abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:13:45 #126
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_84934423
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 12:59 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de regels worden overtreden en ik heb zelf niet de indruk dat de overheid meer macht naar zich toetrekt dan in het verleden.
:')
Ik zou zeggen lees onderstaand topic even door en kom dan weer hier terug om verder te praten
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wet/voorstellen #2
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:21:20 #127
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_84934737
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 12:05 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waar ligt voor jou dan precies de grens?
Het is het een of het ander.
Ik prefereer veiligheid boven privacy.
pi_84934944
Privacy heb je sowieso niet in Nederland.

Elke beweging die jij maakt staat geregistreerd bij de overheid. Ik vind het persoonlijk slechter dat de belasting dienst mij een brief stuurt met wat ik verdient heb in een jaar dan dat een agent even voelt of ik een pistool heb ;(
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:27:36 #129
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84935036
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:21 schreef Keltie het volgende:

[..]

Het is het een of het ander.
Ik prefereer veiligheid boven privacy.
Het is niet het een of het ander. Er is altijd sprake van een belangenafweging.

Maargoed, als ik jouw reactie serieus neem ben je er dus voorstander van dat we jouw huis vol met camera's hangen die live door opsporingsambtenaren worden bekeken, om in het geval dat er iets strafbaars plaatsvindt direct in te kunnen grijpen? :?
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:34:53 #130
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_84935347
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het is niet het een of het ander. Er is altijd sprake van een belangenafweging.
Is het wel. Het is of veiligheid op straat dmv camera's en dergelijke of het is je privacy hebben.
Daarnaast moeten mensen niet zo ziekelijk zichzelf vastklampen aan "hun privacy", je kan achter elke boom wel een beer zien maar het blijft nog altijd zo dat er niets aan de hand is als je niets te verbergen hebt.
Maar goed, we zijn tegenwoordig ook een volkje wat zo weinig verantwoordelijksgevoel heeft dat de overheid overal maar een (verbods-)regeltje voor moet maken.
quote:
Maargoed, als ik jouw reactie serieus neem ben je er dus voorstander van dat we jouw huis vol met camera's hangen die live door opsporingsambtenaren worden bekeken, om in het geval dat er iets strafbaars plaatsvindt direct in te kunnen grijpen? :?
Je huis is iets anders als op straat en in openbare gebouwen of niet? :')
Aan de andere kant sta ik door m'n hobby, voetbalsupporter, zo vaak op tape dat dit mij ook weinig meer uitmaakt :')
pi_84935368
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
Als er gerede twijfel is dat een evt verdachte zich ophoudt binnen een bepaald gebied dan mogen ze dat doen ja

Hier meer foto's
en zie ik daar weer surinaamse/antillaanse? vrouwen die worden afgevoerd? :')
die zullen zeker degenen zijn die een grote bek gaven op tegenwerkten :Y altijd hetzelfde! :r
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_84935483
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:35 schreef rubje het volgende:

[..]

die zullen zeker degenen zijn die een grote bek gaven op tegenwerkten :Y altijd hetzelfde! :r
Dat kan jij allemaal concluderen uit die foto's? Ik zie een agent bovenop een donkerblonde jongen zitten, op een andere foto zie ik (dezelfde ?) jongen geboeid tegen een politie auto staan.

Die donkere vrouwen zie ik nergens innig contact hebben met de agenten.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:38:47 #133
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_84935507
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:35 schreef rubje het volgende:

[..]

Dan heeft ze wel een blank huidje..
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:38:52 #134
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84935514
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:34 schreef Keltie het volgende:

Is het wel. Het is of veiligheid op straat dmv camera's en dergelijke of het is je privacy hebben.
Als het nut opweegt tegen de belasting, prima. Camera's op straat heb ik niet zo'n probleem mee. In het geval van een fouillering ontbreekt de noodzaak imo echter.

quote:
Daarnaast moeten mensen niet zo ziekelijk zichzelf vastklampen aan "hun privacy", je kan achter elke boom wel een beer zien maar het blijft nog altijd zo dat er niets aan de hand is als je niets te verbergen hebt.
En als ik nu eens wel iets te verbergen heb?

quote:
Maar goed, we zijn tegenwoordig ook een volkje wat zo weinig verantwoordelijksgevoel heeft dat de overheid overal maar een (verbods-)regeltje voor moet maken.
Nee, dat is slechts wat de overheid doet.

quote:
Je huis is iets anders als op straat en in openbare gebouwen of niet? :')
Aan de andere kant sta ik door m'n hobby, voetbalsupporter, zo vaak op tape dat dit mij ook weinig meer uitmaakt :')
Hoezo? Je moet toch de keuze maken tussen privacy of veiligheid?
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:44:15 #135
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84935782
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:34 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ik vind het een grof schandaal dat mensen die zich nog steeds niet hebben verwittigd van het feit dat camera's nauwelijks effect hebben op de criminaliteit zich uberhaupt in dergelijke discussies durven mengen.

quote:
Want er kan geen misbruik van worden gemaakt? Er kan nooit meer zoiets gebeuren als 40-45 waarbij dankbaar gebruik werd gemaakt van ons geweldige bevolkingsregister te A'dam, reden voor Gerrit Jan vd Veen en kornuiten om de zooi in de hens te steken?

Hoezo naief?
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:45:33 #136
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84935839
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
Als er gerede twijfel is dat een evt verdachte zich ophoudt binnen een bepaald gebied dan mogen ze dat doen ja

Hier meer foto's
Dan mogen ze iedereen foulleren?

Bron graag, want ik weet wel zeker dat het zo niet werkt.
pi_84935869
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:38 schreef Alicey het volgende:

[
[..]

Jaaaa... dan hebben ze toch een reden? _O-
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:46:55 #138
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_84935899
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 12:45 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ik heb je argumenten weerlegd. Ik geef hier alleen aan dat het jouw fout is dat je denkt dat IK straks sta te janken dat de politie niets doet.

En op basis daarvan krijg ik deze reactie?

Lekkere logica, maar niet heus.
je hebt niets weerlegd je hebt er alleen je eigen paranoide reactie tegenover gezet. Maar goed, we denken duidelijk anders.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:47:39 #139
152789 karr-1
pi_84935925
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:44 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ik vind het een grof schandaal dat mensen die zich nog steeds niet hebben verwittigd van het feit dat camera's nauwelijks effect hebben op de criminaliteit zich uberhaupt in dergelijke discussies durven mengen.
[..]

Want er kan geen misbruik van worden gemaakt? Er kan nooit meer zoiets gebeuren als 40-45 waarbij dankbaar gebruik werd gemaakt van ons geweldige bevolkingsregister te A'dam, reden voor Gerrit Jan vd Veen en kornuiten om de zooi in de hens te steken?

Hoezo naief?
En daar was WO2 weer. Zullen we die er gewoon buitenlaten voortaan?
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:48:25 #140
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_84935957
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:46 schreef karr-1 het volgende:

[..]

je hebt niets weerlegd je hebt er alleen je eigen paranoide reactie tegenover gezet. Maar goed, we denken duidelijk anders.
Paranoide? Leg uit!? Of kan jij met 100% zekerheid zeggen dat de overheid in de toekomst nog steeds dezelfde intenties heeft.

Als ik het goed begrijp geef jij je privacy / grondrechten weg op basis van.... aannamens en goed vertrouwen?
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:48:27 #141
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84935958
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:47 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Waarom in vredesnaam?

Wat is dat toch voor achterlijke logica dat WO2 en ethnische ellende de grote uitzondering is?

"Gaat u gerust slapen..."
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:50:06 #142
152789 karr-1
pi_84936035
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:48 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Paranoide? Leg uit!? Of kan jij met 100% zekerheid zeggen dat de overheid in de toekomst nog steeds dezelfde intenties heeft.
Nee dat kan niemand aangezien niemand de toekomst kan voorspellen. Maar ik vind het te ver gaan om nu al te bedenken wat de overheid mogelijk zou kunnen gaan doen. Gezien de ervaringen uit het verleden hebben we ervaring genoeg om dit niet te laten gebeuren.

quote:
Als ik het goed begrijp geef jij je privacy / grondrechten weg op basis van.... aannamens en goed vertrouwen?
Ik geef helemaal niets weg, ik doe er alleen niet zo paranoide over.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:50:15 #143
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_84936044
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:47 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Misschien kan je de stelling die voorgelegt word ook gewoon inhoudelijk weerleggen als je het er niet mee eens ben? ipv het inhoudsloos direct af te wimpelen.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:50:43 #144
152789 karr-1
pi_84936071
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:48 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Waarom in vredesnaam?

Wat is dat toch voor achterlijke logica dat WO2 en ethnische ellende de grote uitzondering is?

"Gaat u gerust slapen..."

Stekeblind ben je, het spijt me.
Het is geen uitzondering, het is 60 jaar geleden. Kom met een recenter voorbeeld.

En nee ik ben niet blind, ik kijk er alleen anders tegenaan.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:51:43 #145
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84936123
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:50 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee dat kan niemand aangezien niemand de toekomst kan voorspellen. Maar ik vind het te ver gaan om nu al te bedenken wat de overheid mogelijk zou kunnen gaan doen. Gezien de ervaringen uit het verleden hebben we ervaring genoeg om dit niet te laten gebeuren.
Onzin. De mensen die het hebben meegemaakt sterven langzaam uit.

Daarmee sterft ook de collectieve herinnering een langzame dood.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:51:52 #146
152789 karr-1
pi_84936131
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:50 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Misschien kan je de stelling die voorgelegt word ook gewoon inhoudelijk weerleggen als je het er niet mee eens ben? ipv het inhoudsloos direct af te wimpelen.
Dat doen jullie ook wou je zeggen? Maar goed, zoals je wilt.

WO2 word er elke keer bijgesleept om het argument van " je weet nooit wat de toekomst brengt" te benadrukken. Dat weet niemand, maar ik vertrouw erop dat we genoeg geleerd hebben om dit te voorkomen.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:52:25 #147
152789 karr-1
pi_84936155
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:51 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Onzin. De mensen die het hebben meegemaakt sterven langzaam uit.

Daarmee sterft ook de collectieve herinnering een langzame dood.
Gelukkig hebben we daar musea, archieven, film en andere zaken voor.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:55:26 #148
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_84936290
quote:

[..]

[..]
Uit het verleden is inderdaad gebleken dat de overheid altijd het beste met ons voor heeft en daadwerkelijk ook uitvoert wat ze uitdragen :')

quote:
Ik geef helemaal niets weg, ik doe er alleen niet zo paranoide over.
Indirect geeft je zonder morrelen je rechten op. Waarom noem je het trouwens paranoide? Dat klinkt namelijk nogal negatief. Uit het verleden is gebleken dat het niet paranoide is maar gewoon reeel.

Met grondrechten en privacy kan je niet voorzichtig genoeg mee omspringen. Het zijn namelijk de pijlers van onze huidige luizen leventjes. Ze zijn hard bevochten en we geven ze nu zomaar weg. Gelukkig is geven we het samen met een stuk macht weg aan de overheid die ten alle tijden betrouwbaar zal zijn.

Droom lekker verder zou ik zeggen. Als je wakker word roep dan niet "ich habe es nicht gewusst"
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:55:42 #149
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_84936299
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:38 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als het nut opweegt tegen de belasting, prima. Camera's op straat heb ik niet zo'n probleem mee. In het geval van een fouillering ontbreekt de noodzaak imo echter.
Ah sorry, ik was even vergeten dat overvallers en ander tuig op hun voorhoofd hebben staan wat ze uitvreten.
quote:
[..]

Iets illigaals zeker?
quote:
[..]

Nee, dat is slechts wat de overheid doet.
Omdat wijzelf een gat laten vallen moet dat opgevuld worden.
quote:
[..]

Hoezo? Je moet toch de keuze maken tussen privacy of veiligheid?
Dat mijn huis geen openbare ruimte is zal genoeg moeten zeggen.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:55:53 #150
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84936309
quote:

[..]

Het is geen uitzondering, het is 60 jaar geleden. Kom met een recenter voorbeeld.
Poeh, 60 jaar geleden :')

Recentere voorbeelden te over, alleen iets minder dicht bij huis. Het voormalige joegoslavie, kosovo, de oeigoeren in china, die voormalige sovjetrepubliek waarvan de naam me even ontschoten is.

Ook hier zijn de spanningen duidelijk in opkomst. In de UK niet zo heel lang terug nog fikse rassenrellen, die zich toevalligerwijs ook afspeelden rond de scheidslijn moslim/niet moslim.

Rellen in Frankrijk, rellen in Belgie. Tel daar de onzekerheid van deze tijden bij op en een mogelijk naderende recessie... Die ingredienten kunnen een stuk minder ver weg zijn dan je denkt.

quote:
En nee ik ben niet blind, ik kijk er alleen anders tegenaan.
Nee, je weigert te leren van de geschiedenis. Je denkt dat dergelijke zaken wel af te stoppen zijn wanneer ze aan de deur komen kloppen. Maar dan is het echt te laat. Ook dat leert die geschiedenis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')