abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84777640
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:37 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Zelfde geldt voor de islam die nog altijd is blijven hangen in tegenstelling tot het christendom.
Zelfde geldt voor bepaalde stromingen binnen de islam die nog altijd iszijn blijven hangen in tegenstelling tot bepaalde stromingen binnen het christendom.

Zo, even voor je gefikst O-).
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:48:50 #52
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84777767
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:45 schreef eeeuh het volgende:

[..]

Zelfde geldt voor bepaalde stromingen binnen de islam die nog altijd iszijn blijven hangen in tegenstelling tot bepaalde stromingen binnen het christendom.

Zo, even voor je gefikst O-).
Helaas, want er is maar één islam. Dus is blijven hangen is juist in deze. :)
Scheer je weg!
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:51:41 #53
312734 Hassish
Puur uit interesse
pi_84777876
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:48 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

(off topic) Een Islam, bewijs dat eens. Ik ben erg benieuwd naar je onderbouwing (off topic)

Verder: Doekle heeft recht op een mening, blijkbaar willen zoals de meeste PVV-ers niets horen van een andere mening. Wat doen ze: gaan ze Duits lullen op een Nederlandse forum.
Een dogma is al stil staan in stromend water, wat over blijft is slechts een onherkenbaar gezicht
pi_84777921
quote:

[..]

Dat waag ik toch te betwijfelen.

* Islam: http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_schools_and_branches
* Christendom: http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_denomination
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:55:33 #55
8369 speknek
Another day another slay
pi_84778022
quote:
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_84778327
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:52 schreef eeeuh het volgende:

[..]

Neehee, Geert zegt dat er maar een islam is en Geert is de nieuwe messias dus...
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:03:36 #57
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84778335
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:52 schreef eeeuh het volgende:

[..]

Tja als je blindelings afgaat op wikipedia. Kan dat niet echt een objectieve bron noemen ten aanzien van de islam. :)

http://www.uitkijk.net/islam.php?do=matig

Of hier, zomaar ff hoor: "There is only one Islam, but each one of us sees it differently. While there is hardly a disagreement on "many" a key issues, we certainly disagree on some.
Bron: http://worldmuslimcongres(...)-only-one-islam.html

En wat te denken van dit: http://www.dagelijksestan(...)tigde-islam-bestaat/

Of dit: http://hpd.de/node/7175?page=0,0 (Es gibt keine moderaten Muslime)...

Even wat uitspraakjes:
quote:
Horowitz: Oké. Wil je Hamas hier en nu veroordelen?

MSA moslima: Het spijt me, wat?

Horowitz: Wil je Hamas veroordelen?

MSA moslima: Of ik Hamas wil veroordelen?

Horowitz: …als een terroristische organisatie… Genocidale organisatie.

MSA moslima: Vraagt u nu om mij mezelf te laten kruisigen?

bron: http://www.crethiplethi.c(...)e-islam/israel/2010/
quote:
"I refuse to live as a "moderate" Muslim", Asma Khalid

Bron: http://www.alternet.org/story/50969/
Scheer je weg!
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:03:57 #58
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84778347
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neehee, Geert zegt dat er maar een islam is en Geert is de nieuwe messias dus...
Nope, dat zeggen de moslims zelf Koos.
Scheer je weg!
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:05:00 #59
8369 speknek
Another day another slay
pi_84778380
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:03 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Volgens de Katholieken is er ook maar een Christendom.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_84778436
quote:

[..]

Natuurlijk zeggen moslims dat allemaal zelf. Een soenniet zal zeggen dat er maar een islam is en dat hij de juiste vorm aanhangt. Een sjieet zal iets soortgelijks roepen. Ik vind jouw opmerking dan ook behoorlijk ondoordacht.

Martin Luther vond ook dat er maar een christendom is.
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:06:55 #61
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84778443
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:05 schreef speknek het volgende:

[..]

Volgens de Katholieken is er ook maar een Christendom.
Ja en volgens de bakker maar een brood. Doh. :')
Scheer je weg!
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:08:06 #62
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84778488
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk zeggen moslims dat allemaal zelf. Een soenniet zal zeggen dat er maar een islam is en dat hij de juiste vorm aanhangt. Een sjieet zal iets soortgelijks roepen. Ik vind jouw opmerking dan ook behoorlijk ondoordacht.

Martin Luther vond ook dat er maar een christendom is.
De links naar de artikelen die ik zojuist heb gepost geven daarin duidelijkheid. :)
Scheer je weg!
pi_84778493
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:06 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Ja en volgens de bakker maar een brood. Doh. :')
Probeer je zijn opmerking nou werkelijk te counteren met dit idiote gelul?
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:09:01 #64
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84778519
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Probeer je zijn opmerking nou werkelijk te counteren met dit idiote gelul?
Kan jij je even beperken tot wat ik aan jou schrijf ipv je overal in te gaan mengen? Bij voorbaat dank.
Scheer je weg!
pi_84778576
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:08 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

De links naar de artikelen die ik zojuist heb gepost geven daarin duidelijkheid. :)
Pak dan voor het gemak effe jouw eigen quote:

quote:
Of hier, zomaar ff hoor: "There is only one Islam, but each one of us sees it differently. While there is hardly a disagreement on "many" a key issues, we certainly disagree on some.
Een overduidelijke contradictie. Als je het op bepaalde vlakken niet eens bent, dan is er ook geen sprake van een islam. Daarnaast; als er maar een islam is waarom zijn er dan zoveel verschillende aftakkingen en hebben zij als klap op de vuurpijl ook nog eens mot met elkaar?
pi_84778614
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:09 schreef Gillette_M5 het volgende:Kan jij je even beperken tot wat ik aan jou schrijf ipv je overal in te gaan mengen? Bij voorbaat dank.
Oh, dit forum is opeens een plek geworden waar jij met allemaal mensen onafhankelijke dialoogjes aan het voeren bent? _O-
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:12:12 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_84778643
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:08 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Die paar persoonlijke meningen, hier daarentegen de integrale latijnse tekst van Dominus Iesus, waar paus Johannus Paulus de 2e namens de Congregatie van de Geloofsleer voor altijd bevestigt dat er maar een kerk is, en de rest ketters zijn die nooit verlossing zullen krijgen.

http://www.vatican.va/rom(...)ominus-iesus_lt.html
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:12:15 #68
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_84778648
quote:

[..]

Dat is onzin, sterker nog, toen er een jaar of 6 geleden een idee was om een gezamenlijk moslim overleg orgaan op te zetten stapten de surinaamse moslims en de soennieten er vroegtijdig uit omdat men het niet met elkaar eens kon worden.
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:14:10 #69
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84778706
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een overduidelijke contradictie. Als je het op bepaalde vlakken niet eens bent, dan is er ook geen sprake van een islam. Daarnaast; als er maar een islam is waarom zijn er dan zoveel verschillende aftakkingen en hebben zij als klap op de vuurpijl ook nog eens mot met elkaar?
Dat zegt niets over het feit dat er maar één islam is. Kijk heel simpel naar bijv. de muziek. Je hebt diverse stromingen van dance bijvoorbeeld, maar de kern blijft dance. Het is en blijft diezelfde midi apparatuur en dito computers waar het mee gemaakt wordt. De kern en basis blijft hetzelfde; bassline, hihatt, sample. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen? :?
Scheer je weg!
pi_84778720
quote:

[..]

Tja als je blindelings afgaat op wikipedia. Kan dat niet echt een objectieve bron noemen ten aanzien van de islam. :)
"Blindelings afgaan" wil ik het bepaald niet noemen, ik geef aan dat er in beide religies nogal wat (sub)stromingen en afscheidingen zijn. In de basis is er ook 1 christendom.

quote:
Ja joh, gooi er even een lekker objectieve bron tegenaan *O*.

* Ja, er zijn extremen binnen de Islam.
* Ja, er zijn extremen binnen het christendom (zie "religious right" in de VS bijvoorbeeld).
* Ja, het zijn er vast meer binnen de islam dan binnen het christendom, de gemiddelde moslim is dan ook een stuk minder geschoold dan de gemiddelde christen.
* Nee, er is niet "1 Islam"
* Nee niet elke moslim is een extremist (en nee, ook niet een groot deel).

Of het door de islam komt dat de meeste moslims minder ontwikkeld zijn of dat dat ergens anders door veroorzaakt is, is natuurlijk weer een heel ander verhaal :s).
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:15:01 #71
8369 speknek
Another day another slay
pi_84778729
Zijn gewoon Islamitische oecumenen waar Gilette naar linkt.
pi_84778778
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:12 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Dat is onzin, sterker nog, toen er een jaar of 6 geleden een idee was om een gezamenlijk moslim overleg orgaan op te zetten stapten de surinaamse moslims en de soemieten er vroegtijdig uit omdat men het niet met elkaar eens kon worden.
Ach, wat Gilette doet is weer eens selectief bronnen zoeken. Dat is hetzelfde wat hij doet met teksten uit de koran. Dan worden hier weer een paar passages gepost waarin ongelovigen worden verketterd. De teksten die oproepen om vooral tof te zijn tegen je medemens worden voor het gemak even buiten beschouwing gelaten.

Nu roepen hierboven een paar moslims dat er maar een islam is. Als je effe doorzoekt stuit je waarschijnlijk op tientallen bronnen die beweren dat er meerdere interpraties zijn van de islam. Maar Gilette omarmt direct zijn eigen bronnetjes.
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:16:32 #73
8369 speknek
Another day another slay
pi_84778784
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:14 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Dat zegt niets over het feit dat er maar één islam is. Kijk heel simpel naar bijv. de muziek. Je hebt diverse stromingen van dance bijvoorbeeld, maar de kern blijft dance. Het is en blijft diezelfde midi apparatuur en dito computers waar het mee gemaakt wordt. De kern en basis blijft hetzelfde; bassline, hihatt, sample. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen? :?
Ik zou Sunni en Shiia meer als Jazz en Blues zien.
pi_84778785
quote:

[..]

Je hebt diverse stromingen het christendom bijvoorbeeld, maar de kern blijft het christendom.
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:16:39 #75
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84778787
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:11 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Oh, dit forum is opeens een plek geworden waar jij met allemaal mensen onafhankelijke dialoogjes aan het voeren bent? _O-
Nee, de reden is dat je anders allemaal dingen erbij gaat halen waar die ander die het schreef het zelf ook wel afkan. Want het doel is om een ander lekker onder vuur te nemen, en dat komt een discussie en dit topic niet ten goede. Oh, maar dat snap jij niet helemaal geloof ik he. Sorry. :')
Scheer je weg!
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:16:51 #76
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_84778794
quote:

[..]

Maar dat betekent niet dat een hardcore liefhebber ook triphop of eurodance kan waarderen en andersom, dat alle danceliefhebbers pillen slikken of dat het altijd een zooitje is op dancefeesten.
pi_84778811
quote:

[..]

Ja, maar terwijl hardcore irritante klote muziek is met een agressieve ondertoon is electro veel zachter en vreedzamer.
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:17:54 #78
8369 speknek
Another day another slay
pi_84778822
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:16 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, wat Gilette doet is weer eens selectief bronnen zoeken. Dat is hetzelfde wat hij doet met teksten uit de koran. Dan worden hier weer een paar passages gepost waarin ongelovigen worden verketterd. De teksten die oproepen om vooral tof te zijn tegen je medemens worden voor het gemak even buiten beschouwing gelaten.
Zoveel regeltjes om tof te doen tegen ongelovigen staan er anders niet in de Islam. Ook niet in de Bijbel natuurlijk.
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:19:05 #79
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84778873
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:14 schreef eeeuh het volgende:

[..]

"Blindelings afgaan" wil ik het bepaald niet noemen, ik geef aan dat er in beide religies nogal wat (sub)stromingen en afscheidingen zijn. In de basis is er ook 1 christendom.
Dat is het wel degelijk. Wiki is een bron waar elke debiel aan mee kan werken en waar veel dingen staan zonder duidelijke bron vermelding en 'van horen zeggen'. Dus ja, inderdaad blindelings afgaan op iets heet dat. Wikipedia is gewoon een vieze commerciële site van Google media.

quote:
Ja joh, gooi er even een lekker objectieve bron tegenaan *O*.

* Ja, er zijn extremen binnen de Islam.
* Ja, er zijn extremen binnen het christendom (zie "religious right" in de VS bijvoorbeeld).
* Ja, het zijn er vast meer binnen de islam dan binnen het christendom, de gemiddelde moslim is dan ook een stuk minder geschoold dan de gemiddelde christen.
* Nee, er is niet "1 Islam"
* Nee niet elke moslim is een extremist (en nee, ook niet een groot deel).

Of het door de islam komt dat de meeste moslims minder ontwikkeld zijn of dat dat ergens anders door veroorzaakt is, is natuurlijk weer een heel ander verhaal :s).
Er bestaat geen gematigde islam, simpel. Dat jij dit zelfs niet van moslims wil aannemen zegt genoeg hoe sterk jij graag wil geloven dat de islam een vredelievende religie is, maar dat is het niet. Jammer voor je. :)
Scheer je weg!
pi_84778900
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:17 schreef speknek het volgende:

[..]

Zoveel regeltjes om tof te doen tegen ongelovigen staan er anders niet in de Islam. Ook niet in de Bijbel natuurlijk.
Ongetwijfeld. Maar dat is natuurlijk geen reden om beide religies te verbieden.
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:20:28 #81
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84778912
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:16 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Maar dat betekent niet dat een hardcore liefhebber ook triphop of eurodance kan waarderen en andersom, dat alle danceliefhebbers pillen slikken of dat het altijd een zooitje is op dancefeesten.
Dat is wat ik bedoel, je bent gewon panisch aan het reageren nu en blind voor de werkelijkheid. :)
Scheer je weg!
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:21:21 #82
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84778947
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:16 schreef eeeuh het volgende:

[..]

Je hebt diverse stromingen het christendom bijvoorbeeld, maar de kern blijft het christendom.
Christendom is niet de islam. Rare vergelijking.
Scheer je weg!
pi_84778953
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:19 schreef Gillette_M5 het volgende:
Er bestaat geen gematigde islam, simpel. Dat jij dit zelfs niet van moslims wil aannemen zegt genoeg hoe sterk jij graag wil geloven dat de islam een vredelievende religie is, maar dat is het niet. Jammer voor je. :)
Moslims spelen dus constant met de gedachte om ongelovige honden af te maken? Je moet wel een zwaar leven hebben.
pi_84778974
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:20 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Dat is wat ik bedoel, je bent gewon panisch aan het reageren nu en blind voor de werkelijkheid. :)
Jij kwam aanschijten met die vergelijking :?
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:22:36 #85
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84778995
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moslims spelen dus constant met de gedachte om ongelovige honden af te maken? Je moet wel een zwaar leven hebben.
Neuh. Het staat immers in de koran. Dat is iets wat ik niet kan helpen. :)
Scheer je weg!
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:22:40 #86
8369 speknek
Another day another slay
pi_84778999
quote:
Praat eens met een Aleviet, misschien kom je dan wat minder dom over. Er zijn er genoeg van in Nederland.
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:23:23 #87
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84779033
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij kwam aanschijten met die vergelijking :?
Daar ga je weer, beperk je nou maar gewoon tot wat je zelf te melden hebt, want ik las gisteren tussen neus en lippen door dat je dit vaker schijnt te doen. Gewoon mee kappen, dat schiet niet op Koos.
Scheer je weg!
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:24:06 #88
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84779066
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:22 schreef speknek het volgende:

[..]

Praat eens met een Aleviet, misschien kom je dan wat minder dom over. Er zijn er genoeg van in Nederland.
Dat is jouw interpretatie inderdaad. Die laat ik ook helemaal voor jouw rekening. De feiten spreken voor zich. :)
Scheer je weg!
pi_84779067
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:22 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

De Bijbel staat ook vol met malle passages. En nu?
pi_84779069
quote:

[..]

Dat is het wel degelijk. Wiki is een bron waar elke debiel aan mee kan werken en waar veel dingen staan zonder duidelijke bron vermelding en 'van horen zeggen'. Dus ja, inderdaad blindelings afgaan op iets heet dat. Wikipedia is gewoon een vieze commerciële site van Google media.
[..]

Ik zeg helemaal niet dat de islam een vredelievende religie is, alleen dat deze niet significant vredelievender is dan het christendom. Wat mij betreft schaffen we in een keer alle religies af :P

Maar voor vandaag is het voor mij weer gedaan, en omdat we toch al lekker ver off-topic zijn gegaan nog even een uitsmijter in de verschillen-binnen-een-religie-richting:

http://www.guardian.co.uk/stage/2005/sep/29/comedy.religion :

quote:
Once I saw this guy on a bridge about to jump. I said, "Don't do it!" He said, "Nobody loves me." I said, "God loves you. Do you believe in God?"

He said, "Yes." I said, "Are you a Christian or a Jew?" He said, "A Christian." I said, "Me, too! Protestant or Catholic?" He said, "Protestant." I said, "Me, too! What franchise?" He said, "Baptist." I said, "Me, too! Northern Baptist or Southern Baptist?" He said, "Northern Baptist." I said, "Me, too! Northern Conservative Baptist or Northern Liberal Baptist?"

He said, "Northern Conservative Baptist." I said, "Me, too! Northern Conservative Baptist Great Lakes Region, or Northern Conservative Baptist Eastern Region?" He said, "Northern Conservative Baptist Great Lakes Region." I said, "Me, too!"

Northern Conservative†Baptist Great Lakes Region Council of 1879, or Northern Conservative Baptist Great Lakes Region Council of 1912?" He said, "Northern Conservative Baptist Great Lakes Region Council of 1912." I said, "Die, heretic!" And I pushed him over.
:W :W :W
pi_84779090
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:22 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

En sommige stromingen omarmen dat terwijl andere stromingen er niet eens aan denken.
Er is niet één Islam waarin iedereen hetzelfde denkt, er zijn ontzettend veel verschillende stromingen.

Net als bij het Christendom, daar is er ook maar één van.
En dit éne Christendom is weer onderverdeeld in 10 stromingen.
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:25:33 #92
8369 speknek
Another day another slay
pi_84779130
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Maar dat is natuurlijk geen reden om beide religies te verbieden.
Ach, als aanzetten tot haar verboden is, is het best raar dat de Bijbel en de Koran dat niet zijn. Maar goed, van mij mogen ze allebei bestaan.

Ik heb helemaal niets met religie en nog minder met de Islam, dan behoor je echt tot de paupers onder de geestesarmen. Maar hetzelfde geldt voor SBS6, en als mensen daar naar willen kijken moeten ze dat vooral doen.
pi_84779133
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:23 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Daar ga je weer, beperk je nou maar gewoon tot wat je zelf te melden hebt, want ik las gisteren tussen neus en lippen door dat je dit vaker schijnt te doen. Gewoon mee kappen, dat schiet niet op Koos.
Jij wierp de dance-vergelijking mijn kant op (het was een reactie op mijn post). Dat jij vervolgens niet wens te reageren op mijn antwoord, is jouw keus. Maar ik was eerlijk gezegd nog niet klaar met jouw prachtige dance-vergelijking.

En je laat je nu wel heel erg kennen, de tering zeg.
pi_84779155
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:25 schreef speknek het volgende:

[..]

Ach, als aanzetten tot haar verboden is, is het best raar dat de Bijbel en de Koran dat niet zijn. Maar goed, van mij mogen ze allebei bestaan.

Ik heb helemaal niets met religie en nog minder met de Islam, dan behoor je echt tot de paupers onder de geestesarmen. Maar hetzelfde geldt voor SBS6, en als mensen daar naar willen kijken moeten ze dat vooral doen.
Dit dus ^O^
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:26:36 #95
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84779163
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:24 schreef eeeuh het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal niet dat de islam een vredelievende religie is, alleen dat deze niet significant vredelievender is dan het christendom. Wat mij betreft schaffen we in een keer alle religies af :P

Maar voor vandaag is het voor mij weer gedaan, en omdat we toch al lekker ver off-topic zijn gegaan nog even een uitsmijter in de verschillen-binnen-een-religie-richting:

http://www.guardian.co.uk/stage/2005/sep/29/comedy.religion :
[..]

:W :W :W
Leuk he google? ;)
Scheer je weg!
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:26:46 #96
8369 speknek
Another day another slay
pi_84779169
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:24 schreef Gillette_M5 het volgende:
Dat is jouw interpretatie inderdaad. Die laat ik ook helemaal voor jouw rekening. De feiten spreken voor zich. :)
En het feit is dat zij zich gematigde Islamieten zullen noemen. Net zoals Bosniers overigens, de gemiddelde vrouw daar draagt absoluut geen hoofddoek.
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:27:46 #97
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84779191
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:24 schreef tsijben het volgende:

[..]

En sommige stromingen omarmen dat terwijl andere stromingen er niet eens aan denken.
Er is niet één Islam waarin iedereen hetzelfde denkt, er zijn ontzettend veel verschillende stromingen.

Net als bij het Christendom, daar is er ook maar één van.
En dit éne Christendom is weer onderverdeeld in 10 stromingen.
Nogmaals, er is maar één islam. :)
Scheer je weg!
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:28:14 #98
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84779205
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:26 schreef speknek het volgende:

[..]

En het feit is dat zij zich gematigde Islamieten zullen noemen. Net zoals Bosniers overigens, de gemiddelde vrouw daar draagt absoluut geen hoofddoek.
Er zijn geen gematigde moslims, en géén gematigde islam. :)
Scheer je weg!
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:29:44 #99
8369 speknek
Another day another slay
pi_84779239
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:27 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Nogmaals, er is maar één islam. :)
Net zoals Protestanten vinden dat Katholieken zondaars zijn, en Jehova's Getuigen uberhaupt geen Christenen, zo vinden Soennieten dat ook van Shiieten en Ahmaddiyah uberhaupt geen Islamieten.
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:29:58 #100
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84779247
En ach, als er weer eens een vrouw uit eerwraak wordt vermoord, is dat natuurlijk omdat het een moslim was die in een 'verkeerde ' stroming zat. Niets aan de hand hoor. En al die vrouwen die worden onderdrukt, sja, het kwartje viel gewoon verkeerd. Verkeerde stroming gekozen! Jammer dan!

_O-
Scheer je weg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')