abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86907120
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:23 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik zou alleen Tokio doen, en zelfs dan ik het nog wat krap allemaal.

Alleen al het idee dat je op de dag van aankomst 'even' een complete stad gaat bekijken. _O-
Ik hoef niet per se een complete stad te bekijken, alleen de highlights. ;)

Na alle adviezen hier gelezen te hebben denk ik dat het alleen Kyoto en Tokyo word.

Za 10:10 land ik op KIX (Osaka), dan gelijk door naar Kyoto
Zo Kyoto
Ma 's ochtends naar Tokyo
Di Tokyo
Wo Tokyo
Do 's ochtends naar Tsukiji fish market, en dan 13:30 vertrek vanaf Narita Airport
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  maandag 27 september 2010 @ 18:19:44 #177
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_86909729
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:14 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Na alle adviezen hier gelezen te hebben denk ik dat het alleen Kyoto en Tokyo word.

Zo Kyoto
Di Tokyo
Wo Tokyo
Do 's ochtends naar Tsukiji fish market, en dan 13:30 vertrek vanaf Narita Airport
Za Osaka
Zo Oasaka
Ma Kyoto
Di Tokyo
Wo Tokyo

Dit zou mijn advies zijn. Voor een indruk van Kyoto kan je 1 dag uittrekken. Je zou eventueel maandagavond al naar Tokyo kunnen gaan (Kyoto heeft geen indruk op mij gemaakt).
pi_86909985
Ik zou al die tijd doorbrengen in Tokio, met evt. dagtrips naar Kamakura en Nikko. Zit je ook aan je tempeltax. Je kunt vanuit Tokio ook heel gemakkelijk naar Yokohama.

Maar zelfs zonder uitstapjes zou ik me prima een week lang vermaken in Tokio, zelfs nu ik er al vier keer geweest ben. Juist het doelloos rondzwerven door de stad is tof. Maar daar moet je jezelf wel de tijd voor gunnen.
pi_86924803
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:14 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Zo Kyoto
Di Tokyo
Wo Tokyo
goed plan, vind ik. :) kyoto is erg leuk als je van oud japan houd, 1000 prachtige tempels en de meest sfeervolle stad van japan. en in de rest van je dagen kun je best een goede indruk van tokyo krijgen.
pi_86929606
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:20 schreef Blaetman het volgende:

[..]

Zo te horen ben je opzoek naar een hostel o.i.d.

Ik heb vroeger wel eens over dit hostel gedacht: http://www.jyh.or.jp/english/index.html
Zo te zien 3000 yen per nacht. Redelijk goede ligging, in de buurt van Shinjuku/Shibuya/Harajuku/Yoyogi

Mijn favo in Tokyo: http://www.hgpshinjuku.jp/pdf/english.pdf
Capsule hotel in hartje kabukichou (uitgaansdistrict Shinjuku)
Prijs in de pdf is wel erg duur...Reserveren voor gereduceerd tarief kan alleen op Japanse websites. Een jaar geleden kon je iets van een 10-12 urenplan nemen voor 2500 als je na 5:00 binnenkwam ofzo...Perfect voor als je je in het nachtleven wilt storten. Het is ook meteen een badhuis en je kunt in een slaapzaal gaan liggen als je die capsules maar niks vindt (zoals ik). Als je meer dagen blijft hebben ze ook een hok voor je baggage. Ow en als je zelf een laptop+ethernet kabel hebt kun je ook gratis internetten in het "business center".
Bedankt voor de informatie! Ben echter niet opzoek naar een hostel, heb liever een hotel. Als ik het goed begrijp is Shinjuku centraal gelegen in Tokyo. Na wat op internet te hebben gezocht kwam ik bij het Green hotel uit (KLIK). Hier zou ik voor 6 nachten 51.000 JPY moeten betalen voor een twee-persoonskamer. Dit lijkt mij best een aardige deal, of zie ik zaken over het hoofd?
Soms is het niet erg iets moois te verliezen. Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_86930083
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:26 schreef _Arual_ het volgende:
Ik zou al die tijd doorbrengen in Tokio, met evt. dagtrips naar Kamakura en Nikko. Zit je ook aan je tempeltax. Je kunt vanuit Tokio ook heel gemakkelijk naar Yokohama.

Maar zelfs zonder uitstapjes zou ik me prima een week lang vermaken in Tokio, zelfs nu ik er al vier keer geweest ben. Juist het doelloos rondzwerven door de stad is tof. Maar daar moet je jezelf wel de tijd voor gunnen.
Dat doelloos rondzwerven hoeft van mij niet echt, ik woon momenteel in Seoul (tot 18 december), dus doelloos rondzwerven in een andere Aziatische metropool zal voor mij denk ik wat minder interessant zijn ;)

Of ik zin heb in veel tempels weet ik nog niet, hier in Korea heb ik ook al aardig wat tempels gezien :P Maar ik zal er sowieso een paar bezoeken, al is het maar om de verschillen met Korea te zien.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  dinsdag 28 september 2010 @ 07:43:06 #182
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_86930475
Toyoko Inn schijnt ook wel OK te zijn:
http://www.toyoko-inn.com/eng/
Haters everywhere but I don't really care.
pi_86933492
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 05:07 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Dat doelloos rondzwerven hoeft van mij niet echt, ik woon momenteel in Seoul (tot 18 december), dus doelloos rondzwerven in een andere Aziatische metropool zal voor mij denk ik wat minder interessant zijn ;)

Of ik zin heb in veel tempels weet ik nog niet, hier in Korea heb ik ook al aardig wat tempels gezien :P Maar ik zal er sowieso een paar bezoeken, al is het maar om de verschillen met Korea te zien.
in kyoto , doe in ieder geval deze:
http://gojapan.about.com/(...)p/kiyomizutemple.htm
dit is een van de mooiste in kyoto:
http://gojapan.about.com/(...)p/kyotokinkakuji.htm
en dit vind ik de mooiste, moet je wel tijd hebben om anderhalf uur een berg op te lopen alleen..
http://www.japan.nanoda.c(...)-in-kyoto-japan.html
pi_86934324
quote:
Op zondag 26 september 2010 05:32 schreef Meike26 het volgende:
Zijn er eigenlijk mooie / goede docu's over Japan ? Het liefst op Blu-Ray ?

Ik heb ook al zitten kijken naar eventuele afleveringen van Rail Away (E.O.), maar in 45 delen, kom ik niets tegen over Japan zelf....alleen wat dvd's waar Azie in voor komt ? Zit hier ook Japan tussen ?

Van het weekend een klein stukje op Discovery gezien wat over Kawasaki ging, wat uit Kobe komt. Maar als je de beelden alleen al zit van bijvoorbeeld infrastructuur en het massale gebruik van beton... kijk ik erg veel uit naar volgend jaar (en eventuele Blu-Ray's dus met beeld materiaal :D)
BEGIN Japanology is ook best aardig, vooral hedendaagse dingen met de relatie naar vroeger uitgelegd.
pi_86935270
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 05:07 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je van houd maar Seoul-Tokyo is een flink contrast verschil een beetje richting Amsterdam-New York.
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_87056219
Woensdag ga ik weer!! :Y
Word meteen opgehaald van 't vliegtuig door wat vrienden uit Mito (ook te zien in de liftfilm :P), die vrouw kan echt gigantisch goed koken ('s ochtends, 's middags EN 's avonds!), dus dat wordt wel weer genieten. Ergens rond de 10e lift ik waarschijnlijk via (Tokyo vermijd ik, mijn lesje heb ik wel geleerd) Matsumoto, langs de westkust naar Tottori, om dan noordwaarts te gaan richting Shikoku. Ergens de 16e hoop ik te beginnen met wandelen, hopelijk ben ik dan begin december klaar, voordat het te koud wordt.
Maar eerst maandag nog laatste tentamen. :{
pi_87058906
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:12 schreef NegaSado het volgende:
Woensdag ga ik weer!! :Y
Word meteen opgehaald van 't vliegtuig door wat vrienden uit Mito (ook te zien in de liftfilm :P), die vrouw kan echt gigantisch goed koken ('s ochtends, 's middags EN 's avonds!), dus dat wordt wel weer genieten. Ergens rond de 10e lift ik waarschijnlijk via (Tokyo vermijd ik, mijn lesje heb ik wel geleerd) Matsumoto, langs de westkust naar Tottori, om dan noordwaarts te gaan richting Shikoku. Ergens de 16e hoop ik te beginnen met wandelen, hopelijk ben ik dan begin december klaar, voordat het te koud wordt.
Maar eerst maandag nog laatste tentamen. :{
ik ben de andere kant op de westkust afgeweest, matsue totaan hagi. erg tof.
pi_87060596
Ik ben daar de vorige keer de oostkust afgegaan, de westkust wilde ik eerste doen maar als je lift dan heb je niet zo een twee drie te zeggen waar je eindigt.

Overigens ga ik vanaf Tottori natuurlijk zuidwaarts om op Shikoku te eindigen; noordwaarts kan ook maar ben nooit een ster in langeafstandzwemmen geweest. ;)
pi_87064001
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:14 schreef NegaSado het volgende:
Ik ben daar de vorige keer de oostkust afgegaan, de westkust wilde ik eerste doen maar als je lift dan heb je niet zo een twee drie te zeggen waar je eindigt.

Overigens ga ik vanaf Tottori natuurlijk zuidwaarts om op Shikoku te eindigen; noordwaarts kan ook maar ben nooit een ster in langeafstandzwemmen geweest. ;)
Ga je de shikoku henro doen ofzo?

http://en.wikipedia.org/wiki/Shikoku_Pilgrimage
leven als een koning
pi_87064555
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:14 schreef NegaSado het volgende:

bootje mee.. :)
nee klinkt goed, gewoon gaan, en dan maar zien waar je uitkomt.
pi_87065709
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:33 schreef Blaetman het volgende:

[..]

Ga je de shikoku henro doen ofzo?

http://en.wikipedia.org/wiki/Shikoku_Pilgrimage
Ja! Toen ik vorig jaar op Shikoku uitkwam kwam ik zo'n henro tegen. Hij liep in tegenovergestelde richting, ik liep langs de kant van de weg om een goede liftplek te vinden. Ik denk dat hij mij ook aanzag voor henro want hij keek op een zwaaide kort naar me om daarna weer met blik naar beneden door te lopen. Pas later kwam ik er achter wat die vent daar aan het doen was, en dus heb ik besloten dat ook te gaan doen. Iets oerjapanser om te doen kan ik me niet voorstellen. Ik houd trouwens hier een blog bij, als je het leuk vindt om te lezen. :)
pi_87066943
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:16 schreef NegaSado het volgende:

[..]

Ja! Toen ik vorig jaar op Shikoku uitkwam kwam ik zo'n henro tegen. Hij liep in tegenovergestelde richting, ik liep langs de kant van de weg om een goede liftplek te vinden. Ik denk dat hij mij ook aanzag voor henro want hij keek op een zwaaide kort naar me om daarna weer met blik naar beneden door te lopen. Pas later kwam ik er achter wat die vent daar aan het doen was, en dus heb ik besloten dat ook te gaan doen. Iets oerjapanser om te doen kan ik me niet voorstellen. Ik houd trouwens hier een blog bij, als je het leuk vindt om te lezen. :)
Ik denk dat ik je blog wel ga checken, ik heb gehoord dat het een vrij zware tocht is. Dus dan wordt het ook wel een goede read ws :)

Ik heb nog college gehad van iemand die hem al 10+ keer gelopen heeft ofzo...Hij doet de tocht om de zoveel tijd met een aantal studenten. Hij zat ooit nog in een uitzending van yorin travel, maar ik kan het filmpje niet terugvinden :(

Ga je ook echt in pilgrimgear en doe je de rituelen enzo?

Edit: Je blog beantwoordt mn vragen al :P
leven als een koning
pi_87067664
Ja, heb die uitzending gezien, er is ook een linkje te vinden op mijn blog, maar die had je ook al wel gezien denk ik. Die gear ga ik wel kopen, en ik probeer een beetje te integreren, maar dat zal de eerste paar tempels wel even lastig zijn. Ben wel van plan allerlei van die instructieboekjes te kopen die ze ook laten zien bij dat programma van Yorin Travel, ook handig om de route te checken. En natuurlijk hopen dat ik nog wat interessante mensen tegenkom om mee op te trekken, want daar doe ik het voor. In mijn uppie een rondje lopen kan ik in Nederland ook wel. ;)

Trouwens, ben jij afgestudeerd Japanoloog? Hoe denk jij aan vertaalwerk te komen? Heb je al ideeen? Als je een beetje succes hebt, ik ben ook geintresseerd hier iets van af te weten te komen!
pi_87068516
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:08 schreef NegaSado het volgende:
Ja, heb die uitzending gezien, er is ook een linkje te vinden op mijn blog, maar die had je ook al wel gezien denk ik. Die gear ga ik wel kopen, en ik probeer een beetje te integreren, maar dat zal de eerste paar tempels wel even lastig zijn. Ben wel van plan allerlei van die instructieboekjes te kopen die ze ook laten zien bij dat programma van Yorin Travel, ook handig om de route te checken. En natuurlijk hopen dat ik nog wat interessante mensen tegenkom om mee op te trekken, want daar doe ik het voor. In mijn uppie een rondje lopen kan ik in Nederland ook wel. ;)

Trouwens, ben jij afgestudeerd Japanoloog? Hoe denk jij aan vertaalwerk te komen? Heb je al ideeen? Als je een beetje succes hebt, ik ben ook geintresseerd hier iets van af te weten te komen!
Ik ben niet afgestudeerd :( Ik wil beginnen met wat engels les geven omdat ik daar ws vrij gemakkelijk in kan rollen. Ik moet nog even kijken hoe ik uiteindelijk tolk- en vertaalwerk naar me toe ga trekken.

Sowieso heb ik ook nog wel wat studeerwerk te doen. Ik praat vrij goed Japans maar ik heb al multiple jaren niet meer echt het geschreven woord bestudeerd.

Met de nodige effort gaat het wel goedkomen denk ik, feit dat ik straks in Japan woon zal ook wel gaan helpen.

Goede blog trouwens man.
leven als een koning
pi_87073824
Weet zeker dat je Japans flinke sprongen maakt als je daar bent. Stiekem is voor mij die tocht enkel tijdverdrijf; de belangrijkste reden om naar Japan te gaan is om weer richting de 'level-up' in 't Japans te gaan. Maar aangezien ik na Japan waarschijnlijk naar Thailand ga om daar te beginnen aan de basis voor Mandarijn en Koreaans, begin ik ook steeds meer te denken of ik niet iets met al die talenkennis moet doen, zodat ik er ook nog wat aan verdien. Gelukkig ga ik daar in de leer bij een Japanner die zelf vertaler is, dus misschien heb ik er nog wel iets aan.

Maar zoals je zelf ook wel weet is in Japan je kenniskring alles dus hopelijk loop je snel de juiste mensen tegen 't lijf. Daar enkel Engelse les geven lijkt me eigenlijk een vervelend lot.
pi_87074565
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:08 schreef NegaSado het volgende:
Weet zeker dat je Japans flinke sprongen maakt als je daar bent. Stiekem is voor mij die tocht enkel tijdverdrijf; de belangrijkste reden om naar Japan te gaan is om weer richting de 'level-up' in 't Japans te gaan. Maar aangezien ik na Japan waarschijnlijk naar Thailand ga om daar te beginnen aan de basis voor Mandarijn en Koreaans, begin ik ook steeds meer te denken of ik niet iets met al die talenkennis moet doen, zodat ik er ook nog wat aan verdien. Gelukkig ga ik daar in de leer bij een Japanner die zelf vertaler is, dus misschien heb ik er nog wel iets aan.

Maar zoals je zelf ook wel weet is in Japan je kenniskring alles dus hopelijk loop je snel de juiste mensen tegen 't lijf. Daar enkel Engelse les geven lijkt me eigenlijk een vervelend lot.
Ik ben ook niet van plan om voor de rest van m'n leven Engels les te geven he :) Ik zie het alleen als iets wat ik snel kan oppikken en waardoor ik flexibel blijf.

Uiteindelijk wil ik gewoon naar tolk/vertaalwerk, maar daar voel ik me nu nog niet confident genoeg voor (met name vertaalwerk).
leven als een koning
pi_87075745
Succes, hopelijk lukt het je. Zou wel heel cool zijn. Ik heb gehoord dat vertalen best heftig kan zijn, maar dat de beloning vaak ook redelijk is.
pi_87168258
Na een weekje in Tokyo, zijn we nu in Kyoto. Morgenvroeg vertrekken we naar Hiroshima en besteden we een dag aan Miyajima eiland. Het is voor mij de eerste keer in Japan, maar zeker niet de laatste. Ik vind het echt een land bij uitstek om lekker rond te trekken. Geen stress en prima verbindingen (trein, metro, bus..). In het begin maakte ik me een klein beetje zorgen om de taalbarrière, maar dat geeft meer plezier dan dat het vervelende momenten oplevert.
Je kunt zeggen wat je wilt.
pi_87283339
Ik ben de eerste twee weken van November in Tokyo. Het is mijn derde keer dus de meeste “echt” bekende dingen heb ik intussen wel gezien. Ook ben ik al naar Nikko, Mt Mitake en Kamakura geweest. Wat zijn nu nog meer tips? Zijn er nog leuke evenementen rond deze tijd?

Ik heb al bedacht om naar het Tokyo-Edo museum te gaan en Takaosan.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_87283695
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:49 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ben de eerste twee weken van November in Tokyo. Het is mijn derde keer dus de meeste “echt” bekende dingen heb ik intussen wel gezien. Ook ben ik al naar Nikko, Mt Mitake en Kamakura geweest. Wat zijn nu nog meer tips? Zijn er nog leuke evenementen rond deze tijd?

Ik heb al bedacht om naar het Tokyo-Edo museum te gaan en Takaosan.
Tokyo Edo is wel tof, zoals je misschien in het dagboek hebt kunnen lezen. Tip, vergeet die koptelefoon. Nobody cares en alles staat er al in het Engels :D

Ben je al eens in Yokohama geweest? Naast de vele shops is het 's avonds wel mooi in het kleine pretpark daar.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')