abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84590169
Hier verder.

quote:
MADRID - Tourwinnaar Alberto Contador heeft besloten zijn huidige ploeg Astana aan het einde van dit jaar te verlaten. Dat maakte de woordvoerder van de Spaanse wielrenner vandaag bekend. De ploeg uit Kazachstan wilde uiterlijk dinsdagavond duidelijkheid hebben van de drievoudig tourwinnaar, maar Contador verwierp dat ultimatum en beëindigde daarmee de onderhandelingen.
,,Alhoewel we qua vraag en aanbod helemaal niet zo ver uit elkaar lagen, wilde het team dringend weten of Alberto zijn contract zou verlengen'', luidde de tekst van een communiqué. ,,Alberto heeft dat ultimatum verworpen.''

Contador won bij Astana tweemaal de Tour (2009 en 2010), de Giro (2008) en de Vuelta (2008). In 2007 veroverde de Spanjaard voor de eerste keer de eindzege van de Ronde van Frankrijk, toen hij nog bij Discovery Channel fietste. (ANP/RTR)
28/07/10 14u19

AD
pi_84590251
Of Riis komt binnenkort met een grote aankondiging betreffende een nieuwe sponsor en het aantrekken van Contador of er rijdt straks een renner rond die voor niemand te betalen is. Zal al geregeld zijn lijkt me en Specialized zal 1 van de weinigen zijn die het geld heeft voor een renner als Contador.
pi_84590304
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:01 schreef Ericr het volgende:
Of Riis komt binnenkort met een grote aankondiging betreffende een nieuwe sponsor en het aantrekken van Contador of er rijdt straks een renner rond die voor niemand te betalen is. Zal al geregeld zijn lijkt me en Specialized zal 1 van de weinigen zijn die het geld heeft voor een renner als Contador.
Ik denk dat behalve de nieuw op te richten ploeg van Riis en Katusha en Sky inderdaad weinige ploegen het budget hebben voor Contador.
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:04:32 #4
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84590360
ja, sporza vermeldt nog quickstep, die hebben ook wel een serieus budget, maar lijkt me weinig waarschijnlijk.
pi_84590470
Vorig jaar was QS een gerucht, maar lijkt mij erg onwaarschijnlijk, meer vrijbuiters ipv rondeploeg.

Ow ja, het wielrennen-filter mist Leatherface. ;)
Jack does it in real time...
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:08:42 #6
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_84590519
Contador gaat natuurlijk gewoon naar Vacansoleil. Die zouden niet voor niets met een renner uit de toptien op de proppen komen. Een plus een is twee.
pi_84590533
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:03 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik denk dat behalve de nieuw op te richten ploeg van Riis en Katusha en Sky inderdaad weinige ploegen het budget hebben voor Contador.
Sky is toch wel erg Brits gericht en Katusha zal ondanks hun hoge budget ook wel 2 keer nadenken voordat ze 5 miljoen uitgeven aan 1 renner. Specialized heeft de contacten met Contador al en kan mooi een team gaan bouwen rond de Tourwinnaar. Weer een fabrieksteam er bij naast Cervelo en BMC. Oude Raleigh, Peugeot, Motobecane, Bianchi etc tijden herleven.
pi_84590600
in filter gezet.
pi_84590632
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:08 schreef Zelva het volgende:
Contador gaat natuurlijk gewoon naar Vacansoleil. Die zouden niet voor niets met een renner uit de toptien op de proppen komen. Een plus een is twee.
Dat zou wat zijn :o
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:13:04 #10
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_84590694
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:08 schreef Zelva het volgende:
:P
Net efkes anges
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:15:33 #11
40566 Ericr
Livewrong
pi_84590793
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat zou wat zijn :o
Grootste stunt ooit maar waar halen ze meer dan een verdubbeling van hun budget vandaan? Ik zie Hoogerland al stoempen op de Galibier voor Contador, Vacansoleil is toch wel een maatje te klein voor Contador. Ook al mag hij wel zijn maatjes meenemen natuurlijk.
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:17:43 #12
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_84590871
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:15 schreef Ericr het volgende:

[..]

Grootste stunt ooit maar waar halen ze meer dan een verdubbeling van hun budget vandaan? Ik zie Hoogerland al stoempen op de Galibier voor Contador, Vacansoleil is toch wel een maatje te klein voor Contador. Ook al mag hij wel zijn maatjes meenemen natuurlijk.
Specialized-fietsen in plaats van Batavus?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:18:04 #13
30919 mitt
Michael Corleone
pi_84590879
Ja, jongens..

even realistisch blijven :P
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_84591007
Specialized is wel het meest logisch.

Is er al wat meer bekend van de Luxemburgse ploeg rond de Schlecks?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:24:39 #15
40566 Ericr
Livewrong
pi_84591091
Riis heeft inmiddels bevestigd dat hij een tweede sponsor heeft binnengehaald. 1+1 = 2. Specialized dus en dan is de overstap van Contador ook logisch.

quote:
As part of the deal, Spanish riders Benjamin Noval, Daniel Navarro, David De La Fuente and Jesus Hernandez expected to join Contador at Riis' team.
Ergens heb ik het idee dat Riis een slimmere deal sluit dan de Schlecks die echt bij een volledig nieuw team zullen moeten beginnen. Riis heeft in feite straks ook grotendeels een nieuw team qua opzet maar zal toch gebruik kunnen maken van zijn huidige status als ploegleider en bijbehorende contacten.
pi_84591652
Ach, Fränk kan bij het nieuwe team altijd nog wat geld overmaken naar een gynaecoloog voor 'trainingsadvies' als het allemaal niet zo lekker blijkt te lopen...

Maar ik denk dat je wel gelijk hebt: Contador komt misschien zelfs wel in een beter team terecht (zeker qua organisatie met Riis, ook al zal er vast wat begeleidingsstaf verdwijnen met de Schlecks mee). Specialized heeft denk ook pieken zat, zeker als ze stoppen met het leveren van fietsen aan andere teams en die zo te sponsoren.
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:43:59 #17
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_84591731
Zou Cancellara ook mee gaan?
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:45:50 #18
40566 Ericr
Livewrong
pi_84591792
Riis heeft volgens mij zijn staf opgebouwd uit ouwe getrouwen van de CSC en Jack and Jones-periode. Die zullen wel bij Riis blijven.
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:47:32 #19
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_84591851
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:24 schreef Ericr het volgende:

As part of the deal, Spanish riders Benjamin Noval, Daniel Navarro, David De La Fuente and Jesus Hernandez expected to join Contador at Riis' team.

Tweederde van de Tour ploeg ligt al min of meer vast dus. Als Cancellara voor Riis blijft rijden in ieder geval (en dat denk ik wel)
pi_84591934
Altijd leuk dat ploegje wisselen
pi_84596414
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:18 schreef mitt het volgende:
Ja, jongens..

even realistisch blijven :P
Niks mis met fantaseren over volgend seizoen :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 28 juli 2010 @ 18:09:02 #22
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_84596821
"Pretty sure it was Contador's brother saying on Eurosport (on Sunday) that the Astana team car was giving Contador false time splits to "motivate" him during the TT. They were telling him he was behind and losing the yellow."

Pijnlijk als dit waar is.
pi_84596923
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 18:09 schreef SuikerVuist het volgende:
"Pretty sure it was Contador's brother saying on Eurosport (on Sunday) that the Astana team car was giving Contador false time splits to "motivate" him during the TT. They were telling him he was behind and losing the yellow."

Pijnlijk als dit waar is.
Is toch geen ongebruikelijke tactiek? Het wordt pas raar als ze dat naar het einde toe hadden volgehouden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_84597038
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 18:12 schreef marcodej het volgende:

[..]

Is toch geen ongebruikelijke tactiek? Het wordt pas raar als ze dat naar het einde toe hadden volgehouden.
Gebeurt vaker idd.
  woensdag 28 juli 2010 @ 18:25:02 #25
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_84597220
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 18:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Gebeurt vaker idd.
Oké.

Ik zie het nut er niet van in. Dat Schleck tot op 2 seconden was genaderd moet toch motivatie genoeg zijn.
pi_84597402
Ik snap het ook niet echt, Contador gaf aan dat hij daardoor panikeerde, dat hij dacht dat het verloren was. Lijkt me niet echt voordeel geven.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_84600368
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 18:12 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dat hebben ze volgens Contador ook gedaan. Op de streep wist hij niet hoe het er werkelijk voorstond.

http://nos.nl/video/174089-contador-vecht-tegen-zijn-tranen.html
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:56:18 #28
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_84608613
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 19:56 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat hebben ze volgens Contador ook gedaan. Op de streep wist hij niet hoe het er werkelijk voorstond.

Hij dacht dat hij maar 2 seconden over had vlak voor de streep? Als je zag hoe hij toen reed twijfel ik daar geen moment aan.

Trieste actie van de ploegleiding.
pi_84611248
Gebruik of niet, ik zou me zwaar genaaid voelen. Dit was onverantwoord.

Vandaar ander team?
pi_84611799
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:56 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Hij dacht dat hij maar 2 seconden over had vlak voor de streep? Als je zag hoe hij toen reed twijfel ik daar geen moment aan.

Trieste actie van de ploegleiding.
Vooral erg ondoordacht. Hij had zich zomaar over de kop kunnen rijden met de gedachte dat hij achter lag/minimaal voor lag.
pi_84611841
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 19:56 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat is wel erg dom inderdaad. En redelijk onnodig.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:41:51 #32
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_84620561
Van den Broeck zou ook de Vuelta rijden:

http://www.as.com/ciclism(...)00728dasdaicic_4/Tes

Misschien de hele top-5 van de Tour, behalve Contador. Sanchez is dan nog wel onzeker, maar de ploegleiding probeert hem over te halen volgens dit artikel.
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:52:57 #33
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_84620902
LOL

Cycling: Contador quits Astana over equipment failings

By Alasdair Fotheringham

Thursday, 29 July 2010

Less than three days after he celebrated a third Tour de France win Alberto Contador has declared that he will be parting company with his Kazakh team, Astana. Whilst disagreements over future salary contributed to Contador's abrupt announcement that he was leaving, a series of equipment disasters have been a contributory factor.

Contador's personal press office officially announced that the Spaniard and his team for the last three years would be going their separate ways but the statement left a door open to a last-minute agreement saying that he would "consider all options on the table", – including, presumably Astana. However, sources close to Contador told The Independent that there will be no such backtrack and that negotiations between the Spaniard and his current squad have ended for good.

The most spectacular equipment problem occurred when Contador's race radio broke after the first seven kilometres of the Tour's crucial 52km final time-trial stage which meant the Spaniard had no idea how he was time-wise compared to his rival Andy Schleck in an event decided by a few seconds.

A one-off radio breakdown happens to nearly every cycling team, but Contador's race radio has been failing in almost all the time-trials he has taken part in this season.

Astana were also incapable of getting their team car's television to work during the Tour. As a result when Schleck had a mechanical problem during a Pyrenean stage and Contador continued racing – an incident which generated a huge controversy – the team were unable to give him any exact information to Contador of what had happened to Schleck.

Contador was also said to have been dissatisfied with the pay rise to an annual ¤5m offered in his contract renewal, and after he ignored a deadline issued by the Kazakh squad for a definitive response set for two days after the Tour the writing was on the wall.

The separation is now so definite it is even uncertain that Contador will take part in any more races for Astana. A rumoured participation in September's Tour of Spain, which he won with the Kazakh squad in 2008, has now been ruled out and only a couple of exhibition races are on his schedule.

It is unclear who Contador will race for in 2011, but Bjarne Riis's team, set to lose Schleck to a new Luxemberg squad, looks like the most likely destination for the Tour winner. Sky have already said they have no interest in signing the Spaniard.
pi_84620917
Van den Broeck gaat niet de Vuelta rijden, afgeraden door Aerts:

quote:
(...)Wat brengt 2010 nog voor Van den Broeck? "De ploeg wou me maar vier criteriums laten rijden, maar ik krijg er nu toch zeven. Financieel is dat interessant en na de Tour heb ik toch geen zin in trainingen."

"Ik wou ook graag de Vuelta rijden als voorbereiding op het WK, maar Mario Aerts heeft me dat afgeraden."(...)
http://sporza.be/cm/sporz(...)denbroeck_wil_podium
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:00:10 #35
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_84621162
Toch meer kandidaten dan alleen Specialized blijbaar:

donderdag 29 juli 2010

[...]

Omgekeerd voelt ook Contador zich goed bij de Specialized, en zijn er niet veel andere kandidaten om zijn stevige looneisen in te willigen - dit jaar kreeg hij volgens L'Equipe een slordige 4,5 miljoen euro. Dat blijkt ook uit de uitspraken van Frans Decock, ceo van Quick Step: ‘Ik zag zondag nog Fran Contador. Ik herbevestigde onze interesse in Alberto, alleen kon ik niet meespelen met het bod van Astana.'

Fran Contador zelf beweert echter dat geld niet de hoofdzaak is. ‘Astana is zelfs de interessantste financiële oplossing voor Alberto. We hebben niets tegen iemand in de ploeg, maar het is tijd om van lucht te veranderen. De basisvoorwaarde is de rust in de ploeg, zodat Alberto zich uitsluitend moet concentreren op zijn job: koersen voorbereiden en rijden. Het staat nog niet honderd procent vast wie met hem meegaat, maar Alberto wil zoveel mogelijk ploegmaten meenemen die hij vertrouwt. We hebben twee tot drie interessante aanbiedingen die we grondig onderzoeken. Het ligt in onze bedoeling om de knoop zo rap mogelijk door te hakken.'

http://www.standaard.be/a(...)M2TDF7H&subsection=7
pi_84622303
Nou kom op Rabo, gooi er wat miljoentjes tegenaan dan. Zal wel nooit gebeuren maar de combo Gesink/Contador tegen de Schlecks zou wel een mooie strijd zijn.
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:42:52 #37
66825 Reya
Fier Wallon
pi_84624986
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:33 schreef Ericr het volgende:
Nou kom op Rabo, gooi er wat miljoentjes tegenaan dan. Zal wel nooit gebeuren maar de combo Gesink/Contador tegen de Schlecks zou wel een mooie strijd zijn.
's Lands wielergezicht in de belangrijkste wielerwedstrijd laten knechten voor een kleurloze Spanjaard. ik vraag me af of dat publicitair nou zo'n handige stap is.
pi_84629333
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:42 schreef Reya het volgende:

[..]

's Lands wielergezicht in de belangrijkste wielerwedstrijd laten knechten voor een kleurloze Spanjaard. ik vraag me af of dat publicitair nou zo'n handige stap is.
Je kan gaan rijden zoals de Schlecks, alleen zal Gesink dan wel een stap voorwaarts moeten maken. Gesink heeft toch ook niet hoeven knechten voor Menchov? Twee kopmannen ging prima deze Tour en voor Contador kan je best wat tempobeulen laten rijden. Boom, Tankink, Breschel. Heb je al een aardig treintje.
pi_84629691
Contador rijdt 1 koers verdedigend en hij is gelijk een kleurloze Spanjaard :D

Niet dat ik hem bij Rabobank wil zien overigens.
  donderdag 29 juli 2010 @ 15:58:43 #40
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_84630700
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:00 schreef SuikerVuist het volgende:
We hebben twee tot drie interessante aanbiedingen die we grondig onderzoeken. Het ligt in onze bedoeling om de knoop zo rap mogelijk door te hakken.'

http://www.standaard.be/a(...)M2TDF7H&subsection=7
Behalve van Specialized en Quickstep zouden de andere aanbiedingen van Footon Servetto en Abarca Sports zijn volgens de Deense media. Tja...
pi_84631394
quote:
Thomas Dekker gebruikte vaker epo

RIJSWIJK - De geschorste wielrenner Thomas Dekker heeft meer dan eens doping gebruikt. „Het was niet één keer. Het was over een langere periode”, bekent de Nederlander in een interview dat donderdag is gepubliceerd op de website Cyclingnews.

Dekker zit momenteel een schorsing uit tot en met 1 juli 2011. De 25-jarige Noord-Hollander was de eerste renner die bij een hercontrole van een oude urinestaal positief op epo werd bevonden. Het leverde hem ontslag bij zijn ploeg Lotto op en een schorsing van twee jaar.
„Ik voelde me onoverwinnelijk, leefde in een zeepbel en realiseerde me niet waarmee ik bezig was. Ik heb doping gebruikt in het verleden en dat is het verhaal. Ik heb er spijt van en wil schoon terugkeren in het peloton”, zegt hij.
Dekker is inmiddels verhuisd naar België en werkt naar eigen zeggen keihard aan zijn comeback. Onder anderen oud-bondscoach baanwielrennen Peter Pieters begeleidt hem.
De wielrenner beweert in het interview dat hij aan het einde van het jaar 2007 in de verleiding is gekomen om epo te gaan gebruiken. „Ik had die winter al last van mijn heup en voelde me ook niet lekker in het nieuwe team van Rabobank. Ik was mezelf niet meer en zocht mijn toevlucht in doping.”
Dekker weigert te zeggen hoe hij aan de epo kwam, hoe vaak hij injecteerde en wie hem hielpen. „Het volstaat om te zeggen dat ik doping heb gebruikt en alleen ik ben daarvoor verantwoordelijk geweest. Ik weet wat ik gedaan heb. Ik weet dus ook dat mijn overwinningen in de Ronde van Romandië en de Tirreno-Adriatico in 2007 zuiver waren.”
De renner stopte met de epo toen hij voor het seizoen 2009 op zoek moest naar een nieuwe ploeg. „Dat was niet zo moeilijk. Ik wilde dolgraag weer op de fiets zitten en mijn oude niveau halen. Toen ik bij Lotto een contract kreeg, heb ik doping meteen afgezworen. Het was een enorme opluchting.”
bron: Telegraaf
pi_84631911
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 15:33 schreef DutchSL het volgende:
Contador rijdt 1 koers verdedigend en hij is gelijk een kleurloze Spanjaard :D

Niet dat ik hem bij Rabobank wil zien overigens.
Dat kleurloze zal vooral op zijn persoonlijkheid en uitstraling slaan lijkt me.
pi_84633671
Vind Contador toch wel loskomen dit jaar, komt al een stuk beter over dan voorheen. Het is in ieder geval geen robot zoals Indurain waar echt niks uit kwam. Volgens mij is het vooral de taalbarriere, in het Spaans ratelt Contador aan 1 stuk door en zie je ook genoeg expressie in zijn gezicht.
  donderdag 29 juli 2010 @ 18:15:38 #44
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_84635679
Op Schleck na (en uiteraard een trapje lager ook nog de Vino's en Ricco's van deze wereld) zijn alle ronderenners tegenwoordig nogal kleurloos. Contador zit dan nog bij de beteren. Die renners zijn gewoon "aanwezig" in het peloton. De rest rijdt er bij wijze van spreken maar wat bij.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_84643649
Cervelo heeft overigens een renner uit Eritrea in de ploeg genomen als stagiair.

http://www.cyclingnews.com/news/cervelo-team-signs-two-stagiaires
pi_84645703
Teklehaymanot hails from Eritrea and the 21-year-old is tipped by the team as one of the most promising African riders.

Hoeveel concurrentie heeft hij? En dan niet van Noord-Afrikanen, want daar zijn er altijd wel een paar van.
  donderdag 29 juli 2010 @ 22:37:56 #47
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_84646497
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 17:11 schreef Ericr het volgende:
Vind Contador toch wel loskomen dit jaar, komt al een stuk beter over dan voorheen.
Vooral dat slaan tegen de wang van Schleck en die knipoog... hilarisch. Schleck vernederen en wegzetten als een kleine jongen.

Niet meteen iets dat je van een "kleurloze" leider zou verwachten.
pi_84646549
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:37 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Vooral dat slaan tegen de wang van Schleck en die knipoog... hilarisch. Schleck vernederen en wegzetten als een kleine jongen.

Niet meteen iets dat je van een "kleurloze" leider zou verwachten.
Ik vond dat juist wat krampachtig overkomen. Maar dat kan aan mij liggen.
Album top 100 2024
pi_84647355
Kiserlovski rondt met Astana, schijnt een goedbetaald contract ondertekend hebben.

Teklahaimanot en Wetterhall gaan stage lopen bij Cervelo.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_84647969
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:39 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik vond dat juist wat krampachtig overkomen. Maar dat kan aan mij liggen.
Haha, zo dacht ik er ook over. Ik vond dat erg gemaakt over komen. Ik zit ook nog steeds te twijfel over de laatste tour over Contador nu minder sterk was en dus op het zelfde niveau van andy zat, of dat Andy juist meer gegroeid was dan Contador.

Weet iemand waar cance eigenlijk fietst volgend jaar?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')