Als de koopwoningen in Nederland weer gelijk komen als in omringende landen, dan zal de huurmarkt ook verder gedaald zijn en zijn er geen zgn scheefhuurders meer.quote:
Als je je huidige huis verkoopt met 100.000 euro "over", krijg je geen recht op HRA, tenslotte moet je dan eerst die 100.000 euro in de woning stoppen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:04 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Dus ik verwacht dat mensen die nu hier wonen in een rijtjeshuis en 200.000 euro kunnen maken, dat graag met het pensioen willen inruilen voor een vrijstaand huis met 100.000 euro extra op de bank en toch HRA krijgen![]()
punt voor jouquote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als je je huidige huis verkoopt met 100.000 euro "over", krijg je geen recht op HRA, tenslotte moet je dan eerst die 100.000 euro in de woning stoppen.
Als je al 30 jaar aftrek hebt genoten (zoals een senior vaak al heeft) dan is het feestje ook al afgelopen.quote:
Het levert ook wat op aan de andere kant of vergeet je dat ineens?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:06 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Als de koopwoningen in Nederland weer gelijk komen als in omringende landen, dan zal de huurmarkt ook verder gedaald zijn en zijn er geen zgn scheefhuurders meer.
ik verwacht dat pas nadat de woningcorporaties van hun 1.000.000 krotten af zijn, want die verkoop staat bij Rutte op zijn urgentielijstje kennelijk.
Dat dit de staat 5 miljard per jaar extra aan HRA zal kosten, (dus iedere jaar een complete JSF bestelling) dat boeit hem blijkbaar niet
zoals ??quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:31 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Het levert ook wat op aan de andere kant of vergeet je dat ineens?
Het was toch zo dat IEDEREEN nog 30 jaar aftrek had, vanaf het moment dat die termijn (een jaar of 10 geleden) werd ingevoerd?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:30 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Als je al 30 jaar aftrek hebt genoten (zoals een senior vaak al heeft) dan is het feestje ook al afgelopen.
Zodat ze i.p.v. 25 miljard opeens 175 miljard euro in kas hebben? Dat worden leuke buitenlandse beleggingsprojecten...quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:40 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Dus de opbrengst gaat in de kas van de corporaties
Ja, het ging toch over voorruit kijken en dat de senioren straks HRA in het buitenland genieten. Nou als ze hun overwaarde verzilveren is dat niet meer aftrekbaar plus dat het sowieso eindig is over zo'n 20 jaar.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het was toch zo dat IEDEREEN nog 30 jaar aftrek had, vanaf het moment dat die termijn (een jaar of 10 geleden) werd ingevoerd?
[..]
Ik betaal belasting en gemeentelijke heffingen over mijn woning die huurders niet betalen. Tevens zit een straat koopwoningen er over het algemeen beter uit dan een straat huurwoningen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:40 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
zoals ??
De corporaties zijn verzelfstandigd door de VVD in het kabinet paars II weet je nog??
De VVD heeft hun uiterste best gedaan om die vermogens van 2.500.000 x 150.000 euro af te zonderen van de staat, dat gaan ze zeker zo houden, dit is een grotere truc dan het zorgstelselquote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:54 schreef Sjabba het volgende:
[..]
PS Ik hoop wel dat de crp. genationaliseerd worden want wat daar allemaal gebeurd kan echt niet.
Het gaat hier van de ene eigenaar naar een andere eigenaar dus er verandert niets in dat opzichtquote:Ik betaal belasting en gemeentelijke heffingen over mijn woning die huurders niet betalen. Tevens zit een straat koopwoningen er over het algemeen beter uit dan een straat huurwoningen.
Ik betaal ook belastingen, sterker nog ik maak geen aanspraak op de HRA en betaal dus meer dan iemand die wel HRA krijgt. Daarnaast betaald de eigenaar de OZB, welke dus gewoon word doorberekend aan de huurder. Ik woon in een hele nette straat, de tuintjes liggen er hier uitstekend bij, er zijn ook hele verkrotte straten te vinden met koopwoningen. Verderop in de straat kan je zelfs zien welke woningen huur of koop zijn, de verhuurder onderhoudt zijn woningen namelijk wel en de koper niet. Ik zal er eens een foto van maken, het verschil is zo groot dat mensen wel eens vragen welk asociale gezin daar eigenlijk woontquote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:54 schreef Sjabba het volgende:
Ik betaal belasting en gemeentelijke heffingen over mijn woning die huurders niet betalen. Tevens zit een straat koopwoningen er over het algemeen beter uit dan een straat huurwoningen.
Voorlopig blijf ik lekker huren, om je momenteel tot je oogballen te laten financieren is volslagen krankzinnigquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:21 schreef Sjabba het volgende:
Dan blijven jullie toch lekker huren als dat zo fijn is?
De VVD is geďnfiltreerd door de communistenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:45 schreef RvLaak het volgende:
Gisteren trouwen een leuke analyse gehoord op BNR (economenpanel, item van vlak voor Kees) over de HRA. De aanwezige economen waren het er roerend over eens dat de HRA afgeschaft dient te worden. Eéntje ging zelfs zo ver dat hij de VVD een communistische partij noemde. In plaats van liberaal te denken en een vrije markt toe te staan "op straat", doet de partij aan "communisme op straat".
Vond het een hele treffende
Hoezo, ik heb een hele overzichtelijke en goed te dragen financiering die over 22 jaar afgelost is.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Voorlopig blijf ik lekker huren, om je momenteel tot je oogballen te laten financieren is volslagen krankzinnig
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De VVD is geďnfiltreerd door de communisten maffia
en veel verlieslijdende hotelboten in de Rotterdamse havenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het was toch zo dat IEDEREEN nog 30 jaar aftrek had, vanaf het moment dat die termijn (een jaar of 10 geleden) werd ingevoerd?
[..]
Zodat ze i.p.v. 25 miljard opeens 175 miljard euro in kas hebben? Dat worden leuke buitenlandse beleggingsprojecten...
Ik heb inmiddels al zo'n 60% afgelost van de initiele hyp. Wordt steeds goedkoper, die hypotheek..quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Voorlopig blijf ik lekker huren, om je momenteel tot je oogballen te laten financieren is volslagen krankzinnig
Jouw situatie is relevant voor alle nieuwkomers op de 'markt'?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:10 schreef Sjabba het volgende:
Hoezo, ik heb een hele overzichtelijke en goed te dragen financiering die over 22 jaar afgelost is.
De maffia is alom aanwezig in de politiekquote:
Verstandig, maar er zijn ook een hoop mensen die niet eens in staat zijn om af te lossen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:15 schreef capricia het volgende:
Ik heb inmiddels al zo'n 60% afgelost van de initiele hyp. Wordt steeds goedkoper, die hypotheek..
Geen idee hoeveel mensen niet in staat zijn om af te lossen of om te sparen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Verstandig, maar er zijn ook een hoop mensen die niet eens in staat zijn om af te lossen.
Nee. Zouden banken ook met dat soort cijfers in de openbaarheid treden?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:22 schreef capricia het volgende:
Geen idee hoeveel mensen niet in staat zijn om af te lossen of om te sparen.
Heb jij daar cijfers van dan?
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:45 schreef RvLaak het volgende:
Gisteren trouwen een leuke analyse gehoord op BNR (economenpanel, item van vlak voor Kees) over de HRA. De aanwezige economen waren het er roerend over eens dat de HRA afgeschaft dient te worden. Eéntje ging zelfs zo ver dat hij de VVD een communistische partij noemde. In plaats van liberaal te denken en een vrije markt toe te staan "op straat", doet de partij aan "communisme op straat".
Vond het een hele treffende
Iets zegt me dat heel veel mensen die de laatste jaren een maximumlening hebben genomen voor steeds meer keer het jaarsalaris niet kunnen aflossen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen idee hoeveel mensen niet in staat zijn om af te lossen of om te sparen.
Heb jij daar cijfers van dan?
Als koper van een appartement laat je je toch goed informeren? Of zijn kopers van appartementen toch niet zo heel erg goed ontwikkeldquote:VVE Belang: 'Kamer van Koophandel amateuristisch'
VVE Belang, de belangengroep van de verenigingen van eigenaren, is niet te spreken over de tienduizenden brieven die de Kamer van Koophandel heeft gestuurd naar eigenaren van appartementen die niet zijn ingeschreven in het handelsregister. Volgens de Volkskrant hebben 55.000 VVE’s nog niet aan deze wettelijke verplichting voldaan.
“Amateuristisch”, zo noemt de voorzitter van VVE Belang Fred Schuurs de pogingen om de eigenaren zich toch te laten inschrijven. “Je moet je voorstellen, er zijn vijfhonderdduizend appartementseigenaren. Die zitten met meerdere personen in een VVE. Maar de Kamer van Koophandel heeft steeds maar aan één van die personen een brief geschreven. Als diegene er niets mee doet, verdwijnt die brief gewoon in het archief. Ze schieten met hagel. Tienduizenden verenigingen zullen zich op deze manier niet inschrijven.”
De kennisachterstand bij appartementseigenaren is volgens Schuurs groot. “Veel appartementseigenaren weten überhaupt niet dat ze volgens de wet lid moeten zijn van een VVE. Er wordt gezegd dat het tijd zou zijn voor een strengere handhaving, maar de Kamer van Koophandel is zelf pas vorig jaar september begonnen met een voorlichtingscampagne. Dat is een jaar te laat.”
Verenigingen Van Eigenaren die zich wel inschrijven, krijgen een acceptgiro voor een jaarlijkse bijdrage van ¤ 26,14. Verenigingen die zich dit jaar aanmelden, moeten daarbovenop nog het lidmaatschap van 2009 betalen, waardoor de rekening op ¤ 52,28 komt. Dat laatste vindt Schuurs belachelijk. “Zo lopen die kosten voor niet-deelnemers ieder jaar op.” Volgens een woordvoerder van de Kamer van Koophandel zou het echter niet fair zijn als bewoners die wel aan hun wettelijke verplichtingen voldoen, minder hoeven te betalen.
In 2009 is het wettelijk verplicht geworden voor VVE’s om zich in te schrijven in het handelsregister. Dit omdat de bedrijven die voor de VVE’s werken, zoals schilders en verbouwers, dan een rechtspersoon hebben waarbij ze hun rekeningen kunnen indienen. Leden van de VVE’s zijn hoofdelijk aansprakelijk voor de nota’s, wat betekent dat ieder van hen afzonderlijk aansprakelijk kan worden gesteld.
Succes ermee
Schuurs verwacht niet dat de handhaving in de nabije toekomst veel harder zal worden. “Op het ogenblik gebeurt er niets. In de toekomst moet dat veranderen. Maar er zijn duizenden eigenaren die niet te benaderen zijn. Als je die via de fiscus financieel wil aanpakken, zeg ik: “succes ermee.”
VVE Belang stelt overigens wel dat het verstandig is dat leden zich inschrijven in het register. “De manier van aanpak is volkomen fout, maar het is een goede zaak dat het gebeurt. Het is beter om de verantwoordelijkheden en bestuursleden duidelijk vast te leggen.”
Reactie Kamer van Koophandel
Volgens een woordvoerder van de Kamer van Koophandel wordt er hard aan gewerkt om de VVE’s te bereiken. “Er is een landelijke campagne gevoerd met advertenties in de door de doelgroep gelezen bladen. We halen alles uit de kast.”
Wel spreekt de Kamer van Koophandel van een “complexe operatie”. Ze durft niet te zeggen wanneer de operatie om VVE’s te laten inschrijven naar tevredenheid is voltooid.
Meer informatie over het inschrijven bij de Kamer van Koophandel vindt u op: http://www.kvk.nl/nieuwe_(...)ingen_van_eigenaars/
Bron: NVM
Je bent als starter echt knettergek om nu in te stappen, gelukkig doen steeds minder mensen dat. Er is dus hoop op een goede afloopquote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Iets zegt me dat heel veel mensen die de laatste jaren een maximumlening hebben genomen voor steeds meer keer het jaarsalaris niet kunnen aflossen.
Maar dan nog, is dat een klein deel van de totale huizenbezitters. De meerderheid heeft z'n huis al langer en dus ruim overwaarde. Dan is aflossen minder belangrijk voor financiele zekerheid.
Ik zie anders nog regelmatig leuke woningen te koop staan voor relatief weinig. Maar ik zie er ook tussen staan dat ik me afvraag of ze wel goed bij hun hoofd zijn.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:54 schreef xenobinol het volgende:
Je bent als starter echt knettergek om nu in te stappen, gelukkig doen steeds minder mensen dat. Er is dus hoop op een goede afloop
Oke... ik zal het nuanceren, je bent 'meestal' knettergek als je als starter nu instaptquote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik zie anders nog regelmatig leuke woningen te koop staan voor relatief weinig. Maar ik zie er ook tussen staan dat ik me afvraag of ze wel goed bij hun hoofd zijn.
Je stelling dat een starter knettergek is, is uiteraard onzin. Dat is afhankelijk van wat je koopt, niet of je koopt.
Ik verbaas me over deze wetgeving:quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als koper van een appartement laat je je toch goed informeren? Of zijn kopers van appartementen toch niet zo heel erg goed ontwikkeld
Jawel... want het scheelt weer een paar uitkeringen voor ambtenaren die anders in de bijstand zouden zittenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:11 schreef RemcoDelft het volgende:
Uiteindelijk komt het er op neer dat je jaarlijks gewoon geld kwijt bent aan de KvK, waar je niets voor terugkrijgt.
jups had hem ook geluisterd. maar ok is ook logisch; economen zijn van de logica, politiek is van het oppertunisme.quote:
Inderdaad een tikkie krom. Hoewel een VVE in principe nooit een verplichting aan zal gaan die ze niet kunnen waarmaken, zou ik me niet op mijn gemak voelen met deze wetgeving.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:11 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik verbaas me over deze wetgeving:
-appartementseigenaren moeten verplicht lid zijn van een VVE
-ieder lid is hoofdelijk aansprakelijk voor alle verplichtingen van de VVE
M.a.w. als een schilder 200 appartementen schildert,kan-ie bij jou persoonlijk aankloppen met een rekening van 100.000 euro!
linkje?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:34 schreef Verburg_K het volgende:
J.C Trichet had vandaag naast een schouderklopje voor Griekenland een scherpe veroordeling van de Nederlandse HRA subsidies.
bron RTL7
ja het was net op TV., ik zoek nogquote:
Voor de mensen die Trichet net als ik ook niet kennen: het is de huidige president van de Europese Centrale Bank.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:34 schreef Verburg_K het volgende:
J.C Trichet had vandaag naast een schouderklopje voor Griekenland een scherpe veroordeling van de Nederlandse HRA subsidies, die aan alle kanten foutieve effecten hebben.
bron RTL7
huizenbezit, vermogensopbouw, leefbaardere buurt, meer investeringen in de Nederlandse economie, zelfredzame burgersquote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:40 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
zoals ??
De corporaties zijn verzelfstandigd door de VVD in het kabinet paars II weet je nog??
Kan me niet schelen wat voor functie hij heeft, een Fransman kun je gewoon niet serieus nemen als het over een ander land dan Frankrijk gaat. Alles is niet goed, behalve Frankrijk. Arrogant volk.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor de mensen die Trichet net als ik ook niet kennen: het is de huidige president van de Europese Centrale Bank.
Ik weet hetquote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:44 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee. Zouden banken ook met dat soort cijfers in de openbaarheid treden?
zelfredzaam door de hra in stand te houden?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
huizenbezit, vermogensopbouw, leefbaardere buurt, meer investeringen in de Nederlandse economie, zelfredzame burgers
Wel graag zonder máximumprijs m.a.w. een rijtjeshuis kost je tussen de 1000 en 1500 euroquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:21 schreef Sjabba het volgende:
Dan blijven jullie toch lekker huren als dat zo fijn is?
lijkt me van niet. dat gaat er niet van komen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wel graag zonder máximumprijs m.a.w. een rijtjeshuis kost je tussen de 1000 en 1500 euro
ga je eindelijk weg uit dit topic. lijkt me verstandig en ik ben er blij mee, dat wel. maar onverwacht.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Fkwdfzwakzinnige, is niks tegenstijdigs aan maar ik verwacht aan de andere een beetje niveau dus ga sws niet meer reageren
En waarom zou zo'n krot 1000-1500 euro moeten kosten? Ik woon in een huurrijtjeshuis uit 2007. De verhuurder doet ook in 'sociale' rommel, maar dit huis voldoet aan het bouwbesluit 2005 en is vrije sector. Dat maakt het geen tophuis, maar voor Nederlandse begrippen is het een goed huis. Ik betaal iets meer dan 700, een prijs die de verhuurder zelf mocht bepalen. Dus waarom zou die, als jij met je ononderbouwde schreeuwplannetjes je zin zou krijgen, ineens twee keer zoveel kosten?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wel graag zonder máximumprijs m.a.w. een rijtjeshuis kost je tussen de 1000 en 1500 euro
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |