Ik constateer dit soort opvattingen te vaak onder Nederlandse vrouwen. Het is dan ook geen toeval dat ik er eigenlijk helemaal op uitgekeken ben.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 02:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Sowieso zijn er veel meer 'alle vrouwen zijn kuthoeren' dan 'alle mannen zijn klootzakken' topics. Topics in die laatste categorie worden direct met de grond gelijk gemaakt omdat 'TS een aanstelster is'. Maar dat is slechts een verdedigingsmechanisme omdat mannen niet onder ogen willen zien wat voor varkens ze eigenlijk zijn.
Mannen met die eigenschappen ook, dus geen van beide geslachten is slechter af denk ik.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:17 schreef jaha het volgende:
Vrouwen die lief zijn, geen kapsones hebben en er ook gewoon leuk uit zien zijn zeldzamer dan een speld in een hooiberg...
En toch zie ik een heleboel mensen om mij heen die wel een relatie hebben en die er ook nog gelukkig mee (lijken) te zijn. Het kan dus welquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 21:03 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Mannen met die eigenschappen ook, dus geen van beide geslachten is slechter af denk ik.
Ik denk dat je met een beetje common sense en zelfbewustzijn wel kunt aanvoelen hoe de situatie is. Als je heel eerlijk bent. Of jullie je bv in het begin leuker voordoen, na een tijdje niet meer verliefd zijn en dan de mindere kanten pas opmerken of er naar willen kijken. Of dat je zo open met elkaar bent en de commitment er is om het te laten werken. Volgens mij ligt 90% van relatiesucces toch in zaken als bereidheid om iets te doen met de (terechte) kritiekpunten van de ander/jezelf te ontwikkelen en een open communicatie, het onderhouden vd relatie, lieve dingen, etc. Minder dan in de feitelijke karaktereigenschappen, interesses e.d. Een vriendin die bv niks van zich laat horen als je haar smst vindt je veel minder vervelend als je a: je ergernis kan uitdrukken naar haar toe (gaat dan geen eigen leven leiden), b: vriendinlief je snapt c: jij vervolgens vriendinlief snapt en d: vriendin haar best zal doen om het te veranderen, of niet. En dan maakt het minder uit of het vervolgens verandert.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:27 schreef Godshand het volgende:
Zie TT.
En mijn vraag is: waarom?
Ze hebben je toch gekozen om wie je bent? En nu moet je opeens veranderen..
Je moet minder uitgaan, even naar je vrienden gaat niet want "we gingen toch een dvdtje kijken?".
En stinken in je bed tot 12 uur kon eerst wel, maar nu wil ze "wat aan mijn dag hebben, je kan toch ook eens aan mij denken en fris eruit springen nu het zonnetje schijnt?"
En dan doe je water bij de wijn, maar dan moet je oppassen want je vrienden mailen je met de vraag of je nog wel leeft?
Dus dames, enig zinnig antwoord?
En heren, herkenbaar of veranderen jullie haar?![]()
En ja ik ben weer vrijgezel
Er is natuurlijk een verschil tussen openstaan voor commentaar/kritiek en de ander wezenlijk willen veranderen. Geen van beide vind ik an sich slecht, want ik kan me goed voorstellen dat je je vriend(in) bijvoorbeeld wezenlijk wil veranderen van een alcholist(e) naar een nuchter persoon.quote:Op zondag 8 augustus 2010 09:59 schreef -Trinity- het volgende:
Overigens vind ik wel dat de mogelijkheid tot feedback open moet blijven in een relatie. Of hij er dan wat mee doet is afwachten natuurlijk, maar als partner trekjes heeft die gaan irriteren moet je dat kunnen zeggen. Vervolgens moet je kijken welke oplossing het beste is: of hij verandert dat trekje in jouw buurt of jij probeert er minder op te letten.
Ja irritaties moeten uitgesproken kunnen worden..quote:Op zondag 8 augustus 2010 09:59 schreef -Trinity- het volgende:
Overigens vind ik wel dat de mogelijkheid tot feedback open moet blijven in een relatie. Of hij er dan wat mee doet is afwachten natuurlijk, maar als partner trekjes heeft die gaan irriteren moet je dat kunnen zeggen. Vervolgens moet je kijken welke oplossing het beste is: of hij verandert dat trekje in jouw buurt of jij probeert er minder op te letten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |