abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 augustus 2010 @ 12:13:52 #26
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_84847126
Ik was een slechte belegger. Ik hoop dat ik nu mijn leven heb verbeterd, maar weet nog niet of het werkt.

Ik verwacht een nieuwe economische dip, dus zit midden termijn short
Ik verwacht op termijn een energiecrisis\transitie, dus als het laag staat koop ik olie.
Ik verwacht op termijn een verandering in het financiele systeem, dus zit ik short op banken.
Ik verwacht een keer een run op goud, dus heb ik wat goud.

Heb helaas te weinig tijd om eraan te besteden.

Ik denk dat je kunt inspelen op de beurs, maar haar niet kan voorspellen.

En mocht je haar kunnen voorspellen, dat blijft het moment van in uit stappen de uitdaging.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 12:16:34 #27
256829 Sokz
Livin' the life
pi_84847188
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 06:11 schreef Verburg_K het volgende:
koop als iedereen erop spuugt, ofwel koop als ze laag staan en verkoop als ze duur zijn
Oh, dacht dat het andersom moest. :{
pi_84857190
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:16 schreef Sokz het volgende:

[..]

Oh, dacht dat het andersom moest. :{
nee, die vergissing maken meer mensen en het is zo simpel :')

neem nu BAM die zijn nu goedkoop, volgend jaar misschien ook nog wel, maar zo goedkoop als nu?
http://www.telegraaf.nl/d(...)5_345_240_linear.png

En dat met de WK in Nederland op komst ;) en een VVD kabinet, dat tot woningbouw en wegenaanleg bereid is.
De banken en verzekeraars barsten van de kostbare grondposities van de verlieslijdende boeren.

Ok, de winst was gehalveerd, maar ze maken geen verlies hoor en het komt goed met BAM.
Een positieve mededeling van de CFO en er is 50% bij

[ Bericht 11% gewijzigd door Verburg_K op 04-08-2010 17:17:22 ]
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_84859486
heb bam gekocht voor 3,78 en bp voor 440

..
pi_84859878
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 16:08 schreef Verburg_K het volgende:
neem nu BAM die zijn nu goedkoop, volgend jaar misschien ook nog wel, maar zo goedkoop als nu?
Hoe weet je nou aan de hand van de koers of het goedkoop is? ;)
  woensdag 4 augustus 2010 @ 17:29:37 #31
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84860003
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hoe weet je nou aan de hand van de koers of het goedkoop is? ;)
Alles onder de EUR 5 is een koopje, toch? :?
  † In Memoriam † woensdag 4 augustus 2010 @ 17:34:42 #32
230491 Zith
pls tip
pi_84860161
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 16:08 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

nee, die vergissing maken meer mensen en het is zo simpel :')

En dat met de WK in Nederland op komst ;) en een VVD kabinet, dat tot woningbouw en wegenaanleg bereid is.
De banken en verzekeraars barsten van de kostbare grondposities van de verlieslijdende boeren.

Ok, de winst was gehalveerd, maar ze maken geen verlies hoor en het komt goed met BAM.
Een positieve mededeling van de CFO en er is 50% bij
De prijs van een aandeel is inclusief de verwachte winst in de toekomst (zeg maar, +5000 jaar). Ik denk dat professionele investeerders veel meer mogelijkheden hebben om de toekomstige winst in te schatten dan ons normale aardlingen die denkt dat het WK hier komt (dat doen zij ook, maar dan met rationele kansberekeningen en enorm veel informatie input).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_84862413
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:34 schreef Zith het volgende:

[..]

De prijs van een aandeel is inclusief de verwachte winst in de toekomst (zeg maar, +5000 jaar). Ik denk dat professionele investeerders veel meer mogelijkheden hebben om de toekomstige winst in te schatten dan ons normale aardlingen die denkt dat het WK hier komt (dat doen zij ook, maar dan met rationele kansberekeningen en enorm veel informatie input).
grapjurk, een bestuurder / CEO kan zelf niet inschatten wat hij volgend jaar gaat verdienen, laat staan een paar wijsneuzen.
Twee goeie orders en de outlook is totaal anders

Als wat jij zegt waar is, dan zouden koerschommelingen niet bestaan.
Maar dan zou kopen of verkopen ook geen zin hebben

Overigens is de waarde van een onderneming 5 tot max 20 keer de verwachtte jaarwinst, geen 5000 jaar hoor, dan zou ik geen winkel willen kopen, want dat is wel erg veel goodwill

De koers van DSM zou dan op 36,75 / 10,27 maal 5000, dat is dan ongeveer 20.000 euro _O-
http://www.telegraaf.nl/d(...)tab=7&streaming=true

[ Bericht 3% gewijzigd door Verburg_K op 05-08-2010 07:14:23 ]
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_84899272
markten overdrijven altijd zowel up als down
  † In Memoriam † donderdag 5 augustus 2010 @ 17:05:11 #35
230491 Zith
pls tip
pi_84899805
..Nee.

quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 18:42 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

grapjurk, een bestuurder / CEO kan zelf niet inschatten wat hij volgend jaar gaat verdienen, laat staan een paar wijsneuzen.
Twee goeie orders en de outlook is totaal anders

Als wat jij zegt waar is, dan zouden koerschommelingen niet bestaan.
Maar dan zou kopen of verkopen ook geen zin hebben
Onzin. Ik zeg toch kansberekeningen? Als er 50% kans is dat je 1000 eur krijgt of 0 eur, en daarna weer 1000 of 0 euro, dan zal de verwachte waarde 1000 eur zijn. Als echter bij de eerste trekking je 1000 eur krijgt wordt de verwachte waarde 1500 eur.

quote:
Overigens is de waarde van een onderneming 5 tot max 20 keer de verwachtte jaarwinst, geen 5000 jaar hoor, dan zou ik geen winkel willen kopen, want dat is wel erg veel goodwill

Met 5000 jaar bedoelde ik de verwachte cashflow tot het einde der tijden. Een euro zal over 5000 jaar niet veel waard zijn, daarom heeft dat ook bijna geen effect :) zie http://en.wikipedia.org/wiki/Time_value_of_money voor voorbeelden.
quote:
De koers van DSM zou dan op 36,75 / 10,27 maal 5000, dat is dan ongeveer 20.000 euro _O-
http://www.telegraaf.nl/d(...)tab=7&streaming=true

Ik raad je een boek over corporate finance aan.

quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 16:49 schreef Verburg_K het volgende:
markten overdrijven altijd zowel up als down
Klopt, en dat komt vooral door de hobbie aandeelkopers.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_84900303
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 17:05 schreef Zith het volgende:
..Nee.
[..]

Onzin. Ik zeg toch kansberekeningen? Als er 50% kans is dat je 1000 eur krijgt of 0 eur, en daarna weer 1000 of 0 euro, dan zal de verwachte waarde 1000 eur zijn. Als echter bij de eerste trekking je 1000 eur krijgt wordt de verwachte waarde 1500 eur.
Bij twee goede orders kan de outlook totaal veranderen en bij een lage koers zal dat een zeer positief effect hebben.
Bij een hoge koers kan de verwachting zijn dat er vier goede orders zijn, dus koersdaling

Het is niet zo simpel als je stelt
  † In Memoriam † donderdag 5 augustus 2010 @ 17:20:54 #37
230491 Zith
pls tip
pi_84900378
Ik stel juist dat het een heel stuk ingewikkelder is dan jij het stelt.

Zoals bijv.
quote:
terwijl mij altijd geleerd was dat je moet werken met WACC, CAPM of iets hiertussen, en vooral de discounted waarde van geld over tijd niet moet vergeten (terwijl jij blijkbaar denkt dat het x * 5000 is...)
pi_84900707
je ziet dus op een dag als vandaag dat een AEX met 1% daalt en dat een ondergewaardeerd aandeel als BAM alweer met 1% stijgt

Dus geen nieuws is in dit geval goed nieuws, zou het aandeel hoog gewaardeerd zijn, dan doet zich hetzelfde effect voor in omgekeerde richting.
Hier zal vast wel een ingewikkelde afkorting voor zijn
pi_84901282
Is ING een goede investering? Laatste 3 jaren is het enorm gedaalt.
pi_84902045
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 17:29 schreef Verburg_K het volgende:
je ziet dus op een dag als vandaag dat een AEX met 1% daalt en dat een ondergewaardeerd aandeel als BAM alweer met 1% stijgt

Dus geen nieuws is in dit geval goed nieuws, zou het aandeel hoog gewaardeerd zijn, dan doet zich hetzelfde effect voor in omgekeerde richting.
Wat er met een aandeel op 1 dag gebeurt is voor een particulier echt een grote gok. Het zegt helemaal niks. Daarbij komt nog eens dat als BAM zo ondergewaardeerd is het aandeel echt al wel flink weer gestegen zou zijn. De vraag is wie die stijging moet gaan veroorzaken in de komende maanden?

quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 17:47 schreef Lucas15 het volgende:
Is ING een goede investering? Laatste 3 jaren is het enorm gedaalt.
[ afbeelding ]
Ik weet niet hoeveel je weet over de afgelopen crisis maar er zijn talloze redenen waarom ING flink is afgestraft. Daarbij moet je je afvragen, waarom zou het aandeel dezelfde waardes weer moeten bereiken als vroeger? Stond het toen al niet veel te hoog? We zaten immers in een enorme bubbel.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 19:02:55 #41
256829 Sokz
Livin' the life
pi_84903514
lucas: http://www.ing.com/group/showdoc.jsp?docid=376679_EN
Het "Back2Basics' programma van ING waarbij alle niet-kern activiteiten (damn, kom niet op het woord) worden afgestoten.
pi_84904038
Eigenlijk had er nog een antwoord bij gemoeten in de trend van of je er van kan rondkomen. 31% wat zich zelf toch wel goed vind, vind ik persoonlijk best hoog. Als je er van uit gaat dat slechts een klein percentage van de beleggers (gemiddeld genomen) ook echt kan rondkomen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_84904269
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat er met een aandeel op 1 dag gebeurt is voor een particulier echt een grote gok. Het zegt helemaal niks. Daarbij komt nog eens dat als BAM zo ondergewaardeerd is het aandeel echt al wel flink weer gestegen zou zijn. De vraag is wie die stijging moet gaan veroorzaken in de komende maanden?
[..]
een van de kenmerken van een ondergewaardeerd aandeel is naast een dieptepunt in de koers het geringe enthousiasme en de negativiteit van beleggers erom heen.
Voorwaarde is wel dat er niet puur veel verlies wordt geleden zodat een faillissement mogelijk is, een punt is dat de bouw enorm geleden heeft van de afgelopen winter en de momenteel zuinige overheid.
Toch is de order portefeuille van BAM goed gevuld tegen lagere marges dat wel.

Een aandeel dat laag geprijsd is, zal sneller een 50% uptick krijgen dan een hooggewaardeerd aandeel

quote:
De vraag is wie die stijging moet gaan veroorzaken in de komende maanden?
Dat ga ik je over een halfjaar vertellen

[ Bericht 10% gewijzigd door Verburg_K op 05-08-2010 19:27:42 ]
pi_84904602
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 19:21 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

een van de kenmerken van een ondergewaardeerd aandeel is naast een dieptepunt in de koers het geringe enthousiasme en negativiteit van de beleggers erom heen.
Hoe valt zoiets te meten? Variabelen als enthousiasme en negativiteit van beleggers zijn zo'n beetje tegenpolen van elkaar. Waar enthousiasme hoog is, zal er weinig negativiteit zijn. Misschien kan SeLang een goede definitie geven van een ondergewaardeerd aandeel?

quote:
Voorwaarde is wel dat er niet puur veel verlies wordt geleden zodat een faillissement mogelijk is, een punt is dat de bouw enorm geleden heeft van de afgelopen winter en de momenteel zuinige overheid.
Toch is de order portefeuille van BAM goed gevuld tegen lagere marges dat wel.
En toch zie ik nog steeds niet veel redenen waarom BAM komende maanden flink omhoog zou moeten gaan?

quote:
Een aandeel dat laag geprijsd is, zal sneller een 50% uptick krijgen dan een hooggewaardeerd aandeel
Hoe meet je dan of iets laag of hoog geprijsd is? Gewoon koers/winst verhouding?
pi_84905564
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 19:28 schreef sitting_elfling het volgende:

Hoe meet je dan of iets laag of hoog geprijsd is? Gewoon koers/winst verhouding?
Ik kijk naar de basiskenmerken van een bedrijf en de koers
BAM

DSM

AKZO

HEINEKEN

Ok zeg het maar , op welk moment was een aandeel ondergewaardeerd c.q. overgewaardeerd ?
Koersvorming is altijd op basis van een verwachting en verwachtingen zijn vaak onjuist zowel positief als negatief
Een ondergewaardeerd aandeel kan blijven stijgen in een dalende beurs

[ Bericht 7% gewijzigd door Verburg_K op 05-08-2010 22:04:30 ]
  donderdag 5 augustus 2010 @ 21:08:13 #46
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_84909337
Ben geen belegger, maar puur speculant.

per contract

Kan slechter...
The more debt, the better
  donderdag 5 augustus 2010 @ 23:11:43 #47
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_84916307
Nee, maar ik ben wel goed voorbereid en weet precies wat ik ga doen als we rond de juiste koersen(voor mij) belanden.
Bedankt Hans.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 07:55:25 #48
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_84925724
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 17:29 schreef Verburg_K het volgende:

Precies. Afkorting is namelijk : g.e.l.u.l.

Het is echt je reinste flauwekul dat je met dit soort koersbewegingen iets over onder- of overwaardering van aandelen kunt zeggen.
Overal verstand van.
pi_84926308
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 07:55 schreef macondo het volgende:

[..]

Precies. Afkorting is namelijk : g.e.l.u.l.

Het is echt je reinste flauwekul dat je met dit soort koersbewegingen iets over onder- of overwaardering van aandelen kunt zeggen.
Maar koersvorming op basis van een hoge verwachtingswaarde levert wel vaak een overgewaardeerd aandeel op :{
Zie, TOMTOM, Worldonline, KPNquest
Beleggen op basis van deze principes, voorkomt dat je investeringen doet op basis van sentiment.
Deze twee gaan namelijk absoluut niet samen

[ Bericht 3% gewijzigd door Verburg_K op 06-08-2010 09:05:56 ]
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 10:06:41 #50
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_84928102
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 08:47 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Maar koersvorming op basis van een hoge verwachtingswaarde levert wel vaak een overgewaardeerd aandeel op :{
Zie, TOMTOM, Worldonline, KPNquest
Beleggen op basis van deze principes, voorkomt dat je investeringen doet op basis van sentiment.
Deze twee gaan namelijk absoluut niet samen
Je bedoelt misschien dat value aandelen beter presteren dan growth. Dat kan. Maar dat heeft weinig met intraday koersen te maken.
Overal verstand van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')