abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85652217
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:26 schreef francis998 het volgende:

[..]

ik heb mezelf gewoon nu een deadline gesteld, uiterlijk volgende week vrijdag, dan kan ik er donderdag nog ff goed met de psycholoog over praten.
Het probleem is ook dat ik teveel tijd heb om te denken en twijfelen. En ik heb een tijdelijk besluit dat is afwachten tot het gesprek met de psycholoog, en dan of de volgende dag inschrijven of niet. En aan het werk zoeken beginnen op een rustig tempo, afhangend van de diagnose.
Want het vertrekken heb ik in ieder geval tijdelijk maar links laten liggen, want dat gaat sowieso niet kunnen tot en met Juli.
Dus dat is van het keuze lijstje af voor nu, nu gaat het echt meer om wil ik de studie proberen of ga ik voor een baan en dan in februari/juli beginnen aan een studie.

trouwens wat ik me afvraag, is het moeilijk nemen van keuzes enigszins gerelateerd aan autisme?
Yes it is, lees ik.

Keuzes maken
Ook kiezen is voor leerlingen met autisme soms een hele opgave. Het zich realiseren van de mogelijke alternatieven, het selecteren ervan aan de hand van de eigen voorkeur en context en het nemen van een beslissing zijn stuk voor stuk cognitieve activiteiten die moeilijk zijn voor een kind met autisme. Vaak duurt het ontzettend lang voordat ze een keuze kunnen maken met het gevolg dat ze soms alles nemen of steeds weer hetzelfde, vertrouwde kiezen (Vermeulen, 2003).

en het schijnt dat ADHD'ers moeilijk kunnen bepalen wat beter is, snelheid op nauwkeurigheid in bepaalde situaties.

en en en, het kan ook aan het gebrekkig beeldend vermogen liggen, dat je je niet voor kan stellen hoe je toekomst eruit ziet.

interessante pagina -> http://www.leokannerhuis.(...)2-tot-23-jr/algemeen

Maar daar heb jij helemaal geen last van, want je hebt geen autisme :P :X *plaag, plaag*
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_85653222
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:37 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Yes it is, lees ik.

Keuzes maken
Ook kiezen is voor leerlingen met autisme soms een hele opgave. Het zich realiseren van de mogelijke alternatieven, het selecteren ervan aan de hand van de eigen voorkeur en context en het nemen van een beslissing zijn stuk voor stuk cognitieve activiteiten die moeilijk zijn voor een kind met autisme. Vaak duurt het ontzettend lang voordat ze een keuze kunnen maken met het gevolg dat ze soms alles nemen of steeds weer hetzelfde, vertrouwde kiezen (Vermeulen, 2003).

en het schijnt dat ADHD'ers moeilijk kunnen bepalen wat beter is, snelheid op nauwkeurigheid in bepaalde situaties.

en en en, het kan ook aan het gebrekkig beeldend vermogen liggen, dat je je niet voor kan stellen hoe je toekomst eruit ziet.

interessante pagina -> http://www.leokannerhuis.(...)2-tot-23-jr/algemeen

Maar daar heb jij helemaal geen last van, want je hebt geen autisme :P :X *plaag, plaag*
ik heb idd geen autisme :6 en jij wel ;) maar over een aantal weken ben ik mischien wel autist :o en dan kan je me lekker niet meer plagen :6

dit is wel als grap bedoeld hoor
pi_85654657
"en en en, het kan ook aan het gebrekkig beeldend vermogen liggen, dat je je niet voor kan stellen hoe je toekomst eruit ziet."

Dat ja. Handig solliciteren als je je niet voor kunt stellen hoe een baan 'eruit ziet'. *zucht*

Gisteren weer ruzie gehad met mijn ouders, voor wie het vorige drama op dat gebied nog meegekregen heeft.

Baan ook spuugzat, dus weer solliciteren. Al een afwijzing binnen.
pi_85655040
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:37 schreef Satsuma het volgende:
"en en en, het kan ook aan het gebrekkig beeldend vermogen liggen, dat je je niet voor kan stellen hoe je toekomst eruit ziet."

Dat ja. Handig solliciteren als je je niet voor kunt stellen hoe een baan 'eruit ziet'. *zucht*

Gisteren weer ruzie gehad met mijn ouders, voor wie het vorige drama op dat gebied nog meegekregen heeft.

Waarom ben je je baan spuugzat dan, Satsuma?
pi_85655149
Omdat het een hersenloze, slechtbetalende hondenbaan is.
pi_85655772
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:50 schreef Satsuma het volgende:
Omdat het een hersenloze, slechtbetalende hondenbaan is.
Dat klinkt als een goede reden. :D. ^O^.

Ik dacht altijd dat jij wel een goede baan had enzo. :o.
pi_85657501
quote:

Van die leuke vragen bij sollicitatiegesprekken krijgen als. Waar zie jij jezelf over x jaar? Wat maakt jou geschikt voor deze functie? Etc.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_85658617
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:08 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Van die leuke vragen bij sollicitatiegesprekken krijgen als. Waar zie jij jezelf over x jaar? Wat maakt jou geschikt voor deze functie? Etc.
Tja, die vraag van waar zie jij jezelf over x aantal jaar is zo een vage vraag. Ik heb meestal zoiets van over x aantal jaar weet ik niet wat ik ga doen, want het leven is niet vooraf te bepalen.
En meestal geef ik aan van ik wil eventueel mischien een studie gaan doen, of groeien in de functie die ik heb. Maar verder weet ik me er meestal met wat slap gelul eruit te krijgen.

En de vraag wat maakt jou geschikt voor deze functie, daar heb ik een trucje bij bedacht, meestal geven ze eerst een introductie over de soort werkzaamheden ed. En aan de hand daarvan ga ik antwoorden verzinnen'.

Bijvoorbeeld ze geven aan dat het een nogal technische functie is met veel telefonie en niet in de ICT dus met computers, dan zeg ik ben sinds de basischool goed geweest in informatica/techniek enz. EN door de IT achtergrond is het makkelijker technische dingen snel op te pakken, waardoor ik dus sneller zelfstandig aan de slag kan.

Waarbij ik probeer zoveel mogelijk negatieve kenmerken te ontkrachten.
pi_85659489
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:40 schreef francis998 het volgende:

[..]

Tja, die vraag van waar zie jij jezelf over x aantal jaar is zo een vage vraag. Ik heb meestal zoiets van over x aantal jaar weet ik niet wat ik ga doen, want het leven is niet vooraf te bepalen.
En meestal geef ik aan van ik wil eventueel mischien een studie gaan doen, of groeien in de functie die ik heb. Maar verder weet ik me er meestal met wat slap gelul eruit te krijgen.

En de vraag wat maakt jou geschikt voor deze functie, daar heb ik een trucje bij bedacht, meestal geven ze eerst een introductie over de soort werkzaamheden ed. En aan de hand daarvan ga ik antwoorden verzinnen'.

Bijvoorbeeld ze geven aan dat het een nogal technische functie is met veel telefonie en niet in de ICT dus met computers, dan zeg ik ben sinds de basischool goed geweest in informatica/techniek enz. EN door de IT achtergrond is het makkelijker technische dingen snel op te pakken, waardoor ik dus sneller zelfstandig aan de slag kan.

Waarbij ik probeer zoveel mogelijk negatieve kenmerken te ontkrachten.
Goeie tips ^O^
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_85659859
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:08 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Meestal geef ik op dit soort vragen een soort van sociaal wenselijk antwoord. Niemand die namelijk precies weet waar hij over 3 of 4 jaar staat. Daarnaast vind ik het gewoon veel prettiger om gaandeweg wel te zien waar ik uitkom.
Wil overigens niet zeggen dat ik niet kan begrijpen waarom ze het vragen, namelijk of jouw groeiplan enigszins realistisch is en of het past binnen de functie die geboden wordt.
pi_85660073
[vriendje bang maak modus]Over 4 jaar heb ik mijn studie afgerond, leuk 4-kamerappartement mét dakterras in Amsterdam waar we samenwonen, zijn we de bruiloft aan t plannen en droom ik weg als ik bedenk hoe ik de babykamer inricht[/vriendje bang maak modus]
weet toevallig dat hij af en toe mee spiekt

Maar nee, het enige wat ik tot nu toe wil is aan t werk als klantmanager, maatschappelijk werkster, tegen die tijd is het mij om het even of ik bij de sociale dienst werk of bij iets als voorzet, hoewel ik door stages misschien een beeld heb. Al dat ik weet is dat ik mijn eigen klantdossiers wil beheren, zodat ik méér ben dan een baliemuts met een goed hart en een stel hersens die helaas niet meer kan doen dan doorverwijzen omdat ze niet gekwalificeerd is voor het daadwerkelijk helpen van mensen.
Zo... dat was een mond vol..

Overigens heb ik in mijn 8 jaar werken bij de gemeente een hele rits ervaring en met de leeftijd en ervaring ook sneller dingen onder de knie. Afdelingsmanager vroeg mij hoe lang ik dacht deze baan leuk te vinden, heb mijn schouders opgehaald, zien we dan wel weer.
Ik wilde wel sociaal wenselijk antwoorden. Maar hoe doe je dat in hemelsnaam tegen elk gevoel van jezelf in?
pi_85660192
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:15 schreef Cassandra87 het volgende:
[vriendje bang maak modus]Over 4 jaar heb ik mijn studie afgerond, leuk 4-kamerappartement mét dakterras in Amsterdam waar we samenwonen, zijn we de bruiloft aan t plannen en droom ik weg als ik bedenk hoe ik de babykamer inricht[/vriendje bang maak modus]
weet toevallig dat hij af en toe mee spiekt

Maar nee, het enige wat ik tot nu toe wil is aan t werk als klantmanager, maatschappelijk werkster, tegen die tijd is het mij om het even of ik bij de sociale dienst werk of bij iets als voorzet, hoewel ik door stages misschien een beeld heb. Al dat ik weet is dat ik mijn eigen klantdossiers wil beheren, zodat ik méér ben dan een baliemuts met een goed hart en een stel hersens die helaas niet meer kan doen dan doorverwijzen omdat ze niet gekwalificeerd is voor het daadwerkelijk helpen van mensen.
Zo... dat was een mond vol..
En wat als vriendlief al over 1 jaar al kinderen wil :6 ;)

Succes :)
14 SHADES OF GREY
pi_85663056
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:18 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

En wat als vriendlief al over 1 jaar al kinderen wil :6 ;)

Succes :)
Ik mag blij zijn als hij uberhaupt kinderen wilt :') ;)
pi_85663086
quote:

;( Sterkte.
Vraag je ook waarom je afgewezen wordt?
twijfelgeval?
pi_85663221
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:17 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ik mag blij zijn als hij uberhaupt kinderen wilt :') ;)
Anders zoek je gewoon een donor of een ander die wel wilt :P For the record ik niet
14 SHADES OF GREY
pi_85665159
Ik moet geen ander :+ Detroit of niets.
Komt wel goed :Y
pi_85665885
Wordt straks nog een heel gedoe als Cassandra wel kinderen wilt en Detroit niet. :P
Nja, eerst indruk van m'n nieuwe school was wel oké, belangrijker zelf vond dat ik een meisje tegenkwam, er iets van een halfuur mee praatte en ik ook echt 't gevoel had dat 't klikte. :@
maarja, morgen eerste echte dag op nieuwe school..
In life, it's not who you know that's important, it's how your wife found out.
Silence is golden, ducktape is silver.
pi_85665924
Dat denk ik op de een of andere manier ook wel. ;)

--
Overigens: ik ben je PM niet vergeten, maar gewoon nogal druk. Ik zal proberen deze week te antwoorden.
twijfelgeval?
pi_85666366
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 22:12 schreef Spoortie het volgende:
Wordt straks nog een heel gedoe als Cassandra wel kinderen wilt en Detroit niet. :P
;)
Het is meer dat kinderen helemaal onderaan t prioriteitenlijstje staan. Ik wil eerst studeren, en werken met mijn papiertje, dus daar gaat ook een tijd over heen. En Detroit vind t allemaal wel best hoor :Y
Overigens, weet je hoe cliché? Heeeeeeel soms kom je iemand tegen met wie het zo goed zit, dat je relatie toch wel compleet is *; Ik ben voor het eerst echt gelukkig en dat al bijna een jaar lang, elke dag weer. En de rest komt wel. Alles op zijn tijd.

quote:
Nja, eerst indruk van m'n nieuwe school was wel oké, belangrijker zelf vond dat ik een meisje tegenkwam, er iets van een halfuur mee praatte en ik ook echt 't gevoel had dat 't klikte. :@
Contact met meisje was belangrijker :')
Nee maar goed dat je t leuk hebt gehad! Hopelijk komt er iets uit die klik, maar als niet, dan ook geen ramp toch? Hopelijk gaat je opleiding je bevallen!

quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 22:13 schreef Ferrobarr het volgende:
Dat denk ik op de een of andere manier ook wel. ;)

--
Overigens: ik ben je PM niet vergeten, maar gewoon nogal druk. Ik zal proberen deze week te antwoorden.
Take your time!
pi_85666772
quote:
Mooi zo. Nu nog goed je weg vinden kwa school en leren daar, en kijken hoe het met dat meisje verder gaat.
En dan gewoon een plezierig examenjaar hebben :)
pi_85666989
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 22:21 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

;)
Het is meer dat kinderen helemaal onderaan t prioriteitenlijstje staan. Ik wil eerst studeren, en werken met mijn papiertje, dus daar gaat ook een tijd over heen. En Detroit vind t allemaal wel best hoor :Y
Overigens, weet je hoe cliché? Heeeeeeel soms kom je iemand tegen met wie het zo goed zit, dat je relatie toch wel compleet is *; Ik ben voor het eerst echt gelukkig en dat al bijna een jaar lang, elke dag weer. En de rest komt wel. Alles op zijn tijd.
[..]

Contact met meisje was belangrijker :')
Nee maar goed dat je t leuk hebt gehad! Hopelijk komt er iets uit die klik, maar als niet, dan ook geen ramp toch? Hopelijk gaat je opleiding je bevallen!

[..]

Take your time!
Ja eh, ik heb daar 10 minuten gezeten, 't was echt even hoi tegen nieuwe mentor zeggen en meer ook echt niet, dus vond dat andere toch wat belangrijker :p
En nja, opleiding, ik ga van 4Gymnasium naar 4HAVO nu. En nee, als er niks uit die klik komt is 't geen wereldramp ofzo, ik ken haar ook pas nu twee dagen, dus eerst maar eens beter leren kennen he? :)
pi_85667434
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 22:28 schreef francis998 het volgende:

[..]

Mooi zo. Nu nog goed je weg vinden kwa school en leren daar, en kijken hoe het met dat meisje verder gaat.
En dan gewoon een plezierig examenjaar hebben :)
Ach, dat zal wel goedkomen dat school gedeelte :)
  woensdag 25 augustus 2010 @ 16:57:44 #273
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_85695014
* Dagoduck Kan er niet mee omgaan :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_85695447
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 16:57 schreef Dagoduck het volgende:
* Dagoduck Kan er niet mee omgaan :')
mag ik weten waar je niet mee om kan gaan???
pi_85698190
Ik ga misschien ook mijn plannen switchen hoor.
Ik ben echt met 4 of 5 dingen tegelijk bezig, mijn huis, studie, thuis loopt ook niet alles vlekkeloos. Ik werd aan t einde van de dag weer beroerd dus ik vermoed dat mijn hooivorkje op knappen staat. In november wordt mijn huis opgeleverd, ik wil de 1e week van december kijken of ik mij op de voorbereiding kan storten, als ik mij goed voel start ik in februari, maar als ik nog steeds geen energie heb ga ik mijn opleiding in september starten.
Ik ben namelijk bang dat ik de lat té hoog stel voor mijzelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')