In de singlesjaarlijst van '97 van rateyourmusic schommelt ie ook ergens rond plek 500... Ongetwijfeld een hit een bepaalde kringen, maar geen beschamende 'oh ja' aan mijn kant gelukkig.quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:35 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Het is zeer zeker een hit geweest in Amerika.... in Nederland dan misschien niet!
Misschien kun je dat beter er zelf bij zettenquote:Op zondag 8 augustus 2010 17:40 schreef horned_reaper het volgende:
Onthouden voor de volgende keer!: Als ik zeg dat het een hit is geweest.... bedoel ik daar meestal de Amerikaanse hitparade mee
ranja +1quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:46 schreef ranja het volgende:
Godspeed You! Black Emperror - Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven
Behaalde de 69e plaats in de Billboard airplay top 100, wat een 3e deel uitmaakt van de hot 100...niet echt mijn definitie van een dikke hit iddquote:Op zondag 8 augustus 2010 17:45 schreef Grobbel het volgende:
[..]
In de singlesjaarlijst van '97 van rateyourmusic schommelt ie ook ergens rond plek 500... Ongetwijfeld een hit een bepaalde kringen, maar geen beschamende 'oh ja' aan mijn kant gelukkig.
Nieuwe vraag. Welke plaat van wie?
[ afbeelding ]
Misschien wel de beste dubbel lp die ik heb*quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:46 schreef ranja het volgende:
Godspeed You! Black Emperror - Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven
Maar als hun andere singles onder de 70 bleven steken nog altijd hun grootste hitquote:Op zondag 8 augustus 2010 17:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Behaalde de 69e plaats in de Billboard airplay top 100, wat een 3e deel uitmaakt van de hot 100...niet echt mijn definitie van een dikke hit idd
Ik zie net dat het nummer zelfs uit 1996 was.... misschien dat hij toen iets hoger stond ?quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:45 schreef Grobbel het volgende:
[..]
In de singlesjaarlijst van '97 van rateyourmusic schommelt ie ook ergens rond plek 500... Ongetwijfeld een hit een bepaalde kringen, maar geen beschamende 'oh ja' aan mijn kant gelukkig.
Ik had toch ook niet gezegd dat het een GROOTSE hit was?quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:49 schreef ranja het volgende:
[..]
Maar als hun andere singles onder de 70 bleven steken nog altijd hun grootste hit
Nope. RYM telt 'm enkel mee als single in '97.quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:51 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik zie net dat het nummer zelfs uit 1996 was.... misschien dat hij toen iets hoger stond ?
Nouja.... dit las ik op de Wiki: Ze braken door in de zomer van 1997, toen hun eerste single Sell Out het favoriete nummer van een moderne rockradiozender en MTV werd.""quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nou, als we van nederland uitgaan en dan toch meestal de top 40, spreken we van een hit als het bij die 40 kwam. Dit nummer heeft in amerika dus zelfs nooit de top 100 gehaald.
Ja, en dus jaquote:
die staan beide niet op mijn voorlopige lijstquote:Op zondag 8 augustus 2010 18:52 schreef Grobbel het volgende:
Ik kijk vooral uit naar Tame Impala en Flying Lotus.
Pink_Floyd +1quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:04 schreef Pink_Floyd het volgende:
Triggerfinger!
Ruben Block is een held. Meermaals live gezien afgelopen jaren, lekkere vuige bluesrock
spam: http://frontpage.fok.nl/review/360195/1/1/50/concert-triggerfinger-en-drive-like-maria-in-tivoli.html
De Staat?quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:22 schreef Pink_Floyd het volgende:
Eric Corton is groot liefhebber van Triggerfinger, welke band uit Maastricht werd begin dit jaar ook behoorlijk op handen gedragen door Corton?
zekers, bij de releaseparty van Pay The Piper is hij ook nog langs gekomen om ze aan te kondigenquote:
Divine Comedy?quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:11 schreef Grobbel het volgende:
Nog maar een hoes. Wat van wie?
[ afbeelding ]
Grobbel +1quote:
ziet er een beetje uit als heel vorege Black Keys?quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:51 schreef Burnett het volgende:
Momenteel in de speler: Wie?
[ afbeelding ]
Ben 's naar The Wildhearts in de melkweg geweest en die kondigden al hun nummers aan met "the next song is number 4 of our second album", "the next song is number 8 of our fifth album" en ga zo maar door. Ook leuk. Bij de die-hard fans en puristen ging er dan af en toe meteen een gejuich op.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:03 schreef ranja het volgende:
Ach, zoals Carol van Dijk al eens zei toen ze 'Kids Alright' aankondigde....
"dan spelen we nu onze grootste hit...
nou ja, hit... het is 2x op mtv geweest".
Ik gok dat het merendeel dan toch redelijk stil was bij die aankondigingen...quote:Op maandag 9 augustus 2010 09:09 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Ben 's naar The Wildhearts in de melkweg geweest en die kondigden al hun nummers aan met "the next song is number 4 of our second album", "the next song is number 8 of our fifth album" en ga zo maar door. Ook leuk. Bij de die-hard fans en puristen ging er dan af en toe meteen een gejuich op.
Heel veel "ohja's"en pvdt-s inderdaad, zodra de eerste akkoorden werden ingezetquote:Op maandag 9 augustus 2010 09:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik gok dat het merendeel dan toch redelijk stil was bij die aankondigingen...
quote:Op maandag 9 augustus 2010 09:50 schreef ranja het volgende:
The Specials? Kan nog net voor hij dood ging dacht ik.
En dan met name deze.quote:
Bol_Wan +1quote:Op maandag 9 augustus 2010 00:00 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
ziet er een beetje uit als heel vorege Black Keys?
Prince - Sign O' The Timesquote:Op maandag 9 augustus 2010 10:47 schreef ranja het volgende:
Welk album van wie?
A1![]()
A2 PITS
A3 H
A4 TBODP
B1 I
B2 SAC
B3 SL
B4 HT
B5 FIML
C1 UGTL
C2 IIWYG
C3 SR
C4 ICNTTPOYM
D1 TC
D2 IGBABN
D3 A= titelnummer
MadMaster +1quote:
Volgende keer maar een wat minder makkelijke (kennelijk) doen...quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:30 schreef ranja het volgende:
Terence Trent D'Arby - Introducing the Hard Line
Tja, dit soort vragen is ook niet echt leuk als jij online bentquote:Op maandag 9 augustus 2010 12:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Debbie Gibson - Out of the blue
toen ook geraden volgens mij
beetje laat maar inderdaad Keys of the World (was ook verkapte vervolgvraagquote:Op maandag 9 augustus 2010 08:55 schreef Gehenna het volgende:
(kijkt in collectie...)
nee ook niet, das keys to the world z'n 3e dacht ik
Daarom was ie ook wel te doen, ondanks het feit dat het niet echt een grote hit was.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
LL Cool J? Al ben ik vast ik de war met die haaienfilm waar 'ie in speelde
6 weken top 40 in 1995.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Was het een hit enzo ja: ik welk land?
quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:57 schreef Pink_Floyd het volgende:
Weil Ich Ein Madchen Bin, Lucilectric springt in me op...?
Yup, paar jaar later inderdaad.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:03 schreef Pink_Floyd het volgende:
Het is zo'n oh ja vraag, ze komen me wel bekend voor die dames :S...ff graven in het geheugen nog
Barbie Girl van Aqua was later toch
de Macarena was toch ook dat jaar? veel irritanter kan ik het me niet voorstellenquote:Op maandag 9 augustus 2010 14:00 schreef Grobbel het volgende:
En jullie kennen dit allemaal (al wellicht niet bewust). Een van de meest irritante liedjes op de radio dat jaar.
quote:Aaah, eurodance! One of way too few music genres who knew the true potential of the la-la-la-chorus. Examples include:
![]()
![]()
![]()
![]()
ba-ba-ba-ba-ba-bara-bara-ba-ba-ba-ba-yei-yei
boing-doing-boing-boing-boing-diggi-diggi-boing-bang
clank-clank-clank-clank-clank-ratchet-clank-clank-clank-clank
You'll find some of these on's timeless masterpiece. I'd prefer it if they kept to this formula and never actually tried to make serious lyrics. The first two songs are masterfully made pop-music cheese. If they filled the whole album with such songs I'd given them 3 stars easily.
Deze is uit '95, maar je punt is duidelijk.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:32 schreef Bol_Wan het volgende:
als ik het zou bekijk is 1996 echt een baggerjaar geweest
quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:55 schreef Grobbel het volgende:
Even heel wat anders, terug naar de foute jaren '90. Fragment uit een clip. Wat van wie?
quote:
quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:00 schreef Grobbel het volgende:
En jullie kennen dit allemaal (al wellicht niet bewust). Een van de meest irritante liedjes op de radio dat jaar.
quote:Aaah, eurodance! One of way too few music genres who knew the true potential of the la-la-la-chorus. Examples include:
![]()
![]()
![]()
![]()
ba-ba-ba-ba-ba-bara-bara-ba-ba-ba-ba-yei-yei
boing-doing-boing-boing-boing-diggi-diggi-boing-bang
clank-clank-clank-clank-clank-ratchet-clank-clank-clank-clank
You'll find some of these on's timeless masterpiece. I'd prefer it if they kept to this formula and never actually tried to make serious lyrics. The first two songs are masterfully made pop-music cheese. If they filled the whole album with such songs I'd given them 3 stars easily.
quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:19 schreef Grobbel het volgende:
Goed, we gaan langzaam richting het betere lepelwerk. Maar eerst moeten jullie die maar eens zien te vinden in de bestekla...
Deze meneer zou indirect een hintje kunnen zijn voor de titel van het nummer. Wie is die man, en waar is ie vooral bekend mee geworden?
Nee, zo kwam ik al op 'Doop' (sorry, kwam net binnenvallen en moest eerste even al die info doorkachelen)...quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:51 schreef Grobbel het volgende:
Goed, als ik zeg dat die meneer Lee Scratch Perry is, helpt dat?
Je denkt precies de juiste kant op, al mag je nog wel aan je spelling werken.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, zo kwam ik op 'Doop' (sorry, kwam net binnenvallen en moest eerste even al die info doorkachelen)...
Geen idee meerquote:
Inderdaad. Niet geraden, jammer. Misschien bekendheid toch wat onderschat.quote:
quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:04 schreef ranja het volgende:
zegt me niks
maar ik weet nu wel waar meneer Perry bekend van is
Nooit van gehoord en misschien spreekt dat nu eens in mijn voordeel...quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:02 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Inderdaad. Niet geraden, jammer. Misschien bekendheid toch wat onderschat.
Nog eentje.quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:28 schreef Da_Sandman het volgende:
Captain Hollywood Project
The Underdog Project
Alan Parsons Project
Wamdue Project
Tsja die had ik dan weer wel gewetenquote:Op maandag 9 augustus 2010 13:55 schreef Grobbel het volgende:
Even heel wat anders, terug naar de foute jaren '90. Fragment uit een clip. Wat van wie?
Nou, ik bedoelde met die hint dat ze in elk geval één album onder die naam uitgebracht moeten hebben. Niet een album die dezelfde naam als de band draagt (want dan wordt ie ineens wel erg lastig).quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:32 schreef iggyinthehouse het volgende:
Die hebben toch niet allemaal albums met dezelfde naam
quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:35 schreef Da_Sandman het volgende:
Heeft Wamdue Project dan wel een album uitgebracht eigenlijk n00biedoobiedoo?
volgens mij welquote:Op maandag 9 augustus 2010 15:35 schreef Da_Sandman het volgende:
Heeft Wamdue Project dan wel een album uitgebracht eigenlijk Grobbel?
Volgens RYM was er nooit een album uitgekomen onder die naam (enkel singles), maar discogs spreekt dat tegen. Dus dan is dit de vijfde goede.quote:
Ah, blikje op Discogs leert dat inderdaad. Gaaf, nooit gewetenquote:Op maandag 9 augustus 2010 15:37 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Twee zelfs. En Underdog Project ook zowaar nog eentje.
Nee, topografisch verre van zelfs, maar qua tijdvak wel zo'n beetje hetzelfde als de start van Manfred Mann.quote:
quote:was an American psychedelic folk band formed by Tom Rapp in 1965 in Eau Gallie, now part of Melbourne, Florida. They released six albums between 1967 and 1971, before Rapp launched a solo career.
goh ja wie zijn dat ook weer...quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:24 schreef MadMaster het volgende:
Verder lepelen nu maar:
In de naam van deze groep en hun bijbehorende grootste hit zit de naam van de voorman opgesloten...
De jeugd van tegenwoordigquote:Op maandag 9 augustus 2010 19:06 schreef ranja het volgende:
Welke Nederlandse band heeft een album met de titel 'Parels Voor De Zwijnen'
Ik heb een hekel aan die groep.... maar het stond me toevallig nog bij!quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:09 schreef ranja het volgende:
[..]
die bedoelde ik niet maar klopt wel![]()
![]()
horned_reaper +1
Gehenna +1quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:42 schreef Gehenna het volgende:
Pearls before swine
leuk bandje trouwens, al wel een tijd niet meer geluisterd
quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:15 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Dan kun je je vast nog wel de titel van het album herinneren!
Dat kan ik ook nog wel bedenken, maar daarmee komt de naam van het album niet boven water, al noem je het jaar én de week van verschijnen...quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:24 schreef horned_reaper het volgende:
ok, het album dat ik zoek is uit de tweede helft van de jaren 70!
quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:30 schreef Pankappen het volgende:
Abduction van Moonmen.
(PURE gok, ik kijk gewoon naar wat er op de cover staat)
nu weet ik de band ook wel te raden, maar het album..quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:16 schreef horned_reaper het volgende:
Het gaat hier om deze band:
[ afbeelding ]
Dit album was het laatste goede album gemaakt door deze band.... voordat de band zijn bekendste album uitgaf en daarmee naar het dieptepunt uit hun carriére zakte.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:16 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
nu weet ik de band ook wel te raden, maar het album..
je word er niet duidelijker opquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:46 schreef horned_reaper het volgende:
Ik ben een heel logisch persoon...... wat is de essentie van het bovenste plaatje?
En wat doen de touwen op het tweede plaatje LETTERLIJK ?
een knoop....quote:
knopenquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:46 schreef horned_reaper het volgende:
En wat doen de touwen op het tweede plaatje LETTERLIJK ?
Same here.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:51 schreef bartrid het volgende:
ik heb hem opgezocht en die hint is zelfs voor mij niet al te duidelijk....
Wat doen de touwen... ze maken inderdaad bochten ^^ Bends dus ....quote:
Het plaatje zegt dat het Free is..... maar iedereen weet dat je meestal toch tegen kosten aan loopt....quote:
ik geef het opquote:
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 08:01 schreef ranja het volgende:
The Selecter?
zal wel niet maar wil het toch gezegd hebben
Heb laatst een boekwerk gekocht over 'klassieke' nederpophoezen: daar stond deze in. Nooit gezien: dacht altijd dat Tent hun eerste was, vanwege de aanwezigheid van Tutti Ragazzi. Maar die staat dus óók op dit debuut, zij het in een andere versie.quote:
Volgens mij nog steeds Bløf.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:47 schreef Pink_Floyd het volgende:
Hij deed eerst iets met Blof, maar wie die nu onder zijn hoede heeft...? Hopelijk een betere band
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |