abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84984745
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 02:42 schreef Seven. het volgende:

[..]

Sowieso zijn er veel meer 'alle vrouwen zijn kuthoeren' dan 'alle mannen zijn klootzakken' topics. Topics in die laatste categorie worden direct met de grond gelijk gemaakt omdat 'TS een aanstelster is'. Maar dat is slechts een verdedigingsmechanisme omdat mannen niet onder ogen willen zien wat voor varkens ze eigenlijk zijn.
Ik constateer dit soort opvattingen te vaak onder Nederlandse vrouwen. Het is dan ook geen toeval dat ik er eigenlijk helemaal op uitgekeken ben. :{

Vrouwen die lief zijn, geen kapsones hebben en er ook gewoon leuk uit zien zijn zeldzamer dan een speld in een hooiberg... :Y
pi_84986379
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 20:17 schreef jaha het volgende:
Vrouwen die lief zijn, geen kapsones hebben en er ook gewoon leuk uit zien zijn zeldzamer dan een speld in een hooiberg... :Y
Mannen met die eigenschappen ook, dus geen van beide geslachten is slechter af denk ik.
pi_84986654
Dat doe ik helemaal niet bij mijn vriend hoor. Hij gaat maar lekker zijn gang, als 't maar niet te ver gaat. Zou 't ook niet leuk vinden als een man mij zou proberen te veranderen. Leven en laten leven :s)
pi_84986893
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 21:03 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Mannen met die eigenschappen ook, dus geen van beide geslachten is slechter af denk ik.
En toch zie ik een heleboel mensen om mij heen die wel een relatie hebben en die er ook nog gelukkig mee (lijken) te zijn. Het kan dus wel ;)
  Moderator zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:34:18 #155
9859 crew  Karina
Woman
pi_84992340
Je kunt toch wel voor jezelf denken? Mannen of vrouwen die zich laten veranderen door hun vriend(in) zijn watjes. Als je vriendin (of vriend) zegt: je moet dit of dat of je mag dit of dat niet, dan laat je dat toch niet over je heen komen? Wat ben je dan voor een ruggengraatloze sukkel.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:49:23 #156
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_84992845
Ik heb ooit in een relatie gezeten waarbij ze me probeerde te veranderen. Met sommige dingen ben ik daar achteraf blij om. Ik leerde haar kennen toen ik niet zoveel zelfvertrouwen had en zij heeft me laten zien dat dingen ook anders kunnen en dat je anders tegen de wereld aan kunt kijken. Dat was op zich positief, maar daar bleef het niet bij. Ze ging er mee door, op een gegeven moment waren het geen handreikingen meer, maar werd het echt gemanipuleer. Uiteindelijk heeft dat ook geleid tot het beeindigen van de relatie, omdat je op je tenen gaat lopen om het de ander maar naar de zin te maken. Wat water bij de wijn doen en nadenken over kritiek van je partner is ok, maar de ander moet je ook de ruimte kunnen geven en zijn / haar ding laten doen.
pi_84998727
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 15:27 schreef Godshand het volgende:
Zie TT.

En mijn vraag is: waarom?

Ze hebben je toch gekozen om wie je bent? En nu moet je opeens veranderen..

Je moet minder uitgaan, even naar je vrienden gaat niet want "we gingen toch een dvdtje kijken?".
En stinken in je bed tot 12 uur kon eerst wel, maar nu wil ze "wat aan mijn dag hebben, je kan toch ook eens aan mij denken en fris eruit springen nu het zonnetje schijnt?"

En dan doe je water bij de wijn, maar dan moet je oppassen want je vrienden mailen je met de vraag of je nog wel leeft?

Dus dames, enig zinnig antwoord?
En heren, herkenbaar of veranderen jullie haar? })

En ja ik ben weer vrijgezel :')
Ik denk dat je met een beetje common sense en zelfbewustzijn wel kunt aanvoelen hoe de situatie is. Als je heel eerlijk bent. Of jullie je bv in het begin leuker voordoen, na een tijdje niet meer verliefd zijn en dan de mindere kanten pas opmerken of er naar willen kijken. Of dat je zo open met elkaar bent en de commitment er is om het te laten werken. Volgens mij ligt 90% van relatiesucces toch in zaken als bereidheid om iets te doen met de (terechte) kritiekpunten van de ander/jezelf te ontwikkelen en een open communicatie, het onderhouden vd relatie, lieve dingen, etc. Minder dan in de feitelijke karaktereigenschappen, interesses e.d. Een vriendin die bv niks van zich laat horen als je haar smst vindt je veel minder vervelend als je a: je ergernis kan uitdrukken naar haar toe (gaat dan geen eigen leven leiden), b: vriendinlief je snapt c: jij vervolgens vriendinlief snapt en d: vriendin haar best zal doen om het te veranderen, of niet. En dan maakt het minder uit of het vervolgens verandert.
Zoiets.
zelfde als diginoob
pi_84999735
Overigens vind ik wel dat de mogelijkheid tot feedback open moet blijven in een relatie. Of hij er dan wat mee doet is afwachten natuurlijk, maar als partner trekjes heeft die gaan irriteren moet je dat kunnen zeggen. Vervolgens moet je kijken welke oplossing het beste is: of hij verandert dat trekje in jouw buurt of jij probeert er minder op te letten.
  zondag 8 augustus 2010 @ 10:22:43 #159
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_85000197
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 09:59 schreef -Trinity- het volgende:
Overigens vind ik wel dat de mogelijkheid tot feedback open moet blijven in een relatie. Of hij er dan wat mee doet is afwachten natuurlijk, maar als partner trekjes heeft die gaan irriteren moet je dat kunnen zeggen. Vervolgens moet je kijken welke oplossing het beste is: of hij verandert dat trekje in jouw buurt of jij probeert er minder op te letten.
Er is natuurlijk een verschil tussen openstaan voor commentaar/kritiek en de ander wezenlijk willen veranderen. Geen van beide vind ik an sich slecht, want ik kan me goed voorstellen dat je je vriend(in) bijvoorbeeld wezenlijk wil veranderen van een alcholist(e) naar een nuchter persoon.

Het punt lijkt mij of datgene wat voor verandering voorgesteld wordt door beide partijen als iets problematisch gezien wordt. Wanneer hierin mensen enorm van mening afwijzen krijg je letterlijk onenigheid. De één irriteert zich mateloos en de ander vindt het een klein nietszeggend iets.
pi_85018628
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 09:59 schreef -Trinity- het volgende:
Ja irritaties moeten uitgesproken kunnen worden..

Maar als er zaken gezegd gaan worden zoals: "Je moet zoals mij denken!" of na overleg ze nog wil dat je bijvoorbeeld elke dag de vuilnis buiten zet ondanks dat je afgesproken had 4x/ week het buiten te zetten (ik noem maar wat :P ) dan wordt het wel raar...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')