zo zo. daar worden zakken goed gevuldquote:Op zondag 8 augustus 2010 14:32 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Dan mag jij hier de plaatselijke kerk komen onderhouden, daar staat nu een post onderhoud van 200K per jaar in de boeken.
Zoals belooft:quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:54 schreef Sjabba het volgende:
Tevens zit een straat koopwoningen er over het algemeen beter uit dan een straat huurwoningen.
Er zijn vast een handvol van dergelijke voorbeelden te vinden maar ze zijn bepaald niet exemplarisch...quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zoals belooft:
[ afbeelding ]
Zo staan er hier nog meer 'koopkrotten' tussen de opgeknapte corporatiewoningen. Feit is dat ondanks dat deze mensen hun woning voor een appel en een ei hebben kunnen kopen ze geen cent over hebben voor het onderhoud van hun paleisje. Zo'n woning raak je ook niet makkelijk kwijt, als je als koper komt kijken bel je vast en zeker bij één van de buren aan
Ik neem aan dat je dan doelt op het feit dat ik 'vinexkrotten' en 'rijtjescontainers' nog wel eens aan zie voor een paleisjequote:Op zondag 8 augustus 2010 14:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik hou dan weer wel van Don Quichotte. En van Xeno natuurlijk
En waarom niet? Voor alle duidelijkheid: ik woon in zo'n vinexkrot. Alles, maar dan ook alles is conform het bouwbesluit, en daar houdt het op. Geen voeg of likje verf meer, geen groep meer, helemaal niks.quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:08 schreef inXs het volgende:
[..]
![]()
Hebben we er weer zo 1, dit is dus 1 van de redenen waardoor een normale discussie überhaupt niet mogelijk is.
Maar ga jij nog op de inhoud reageren? Of is dat er niet bij?quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:08 schreef inXs het volgende:
[..]
![]()
Hebben we er weer zo 1, dit is dus 1 van de redenen waardoor een normale discussie überhaupt niet mogelijk is.
De meeste sociale huurwoningen voldoen daar dus helemaal niet aanquote:Op zondag 8 augustus 2010 17:08 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
En waarom niet? Voor alle duidelijkheid: ik woon in zo'n vinexkrot. Alles, maar dan ook alles is conform het bouwbesluit, en daar houdt het op. Geen voeg of likje verf meer, geen groep meer, helemaal niks.
een vinexwoning boeit niet zoveel... een vinexlocatie ben ik allergisch voor thoughquote:Op zondag 8 augustus 2010 18:51 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
De meeste sociale huurwoningen voldoen daar dus helemaal niet aan
vaak oude bedrading, te weinig groepen, te weinig stopcontacten, te lage deurkozijnen , gaan of slechte afzuiging, geen HR ketel, geen of te weinig dubbel glas / geen of slechte muurisolatie soms houten vloeren en geen CV.
Geef mij maar een zgn Vinex-woning, zeker als er zonnepanelen liggen
Vinex-locaties zijn wel net wat meer dan alleen de grote nieuwbouwlocaties die vanaf medio jaren 90 werden ontwikkeld.quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:19 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
[..]
een vinexwoning boeit niet zoveel... een vinexlocatie ben ik allergisch voor though
maar wel onderhoudsvrij, dat scheelt ook watquote:Op zondag 8 augustus 2010 20:19 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
[..]
een vinexwoning boeit niet zoveel... een vinexlocatie ben ik allergisch voor though
Afgezien van de CV, beschrijf je nu precies het huis dat mijn schoonouders hebben gekocht van de woningbouwquote:Op zondag 8 augustus 2010 18:51 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
De meeste sociale huurwoningen voldoen daar dus helemaal niet aan
vaak oude bedrading, te weinig groepen, te weinig stopcontacten, te lage deurkozijnen , gaan of slechte afzuiging, geen HR ketel, geen of te weinig dubbel glas / geen of slechte muurisolatie soms houten vloeren en geen CV.
Ach... wat is 5 ton.... de gebraden kippen vliegen niet zomaar je mond in, hard werken zul je voor een bouwvalquote:Op maandag 9 augustus 2010 09:54 schreef RvLaak het volgende:
Mooiste is nog dat er een paar deuren verderop een huis in eenzelfde staat te koop staat. Al meer dan een jaar. Die mensen willen bijna 4 ton hebben voor dat bouwval. Ze zijn al gezakt van bijna 5 ton
En voor welk bedrag hebben de schoonouders dit pand gekocht van de WVB.quote:Op maandag 9 augustus 2010 09:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Afgezien van de CV, beschrijf je nu precies het huis dat mijn schoonouders hebben gekocht van de woningbouw, wat een krot was dat.
Maar goed, zij hebben het opgeknapt en zijn van plan om het fatsoenlijk te gaan onderhouden. Gelukkig voor hen, kunnen ze dat ook nog eens betalen.
Mooiste is nog dat er een paar deuren verderop een huis in eenzelfde staat te koop staat. Al meer dan een jaar. Die mensen willen bijna 4 ton hebben voor dat bouwval. Ze zijn al gezakt van bijna 5 ton
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het bedrag dat mijn schoonouders er voor betaald hebben niet weet. Heb er eerlijk gezegd ook weinig interesse in. Ze hebben het huis namelijk gekocht om er in te wonen, niet om er in te speculerenquote:Op maandag 9 augustus 2010 11:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En voor welk bedrag hebben de schoonouders dit pand gekocht van de WVB.
Om toch een andere kant van verkoop van WBV's te willen belichten moet ik toch zeggen dat ik ook een WBV woning gekocht heb maar deze was voor verkoop gewoon opgeknapt door de WBV, waarbij je als zittende huurder ook gewoon al kon aangeven wat je wel en niet wou hebben aangepast, tegels keuze, zwevend toilet, wat voor keuken, overal dubbel glas,bad of douche, enz.. Het opknappen gebeurde bij alle appartementen, ook als je het niet zou kopen, alles wat nu uit de huur komt gaat in de verkoop.
Om maar even aan te geven dat het niet allemaal zo erg weer is als sommige mensen hier willen laten geloven.
Heel apart dan dat die nog lang niet aan de macht was toen de eersten in Nederland werden opgericht...quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:03 schreef Bankfurt het volgende:
Woningcorporaties zijn een uitvinding van Stalin.
Quelle: http://www.nu.nl/economie(...)en-woning-kopen.htmlquote:Steeds minder mensen willen woning kopen
AMSTERDAM - De plannen van consumenten om een huis te kopen zijn in juli voor de zesde maand op rij gedaald en teruggevallen naar een historisch dieptepunt.
Onzekerheid over de kabinetsplannen, vooral rond de hypotheekrenteaftrek, lijkt de voornaamste oorzaak voor de grote terughoudendheid bij kopers. Dat concludeert het economisch bureau van ING in zijn maandag gepubliceerd kwartaalbericht.
Ook de afloop van enkele koopregelingen maakt het lastiger voor starters om een huis te kopen. De economen verwachten dat door de recente daling van de vraagprijzen, de transactieprijzen in de tweede helft van dit jaar opnieuw gaan dalen.
De verbeterde betaalbaarheid zal echter een dempend effect hebben op de neerwaartse druk.
Herstel
''Hoe snel de woningmarkt het herstel hervat, hangt in belangrijke mate af van wanneer consumenten duidelijkheid krijgen over de kabinetsplannen.
In een scenario met ongewijzigd overheidsbeleid is het aannemelijk dat de huizenprijzen in de eerste helft van 2011 weer voorzichtig stijgen'', aldus ING.
ING heeft er, als belangrijke hypotheekverstrekker, alle belang bij dat de overheid de hypotheekrenteaftrek ongemoeid laat.
Kopers
Volgens de Vereniging Eigen Huis (VEH) en de Consumentenbond wordt het huizenkopers extra moeilijk gemaakt door een gebrek aan concurrentie op de Nederlandse hypotheekmarkt. Zij willen dat er een onderzoek komt naar mogelijke prijsafspraken tussen de vier grote Nederlandse banken, lieten ze vorige week weten.
De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) zei in een reactie dat de Nederlandse hypotheekmarkt juist zeer concurrerend is.
Volgens de economen van ING zal de hypotheekrente de komende maanden weinig veranderen.
© ANP/NUzakelijk
Banken zien hun inkomsten dalen, immers er worden veel minder hypotheken afgesloten. Dat is slecht nieuws voor de banken, maar goed nieuws voor de consument.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:17 schreef antfukker het volgende:
En wat met het scenario waarin overheid wel veranderingen aanbrengt?
Ik wens je veel succes met verhuizen.. Zonder liftquote:Op maandag 9 augustus 2010 16:42 schreef Terrorizer het volgende:
Een vriendin van me wilt heel graag een huis kopen ASAP, en heeft haar hoop hierop gevestigd:
http://www.funda.nl/koop/rotterdam/appartement-56808070-willem-schurmannstraat-15-b/omschrijving/
Wat vinden jullie ervan? Brand maar los.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |