Ik moest grinniken.quote:
En dat is?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:11 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Meestal geef ik op dit soort vragen een soort van sociaal wenselijk antwoord. Niemand die namelijk precies weet waar hij over 3 of 4 jaar staat. Daarnaast vind ik het gewoon veel prettiger om gaandeweg wel te zien waar ik uitkom.
Wil overigens niet zeggen dat ik niet kan begrijpen waarom ze het vragen, namelijk of jouw groeiplan enigszins realistisch is en of het past binnen de functie die geboden wordt.
Klopt, wat dat betreft ga ik dus altijd op mijn bek. Ik kan me niet eens voorstellen of de aarde nog bestaat over vijf jaar.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:08 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Van die leuke vragen bij sollicitatiegesprekken krijgen als. Waar zie jij jezelf over x jaar? Wat maakt jou geschikt voor deze functie? Etc.
I wish. Ik schijn altijd wel de indruk te wekken dat ik alles goed voor elkaar heb, mijn leven goed kan runnen en heel gelukkig ben. Jammer dat het niet zo is.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:09 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Dat klinkt als een goede reden..
.
Ik dacht altijd dat jij wel een goede baan had enzo..
Dat heb ik nog nooit gehad. Nee, 1 keer. De rest van de keren vroegen ze mij dus "wat denk je dat je moet doen in deze functie" of iets dergelijks, "hoe denk je dat je werkzaamheden eruit zien". Nou, daar ga ik dan weer, want dat kan ik dus niet beantwoorden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:40 schreef francis998 het volgende:
En de vraag wat maakt jou geschikt voor deze functie, daar heb ik een trucje bij bedacht, meestal geven ze eerst een introductie over de soort werkzaamheden ed. En aan de hand daarvan ga ik antwoorden verzinnen'.
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 17:08 schreef francis998 het volgende:
[..]
mag ik weten waar je niet mee om kan gaan???
Dat hele gedoe van die pddnos en dat ik nu speciaal onderwijs volg. echt geen reet aanquote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:53 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Ik moest grinniken.
nee, ff serieus,what seems to be the problem?
Balenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:52 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
[..]
Dat hele gedoe van die pddnos en dat ik nu speciaal onderwijs volg. echt geen reet aan
Ja oké, maar ik zit een aantal vage gasten in de klas, ik zit liever gewoon op een normale school, maarja, ik moest daar weg van mn ouders want ik kreeg geen goede begeleiden, terwijl ik helemaal geen begeleiding wilquote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:54 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Balen![]()
Trouwens school is sowieso saai
Gelukkig gaat het nooit foutquote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:11 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ja oké, maar ik zit een aantal vage gasten in de klas, ik zit liever gewoon op een normale school, maarja, ik moest daar weg van mn ouders want ik kreeg geen goede begeleiden, terwijl ik helemaal geen begeleiding wilToen moest ik elke maand met zon troela praten...
![]()
Maar toen ging ik in mei 2009 naar een andere school, omdat het duidelijk was dat ik niet overging naar 5havo, dus toen met die leraar van die nieuwe school leerplek (school leerplek was net half jaar begonnen, 2 leraren 15 leerlingen) afgesproken dat ik 4 havo weer zou gaan doen, maar toen ik die eerste dag van het volgende jaar weer op school kwam moest ik 4 vmbo tl gaan doen wel met Wiskunde 3havo maar dat had ik toch al gedaan, want ik was over naar 4havo op die vorige school. Dus spraken we af dat ik afgelopen mei VMBO examen zou doen, zodat ik igg. vmbo TL diploma had, nou was dat jaar veel te makkelijk voor mij en ik was natuurlijk de beste van mn klas. dus ik haalde goede cijfers dus mn ouders blij, en ik maar zeggen dat het máár VMBO wasDit klasje/schooltje was een onderdeel van een grote school voor kinderen met gedragsproblemen.
Maar die deden een beetje alsof we een afvalputje waren, dus die examens waren niet goed geregeld (staatsexamens) geld was niet overgemaakt e.d. . Nou dus toen had de leraar geregeld dat hij dan ipv mei, in juni de examens op school had zodat we die iig konden maken zodat we wisten hoe we ervoor stonden, en dan zouden we een papiertje krijgen waarop staat dat ik over ben naar 4 havo (terwijl ik dat dus al 2 jaar eerder was) En dan begin ik volgende week aan 4 havo, maar dan doen we aan het eind havo examen, dus eigenlijk doen we 4 en 5 havo in 1 jaar. Als dat maar goed gaat...
Dus.. maarjaIk haat leren, anders had ik wel VWO gedaan
Wat wil je gaan doen?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:18 schreef Dagoduck het volgende:
Ik weet niet of ik nog een jaar school trek hierna
Dat is juist het probleem, ik heb geen flauw benul.!quote:
Dan zou ik toch overwegen om volgend jaar weer naar school te gaanquote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:22 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem, ik heb geen flauw benul.!
Dit is mij ooit een keer gevraagd, toen noemde ik allerlei werkzaamheden die ik zou kunnen gaan doen die blijkbaar bij een klantmanager hoorde en niet bij de administratie. Toen werd er ook met zo'n duffe grijns gezegd, eh nee, niet bepaald. Jij gaat iets heel anders doen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:48 schreef Satsuma het volgende:
Dat heb ik nog nooit gehad. Nee, 1 keer. De rest van de keren vroegen ze mij dus "wat denk je dat je moet doen in deze functie" of iets dergelijks, "hoe denk je dat je werkzaamheden eruit zien". Nou, daar ga ik dan weer, want dat kan ik dus niet beantwoorden.
Dagoduck ik heb net je post gelezen over school. En mag ik weten hoe oud je bent, want als je al ruim 17/18 bent, dan kan je er toch wel met je ouders over praten dat je die begeleiding niet zo nodig vindt?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:22 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem, ik heb geen flauw benul.!
Meestal zijn vacature teksten ook heel vaag inderdaad, en doordat ze zo vaag zijn kan je er allelei ideen uit halen. Die soms weer totaal niet kloppen, of je krijgt een bepaald beeld van de baan welke daarna weer totaal niet aansluit bij de daadwerkelijke werkzaamheden.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:48 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Dit is mij ooit een keer gevraagd, toen noemde ik allerlei werkzaamheden die ik zou kunnen gaan doen die blijkbaar bij een klantmanager hoorde en niet bij de administratie. Toen werd er ook met zo'n duffe grijns gezegd, eh nee, niet bepaald. Jij gaat iets heel anders doen.
Waarop ik heb geantwoord, dan mag de functieomschrijving wel wat duidelijker in de vacature.
Verder weet ik t niet, dus vertel maar wat de functie inhoudt.
Nou daar moesten ze mij gelijk in geven.
Vind t ook zo'n duffe vraag, meestal is een vacaturetekst heel breed op te vatten
Zelf wil ik gewoon havo doen, maar afgelopen jaar deed ik vmbo 4 en had ik allemaal 8en en 9ens behalve voor wiskunde want dat is nooit mn sterkste punt geweest..quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:05 schreef francis998 het volgende:
[..]
Dagoduck ik heb net je post gelezen over school. En mag ik weten hoe oud je bent, want als je al ruim 17/18 bent, dan kan je er toch wel met je ouders over praten dat je die begeleiding niet zo nodig vindt?
En als je over bent naar 4Havo is dat niet voor niks, en om dan mvmbo te doen is wel heel simpel. Weet ik uit ervaring, op vmbo niveau had ik alleen 9 en 10 op mijn cijferlijst maar havo kreeg ik allerlei 6 en soms 7 of 8 door pure luiheid.
Anders Mbo gaan doen mischien een optie? Daar heb je een overgangsbewijs van 3 naar 4 havo nodig, en op het mbo leer je specifiek voor 1 sector, dus hoef je niet alle vakken te doen, maar echt puur beroepsgeralteerd.
Ik zou zeggen kijk eerst naar wat je zelf wilt?!
dan zou ik zeggen ga de havo doen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:26 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Zelf wil ik gewoon havo doen, maar afgelopen jaar deed ik vmbo 4 en had ik allemaal 8en en 9ens behalve voor wiskunde want dat is nooit mn sterkste punt geweest..
Ga ik ook doen..quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:39 schreef francis998 het volgende:
[..]
dan zou ik zeggen ga de havo doen.
Of deze:quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:08 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Van die leuke vragen bij sollicitatiegesprekken krijgen als. Waar zie jij jezelf over x jaar? Wat maakt jou geschikt voor deze functie? Etc.
Hoe kom ik die nu vergetenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Of deze:
Wat maakt jou passend in dit team?
Het zijn vooral die P&O-ers die heer en meester zijn in het stellen van die dergelijke k*t-vragenquote:
Ik denk dat zij de vragen bedenken o.a. en dat de interviewers ze stellen en ze beoordelen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het zijn vooral die P&O-ers die heer en meester zijn in het stellen van die dergelijke k*t-vragen
Sterktequote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:23 schreef francis998 het volgende:
[..]
Ik denk dat zij de vragen bedenken o.a. en dat de interviewers ze stellen en ze beoordelen.
pd. ben de afgelopen + komende dagen miss wat meer afwezig want heb niet echt al teveel positief nieuws gehad de afgelopen dagen
Nee, het is niet gemakkelijk. Doordat autisme de hele persoonlijkheid beïnvloedt, kunnen we ons over het algemeen minder goed inleven in de gedachtengang van de gemiddelde P&O-er. Zijn wij als tistjes niet van nature arbeidsongeschikt voor de meeste functies, en valt of staat een goed functioneren op de werkvloer met het vermogen om de tekortkomingen die inherent zijn aan het autisme, te camoufleren?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het zijn vooral die P&O-ers die heer en meester zijn in het stellen van die dergelijke k*t-vragen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |