quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:41 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Als Bole in Polen niet over Martin gaat en Mollema blijft 3de gaat Nederland met 9 man naar het WK. Hamburg telt niet mee voor het WK. De ranking wordt namelijk opgemaakt op de maandag na de laatste wedstrijd en dat is dus op 16 augustus. 16 augustus is later dan de deadline die de UCI op 15 augustus heeft gesteld. Hamburg wordt verreden op 15 augustus.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:04 schreef Michie23 het volgende:
Heeft er iemand een linkje van Mollema's overwinning?
De deadline ligt elk jaar op 15 augustus, dit jaar is er toevallig een koers op 15 augustus en die valt op een zondag.. maar de ranking wordt pas op maandag geupdate dus pech voor die zondagskoers.quote:
Dacht dat Hamburg nog wel telde en Eneco tour een dag later dan weer niet.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:41 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Als Bole in Polen niet over Martin gaat en Mollema blijft 3de gaat Nederland met 9 man naar het WK. Hamburg telt niet mee voor het WK. De ranking wordt namelijk opgemaakt op de maandag na de laatste wedstrijd en dat is dus op 16 augustus. 16 augustus is later dan de deadline die de UCI op 15 augustus heeft gesteld. Hamburg wordt verreden op 15 augustus.
In een scherpe afdaling lijkt me ook niet handig.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:06 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wazige plek om de streep te trekken.
't levert wel spectaculaire beelden opquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
In een scherpe afdaling lijkt me ook niet handig.
Nee.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:19 schreef Michie23 het volgende:
Mollema kijkt wel veel achterom, kost dat niet wat tijd?
Had best 100 meter eerder kunnen liggen die streep.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
De klim liep na de bocht anders nog even door. Maarja, bij de rit die Lorenzetto won was al vlak na de bocht.. dus nu voor de afwisseling er net voor ..quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
idd, zoals het tennis, met punten te verdedigen,quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:49 schreef DutchSL het volgende:
Het is natuurlijk belachelijk dat niet alle koersen meetellen, nog los van het WK, er zou gewoon een doorlopende ranking moeten zijn zodat je op ieder willekeurig moment van het seizoen een goed beeld hebt over de krachtsverhoudingen in het wielrennen. Nu blijft de winnaar van de Tour Down Under maanden bovenaan staan, terwijl de winnaar van de Vuelta of Giro di Lombardia hun punten al heel snel weer kwijt zijn.
quote:"WK is op zijn minst problematisch voor Boonen"
Belga za 07/08/2010 - 09:04
Het ziet ernaar uit dat Tom Boonen zal moeten passen voor het WK in Australië op 3 oktober. Zijn teamarts bij Quick-Step Yvan Vanmol vermoedt dat het WK te vroeg komt. Hij ziet Boonen pas midden september weer koersen en wil vooral de revalidatie niet forceren. Bondscoach Bomans ziet de bui ook al hangen.
Tom Boonen kon vrijdag voor het eerst sinds zijn knieoperatie van midden juli (slechts) een halfuur op de rollen trainen. "Meer was niet voorzien", zegt Quick-Step-arts Yvan Vanmol in Het Nieuwsblad en Gazet van Antwerpen.
"Het gaat zeker niet slecht, maar het komt erop aan om geen stappen over te slaan. Als we de zaak forceren, dan staan we een stuk verder van huis."
De ideale WK-voorbereiding loopt via de Vuelta (start 28/08). "Maar ik zie Boonen pas in september, zelfs eerder na midden september weer koersen."
Als Boonen het WK nog kan halen, is dat dus zonder perfecte voorbereiding. "De realist in mij concludeert dat de aanwezigheid van Tom op het WK op zijn minst problematisch is", zegt Vanmol.
"Op zijn minst, want eigenlijk denk ik niet dat het voor Tom mogelijk zal zijn om daar aanwezig te zijn. Het WK wordt dan ook nog eens in Australië gereden. Dus komt er nog een zware verplaatsing en dito jetlag bij", weet de dokter ook.
"Ik zeg niet dat het uitgesloten is, maar we moeten wijs zijn en volledig genezen gaat voor. Ik zal blij zijn als hij dit jaar sowieso nog kan koersen."
quote:Bomans: "Vrees dat WK onmogelijk wordt"
Wielerbondscoach Carlo Bomans voelt de bui al hangen. "Ik vrees inderdaad dat het WK een onmogelijke zaak wordt voor Boonen", zegt hij in Het Nieuwsblad.
"Wie op het wereldkampioenschap op het podium wil staan, moet volgens mij de Ronde van Spanje in de benen hebben", vindt Carlo Bomans.
"Maar zelfs los daarvan zie ik niet in hoe Tom Boonen op die korte tijd de nodige conditie kan opdoen om een vooraanstaande rol te spelen in onze selectie."
"Tom moet nog van verder terugkeren dan vorig jaar het geval was. Ik wil hem wel eerst zelf horen voor ik een definitieve beslissing neem, maar voorlopig lukte me het nog niet om hem te spreken."
Zat hij eigenlijk bij Tandje-Hoger of zat hij tijdens het begin van zijn studie al bij Rabo-CT?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:08 schreef Tommeke het volgende:
Knappe prestatie van Mollema
Ik kan lekker zeggen dat ik meerdere keren een wedstrijd met hem gereden heb
Dat systeem is echt ontzettend krom inderdaad.
Ik zou Gesink zeker meenemen, hoewel het klimmetje waarschijnlijk te explosief voor hem is, al ligt bijvorobeeld de muur van Huy hem ook wel, helemaal kansloos is hij dus niet. Wie zouden we anders moeten sturen? Hij is dit jaar verreweg de beste Nederlander. Daarnaast verwacht ik renners als Kroon, die ongetwijfeld weer goede benen zal hebben, maar dan net te kort komt. Voor de rest hebben we met een Hoogerland en Mollema best een leuke ploeg.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:07 schreef Michie23 het volgende:
Is er al bekend wie er van de NL'ers het WK gaan doen? Gesink lijkt me niet met dit parcours?
Maar daar valt toch geen punten voor het landenklassement mee te verdienen toch?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:51 schreef Leatherface het volgende:
Hoogerland wint de bergtrui en de sprinttrui.
Ik denk het niet. Maar het is wel een grappige combi.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar daar valt toch geen punten voor het landenklassement mee te verdienen toch?
Hij moet dan bijna al zijn punten onderweg hebben opgeraapt, want volgens mij is hij niet vaak kort in een etappe-uitslag geëindigd.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:58 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Maar het is wel een grappige combi.
Ja, maar invloed op het aantal plaatsen voor het WK heeft dat niet.quote:Op zondag 8 augustus 2010 12:04 schreef Evertjan het volgende:
tellen de wedstrijden in Canada ook nog mee voor de UCI ranking?
quote:Wiggins en Boasson Hagen naar Steenwijk
maandag 9 augustus 17:26
Steenwijk - In de loop van deze week wordt bekend welke renners door de ploegen worden opgesteld om deel te nemen aan de Eneco Tour, die volgende week dinsdag in Steenwijk van start gaat met een proloog over ruim vijf kilometer. Inmiddels is wel bekend dat Team Sky met de renners Edvald Boasson Hagen en Bradley Wiggins aan de Eneco Tour gaat deelnemen.
quote:Tom Dumoulin naar Cervélo
Het 19-jarige Limburgse supertalent Tom Dumoulin heeft een mondelinge overeenkomst met de Cervélo-ploeg van ploegleider Jean-Paul van Poppel bereikt. Liefst vier andere profploegen hadden zich ook voor de Maastrichtenaar gemeld, die pas vier jaar op de fiets zit. Dit jaar wist hij onder andere de Nations Cup in Portugal te winnen en zegevierde hij in de tijdrit in de hoogaangeschreven Italiaanse Babygiro.
Dumoulin komt dit jaar uit voor de Limburg Park Rooding-formatie maar is een vaste waarde in de nationale beloftenselectie van Aart Vierthouten. Bij Cervélo, waar ook Thor Hushovd, Carlos Sastre en o.a. Theo Bos onder contract staan, krijgt Dumoulin een aangepast programma zodat hij voorzichtig kan verder groeien. Ook Skil-Shimano en de Rabobank-beloften hadden interesse in de Limburger
Telegraaf
Mooi dat hij niet standaard voor Rabo kiest.quote:
Enorm knap van Kelderman, die vorige week ook al de Tour d'Alsace won (+ de koninginnenetappe daar). Hij zal in 2012 wel bij het ProTour-team komen, dat kan niet anders.quote:1. Haimar Zubeldia (RadioSchack) les 3 km en 3'38"
2. Wilco Kelderman (Rabobank CT) 3'38"
3. Laurent Mangel (Saur-Sojasun) 3'38"
4. Greg Van Avermaet (Omega-Pharma) 3'39"
5. Matthieu Boulo (Team Roubaix-Lille Métropole)
6. Tony Gallopin (Cofidis) 3'39"
7. Moreno Hofland (Rabobank CT) 3'39"
8. Tejay Van Garderen (HTC-Columbia) 3'40"
9. Romain Feillu (Vacansoleil) 3'40"
10. Steve Morabito (BMC) 3'41"
Oktober meestal volgens mij.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:45 schreef Blik het volgende:
Wellicht kijk ik een beetje ver vooruit, maar wanneer wordt het parcours van de Tour bekend?
Toch opvallend na dat gedoe rond de Tourquote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:25 schreef borisz het volgende:
Weening een jaar langer bij de Raboploeg.
Oktober normaal gezien dus.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:45 schreef Blik het volgende:
Wellicht kijk ik een beetje ver vooruit, maar wanneer wordt het parcours van de Tour bekend?
quote:MONFORT EN CORNU VOOR WK TIJDRIJDEN
Maandag maakt bondscoach Carlo Bomans
zijn selectie voor het WK in Melbourne
bekend, maar nu al is zeker dat Maxime
Monfort en Dominique Cornu daar de
tijdrit voor hun rekening zullen nemen.
"Er zijn geen andere kandidaten", zegt
Bomans in Het Nieuwsblad. "Zowel Maxime
als Dominique heeft de komende weken
een heel specifiek trainingsprogramma,
puur gericht op de tijdrit. Monfort
laat daarvoor zelfs de Vuelta vallen."
"Hij kan zich dus niet optimaal voor-
bereiden op de wegrit, maar dat hoeft
ook niet. Wie de tijdrit goed wil
rijden, moet zich daarop focussen."
maarja, post daar maar eens inquote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:03 schreef wimderon het volgende:
Er loopt zelfs een topic over.
Tour de France 2011
neeeeeeeeeeeeeeeequote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:03 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maarja, post daar maar eens in
had ik al gedaanquote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:03 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maarja, post daar maar eens in
Bron: http://www.biciciclismo.com/cas/site/noticias-ficha.asp?id=29379quote:voorselecties ronde van Spanje:
CERVELO TEST TEAM (CTT)
T CUESTA LOPEZ DE CASTRO Iñigo
T BOS Theo
T DEIGNAN Philip
T DENIFL Stefan
T FLORENCIO CABRE Xavier
T HAMMOND Roger
T HUSHOVD Thor
T SASTRE CANDIL Carlos
T TONDO VOLPINI Xavier
R LANCASTER Brett
R PUJOL MUNOZ Oscar
AG2R LA MONDIALE (ALM)
T ROCHE Nicolas IRL
T ARRIETA LUJAMBIO José Luis
T BONNAFOND Guillaume
T DUPONT Hubert FRA
T HINAULT Sébastien
T KADRI Biel
T NOCENTINI Rinaldo
T RIBLON Christophe
T TURPIN Ludovic
R DESSEL Cyril
R GODDAERT Kristof
R KRIVTSOV Yuriy
R LOUBET Julien
R SMUKULIS Gatis
ANDALUCIA-CAJASUR (AND)
T GOMEZ MARCHANTE José Angel
T CALVENTE CORBAS Manuel
T CARRASCO GARCIA Sergio
T ESTRADA RUIZ Juan Javier
T MORENO BAZAN Javier
T ORTEGA OCANA Manuel
T PIEDRA PEREZ Antonio
T RAMIREZ ABEJA Javier
T TORIBIO ALCOLEA Jose Vicente
R CABELLO BAENA Antonio
R LECHUGA RODRIGUEZ Pablo
R MONTENEGRO Jorge Martin
ASTANA (AST)
T PEREIRO SIO Oscar
T BAZAYEV Assan
T DAVIS Allan
T DYACHENKO Alexsandr
T FOFONOV Dmitriy
T GASPAROTTO Enrico
T IGLINSKIY Valentin
T JUFRE POU Josep
T ZEITS Andrey
R GOUROV Maxim
R RENEV Sergey
R STANGELJ Gorazd
BBOX BOUYGUES TELECOM (BTL)
T BICHOT Freddy
T BONNET William
T GENE Yohann
T JEROME Vincent
T PICHOT Alexandre
T QUEMENEUR Perrig
T ROLLAND Pierre
T SPRICK Matthieu
T VOGONDY Nicolas
R BERNAUDEAU Giovanni
R LEFEVRE Laurent
R TSCHOPP Johann
CAISSE D'EPARGNE (GCE)
T ARROYO DURAN David
T BRUSEGHIN Marzio
T ERVITI Imanol
T GARCIA ACOSTA José Vicente
T LOPEZ GARCIA David
T PASAMONTES RODRIGUEZ Luis
T PLAZA MOLINA Ruben
T SANCHEZ GIL Luis Leon
T URAN URAN Rigoberto
R COBO ACEBO Juan Jose
R LASTRAS GARCIA Pablo
R LOSADA ALGUACIL Alberto
R PEREZ SANCHEZ Francisco
R SOLER HERNANDEZ Juan Mauricio
R ZANDIO ECHAIDE Xabier
COFIDIS, LE CREDIT EN LIGNE (COF)
T DUMOULIN Samuel
T GALLOPIN Tony
T KERN Christophe
T LABBE Arnaud
T MONCOUTIE David
T PAURIOL Rémi
T SIJMENS Nico
T TAARAMAE Rein
T ZINGLE Romain
R BUFFAZ Mickaël
R CUSIN Rémi
R ISTA Kevin
R MINARD Sébastien
EUSKALTEL - EUSKADI (EUS)
T ANTON HERNANDEZ Igor
T FERNANDEZ Koldo
T INTXAUSTI ELORRIAGA Benat
T MARTINEZ DE ESTEBAN Egoi
T NIEVE ITURALDE Mikel
T OROZ UGALDE Juan Jose
T TXURRUKA Amets
T URTASUN PEREZ Pablo
T VERDUGO MARCOTEGUI Gorka
R ARAMENDIA LORENTE Javier
R PEREZ LEZAUN Alan
FOOTON-SERVETTO (FOT)
T BENITEZ ROMAN Jose Alberto
T CARDOSO Manuel Antonio Leal
T CHEULA Giampaolo
T DURAN DAROCA Arkaitz
T GUTIERREZ David
T MATA Enrique
T PEREZ ARRIETA Aitor
T VALLS FERRI Rafael
T VITORIA David SUI
R BRANDLE Matthias
R CELIS ZABALA Vidal
R PEDERSEN Martin
R WALKER Johnnie
FRANÇAISE DES JEUX (FDJ)
T LE MEVEL Christophe
T BONNAIRE Olivier
T CAZAUX Pierre FRA
T CHAVANEL Sébastien
T CHEREL Mikael
T HUTAROVICH Yauheni
T MEERSMAN Gianni
T OFFREDO Yoann
T VICHOT Arthur
R DI GREGORIO Rémy
R GERARD Arnaud
R VEIKKANEN Jussi
GARMIN - SLIPSTREAM (GRM)
T DANIELSON Thomas
T DEAN Julian
T FARRAR Tyler
T KREDER Michel
T MEIER Christian
T MILLAR David
T VAN DER VELDE Ricardo
T WILSON Matthew
T ZABRISKIE David
R KESSIAKOFF Fredrik
R PETERSON Thomas
R STETINA Peter
LAMPRE-FARNESE VINI (LAM)
T PETACCHI Alessandro
T BOLE Grega
T HONDO Danilo
T KASHECHKIN Andrey
T LORENZETTO Mirco
T MARZANO Marco
T MORI Manuele
T PIETROPOLLI Daniele
T RIGHI Daniele
R BUTS Vitaliy
R DA DALTO Mauro
R FURLAN Angelo
R ULISSI Diego
LIQUIGAS-DOIMO (LIQ)
T BENNATI Daniele
T FINETTO Mauro
T GUARNIERI Jacopo
T KISERLOVSKI Robert
T KREUZIGER Roman
T NIBALI Vincenzo
T SABATINI Fabio
T SANTAROMITA Ivan
T WILLEMS Frederik
R PATERSKI Maciej
R PELLIZOTTI Franco
R VANOTTI Alessandro
R ZAUGG Oliver
OMEGA PHARMA-LOTTO (OLO)
T BAKELANDTS Jan
T BRANDT Christophe
T DELAGE Mickael
T GILBERT Philippe
T HOSTE Leif
T KAISEN Olivier
T PERAUD Jean-Christophe
T VAN AVERMAET Greg
T VANENDERT Jelle
R ELIJZEN Michiel
R MORENO FERNANDEZ Daniel
R SCHEIRLINCKX Staf
R VAN GOOLEN Jurgen
QUICK STEP (QST)
T BARREDO LLAMAZALES Carlos
T CATALDO Dario
T DE WEERT Kevin
T DEVOLDER Stijn
T MALACARNE Davide
T SAMOLLAU Branislau
T STAUFF Andreas
T TOSATTO Matteo
T WEYLANDT Wouter
R BOONEN Tom
R ENGELS Addy
R HULSMANS Kevin
R MAES Nikolas
RABOBANK (RAB)
T ARDILA CANO Mauricio
T FREIRE GOMEZ Oscar
T GARATE Juan Manuel
T KOZONTCHUK Dmitry
T LANGEVELD Sebastian
T MARTENS Paul
T MENCHOV Denis
T TEN DAM Laurens
T WEENING Pieter
R NIERMANN Grischa
R NUYENS Nick
R POSTHUMA Joost
R STAMSNIJDER Tom
SKY PROFESSIONAL CYCLING TEAM (SKY)
T AUGUSTYN John-Lee
T CARLSTRÖM Kjell
T FLECHA GIANNONI Juan Antonio
T GERRANS Simon
T KENNAUGH Peter
T LÖVKVIST Thomas
T NORDHAUG Lars Petter
T STANNARD Ian
T SWIFT Ben
R CIONI Dario David
R FROOME Christopher
R HENDERSON Greg
R SUTTON Christopher
R VIGANO Davide
TEAM HTC - COLUMBIA (THR)
T BAK Lars Ytting
T CAVENDISH Mark
T EISEL Bernhard
T GOSS Matthew Harley
T ROULSTON Hayden
T SIUTSOU Kanstantsin
T VAN GARDEREN Tejay
T VELITS Martin
T VELITS Peter
R ALBASINI Michael
R MONFORT Maxime
R PINOTTI Marco
R RABON Frantisek
TEAM KATHUSA (KAT)
T RODRIGUEZ OLIVER Joaquin
T CARUSO Gianpaolo
T GALIMZYANOV Denis
T GUSEV Vladimir
T HORRACH RIPPOLL Joan
T KARPETS Vladimir
T KOLOBNEV Alexandr
T PETROV Evgeny
T POZZATO Filippo
R ESKOV Nikita
R IGNATIEV Mikhail
R NAPOLITANO Danilo
R TRUSOV Nikolay
R VORGANOV Eduard
TEAM MILRAM (MRM)
T FORSTER Robert
T FOTHEN Markus
T NERZ Dominique
T ROELS Dominik
T RUSS Matthias
T SCHRÖDER Björn
T SENTJENS Roy
T TERPSTRA Niki
T VOSS Paul
R CIOLEK Gerald
R DE VOCHT Wim
R EICHLER Markus
R FRÖHLINGER Johannes
R WROLICH Peter
TEAM SAXO BANK (SAX)
T LUND Anders
T CANCELLARA Fabian
T COOKE Baden
T HAEDO Juan José
T KLEMME Domenik
T LARSSON Gustav
T O'GRADY Stuart
T SCHLECK Andy
T SCHLECK Frank
R KLOSTERGAARD LARSEN Kasper
R STEENSEN André
XACOBEO GALICIA (XAC)
T MOSQUERA MIGUEZ Ezequiel
T CESAR VELOSO Gustavo
T FERNANDEZ CRUZ Delio
T GARCIA DAPENA David ESP
T GARCIA FERNANDEZ Marcos
T ISAICHEV Vladimir
T MARTINEZ Serafin
T RABUÑAL RIOS Gonzalo
T RODRIGUEZ IGLESIAS Gustavo
R DOMINGUEZ LEMOS Gustavo
R PACHECO TORRES Francisco Jose
Kashechkin heeft in juli al zijn rentree gemaakt in de Brixia Tourquote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Toch opvallende namen die opeens terug in het toppeloton opduiken :
T GOMEZ MARCHANTE José Angel
T KASHECHKIN Andrey
Wel van het grote voorplan natuurlijk, sinds hij bij Andalucia zit ...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:46 schreef DutchSL het volgende:
En Gomez Marchante is nooit weggeweest.
Ik blijf het wel opvallend vinden dat hij niet bij Astana terug begonnen is ...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:25 schreef Szura het volgende:
[..]
Kashechkin heeft in juli al zijn rentree gemaakt in de Brixia Tour
Vreemd eigenlijk. Tijdens hun laatste Tour samen waren ze nog bloedsbroeders ...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:24 schreef TargaFlorio het volgende:
Vink ik ook opvallend maar op Eurosport (?) hoorde ik dat het niet meer botert tussen Vino en Kaske.
Zeker voor het Spaanse wielrennen , zoveel heel grote ploegen hebben ze daar niet meer ...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:02 schreef DutchSL het volgende:
Jammer? Hoezo, alleen omdat Sanchez dan niet naar Rabobank komt?
Heel goed voor het wielrennen dat Euskaltel en Caisse toch overleven.
Inderdaad 2 Spaanse ploegen op ProTour niveau lijkt me toch wel het minste.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zeker voor het Spaanse wielrennen , zoveel heel grote ploegen hebben ze daar niet meer ...
Movistar is hun mobiele netwerkquote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:12 schreef Atreidez het volgende:
http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrennen/100812_team_movistar
Hier melden ze dat het team Movistar gaat heetten. Das ook van Telefonica zeker?
Wat een naam voor een wielerteam...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:12 schreef Atreidez het volgende:
http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrennen/100812_team_movistar
Hier melden ze dat het team Movistar gaat heetten. Das ook van Telefonica zeker?
na acht keer kijken ging ik ook op de kleuren letten jaquote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:53 schreef ItaloDancer het volgende:
Wel mooie kleurencombinatie voor een wielertenue, blauw met lichtgroen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:36 schreef rubbereend het volgende:
[..]
na acht keer kijken ging ik ook op de kleuren letten ja
Er zijn niet teveel ploegen , maar heel wat grote ploegen maken niet eens deel (meer) uit v an de Pro-Tour (Cervelo , Radioshack, ...)quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:49 schreef Zelva het volgende:
Jammer omdat wat mij betreft de ProTour helemaal niet zit te wachten op nog een uitgeklede ploeg. Er zijn gewoon teveel ploegen.
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:36 schreef rubbereend het volgende:
[..]
na acht keer kijken ging ik ook op de kleuren letten ja
Ronduit belachelijk natuurlijkquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
80-60-50-40-30-22-14-10-6-2
Het blijft grappig, Polen én de Eneco winnen is gelijk aan de Tour winnen.
Radioshack = Protour.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Er zijn niet teveel ploegen , maar heel wat grote ploegen maken niet eens deel (meer) uit v an de Pro-Tour (Cervelo , Radioshack, ...)
En het nut van zoveel PT ploegen heb ik nooit begrepen ...
1. Boasson Hagenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:21 schreef Gillingham het volgende:
Vandaag wordt de Dutch Food Valley Classic (voormalige Veenendaal - Veenendaal) gereden. Zal wel weer in een massasprint eindigen.
Op zich raar dat daar zo'n Footon aan de start staat.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:21 schreef Gillingham het volgende:
Vandaag wordt de Dutch Food Valley Classic (voormalige Veenendaal - Veenendaal) gereden. Zal wel weer in een massasprint eindigen.
Kennen ze in het wielrennen niet gewoon een tijdstraf?quote:Morabito (BMC) was er in de slotkilometers alleen vandoor gegaan en kwam solo aan. In de slotkilometer bleek de 27-jarige Zwitser echter een rotonde afgesneden te hebben. Na een klacht van AG2R werd hij gediskwalificeerd.
Is sinds dit jaar dat de datum veranderd is. Men had gehoopt op een sterker deelnemersveld.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:20 schreef Sautor het volgende:
Sinds wanneer wordt Veenendaal - Veenendaal (of Dutch Food Classic, rare naam voor een koers) dan in het najaar gereden? Dacht dat dat altijd in april/mei was
Inderdaad.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:51 schreef knep het volgende:
Eindelijk weer een Limburgse wielrenner die iets presteert.
En dan? Brammetje Tankink die Greipel en Ciolek erop gaat leggen in de sprint?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 22:34 schreef farscapevr8 het volgende:
duitsland laatste kans op punten, ned renner krijgen opdracht om met z n allen mee te sprinten voor punten bij massasprint?
dit bedoelde ikquote:Op zondag 15 augustus 2010 03:27 schreef DutchSL het volgende:
Duitsland voorblijven is dan een vrij kansloze zaak (alhoewel Greipel vorig jaar ook hopeloos faalde), maar wat toevalspunten om voorbij Kazachstan en Luxemburg te gaan zijn ook welkom.
quote:Leezer pakt 14 punten. 5e man in ranking was Boom met 6 punten. Netto komen er dus minstens 8 bij en daarmee worden Luxemburg en Kazachstan gepasseerd. Duitsland gaat er dan weer over maar uiteindelijk dus een plekje gewonnen en 9e in het landenklassement. Klasse Leezer!
quote:
Dus Nederland heeft nu met zekerheid 9 man in het WK?quote:lars_boom
Onderweg naar staphorst! #tomleezer heeft voor de puntjes gezorgd die ned nodig heeft om met 9renners te starten op het WK. SUPER!!!!
quote:1. Stijn Devolder 46 km in 1u00'45"
2. Sébastien Rosseler op 40"
3. Leif Hoste 51"
4. Dominique Cornu 52"
5. Maxime Monfort 54"
6. Kristof Vandewalle 1'16"
7. Thomas De Gendt 1'38"
8. Olivier Kaisen 2'05"
9. Jan Ghyselinck 2'53"
10. Dieter Cappelle 3'17"
11. Jan Kuyckx 5'13"
12. Steven De Neef 5'50"
Worden er punten meegenomen sinds 1 januari, of weer sinds de eerstolgende wedstrijd na Vattenfal?quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:58 schreef franklop het volgende:
yup, want vattenfall was de laatste koers die meetelde
Was leuk om erbij te zijn en toch redelijk wat grote namen aanwezig:quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:24 schreef franklop het volgende:
Knaven neemt afscheid met tweede plaats
Even buiten Leezer gezien, Leezerquote:Op zondag 15 augustus 2010 00:55 schreef knep het volgende:
Inderdaad, als het een massasprint wordt is NL gezien voor die 10e plaats.
Tof! En Knaven verdient natuurlijk zo'n afscheid, ik zal zijn stijl missenquote:Op zondag 15 augustus 2010 21:53 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Was leuk om erbij te zijn en toch redelijk wat grote namen aanwezig:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En Knaven zelf natuurlijk:
[ afbeelding ]
Het wordt nog druk met al die teams, dit jaar was het al dringen voor de wildcards in de grote rondes, lijkt erop dat het volgend jaar nog meer dringen wordt. Als dit hun grootste namen worden, acht ik de kans op de tour en Protour niet al te groot, Rogers heeft als ronderenner nog niet veel laten zien en Mcewen wordt ook een dagje ouder.quote:Op zondag 15 augustus 2010 23:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het Australische Fly V wil Pro-Tour worden en dat zelfs in al 2011, ze willen dan ook volgend jaar in de Tour starten. Ze zouden wel een andere (grotere) Europese sponsor krijgen, zouden al met een hoop renners aan het praten zijn en zouden in België hun basis krijgen. Voorlopig allemaal nog erg hypothetisch dus. Namen die al met hen in verband worden gebracht, zijn McEwen en Rogers.
Dit project loopt toch al een tijdje en ik vond het vreemd dat je er weinig over hoorde, maar het lijkt nu terug op gang te komen.
Zo kan je ook betogen dat Slovenië een eigen wielerteam moet hebben. Staat zowel in de CQranking als in de UCI world ranking boven Denemarken. Wel is het zo dat Australië in voorgaande jaren een top 5 kandidaat was en Slovenie altijd plek 10 - 15 bezette. Maar goed, net zoals Australie ooit een wielerland in ontwikkeling was zo is Slovenië dat nu. Binnen nu en drie jaar tijd is Slovenie ook een vaste waarde in de top 10. Meer dan Zwitserland waarschijnlijk. Dat land leunt voor het grootste deel op de prestaties van Cancellara.quote:Op zondag 15 augustus 2010 23:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Aangezien Australie tegenwoordig 1 van de allersterkste wielerlanden is, horen ze ook gewoon een Pro-Tour team te hebben.
Interestingquote:Op maandag 16 augustus 2010 08:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Voor zover het nog nergens was gepost (en iemand het interessant vindt)
Datzelfde geldt natuurlijk ook voor Luxemburg en Kazakstan. De eerste krijgt waarschijnlijk binnenkort een eigen ploeg en de laatste heeft al jaren een ploeg.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:30 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Zo kan je ook betogen dat Slovenië een eigen wielerteam moet hebben. Staat zowel in de CQranking als in de UCI world ranking boven Denemarken. Wel is het zo dat Australië in voorgaande jaren een top 5 kandidaat was en Slovenie altijd plek 10 - 15 bezette. Maar goed, net zoals Australie ooit een wielerland in ontwikkeling was zo is Slovenië dat nu. Binnen nu en drie jaar tijd is Slovenie ook een vaste waarde in de top 10. Meer dan Zwitserland waarschijnlijk. Dat land leunt voor het grootste deel op de prestaties van Cancellara.
Leuke filmpjes!quote:Op maandag 16 augustus 2010 08:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Voor zover het nog nergens was gepost (en iemand het interessant vindt)
VS zal sowieso voor een sprint moeten gaan.quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:20 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Leuke filmpjes!![]()
Die klimmetjes zijn dus wel zwaarder dan iedereen misschien dacht (hij noemt ze zelf Gold Race-achtig), maar het is zeker na het 2e klimmetje nog wel erg ver naar de finish met die brede wegen. Echter vraag ik mij ook wel af als je naar de top-10 landen kijkt wie er de wedstrijd helemaal willen/kunnen controleren voor een sprint:
1. Spanje 1.644
2. Italië 856
3. België 849
4. Australië 725
5. VS 648
6. Rusland 423
7. Zwitserland 414
8. Duitsland 405
9. Nederland 401
10. Kazachstan 400
Spanje en Italie gaan denk ik echt niet op een massasprint gokken en ik twijfel ook over Belgie, want alleen een Boonen in topvorm zou dat aankunnen. Maar ik denk dat ze dan alsnog niet puur op een sprint spelen, maar dat als alternatief achter de hand hebben in koers gewoon. Enige lijkt mij dus Australie met McEwen en Haussler, maar voor hetzelfde geldt heeft 'ie een klote dag en maakt hij niks (en Haussler sprint ook wat minder dan vorig jaar).
Cav heeft dus maar 5 man en dat lijkt mij nogal weinig om een wereldkampioenschap te gaan controleren en zo'n Madrid-achtige combine waarbij Australie iedereen terug ging halen voor Belgie zie ik eigenlijk niemand voor Cav doen. Of Duitsland moet samen met Ciolek of iemand kansen zien...
Misschien gaat Armstrong nog voor een stunt zorgenquote:Op maandag 16 augustus 2010 12:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
VS zal sowieso voor een sprint moeten gaan.
Die doen dat nog geen 5 à 10 jaar aan een stuk met meerdere (sub)toppers van elk rennerstype. Het is dan ook een land waarbij ze absoluut geen moeite hebben om aan 9 WK-waardige renners te raken (wat zelfs bij de VS vaak al een probleem is).quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:30 schreef Bismarck het volgende:
Zo kan je ook betogen dat Slovenië een eigen wielerteam moet hebben.
Een cliché WK hoeft niet automatisch een saai WK te zijn. Zo had Hamilton een vrij voorspelbaar koersverloop. Maar toch was het tot de laatste kilometer spannend. Zou Astarloa nog worden bijgehaald door het groepje waar hij uit wegreed en zou zelfs het tweede peloton nog terugkomen?quote:Op maandag 16 augustus 2010 12:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Die doen dat nog geen 5 à 10 jaar aan een stuk met meerdere (sub)toppers van elk rennerstype. Het is dan ook een land waarbij ze absoluut geen moeite hebben om aan 9 WK-waardige renners te raken (wat zelfs bij de VS vaak al een probleem is).
Ik verwacht een cliché WK met een groepje van 6 à 10 renners met daaronder de verwachte (klassieke) namen zoals Sanchez, Rodriguez, Pozzato, Gilbert, mogelijk zelfs Cancellara, die het onder elkaar uitvechten en het peloton voor blijven, ik denk niet dat de VS en GBR genoeg sterke renners hebben om die types nog terug te halen, hoe vlak het dan ook mag zijn.
Ja, hij zit ook in de voorselectie van ik meen 11 man.quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:43 schreef Leatherface het volgende:
Mag Haussler trouwens al voor Australie meedoen
Tenzij er één land is dat persé een massaspurt wil ... Zoals Italië in Zolder destijds ...quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Er zijn bij het WK gewoonweg te veel goede renners die baat hebben bij een harde koers, ik kan me een massasprint niet voorstellen.
Freire, zoals elk jaarquote:Op maandag 16 augustus 2010 14:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Benieuwd voor wie de spanjaarden gaan rijden nu Valverde er niet meer bij is ... SamSan ?
Tis nog eens zo'n jaar waarin we hem sinds Milaan-San Remo zowat nog nergens gezien hebben. Zou mij nog niet eens verbazen als ie straks in Melbourne als eerste over de meet bolt ook ...quote:
That's the internet for you. Within a week, the Geelong course goes from "pancake flat, made for Cav" over "oh my, it has a little hill" and "uh, they ride that little hill multiple times" to "it's so mountainous the GT men are the real favourites".quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Alleen ... wie gaat er op dit parcours in godsnaam kunnen wegrijden van de rest ...
http://www.melbourne2010.(...)long-road-race-flash
Slovenië heeft kwantitatief én kwalitatief lang niet zo'n goede renners als Australië. Bovendien is een groot deel al half Italiaans voordat ze het peloton goed en wel binnen zijn. Als er een Sloveense sponsor opstaat zullen er best wat Slovenen te porren zijn, maar de basis is lang niet zo goed als in Australië.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:30 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Zo kan je ook betogen dat Slovenië een eigen wielerteam moet hebben. Staat zowel in de CQranking als in de UCI world ranking boven Denemarken. Wel is het zo dat Australië in voorgaande jaren een top 5 kandidaat was en Slovenie altijd plek 10 - 15 bezette. Maar goed, net zoals Australie ooit een wielerland in ontwikkeling was zo is Slovenië dat nu. Binnen nu en drie jaar tijd is Slovenie ook een vaste waarde in de top 10. Meer dan Zwitserland waarschijnlijk. Dat land leunt voor het grootste deel op de prestaties van Cancellara.
CQ ranking
1. (1) Spain Europe Riders 12657
2. (2) Italy Europe Riders 10339
3. (5) Belgium Europe Riders 7542
4. (4) Australia Oceania Riders 7334
5. (3) Germany Europe Riders 5834
6. (6) France Europe Riders 5832
7. (9) United States America Riders 5734
8. (7) Netherlands Europe Riders 5369
9. (14) Slovenia Europe Riders 4075
10. (12) Switzerland Europe Riders 4055
UCI World ranking
1 1 SPAIN ESP 1,644
2 2 ITALY ITA 856
3 3 BELGIUM BEL 849
4 4 AUSTRALIA AUS 725
5 5 UNITED STATES USA 568
6 6 RUSSIA RUS 423
7 9 SWITZERLAND SUI 414
8 7 KAZAKHSTAN KAZ 400
9 8 LUXEMBOURG LUX 398
10 11 NETHERLANDS NED 393
Ik denk dat Cavendish wel kan rekenen op z'n ploeggenoten. De Duitse ploeggenoten kunnen al rijden onder het mom van rijden voor Greipel. De Eisels, Siutsou's, Rabon's en Saramotinsen hebben verder weinig om voor te rijden en op Renshaw zal hij ook wel kunnen rekenen mocht het zover komen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:20 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Leuke filmpjes!![]()
Die klimmetjes zijn dus wel zwaarder dan iedereen misschien dacht (hij noemt ze zelf Gold Race-achtig), maar het is zeker na het 2e klimmetje nog wel erg ver naar de finish met die brede wegen. Echter vraag ik mij ook wel af als je naar de top-10 landen kijkt wie er de wedstrijd helemaal willen/kunnen controleren voor een sprint:
1. Spanje 1.644
2. Italië 856
3. België 849
4. Australië 725
5. VS 648
6. Rusland 423
7. Zwitserland 414
8. Duitsland 405
9. Nederland 401
10. Kazachstan 400
Spanje en Italie gaan denk ik echt niet op een massasprint gokken en ik twijfel ook over Belgie, want alleen een Boonen in topvorm zou dat aankunnen. Maar ik denk dat ze dan alsnog niet puur op een sprint spelen, maar dat als alternatief achter de hand hebben in koers gewoon. Enige lijkt mij dus Australie met McEwen en Haussler, maar voor hetzelfde geldt heeft 'ie een klote dag en maakt hij niks (en Haussler sprint ook wat minder dan vorig jaar).
Cav heeft dus maar 5 man en dat lijkt mij nogal weinig om een wereldkampioenschap te gaan controleren en zo'n Madrid-achtige combine waarbij Australie iedereen terug ging halen voor Belgie zie ik eigenlijk niemand voor Cav doen. Of Duitsland moet samen met Ciolek of iemand kansen zien...
Ja, hij heeft de afgelopen 2 jaar geen WK voor een ander land gereden, dat is de regel volgens mij.quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:43 schreef Leatherface het volgende:
Mag Haussler trouwens al voor Australie meedoen
En niet onbelangrijk: ze hebben veel meer geld.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:26 schreef Leatherface het volgende:
Australië heeft een veel meer diepgewortelde wielercultuur. Aanvankelijk vooral als pisteland, maar goed.
Denk jij echt dat Renshaw in Australie Cavendish gaat helpen aan een wereldtitel of heb je het over volgend jaar? Dit jaar gaat Renshaw echt niet voor Cavendish werken hoor. Hij is goed bevriend met Gerrans die ook kanshebber is. De enige mannen die van HTC die ik voor cavendish zie werken zijn Eisel en Rabon. Sioutsou is dacht ik ook kanshebber. Maar de Australiers van HTC Columbia (Rogers, Renshaw, Hansan en Goss) zullen Cavendish absoluut niet helpen. Dat zie ik niet gebeuren. Dat zou toch een kleine schande zijn. Dit jaar zie ik het niet gebeuren en volgend jaar ook niet. Bij elke Australier die voor HTC rijdt kun je wel een reden noemen om het niet te doen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik denk dat Cavendish wel kan rekenen op z'n ploeggenoten. De Duitse ploeggenoten kunnen al rijden onder het mom van rijden voor Greipel. De Eisels, Siutsou's, Rabon's en Saramotinsen hebben verder weinig om voor te rijden en op Renshaw zal hij ook wel kunnen rekenen mocht het zover komen.
Natuurlijk zal het uitgangspunt niet zijn om met Cavendish naar de sprint te gaan voor de meeste landen, maar als het eenmaal dichtbij komt of ze hebben niemand mee dan zullen andere landen met een degelijke sprinter ook wel gaan rijden. En verder zullen de Amerikanen wel op Farrar mikken, de Noren (en dan dus de ploeggenoten van Hushovd/Boasson Hagen) wellicht ook op een sprint en de Australiërs zullen voor eigen publiek sowieso hun verantwoordelijkheid nemen.
Renshaw is de vaste kamergenoot van Cavendish en ze zweren zo'n beetje bij elkaar (al heeft Cavendish in topvorm hem niet eens nodig). Waarom zou hij dan niet de sprint eens goed op gang trekken? McEwen sprint altijd zonder trein en de sprint aantrekken voor een vijfde plaats van Davis is ook vrij zinloos. Als het een wat zwaardere race wordt waarin Gerrans (als het een zwaardere koers wordt moeten ze sowieso mikken op Evans als kopman) iets gaat doen zul je bijzonder weinig aan Renshaw hebben. Verder noem in de Australiërs van HTC ook niet als potentiële extra knechten.quote:Op maandag 16 augustus 2010 17:09 schreef MarijeH het volgende:
[..]
Denk jij echt dat Renshaw in Australie Cavendish gaat helpen aan een wereldtitel of heb je het over volgend jaar? Dit jaar gaat Renshaw echt niet voor Cavendish werken hoor. Hij is goed bevriend met Gerrans die ook kanshebber is. De enige mannen die van HTC die ik voor cavendish zie werken zijn Eisel en Rabon. Sioutsou is dacht ik ook kanshebber. Maar de Australiers van HTC Columbia (Rogers, Renshaw, Hansan en Goss) zullen Cavendish absoluut niet helpen. Dat zie ik niet gebeuren. Dat zou toch een kleine schande zijn. Dit jaar zie ik het niet gebeuren en volgend jaar ook niet. Bij elke Australier die voor HTC rijdt kun je wel een reden noemen om het niet te doen.
Die 10 ploegen zullen dan wel Rabo, Saxo, AG2R, Omega Pharma, Quickstep, Katusha, Sky, Lampre, Radioshack en Garmin zijn.quote:Vacansoleil dient aanvraag ProTour-licentie in
Gepubliceerd door elbosco op maandag 16 augustus 2010 om 19:31 (1178x bekeken)
Vacansoleil heeft bij de UCI een aanvraag ingediend om vanaf volgend jaar verder te gaan als ProTour team. Dat heeft de UCI vandaag bekend gemaakt. In totaal hebben 14 teams een aanvraag ingediend voor 8 beschikbare licenties. Tien teams, waaronder Rabobank, zijn al zeker van deelname aan de ProTour in 2011.
Acht bestaande ProTour-ploegen willen in de hoogste klasse actief blijven. Dat zijn Astana, Euskaltel-Euskadi, FDJ, Geox (Footon-Servetto), Liquigas, HTC- Columbia en Team Movistar (Caisse d'Epargne) en Velocity, de beheersmaatschappij van Team Milram. Hoewel een geldschieter ontbreekt heeft manager van Gerwen desondanks een aanvraag bij de UCI ingediend.
Daarnaast hebben Bbox Bouygues Telecom, BMC, Cofidis, 'Luxembourg Pro Cycling Project' van de gebroeders Schleck, Vacansoleil en een nieuw Australisch project onder de naam 'Pegasus' een aanvraag gedaan. Alleen de ploegen die aan een aantal strikte ethische en financiële voorwaarden voldoen maken kans op een ProTour-licentie. Eind november wordt bekend welke teams er een vergunning krijgen.
Van de drie hierboven genoemde Franse ploegen is alleen FDJ nog een protourploeg. Cofidis en Bouygues waren met ingang van het wielerseizoen 2010 al ''gedegradeerd'' naar een professioneel continentale status. Het feit dat zij wel (zonder meer) van start gingen in de Tour de France beruste op afspraken tussen de ASO en de ploegen zelf.quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die 10 ploegen zullen dan wel Rabo, Saxo, AG2R, Omega Pharma, Quickstep, Katusha, Sky, Lampre, Radioshack en Garmin zijn.
Zal wel weer een net wel of net niet verhaal worden voor Vacansoleil. Ik gok op een duel met BMC voor het plaatsje van Euskaltel of misschien FDJ (waarbij die 2 ploegen natuurlijk ook nog meedoen). Dat Pegasus is een beetje de grote onbekende. Ik ga er dan vanuit dat Milram het niet redt en wordt vervangen door de Schlecks.
Die Franse teams mogen wel uit de Pro-Tour verdwijnen, al is dat natuurlijk wel weer slecht nieuws voor degenen die het niet halen, want dat zijn alweer 2 wildcards minder voor een hoop wedstrijden van ASO.
hallo Giroquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En Ricco tekent dus voor Vacansoleil ...
Volgend jaar hoeft Ricco niet in de Tour te rijden. Gewoon de Giro. Basso startte vorig jaar ook niet in de Tour en daar waren ze bij de Tour wel blij mee. Hij had geen verbod vorig jaar maar tussen de regels door te lezen wisten beide partijen wat de afspraak zou zijn. Dit jaar was ie gewoon welkom. Ricco zal welkom zijn in 2012.quote:
Slaat dus eigenlijk helemaal nergens op..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:17 schreef No-P het volgende:
Nee hoort bij 2010, maar deze punten worden niet meegerekend voor WK 2010 en ook niet voor WK 2011.
quote:LARSSON Gustav Erik SAX 00:53:30
LANGEVELD Sebastian RAB 00:53:50
VOGONDY Nicolas BTL 00:54:13
CHAVANEL Sylvain QST 00:54:20
BODROGI Laszlo KAT 00:54:29
TAARAMAE Rein COF 00:54:51
MØRKØV Michael SAX 00:54:53
MOREAU Christophe GCE 00:55:01
LÖFKVIST Thomas SKY 00:55:03
CIONI Dario SKY 00:55:15
POUX Paul SAU 00:55:18
STAMSNIJDER Tom RAB 00:55:26
ROJAS José Joaquin GCE 00:55:27
FOFONOV Dmitriy AST 00:55:33
DYACHENKO Alexsandr AST 00:55:45
CASAR Sandy FDJ 00:55:50
ROUX Anthony FDJ 00:55:59
HOOGERLAND Johnny VAC 00:56:05
LEMARCHAND Romain AUB 00:56:06
KRUIJSWIJK Steven RAB 00:56:11
SØRENSEN Chris Anker SAX 00:56:17
NIERMANN Grischa RAB 00:56:20
Opvallend zeg.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:10 schreef TheArt het volgende:
Bizar, maar dan ook echt bizar sterke tijdrit van Langeveld in de Tour du Limousin. Sebas eindigde 2e amper 20 sec. achter Larsson.
Uitslag:
[..]
Vorig jaar won ie ook een aantal kleinere koersen rond deze tijdquote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:37 schreef Marcoss het volgende:
Langeveld reed vorig jaar in de Eneco Tour ook al een goede tijdrit, blijkbaar wacht hij elk jaar tot augustus
wat is dat nou weer voor belachelijke tijd zegquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 04:29 schreef wimderon het volgende:
De openingsrit (ploegentijdrit) van de Vuelta start om 22.04, het laatste team gaat om 23.28 van start
Misschien i.v.m. de verwachte warmte in Sevilla, eind augustus meestal nog wel tegen de 40 graden dus dat is de enige reden die ik me kan bedenken. Het is voor de Spanjaard een normaler tijdstip dan voor ons.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 07:37 schreef franklop het volgende:
[..]
wat is dat nou weer voor belachelijke tijd zeg
Ze zullen het parcours wel genoeg verlichten. Zoals bij die avondveldritten ook gebeurt ...quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:56 schreef Sjoerd102 het volgende:
Fietsen ze misschien zelfs met licht op de fiets
Gebeurde in de Giro een aantal jaar geleden ook. Met een tijdritparcours is dat natuurlijk goed te doen. Volgens mij ging het toen ook meer om een sprint van +/- een kilometer.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ze zullen het parcours wel genoeg verlichten. Zoals bij die avondveldritten ook gebeurt ...
Klopt, was destijds de proloog (ik dacht in Reggio di Calabria), gewonnen door Brett Lancasterquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:49 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Gebeurde in de Giro een aantal jaar geleden ook. Met een tijdritparcours is dat natuurlijk goed te doen. Volgens mij ging het toen ook meer om een sprint van +/- een kilometer.
Maar eigenlijk lijkt me het idee van fietsen met fietslichten best amusant, een beetje in de trant van kasseien, zandpaden en waterfietsen.
Nee, het is omdat ze iets aparts wilden doen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 09:41 schreef kawotski het volgende:
[..]
Misschien i.v.m. de verwachte warmte in Sevilla, eind augustus meestal nog wel tegen de 40 graden dus dat is de enige reden die ik me kan bedenken. Het is voor de Spanjaard een normaler tijdstip dan voor ons.
Maar dat was niet met de finish van de laatste om half 12. Na huldiging, douchen, eten etc. lig je dan dus tegen 2 uur in bed. Nog stijf van de adrenaline, dus niet slapen. En de volgende dag weer een etappe.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:07 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Klopt, was destijds de proloog (ik dacht in Reggio di Calabria), gewonnen door Brett Lancaster
Ze zijn de laatste jaren wel vaker in de bakoven van Andalucía (Granada, Jaén en Cordoba zeer regelmatig etappeplaatsen), zonder dat er zulke tijden waren.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 09:41 schreef kawotski het volgende:
[..]
Misschien i.v.m. de verwachte warmte in Sevilla, eind augustus meestal nog wel tegen de 40 graden dus dat is de enige reden die ik me kan bedenken. Het is voor de Spanjaard een normaler tijdstip dan voor ons.
Vermeltfoortquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:46 schreef Tommeke het volgende:
Zou nog niet eens zo gek zijn. Ik zou, Kroon, Moerenhout, Boom, Langeveld, Terpstra sowieso meenemen. En misschien een Leezer of Vermeltfoort ofzo.
Kan wel als er op de Esplanade een hoop wind staat.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:07 schreef Tommeke het volgende:
Met de Oranje equipe gewoon een waaiertje trekken
Ah, ok. Ik vond het al wat vreemdquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 15:30 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik bedoel trouwens Van Emden![]()
Ik haal al die gasten zo doorelkaar
Ik weet niet wat te verwachten, kan veel kanten op. Met het pistool op het hoofd zou ik zeggen; sprint van een man of 50.quote:
Nope, niet verplichtquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:26 schreef marcodej het volgende:
Moeten de deelnemers aan de tijdrit ook de wegwedstrijd rijden, of is dat alleen bij de OS?
Ik snap niet helemaal dat dat gezegd wordt. Voor een aantal Nederlandse renners is dit toch juist een ideaal parcours? Ze kunnen niet allemaal de afstand aan, en de Nederlanders zijn geen van allen favoriet, maar voor renners als Moerenhout en Hoogerland is dit toch een prima rondje?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:34 schreef Gillingham het volgende:
Opvullen gaat wel lukken, maar niet met voldoende renners die iets uit kunnen richten.
Spanje, Italië, België en misschien Groot-Brittannië, Noorwegen en Australië hebben een goede kans op de regenboogtrui. Voor de rest valt het maar te bezien.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:48 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal dat dat gezegd wordt. Voor een aantal Nederlandse renners is dit toch juist een ideaal parcours? Ze kunnen niet allemaal de afstand aan, en de Nederlanders zijn geen van allen favoriet, maar voor renners als Moerenhout en Hoogerland is dit toch een prima rondje?
Nu is het gewoon aanvallen en wie weet raak je in de finale weg met een mooi groepje. De kans op winst is niet erg groot, maar dat geldt voor zoveel landen...
Tuurlijk, maar als het helemaal vlak was, wie hadden we dan? Van Hummel, Bos? Dan is de kans op een wereldkampioen nog kleiner.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 21:10 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Spanje, Italië, België en misschien Groot-Brittannië, Noorwegen en Australië hebben een goede kans op de regenboogtrui. Voor de rest valt het maar te bezien.
Vaag, je zou toch denken dat ze in een selectie van 9 renners nog een plaatsje zouden vinden voor McEwen, een symbool voor het Australische wielrennen, iemand die al jaren over dit WK bezig is en het als een orgelpunt op zijn carriere ziet, een WK in eigen land.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 21:18 schreef kawotski het volgende:
Dus geen McEwen naar het WK, niet geselecteerd.. de aussies verwachten kennelijk geen massasprint
Ik kan even niet bedenken wat de reden is waarom men McEwen thuis laat. Wellicht zetten ze alles nu op Evans, en bouwt men daar een selectie omheen, maar die zie ik niet een 2e keer wereldkampioen worden (gokje gebaseerd op de statistieken uit de wk geschiedenis.). Vind McEwen zelf toch ook wel een leuke uitwijkmogelijkheid mocht het aankomen op een massasprint.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 21:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Vaag, je zou toch denken dat ze in een selectie van 9 renners nog een plaatsje zouden vinden voor McEwen, een symbool voor het Australische wielrennen, iemand die al jaren over dit WK bezig is en het als een orgelpunt op zijn carriere ziet, een WK in eigen land.
En zo'n ongelooflijk waardeloze renner is 't ondertussen ook niet geworden.
Nog even wachten op de definitieve selectie, dan kunnen we uitpakken met een "Jezus, renner X, laat je daar McEwen voor thuis"
Dit was de voorselectie:quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 21:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nog even wachten op de definitieve selectie, dan kunnen we uitpakken met een "Jezus, renner X, laat je daar McEwen voor thuis"
Maar van Gesink, Mollema en Weening was al duidelijk dat ze niet mee zouden gaan. Daarmee vallen Nederlands grootste kanshebber en twee renners die heel aardig mee kunnen op dit parcours al weg.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:48 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal dat dat gezegd wordt. Voor een aantal Nederlandse renners is dit toch juist een ideaal parcours? Ze kunnen niet allemaal de afstand aan, en de Nederlanders zijn geen van allen favoriet, maar voor renners als Moerenhout en Hoogerland is dit toch een prima rondje?
Nu is het gewoon aanvallen en wie weet raak je in de finale weg met een mooi groepje. De kans op winst is niet erg groot, maar dat geldt voor zoveel landen...
volgens mij is het juist wel verplichtquote:
quote:Op zondag 22 augustus 2010 03:55 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Dit was de voorselectie:
Baden Cooke (Saxo Bank), Allan Davis (Astana), Simon Gerrans (Sky), Matthew Goss (HTC-Columbia), Adam Hansen (HTC-Columbia), Heinrich Haussler (Cervélo), Mathew Hayman (Rabobank), Robbie McEwen (Katusha), Stuart O'Grady (Saxo Bank), Mark Renshaw (HTC-Columbia), Wesley Sulzberger (Française des Jeux) y Chris Sutton (Sky).
Onbegrijpelijk.quote:Op zondag 22 augustus 2010 04:04 schreef Zelva het volgende:
En daaruit moeten er drie afvallen en daar zit McEwen bij.
Eerste plan:quote:Op zondag 22 augustus 2010 03:55 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Dit was de voorselectie:
Baden Cooke (Saxo Bank), Allan Davis (Astana), Simon Gerrans (Sky), Matthew Goss (HTC-Columbia), Adam Hansen (HTC-Columbia), Heinrich Haussler (Cervélo), Mathew Hayman (Rabobank), Robbie McEwen (Katusha), Stuart O'Grady (Saxo Bank), Mark Renshaw (HTC-Columbia), Wesley Sulzberger (Française des Jeux) y Chris Sutton (Sky).
Dat is inderdaad wel opvallend. Maar ik denk niet dat ze op een massasprint gokken. Of wordt het een treintje voor Haussler?quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik begrijp niet waarom ze de trein van Cavendish/Greipel meenemen en dan geen sprinter die iets aan die trein zou hebben.
Australië rijd met zijn tienen ja, heb ik ergens gelezen. Dus Evans doet gewoon mee als titelverdediger.quote:Op zondag 22 augustus 2010 13:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Rijdt Australië met 9 renners + Evans als titelverdediger?
Ik dacht dat dat was afgeschaft en dat het er sowieso maar 9 zijn. In dat geval moet Evans er toch ook nog ergens tussen.
Ja, dat is het net. De situatie waarbij Haussler een kans maakt in een sprint, betekent ook dat het hard genoeg moet zijn om Cavendish, Farrar en co eraf te rijden en dat betekent dat Renshaw, Hansen en co ook al lang zijn weggeblazen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:35 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel opvallend. Maar ik denk niet dat ze op een massasprint gokken. Of wordt het een treintje voor Haussler?
Klopt.quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, dat is het net. De situatie waarbij Haussler een kans maakt in een sprint, betekent ook dat het hard genoeg moet zijn om Cavendish, Farrar en co eraf te rijden en dat betekent dat Renshaw, Hansen en co ook al lang zijn weggeblazen.
Horen de 3 renners voor de tijdrit (Evans, Porte en Rogers) ook niet gewoon bij deze voorselectie?quote:Op zondag 22 augustus 2010 03:55 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Dit was de voorselectie:
Het lijkt me dat er twee selecties zijn, voor de tijdrit en de wegrit? Daarnaast is Evans automatisch geselecteerd, als uittredend wereldkampioen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:20 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Horen de 3 renners voor de tijdrit (Evans, Porte en Rogers) ook niet gewoon bij deze voorselectie?
Dat lijkt me een aardige versterking. Goede, degelijke renner voor het Vlaamse werk enzovoorts.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:25 schreef The_Hives het volgende:
Wynants komt voor 2 jaar naar Rabobank
tien toch incl Evans?quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:17 schreef DutchSL het volgende:
Australia mag ook niet meer dan 9 man opstellen volgens mij.
De tijdrijders zullen inderdaad ook wel bij de wegselectie horen.
Elk jaar wordt gezegd dat het rondje niet zo zwaar is. Toch zie je dat 't wel zwaar gemaakt wordt meestal.quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:32 schreef maril het volgende:
Denk trouwens niet
dat het een sprint wordt.
Lijkt me ook een logische keuze. Toch een van de beste Nederlanders van dit moment.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:20 schreef marcodej het volgende:
Terpstra gaat ervan uit dat hij geselecteerd wordt voor het WK en rijdt de Vuelta als voorbereiding daarop.
De laatste jaren mocht dat niet en ik heb niets gelezen dat het nu anders zou zijn, bovendien werd vorige een lijst gepubliceerd met de definitie startplaatsen en ik kan me niet herinneren dat iemand daar meer dan 9 had.quote:
Met die ploeg kan Duitsland een leuk treintje opzetten. Aan de andere kant is Bettini er van overtuigt dat het niet zal uitdraaien op een massasprint.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:04 schreef Szura het volgende:
De Duitse WK-selectie:
Greipel, Martin, Sieberg, Burghardt, Wegmann, Hondo, Lang, Grabsch, Knees.
Tijdrit: Grabsch, Martin
Overigens laat VDB 2 het WK schieten, naar eigen zeggen te weinig vorm om Gilbert van dienst te zijn.
quote:"This year's race could end with a group of 40 riders all together but the winner will be the guy who is the strongest on the slightly uphill finish. The course is a mix of Ghent-Wevelgem, the Amstel Gold Race and Fleche Branconne."
Voor Cavendish dan.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 01:13 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Met die ploeg kan Duitsland een leuk treintje opzetten.
Haussler dus niet mee, die heeft ook wel een extreem pechjaar zeg.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Definitieve selectie van Australië voor het WK:
Baden Cooke, Allan Davis, Cadel Evans, Simon Gerrans, Matthew Goss, Mathew Hayman, Stuart O'grady, Michael Rogers, Wesley Sulzberger
quote:Mark_Renshaw I didn't make the selection for Wolrds RR. Very disappionted to not race on home turf and a little surprised at their selection
Cavendish zal ook teleurgesteld zijn dat hij zijn meesterknecht niet mee krijgtquote:
En dan laat je Mcewen thuis voor een Sulzberger of een Cooke.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Definitieve selectie van Australië voor het WK:
Baden Cooke, Allan Davis, Cadel Evans, Simon Gerrans, Matthew Goss, Mathew Hayman, Stuart O'grady, Michael Rogers, Wesley Sulzberger
Mwoah, op een goede dag kon hij best lastige parcoursen aan. In Salzburg werd hij ook vierde of vijfde, als ik mij niet vergis. Daarmee niet gezegd dat hij dat nu nog kan, maar goed.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:56 schreef Beregd het volgende:
Is het niet sowieso te zwaar voor mcewen?
Een paar jaar terug misschien. Cooke heeft nog nauwelijks een wedstrijd uitgereden dit seizoen. Zijn selectie is nog de meest onbegrijpelijke. De laatste twee wedstrijden die hij heeft uitgereden zijn de Ster Elektrotoer, daarvoor moet je terug naar de Scheldeprijs. Hij zal wel bevriend zijn met de bondscoach.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:23 schreef Beregd het volgende:
Met Cooke als knecht ben je meer dan met mcEwen, vind ik.
misschien dat de renners die wel meedoen een dusdanige jetlag hebben en dat alle andere renners achteruit fietsen. Dan heeft ie wel een kans denk ikquote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:16 schreef DutchSL het volgende:
De grote Bram Tankink heeft ook bekend gemaakt dat het WK niet zijn programma past, inderdaad zonder een WK wordt kans op een zege in Paris-Tours een stuk groter. :p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |