Aaah, leermomentje. Zo had ik 'em nog niet bekeken en vond het altijd ronduit asociaal als iemand niet zijn boodschappen afbalkte...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:21 schreef fs180 het volgende:
Daar zijn nogal de meningen over verdeeld; de een vindt dat je het balkje achter je spullen moet leggen als er iemand achter je komt, en ik vind dat je niet de ander de last moet geven een balkje voor jou te pakken, hij/zij kan toch niets aan doen dat jij achter ze komt staan, dus pak je zelf een balkje, leg je achter zijn boodschappen en dump je alles op de band
Precies!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:27 schreef Chocolate-chick het volgende:
ja is het ook want dan weet de caissière vaak niet waar de boodschappen van de klant waar ze mee bezig is ophoudt en komt het door elkaar en gaan die klanten zeuren terwijl het hun fout is omdat ze het niet afbalken
Nee hoor, het is precies zoals ik beschrijf.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:18 schreef fs180 het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor incompetente reactie, jij denkt dat het anders zit? Nou zo zit het niet, jammer dan.
Gaat heen en sla een boek open ofzo![]()
![]()
Haha, nee, ik denk dat altijd alleen maar. Ik wil het de cassière namelijk niet aan doen. Ik pleur heel pontificaal en met een ferme klap het balkje alsnog neer, terwijl ik vraag "was u klaar met het op de band leggen van uw spullen?" ook als dat overduidelijk het geval was.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:28 schreef fs180 het volgende:
Bleef je dan ook gewoon nors je spullen erachter gooien? Heb dat regelmatig gezien, vooral bij vrouwen van middelbare leeftijd, die blijkbaar van mening zijn dat ik zowel voor als achter mijn spullen baljes neerzet. En ze weigeren hun eigen spullen af te bakkeren, dan wacht ik altijd tot de kassamiep bij haar spullen aankomt en roep ik snel (op een iets luidere toon natuurlijk) iets van 'he, dat heb ik helemaal niet gekocht' waarna de vrouw natuurlijk roept dat het van haar ik, en ik haar wijs op het ontbreken van de balkjes en welke gevolgen deze sociale rebelsheid heeft!
Of er een wet is die je dit verplicht weet ik niet maar wat ik wel weet is dat je zonder ID geen drank mee krijgt als je eruit ziet als een kleuter. Dus waar ben je dan met je wet? Midden in nuchterland. Niks mis mee behalve als je drank wilt.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:47 schreef fs180 het volgende:
Hoef ik helemaal niet, er is geen wet die mij dat verplicht, ook niet als ik 16 ben.
Nu jij weer met je grootspraak
quote:Sinds 1 november 2000 is de nieuwe Drank- en Horecawet van kracht. Daarin zijn nogal wat bepalingen
veranderd en aangescherpt.
De belangrijkste wijzigingen zijn:
•
Wie alcohol verkoopt is verplicht jongeren te vragen aan te tonen dat zij 16 jaar (voor zwak-
alcoholhoudende drank) of 18 jaar (voor sterke drank) zijn. Aan wie dat niet kan of wil mag niets
worden verkocht. Jongeren kunnen laten zien hoe oud ze zijn met een paspoort, een rijbewijs,
een OV-studentenkaart of een bromfietscertificaat.
Dit geldt overal waar drank wordt verkocht zoals in supermarkten, in cafetaria's en snackbars, bij
de slijter, in het café, in de kantine van de sportclub, in club- en buurthuizen, op popfestivals en in
de discotheek.
Nu geef je teminste toe geen verstand van zaken te hebben, prima.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:53 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Of er een wet is die je dit verplicht weet ik niet maar wat ik wel weet is dat je zonder ID geen drank mee krijgt als je eruit ziet als een kleuter. Dus waar ben je dan met je wet? Midden in nuchterland. Niks mis mee behalve als je drank wilt.
En nou jij weer! Zonder grootspraak, evenwel, want dat was alweer zo'n woord dat je niet had moeten gebruiken.
Ik werk achter de bar, maar de Drank/Horecawet staat hier boven al ergens. Jij bent inderdaad niet verplicht je ID te tonen als je dit niet wilt, maar als ik twijfel of jij wel oud genoeg bent om de bestelde/gepakte alcohol te mogen kopen dan vraag ik vriendelijk of ik jouw ID mag zien. Wil je dat niet of kan je dat niet omdat je hem niet bij je hebt (wat overigens de meest gebruikte smoes is voor mensen die niet oud genoeg zijn) dan heb ik als barman het recht om die drank niet aan jou te verkopen. Daar kan je dan heel moeilijk over doen, maar zo is het geregeld. Dus als je alcohol wilt en je bent net 16 of 18 of je ziet er wat jonger oud (heb ooit iemand van 25 om ID gevraagd, tja, hij zag er nu eenmaal niet uit als 18) dan zorg je gewoon dat je je ID kunt laten zien zodat je kunt aantonen dat je wél de betreffende drank mag kopen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:28 schreef fs180 het volgende:
[..]
Nu geef je teminste toe geen verstand van zaken te hebben, prima.
Dan begrijp ik de OP beter.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:33 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
wat heeft dat er nou mee te maken?
Beter nog, ik heb het nu al bij twee verschillende banken gehad, en mijn moeder ook al!(al had ik het in het tweede geval geen pas, oude rekening). Ik merk hiermee wel een verschuiving in de maatschappelijk norm, dat het normal wordt om allerlei belangrijke papieren mee te moeten nemen als je iets 'simpels' gaat doen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 17:28 schreef Roa het volgende:
Die campagne is meer bedoeld om jongeren te ontmoediggen die te jong zijn, met het idee: 'Shit, nu moet ik al meteen mn ID laten zien' blabla.
Als je geen zin hebt je ID te laten zien en doet dat niet en er wordt niet om gevraagd, is er niets aan de hand. Ze gaan echt niet: ja, je bent oud genoeg, maar je bent onder de 21 en we moesten erom vragen dus nu mag je het toch niet meenemen want dat is winkelbeleid.
Het valt gewoon in de lijn om alcoholgebruik onder jongeren te ontmoediggen.
Overigens, dat vragen aan medeklanten moet ook. Als iemand anders het namelijk koopt (ook al is die oud genoeg) voor een minderjarig iemand dan ben je alsnog aansprakelijk.
Maar dat bank verhaal van je vind ik wel heel vreemd om eerlijk te zijn. Zo kreeg ik ooit van een bankmedewerker een preek omdat mn pasje kapot was en ik het beschermhoesje niet had gebruikt! WTF, ga toch weg joh, ik wil mn pas in mn portomonnee kunnen doenDaarbij moest ik toen op m'n pasje wat in 2 stukken was nog een handtekening zetten (had ik nooit gedaan toen) omdat hij anders niet geldig was
Iets meer terug ontoppic, collega van mij:
Jongen: Yo! Mag ik een baco?!
Collega: Uhm, mag ik jouw ID even zien?
Jongen: Ja, natuurlijk! *laat ID zien
College: Ja, knoop, je bent gewoon 17
Jongen: Weet ik, doe maar een biertje
Die kreeg het biertje van mn collega, want we konden er beide toch wel hard om lachen
Ja, en daarom vragen ze het nu bij iedereenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:00 schreef Hoogheid het volgende:
'Ben je nog geen 20, laat je ID zien!'.. dan zeg je toch gewoon als je aan de kassa staat; 'Hoi ik ben 21'![]()
Jij hebt liever 1,95 in je handen dan een muntje van 2 euro?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:31 schreef JohnDDD het volgende:
Persoonlijk vind ik het dus echt not done dat cassières in Nederland anno 2010 nog steeds vragen of je er misschien 5 cent bij hebt. Als ik er 5 cent bij wil geven, doe ik dat wel. Als cassière dien je gewoon 1.95 terug te geven in plaats van om 5 cent te vragen.
No fucking way?!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:06 schreef Roa het volgende:
Bacardi is sterke drank en daar moet je 18 voor zijn. Ook voor mixdrankjes met sterke drank dien je 18 te zijn.
Ik niet, maar msischien iemand anders wel die daar zijn redenen voor heeft.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:06 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Jij hebt liever 1,95 in je handen dan een muntje van 2 euro?
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:31 schreef JohnDDD het volgende:
Persoonlijk vind ik het dus echt not done dat cassières in Nederland anno 2010 nog steeds vragen of je er misschien 5 cent bij hebt. Als ik er 5 cent bij wil geven, doe ik dat wel. Als cassière dien je gewoon 1.95 terug te geven in plaats van om 5 cent te vragen.
Laat eens een foto van jezelf zien andersquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:03 schreef Chocolate-chick het volgende:
Ik werk als caissière bij de Albert Heijn, heel vaak zitten sommige klanten me aan te kijken alsof ik dom ben,als ze vragen of ze er 5 cent bij moeten doen en ik zeg Oke Goed kijken ze zo verbaasd alsof ze het knap vinden dat ik dan weet hoeveel geld ik ze terug moet geven.
Als iemand 8 euro 5 moet betalen en hij geeft een tientje weet ik heus wel dat ie 1,95 terug moet krijgen en dat het makkelijk is als hij er 5 cent bij geeft zodat ik hem 2 euro terug moet geven of 3 euro 5 is helemaal makkelijk dan kun je een briefje van 5 terug geven.![]()
Of ben ik nou zo'n simpele ziel ?![]()
En ik heb ook heel vaak klanten die hun boodschappenmandje op de band zetten en verwachten dat jij het er allemaal uit gaat halen, ik ben toch zeker je bediende niet?![]()
Ja klant is koning ja maar ze hoeven zich niet zo belachelijk te gedragen.
kom op zeg!![]()
en nog maar niet te spreken over die jongens die denken dat ze leuk zijn door te vragen Hoe heet de ander. of als je vraagt wilt u de bon erbij ze zeggen alleen als je telefoonnummer erop staat.
Pardon? ik ben toch zeker geen goedkope hoer ofzo?
Wees de mensen dankbaar hiervoor: Werkverschaffingquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:47 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Waar ik niet tegen kon was mensen die rotzooi maakten. Had ik net vlijtig alle kinderonderbroekjes netjes op maat in de vakjes gelegd kwam er weer zo'n stereotype huismoeder met 2 kids en kinderwagen de stapel van maat 144 doorgraven op zoek naar maat 84. I
maar ze zijn vaak wel lekker. ik zou het er wel op kunnen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:29 schreef Kreator het volgende:
De meeste kassameisjes zijn eigenlijk ook wel heel erg dom...anders word je tenslotte ook geen kassameisje.
bedelaars zijn hier niet gewenst!quote:
Verkoop je lichaam. Gaat een stuk sneller dan kassameisje zijn. En ja, het is een wonder dat je kunt rekenen want de meeste kassameisjes vinden het echt wel mentaal uitdagend om barcodes te zoeken en die te scannen.quote:
Wie niet? En toch is maar een klein percentage van een beroepsbevolking een kassameisje.. Hmmm!quote:
Dat zal ze leren!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:43 schreef Sander het volgende:
Ik heb in de goede oude tijd wel bij de AH gewerkt. En ook klanten die dat flikte met dat mandje. Wat werkt is gewoon zeggen "Dat mandje is 80,- euro. Die wilt u er ook bij? Nee? Dan kunt u hem hier onder kwijt.".
ik doe het als bijbaan omdat ik mn school nog moet afmakenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:39 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Wie niet? En toch is maar een klein percentage van een beroepsbevolking een kassameisje.. Hmmm!
hedde die nou nog nie afgemakt!?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:49 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
ik doe het als bijbaan omdat ik mn school nog moet afmaken
het is maar een kassameiske, geen prostitueequote:
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:29 schreef Kreator het volgende:
De meeste kassameisjes zijn eigenlijk ook wel heel erg dom...anders word je tenslotte ook geen kassameisje.
Er zijn meer soorten bijbanen dan kassameisje zijn, betalen ook gelijk een stukje beter!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:49 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
ik doe het als bijbaan omdat ik mn school nog moet afmaken
klant diequote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:04 schreef SSJKliko het volgende:
[..]ik doe Uni dus ik ben niet bepaald dom, maar ik werk nou eenmaal bij een drogisterij om geld te verdienen zodat ik niet zoveel van de staat hoef te teren
en ik verdien nog best goed ook.
Wel ironisch, ik heb nog nooit gehad dat een klant deed alsof ik dom was of zo.![]()
...het feit dat je denkt dat je niet dom bent omdát je 'Uni' doet, zegt alweer genoeg, kassameisje.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:04 schreef SSJKliko het volgende:
ik doe Uni dus ik ben niet bepaald dom,
Ergens ver buiten Nederland.....quote:
Tuurlijkquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:03 schreef Kreator het volgende:
[..]
...het feit dat je denkt dat je niet dom bent omdát je 'Uni' doet, zegt alweer genoeg, kassameisje.
Een bijbaan anders dan kassameisje die je 10 euro per uur geeft en 100 euro extra per maand? Highly doubt itquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:33 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Er zijn meer soorten bijbanen dan kassameisje zijn, betalen ook gelijk een stukje beter!
Fout.quote:
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:17 schreef Kefmania het volgende:
Als ik afreken bij de kapper vragen ze ook altijd of ik een bonnetje wil. En dan antwoord ik heel grappig: IK KAN HET TOCH NIET RUILEN
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAAH
Pardon, niet helemaal wakkerquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:53 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Nog nooit gehad dat (iets gebeurde).
1+0.5 +0.4 +0.05 = ..... Jij krijgt altijd te weinig terug als je niet verrast wordt door haar?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:19 schreef Catbert het volgende:
Tja. De gemiddelde kasssamuts zit raar te kijken als ik 8.05 af moet rekenen en ze 10 euro 10 geef. Dus als de kassamiep in kwestie me dan gewoon meteen 2.05 teruggeeft (dus 2 euro + 5 cent) in plaats van 1 euro + 50 cent + 2x20 cent + 5 cent, ben ik inderdaad blij verrast.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:19 schreef Catbert het volgende:
Tja. De gemiddelde kasssamuts zit raar te kijken als ik 8.05 af moet rekenen en ze 10 euro 10 geef. Dus als de kassamiep in kwestie me dan gewoon meteen 2.05 teruggeeft (dus 2 euro + 5 cent) in plaats van 1 euro + 50 cent + 2x20 cent + 5 cent, ben ik inderdaad blij verrast.
Als ik 8.05 met een tientje betaal krijg ik 1.95 terug, als ik met 10.10 betaal krijg ik 2.05 terug. Jij bent zeker professioneel kassamiep?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:24 schreef Cue_ het volgende:
1+0.5 +0.4 +0.05 = ..... Jij krijgt altijd te weinig terug als je niet verrast wordt door haar?
En net zeg je nog dat je verrast bent als je 2.05 terug krijgt als je 10.10 betaalt, en nu doe je weer alsof dat de gewoonte is?? Make up your mind man, logisch dat je kassameisjes in verwarring brengt, je goochelt met bedragen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:33 schreef Catbert het volgende:
[..]
Als ik 8.05 met een tientje betaal krijg ik 1.95 terug, als ik met 10.10 betaal krijg ik 2.05 terug. Jij bent zeker professioneel kassamiep?
Waarom geef je niet gewoon 10 euro en 5 cent?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:19 schreef Catbert het volgende:
Dit vind ik een hele sterke en juiste conclusie!quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:53 schreef Chocolate-chick het volgende:
misschien heb je geen 5 cent maar wel 10 cent in je portomonnee
Oh.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:53 schreef Chocolate-chick het volgende:
misschien heb je geen 5 cent maar wel 10 cent in je portomonnee
Ja, da's gewoon kansloos, Vvnd ik danquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:50 schreef Chocolate-chick het volgende:
er zijn ook mensen op het vwo trots dat ze onvoldoendes halen, geloof me ik ken ze.
Hoofdrekenen is toch gewoon basisschoolniveau.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:26 schreef SSJKliko het volgende:
Trouwens ik heb ook bij Burgers' Zoo gewerkt, en daar kon je niet eens zien welk bedrag je terug moest geven en er was ook geen scan apparaat dus je moest echt serieus alles uit je hoofd doen daar, nooit een probleem mee gehad :p viel wel op dat de meesten daar wel van het vwo afkwamen..
Je zou je verbazen als je wist hoe slecht mensen erin waren.. Mijn baas moest vandaag nog uitrekenen wat 6.50 + 5.50 was.. met een rekenmachine.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:00 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Hoofdrekenen is toch gewoon basisschoolniveau.
Hoofdrekenen gaat bij mij ook niet veel verder dan dat. Een van de weinige gebieden die mij echt totaal niet liggen, van kinds af aan al moeite mee gehad.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:23 schreef SSJKliko het volgende:
[..]
Je zou je verbazen als je wist hoe slecht mensen erin waren.. Mijn baas moest vandaag nog uitrekenen wat 6.50 + 5.50 was.. met een rekenmachine.
Heb je het tegen mij? Zo ja: lees eens goedquote:Op zondag 29 augustus 2010 14:22 schreef Chocolate-chick het volgende:
als je zelf 21 bent ga je als je een normaal mens bent niet met iemand van 15- ?
En weer een breinloze slaaf van de aannames die denkt dat haar wil wet isquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:28 schreef nattermann het volgende:
Zo was ik laatst bij de plaatselijke AH. Was er samen met mijn vriendin. Kocht ik een kratje bier en nog wat boodschappen, wil ik afrekenen, vraagt de caissiere mijn ID. Prima, ik mijn ID laten zien (ben 21, geen probleem dus), wilt ze ook de ID van mijn vriendin zien.
Ik vraag waarom, zegt ze zo van: ja jullie kopen het toch samen? Ik zeg pardon?Ik betaal toch, dus ik ben toch de koper? Zegt ze: ja maakt niks uit, jullie komen samen boodschappen doen dus kopen het samen. Overigens was dat geen probleem, vriendin is 20, had alleen haar ID niet bij zich.
Ik maak de vergelijking: als ik als jonge vader met mijn baby in de buggy een krat bier kom kopen, krijg ik hem dan ook niet mee omdat mijn baby nog geen 16+ is? Reageert ze: jawel, want het is niet aannemelijk dat je als vader het bier aan de baby gaat geven.![]()
Toen heb ik per direct alles op de band laten staan en ben naar een andere supermarkt gegaan. Werkelijk, wat denkt ze welKlant is koning heb ik wel eens horen zeggen...
Aah op die manier. Preciesquote:Op zondag 29 augustus 2010 14:24 schreef Chocolate-chick het volgende:
ik bedoelde het voor de caissiere in kwestie, die gaat aan de vriendin van iemand van 21 vragen om een id..terwijl je zou kunnen denken iemand van 21 gaat echt niet met iemand van 15-.
Waarom niet? Het kan toch een familielid van die persoon zijn.quote:Op zondag 29 augustus 2010 14:24 schreef Chocolate-chick het volgende:
ik bedoelde het voor de caissiere in kwestie, die gaat aan de vriendin van iemand van 21 vragen om een id..terwijl je zou kunnen denken iemand van 21 gaat echt niet met iemand van 15-.
Of een vader die zijn 15-jarige zoon/dochter meeneemt. Ik vraag me dan af waar precies die grens ligt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:28 schreef nattermann het volgende:
Ik maak de vergelijking: als ik als jonge vader met mijn baby in de buggy een krat bier kom kopen, krijg ik hem dan ook niet mee omdat mijn baby nog geen 16+ is? Reageert ze: jawel, want het is niet aannemelijk dat je als vader het bier aan de baby gaat geven.![]()
Dat is toch heel krom.quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:23 schreef Chocolate-chick het volgende:
ja dat kan ook, alleen dan zou die van 21 beter moeten weten en dat familielid naar een andere kassa sturen om bv chips ofzo te halen
Welke grens?quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:25 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Of een vader die zijn 15-jarige zoon/dochter meeneemt. Ik vraag me dan af waar precies die grens ligt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |