Was dat om dat de rest enorm goed was of dat jij zelf er toch niet zo veel kaas van had gegetenquote:Op maandag 2 augustus 2010 22:40 schreef MaGNeT het volgende:
Met een beleggingsspel op het werk zo'n beetje laatste geworden.
In het land der blinden was ik één van de blinden...quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Was dat om dat de rest enorm goed was of dat jij zelf er toch niet zo veel kaas van had gegeten?
Ik denk dat in je geval je kunt zeggen dat het 'goede' af te lezen valt aan het eind van de rit of je portfolio in het groen staat. En niet van de strategie die je gebruikt. Als je risicoavers bent en veel twijfelt maar er wel consistent rendement mee weet te halen doe je het qua begrip belegger toch gewoon goed. Lijkt mij?quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik ben in ieder geval te omschrijven als zeer risico avers. Maar ik weet niet of ik daarmee een goede of slechte belegger ben. Ik denk niet dat ik een goede belegger ben omdat ik veel te veel twijfel en dan altijd voor de veilige optie kies. In termen van rendement zal ik niet hoog scoren, in termen van risico scoor ik ook laag.
Het is meer van, al ik al die aandelen, opties en strategieen bekijk, dat ik weer veilig terug kruip naar de spaarrekening. Het enige wat ik een tijdje heb gedaan is zo'n indextracker op de S&P500. Opzich beviel dat goed, maar nu staat alles dus weer op een spaarrekening. En dan is het niet moeilijk om wat rendement te halen he, maar ik loop misschien ook wel aardig wat rendement mis.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Als je risicoavers bent en veel twijfelt maar er wel consistent rendement mee weet te halen doe je het qua begrip belegger toch gewoon goed. Lijkt mij?
Het gaat natuurlijk ook gewoon om je eigen gevoel van binnen. Wat zegt dat stemmetje binnen. Als je zelf eerlijk bent weet iedereen dondersgoed of je er iets van kan. Of je het idee hebt dat je grip hebt op beleggen en dat je grip hebt op beslissingen nemen om meer risico en dus meer rendement te nemen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:26 schreef Sokz het volgende:
Kan men pas over langere tijd beoordelen en dat is op mij nog niet van toepassing.
En inderdaad, het is relatief. Ik heb een ogenschijnlijk simpele strategie dat zijn vruchten af werpt (moet ik nog zien in de rustigere jaren) terwijl anderen 'moeilijk' doen met TA fibonacci en weet ik veel wat voor een algebra. Wat is dan beter?
En telt leeftijd mee? Als ik mijn leeftijd / hobby (want dat is beleggen) in combinatie vertel nemen weinig mensen me nog serieus. Buffet heeft in 2010 50% winst. Een jongen van 17 heeft in 2010 50% winst. Wie is beter? Velen zullen denken dat die jongen geluk heeft gehad en Buffet gebruik maakt van zijn wisdom.
Nouja, ben slapen, morgen vroeg op om te werken. Kan helaas niet van mn rendementen leven.
Sokz, je was een woordje vergetenquote:Op maandag 2 augustus 2010 23:26 schreef Sokz het volgende:
Nouja, ben slapen, morgen vroeg op om te werken. Kan helaas nog niet van mn rendementen leven.
haha laten we het hopen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:05 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Sokz, je was een woordje vergeten
Waarom zou je al die ratio's uitrekenen als je ze met 1 vinger op de knop ook kunt krijgen? En zelfs het verhaal achter een bepaald aandeel begrijpen wil nog niet zeggen dat het stuivertje op de juiste plek is gevallen. Ik probeer waar mogelijk te relateren naar de beleggers die op dat moment het aandeel in handen hebben en de eventuele beleggers die het aandeel nog in handen willen nemen. Zonder hen, goed bedrijf of niet, valt alles in duigen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:51 schreef Sokz het volgende:
En dat gevoel van binnen kan men trouwens ook nog wel eens overschatten. Ken een persoon X die alle cijfers en ratio's van een bedrijf uitrekende maar het verhaal erachter totaal niet begreep. Hij vond zichzelf goed, hij vond bedrijven met K/w's van 3 en boekwaardes met een MoS van 100%. Ik vond hem niet geweldig
Oh, dacht dat het andersom moest.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 06:11 schreef Verburg_K het volgende:
koop als iedereen erop spuugt, ofwel koop als ze laag staan en verkoop als ze duur zijn
nee, die vergissing maken meer mensen en het is zo simpelquote:
Hoe weet je nou aan de hand van de koers of het goedkoop is?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:08 schreef Verburg_K het volgende:
neem nu BAM die zijn nu goedkoop, volgend jaar misschien ook nog wel, maar zo goedkoop als nu?
http://www.telegraaf.nl/d(...)5_345_240_linear.png
Alles onder de EUR 5 is een koopje, toch?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hoe weet je nou aan de hand van de koers of het goedkoop is?
De prijs van een aandeel is inclusief de verwachte winst in de toekomst (zeg maar, +5000 jaar). Ik denk dat professionele investeerders veel meer mogelijkheden hebben om de toekomstige winst in te schatten dan ons normale aardlingen die denkt dat het WK hier komt (dat doen zij ook, maar dan met rationele kansberekeningen en enorm veel informatie input).quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:08 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
nee, die vergissing maken meer mensen en het is zo simpel
neem nu BAM die zijn nu goedkoop, volgend jaar misschien ook nog wel, maar zo goedkoop als nu?
http://www.telegraaf.nl/d(...)5_345_240_linear.png
En dat met de WK in Nederland op komsten een VVD kabinet, dat tot woningbouw en wegenaanleg bereid is.
De banken en verzekeraars barsten van de kostbare grondposities van de verlieslijdende boeren.
Ok, de winst was gehalveerd, maar ze maken geen verlies hoor en het komt goed met BAM.
Een positieve mededeling van de CFO en er is 50% bij
grapjurk, een bestuurder / CEO kan zelf niet inschatten wat hij volgend jaar gaat verdienen, laat staan een paar wijsneuzen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:34 schreef Zith het volgende:
[..]
De prijs van een aandeel is inclusief de verwachte winst in de toekomst (zeg maar, +5000 jaar). Ik denk dat professionele investeerders veel meer mogelijkheden hebben om de toekomstige winst in te schatten dan ons normale aardlingen die denkt dat het WK hier komt (dat doen zij ook, maar dan met rationele kansberekeningen en enorm veel informatie input).
Onzin. Ik zeg toch kansberekeningen? Als er 50% kans is dat je 1000 eur krijgt of 0 eur, en daarna weer 1000 of 0 euro, dan zal de verwachte waarde 1000 eur zijn. Als echter bij de eerste trekking je 1000 eur krijgt wordt de verwachte waarde 1500 eur.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:42 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
grapjurk, een bestuurder / CEO kan zelf niet inschatten wat hij volgend jaar gaat verdienen, laat staan een paar wijsneuzen.
Twee goeie orders en de outlook is totaal anders
Als wat jij zegt waar is, dan zouden koerschommelingen niet bestaan.
Maar dan zou kopen of verkopen ook geen zin hebben
Met 5000 jaar bedoelde ik de verwachte cashflow tot het einde der tijden. Een euro zal over 5000 jaar niet veel waard zijn, daarom heeft dat ook bijna geen effectquote:Overigens is de waarde van een onderneming 5 tot max 20 keer de verwachtte jaarwinst, geen 5000 jaar hoor, dan zou ik geen winkel willen kopen, want dat is wel erg veel goodwill
Ik raad je een boek over corporate finance aan.quote:De koers van DSM zou dan op 36,75 / 10,27 maal 5000, dat is dan ongeveer 20.000 euro![]()
http://www.telegraaf.nl/d(...)tab=7&streaming=true
Klopt, en dat komt vooral door de hobbie aandeelkopers.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:49 schreef Verburg_K het volgende:
markten overdrijven altijd zowel up als down
Bij twee goede orders kan de outlook totaal veranderen en bij een lage koers zal dat een zeer positief effect hebben.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:05 schreef Zith het volgende:
..Nee.
[..]
Onzin. Ik zeg toch kansberekeningen? Als er 50% kans is dat je 1000 eur krijgt of 0 eur, en daarna weer 1000 of 0 euro, dan zal de verwachte waarde 1000 eur zijn. Als echter bij de eerste trekking je 1000 eur krijgt wordt de verwachte waarde 1500 eur.
terwijl mij altijd geleerd was dat je moet werken met WACC, CAPM of iets hiertussen, en vooral de discounted waarde van geld over tijd niet moet vergeten (terwijl jij blijkbaar denkt dat het x * 5000 is...)quote:Overigens is de waarde van een onderneming 5 tot max 20 keer de verwachtte jaarwinst, geen 5000 jaar hoor, dan zou ik geen winkel willen kopen, want dat is wel erg veel goodwill
Wat er met een aandeel op 1 dag gebeurt is voor een particulier echt een grote gok. Het zegt helemaal niks. Daarbij komt nog eens dat als BAM zo ondergewaardeerd is het aandeel echt al wel flink weer gestegen zou zijn. De vraag is wie die stijging moet gaan veroorzaken in de komende maanden?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:29 schreef Verburg_K het volgende:
je ziet dus op een dag als vandaag dat een AEX met 1% daalt en dat een ondergewaardeerd aandeel als BAM alweer met 1% stijgt
Dus geen nieuws is in dit geval goed nieuws, zou het aandeel hoog gewaardeerd zijn, dan doet zich hetzelfde effect voor in omgekeerde richting.
Hier zal vast wel een ingewikkelde afkorting voor zijn
Ik weet niet hoeveel je weet over de afgelopen crisis maar er zijn talloze redenen waarom ING flink is afgestraft. Daarbij moet je je afvragen, waarom zou het aandeel dezelfde waardes weer moeten bereiken als vroeger? Stond het toen al niet veel te hoog? We zaten immers in een enorme bubbel.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:47 schreef Lucas15 het volgende:
Is ING een goede investering? Laatste 3 jaren is het enorm gedaalt.
[ afbeelding ]
een van de kenmerken van een ondergewaardeerd aandeel is naast een dieptepunt in de koers het geringe enthousiasme en de negativiteit van beleggers erom heen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 18:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat er met een aandeel op 1 dag gebeurt is voor een particulier echt een grote gok. Het zegt helemaal niks. Daarbij komt nog eens dat als BAM zo ondergewaardeerd is het aandeel echt al wel flink weer gestegen zou zijn. De vraag is wie die stijging moet gaan veroorzaken in de komende maanden?
[..]
Dat ga ik je over een halfjaar vertellenquote:De vraag is wie die stijging moet gaan veroorzaken in de komende maanden?
Hoe valt zoiets te meten? Variabelen als enthousiasme en negativiteit van beleggers zijn zo'n beetje tegenpolen van elkaar. Waar enthousiasme hoog is, zal er weinig negativiteit zijn. Misschien kan SeLang een goede definitie geven van een ondergewaardeerd aandeel?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:21 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
een van de kenmerken van een ondergewaardeerd aandeel is naast een dieptepunt in de koers het geringe enthousiasme en negativiteit van de beleggers erom heen.
En toch zie ik nog steeds niet veel redenen waarom BAM komende maanden flink omhoog zou moeten gaan?quote:Voorwaarde is wel dat er niet puur veel verlies wordt geleden zodat een faillissement mogelijk is, een punt is dat de bouw enorm geleden heeft van de afgelopen winter en de momenteel zuinige overheid.
Toch is de order portefeuille van BAM goed gevuld tegen lagere marges dat wel.
Hoe meet je dan of iets laag of hoog geprijsd is? Gewoon koers/winst verhouding?quote:Een aandeel dat laag geprijsd is, zal sneller een 50% uptick krijgen dan een hooggewaardeerd aandeel
Ik kijk naar de basiskenmerken van een bedrijf en de koersquote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe meet je dan of iets laag of hoog geprijsd is? Gewoon koers/winst verhouding?
Precies. Afkorting is namelijk : g.e.l.u.l.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:29 schreef Verburg_K het volgende:
je ziet dus op een dag als vandaag dat een AEX met 1% daalt en dat een ondergewaardeerd aandeel als BAM alweer met 1% stijgt
Dus geen nieuws is in dit geval goed nieuws, zou het aandeel hoog gewaardeerd zijn, dan doet zich hetzelfde effect voor in omgekeerde richting.
Hier zal vast wel een ingewikkelde afkorting voor zijn
Maar koersvorming op basis van een hoge verwachtingswaarde levert wel vaak een overgewaardeerd aandeel opquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 07:55 schreef macondo het volgende:
[..]
Precies. Afkorting is namelijk : g.e.l.u.l.
Het is echt je reinste flauwekul dat je met dit soort koersbewegingen iets over onder- of overwaardering van aandelen kunt zeggen.
Je bedoelt misschien dat value aandelen beter presteren dan growth. Dat kan. Maar dat heeft weinig met intraday koersen te maken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 08:47 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Maar koersvorming op basis van een hoge verwachtingswaarde levert wel vaak een overgewaardeerd aandeel op
Zie, TOMTOM, Worldonline, KPNquest
Beleggen op basis van deze principes, voorkomt dat je investeringen doet op basis van sentiment.
Deze twee gaan namelijk absoluut niet samen
Nee ik bedoel dat handelen op basis van sentiment en onderbuikgevoelens verkeerd is, en dat er dus een enigerlei logische redenatie achter moet zitten waarom er zoveel geld in een fonds is gestort, dus je moet het later nog kunnen uitleggen, ook als het niet succesvol was, dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:06 schreef macondo het volgende:
[..]
Je bedoelt misschien dat value aandelen beter presteren dan growth. Dat kan. Maar dat heeft weinig met intraday koersen te maken.
Euh.. je stelt dat er een redenatie of een logica achter een beslissing moet zitten om een aandeel te kopen. Lijkt mij niet zo'n heel gewaagde stelling.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:27 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat handelen op basis van sentiment en onderbuikgevoelens verkeerd is, en dat er dus een enigerlei logische redenatie achter moet zitten waarom er zoveel geld in een fonds is gestort, dus je moet het later nog kunnen uitleggen, ook als het niet succesvol was, dat bedoel ik.
Het hoeft dus niet te kloppen, maar als het maar uit te leggen is.
En met mijn methodiek kan dat, overigens stijgt ook vandaag BAM weer sterker dan de AEX
En intraday handelen is niet voor mij, intramaand ook niet
Je zou moeten weten hoevelen handelen op basis van de waan van de dag.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:59 schreef macondo het volgende:
[..]
Euh.. je stelt dat er een redenatie of een logica achter een beslissing moet zitten om een aandeel te kopen. Lijkt mij niet zo'n heel gewaagde stelling.
Ik volg ING al een week met Plus500. Kijken hoe het eruit ziet over een maandquote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:02 schreef Sokz het volgende:
lucas: http://www.ing.com/group/showdoc.jsp?docid=376679_EN
Het "Back2Basics' programma van ING waarbij alle niet-kern activiteiten (damn, kom niet op het woord) worden afgestoten.
Was dat niet wat 95% van de "beleggers" altijd doen?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:20 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Je zou moeten weten hoevelen handelen op basis van de waan van de dag.
met 1 euro omhoog en twintig euro omlaag
Wel goed voor de bank overigens
Dat is dus een definitiekwestie. Is iemand pas een goede belegger als hij of zij kan rentenieren?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:16 schreef sitting_elfling het volgende:
Eigenlijk had er nog een antwoord bij gemoeten in de trend van of je er van kan rondkomen. 31% wat zich zelf toch wel goed vind, vind ik persoonlijk best hoog. Als je er van uit gaat dat slechts een klein percentage van de beleggers (gemiddeld genomen) ook echt kan rondkomen.
beleggen is een investering voor minimaal een jaarquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:44 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Was dat niet wat 95% van de "beleggers" altijd doen?
Beleggen an sich is een meerjarenplan. Maar verschuivingen in een portefeuille kunnen veel vaker plaatsvinden. En dadn blijft het beleggen hoor.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:05 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
beleggen is een investering voor minimaal een jaar
Nonsens. Als ik 1 miljoen kon beleggen kan ik er uiterst royaal van leven. Met 10k totaal niet.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:16 schreef sitting_elfling het volgende:
Eigenlijk had er nog een antwoord bij gemoeten in de trend van of je er van kan rondkomen. 31% wat zich zelf toch wel goed vind, vind ik persoonlijk best hoog. Als je er van uit gaat dat slechts een klein percentage van de beleggers (gemiddeld genomen) ook echt kan rondkomen.
Ook in kondratieff winter kan de beurs omhoogquote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:50 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
In een kondratieff winter ga ik niet beleggen. Gewoon wachten op de grote deflatie @systeembank..
Als iedereen in paniek is en het kopen afraad is het tijd te kopen... Dat duurt nog wel ff.
Geen goud...
En hoe schat je dan je risico's in bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:58 schreef Mendeljev het volgende:
Ik vind mijzelf een redelijke belegger. Redelijk in de zin dat ik een goede belegger ben op basis van mijn yield/risico afwegingen omdat ik die afwegingen bewust maak(verlies draaien bij zo'n afweging reken ik niet als iets negatiefs, het is namelijk niet voor niets een risico dat je neemt). Aan de andere kant ben ik een slechte belegger omdat ik de alternatieve opties niet goed genoeg uitzoek. Dat houdt dus in dat ik deal A bij een bepaalde yield/risk OK vind maar niet voldoende de alternatieven uitpluis (misschien is er namelijk wel een betere deal op een andere markt). Daarnaast beschik ik ook niet over de skills om risico's goed te definieren. Om die reden ligt mijn interesse ook meer in indextracking omdat daar veel kwantitatieve informatie over te vinden is. Op basis van deze incompetentie heb ik een compromis gesloten met mijzelf en handel ik volgens de Barbell-strategy en reserveer ik een groot gedeelte van mijn cash voor indextracking en een klein gedeelte voor stockpicks.
Hoe kun je nu altijd 50% liquide blijven als je bijkoopt wanneer je porto erg down is?quote:Op vrijdag 10 september 2010 21:54 schreef Verburg_K het volgende:
Een regel kan zijn, altijd 50% liquide blijven en bijkopen als je portefeuille erg down is dat is op -40 0% en altijd in grote fondsen blijven.
DSM, AKZO, PH, BAM. Ahold
En weer 50% verkopen als je op +40% zit
Met indextracking gebruik ik gewoon de S&P500 gegevens van R. Shiller en kijk ik naar de Shiller Earnings. Aangezien de markt nog nooit failliet is gegaan beschouw ik de kans op faillissement ook als 0% en op basis van prestaties uit het verleden reken ik een kans uit om scheef te zitten aan de hand van een verwacht rendement. (Er vanuit gaande dat de Shiller Earnings een maatstaf zijn voor de te verwachten rendementen maar daar is gewoon bewijs voor)quote:Op vrijdag 10 september 2010 21:55 schreef Drive-r het volgende:
[..]
En hoe schat je dan je risico's in bijvoorbeeld?
Dat is dus niet de bedoeling, het is dan wachten op herstelquote:Op vrijdag 10 september 2010 21:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe kun je nu altijd 50% liquide blijven als je bijkoopt wanneer je porto erg down is?
Maar als je die 50% nooit aanspreekt, wat is het nut dan van liquide blijven?quote:Op vrijdag 10 september 2010 22:42 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Dat is dus niet de bedoeling, het is dan wachten op herstel![]()
maar je kunt ook in twee stappen bijkopen, dus 25% bijkopen
Het probleem is om consequent te blijven
verzekering, goedkoper dan een put kopenquote:Op vrijdag 10 september 2010 22:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar als je die 50% nooit aanspreekt, wat is het nut dan van liquide blijven?
of 50K kopen of 25K aandelen kopen en 25 K liquidequote:Op vrijdag 10 september 2010 23:50 schreef LXIV het volgende:
Waar verzeker je jezelf dan tegen?
Stel je koopt voor 50K aandelen en houdt 50K liquide.
Dan zakt je porto met 50%. Je hebt nu 25K aan aandelen en 50K aan geld.
Hoe heb je jezelf verzekerd en wat ga je doen?
het enige aan mij als goede belegger is dat ik nooit beleg omdat beleggen tegen het Apple en motorrijders geloof is.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Was eens benieuwd naar de nuchterheid en zelfkennis van de beleggers hier op FOK! Uiteraard is de term 'goede belegger' erg breed. Maar iedereen kan daar wel een eigen inschatting van maken. Je kunt het zien als nuchter of relateren aan de winst die je gemaakt hebt ten tijde van je beleggingen. Uiteindelijk heb je zelf wel een idee of je er echt wat van kan of dat je het gevoel hebt dat je maar wat zit aan te klooien.
Hoe nuchter is de gemiddelde belegger op FOK!?
Poll: Zie jij jezelf als goede belegger?
• Jazeker!
• Nog niet, maar zit in de goede richting!
• Ik dacht een goede belegger te zijn..
• Nee, totaal niet!
• Met beleggen valt geen stuiver te verdienen
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
"Niet veel risico" en "turbo's" in één post?quote:Op dinsdag 29 november 2011 00:12 schreef Verwerker het volgende:
Zelf neem ik niet veel risico en kan rustig door blijven slapen na een verlies van 3k.
Moet wel zeggen dat ik enkel in aandelen en turbo's zit en het geld kan missen, dus of ik nou weer na een tijdje in de plus zit boeit mij niet echt. Het is immers nog steeds rendabeler dan een sparrekening
Mwa, wat zijn de risico's in turbo's? Meestal zet ik ze in long en dan op een lage index, rond de 200-250. Ook ben ik de type dat blij is met een beetje winst, dan zet ik ze iets hoger en verpats ik ze meteen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 00:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
"Niet veel risico" en "turbo's" in één post?
quote:Op dinsdag 29 november 2011 01:16 schreef Verwerker het volgende:
[..]
Mwa, wat zijn de risico's in turbo's? Meestal zet ik ze in long en dan op een lage index, rond de 200-250. Ook ben ik de type dat blij is met een beetje winst, dan zet ik ze iets hoger en verpats ik ze meteen.
Mm, goed gedaan als het meer oplevert dan een spaarrekening dit jaar..quote:Op dinsdag 29 november 2011 00:12 schreef Verwerker het volgende:
Zelf neem ik niet veel risico en kan rustig door blijven slapen na een verlies van 3k.
Moet wel zeggen dat ik enkel in aandelen en turbo's zit en het geld kan missen, dus of ik nou weer na een tijdje in de plus zit boeit mij niet echt. Het is immers nog steeds rendabeler dan een sparrekening
Iets van 8-9% winst gemaakt over mijn vermogen van enkele duizenden euro's. Not much maar goed als het niet sarcastisch bedoeld is...quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:03 schreef macondo het volgende:
[..]
Mm, goed gedaan als het meer oplevert dan een spaarrekening dit jaar..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |