Grappig dat Francis en jij allebei een andere manier hebben om met drama/improvisatie om te gaan.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:05 schreef Satsuma het volgende:
Wat jij zegt over drama heb ik dus andersom. Ik weet dat het nep is, dus ik kan het niet serieus nemen. Daarom vind ik het ook vervelend. Ik zie het nut er niet van in, ik begrijp niet wat er leuk aan is, ik kan er gewoon niks mee. Zeker improvisatie vond ik afschuwelijk.
Respect voor je discipline. En geen schulden hebben is een belangrijke stap naar financieel meer armslag. En niet teveel naar anderen kijken (zei de gek): je bent nu aan het zaaien; het oogsten komt nog. Je hebt gewoon veel kwaliteiten (dat weet je zelf ook wel). Het is alleen nog even zoeken naar hoe je die nou goed benut.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:29 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Prioriteit is ten eerste financieel gezond worden. Ik had vorig jaar een moeilijk jaar, veel tegenslag, ook financieel. Daardoor had ik tot een paar maanden terug een gat van 1800 euro ongeveer. Ik ben daar helemaal uit, ben nu bezig met reserves aanleggen voor noodgevallen.
Ik heb daarnaast een aantal dingen waar ik niet op bezuinig: goede doelen en mijn politieke partij, en vrienden. Cadeaus ed geef ik eigenlijk te veel aan uit altijd. Tot hiervoor bezuinigde ik ook niet op eten, nu wel omdat ik voor een aantal dingen wil sparen. Ik wil studeren, dat staat top of the list. Ook wil ik graag een laptop, hoeft niet duur, maar ik vind het vervelend maar op een plek te kunnen werken.
Verder heb ik alles wat ik nodig heb en meer. Huis, auto, kleding, tv, telefoon, mobieltje, abonnement op de dierentuin, museumjaarkaart, wat tijdschriften... Ik bezuinig nu meer omdat die studie op een komt.
Soms vind ik het ook echt even niet leuk meer. Ik geef eerlijk toe dat ik het soms heel frustrerend vind dat mensen om me heen die minder kunnen, meer bereiken, meer verdienen en allerlei dingen kopen en doen die ik niet kan betalen. Maar meer omdat ik weet wat ik kan en het gevoel heb de kans niet te krijgen. Of op dit moment voel ik me wat eenzaam omdat bijna iedereen op vakantie lijkt te zijn - nu voel ik me echt een achterblijver. Maar uiteindelijk komt het omdat ik ervoor kies te studeren. Ik kan ook niet gaan studeren en wel op vakantie, maar daar zou k denk ik maar twee weken gelukkiger door worden. Dus ik zeg niet dat het allemaal makkelijk is en ik hoop wel op verandering, maar ik ben ook tevreden met wat ik heb en trots op mezelf om hoe ik leef, dat ik er wat van probeer te maken ondanks dat het allemaal niet vanzelf gaat...
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:36 schreef Satsuma het volgende:
Ik heb trouwens de uitslag van mijn mensatest. Nagenoeg wat ik verwachtte, (139, 99e percentiel, mocht het iemand boeien) maar het is gek om het zwart op wit te zien.
Ik merk dat sinds ik het weet ik net wat minder vaak aan mezelf twijfel en soms net wat zekerder ben van mezelf.quote:Het geeft me wel wat bevestiging die ik nodig had, om wat zekerder van mezelf te kunnen zijn.
Overdrijven is ook een kunstquote:Om wat harder te knokken om nog iets te bereiken, omdat het zonde is dat ik niks doe met mijn mogelijkheden. Aan de andere kant ook moeilijk om te realiseren dat zo veel werkgevers me gewoon niet willen omdat ik een sociaal incompetente klungel ben als het om sollicitatiegesprekken gaat, terwijl ik echt wel wat kan.
Zonder dollen, je gaat toch niet voor dat soort verkoop praatjes?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 21:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Doe maar rustig aan FB
Qua sollicitaties ben ik behoorlijk arrogant op mijn werk. En zelfverzekerd. Ik weet dat ik goed met mensen om kan gaan en makkelijk het ijs kan breken. Was ik op andere vlakken maar zelfverzekerd!
Was vandaag naar de paranormaal beurs gegaan. Geloven jullie in leven na de dood?
Ik kreeg voor de zoveelste keer te horen dat ik hooggevoelig ben, dat wist ik al. Maar een van die paragnosten heeft een praktijk in Almere en die wil mij dmv workshop 2x in de maand ondersteunen om dit te kanaliseren zogezegd. Dus ik ben erg nieuwsgierig!
Dan is autisme misschien toch nog ergens goed voor.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 21:58 schreef Clap het volgende:
[..]
Ik heb Asperger maar heb echt 0 last ervan.
Waarvoor? :3quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 22:04 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Dan is autisme misschien toch nog ergens goed voor..
Hmm, in leven na de dood geloof ik niet.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 21:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Doe maar rustig aan FB
Qua sollicitaties ben ik behoorlijk arrogant op mijn werk. En zelfverzekerd. Ik weet dat ik goed met mensen om kan gaan en makkelijk het ijs kan breken. Was ik op andere vlakken maar zelfverzekerd!
Was vandaag naar de paranormaal beurs gegaan. Geloven jullie in leven na de dood?
Ik kreeg voor de zoveelste keer te horen dat ik hooggevoelig ben, dat wist ik al. Maar een van die paragnosten heeft een praktijk in Almere en die wil mij dmv workshop 2x in de maand ondersteunen om dit te kanaliseren zogezegd. Dus ik ben erg nieuwsgierig!
Is er leven voor de dood dan?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 21:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Doe maar rustig aan FB
Je zoekt ook heel veel bevestiging in je leven denk ik, ook in dit topicquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 22:29 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik word niet uitgemolkenPrijs is spotgoedkoop.
Buiten dat wist ik al dat ik heldervoelend/hooggevoelig was. Niet alleen omdat dit door een groot aantal mensen is bevestigd maar meer ook door mijn eigen ervaringen
QFTquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 22:59 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Je zoekt ook heel veel bevestiging in je leven denk ik, ook in dit topic
En dit baseer je op?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 22:59 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Je zoekt ook heel veel bevestiging in je leven denk ik, ook in dit topic
Ook niet in jezelf?quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:55 schreef Satsuma het volgende:
Te zweverig hier voor mij, lol. Ik geloof nergens in...
@FB: overdrijven kan ik wel ja ;-)
Whehe, geinig. Me moeder en ik hebben allebei het "maatschappelijk werker gen" zoals we dat even noemen. je maakt gewoon een praatje met iemand, en voor je t weet krijg je zn hele levensverhaal op je bord. bijzonder, jaquote:
Jij ookquote:
die is wel goed. Op zich hangt het reistempo veel van de persoon af.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Dit wil ik even delende leuke klanten op een dag.
Werd net gebeld door iemand die een afspraak wil maken, spreekt alleen engels.
Ja zegt ie, ik werk tot 2 uur, in amsterdam, dan kan ik om half 3 al in almere zijn.
Dus ik zeg, goh meneer, wat reist u snel!
Jaja, is maar een halfuurtje!
Goh zeg ik, ik woon in Amsterdam maar ben met de trein een uur onderweg.
Ooh maar dat komt omdat u een vrouw bent, die reizen nu eenmaal wat langzamer!Echt tof die maffe gesprekken out of the blue. Maar hij heeft wel gelijk, mijn vriend loopt stukken sneller waardoor ik nog wel eens een trein mis
Alleen als ik met de auto ga, dan ben ik sneller want ik rijd gerust 20 km te hard
Tja, maar dat is overal een probleem, dat neerkijken, en dat kan gebeuren door een miljoen verschillenden redenen zoals: economische status, inteligente, sociaal/culturele status enz.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:06 schreef Cassandra87 het volgende:
het was wat meer dollen. En ik vind t leuk om te dollen met klanten. Dat doorbreekt dat beeld van de klant is niets want die krijgt een uitkering en ik als medewerkster DSZ is niets want die kijken op iedereen neer.
Ik heb er ook smakelijk om zitten lachen
Overigens maakter een lolletje van om elke keer harder te lopen. Heb korte pootjes dus dan maak ik een huppeltje om m bij te houden. Vindt ie toch een partij leuk! hehe
Dan moet je mij eens proberen bij te houdenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:58 schreef francis998 het volgende:
[..]
Tja, maar dat is overal een probleem, dat neerkijken, en dat kan gebeuren door een miljoen verschillenden redenen zoals: economische status, inteligente, sociaal/culturele status enz.
En een tip om jemischien beter bij te kunnen houden, is kleinere pasjes nemen, maar sneller ..dat doe ik als ik moeite heb om iemand bij te houden
Ik kan mijn aanpassenquote:
Chat?quote:
Uitgestorven daarquote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:37 schreef ikke043 het volgende:
[..]
http://irc.tweakers.net/pdd
Zonder wachtwoord
Niet meerquote:
Ik toen net, maar er was niets meer te beleven.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 01:07 schreef francis998 het volgende:
[..]
ik was daar daarstraks even. Maar nu niet meer.
Het hele topic is uitgestorvenquote:
En het grootste gedeelte dat werkt, werkt absoluut niet vrijwillig.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:27 schreef Cassandra87 het volgende:
Ikke beetje logisch dat er 2 uur snachts bar weinig te beleven is
Ik geloof dat je in dit topic sowieso met de gebakken peren zit want het grootste gedeelte hier dat thuis zit, zit absoluut niet vrijwillig thuis
iedereen zou graag heel veel vrije tijd hebben, en voor ass'ers krijg ik het idee dat fulltime werken best zwaar kan zijn. Correct me if i'm wrong.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:54 schreef Satsuma het volgende:
[..]
En het grootste gedeelte dat werkt, werkt absoluut niet vrijwillig.
Jij werkt op zondag?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 02:49 schreef Satsuma het volgende:
Dat klinkt als een doordacht plan, Francis. Go for it!
Tja, ik vind werken op zich niet bijzonder zwaar - ik weet natuurlijk ook niet hoe het zou zijn als mijn hele leven makkelijk zou zijn. Alles gaat moeilijk, je raakt eraan gewend denk ik. Maar dat het zo moeilijk is om een leuke baan te vinden, dat vind ik een groter probleem.
Als ik moet kiezen tussen deze baan of thuis blijven, dan wist ik het wel. Maar ja, de hypotheek betaalt zichzelf niet dus we gaan er maar wer naartoe morgen.
Ja en ik ben autist en neem het letterlijkquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:24 schreef Cassandra87 het volgende:
Volgens mij dacht ze dat t nog vrijdagnacht was
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:59 schreef francis998 het volgende:
[..]
iedereen zou graag heel veel vrije tijd hebben, en voor ass'ers krijg ik het idee dat fulltime werken best zwaar kan zijn. Correct me if i'm wrong.
Verder denk ik dat ik half sept gewoon ff op zoek ga naar een baan, bij een oude werkgever gaven ze bij mijn vertrek aan dat ik altijd nog contact op kon nemen indien ik een baan zoek
aangezien ik mijn twijfels heb en geen zin om nog meer schulden te maken terwijl ik niet zeker van de zaak ben.
En dan ik ff de evt. resultaren van het onderzoek van de psychiater afwachten.
en van dat loon ga ik gewoon ff hard sparen om minder Lening voor een studie te hoeven vragwn. En afhankelijk van hoe de behandeling vorderd ga ik dan infebruari of september aan de studie.
De Haagse hogeschool heeft een start in februari dus dat is een mooie combi.
echt totaal doorgehakt is het niet, maar ik denk wel voor zo'n 88% zeker.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:56 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Goed dat je de knoop doorgehakt hebt. Het lijkt mij dat je een verstandige keus gemaakt hebt.
Hoe zwaar het werk is hangt natuurlijk denk ik ook af van het type werk.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 02:49 schreef Satsuma het volgende:
Dat klinkt als een doordacht plan, Francis. Go for it!
Tja, ik vind werken op zich niet bijzonder zwaar - ik weet natuurlijk ook niet hoe het zou zijn als mijn hele leven makkelijk zou zijn. Alles gaat moeilijk, je raakt eraan gewend denk ik. Maar dat het zo moeilijk is om een leuke baan te vinden, dat vind ik een groter probleem.
Als ik moet kiezen tussen deze baan of thuis blijven, dan wist ik het wel. Maar ja, de hypotheek betaalt zichzelf niet dus we gaan er maar wer naartoe morgen.
Voor mij is het pas een andere dag als ik tussendoor geslapen heb. Ik heb mijn eigen regels, de wereld draait namelijk om mij. Duh.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:14 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Jij werkt op zondag?![]()
![]()
Als je een leuke baan en leuke collega's valt het best mee.
En ik maar denken dat de wereld om de zon draaidequote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:07 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Voor mij is het pas een andere dag als ik tussendoor geslapen heb. Ik heb mijn eigen regels, de wereld draait namelijk om mij. Duh.
Verder werk ik heel af en toe inderdaad ook op zondag, dus het had gekund.
Ik ben de zon.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
En ik maar denken dat de wereld om de zon draaide![]()
Eigenlijk best logisch de dag begint als je wakker wordt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |