Met de over het algemeen lage DVD-prijzen en het gemak waarmee men illegaal download verbaast het me weinig als het niet meer rendabel is, zo'n videotheek.quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens de site van Videoland is er geen Videoland meer in Gouda...?
Ik denk dat de prijzen van DVD's en het downloaden meer van invloed zijn dan het hanteren van een dubbele voorraad. Jaren geleden had men ook titels op zowel VHS als DVD liggen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:58 schreef Leandra het volgende:
Met de over het algemeen lage DVD-prijzen en het gemak waarmee men illegaal download verbaast het me weinig als het niet meer rendabel is, zo'n videotheek.
Plus dat je, om je klanten gelukkig te houden, tegenwoordig ook een groot deel van je assortiment zowel in DVD als Blu-ray moet hebben...
Punselie!quote:
Klopt, maar toen was de "concurrentie" van het zelf downloaden beduidend minder, en dus kon die dubbele voorraad veel makkelijker uit, daarbij denk ik dat de overgang van DVD naar Blu-ray minder snel zal gaan dan die van VHS naar DVD, al was het maar omdat het hetzelfde medium lijkt te zijn.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:23 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik denk dat de prijzen van DVD's en het downloaden meer van invloed zijn dan het hanteren van een dubbele voorraad. Jaren geleden had men ook titels op zowel VHS als DVD liggen.
Wanneer gaan wij nou elkaar eens tegenkomen en ook herkennen?quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:26 schreef Brighteyes het volgende:
Praat me er niet van!
![]()
Over de Punselie's dus he!
Ik word 's morgens geregeld wakker met de lucht van verse Punselie'squote:
Goeie vraag.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wanneer gaan wij nou elkaar eens tegenkomen en ook herkennen?
Yepquote:Op maandag 2 augustus 2010 16:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Goeie vraag.
Ga jij nog steeds met de trein 's ochtends?
Ja, ik ook, maar met 1 tasquote:Op maandag 2 augustus 2010 19:15 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar jij gaat naar R'dam toch?
Ik ben er rond half 8 elke ochtend. Meestal met een tas of 3 zeulend.
..... er zit sinds kort ook het knopje 'volg topic' onderaan, en dan hoef je geen tvp meer te plaatsen?quote:
Daarom is het ook een onbeschaamde tvpquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:42 schreef Enfermera het volgende:
[..]
..... er zit sinds kort ook het knopje 'volg topic' onderaan, en dan hoef je geen tvp meer te plaatsen?
Dat had ik zelfs in Berlijn, de receptioniste van het hotel was nieuwsgierig of die kaas wel echt in Gouda gemaakt werd...quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:08 schreef naatje_1 het volgende:
Oja, toen de campingbaas vroeg waar wij dan woonden, zei ze bij het horen van gouda, meteen iets over goudse kaas
Dat was bij mij dus in Frankrijkquote:Op zondag 8 augustus 2010 18:12 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Dat had ik zelfs in Berlijn, de receptioniste van het hotel was nieuwsgierig of die kaas wel echt in Gouda gemaakt werd...
als kaasstad ook?quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zelfs in sommige plaatsen in Zuid-Amerika was 'Koeda' bekend.
*weg*quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:25 schreef Brighteyes het volgende:
puntjepuntjepuntje.Niet zo ver dus.
Niet dus,....quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:12 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Dat had ik zelfs in Berlijn, de receptioniste van het hotel was nieuwsgierig of die kaas wel echt in Gouda gemaakt werd...
Ik ben zelf ook wel geïnteresseerd in Westergouwe (en andere stadsontwikkeling) en kijk daarvoor meestal op Forum Gouda. Daar worden onder andere de bouwprojecten in Gouda bijgehouden, waaronder dus ook Westergouwe. Om er geen volledige linkspam van te maken (ik heb verder overigens niets met (het beheer van) de site te maken), nog wat concept-arts van Westergouwe:quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:00 schreef FredvZ het volgende:
Komen hier ook Fokkers die up-to-date info heeft over projecten als Westergouwe?
Ik heb zeer goede ervaringen met deze drukker in Reeuwijk. Zij hebben onder andere onze trouwkaarten gedrukt en daar hebben we zeer veel positieve reacties op gehad. Mijn ervaring is dat je prettig en vakkundig geholpen wordt.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:07 schreef Black-Hole het volgende:
Heeft iemand hier misschien ervaring met een drukker uit gouda voor visitekaartjes?
thnx.quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:35 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook wel geïnteresseerd in Westergouwe (en andere stadsontwikkeling) en kijk daarvoor meestal op Forum Gouda. Daar worden onder andere de bouwprojecten in Gouda bijgehouden, waaronder dus ook Westergouwe. Om er geen volledige linkspam van te maken (ik heb verder overigens niets met (het beheer van) de site te maken), nog wat concept-arts van Westergouwe:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op de website van de gemeente Gouda kun je trouwens ook nog wat informatie vinden.
Gewoon brutaal zijn en een paar stoelen en balken neerzetten? Misschien bordje erbij ter info. Dat is iig wat ik het meest zie gebeuren en het werkt ook.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:11 schreef zeeeend het volgende:
Aangezien binnen afzienbare tijd de verhuiswagen voor de deur staat ,moet ik op die dag twee parkeerplaatsen vrij houden .
Nu vroeg ik me af af ik daar een vergunning voor kan krijgen bij de gemeente ?
Aangezien ik in een gezellige multiculturele smeltkroes woonquote:Op zondag 15 augustus 2010 21:38 schreef error_404 het volgende:
[..]
Gewoon brutaal zijn en een paar stoelen en balken neerzetten? Misschien bordje erbij ter info. Dat is iig wat ik het meest zie gebeuren en het werkt ook.
Ook ik kom regelmatig op Forumgouda, en ik heb de laatste tijd al meerdere keren gezien dat bijdrages van dit forum ook werkelijk in het AD komen. Daarnaast zitten er ook enkele raadsleden, waardoor er weldegelijk kans is dat er dingen in de gemeenteraad terecht komen. Michel Klijmij van GL is erg actief, maar ook Johan Weeber van GoPo laat regelmatig van zich horen. Daarnaast nog enkele raadsleden die zo nu en dan langs komen. En zoals hierboven vermeldt, de bouwprojecten in en rondom Gouda worden uitgebreid bijgehouden.quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:35 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook wel geïnteresseerd in Westergouwe (en andere stadsontwikkeling) en kijk daarvoor meestal op Forum Gouda. Daar worden onder andere de bouwprojecten in Gouda bijgehouden, waaronder dus ook Westergouwe. Om er geen volledige linkspam van te maken (ik heb verder overigens niets met (het beheer van) de site te maken), nog wat concept-arts van Westergouwe:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op de website van de gemeente Gouda kun je trouwens ook nog wat informatie vinden.
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:12 schreef Tokamak het volgende:
BTW nog ff heugelijk nieuws: De Irish pub gaat eindelijk medio september open!![]()
Mooi,Ash,Rory Gallagher,U2,Thin Lizzy,Therapy en een flinke Guinness voor je neusquote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:12 schreef Tokamak het volgende:
[..]
BTW nog ff heugelijk nieuws: De Irish pub gaat eindelijk medio september open!![]()
Geef mij maar een bel Connemaraquote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:44 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Mooi,Ash,Rory Gallagher,U2,Thin Lizzy,Therapy en een flinke Guinness voor je neus
Hebben ze daar eindelijk een uitbater voor gevonden dan? De prijs die ze vroegen was bijna net zo hoog als op de markt, maar nu heb je geeneens een terras...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:12 schreef Tokamak het volgende:
Ik weet net zo veel als jou. Blijkbaar wordt hij medio september eindelijk geopend.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 08:56 schreef error_404 het volgende:
[..]
Hebben ze daar eindelijk een uitbater voor gevonden dan? De prijs die ze vroegen was bijna net zo hoog als op de markt, maar nu heb je geeneens een terras...
Ik kan nog niet we,maar mijn spullen staan er volgende week :quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
De verhuiswagen??
Succes en veel plezier in je nieuwe woonplaats
quote:Op zondag 29 augustus 2010 12:34 schreef Mip1988 het volgende:
zit ik in zuid-frankrijk bij 32 graden, staat er in 't AD een foto van een ondergelopen station Gouda
quote:Gouwenaar bekent doodsteken plaatsgenoot
door Redactie op 31-08-2010 @ 18:16
De 38-jarige man uit Gouda die 17 juli werd aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij een fatale steekpartij, heeft een bekentenis afgelegd. De verdachte en het slachtoffer kenden elkaar en hadden een langlopend conflict. Dat meldt het Openbaar Ministerie in Den Haag dinsdag.
Bij de steekpartij, een halfuur na middernacht op zaterdag 17 juli, kwam een 37-jarige Gouwenaar om het leven. Het slachtoffer liep met een aantal anderen over het fietspad van de Bloemendaalseweg in Gouda. Toen hij de verdachte tegenkwam, ontstond een ruzie die uitmondde in een worsteling. Het slachtoffer overleed later in een ziekenhuis. De 38-jarige werd op de plaats van het incident aangehouden.
De verdachte zit in de cel in afwachting van zijn rechtszaak.
Gezelliger kunnen we het niet maken ?quote:Op woensdag 1 september 2010 09:26 schreef Mip1988 het volgende:
De moordenaar van onze stationsrasta Johnny heeft bekent
[..]
Als het maar niet zo'n fiasco wordt als de Spoorzone: eerst alles platwalsen om dan tot de conclusie te komen dat er niks gebouwd gaat worden.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:45 schreef Black-Hole het volgende:
Het zijn mooie plannen maar Gouda kennende zal het jaren duren voordat er iets gaat gebeuren. Net zoals het hele debakel rondom het Huis van de Stad wat nu eindelijk gebouwd gaat worden langs het spoor.
Had deze plannen al gelezen in mijn eigen wijkkrantje, woon er namelijk pal naast. Dit zou ook betekenen dat het busstation dan verplaatst moet worden, wat volgens mij ook al meerdere malen besproken is maar tot nu toe nooit iets is mee gedaan..... Zelf ben ik wel een voorstander om dat gebied autovrij te maken
Een kleine indruk ,de schade aan bomen en gazon wagen we ons niet aan ,want dat zal toch afgedaan worden met :Het was al zo !quote:
Wanneer je zo goochem ben om de niets vermoedende passant een paar meier uit zijn zak te tillen voor een hap opgewarmd vreten ,moet je ook het fatsoen hebben na te hebben gecasht je klerezooi op te ruimen .quote:Op donderdag 16 september 2010 10:03 schreef error_404 het volgende:
Ben er nog niet langs gelopen, straks eens doen.
Het was wel weer een gezellig feestje, maar het gebeurt idd vaak dat organisatoren in Gouda daarna de boel een beetje de boel laten.....
Dan hoef je je toch ook niet aangesproken te voelen ?quote:Op donderdag 16 september 2010 11:17 schreef Duvel het volgende:
Ik wilde er ook gaan kijken, en behoor zeker niet tot de parvenu, dus niet iedereen over één kam scheren!
Het leek net alsof jij wilde zeggen dat iedereen die daarheen gaat, zich niet weet te gedragen, maar dat bedoel je niet, blijkbaar?quote:Op donderdag 16 september 2010 11:20 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Dan hoef je je toch ook niet aangesproken te voelen ?
Nee ,echt niet.quote:Op donderdag 16 september 2010 11:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het leek net alsof jij wilde zeggen dat iedereen die daarheen gaat, zich niet weet te gedragen, maar dat bedoel je niet, blijkbaar?
Ik zit met een terminale hond (kanker)quote:Op donderdag 16 september 2010 14:29 schreef Leandra het volgende:
Ik dacht dat jij inmiddels verhuisd was??
Mijn god, als je niet over buitenlanders kunt miepen dan gaat het wel over de 52% belastinggroep....
valt wel mee denk ik met dat bos.quote:Op donderdag 16 september 2010 14:35 schreef Leandra het volgende:
Nee, het gaat er niet om dat die groep zijn zooi niet hoeft op te ruimen, je kunt ook gewoon over de rotzooi in het park zeiken zonder dat je het op de 52% groep gooit.
Maar gezien je overige posts heb ik het idee dat je gewoon graag benadrukt wat anderen fout doen.
Altijd makkelijk als je de splinter van een ander ziet maar je eigen bos niet.
God ,die miste ik nog met der onelinersquote:Op donderdag 16 september 2010 14:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het valt inderdaad wel mee met dat bos, het is namelijk een heel regenwoud.
Ik zou bijna een advertentie gaan plaatsen in de huis-aan-huis bladen met die fot's en de tekst:quote:Op donderdag 16 september 2010 11:01 schreef zeeeend het volgende:
Een kleine indruk ,de schade aan bomen en gazon wagen we ons niet aan ,want dat zal toch afgedaan worden met :Het was al zo !
[ afbeelding ]
Ben er geweest en vond het eigenlijk maar een aftandse bedoeling die was opgelukt met een paar LCD-schermen... met als pronkstuk:quote:Op donderdag 16 september 2010 11:10 schreef zeeeend het volgende:
Wanneer je zo goochem ben om de niets vermoedende passant een paar meier uit zijn zak te tillen voor een hap opgewarmd vreten ,moet je ook het fatsoen hebben na te hebben gecasht je klerezooi op te ruimen .
Maar ja eigenlijk weet je het al want het zijn diezelfde die in hun Burberry jas ,der hond laten schijten zonder het op te ruimen ,maar wel jou vies aankijken als je het staat te doen.
De parvenue van de Goudse gemeenschap.
Dat met die munten snap ik wel: scheelt een hoop gedoe bij de kramen met wisselgeld en zo.quote:Op donderdag 16 september 2010 15:33 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ben er geweest en vond het eigenlijk maar een aftandse bedoeling die was opgelukt met een paar LCD-schermen... met als pronkstuk:
van te voren muntjes moeten kopen om überhaupt iets te kunnen eten of drinken
en dat anno 2010.
Mijn vriendin en ik zijn daarna maar een pannenkoekgaat eten bij "In de Salon".
![]()
Lang leve het mobiele pinautomaat? Contant betalen is nergens meer voor nodig.quote:Op donderdag 16 september 2010 15:44 schreef Duvel het volgende:
Dat met die munten snap ik wel: scheelt een hoop gedoe bij de kramen met wisselgeld en zo.
Ook een optie.quote:Op donderdag 16 september 2010 15:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Lang leve de mobiele pinautomaat?
Tis toch veel leuker tussen de bomen (die je niet meer ziet door alle stellages, afdakjes en auto's) te zitten dan op marktplein. Is dan het argument.quote:Op donderdag 16 september 2010 15:49 schreef Leandra het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom ze zoiets niet gewoon op de Markt doen....
Moet je alleen wel een alternatieve locatie voor de zaterdagmarkt hebben.
Die snap ik al helemaal niet meer...quote:In Amersfoort werkt dat al jaren uitstekend (je betaalt met "keitjes") die je ook vantevoren moet kopen.
http://www.proefamersfoort.nl/
Vergeet de Malle molen niet :quote:Op donderdag 16 september 2010 15:18 schreef Brighteyes het volgende:
Idd is het schandalig wat er nog aan rotzooi in het park ligt!
Maar mijn hemel, wat ben ik blij dat ik niet zo verschrikkelijk zuur en pessimistisch door het leven ga zeg!![]()
![]()
Oh en trouwens, voor diegene die een rustige, maar wel gezellige zaterdag willen hebben: zaterdag is de dag van de dijk. In het houtmansplantsoen zijn er allerlei activiteiten voor jong en oud. bijv. ritje met een koets, draaimolen, springkussen, muziek, dijkinspecties voor de kleintjes (volledig met koffertje, kleding etc) en last but not least gratis stroopwafels
Ik heb mijn ongerief kenbaar gemaakt op hun website:quote:Op donderdag 16 september 2010 15:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik zou bijna een advertentie gaan plaatsen in de huis-aan-huis bladen met die fot's en de tekst:
"Gouda Culinair bedankt voor het niet opruimen van uw rommel"
Dan nog vind ik persoonlijk je uitspraak niet echt aangenaam; ik behoor min of meer tot de doelgroep die je zo treffend omschrijft, maar gedraag mij toch echt heel anders dn zoals jij omschrijft.....quote:Op donderdag 16 september 2010 11:58 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Nee ,echt niet.![]()
![]()
Dan heb ik mij onduidelijk geformuleerd,het gaat mij om diverse figuren die ,,op stand wonen ,,maar als je ze aanspreekt op hun gedrag in een handgemeen terechtkomt.
...en dan heb je het niet over de kruidenier ,maar meer de hoek van advocatuur en makelaardij.
....en maar blaten
Dan zijn ze op zaterdag weer Klein Amerika kwijt. Zit ook niet iedereen op te wachten....quote:Op donderdag 16 september 2010 15:49 schreef Leandra het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom ze zoiets niet gewoon op de Markt doen....
Moet je alleen wel een alternatieve locatie voor de zaterdagmarkt hebben.
dat staat er nietquote:Op donderdag 16 september 2010 22:27 schreef error_404 het volgende:
[..]
Dan nog vind ik persoonlijk je uitspraak niet echt aangenaam; ik behoor min of meer tot de doelgroep die je zo treffend omschrijft, maar gedraag mij toch echt heel anders dan zoals jij omschrijft.....
[..]
Je zegt met andere woorden dus tegen error_404: "Jij bent net zo'n hufter.". Lekker dan.quote:
Joh ,ik post hier gewoon niet meer.quote:Op vrijdag 17 september 2010 08:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je zegt met andere woorden dus tegen error_404: "Jij bent net zo'n hufter.". Lekker dan.
Waarom maak jij met iedereen ruzie en ligt dat altijd aan een ander?
Ja, da's makkelijk. Eerst mede-users op basis van onterechte aannames voor rotte vis uitmaken, en als je daar op wordt aangesproken, weglopen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 08:55 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Joh ,ik post hier gewoon niet meer.
Eh nee, wel van Rekam een folder gehad. En wij hebben geloof ik nog een CI (zonder +) slot in de tv zitten.quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:28 schreef FredvZ het volgende:
Hebben jullie gisteren ook die folder gehad van Caiway: 10-10-10?
"Mogelijk kijkt u al opgemerkt digitaal tv op uw HD tv, mits u gebruikt maakt van een CI+"
Alsof de doelgroep van die folder zonder dat ze het door hebben een CI+ module in hun tv stoppen...
De CI is een houder voor de smartcard, geen aansluiting voor een kabelquote:Op vrijdag 17 september 2010 09:29 schreef Duvel het volgende:
Eh nee, wel van Rekam een folder gehad. En wij hebben geloof ik nog een CI (zonder +) slot in de tv zitten.
Je kunt natuurlijk de kabel gewoon in je CI+ hebben geduwd? Ik weet niet hoe dat werkt?
OK, dan gebeurt dat niet per ongeluk.quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:53 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De CI is een houder voor de smartcard, geen aansluiting voor een kabel
Ik kijk via mijn ex-Digitenne kastje. Werkt ook!quote:Als je trouwens alleen naar de Nederlandse zenders kijkt, kan je ook gebruik maken van DVB-T en dat is op de meeste toestellen wel aanwezig.
quote:Op donderdag 16 september 2010 16:02 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Vergeet de Malle molen niet :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mallemolen_%28Gouda%29
Zaterdag 18 september 2010, feestelijke opening Mallemolen Gouda.
Locatie: 1e Moordrechtse Tiendeweg 3, Gouda (achter de Praxis).
Van: 10:00-16:00 uur (formele opening om 11:00 uur).
- rondleidingen in de molen.
- luchtkussen in de vorm van een molen
- live muziek
- italiaanse ijscokar
- verhalen vertelster (moeder van Erasmus).
Komt allen.
Met vriendelijke groet,
Vereniging van Goudse Molenaars.
Volgens mij zou dat inderdaad moeten kunnen...quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh, en qua tv... wij zijn (helaas) overgestapt van Caiway naar Tele2, maar vlgs F. zou het mogelijk zijn om via het oude kastje van Caiway toch het digitale Rekam signaal te ontvangen boven. Ofzoiets...
Dat ligt eraan of ze bij Rekam het signaal hebben afgesloten. Als ze dat niet gedaan hebben, dan kan je gewoon met elke willekeurige digitale ontvanger tv kijken.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:55 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en qua tv... wij zijn (helaas) overgestapt van Caiway naar Tele2, maar vlgs F. zou het mogelijk zijn om via het oude kastje van Caiway toch het digitale Rekam signaal te ontvangen boven. Ofzoiets...
Als op dat oude ding "DVBC" of zoiets staat, zou het moeten werken volgens mij.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:45 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar ik heb nu dus geen smartcard he. We hebben een of andere enorme bak van Tele2 en het oude ding van Caiway.
Behoorlijk!quote:
Ik zie dit nu pas. En nu weet ik niet meer of ik vrijdag in de stad was.quote:Op vrijdag 17 september 2010 17:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als op dat oude ding "DVBC" of zoiets staat, zou het moeten werken volgens mij.
Liep jij trouwens net nog in de stad?
Wat een herrie joh, het blijft maar doorgaan. Maar goed, dat hoort er bij als je in het centrum woont. Heb al wel 5 toeristen naar de tijdelijke locatie van de markt mogen dirigeren. Die snapten er niets van...quote:Op donderdag 23 september 2010 19:36 schreef Duvel het volgende:
Iemand nog naar de kermis geweest? Wij dinsdagavond. Het spookslot is erg... ehm, eng.
wat een eng verhaal! maar sorry ik was er toen nog niet, ben van '87! zal het morgen eens aan mijn ouders vragen!quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:21 schreef Brighteyes het volgende:
Iemand zin in wat graafwerk? Zo af en toe, meestal als er een helicopter over komt, komt er steeds weer een herinnering naar boven.
Ooit, ergens een jaar of 25-27 (denk ik) geleden is er 'iets' gebeurd in de wijk Oosterwei.
Om precies te zijn in de flat aan de Bleysstraat.
Ik was heel jong en weet alleen maar vage dingen. Er cirkelde urenlang een helicopter boven de wijk (ik woonde aan de Sportlaan) en dat wat we hoorden was 'dat er iets heel ergs gebeurd was'.
Wat ik er nu nog van weet is dat het te maken had met een kind dat (denk ik me dus te kunnen herinneren) vermoord was. Iets met vastgebonden kale botjes, maar of dat nou waar is of dat ik dat heb verzonnen...
En iedere keer weer als ik er aan denk vraag ik me weer af wat er toen precies gebeurd is...
Iemand die ook al langer in Gouda woont die enig idee heeft waar ik het over heb?
Ik ben donderdagavond geweest, vind er niet veel aan dit jaar! de spin blijft leuk, maar verder veel van hetzelfde! Dinsdag maar naar de eftelingquote:Op donderdag 23 september 2010 19:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Behoorlijk!
Iemand nog naar de kermis geweest? Wij dinsdagavond. Het spookslot is erg... ehm, eng.
Ik heb via PM inmiddels het juiste jaartal en de naam van het jongetje ontvangen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 23:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
wat een eng verhaal! maar sorry ik was er toen nog niet, ben van '87! zal het morgen eens aan mijn ouders vragen!
Ja... Ik woonde ook in Oosterwei toen. Het enige wat ik nog weet is dat dat vermoorde jongetje vastgebonden was aan de verwarmingbuizen. Ik kende het jongetje niet, terwijl ik daar wel buitenspeelde. De politie kwam toen aan de deur om te vragen of we iets gehoord of gezien hadden...quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:21 schreef Brighteyes het volgende:
Iemand zin in wat graafwerk? Zo af en toe, meestal als er een helicopter over komt, komt er steeds weer een herinnering naar boven.
Ooit, ergens een jaar of 25-27 (denk ik) geleden is er 'iets' gebeurd in de wijk Oosterwei.
Om precies te zijn in de flat aan de Bleysstraat.
Ik was heel jong en weet alleen maar vage dingen. Er cirkelde urenlang een helicopter boven de wijk (ik woonde aan de Sportlaan) en dat wat we hoorden was 'dat er iets heel ergs gebeurd was'.
Wat ik er nu nog van weet is dat het te maken had met een kind dat (denk ik me dus te kunnen herinneren) vermoord was. Iets met vastgebonden kale botjes, maar of dat nou waar is of dat ik dat heb verzonnen...
En iedere keer weer als ik er aan denk vraag ik me weer af wat er toen precies gebeurd is...
Iemand die ook al langer in Gouda woont die enig idee heeft waar ik het over heb?
Het klinkt echt heel akeligquote:Op maandag 27 september 2010 12:40 schreef Whiskers het volgende:
[..]
Ja... Ik woonde ook in Oosterwei toen. Het enige wat ik nog weet is dat dat vermoorde jongetje vastgebonden was aan de verwarmingbuizen. Ik kende het jongetje niet, terwijl ik daar wel buitenspeelde. De politie kwam toen aan de deur om te vragen of we iets gehoord of gezien hadden...
is dat die nieuwe tent op de markt, naast de Swing?quote:Op maandag 27 september 2010 12:05 schreef Tokamak het volgende:
De Irish Pub is inmiddels officieel open btw!
Nope, hij zit op de oude plaats van het 'tropencafé' in de Wijdstraatquote:Op woensdag 29 september 2010 19:38 schreef Mip1988 het volgende:
[..]
is dat die nieuwe tent op de markt, naast de Swing?
daar was het afgelopen vrijdagavond helemaal leeg namelijk..
Nee, op de hoek tegenover de ING, naast de schoenenwinkel en schuin tegenover het gokpaleis.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:38 schreef Mip1988 het volgende:
[..]
Dat is de Flinq geworden, als ik het goed hebquote:Op woensdag 29 september 2010 19:38 schreef Mip1988 het volgende:
[..]
Gezelligquote:On 3 October 2006, Herr V.C. was brutally murdered with an axe.
His body was cut in pieces and a day later cooked in oil by suspect L. G.
Ik heb het GH-zkh de laatste tijd een paar keer mogen meemaken en ik kan het beamen. Goede service, vriendelijk personeel en artsen die zowaar nog tijd voor je nemen. (Dat daardoor het spreekuur vreselijk uitloopt is een tweede, maar ok).quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:24 schreef Corkscrew het volgende:
Het mag dan sodom en gomorra zijn in Gouda, we hebben in elk geval een goed ziekenhuis.
quote:De aflevering is hier terug te kijken: http://player.omroep.nl/?aflID=11565615Op woensdag 20 oktober 2010 20:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
Keuringsdienst van waarde gaat over Goudse kaas (morgen 20:25).
quote:'Kaasnazi' in navolging van de 'Soupnazi'Op zaterdag 23 oktober 2010 14:59 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ja dat stukje lieten ze ook zien bij DWDD.
Mooi, tijd om daar het leger op af te sturen, want die soldaten zijn minstens 5 jaar ouder.quote:
Hadden ze niet beter in de Oosterwei kunnen controlerenquote:Op vrijdag 5 november 2010 17:05 schreef Enfermera het volgende:
Ze (politie) stonden vanmiddag te controleren op de hoek van de korte en lange tiendeweg, want dat stukje mag je net niet fietsen (wist ik ook niet) Gelukkig waarschuwde een ontzettend aardige man me net op tijd, en kon ik nog afstappen en het stukje lopen
![]()
Why?quote:Op vrijdag 5 november 2010 19:03 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Hadden ze niet beter in de Oosterwei kunnen controleren
Die hele zone is voetgangersgebied. Je mag daar, mits je niemand overhoop rijdt wel fietsen (helaas). Maar ach, dan ziet al het winkelende publiek weer eens wat blauw op straat, lekker politiek correct.quote:Op vrijdag 5 november 2010 17:05 schreef Enfermera het volgende:
Ze (politie) stonden vanmiddag te controleren op de hoek van de korte en lange tiendeweg, want dat stukje mag je net niet fietsen
Ja, inderdaad. Ik weet ook wel dat je op sommige stukken in de stad niet mag fietsen, bij de markt weer wel, daar staat het duidelijk aangegeven. Maar bij de tiendeweg volgens mij niet zo.quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:16 schreef error_404 het volgende:
[..]
Die hele zone is voetgangersgebied. Je mag daar, mits je niemand overhoop rijdt wel fietsen (helaas). Maar ach, dan ziet al het winkelende publiek weer eens wat blauw op straat, lekker politiek correct.
Beter sturen ze die blowende jongetjes in het Willem Vroezenpark 100m verderop weg. Maar dat durven meneer en mevrouw agent niet.
quote:Opstelten wil opheldering over Gouda
(Novum) - Minister van Veiligheid Ivo Opstelten (VVD) wil opheldering over de situatie in Gouda. Hij gaat praten met burgemeester Wim Cornelis (PvdA), en desnoods gaat hij zelf naar Gouda toe. Dat heeft Opstelten vrijdag gezegd.
Ahh, oké. Ik dacht vanaf het bruggetje bij die kaasboer zeg maar dat je daar al niet meer mocht fietsenquote:Op vrijdag 5 november 2010 20:36 schreef Brighteyes het volgende:
Je mag op de lange tiendeweg idd wel fietsen, maar niet op de korte tiendeweg, dat hoekje naar de markt. Daar waar de multi-vlaai en Perry Sport zitten etc.
Eh. Ja. Want er is een burgeroorlog uitgebroken?quote:
Hahahahaquote:Op vrijdag 5 november 2010 21:03 schreef Leandra het volgende:
Ja, Opstelten een rondje Oosterwei maken, en iedere snotaap die een kastanje zijn kant opgooit krijgt een oorvijg.... dat zal ze leren
quote:Op vrijdag 5 november 2010 21:03 schreef Leandra het volgende:
Ja, Opstelten een rondje Oosterwei maken, en iedere snotaap die een kastanje zijn kant opgooit krijgt een oorvijg.... dat zal ze leren
Veel te veel eer voor een stel rellende Marokjes.quote:Op maandag 8 november 2010 12:15 schreef zeeeend het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De secretaris-generaal van de heer Opstelten zag wel potentie in de raddraaiers.
Hij wil ruilen hequote:Op dinsdag 9 november 2010 11:39 schreef error_404 het volgende:
Van de frontpage
Zou het Cornelis lukken? Lijkt mij een juridisch verhaal dat niet lukt, anders waren ze toch allang eruit geschopt, of zie ik het verkeerd?
Het onzinnige en ongefundeerde gespeculeer zal ik even buiten beschouwing laten. Dan blijft er weinig over, behalve de opmerking dat 'hij wil ruilen'. De bedoeling daarvan is mensen "uit hun sociale context te halen" (sic) en ze zo een nieuwe start te geven. Het is een proefballonnetje en het is nog maar de vraag of het hier echt van komt (ik ben er ook niet zo'n voorstander van moet ik zeggen).quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:19 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Hij wil ruilen he
Wat schieten jullie er dan mee op?
ga er maar vanuit dat hij met Culemborg wil ruilen .
Waarom?Ronald van Schelven is een oude maat van hem
Een burgemeester die antikraak woont ,en zich meer bezig houd met oude auto's dan zijn stad
Trouwens 30 nevenfuncties van jullie Wim ,is dat niet een beetje veel als je in een brandhaard woont ?
Het is een paardenmiddel, niet iets wat je zomaar inzet. Daarbij komt dat ook slechts een deel van het gezin kan worden overgeplaatst.quote:Belachelijk voorstel ,je zit met uitkeringen ,scholen ,werk ,familiebanden en dan hebben we het nog geeneens over verhuis-en inrichtingskosten .
Terwijl de ellende via de andere deur weer binnengehaald word.
In je kritiek op het plan kan ik me deels vinden. Werkkampen, daar heb ik niet zo'n behoefte aan.quote:In lang vervlogen tijden had men aan de overzijde van de gouwe (waar de oude verffabriek van Boonstoppel staat),een soort heropvoedingskamp voor de onaangepaste.
Daar werd dagelijks gewerkt aan nuttige dagbesteding,het leven volgens een vast patroon (dus niet om 12 uur je nest uitkomen,hygiëne ,geen excessen als drank.
Daar liep ook een opzichter ,en bij geblekn verandering mochten ze dan terug de stad in .
De verffabriek staat leeg en ouwe Gouwe ziet van de 45 woningen af .
Logistiek en commercieel denk ik een betere oplossing dan een uitwisselingsprogramma .
hebben we het nog geeneens over het feit dat jhopelijk de plaatselijke hermandad zijn papppenheimers wel kent ,.
bij uitwisseling gaat die kennis wel verloren,dus kan je van voor af aan beginnen .
Van Schelven antikraak >http://www.gelderlander.n(...)d/article4871342.ecequote:Op woensdag 10 november 2010 22:56 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Het onzinnige en ongefundeerde gespeculeer zal ik even buiten beschouwing laten. Dan blijft er weinig over, behalve de opmerking dat 'hij wil ruilen'. De bedoeling daarvan is mensen "uit hun sociale context te halen" (sic) en ze zo een nieuwe start te geven. Het is een proefballonnetje en het is nog maar de vraag of het hier echt van komt (ik ben er ook niet zo'n voorstander van moet ik zeggen).
[..]
Het is een paardenmiddel, niet iets wat je zomaar inzet. Daarbij komt dat ook slechts een deel van het gezin kan worden overgeplaatst.
[..]
In je kritiek op het plan kan ik me deels vinden. Werkkampen, daar heb ik niet zo'n behoefte aan.
---
Nogmaals: dit plan was volgens mij niet al te ver uitgewerkt en is bovendien een aanvulling op het bestaande beleid dat positief is bevonden bij een evaluatie.
* stilquote:Op donderdag 11 november 2010 11:13 schreef zeeeend het volgende:
Toen Wimpie nog geschiedenisleraar was
deed hij weleens een potje schaak
Dit is ook het verschuiven van stukken
en de boel staat schaakmat.
aanval is de beste verdediging ,
dus neemt hij het kabinet de wind uit de zelen
door excessief te reageren
het downplayen is al in volle gang ,
dus gaan we over tot de orde van de dag :
Welke kerstboom laat ik op de markt verschijnen
Het is misschien niet de best mogelijke oplossing, maar het lijkt me alleen maar goed dat hij niet jarenlang een een woonlastenvergoeding moet gebruiken. Dat hij inmiddels nog geen woning heeft - ik vind het ook wat opmerkelijk - maar de verklaring uit het artikel lijkt me redelijk en wat is er verder mis mee?quote:Op donderdag 11 november 2010 11:13 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Van Schelven antikraak >http://www.gelderlander.n(...)d/article4871342.ece
Een burgemeester met hobby's, dat lijkt me weinig bijzonders en ik zie er ook het probleem niet van in. Ik zie nergens dat hobby en werk elkaar in de weg zitten.quote:Van Schelven Met zijn A-Fordje naar de markt > http://webcache.googleuse(...)=nl&client=firefox-a
Zeg ik dat?quote:Culemborg geen overlast ?
Het gaat dan waarschijnlijk wel om oudere kinderen (voor zover het nog kinderen zijn). En nogmaals: ik weet er ook het fijne niet van en ben er ook niet zo'n fan van - de raad leek dat ook niet te zijn.quote:Ouders uit de ettelijke macht ontzetten <en waar ga je die leeftijdsroep 8-12 jaar dumpen .
Krig je nooit voor elkaar (wettelijk gezien )
Ik begrijp niet echt waar je heen wil. Heropvoedingskampen waar je verhongert als je niet werkt (klinkt in mijn oren toch niet echt als vrijwillig werk) heb ik in elk geval geen behoefte aan.quote:Werkkampen? Kan ik nergens lezen .
Controle ,werken deden ze uit zichzelf wel want anders ging je toendertijd gewoon dood .
Sociale stelsel was daar niet op ingericht
Het plan was niet al te ver uitgewerkt .
Kwam ook nog :Moeten we soms jongeren executeren? Handjes afhakken? tegen van W.C
Gelukkig laat Cornelis zich niet leiden door de waan van de dag en de chocoladeletterkoppen van de Telegraaf en kiest hij er niet voor het vrij recent ingezette politiebeleid - dat als goed en innovatief is bevonden - nu al de nek om te draaien vanwege dit voorval.quote:Toen Wimpie nog geschiedenisleraar was
deed hij weleens een potje schaak
Dit is ook het verschuiven van stukken
en de boel staat schaakmat.
aanval is de beste verdediging ,
dus neemt hij het kabinet de wind uit de zelen
door excessief te reageren
het downplayen is al in volle gang ,
dus gaan we over tot de orde van de dag :
Welke kerstboom laat ik op de markt verschijnen
Om veel kranten te verkopen, en slecht nieuws verkoopt altijd goed. Seriously: bloembollen gooien en chocomel over een glijbaan spuiten is toch geen landelijk nieuws?quote:Op donderdag 11 november 2010 18:44 schreef zeeeend het volgende:
Ik geef je de voordeel van de twijfel,ofwel formuleer ik mijn zinsbouw niet goed ,of je leest selektief.
Waarom was die pers in de eerste instantie in Gouda,om de boel is (wederom) zonder aanleiding op te schudden en zo Cornelis te helpen met zijn imagoprobleem wat Gouda uitdraagt of omdat de stenen door de ramen vlogen tijdens een vergadering over het akkefietje op zaterdag?
De sociale controle lijkt me één van de grootste problemen in de wijk, het feit dat moskeegangers blijkbaar niet ingrepen bij het voorval vind ik niet voor niets het meest verontrustende van het hele gebeuren.quote:Je kan je natuurlijk ook afvragen waarom het gebeurt,buiten de opvoeding om.
Omdat ze de kans krijgen ,omdat er geen toezicht is,omdat de kaaskop bang is ,omdat de oudere Marokkaan het prima vind zolang het niet voor de camera gebeurd,(meegemaakt 1e hand Markt)
Dus politiepost terug in de Rijkestraat ,en in Goverwelle,het kost je nu een kwartier om van het politiebureau op de Nieuwe Gouwe Oostzijde tot in oosterwei te geraken (als het verkeer mee zit)
en een vaste ploeg liefst Marokkanen (de wijkagenten ).
Gezeik van zo'n onverlaat,mee naar huis en rond de tafel
Hier kan ik helaas niet op ingaan, ik ken die casus niet.quote:Nu krijgen ze een stadmarinier die overkoepelend moet werken ,is dat niet net zoiets als in 2003 met
K. El Yattioui die toen chef over veertig dienders was in Oosterwei ?
Ben hem nog wel eens tegen gekomen aan het strand,hoe blij die was weg te wezen uit Gouda .
Dienders liepen niet met hem weg ,discriminatie op de werkvloer ,mwahhh.
Niet zozeer de lichaamsomvang van de agent als wel de omvang van al het papierwerk lijkt een groot probleem. Een agent kan best autoriteit uitstralen in de straat, maar nu besteden agenten veel van hun tijd aan het uittikken van aanhoudingen e.d. Ook dat kwam in het raadsdebat als probleem naar boven, o.a. uit de mond van de lokale politiechef.quote:Tot slot zonder in details te treden de wijkagenten van Gouda .
Allemaal minimaal 10 tot 25 jaar in actieve dienst ,compleet met nekhernia's ,versleten knieen en obesitas.
Dat moet dan nog achter zo'n ratje aan?
In de tijd dat ik nogal eens strafregels zat te maken op het bureau werd je eruit gelopen of gereden op de fiets door de wijkagent.
Want als die je zag,was je de lul dat had helemaal niks met respect te maken je wist gewoon daar moet je geen problemen mee krijgen .
...en mocht je de dans ontspringen dan zat hij al bij je thuis aan de keukentafel.
Ik weet niet wat beter was ,en zo was het in Moordrecht ook.
Ben je bekend in het Goudse? ,maar de diender met de bijnaam de Pekinees kon alle
Molukse familie's en bij gezeik zat hij er binnen .
Dan heb je het over 1 man,in een flinke gesloten woongemeenschap,maar hij slaagde wel.
(Volgende keer Pretoriaplein,hoezo crimineel )
Misschien moet ie tanken?quote:Op donderdag 18 november 2010 11:18 schreef Whiskers het volgende:
Er hangt al tien minuten een helicopter boven de Goudse Poort...
Ah, dat bevestigt mijn vermoeden dat mijn reguliere trein (de :34) inderdaad de suïcidale persoon heeft getroffen. Ik was zelf een kwartiertje later en ging voor die van :49, maar die reed dus niet. Hij kwam nog wel binnen maar de mensen werden eruit geschopt. Ik ben toen via R'dam omgereisd en was om 09:00 in Den Haag.quote:Op donderdag 18 november 2010 11:41 schreef Brighteyes het volgende:
Is het jou gelukt vanmorgen rechtstreeks naar DH te komen?
Ik miste op een haar na de intercity van 34, hij reed weg toen ik het perron op kwam en nam dus de stoptrein van .39. Maar we moesten dus terug nog voor we ook maar in de buurt van Zoetermeer waren.
Ja, rijdt er überhaupt nog wat met die storing op Utrecht CS?quote:
Ja precies, zoiets gokte ik al.. Als Utrecht plat ligt, ligt alles platquote:
Over Oosterwei zeker?quote:Op zaterdag 20 november 2010 14:15 schreef rubje het volgende:
Wie van jullie heeft gisteren dat tendentieus stukje op PowNed gezien waar het over Gouda ging en waar een Politie baas vertelde dat alles rustig en onder de controle is en een bewoonster dit tegensprak en zelf Ivo Opstelten de verhalen van de klagende burgers eerder geloofde.![]()
misschien kunnen jullie vertellen hoe het er momenteel echt is.
Het roepen over problemen in Oosterwei is niet nieuw. ik heb tot eind 2000 22 jaar in Oosterwei gewoond en de wijk stond toen al bekend als 'probleemwijk' en heel subtiel 'klein Marokko'; ik heb nooit ergens last van gehad... Artikel in nrc.next sloeg inderdaad de spijker op z'n kop.quote:Op zaterdag 20 november 2010 16:42 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Over Oosterwei zeker?
Ik woon nu ruim 3 jaar in die wijk, wel aan de rand maar toch, en serieus nooit problemen gehad. Echt niet. Ja, er hangen mannen op straat. Dus? Dat is ook hun manier van leven in hun thuisland geweest. Lekker boeiend.
Ik fiets er regelmatig doorheen en ging ook een keer met een kort rokje over straat. Het enige wat ik toen hoorde was 'mooie dame'.Nou, als dat het ergste is... XD
De media rakelt alles altijd weer op, en geeft een vertekend beeld. Echt. Het is hier echt geen burgeroorlog ofzoGewoon een normale wijk, met ja, vast wel wat problemen. Dat ontken ik ook echt niet.
Ik las een artikel in de NRC next en daar was ik het wel mee eens; het is wel zo dat de 'problemen in Oosterwei redelijk nieuw zijn, als je bijv. kijkt naar Korte Akkeren; daar weet iedereen van dat er wel eens hommeles is. In Oosterwei is dat pas sinds een paar jaar zo, en daarom wordt er zoveel aandacht op gevestigd. Het lijkt alsof je nergens meer veilig bent, stond er in dat artikel. De grote steden zijn al opgegeven qua veiligheid, en nu Gouda ook nog, OH NO!![]()
![]()
Mijn tip: laat die media eens links liggen en begeef je zelf in de wijk. Dan kom je er wel achter hoe het zit
Oh, oké, dat wist ik niet.quote:Op zondag 21 november 2010 14:42 schreef Whiskers het volgende:
[..]
Het roepen over problemen in Oosterwei is niet nieuw. ik heb tot eind 2000 22 jaar in Oosterwei gewoond en de wijk stond toen al bekend als 'probleemwijk' en heel subtiel 'klein Marokko'; ik heb nooit ergens last van gehad... Artikel in nrc.next sloeg inderdaad de spijker op z'n kop.
Maar ligt dat dan aan Gouda? Of zou dat ook kunnen gebeuren op een afgelegen weg in een andere middelgrote stad?quote:Op zondag 21 november 2010 14:48 schreef naatje_1 het volgende:
Het is wel zo dat op de achter/voorwillenseweg (een van de 2, dacht achter) "regelmatig" incidenten voorkomen, omdat het zo'n afgelegen weg is
denk dat laatste inderdaad, maar aangezien het dichtbij oosterwei ligt, wordt die link vaak gemaaktquote:Op zondag 21 november 2010 14:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Maar ligt dat dan aan Gouda? Of zou dat ook kunnen gebeuren op een afgelegen weg in een andere middelgrote stad?
Ziet er mooi uit. Jammer alleen dat veel wegen en fietspaden ook nog steeds een winters landschapje zijn, van strooien heb ik weinig gemerkt.quote:Op donderdag 2 december 2010 14:03 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben terug naar huis gegaan en heb lekker de hele dag thuis gewerkt.![]()
Ik keek net even op de stadhuis webcam, mooi winters landschapje!
http://webcam.g0uda.nl/webcam2.html
Welkom!quote:Op donderdag 2 december 2010 14:44 schreef KomtTijd... het volgende:
Hoi. Ik woon sinds een uurtje ook in gouda!
Idem!quote:Op donderdag 2 december 2010 13:52 schreef Mip1988 het volgende:
niemand vastgezeten op het station dinsdagochtend?
ik was blij dat ik t zag staan op internet s ochtends, heb mooi de auto gepakt
mooi!quote:Op donderdag 2 december 2010 14:03 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben terug naar huis gegaan en heb lekker de hele dag thuis gewerkt.![]()
Ik keek net even op de stadhuis webcam, mooi winters landschapje!
http://webcam.g0uda.nl/webcam2.html
Welkom!quote:Op donderdag 2 december 2010 14:44 schreef KomtTijd... het volgende:
Hoi. Ik woon sinds een uurtje ook in gouda!
Hoe dan?quote:Op donderdag 2 december 2010 21:46 schreef naatje_1 het volgende:
Wisten jullie al dat Gouda ook aan Serious Request mee gaat doen?
Er komt oa een Glazen Huisje op de markt te staan, naast de ijsbaan.quote:
Ik woon er, en ik heb nergens last van, al moet je je natuurlijk afvragen of je bij mij in de buurt wilt wonenquote:Op donderdag 2 december 2010 21:49 schreef KomtTijd... het volgende:
Kort Haarlem. Is dat een beetje wonen? Of is dat precies het gedeelte wat altijd in het nieuws is omdat er buschauffeurs in elkaar gemept worden door kansenjongeren?
Glazen huisje? Schaal 1:100?quote:Op donderdag 2 december 2010 21:50 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Er komt oa een Glazen Huisje op de markt te staan, naast de ijsbaan.
En dit: http://www.goudabijkunstlicht.nl/meer/goudageeft
http://twitter.com/#!/GoudaGeeftquote:Op donderdag 2 december 2010 21:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Glazen huisje? Schaal 1:100?
Maar leuk!
Een beetje aan de onderkant. En ik woon er al, althans, contract is getekend! Moet alleen nog verhuizen...quote:Op donderdag 2 december 2010 21:51 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ik woon er, en ik heb nergens last van, al moet je je natuurlijk afvragen of je bij mij in de buurt wilt wonenWaar precies in kort haarlem wilde je gaan wonen?
Ehm, nouja, ik weet niet, misschien is dat noujuist het deel van kort haarlem waar marokkanen wonen? Maar waar ik woon (in de buurt van Julianaschool, tegenover GSG) heb ik nergens last vanquote:Op donderdag 2 december 2010 21:54 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Een beetje aan de onderkant. En ik woon er al, althans, contract is getekend! Moet alleen nog verhuizen...
Oh daar zit ik ook in de buurt. Nicequote:Op donderdag 2 december 2010 21:59 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ehm, nouja, ik weet niet, misschien is dat noujuist het deel van kort haarlem waar marokkanen wonen? Maar waar ik woon (in de buurt van Julianaschool, tegenover GSG) heb ik nergens last van
in mijn straat wonen enkel advocaten en duurbetaalde mensenquote:Op donderdag 2 december 2010 22:13 schreef Knuck-les het volgende:
Als ik door die wijk heen fiets heb ik altijd een heel erg sbs6-tokkie-volksbuurt gevoel, zo'n kees kankerkachel wijkje zeg maar. Zou er niet graag willen wonen.
quote:Op donderdag 2 december 2010 22:17 schreef Brighteyes het volgende:
Het valt wel mee hoor, volgens mij. Het hangt er heel erg vanaf waar je ongeveer zit. Er is 1 stukje dat niet al te best is, dat is pal onderaan de dijk en er zijn een paar andere wat mindere straatjes, maar er zitten ook stukjes tussen waar het vlgs mij prima wonen is.
dat zeg ikquote:Op donderdag 2 december 2010 21:59 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ehm, nouja, ik weet niet, misschien is dat noujuist het deel van kort haarlem waar marokkanen wonen? Maar waar ik woon (in de buurt van Julianaschool, tegenover GSG) heb ik nergens last van
Bij die flatgebouwen zeker? Daar zit ik wel in de buurt, maar 't zit toch meer tussen de huisjes.quote:Op donderdag 2 december 2010 22:17 schreef Brighteyes het volgende:
Het valt wel mee hoor, volgens mij. Het hangt er heel erg vanaf waar je ongeveer zit. Er is 1 stukje dat niet al te best is, dat is pal onderaan de dijk en er zijn een paar andere wat mindere straatjes, maar er zitten ook stukjes tussen waar het vlgs mij prima wonen is.
Kijk, dat is belangrijke informatiequote:Op donderdag 2 december 2010 22:26 schreef naatje_1 het volgende:
Overigens is het errug lekker om bij snackbar Willie (kruispunt ijsellaan, burgemeester martenssingel) een patatje giros te halenDaar komen inderdaad wel veel allochtoontjes, maar het eten is verukkelijk
Die is geweldig ja.quote:Op donderdag 2 december 2010 22:26 schreef naatje_1 het volgende:
Overigens is het errug lekker om bij snackbar Willie (kruispunt ijsellaan, burgemeester martenssingel) een patatje giros te halenDaar komen inderdaad wel veel allochtoontjes, maar het eten is verukkelijk
quote:Op donderdag 2 december 2010 22:40 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Die is geweldig ja.Die broodjes gyros is ook altijd absurd groot.
![]()
En de Burg. Martenssingel en omgeving (Krugerlaan e.d.) kun je toch onmogelijk als tokkiebuurt bestempelen? Volgens mij zit het daar eerder boven dan onder modaal.
quote:Op donderdag 2 december 2010 22:23 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
in mijn straat wonen enkel advocaten en duurbetaalde mensen [ afbeelding ]
true, maar kadebuurt is K-H? Sure? Dan woon ik sinds mijn 4e gewoon al in K-H... Altijd zo'n feest op basisschool:quote:Op donderdag 2 december 2010 22:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De kadebuurt (mijn buurt) valt ook onder kort-haarlem en in deze wijk wonen misschien 2 allochtone gezinnen, echt bizar zo weinig!
volgens mij is de enige straat in K-H waar je gewoon niet wilt wonen de FW reitzstraat! maar dt kan ook persoonlijk zijn!
Ja vroeger was het de Kadebuurt maar als je de afvalkalende bekijktquote:Op donderdag 2 december 2010 22:50 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
true, maar kadebuurt is K-H? Sure? Dan woon ik sinds mijn 4e gewoon al in K-H... Altijd zo'n feest op basisschool:
-Hoe heet je?
-Nathanael
-Hoe?
-Na tha na el
-Nataniel?
-Nee, Nathanael...
-Ow, ok, waar woon je?
-Rhijnvis Feithstraat (nummer)
-HOE?
-Rhijnvis Feithstraat
-Ok...
woondequote:Op donderdag 2 december 2010 22:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ja vroeger was het de Kadebuurt maar als je de afvalkalende bekijktdan valt de KB echt onder kort-haarlem, heeft ook wel even geduurd voor ik dat doorhad,
dan woon je trouwen wel belachelijk dichtbijElisabeth wolffstraat hier
nee daar zou ik inderdaad ook niet willen wonen, maar ook niet op het pretoria plein bedenk ik mij net, het zijn inderdaad die 4 of 5 straatjes daar waar ik liever niet terecht kom.quote:Op donderdag 2 december 2010 22:47 schreef Brighteyes het volgende:
Ik bedoelde de Christiaan de Wetstraat, rond de vijver, daar zou ik persoonlijk ook niet willen wonen.
De rest gaat nog wel. Zeker als je niet een enorm budget hebt... dan zijn er slechtere plekken in Gouda.
Jij gaat niet toevallig in de FW reitzstraat wonen?quote:Op donderdag 2 december 2010 22:16 schreef KomtTijd... het volgende:
Mja 't is geen villa-wijk. Maar dat zit er voorlopig ook niet in voor mij.
of we gaan gewoon allemaal naar het Glazen Huisjequote:Op donderdag 2 december 2010 23:05 schreef Brighteyes het volgende:
We moeten in het voorjaar, of in de zomer, als het lekker weer is maar eens een Gouda meet-organiseren op de markt.Terrasje pakken ofzo.
quote:Op donderdag 2 december 2010 23:05 schreef Brighteyes het volgende:
We moeten in het voorjaar, of in de zomer, als het lekker weer is maar eens een Gouda meet-organiseren op de markt.Terrasje pakken ofzo.
Ja dat kan ook, maar goed het wordt voor mij sowieso pas 2011 wat deze maand zit propvol!quote:Op donderdag 2 december 2010 23:35 schreef KomtTijd... het volgende:
Wat mij betreft mag het best wat eerder, nooit verkeerd om wat mensen uit de buurt te leren kennen
ik zie zei nietsquote:Op vrijdag 3 december 2010 21:24 schreef Tokamak het volgende:
Website van Gouda Geeft staat online!
http://www.goudageeft.nl/
Bedankt voor de waarschuwingquote:
Haha ik was al bang dat ik de beruchte delftse lichtjesavond zou moeten missen, maar dat doen ze in Gouda dus ook gewoonquote:
Je moet het 1x meegemaakt hebben. Daarna eigenlijk gewoon niet meer.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:12 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Niet leuk? De foto's zien er wel tof uit, op zich.
Dat zal waarschijnlijk volgend jaar worden voor mij dan. Dit jaar vier ik het nog in Delftquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Je moet het 1x meegemaakt hebben. Daarna eigenlijk gewoon niet meer.
?quote:
Hm, ik fiets via de James naar het station en dat ging wel goed eigenlijk...Gelukkigquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wat was 't glad trouwens, vanmorgen op de bloemendaalseweg! Ik heb minimaal 5 scholieren (vrij hard) op hun plaat zien gaan
.
beaamdquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:20 schreef Tokamak het volgende:
Gouda heeft misschien wel de bekendste avond daartoe. Komt regelmatig zelfs op het journaal!
Hier zit ik: http://www.prinsmauritsstraat.praktijkinfo.nl/quote:Op zondag 12 december 2010 23:47 schreef Pinklady89 het volgende:
Weet iemand een goede huisarts in Gouda?
Onder goed versta ik dus niet iemand die:
* bij alles doorverwijst naar de psycholoog
* als oplossing voor alles paracetamol, antibiotica, sporten, uitrusten, een paar weken wachten en dan terugkomen of een andere variant hierop heeft
Maar iemand die:
* naar patiënten luistert en probeert hen te genezen in plaats van te werken voor de bonussen van de zorgverzekeraars
* zijn patiënten serieus neemt
* zich niet al te arrogant (betweterig) gedraagt
Jij zit nu bij Gezondheidscentrum de Korte Akkeren?quote:Op zondag 12 december 2010 23:47 schreef Pinklady89 het volgende:
Onder goed versta ik dus niet iemand die:
* bij alles doorverwijst naar de psycholoog
* als oplossing voor alles paracetamol, antibiotica, sporten, uitrusten, een paar weken wachten en dan terugkomen of een andere variant hierop heeft
Maar iemand die:
* naar patiënten luistert en probeert hen te genezen in plaats van te werken voor de bonussen van de zorgverzekeraars
* zijn patiënten serieus neemt
* zich niet al te arrogant (betweterig) gedraagt
Ben er in de afgelopen 6 jaar slechts 3 keer geweest maar altijd als prettig en deskundig ervaren:quote:Op zondag 12 december 2010 23:47 schreef Pinklady89 het volgende:
Of een raspatatje zsasikiquote:Op donderdag 2 december 2010 22:26 schreef naatje_1 het volgende:
Haha, daar moet ik dus niet zijn.quote:Op maandag 13 december 2010 16:59 schreef Elvi het volgende:
[..]
Jij zit nu bij Gezondheidscentrum de Korte Akkeren?
Vorig jaar stond deze foto in de Boston Big Picture (die zetten eens in de paar weken schitterende fotoseries online, waaronder dus één van Kaarsjesavond):quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:20 schreef Tokamak het volgende:
Gouda heeft misschien wel de bekendste avond daartoe. Komt regelmatig zelfs op het journaal!
Sterktequote:Op woensdag 15 december 2010 19:24 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik ga van het weekend verhuizen!
in de sneeuw en in de vrieskou, je moet er maar zin in hebbenquote:Op woensdag 15 december 2010 19:24 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik ga van het weekend verhuizen!
Wij verhuisden in de zomer. Eerst bloedheet tot het begon te hozen. Ook erg fijn.quote:Op donderdag 16 december 2010 09:14 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
in de sneeuw en in de vrieskou, je moet er maar zin in hebben
Och, die twee stoeltjes en 3 verhuisdozen... komt wel goedquote:Op donderdag 16 december 2010 09:14 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
in de sneeuw en in de vrieskou, je moet er maar zin in hebben
quote:
Ik heb zelfs gewone auto's met moeite vooruit zien komen over de James, zo glad was het...quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:19 schreef Elvi het volgende:
Schandalig dat er niet gestrooid is.Ik zat in een bus die meer als een half uur stil stond bij de Doelenbrug. Er kon een vrachtwagen de dijk niet op. Omwonenden hebben het ijs voor de wagen weg staan bikken zodat ie door kon rijden.
Treinen en bussen rijden niet, taxi's zijn onbereikbaar. Ik heb er 2 uur over gedaan om van Goverwelle naar Korte Akkeren te komen ("kon je beter gaan lopen" nou ik was al een tijdje buiten en kon niet meer). Uiteindelijk heeft mn vader me opgehaald met de auto
![]()
Maar geen strooiwagen te bekennen
lolquote:Op vrijdag 17 december 2010 22:37 schreef Tokamak het volgende:
Hoezo ijsbaan op de Markt?! Heel Gouda is momenteel een ijsbaan!
1.) zout is op, dus over op zand, is ook gladquote:Op vrijdag 17 december 2010 18:19 schreef Elvi het volgende:
Schandalig dat er niet gestrooid is.Ik zat in een bus die meer als een half uur stil stond bij de Doelenbrug. Er kon een vrachtwagen de dijk niet op. Omwonenden hebben het ijs voor de wagen weg staan bikken zodat ie door kon rijden.
Treinen en bussen rijden niet, taxi's zijn onbereikbaar. Ik heb er 2 uur over gedaan om van Goverwelle naar Korte Akkeren te komen ("kon je beter gaan lopen" nou ik was al een tijdje buiten en kon niet meer). Uiteindelijk heeft mn vader me opgehaald met de auto
![]()
Maar geen strooiwagen te bekennen
Hoe zou het toch komen dat die riolering van Gouda zo slecht afvoertquote:Op vrijdag 17 december 2010 22:57 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
1.) zout is op, dus over op zand, is ook glad
Nu al?quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:57 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
1.) zout is op, dus over op zand, is ook glad
2. ) Als je strooit, ligt het er binnen 2 seconden weer, heb onze eigen tuin proberen schoon te houden, ieder half uur lag er weer een centimeter
Nou... Dat valt tegen op sommige stukken. Met de auto gaat het wel, maar in de stad zijn sommige straten echt ijsbanen...quote:Op zaterdag 18 december 2010 19:45 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Is het wel een beetje begaanbaar nog in Gouda dan?
Ik kwam er ook haast nooit hoorquote:Op zondag 19 december 2010 10:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh, ik kwam er nooit. Echt veel duurder dan de FRS en andere cd/dvd-zaken.
Gamestore E-Plazaquote:Op zondag 19 december 2010 11:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tja, dat soort dingen leent zich gewoon goed om online te bestellen... Games koop je bij de 3 gameszaken die Gouda rijk is (begin Kleiweg en dat kleine winkeltje vlakbij de kerk),
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |