true, maar kadebuurt is K-H? Sure? Dan woon ik sinds mijn 4e gewoon al in K-H... Altijd zo'n feest op basisschool:quote:Op donderdag 2 december 2010 22:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De kadebuurt (mijn buurt) valt ook onder kort-haarlem en in deze wijk wonen misschien 2 allochtone gezinnen, echt bizar zo weinig!
volgens mij is de enige straat in K-H waar je gewoon niet wilt wonen de FW reitzstraat! maar dt kan ook persoonlijk zijn!

Ja vroeger was het de Kadebuurt maar als je de afvalkalende bekijktquote:Op donderdag 2 december 2010 22:50 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
true, maar kadebuurt is K-H? Sure? Dan woon ik sinds mijn 4e gewoon al in K-H... Altijd zo'n feest op basisschool:
-Hoe heet je?
-Nathanael
-Hoe?
-Na tha na el
-Nataniel?
-Nee, Nathanael...
-Ow, ok, waar woon je?
-Rhijnvis Feithstraat (nummer)
-HOE?
-Rhijnvis Feithstraat
-Ok...

woondequote:Op donderdag 2 december 2010 22:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ja vroeger was het de Kadebuurt maar als je de afvalkalende bekijktdan valt de KB echt onder kort-haarlem, heeft ook wel even geduurd voor ik dat doorhad,
dan woon je trouwen wel belachelijk dichtbijElisabeth wolffstraat hier

nee daar zou ik inderdaad ook niet willen wonen, maar ook niet op het pretoria plein bedenk ik mij net, het zijn inderdaad die 4 of 5 straatjes daar waar ik liever niet terecht kom.quote:Op donderdag 2 december 2010 22:47 schreef Brighteyes het volgende:
Ik bedoelde de Christiaan de Wetstraat, rond de vijver, daar zou ik persoonlijk ook niet willen wonen.
De rest gaat nog wel. Zeker als je niet een enorm budget hebt... dan zijn er slechtere plekken in Gouda.

Jij gaat niet toevallig in de FW reitzstraat wonen?quote:Op donderdag 2 december 2010 22:16 schreef KomtTijd... het volgende:
Mja 't is geen villa-wijk. Maar dat zit er voorlopig ook niet in voor mij.

of we gaan gewoon allemaal naar het Glazen Huisjequote:Op donderdag 2 december 2010 23:05 schreef Brighteyes het volgende:
We moeten in het voorjaar, of in de zomer, als het lekker weer is maar eens een Gouda meet-organiseren op de markt.Terrasje pakken ofzo.

quote:Op donderdag 2 december 2010 23:05 schreef Brighteyes het volgende:
We moeten in het voorjaar, of in de zomer, als het lekker weer is maar eens een Gouda meet-organiseren op de markt.Terrasje pakken ofzo.

Ja dat kan ook, maar goed het wordt voor mij sowieso pas 2011 wat deze maand zit propvol!quote:Op donderdag 2 december 2010 23:35 schreef KomtTijd... het volgende:
Wat mij betreft mag het best wat eerder, nooit verkeerd om wat mensen uit de buurt te leren kennen

ik zie zei nietsquote:Op vrijdag 3 december 2010 21:24 schreef Tokamak het volgende:
Website van Gouda Geeft staat online!
http://www.goudageeft.nl/

Bedankt voor de waarschuwingquote:

Haha ik was al bang dat ik de beruchte delftse lichtjesavond zou moeten missen, maar dat doen ze in Gouda dus ook gewoonquote:

Je moet het 1x meegemaakt hebben. Daarna eigenlijk gewoon niet meer.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:12 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Niet leuk? De foto's zien er wel tof uit, op zich.

Dat zal waarschijnlijk volgend jaar worden voor mij dan. Dit jaar vier ik het nog in Delftquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Je moet het 1x meegemaakt hebben. Daarna eigenlijk gewoon niet meer.

?quote:

Hm, ik fiets via de James naar het station en dat ging wel goed eigenlijk...Gelukkigquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wat was 't glad trouwens, vanmorgen op de bloemendaalseweg! Ik heb minimaal 5 scholieren (vrij hard) op hun plaat zien gaan
.

beaamdquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:20 schreef Tokamak het volgende:
Gouda heeft misschien wel de bekendste avond daartoe. Komt regelmatig zelfs op het journaal!

Hier zit ik: http://www.prinsmauritsstraat.praktijkinfo.nl/quote:Op zondag 12 december 2010 23:47 schreef Pinklady89 het volgende:
Weet iemand een goede huisarts in Gouda?
Onder goed versta ik dus niet iemand die:
* bij alles doorverwijst naar de psycholoog
* als oplossing voor alles paracetamol, antibiotica, sporten, uitrusten, een paar weken wachten en dan terugkomen of een andere variant hierop heeft
Maar iemand die:
* naar patiënten luistert en probeert hen te genezen in plaats van te werken voor de bonussen van de zorgverzekeraars
* zijn patiënten serieus neemt
* zich niet al te arrogant (betweterig) gedraagt

Jij zit nu bij Gezondheidscentrum de Korte Akkeren?quote:Op zondag 12 december 2010 23:47 schreef Pinklady89 het volgende:
Onder goed versta ik dus niet iemand die:
* bij alles doorverwijst naar de psycholoog
* als oplossing voor alles paracetamol, antibiotica, sporten, uitrusten, een paar weken wachten en dan terugkomen of een andere variant hierop heeft
Maar iemand die:
* naar patiënten luistert en probeert hen te genezen in plaats van te werken voor de bonussen van de zorgverzekeraars
* zijn patiënten serieus neemt
* zich niet al te arrogant (betweterig) gedraagt

Ben er in de afgelopen 6 jaar slechts 3 keer geweest maar altijd als prettig en deskundig ervaren:quote:Op zondag 12 december 2010 23:47 schreef Pinklady89 het volgende:

Of een raspatatje zsasikiquote:Op donderdag 2 december 2010 22:26 schreef naatje_1 het volgende:
Overigens is het errug lekker om bij snackbar Willie (kruispunt ijsellaan, burgemeester martenssingel) een patatje giros te halenDaar komen inderdaad wel veel allochtoontjes, maar het eten is verukkelijk

Haha, daar moet ik dus niet zijn.quote:Op maandag 13 december 2010 16:59 schreef Elvi het volgende:
[..]
Jij zit nu bij Gezondheidscentrum de Korte Akkeren?

Vorig jaar stond deze foto in de Boston Big Picture (die zetten eens in de paar weken schitterende fotoseries online, waaronder dus één van Kaarsjesavond):quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:20 schreef Tokamak het volgende:
Gouda heeft misschien wel de bekendste avond daartoe. Komt regelmatig zelfs op het journaal!

Sterktequote:Op woensdag 15 december 2010 19:24 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik ga van het weekend verhuizen!

in de sneeuw en in de vrieskou, je moet er maar zin in hebbenquote:Op woensdag 15 december 2010 19:24 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik ga van het weekend verhuizen!

Wij verhuisden in de zomer. Eerst bloedheet tot het begon te hozen. Ook erg fijn.quote:Op donderdag 16 december 2010 09:14 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
in de sneeuw en in de vrieskou, je moet er maar zin in hebben

Och, die twee stoeltjes en 3 verhuisdozen... komt wel goedquote:Op donderdag 16 december 2010 09:14 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
in de sneeuw en in de vrieskou, je moet er maar zin in hebben

quote:

Ik heb zelfs gewone auto's met moeite vooruit zien komen over de James, zo glad was het...quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:19 schreef Elvi het volgende:
Schandalig dat er niet gestrooid is.Ik zat in een bus die meer als een half uur stil stond bij de Doelenbrug. Er kon een vrachtwagen de dijk niet op. Omwonenden hebben het ijs voor de wagen weg staan bikken zodat ie door kon rijden.
Treinen en bussen rijden niet, taxi's zijn onbereikbaar. Ik heb er 2 uur over gedaan om van Goverwelle naar Korte Akkeren te komen ("kon je beter gaan lopen" nou ik was al een tijdje buiten en kon niet meer). Uiteindelijk heeft mn vader me opgehaald met de auto
![]()
Maar geen strooiwagen te bekennen

lolquote:Op vrijdag 17 december 2010 22:37 schreef Tokamak het volgende:
Hoezo ijsbaan op de Markt?! Heel Gouda is momenteel een ijsbaan!

1.) zout is op, dus over op zand, is ook gladquote:Op vrijdag 17 december 2010 18:19 schreef Elvi het volgende:
Schandalig dat er niet gestrooid is.Ik zat in een bus die meer als een half uur stil stond bij de Doelenbrug. Er kon een vrachtwagen de dijk niet op. Omwonenden hebben het ijs voor de wagen weg staan bikken zodat ie door kon rijden.
Treinen en bussen rijden niet, taxi's zijn onbereikbaar. Ik heb er 2 uur over gedaan om van Goverwelle naar Korte Akkeren te komen ("kon je beter gaan lopen" nou ik was al een tijdje buiten en kon niet meer). Uiteindelijk heeft mn vader me opgehaald met de auto
![]()
Maar geen strooiwagen te bekennen

Hoe zou het toch komen dat die riolering van Gouda zo slecht afvoertquote:Op vrijdag 17 december 2010 22:57 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
1.) zout is op, dus over op zand, is ook glad

Nu al?quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:57 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
1.) zout is op, dus over op zand, is ook glad
2. ) Als je strooit, ligt het er binnen 2 seconden weer, heb onze eigen tuin proberen schoon te houden, ieder half uur lag er weer een centimeter

Nou... Dat valt tegen op sommige stukken. Met de auto gaat het wel, maar in de stad zijn sommige straten echt ijsbanen...quote:Op zaterdag 18 december 2010 19:45 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Is het wel een beetje begaanbaar nog in Gouda dan?

Ik kwam er ook haast nooit hoorquote:Op zondag 19 december 2010 10:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh, ik kwam er nooit. Echt veel duurder dan de FRS en andere cd/dvd-zaken.

Gamestore E-Plazaquote:Op zondag 19 december 2010 11:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tja, dat soort dingen leent zich gewoon goed om online te bestellen... Games koop je bij de 3 gameszaken die Gouda rijk is (begin Kleiweg en dat kleine winkeltje vlakbij de kerk),

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |