
OT: balsamicoworteltjes, zoete aardappel uit de oven, portobellos met buffelmozzarella en een spinaziesalade met gegrilde courgette, gekarameliseerde uitjes en romaatjes.
Nou die satesaus was ontzettend goor. Zonder de saus is het ook niet je van het.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:10 schreef Mirel het volgende:
Ik ga rijst koken, rundergehakt in de pan, als de rijst bijna klaar is in de pan met het gehakt, en dan nog een (halve) blik mais er doorheen. + alle kruiden die ik kan vinden in de kast. Satesaus opwarmen en dat los bovenop de rest als het in m'n bord zit.
Haha, nee dat is veel te veel !!quote:
heb ik je aangestoken?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 09:46 schreef Purdey het volgende:
Twee nectarines, een kiwi gold en een beker optimel framboos! Straks voor ik wegga nog wat sultana's denk ik
Haha, nee hoor. Ik heb een overschot aan Sultana's in huis omdat ik voor twee personen de Mr Jummy rugzak wilde hebbenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:57 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
heb ik je aangestoken?![]()
vanochtend weer thee en sultana (ik hou van regelmaat)![]()
tussendoor 2 pruimen en een salmiaklolly
vanmiddag broodjes kipsalade
eehhh..... hier verlies je me evenquote:
Ja, het is een eigen bedacht recept. Ik noem het ''Indiaas'' vanwege de kerrie massala.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:39 schreef numero_uno het volgende:
[..]
eehhh..... hier verlies je me evenik kan me er echt niks bij voorstellen. Heb je een recept?
lekkerrr.. veel kaas en ham..quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:53 schreef uniekhoorn het volgende:
Witlof ham/kaas uit de oven met daarbij spaghetti carbonara met extra kaas en ham
Nu een blokje pure choco
Ah, dat lust ik ook niet zo neequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:05 schreef FutureFairytale het volgende:
thee met mini nuts.
er staat abrikozenvlaai in de koelkast maar volgens mij vind ik dat niet zo lekker...
dat idee pik ik even van jequote:Op woensdag 11 augustus 2010 08:39 schreef DarkElf het volgende:
Vanavond quiche met ernaast een simpele (groene?) salade
succes alvast!!!!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:02 schreef Purdey het volgende:
Een bakje chocolademuesli van de Lidl![]()
Samen met twee nectarines, en een kopje thee!
Denk dat ik vanavond een pizza/ maaltijdsalade eet, heb om 18:00 een sollicitatiegesprek, dus wandel daarna nog wel even langs de AH
je vond in de koelkast een macaroni schotel van 3 weken geleden en die ga je vnv opeten???quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:49 schreef Purdey het volgende:
Vanmorgen even naar de markt geweest, en héle oude brokkelkaas gekocht. Dus met de lunch twee donkere boterhammen met brokkelkaasVond trouwens in de koelkast nog een schaal met macroni ham/kaas van een week of drie geleden, dus dat wordt het vanavond!
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:03 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
je vond in de koelkast een macaroni schotel van 3 weken geleden en die ga je vnv opeten???![]()
brokkelkaas
pfoeh, ik had 1-1-2 al voorgeprogrammeerd in mn telquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:16 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ja, dat moest dus vriezer zijn. Het zit keurig in een tupperwareschaal, in de vriezer
het wordt een salade van verse spinazie, little gemsla, avocado, geroosterde pompoenpitten met wat sherryazijn, sesamolie en wat bieslook erover.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 08:39 schreef DarkElf het volgende:
Vanavond quiche met ernaast een simpele (groene?) salade
ik ookquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:51 schreef iamredleader het volgende:
Net een blikje cola soldaat gemaakt
van mij welquote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:11 schreef Nectar het volgende:
mag je telkens zeggen wat je op dat moment aan het eten bent?
klinkt goedquote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:47 schreef n0a het volgende:
Vanavond gegrilde aubergine, champignons, ui en feta op bladerdeeg.
Spaanse tortillaomeletquote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:02 schreef aychelle het volgende:
vanavond maar es kijken wat ik met ei kan maken, we hebben teveel eieren
waren ze duur? ik kan alleen nog maar kersen kopen van ¤ 3,99 per pondquote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:30 schreef Purdey het volgende:
Macroni ham/kaas is binnen! Dadelijk een schaaltje kersen, vers van de markt!
als ze dan ook nog lekker zijn. Bij de AH zijn ze niet meer lekker voor lekkere kersen moet je naar de een echte groentenboer zo ook voor de aardbeien.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
waren ze duur? ik kan alleen nog maar kersen kopen van ¤ 3,99 per pond
Ik heb er 2,50 het pond voor betaaldquote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
waren ze duur? ik kan alleen nog maar kersen kopen van ¤ 3,99 per pond
idd. bij de groenteboer zijn ze lekker maar ¤ 3,99 bij mij. een pond gaat er bij mij in één keer in dus vind dat een beetje duurquote:Op donderdag 12 augustus 2010 08:49 schreef Riann het volgende:
[..]
als ze dan ook nog lekker zijn. Bij de AH zijn ze niet meer lekker voor lekkere kersen moet je naar de een echte groentenboer zo ook voor de aardbeien.
oh dat valt mee, daar zou ik het voor doenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:08 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik heb er 2,50 het pond voor betaaldSommige waren wel héél zacht, maar de meeste waren heel lekker
Net weer een schaaltje chocolademuesli op, met twee nectarines en een beker optimel!
ga je naar restaurant Look? of gewoon een knoflookaanval?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:53 schreef dalaiblama het volgende:
Yoghurtkwarkproteinehavermoutrauweei-shake en zo nog een uitgeholde volkoren bagel met zalm en een lik verse roomkaas.
Vanavond knoflooksoep, knoflookkip, gepofte aardappel met knoflookkwark + ratatouille met veel knoflook.
Knoflookijs lust ik gelukkig niet
Had er ook een pond aalbessen bij voor 1,50quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
oh dat valt mee, daar zou ik het voor doen![]()
OT: thee en appelkruimelvlaai (hema)
Knoflook die op moetquote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:04 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ga je naar restaurant Look? of gewoon een knoflookaanval?
aha! goed idee!quote:
Knoflooksoep is een goed idee! Ga ik ook maar maken.quote:
Ik doe altijd maar wat.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:15 schreef DarkElf het volgende:
knoflooksoep is idd lekker,heeft iemand nog een goed recept?
Dat is waar. Ik bedoel alleen maar aan te geven dat mijn recepten misschien niet in de categorie 'goed recept' vallen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:34 schreef DarkElf het volgende:
culinaire hoogstandjes hoeft ook helemaal niet toch?
Dit klinkt veel culi-verantwoorder.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:45 schreef dalaiblama het volgende:
Mijn knoflooksoupe:
4 bollen knof doormidden snijden en de open helften insmeren met olijfolie en zout. Met de blote kont op een ovenplaat leggen ( niet pellen! ).
De ovenplaat vet je ook in met olijfolie.
Uurtje in de oven tot ze bruin en caramelig zijn. Schil kan je er dan zo afplukken.
De partjes knof en de zooi olie van de plaat giet je in een gietijzeren pan of soeppan. Daar doe je een flinke lepel bloem op en dan ga je prakken.
Scheut olie in de pan en bakken. ( een soort knoflook roux dus )
Daar giet je zelfgemaakte bouillion op en dat laat je nog 20 minuten zachtjes koken.
Je vloeistof heeft nu een fluwelige, beige kleur.
Dan trek je wat takken tijm uit je tuintje en gooit die erbij.
Nog even zachtjes koken en dan is ie klaar. Afmaken met verse, platte peterselie en een lekker dik broodje met gegratineerde stinkkaas
Ik eet ook vrijwel nooit shoarma, en als ik het eet, dan met kipfilet zelfgemaakt. Maar dat is ook minstens anderhalf jaar geleden..Pizza eet ik ook niet, netals dat ik patat zelden eet.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:14 schreef The_Hives het volgende:
voor het eerst sinds een paar jaar () shoarma
zelden shoarma ok, maar zelden patat?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:09 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik eet ook vrijwel nooit shoarma, en als ik het eet, dan met kipfilet zelfgemaakt. Maar dat is ook minstens anderhalf jaar geleden..Pizza eet ik ook niet, netals dat ik patat zelden eet.
Dadelijk aan de Eton Mess
kan mij de laatste keer dat ik shoarma at niet heugen (das zeker meer dan een jaar geleden) en friet eet ik denk ik hooguit 5-6 x per jaar? das toch niet zo raar? tis maar friet.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:21 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
zelden shoarma ok, maar zelden patat?
klinkt goed, ga ik eens onthouden. Knoflookquote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:45 schreef dalaiblama het volgende:
Mijn knoflooksoupe:
4 bollen knof doormidden snijden en de open helften insmeren met olijfolie en zout. Met de blote kont op een ovenplaat leggen ( niet pellen! ).
De ovenplaat vet je ook in met olijfolie.
Uurtje in de oven tot ze bruin en caramelig zijn. Schil kan je er dan zo afplukken.
De partjes knof en de zooi olie van de plaat giet je in een gietijzeren pan of soeppan. Daar doe je een flinke lepel bloem op en dan ga je prakken.
Scheut olie in de pan en bakken. ( een soort knoflook roux dus )
Daar giet je zelfgemaakte bouillion op en dat laat je nog 20 minuten zachtjes koken.
Je vloeistof heeft nu een fluwelige, beige kleur.
Dan trek je wat takken tijm uit je tuintje en gooit die erbij.
Nog even zachtjes koken en dan is ie klaar. Afmaken met verse, platte peterselie en een lekker dik broodje met gegratineerde stinkkaas
Nee, het is patat.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:13 schreef DarkElf het volgende:
[..]
kan mij de laatste keer dat ik shoarma at niet heugen (das zeker meer dan een jaar geleden) en friet eet ik denk ik hooguit 5-6 x per jaar? das toch niet zo raar? tis maar friet.
Het is volgens mij gewoon de langzame versie van de jouwe hoorquote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:46 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dit klinkt veel culi-verantwoorder.![]()
*proberen gaat
Een zegen ja!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 03:43 schreef SeaOfLove het volgende:
Ik was uit eten met mijn dochterTapas
Een makkelijk kind met eten is ohzo fijn
Voor mij dus gebakken kippenlevertjes in sherrysaus, voor jou een gebakken tartaartje. Daarbij allebei Japanse roerbakgroenten.quote:
Wat is échte appelsap?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:31 schreef Enfermera het volgende:
Net twee witte boterhammen met banaan en een glas échte appelsap. Vanavond waarschijnlijk gebakken aardappels met kropsla en rundervinken.
Appelsap van 100% appels, wat 'flevosap' heet omdat het geen 'appelsap' genoemd mag worden, omdat er niet genoeg vezels in zitten volgens mijquote:
Schrijf je een kritiek voor het waar heb je gegeten topic?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:03 schreef Lief-visje het volgende:
Vanavond lekker uit eten bij http://www.restaurantrood.nl/
Morgen Mexicaans
In andere appelsap zit verder ook niets, alleen is daar het water eerst uitgehaald voor het transport, en wordt er later weer aan toegevoegd.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:39 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Appelsap van 100% appels, wat 'flevosap' heet omdat het geen 'appelsap' genoemd mag worden, omdat er niet genoeg vezels in zitten volgens mijDoor pasturisatie kan je een fles ongeopend een jaar bewaren. Verder zit er dus niets in, per liter 1,5 kg appels. Heerlijk
Nja, soms wordt er nog wel wat aan toegevoegd. Niet altijd iddquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In andere appelsap zit verder ook niets, alleen is daar het water eerst uitgehaald voor het transport, en wordt er later weer aan toegevoegd.
Maar kan me voorstellen dat natuurtroebel appelsap beter smaakt dan het vloeibaar snoep wat appelsap gewoonlijk is.
Dan mag het echt geen sap hetenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:16 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Nja, soms wordt er nog wel wat aan toegevoegd. Niet altijd idd![]()
Verse Jus van bloedsinaasappelenquote:Ja, dit smaakt echt 10x beter vind ik..![]()
Drink nu wat Lipton Russian Earl Grey thee met wat Duyvis knoflook-uien pinda's![]()
![]()
Tja.. Er is wel meer troep op de markt wat ze als 'vers' verkopen hequote:Op zaterdag 14 augustus 2010 17:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan mag het echt geen sap heten
[..]
Verse Jus van bloedsinaasappelen
Gehalte of inname? of zit je nu al aan je taksquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:11 schreef The_Hives het volgende:
De komende 5 dagen geen idee vanwege een hoog alcohol gehalte tijdens 4 dagen feest. Zal wel veel chips, raspatat en biefstuk worden
innamequote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:04 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Gehalte of inname? of zit je nu al aan je taks
wat is dat?quote:Op zondag 15 augustus 2010 13:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Asperge cremesoep met een Laugenstange
klinkt niet verkeerdquote:Op zondag 15 augustus 2010 13:16 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik heb nog een fruitslofje staan dat zometeen verorberd gaat worden
Maar eerst lunchen met een pistoletje filet américain en uitjes.
quote:
lijkt me lekker!! ik hou wel van pretzelsquote:Op zondag 15 augustus 2010 13:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Witbrooddeeg (uit bloem, water, zout en gist) dat na het rijzen door tot een langwerpig broodje wordt gevormd en dan door een waterige oplossing van natronloog wordt gehaald, daarna met hagelzout wordt bestrooid, ingesneden en gebakken.
De behandeling met loog geeft een donkerbruine en leer achtige korst. Erg lekker, net als een Bretzel
Amerikaanse Pretzel
quote:Op zondag 15 augustus 2010 22:46 schreef golfer het volgende:
Dankzij alle vreetscenes in Zomergasten ook maar weer even de friteuse aangezet en wat ingevroren visballetejs gefrituurd.
geen gekookt etije genomen (ben verstandig geweest, krijg er buikpijn van) maar heb een roereitje gemaakt voor mezelf van 1 eitje met wat boter en bieslook eroverquote:Op maandag 16 augustus 2010 08:46 schreef DarkElf het volgende:
vanmorgen wat yoghurt met all bran en nectarine
Vanmiddag wat wasa's met kipfilet en kaas en misschien een gekookt eitje.
Vanavond gegrilde witvis met een tomatensalsa erop en wat gebakken aardappeltjes en wat sperzieboontjes.
jammiieee, eet smakelijk alvastquote:Op maandag 16 augustus 2010 13:45 schreef evo87 het volgende:
vanavond risotto alla milanese met een biefstukje en een salade. En als dessert home-made tiramisu.
Heb je die van casa fiesta wel eens gehad?? Die vind ik persoonlijk veel lekkerder, met kidneybonen en mais erbijquote:Op maandag 16 augustus 2010 14:24 schreef Mirjam het volgende:
vanavond lekker ordinair taco's, van knorr
en sla ernaast
Oh wat heerlijk Evo! Dat ga ik ook eens maken als ik eindelijk klaar ben met verhuizenquote:Op maandag 16 augustus 2010 20:05 schreef evo87 het volgende:
tiramisu is awesome![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:05 schreef evo87 het volgende:
tiramisu is awesome![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je hebt me geinspireerd! Ik maak vanavond een lekkere dikke dal met koriander en kurkuma. En gestoomde pruimencakejes toequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:39 schreef renzell het volgende:
Ik had vis, maar daar heb ik geen zin in. Dan maar morgen.
In plaats daarvan ga ik rode linzen soep met munt maken en daarbij een frisse couscoussalade met korinander, komkommer, feta en tomaat. Misschien nog een naantje erbij...
Hi hi, da's altijd leuk!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:06 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Je hebt me geinspireerd! Ik maak vanavond een lekkere dikke dal met koriander en kurkuma. En gestoomde pruimencakejes toe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |