Oh, dacht dat het andersom moest.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 06:11 schreef Verburg_K het volgende:
koop als iedereen erop spuugt, ofwel koop als ze laag staan en verkoop als ze duur zijn
nee, die vergissing maken meer mensen en het is zo simpelquote:
Hoe weet je nou aan de hand van de koers of het goedkoop is?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:08 schreef Verburg_K het volgende:
neem nu BAM die zijn nu goedkoop, volgend jaar misschien ook nog wel, maar zo goedkoop als nu?
http://www.telegraaf.nl/d(...)5_345_240_linear.png
Alles onder de EUR 5 is een koopje, toch?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hoe weet je nou aan de hand van de koers of het goedkoop is?
De prijs van een aandeel is inclusief de verwachte winst in de toekomst (zeg maar, +5000 jaar). Ik denk dat professionele investeerders veel meer mogelijkheden hebben om de toekomstige winst in te schatten dan ons normale aardlingen die denkt dat het WK hier komt (dat doen zij ook, maar dan met rationele kansberekeningen en enorm veel informatie input).quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:08 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
nee, die vergissing maken meer mensen en het is zo simpel
neem nu BAM die zijn nu goedkoop, volgend jaar misschien ook nog wel, maar zo goedkoop als nu?
http://www.telegraaf.nl/d(...)5_345_240_linear.png
En dat met de WK in Nederland op komsten een VVD kabinet, dat tot woningbouw en wegenaanleg bereid is.
De banken en verzekeraars barsten van de kostbare grondposities van de verlieslijdende boeren.
Ok, de winst was gehalveerd, maar ze maken geen verlies hoor en het komt goed met BAM.
Een positieve mededeling van de CFO en er is 50% bij
grapjurk, een bestuurder / CEO kan zelf niet inschatten wat hij volgend jaar gaat verdienen, laat staan een paar wijsneuzen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:34 schreef Zith het volgende:
[..]
De prijs van een aandeel is inclusief de verwachte winst in de toekomst (zeg maar, +5000 jaar). Ik denk dat professionele investeerders veel meer mogelijkheden hebben om de toekomstige winst in te schatten dan ons normale aardlingen die denkt dat het WK hier komt (dat doen zij ook, maar dan met rationele kansberekeningen en enorm veel informatie input).
Onzin. Ik zeg toch kansberekeningen? Als er 50% kans is dat je 1000 eur krijgt of 0 eur, en daarna weer 1000 of 0 euro, dan zal de verwachte waarde 1000 eur zijn. Als echter bij de eerste trekking je 1000 eur krijgt wordt de verwachte waarde 1500 eur.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:42 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
grapjurk, een bestuurder / CEO kan zelf niet inschatten wat hij volgend jaar gaat verdienen, laat staan een paar wijsneuzen.
Twee goeie orders en de outlook is totaal anders
Als wat jij zegt waar is, dan zouden koerschommelingen niet bestaan.
Maar dan zou kopen of verkopen ook geen zin hebben
Met 5000 jaar bedoelde ik de verwachte cashflow tot het einde der tijden. Een euro zal over 5000 jaar niet veel waard zijn, daarom heeft dat ook bijna geen effectquote:Overigens is de waarde van een onderneming 5 tot max 20 keer de verwachtte jaarwinst, geen 5000 jaar hoor, dan zou ik geen winkel willen kopen, want dat is wel erg veel goodwill
Ik raad je een boek over corporate finance aan.quote:De koers van DSM zou dan op 36,75 / 10,27 maal 5000, dat is dan ongeveer 20.000 euro![]()
http://www.telegraaf.nl/d(...)tab=7&streaming=true
Klopt, en dat komt vooral door de hobbie aandeelkopers.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:49 schreef Verburg_K het volgende:
markten overdrijven altijd zowel up als down
Bij twee goede orders kan de outlook totaal veranderen en bij een lage koers zal dat een zeer positief effect hebben.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:05 schreef Zith het volgende:
..Nee.
[..]
Onzin. Ik zeg toch kansberekeningen? Als er 50% kans is dat je 1000 eur krijgt of 0 eur, en daarna weer 1000 of 0 euro, dan zal de verwachte waarde 1000 eur zijn. Als echter bij de eerste trekking je 1000 eur krijgt wordt de verwachte waarde 1500 eur.
terwijl mij altijd geleerd was dat je moet werken met WACC, CAPM of iets hiertussen, en vooral de discounted waarde van geld over tijd niet moet vergeten (terwijl jij blijkbaar denkt dat het x * 5000 is...)quote:Overigens is de waarde van een onderneming 5 tot max 20 keer de verwachtte jaarwinst, geen 5000 jaar hoor, dan zou ik geen winkel willen kopen, want dat is wel erg veel goodwill
Wat er met een aandeel op 1 dag gebeurt is voor een particulier echt een grote gok. Het zegt helemaal niks. Daarbij komt nog eens dat als BAM zo ondergewaardeerd is het aandeel echt al wel flink weer gestegen zou zijn. De vraag is wie die stijging moet gaan veroorzaken in de komende maanden?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:29 schreef Verburg_K het volgende:
je ziet dus op een dag als vandaag dat een AEX met 1% daalt en dat een ondergewaardeerd aandeel als BAM alweer met 1% stijgt
Dus geen nieuws is in dit geval goed nieuws, zou het aandeel hoog gewaardeerd zijn, dan doet zich hetzelfde effect voor in omgekeerde richting.
Hier zal vast wel een ingewikkelde afkorting voor zijn
Ik weet niet hoeveel je weet over de afgelopen crisis maar er zijn talloze redenen waarom ING flink is afgestraft. Daarbij moet je je afvragen, waarom zou het aandeel dezelfde waardes weer moeten bereiken als vroeger? Stond het toen al niet veel te hoog? We zaten immers in een enorme bubbel.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:47 schreef Lucas15 het volgende:
Is ING een goede investering? Laatste 3 jaren is het enorm gedaalt.
[ afbeelding ]
een van de kenmerken van een ondergewaardeerd aandeel is naast een dieptepunt in de koers het geringe enthousiasme en de negativiteit van beleggers erom heen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 18:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat er met een aandeel op 1 dag gebeurt is voor een particulier echt een grote gok. Het zegt helemaal niks. Daarbij komt nog eens dat als BAM zo ondergewaardeerd is het aandeel echt al wel flink weer gestegen zou zijn. De vraag is wie die stijging moet gaan veroorzaken in de komende maanden?
[..]
Dat ga ik je over een halfjaar vertellenquote:De vraag is wie die stijging moet gaan veroorzaken in de komende maanden?
Hoe valt zoiets te meten? Variabelen als enthousiasme en negativiteit van beleggers zijn zo'n beetje tegenpolen van elkaar. Waar enthousiasme hoog is, zal er weinig negativiteit zijn. Misschien kan SeLang een goede definitie geven van een ondergewaardeerd aandeel?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:21 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
een van de kenmerken van een ondergewaardeerd aandeel is naast een dieptepunt in de koers het geringe enthousiasme en negativiteit van de beleggers erom heen.
En toch zie ik nog steeds niet veel redenen waarom BAM komende maanden flink omhoog zou moeten gaan?quote:Voorwaarde is wel dat er niet puur veel verlies wordt geleden zodat een faillissement mogelijk is, een punt is dat de bouw enorm geleden heeft van de afgelopen winter en de momenteel zuinige overheid.
Toch is de order portefeuille van BAM goed gevuld tegen lagere marges dat wel.
Hoe meet je dan of iets laag of hoog geprijsd is? Gewoon koers/winst verhouding?quote:Een aandeel dat laag geprijsd is, zal sneller een 50% uptick krijgen dan een hooggewaardeerd aandeel
Ik kijk naar de basiskenmerken van een bedrijf en de koersquote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe meet je dan of iets laag of hoog geprijsd is? Gewoon koers/winst verhouding?
Precies. Afkorting is namelijk : g.e.l.u.l.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:29 schreef Verburg_K het volgende:
je ziet dus op een dag als vandaag dat een AEX met 1% daalt en dat een ondergewaardeerd aandeel als BAM alweer met 1% stijgt
Dus geen nieuws is in dit geval goed nieuws, zou het aandeel hoog gewaardeerd zijn, dan doet zich hetzelfde effect voor in omgekeerde richting.
Hier zal vast wel een ingewikkelde afkorting voor zijn
Maar koersvorming op basis van een hoge verwachtingswaarde levert wel vaak een overgewaardeerd aandeel opquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 07:55 schreef macondo het volgende:
[..]
Precies. Afkorting is namelijk : g.e.l.u.l.
Het is echt je reinste flauwekul dat je met dit soort koersbewegingen iets over onder- of overwaardering van aandelen kunt zeggen.
Je bedoelt misschien dat value aandelen beter presteren dan growth. Dat kan. Maar dat heeft weinig met intraday koersen te maken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 08:47 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Maar koersvorming op basis van een hoge verwachtingswaarde levert wel vaak een overgewaardeerd aandeel op
Zie, TOMTOM, Worldonline, KPNquest
Beleggen op basis van deze principes, voorkomt dat je investeringen doet op basis van sentiment.
Deze twee gaan namelijk absoluut niet samen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |