Zelfde geldt voor bepaalde stromingen binnen de islam die nog altijd iszijn blijven hangen in tegenstelling tot bepaalde stromingen binnen het christendom.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:37 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor de islam die nog altijd is blijven hangen in tegenstelling tot het christendom.
Helaas, want er is maar één islam. Dus is blijven hangen is juist in deze.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:45 schreef eeeuh het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor bepaalde stromingen binnen de islam die nog altijd iszijn blijven hangen in tegenstelling tot bepaalde stromingen binnen het christendom.
Zo, even voor je gefikst.
(off topic) Een Islam, bewijs dat eens. Ik ben erg benieuwd naar je onderbouwing (off topic)quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:48 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Helaas, want er is maar één islam. Dus is blijven hangen is juist in deze.
Dat waag ik toch te betwijfelen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:48 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:48 schreef Gillette_M5 het volgende:
Neehee, Geert zegt dat er maar een islam is en Geert is de nieuwe messias dus...quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:52 schreef eeeuh het volgende:
[..]
Dat waag ik toch te betwijfelen.
* Islam: http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_schools_and_branches
* Christendom: http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_denomination
Tja als je blindelings afgaat op wikipedia. Kan dat niet echt een objectieve bron noemen ten aanzien van de islam.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:52 schreef eeeuh het volgende:
[..]
Dat waag ik toch te betwijfelen.
* Islam: http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_schools_and_branches
* Christendom: http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_denomination
quote:Horowitz: Oké. Wil je Hamas hier en nu veroordelen?
MSA moslima: Het spijt me, wat?
Horowitz: Wil je Hamas veroordelen?
MSA moslima: Of ik Hamas wil veroordelen?
Horowitz: …als een terroristische organisatie… Genocidale organisatie.
MSA moslima: Vraagt u nu om mij mezelf te laten kruisigen?
bron: http://www.crethiplethi.c(...)e-islam/israel/2010/
quote:
Nope, dat zeggen de moslims zelf Koos.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neehee, Geert zegt dat er maar een islam is en Geert is de nieuwe messias dus...
Volgens de Katholieken is er ook maar een Christendom.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:03 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Nope, dat zeggen de moslims zelf Koos.
Natuurlijk zeggen moslims dat allemaal zelf. Een soenniet zal zeggen dat er maar een islam is en dat hij de juiste vorm aanhangt. Een sjieet zal iets soortgelijks roepen. Ik vind jouw opmerking dan ook behoorlijk ondoordacht.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:03 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ja en volgens de bakker maar een brood. Doh.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens de Katholieken is er ook maar een Christendom.
De links naar de artikelen die ik zojuist heb gepost geven daarin duidelijkheid.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk zeggen moslims dat allemaal zelf. Een soenniet zal zeggen dat er maar een islam is en dat hij de juiste vorm aanhangt. Een sjieet zal iets soortgelijks roepen. Ik vind jouw opmerking dan ook behoorlijk ondoordacht.
Martin Luther vond ook dat er maar een christendom is.
Probeer je zijn opmerking nou werkelijk te counteren met dit idiote gelul?quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:06 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ja en volgens de bakker maar een brood. Doh.
Kan jij je even beperken tot wat ik aan jou schrijf ipv je overal in te gaan mengen? Bij voorbaat dank.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probeer je zijn opmerking nou werkelijk te counteren met dit idiote gelul?
Pak dan voor het gemak effe jouw eigen quote:quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:08 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
De links naar de artikelen die ik zojuist heb gepost geven daarin duidelijkheid.
Een overduidelijke contradictie. Als je het op bepaalde vlakken niet eens bent, dan is er ook geen sprake van een islam. Daarnaast; als er maar een islam is waarom zijn er dan zoveel verschillende aftakkingen en hebben zij als klap op de vuurpijl ook nog eens mot met elkaar?quote:Of hier, zomaar ff hoor: "There is only one Islam, but each one of us sees it differently. While there is hardly a disagreement on "many" a key issues, we certainly disagree on some.
Oh, dit forum is opeens een plek geworden waar jij met allemaal mensen onafhankelijke dialoogjes aan het voeren bent?quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:09 schreef Gillette_M5 het volgende:Kan jij je even beperken tot wat ik aan jou schrijf ipv je overal in te gaan mengen? Bij voorbaat dank.
Die paar persoonlijke meningen, hier daarentegen de integrale latijnse tekst van Dominus Iesus, waar paus Johannus Paulus de 2e namens de Congregatie van de Geloofsleer voor altijd bevestigt dat er maar een kerk is, en de rest ketters zijn die nooit verlossing zullen krijgen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:08 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
De links naar de artikelen die ik zojuist heb gepost geven daarin duidelijkheid.
Dat is onzin, sterker nog, toen er een jaar of 6 geleden een idee was om een gezamenlijk moslim overleg orgaan op te zetten stapten de surinaamse moslims en de soennieten er vroegtijdig uit omdat men het niet met elkaar eens kon worden.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:03 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Dat zegt niets over het feit dat er maar één islam is. Kijk heel simpel naar bijv. de muziek. Je hebt diverse stromingen van dance bijvoorbeeld, maar de kern blijft dance. Het is en blijft diezelfde midi apparatuur en dito computers waar het mee gemaakt wordt. De kern en basis blijft hetzelfde; bassline, hihatt, sample. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een overduidelijke contradictie. Als je het op bepaalde vlakken niet eens bent, dan is er ook geen sprake van een islam. Daarnaast; als er maar een islam is waarom zijn er dan zoveel verschillende aftakkingen en hebben zij als klap op de vuurpijl ook nog eens mot met elkaar?
"Blindelings afgaan" wil ik het bepaald niet noemen, ik geef aan dat er in beide religies nogal wat (sub)stromingen en afscheidingen zijn. In de basis is er ook 1 christendom.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:03 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Tja als je blindelings afgaat op wikipedia. Kan dat niet echt een objectieve bron noemen ten aanzien van de islam.
Ja joh, gooi er even een lekker objectieve bron tegenaanquote:
Ach, wat Gilette doet is weer eens selectief bronnen zoeken. Dat is hetzelfde wat hij doet met teksten uit de koran. Dan worden hier weer een paar passages gepost waarin ongelovigen worden verketterd. De teksten die oproepen om vooral tof te zijn tegen je medemens worden voor het gemak even buiten beschouwing gelaten.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:12 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat is onzin, sterker nog, toen er een jaar of 6 geleden een idee was om een gezamenlijk moslim overleg orgaan op te zetten stapten de surinaamse moslims en de soemieten er vroegtijdig uit omdat men het niet met elkaar eens kon worden.
Ik zou Sunni en Shiia meer als Jazz en Blues zien.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:14 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Dat zegt niets over het feit dat er maar één islam is. Kijk heel simpel naar bijv. de muziek. Je hebt diverse stromingen van dance bijvoorbeeld, maar de kern blijft dance. Het is en blijft diezelfde midi apparatuur en dito computers waar het mee gemaakt wordt. De kern en basis blijft hetzelfde; bassline, hihatt, sample. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
Je hebt diverse stromingen het christendom bijvoorbeeld, maar de kern blijft het christendom.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:14 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Dat zegt niets over het feit dat er maar één islam is. Kijk heel simpel naar bijv. de muziek. Je hebt diverse stromingen van dance bijvoorbeeld, maar de kern blijft dance. Het is en blijft diezelfde midi apparatuur en dito computers waar het mee gemaakt wordt. De kern en basis blijft hetzelfde; bassline, hihatt, sample. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
Nee, de reden is dat je anders allemaal dingen erbij gaat halen waar die ander die het schreef het zelf ook wel afkan. Want het doel is om een ander lekker onder vuur te nemen, en dat komt een discussie en dit topic niet ten goede. Oh, maar dat snap jij niet helemaal geloof ik he. Sorry.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:11 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Oh, dit forum is opeens een plek geworden waar jij met allemaal mensen onafhankelijke dialoogjes aan het voeren bent?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |