Oh jee, dan zouden deze ook niks voor jou zijnquote:Op zondag 8 augustus 2010 16:35 schreef tliciouz het volgende:
Wat een lieve beestjes guppy, ik vind alleen konijnen zonder hangoren zo evil.weet ook niet waarom.
Nou, 1 witte heeft een beetje een achterstand, die is 2x zo klein als de rest maar hij leeft nog wel. We zijn bezig om hem een beetje bij te voeden maar dat wil ook niet echt lukken. Het konijntje eet gewoon heel weinig. Met de andere 4 gaat het gewoon heel goed. Ze komen nu ook een beetje het huisje uit en kruipen vanzelf weer terug. Ze zijn nu 11 dagen dus het wordt spannend met de oogjesquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:17 schreef douche-eendje het volgende:
Ze zien er goed uit RichardRichard! Rond de 14e dag zullen de oogjes open moeten gaan, gaan ze dat niet zul je ze zelf even open moeten maken.
Ja ik denk dat het bijvoeden ook geen zin heeft maar mijn moeder wilde het perse proberen. Het kleintje wilt namelijk ook niets drinken als je het probeert bij te voeden en daarbij leeft het nog steeds dus hij zal het wel redden.quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:20 schreef douche-eendje het volgende:
Waarmee ben je aan het bijvoeden? Op zich moet een lamprei van 11 dagen dat een kleine achterstand heeft het wel kunnen redden zonder bijvoeding, vaak zit er wel een wat kleiner konijn bij een nest. Ze zijn wel ontzettend leuk!
quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:25 schreef RichardRichard het volgende:
[..]
Ja ik denk dat het bijvoeden ook geen zin heeft maar mijn moeder wilde het perse proberen. Het kleintje wilt namelijk ook niets drinken als je het probeert bij te voeden en daarbij leeft het nog steeds dus hij zal het wel redden.
Ik vind het echt ongelofelijk hoe snel die beesten groeien, in die paar dagen zijn het echt van spaanse worstjes tot kleine konijntjes uitgegroeid.
Hier nog een foto danquote:Op zondag 15 augustus 2010 12:33 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
En ik ben fan van Boelie en compaan Molly dusIk moet iedere keer lachen om die eigenwijze kleine oortjes
![]()
Tevens: Tamina heeft geen knuffelbeest meer. Ze at hem opLeek me niet gezond dat ze al die vulling binnen kreeg enzo. Gelukkig is ze nog wel een blij konijn geloof ik, en nu molesteert ze haar knaaghuis meer. Iemand trouwens enig idee wat ik er tegen kan doen? Het opeten van speelgoed dus
WC-rolletjes die ik gevuld met hooi bij haar legde overleefden ook niet lang. Ze heeft nu wel zo'n balletje waar je snoepjes en voer in kunt doen, die is iig hard
![]()
Oooooh moet je nu al uitgaan van het gewicht dat ze hebben als ze volwassen zijn?quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:22 schreef douche-eendje het volgende:
Wat een avontuur, haha!
80 gram voeding als in biks? Je moet bij gewone biks uitgaan van 25 gram per kilo volwassen lichaamsgewicht, dus dan mogen ze samen 175 gram biks per dag hebben. Dan krijgen ze inderdaad erg weinig. Geef je Supreme Science Selective, dan is 105 gram genoeg.
Ja, je moet inderdaad uitgaan van het volwassen gewicht omdat de ukkies de energie nu al nodig hebben om te groeien. Aangezien je nog niet zoveel groenvoer geeft, houd dan inderdaad zo'n 20 gram per kilo volwassen gewicht aan. Dan zit je al op 140 gram, mag je bijna het dubbele per dag geven.quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:33 schreef covie het volgende:
[..]
Oooooh moet je nu al uitgaan van het gewicht dat ze hebben als ze volwassen zijn?
20gr * gewicht dat ze nu hebben!
Ik geef inderdaad Surpreme selective.
Ik vind het wel zielig nuquote:Op maandag 16 augustus 2010 10:39 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja, je moet inderdaad uitgaan van het volwassen gewicht omdat de ukkies de energie nu al nodig hebben om te groeien. Aangezien je nog niet zoveel groenvoer geeft, houd dan inderdaad zo'n 20 gram per kilo volwassen gewicht aan. Dan zit je al op 140 gram, mag je bijna het dubbele per dag geven.
Ik zal eraan denken, als ik weer aan het rapen ben in de kamer en op het balkonquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:14 schreef douche-eendje het volgende:
Even mijn dierenarts citeren: Keutels zijn de beloning voor de goede verzorging!
Gelukkig doet de mijne zijn behoeften alleen in zijn kooi en in zijn toilet, heeft het poepscheppen toch nog iets opgeleverdquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik zal eraan denken, als ik weer aan het rapen ben in de kamer en op het balkon
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:26 schreef Nonneke het volgende:
Ze is al bijna een half jaar, ik denk niet dat ze ooit nog allebei (netjes) gaan hangen
Tuurlijk mag dat. Ik heb een verzekering bij Petplan voor konijnen, maar ik heb hem afgesloten via kieshuisdierenverzekering.nl. Jinty was nog net 3 toen we de verzekering namen want na die leeftijd is de prijs op aanvraag. Het vergoed niet alles maar veel dingen waarvoor we de afgelopen jaren zijn geweest vergoeden ze wel.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een leukje in Jinty! En wat fijn dat het weer goed gaat met hem! Mag ik eens vragen wat voor verzekering je hebt afgesloten, en waar?
Hahaha! Klinkt bekend. Hummel kan altijd heel eenvoudig op de bank springen. LIjkt net of het haar helemaal geen moeite kost. Soms zit je dan op de bank en springt ze ineens bij je op schoot of naast je op de leuningquote:Op maandag 23 augustus 2010 11:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Allright, transportkooi is in the pocket, vanmorgen opgehaald op Utrecht CS. Da's één, wasmand kan dus offcieel terug naar de badkamer.
Het verstevigde IJzeren Gordijn heeft stand gehouden vannacht, dus ik heb lekker geslapen.
Oh, en Boelie probeerde gisteren, net als Molly op de bank te springen. Maar hij redde het niet, kwam hoogte te kort. Hij zat een hele tijd heel beteuterd voor de bank te kijken
Oh ja, die heeft echt de tijd van z'n leven, hahaha. Maar wel leuk dat hij op de website komtquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:09 schreef .Sparkling. het volgende:
@silent_scream1, werkt je oplossing voor het knagen 's nachts? Leuk he, dat aandacht vragen. Mijn konijn gaat ook vaak zo staan om even aandacht te krijgen.![]()
Een tijd geleden was er een fotograaf bij de dierenarts die vroeg of ze mee mocht de spreekkamer in om foto's te maken voor de vernieuwde website. Mijn konijn is uitgekozen om met een mini foto op de website te mogen staan. Je ziet zo dat hij het er erg naar zijn zin heeft!![]()
[ afbeelding ]
haha ja wonder boven wonder helpt het welquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:09 schreef .Sparkling. het volgende:
@silent_scream1, werkt je oplossing voor het knagen 's nachts? Leuk he, dat aandacht vragen. Mijn konijn gaat ook vaak zo staan om even aandacht te krijgen.![]()
Een tijd geleden was er een fotograaf bij de dierenarts die vroeg of ze mee mocht de spreekkamer in om foto's te maken voor de vernieuwde website. Mijn konijn is uitgekozen om met een mini foto op de website te mogen staan. Je ziet zo dat hij het er erg naar zijn zin heeft!![]()
[ afbeelding ]
Ik hoop het ook! Vannacht zijn ze de nacht rustig en vredig doorgekomen, dus dat is heel mooi. En net zijn we even een paar uur weg geweest, en ook toen is alles rustig gebleven in het hokquote:Op zondag 29 augustus 2010 12:01 schreef douche-eendje het volgende:
Guppyfriend, wat goed! Nu maar hopen dat het zo goed blijft gaan!![]()
Ja we gaan er zelf 2 houden, ze komen helaas wel buiten maar het is niet anders.quote:Op zondag 29 augustus 2010 12:01 schreef douche-eendje het volgende:
RichardRichard, wat zijn ze leuk. Ben benieuwd naar alle foto's. Gaan jullie er zelf ook nog 1 houden?
Buiten kunnen konijnen ook heel veel lol hebbenquote:Op zondag 29 augustus 2010 13:19 schreef RichardRichard het volgende:
[..]
Ja we gaan er zelf 2 houden, ze komen helaas wel buiten maar het is niet anders.
Fijn dat jouw konijnen het weer goed met elkaar kunnen vinden!quote:Op zondag 29 augustus 2010 12:48 schreef Guppyfriend het volgende:
@Chemiu, als je aangeeft dat je twee konijntjes niet kunt betalen, moet je jezelf eerlijk afvragen of je je konijntje ook de medische zorg kunt bieden als hij/zij naar de dierenarts moet. Zeker als je kiest voor het buiten houden van je konijntje, moet je zorgen dat ie een maatje heeft. Anders is het wel heel eenzaam. En wat Doucheendje zegt, zorgt dat je tante het konijntje lang genoeg bij de moeder laat, dit is belangrijk voor de ontwikkeling!
Ah leuk! Let wel even op de geslachten enzo, voor je straks weer een nestje hebtquote:Op zondag 29 augustus 2010 13:19 schreef RichardRichard het volgende:
[..]
Ja we gaan er zelf 2 houden, ze komen helaas wel buiten maar het is niet anders.Het filmpje is ook echt ontzettend leuk.
Wat fijn dat het eindelijk goed *afklopt* gaat !quote:Op donderdag 2 september 2010 12:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Het gaat stukje bij beetje steeds beter. En Boelie en Molly zelf hebben er nog steeds zichtbaar lol in en lijken niet te lijden onder het IJzeren Gordijn, en dat vinden we belangrijk.
Wat voeren jullie je konijnen trouwens? Wij voeren Russel Rabbit Food en we zijn daar erg tevreden over. We hebben ook nog even gekeken naar Science Selective, maar ze eten niet heel erg selectief.
@Chemiu, onze konijnen en cavia's gaan altijd logeren bij de ouders van m'n vriend. Dat is voor ons een prima oplossing, al weet ik nog niet hoe Boelie en Molly dat gaan vinden. Het zal even wennen zijn, maar het zal ook vast wel gaan.
Voor jou is een pension misschien een betere oplossing? Of vraag aan de buren of ze ze eten willen geven? Wel goed dat je er al over nadenkt trouwens, veel mensen denken daar niet over na
Wij hoeven voorlopig nog niet voor entingen, ze zijn allebei 13 april 2010 al geweest.
Ik zal morgen even kijken op de zakquote:Op donderdag 2 september 2010 20:46 schreef douche-eendje het volgende:
Ik voer ook Science Selective (hiervoor nog de oude Hope Farms, de nieuwe zit er ook goed uit maar vinden ze niet lekker), deels vanwege de gebitsproblemen, maar daarnaast ook nog om een aantal andere redenen. De voedingswaarde van gemengd voer is in mijn optiek niet goed genoeg voor een konijn. Te weinig vezels, te veel koolhydraten&eiwitten en vooral teveel calcium. Daarnaast ben ik van mening dat je niet kunt zien of konijnen "selectief" eten of niet, op lange termijn is de kans groot dat 1 van de 2 konijnen een voedingstekort kan krijgen doordat er door een ander selectief gegeten word, en het andere konijn meer kans heeft op gewichtsproblemen en blaasproblemen.
Mocht iemand zich geroepen voelen, ik ben wel eens benieuwd naar de "achterkant" van de verpakking. Wat zit er nou in de russel rabbit, in welke percentage's. Ben benieuwd!
Ow, ik mag hopen dat je niet de Russel Rabbit Wortel&Prei geeft... konijnen kunnen absoluut niet tegen prei (en andere ui-achtigen).
Veel gezondheidsproblemen bij konijnen zijn terug te halen op verkeerde voeding. Denk aan gebitsafwijkingen, plakpoep, regelmatig gas/stasis. Heb laatst een DA gesproken die erg veel voorlichting geeft over voedingsfouten bij konijnen, echt een geweldige man en heel veel informatie van los weten te peuteren.
Ooh, dat is schrikkenquote:Op zondag 5 september 2010 20:01 schreef silent_scream1 het volgende:
Hmm er is net ff iets ergs gebeurt (tenminste dat denk ik). Ik ging net bij mijn huis even de post halen en had Loki in mijn armen mee (dat doe ik zo vaak, gaat nooit verkeerd). Alleen nu kreeg hij streken en sprong hij uit mijn armen en viel naar mijn idee best had op de grond (ik ben 1.68 m dus best een hoogte).
Hij viel op zijn zij en kort daarna ademde hij best zwaar. Nu (10 min later), is het over en huppelt hij weer vrolijk rond maar ik ben toch bang dat er iets met hem is. Morgen meteen bellen naar de dierenarts om hem na te laten kijken want oef ik schrok me kapot.
Ja ben gister ochtend geweest, Toen ik in de wachtkamer zat, wilde ik het klepje opendoen van zijn reiskooitje en huppa meneer doet weer een poging tot vliegenquote:Op woensdag 8 september 2010 10:52 schreef dutchdevil het volgende:
@silent_scream1: En? ben je nog bij de DA geweest?
Wij gaan vanmiddag maar weer eens naar de DA met Dot. Ze heeft sinds een paar dagen weer wat kale plekken op d'r borst. Maar eens even kijken of ze deze keer wat kunnen vinden (misschien toch weer haakjes?).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |