abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84955045
En hier verder, ik gooide 'm net dicht.
Mijn laatst inbreng was de suggestie dat de 1e 50 renners op de UCI lijst op individuele basis naar het WK zouden moeten mogen, aangevuld met renners op basis van het landenklassement.
pi_84955287
Als Bole in Polen niet over Martin gaat en Mollema blijft 3de gaat Nederland met 9 man naar het WK. Hamburg telt niet mee voor het WK. De ranking wordt namelijk opgemaakt op de maandag na de laatste wedstrijd en dat is dus op 16 augustus. 16 augustus is later dan de deadline die de UCI op 15 augustus heeft gesteld. Hamburg wordt verreden op 15 augustus.
pi_84955324
tvp
pi_84956212
Heeft er iemand een linkje van Mollema's overwinning?
pi_84957484
Mollema _O_
pi_84957676
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:41 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Als Bole in Polen niet over Martin gaat en Mollema blijft 3de gaat Nederland met 9 man naar het WK. Hamburg telt niet mee voor het WK. De ranking wordt namelijk opgemaakt op de maandag na de laatste wedstrijd en dat is dus op 16 augustus. 16 augustus is later dan de deadline die de UCI op 15 augustus heeft gesteld. Hamburg wordt verreden op 15 augustus.
:?
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:04 schreef Michie23 het volgende:
Heeft er iemand een linkje van Mollema's overwinning?
pi_84958148
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:37 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

De deadline ligt elk jaar op 15 augustus, dit jaar is er toevallig een koers op 15 augustus en die valt op een zondag.. maar de ranking wordt pas op maandag geupdate dus pech voor die zondagskoers.
(nu maar hopen dat de UCI het ook zo ziet en niet opeens een eerdere ranking gaat releasen)
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:47:18 #9
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_84958194
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:41 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Dacht dat Hamburg nog wel telde en Eneco tour een dag later dan weer niet.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_84958329
Het is natuurlijk belachelijk dat niet alle koersen meetellen, nog los van het WK, er zou gewoon een doorlopende ranking moeten zijn zodat je op ieder willekeurig moment van het seizoen een goed beeld hebt over de krachtsverhoudingen in het wielrennen. Nu blijft de winnaar van de Tour Down Under maanden bovenaan staan, terwijl de winnaar van de Vuelta of Giro di Lombardia hun punten al heel snel weer kwijt zijn.
pi_84958780
Ze moeten gewoon van WK tot WK tellen.
  FOK!fotograaf vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:06:54 #12
73911 ultra_ivo
pi_84959166
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:37 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

[..]

Wazige plek om de streep te trekken.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:19:35 #13
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_84959758
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:06 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Wazige plek om de streep te trekken.
In een scherpe afdaling lijkt me ook niet handig. ;)
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:26:34 #14
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_84960042
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:19 schreef Zelva het volgende:

[..]

't levert wel spectaculaire beelden op :P
  FOK!fotograaf vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:51:56 #15
73911 ultra_ivo
pi_84961123
Doe 't dan 100m voor de top.
pi_84962195
Mollema kijkt wel veel achterom, kost dat niet wat tijd?
pi_84962361
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 00:19 schreef Michie23 het volgende:
Mollema kijkt wel veel achterom, kost dat niet wat tijd?
Nee.
pi_84962703
quote:

[..]

Had best 100 meter eerder kunnen liggen die streep.
pi_84966472
quote:

[..]

De klim liep na de bocht anders nog even door. Maarja, bij de rit die Lorenzetto won was al vlak na de bocht.. dus nu voor de afwisseling er net voor .. :?
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 09:21:26 #20
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84967543
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:49 schreef DutchSL het volgende:
Het is natuurlijk belachelijk dat niet alle koersen meetellen, nog los van het WK, er zou gewoon een doorlopende ranking moeten zijn zodat je op ieder willekeurig moment van het seizoen een goed beeld hebt over de krachtsverhoudingen in het wielrennen. Nu blijft de winnaar van de Tour Down Under maanden bovenaan staan, terwijl de winnaar van de Vuelta of Giro di Lombardia hun punten al heel snel weer kwijt zijn.
idd, zoals het tennis, met punten te verdedigen,

ook ik ben het eens met wim, dat een uitsekende renner wel wat knechten verdient, maar als je naar de beste 9 kijkt, blijft dat nog steeds zo.
pi_84973761
Knappe prestatie van Mollema _O_

Ik kan lekker zeggen dat ik meerdere keren een wedstrijd met hem gereden heb :D

Dat systeem is echt ontzettend krom inderdaad.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 14:11:29 #22
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_84973831
Voor Boonen komt het WK zeer waarschijnlijk te vroeg'

quote:
"WK is op zijn minst problematisch voor Boonen"
Belga za 07/08/2010 - 09:04
Het ziet ernaar uit dat Tom Boonen zal moeten passen voor het WK in Australië op 3 oktober. Zijn teamarts bij Quick-Step Yvan Vanmol vermoedt dat het WK te vroeg komt. Hij ziet Boonen pas midden september weer koersen en wil vooral de revalidatie niet forceren. Bondscoach Bomans ziet de bui ook al hangen.

Tom Boonen kon vrijdag voor het eerst sinds zijn knieoperatie van midden juli (slechts) een halfuur op de rollen trainen. "Meer was niet voorzien", zegt Quick-Step-arts Yvan Vanmol in Het Nieuwsblad en Gazet van Antwerpen.

"Het gaat zeker niet slecht, maar het komt erop aan om geen stappen over te slaan. Als we de zaak forceren, dan staan we een stuk verder van huis."

De ideale WK-voorbereiding loopt via de Vuelta (start 28/08). "Maar ik zie Boonen pas in september, zelfs eerder na midden september weer koersen."

Als Boonen het WK nog kan halen, is dat dus zonder perfecte voorbereiding. "De realist in mij concludeert dat de aanwezigheid van Tom op het WK op zijn minst problematisch is", zegt Vanmol.

"Op zijn minst, want eigenlijk denk ik niet dat het voor Tom mogelijk zal zijn om daar aanwezig te zijn. Het WK wordt dan ook nog eens in Australië gereden. Dus komt er nog een zware verplaatsing en dito jetlag bij", weet de dokter ook.

"Ik zeg niet dat het uitgesloten is, maar we moeten wijs zijn en volledig genezen gaat voor. Ik zal blij zijn als hij dit jaar sowieso nog kan koersen."
quote:
Bomans: "Vrees dat WK onmogelijk wordt"
Wielerbondscoach Carlo Bomans voelt de bui al hangen. "Ik vrees inderdaad dat het WK een onmogelijke zaak wordt voor Boonen", zegt hij in Het Nieuwsblad.

"Wie op het wereldkampioenschap op het podium wil staan, moet volgens mij de Ronde van Spanje in de benen hebben", vindt Carlo Bomans.

"Maar zelfs los daarvan zie ik niet in hoe Tom Boonen op die korte tijd de nodige conditie kan opdoen om een vooraanstaande rol te spelen in onze selectie."

"Tom moet nog van verder terugkeren dan vorig jaar het geval was. Ik wil hem wel eerst zelf horen voor ik een definitieve beslissing neem, maar voorlopig lukte me het nog niet om hem te spreken."
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_84975484
Is er al bekend wie er van de NL'ers het WK gaan doen? Gesink lijkt me niet met dit parcours?
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 16:59:12 #24
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_84978432
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 14:08 schreef Tommeke het volgende:
Knappe prestatie van Mollema _O_

Ik kan lekker zeggen dat ik meerdere keren een wedstrijd met hem gereden heb :D

Dat systeem is echt ontzettend krom inderdaad.
Zat hij eigenlijk bij Tandje-Hoger of zat hij tijdens het begin van zijn studie al bij Rabo-CT?

[ Bericht 0% gewijzigd door No-P op 07-08-2010 18:28:11 ]
Sei wachsam,
pi_84981253
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 15:07 schreef Michie23 het volgende:
Is er al bekend wie er van de NL'ers het WK gaan doen? Gesink lijkt me niet met dit parcours?
Ik zou Gesink zeker meenemen, hoewel het klimmetje waarschijnlijk te explosief voor hem is, al ligt bijvorobeeld de muur van Huy hem ook wel, helemaal kansloos is hij dus niet. Wie zouden we anders moeten sturen? Hij is dit jaar verreweg de beste Nederlander. Daarnaast verwacht ik renners als Kroon, die ongetwijfeld weer goede benen zal hebben, maar dan net te kort komt. Voor de rest hebben we met een Hoogerland en Mollema best een leuke ploeg.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 18:36:46 #26
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_84981629
Greipel wint in Polen.
Sei wachsam,
pi_84981648
Greipel wint de slotrit in Polen, Daniel Martin het klassement.
pi_84981982
Toch een leuke zege voor Mollema :) Verder vooral een post om het najaar te volgen :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_84982096
Hoogerland wint de bergtrui en de sprinttrui. :D
pi_84982172
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:51 schreef Leatherface het volgende:
Hoogerland wint de bergtrui en de sprinttrui. :D
Maar daar valt toch geen punten voor het landenklassement mee te verdienen toch?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_84982260
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:54 schreef Felagund het volgende:

[..]

Maar daar valt toch geen punten voor het landenklassement mee te verdienen toch?
Ik denk het niet. Maar het is wel een grappige combi. :)
pi_84982306
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:58 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Maar het is wel een grappige combi. :)
Hij moet dan bijna al zijn punten onderweg hebben opgeraapt, want volgens mij is hij niet vaak kort in een etappe-uitslag geëindigd.
Album top 100 2024
pi_84982820
Hoe kan Hoogerland nou weer het puntenklassement winnen :D
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 19:30:18 #34
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_84983196
Hij wint het tussensprintklassement, de puntentrui is voor Davis.
pi_84983803
Foutje in het bericht op Nu.nl dus.
sig verwijderd door FA
pi_84994202
Volgens de bondscoach telt die wedstrijd in Hamburg ook mee. Te verwachten valt dat Ciolek of Greipel nog wel wat puntjes voor Duitsland gaan pakken, dus Nederland gaat zijn 10e plaats niet vasthouden.

Eigenlijk staat Nederland veel hoger natuurlijk, met de punten van Lombardije en de Vuelta van vorig jaar.
  zondag 8 augustus 2010 @ 01:42:54 #37
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_84996271
Ciolek en Greipel een vriendschappelijk schouderduwtje geven.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 8 augustus 2010 @ 12:00:52 #38
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_85002579
Het worden er sowieso 6.

Hopelijk mag Hoogerland mee. Hij begint weer beter te rijden, ook al zie je dat niet af aan zijn uitslagen.
pi_85002652
we hebben eigelijk een sprinter nodig zoals Freire
pi_85002679
tellen de wedstrijden in Canada ook nog mee voor de UCI ranking?
pi_85004219
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 12:04 schreef Evertjan het volgende:
tellen de wedstrijden in Canada ook nog mee voor de UCI ranking?
Ja, maar invloed op het aantal plaatsen voor het WK heeft dat niet.
pi_85021308
Mollema en Weening breken sleutelbeen
Uitgegeven: 8 augustus 2010 19:13
Laatst gewijzigd: 8 augustus 2010 20:00

LAGUNAS DE NEILA - Pieter Weening heeft zondag in de slotetappe van de Ronde van Burgos zijn sleutelbeen gebroken. Bauke Mollema, zijn ploeggenoot bij Rabobank, blijkt zaterdag dezelfde blessure opgelopen te hebben.

Weening kwam in de laatste afdaling van de koers zwaar ten val. Dat meldde zijn ploeg zondag op de website.

Rabobank hoopt dat de 29-jarige Weening tijdig hersteld is voor de Ronde van Spanje, die over drie weken start.

''Na een operatie kan hij binnen drie dagen al weer op de fiets om de conditie op peil te houden. Ik weet nog niet hoe de breuk van Pieter is, maar hopeloos hoeft het echt niet te zijn'', zegt ploegarts Van Esseveldt op de site.

Geen operatie

Mollema hoeft wellicht niet geopereerd te worden. Hij liep de breuk zaterdag op in de Ronde van Polen. Ondanks een val reed hij de slotetappe uit en eindigde Mollema als derde in het eindklassement.

Zondagmiddag na aankomst op Schiphol besloot Van Esseveldt in een ziekenhuis in Amstelveen toch foto's te laten maken en daarbij kwam de breuk aan het licht.

Vier weken

Het is geen vervelende breuk", meldt de arts. "Ik denk dat Bauke zonder operatie al over vier weken weer in competitieverband kan rijden.''

''Met een operatie kan dat eventueel nog eerder, maar deelname aan zijn eerstvolgende koersen van volgende week (GP Plouay en Tour de Limousin) zit er niet meer in. We overleggen maandag wat we gaan doen."

© NUsport/ANP
sig verwijderd door FA
pi_85021415
Pech voor Rabo :{ en de renners natuurlijk.
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:47:57 #44
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_85021614
Shit dat is wel balen.

Niki onze NK heeft vandaag de Sparkassen Giro in Bochum, Deutschland gewonnen.
Sei wachsam,
pi_85022356
Wel typisch bij rabo, het ene jaar hebben ze allemaal pfeiffer en het andere jaar breken ze tegelijk hun sleutelbeen ;)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_85059489
Boasson Hagen op herhaling in Stone City?

quote:
Wiggins en Boasson Hagen naar Steenwijk
maandag 9 augustus 17:26

Steenwijk - In de loop van deze week wordt bekend welke renners door de ploegen worden opgesteld om deel te nemen aan de Eneco Tour, die volgende week dinsdag in Steenwijk van start gaat met een proloog over ruim vijf kilometer. Inmiddels is wel bekend dat Team Sky met de renners Edvald Boasson Hagen en Bradley Wiggins aan de Eneco Tour gaat deelnemen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_85084653
quote:
Tom Dumoulin naar Cervélo

Het 19-jarige Limburgse supertalent Tom Dumoulin heeft een mondelinge overeenkomst met de Cervélo-ploeg van ploegleider Jean-Paul van Poppel bereikt. Liefst vier andere profploegen hadden zich ook voor de Maastrichtenaar gemeld, die pas vier jaar op de fiets zit. Dit jaar wist hij onder andere de Nations Cup in Portugal te winnen en zegevierde hij in de tijdrit in de hoogaangeschreven Italiaanse Babygiro.

Dumoulin komt dit jaar uit voor de Limburg Park Rooding-formatie maar is een vaste waarde in de nationale beloftenselectie van Aart Vierthouten. Bij Cervélo, waar ook Thor Hushovd, Carlos Sastre en o.a. Theo Bos onder contract staan, krijgt Dumoulin een aangepast programma zodat hij voorzichtig kan verder groeien. Ook Skil-Shimano en de Rabobank-beloften hadden interesse in de Limburger

Telegraaf
pi_85084676
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 09:50 schreef TheArt het volgende:

[..]

Mooi dat hij niet standaard voor Rabo kiest.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_85084948
las het van Dumoulin afgelopen weekend al in de Limburgse kranten.
Schijnt groot talent te zijn.
Net efkes anges
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:01:02 #50
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_85086344
Radomir Simunek, wereldkampioen veldrijden 1991 en vader van Radomir jr, is vanmorgen op 48-jarige leeftijd overleden na lange ziekte.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')