Yes it is, lees ik.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:26 schreef francis998 het volgende:
[..]
ik heb mezelf gewoon nu een deadline gesteld, uiterlijk volgende week vrijdag, dan kan ik er donderdag nog ff goed met de psycholoog over praten.
Het probleem is ook dat ik teveel tijd heb om te denken en twijfelen. En ik heb een tijdelijk besluit dat is afwachten tot het gesprek met de psycholoog, en dan of de volgende dag inschrijven of niet. En aan het werk zoeken beginnen op een rustig tempo, afhangend van de diagnose.
Want het vertrekken heb ik in ieder geval tijdelijk maar links laten liggen, want dat gaat sowieso niet kunnen tot en met Juli.
Dus dat is van het keuze lijstje af voor nu, nu gaat het echt meer om wil ik de studie proberen of ga ik voor een baan en dan in februari/juli beginnen aan een studie.
trouwens wat ik me afvraag, is het moeilijk nemen van keuzes enigszins gerelateerd aan autisme?
ik heb idd geen autismequote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:37 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Yes it is, lees ik.
Keuzes maken
Ook kiezen is voor leerlingen met autisme soms een hele opgave. Het zich realiseren van de mogelijke alternatieven, het selecteren ervan aan de hand van de eigen voorkeur en context en het nemen van een beslissing zijn stuk voor stuk cognitieve activiteiten die moeilijk zijn voor een kind met autisme. Vaak duurt het ontzettend lang voordat ze een keuze kunnen maken met het gevolg dat ze soms alles nemen of steeds weer hetzelfde, vertrouwde kiezen (Vermeulen, 2003).
en het schijnt dat ADHD'ers moeilijk kunnen bepalen wat beter is, snelheid op nauwkeurigheid in bepaalde situaties.
en en en, het kan ook aan het gebrekkig beeldend vermogen liggen, dat je je niet voor kan stellen hoe je toekomst eruit ziet.
interessante pagina -> http://www.leokannerhuis.(...)2-tot-23-jr/algemeen
Maar daar heb jij helemaal geen last van, want je hebt geen autisme![]()
*plaag, plaag*
Waarom ben je je baan spuugzat dan, Satsuma?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:37 schreef Satsuma het volgende:
"en en en, het kan ook aan het gebrekkig beeldend vermogen liggen, dat je je niet voor kan stellen hoe je toekomst eruit ziet."
Dat ja. Handig solliciteren als je je niet voor kunt stellen hoe een baan 'eruit ziet'. *zucht*
Gisteren weer ruzie gehad met mijn ouders, voor wie het vorige drama op dat gebied nog meegekregen heeft.
Baan ook spuugzat, dus weer solliciteren. Al een afwijzing binnen.
Dat klinkt als een goede reden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:50 schreef Satsuma het volgende:
Omdat het een hersenloze, slechtbetalende hondenbaan is.
Van die leuke vragen bij sollicitatiegesprekken krijgen als. Waar zie jij jezelf over x jaar? Wat maakt jou geschikt voor deze functie? Etc.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:37 schreef Satsuma het volgende:
"en en en, het kan ook aan het gebrekkig beeldend vermogen liggen, dat je je niet voor kan stellen hoe je toekomst eruit ziet."
Dat ja. Handig solliciteren als je je niet voor kunt stellen hoe een baan 'eruit ziet'. *zucht*
Gisteren weer ruzie gehad met mijn ouders, voor wie het vorige drama op dat gebied nog meegekregen heeft.
Tja, die vraag van waar zie jij jezelf over x aantal jaar is zo een vage vraag. Ik heb meestal zoiets van over x aantal jaar weet ik niet wat ik ga doen, want het leven is niet vooraf te bepalen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:08 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Van die leuke vragen bij sollicitatiegesprekken krijgen als. Waar zie jij jezelf over x jaar? Wat maakt jou geschikt voor deze functie? Etc.
Goeie tipsquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:40 schreef francis998 het volgende:
[..]
Tja, die vraag van waar zie jij jezelf over x aantal jaar is zo een vage vraag. Ik heb meestal zoiets van over x aantal jaar weet ik niet wat ik ga doen, want het leven is niet vooraf te bepalen.
En meestal geef ik aan van ik wil eventueel mischien een studie gaan doen, of groeien in de functie die ik heb. Maar verder weet ik me er meestal met wat slap gelul eruit te krijgen.
En de vraag wat maakt jou geschikt voor deze functie, daar heb ik een trucje bij bedacht, meestal geven ze eerst een introductie over de soort werkzaamheden ed. En aan de hand daarvan ga ik antwoorden verzinnen'.
Bijvoorbeeld ze geven aan dat het een nogal technische functie is met veel telefonie en niet in de ICT dus met computers, dan zeg ik ben sinds de basischool goed geweest in informatica/techniek enz. EN door de IT achtergrond is het makkelijker technische dingen snel op te pakken, waardoor ik dus sneller zelfstandig aan de slag kan.
Waarbij ik probeer zoveel mogelijk negatieve kenmerken te ontkrachten.
Meestal geef ik op dit soort vragen een soort van sociaal wenselijk antwoord. Niemand die namelijk precies weet waar hij over 3 of 4 jaar staat. Daarnaast vind ik het gewoon veel prettiger om gaandeweg wel te zien waar ik uitkom.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:08 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Van die leuke vragen bij sollicitatiegesprekken krijgen als. Waar zie jij jezelf over x jaar? Wat maakt jou geschikt voor deze functie? Etc.
En wat als vriendlief al over 1 jaar al kinderen wilquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:15 schreef Cassandra87 het volgende:
[vriendje bang maak modus]Over 4 jaar heb ik mijn studie afgerond, leuk 4-kamerappartement mét dakterras in Amsterdam waar we samenwonen, zijn we de bruiloft aan t plannen en droom ik weg als ik bedenk hoe ik de babykamer inricht[/vriendje bang maak modus]
weet toevallig dat hij af en toe mee spiekt
Maar nee, het enige wat ik tot nu toe wil is aan t werk als klantmanager, maatschappelijk werkster, tegen die tijd is het mij om het even of ik bij de sociale dienst werk of bij iets als voorzet, hoewel ik door stages misschien een beeld heb. Al dat ik weet is dat ik mijn eigen klantdossiers wil beheren, zodat ik méér ben dan een baliemuts met een goed hart en een stel hersens die helaas niet meer kan doen dan doorverwijzen omdat ze niet gekwalificeerd is voor het daadwerkelijk helpen van mensen.
Zo... dat was een mond vol..
Ik mag blij zijn als hij uberhaupt kinderen wiltquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:18 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
En wat als vriendlief al over 1 jaar al kinderen wil![]()
![]()
Succes
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:37 schreef Satsuma het volgende:
Anders zoek je gewoon een donor of een ander die wel wiltquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:17 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik mag blij zijn als hij uberhaupt kinderen wilt![]()
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:12 schreef Spoortie het volgende:
Wordt straks nog een heel gedoe als Cassandra wel kinderen wilt en Detroit niet.![]()
Contact met meisje was belangrijkerquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:12 schreef Spoortie het volgende:
Nja, eerst indruk van m'n nieuwe school was wel oké, belangrijker zelf vond dat ik een meisje tegenkwam, er iets van een halfuur mee praatte en ik ook echt 't gevoel had dat 't klikte.![]()
maarja, morgen eerste echte dag op nieuwe school..
Take your time!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:13 schreef Ferrobarr het volgende:
Dat denk ik op de een of andere manier ook wel.![]()
--
Overigens: ik ben je PM niet vergeten, maar gewoon nogal druk. Ik zal proberen deze week te antwoorden.
Mooi zo. Nu nog goed je weg vinden kwa school en leren daar, en kijken hoe het met dat meisje verder gaat.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:12 schreef Spoortie het volgende:
Wordt straks nog een heel gedoe als Cassandra wel kinderen wilt en Detroit niet.![]()
Nja, eerst indruk van m'n nieuwe school was wel oké, belangrijker zelf vond dat ik een meisje tegenkwam, er iets van een halfuur mee praatte en ik ook echt 't gevoel had dat 't klikte.![]()
maarja, morgen eerste echte dag op nieuwe school..
Ja eh, ik heb daar 10 minuten gezeten, 't was echt even hoi tegen nieuwe mentor zeggen en meer ook echt niet, dus vond dat andere toch wat belangrijker :pquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:21 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Het is meer dat kinderen helemaal onderaan t prioriteitenlijstje staan. Ik wil eerst studeren, en werken met mijn papiertje, dus daar gaat ook een tijd over heen. En Detroit vind t allemaal wel best hoor
Overigens, weet je hoe cliché? Heeeeeeel soms kom je iemand tegen met wie het zo goed zit, dat je relatie toch wel compleet isIk ben voor het eerst echt gelukkig en dat al bijna een jaar lang, elke dag weer. En de rest komt wel. Alles op zijn tijd.
[..]
Contact met meisje was belangrijker
Nee maar goed dat je t leuk hebt gehad! Hopelijk komt er iets uit die klik, maar als niet, dan ook geen ramp toch? Hopelijk gaat je opleiding je bevallen!
[..]
Take your time!
Ach, dat zal wel goedkomen dat school gedeeltequote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:28 schreef francis998 het volgende:
[..]
Mooi zo. Nu nog goed je weg vinden kwa school en leren daar, en kijken hoe het met dat meisje verder gaat.
En dan gewoon een plezierig examenjaar hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |