Was dat om dat de rest enorm goed was of dat jij zelf er toch niet zo veel kaas van had gegetenquote:Op maandag 2 augustus 2010 22:40 schreef MaGNeT het volgende:
Met een beleggingsspel op het werk zo'n beetje laatste geworden.
In het land der blinden was ik één van de blinden...quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Was dat om dat de rest enorm goed was of dat jij zelf er toch niet zo veel kaas van had gegeten?
Ik denk dat in je geval je kunt zeggen dat het 'goede' af te lezen valt aan het eind van de rit of je portfolio in het groen staat. En niet van de strategie die je gebruikt. Als je risicoavers bent en veel twijfelt maar er wel consistent rendement mee weet te halen doe je het qua begrip belegger toch gewoon goed. Lijkt mij?quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik ben in ieder geval te omschrijven als zeer risico avers. Maar ik weet niet of ik daarmee een goede of slechte belegger ben. Ik denk niet dat ik een goede belegger ben omdat ik veel te veel twijfel en dan altijd voor de veilige optie kies. In termen van rendement zal ik niet hoog scoren, in termen van risico scoor ik ook laag.
Het is meer van, al ik al die aandelen, opties en strategieen bekijk, dat ik weer veilig terug kruip naar de spaarrekening. Het enige wat ik een tijdje heb gedaan is zo'n indextracker op de S&P500. Opzich beviel dat goed, maar nu staat alles dus weer op een spaarrekening. En dan is het niet moeilijk om wat rendement te halen he, maar ik loop misschien ook wel aardig wat rendement mis.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Als je risicoavers bent en veel twijfelt maar er wel consistent rendement mee weet te halen doe je het qua begrip belegger toch gewoon goed. Lijkt mij?
Het gaat natuurlijk ook gewoon om je eigen gevoel van binnen. Wat zegt dat stemmetje binnen. Als je zelf eerlijk bent weet iedereen dondersgoed of je er iets van kan. Of je het idee hebt dat je grip hebt op beleggen en dat je grip hebt op beslissingen nemen om meer risico en dus meer rendement te nemen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:26 schreef Sokz het volgende:
Kan men pas over langere tijd beoordelen en dat is op mij nog niet van toepassing.
En inderdaad, het is relatief. Ik heb een ogenschijnlijk simpele strategie dat zijn vruchten af werpt (moet ik nog zien in de rustigere jaren) terwijl anderen 'moeilijk' doen met TA fibonacci en weet ik veel wat voor een algebra. Wat is dan beter?
En telt leeftijd mee? Als ik mijn leeftijd / hobby (want dat is beleggen) in combinatie vertel nemen weinig mensen me nog serieus. Buffet heeft in 2010 50% winst. Een jongen van 17 heeft in 2010 50% winst. Wie is beter? Velen zullen denken dat die jongen geluk heeft gehad en Buffet gebruik maakt van zijn wisdom.
Nouja, ben slapen, morgen vroeg op om te werken. Kan helaas niet van mn rendementen leven.
Sokz, je was een woordje vergetenquote:Op maandag 2 augustus 2010 23:26 schreef Sokz het volgende:
Nouja, ben slapen, morgen vroeg op om te werken. Kan helaas nog niet van mn rendementen leven.
haha laten we het hopen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:05 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Sokz, je was een woordje vergeten
Waarom zou je al die ratio's uitrekenen als je ze met 1 vinger op de knop ook kunt krijgen? En zelfs het verhaal achter een bepaald aandeel begrijpen wil nog niet zeggen dat het stuivertje op de juiste plek is gevallen. Ik probeer waar mogelijk te relateren naar de beleggers die op dat moment het aandeel in handen hebben en de eventuele beleggers die het aandeel nog in handen willen nemen. Zonder hen, goed bedrijf of niet, valt alles in duigen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:51 schreef Sokz het volgende:
En dat gevoel van binnen kan men trouwens ook nog wel eens overschatten. Ken een persoon X die alle cijfers en ratio's van een bedrijf uitrekende maar het verhaal erachter totaal niet begreep. Hij vond zichzelf goed, hij vond bedrijven met K/w's van 3 en boekwaardes met een MoS van 100%. Ik vond hem niet geweldig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |