abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86002414
@ happynjitram

Bij mij reis staat niets nog vast. Alleen de eerste 5 dagen in Tokyo ( maar die kunnen natuurlijk altijd verlengt worden met 1 of 2 dagen). Dus opzich is er genoeg speling. Ik heb een ticket geboekt heen naar Tokyo en terug vanaf Seoul. Ik heb 6 weken de tijd om vanaf Tokyo in Seoul te komen.

@ Aap_2 en Melochan bedankt voor de tips. Hier heb ik zeker wat aan.

Ik heb ergens gelezen dat het in Japan niet gebruikelijk is om zomaar bij een Hotel/Hostel aan te komen op de bonnefooi. Hebben jullie dit ook zo ervaren, dus altijd eerst van te voren boeken? Of is het gewoon mogelijk om in dit seizoen (september niet echt hoogseizoen) op de bonnefooi naar een hostel te gaan?
pi_86006443
je hoeft alleen maar even te bellen dat je eraan komt. kan dus als je uit de trein stapt ergens
en ik ben ook wel gewoon naar binnen gestapt, mar dan is het soms paniek voor hun..

en bijna alle plaatsjes en steden hebben een tourist info, bij het station. als je daar naar binnen stapt en zegt dat je een slaapplek zoekt, gaan zij voor je bellen, gewoon als service.

ik vond nagasaki een van de leukste steden in japan.. ligt wel erg uit de richting als je van tokyo naar seoul wilt..
pi_86008774
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:27 schreef okiokinl het volgende:
ik vond nagasaki een van de leukste steden in japan.. ligt wel erg uit de richting als je van tokyo naar seoul wilt..
Ligt helemaal niet uit de richting als je de ferry van Fukuoka naar Busan wil pakken.
pi_86010385
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:46 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

Ligt helemaal niet uit de richting als je de ferry van Fukuoka naar Busan wil pakken.
oh ja dat gaat vanuit fukuoka.. ik had ergens bij matsue in gedachte, lol..

okee dan kan je best even naar nagasaki. :)
pi_86082222
Goed nieuws:
http://www.seejapan.co.uk(...)to_Use_in_Japan.aspx

After a half year break, during which ATMs at 7-Eleven convenience stores stopped accepting Mastercard and affiliated debit cards, Mastercard can now again be used to withdraw cash from ATMs of the over 10,000 7-Eleven stores across Japan.

En woensdag ga ik wederom naar Tokio *O*
Ik wil emigreren -O-
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zondag 5 september 2010 @ 11:19:02 #106
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_86083478
ja gvd
echt wat een hassle was dat afgelopen keer voor me lol
  zondag 5 september 2010 @ 11:50:47 #107
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_86084178
Geinig, Takashi Murakami tentoonstelling op Versailles:
http://en.chateauversaill(...)2-decembre-2010-1-en

En Akihabara filmpje van Murakami met Kirsten Dunst:
http://sugoitv.sugoi.com.pe/akihabara-majokko-princess.html
Haters everywhere but I don't really care.
pi_86084207
quote:
Op zondag 5 september 2010 11:19 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
ja gvd
echt wat een hassle was dat afgelopen keer voor me lol
Vond het wel meevallen. Gewoon naar Citibank. Maar dit is wel makkelijker voor kleine bedragen. :)

[ Bericht 45% gewijzigd door Strolie75 op 05-09-2010 11:57:17 ]
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_86087405
Welja, net als ik terug kom in Japan accepteert 7/11 opeens weer Mastercard, haha.

Kom net terug van mn derde reis (6 weken) en heb nu in totaal alweer 15 weken daar doorgebracht. Na 5 dagen thuis te zitten heb ik het alweer gezien en wil ik weer terug. Bizar dat het zo'n indruk kan geven-- ben toch wel in veel andere landen geweest, maar nergens krijg ik hetzelfde gevoel als Japan.
pi_86090487
quote:
Op zondag 5 september 2010 13:43 schreef MitsukiShiroi het volgende:
Welja, net als ik terug kom in Japan accepteert 7/11 opeens weer Mastercard, haha.

Kom net terug van mn derde reis (6 weken) en heb nu in totaal alweer 15 weken daar doorgebracht. Na 5 dagen thuis te zitten heb ik het alweer gezien en wil ik weer terug. Bizar dat het zo'n indruk kan geven-- ben toch wel in veel andere landen geweest, maar nergens krijg ik hetzelfde gevoel als Japan.
dat heb ik dus ook... het voelt bijna als thuiskomen als ik daar uit het vliegtuig stap, en ik ben er pas 3 keer geweest.. (wel bijna 6 maanden alles bij elkaar)
pi_86091680
quote:
Op zondag 5 september 2010 13:43 schreef MitsukiShiroi het volgende:

Voor mij is het vooral het gevoel van rust en vrolijkheid daar. Er is wel drukte, maar mensen rennen niet en zelfs op de grote stations is er niet vaak sprake van chaos. Daarnaast zijn de mensen zo beleefd, vrolijk en vriendelijk. Dat heb ik tot nu toe nergens anders gezien en is een schril contrast tot de vaak botte Nederlander.
pi_86095759
quote:
Op zondag 5 september 2010 16:10 schreef Writersright het volgende:
Er is wel drukte, maar mensen rennen niet en zelfs op de grote stations is er niet vaak sprake van chaos.
Verbazend ja, er staan 5 keer zoveel mensen als hier op de trein te wachten, en ze zitten er 5 keer zo snel in.

Voor mij is het alweer 2 jaar geleden dat ik daar zat, maar ik wil nog steeds erg graag weer terug.
pi_86310208
Nu ook: Sado lift Japan, de film! :)
Veel kijkplezier allen!

Deel I: Hokkaido
Deel II: Minami e
Deel III: Zen
En vergeet niet mij te volgen op mijn volgende reis door Japan: http://sado.reismee.nl/. :s)
  zaterdag 11 september 2010 @ 13:55:33 #114
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_86312101
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 12:53 schreef NegaSado het volgende:
Veel kijkplezier allen!

En vergeet niet mij te volgen op mijn volgende reis door Japan: http://sado.reismee.nl/. :s)
Ik vond 't erg leuk om te zien :D Mooi gedaan. Ik weet niet hoeveel footage je nog hebt, maar dingen als gesprekken met de mensen daar konden wat mij betreft wel wat uitgebreider :P

wat werd er gevraagd in het 3e filmpje rond minuut 10?
AFC AJAX
pi_86313045
Haha, leuke filpjes inderdaad!

quote:
Op zaterdag 11 september 2010 13:55 schreef msnk het volgende:
wat werd er gevraagd in het 3e filmpje rond minuut 10?
chotto hazukashii kedo... vraag: in heel Japan, wat vond je het leukst? antwoord: in de hele wereld is Japan het beste!
pi_86313210
Mochten jullie ook nog willen stemmen: graag! Ik heb een poll over Ice Cream City online gezet, dus laat je gaan :P [JAP]Dagboek van een crewlid
pi_86314292
quote:
Ik vond 't erg leuk om te zien :D Mooi gedaan. Ik weet niet hoeveel footage je nog hebt, maar dingen als gesprekken met de mensen daar konden wat mij betreft wel wat uitgebreider :P
Heb 4 uur aan footage, maar wilde het terugbrengen tot een half uur. Heb er dus enorm veel uit zitten knippen, en nog ben ik niet binnen het half uur gebleven. Daarnaast is er niet zo heel veel aan boeiende gesprekken, mede door het zeer gelimiteerde arsenaal Japans wat ik daar bij me had. De meeste gesprekken gingen over het weer, eten, hoe goed Japan wel niet is ( :P ) en Nederlands voetbal.
  zaterdag 11 september 2010 @ 15:25:33 #118
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_86314663
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 15:09 schreef NegaSado het volgende:

[..]

Heb 4 uur aan footage, maar wilde het terugbrengen tot een half uur. Heb er dus enorm veel uit zitten knippen, en nog ben ik niet binnen het half uur gebleven. Daarnaast is er niet zo heel veel aan boeiende gesprekken, mede door het zeer gelimiteerde arsenaal Japans wat ik daar bij me had. De meeste gesprekken gingen over het weer, eten, hoe goed Japan wel niet is ( :P ) en Nederlands voetbal.
Nou, desnoods ga je de volgende keer over een uur heen wat mij betreft,hoe meer des te beter. En het lijkt me wel leuk om te zien wat Japanners vinden van Nederlands voetbal en ander soort smalltalk :Y
AFC AJAX
pi_86474467
Ik mis Akihabara :( Zoveel leuke dingen daar te koop, zo'n kleine koffer.
pi_86475925
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:47 schreef Writersright het volgende:
Ik mis Akihabara :( Zoveel leuke dingen daar te koop, zo'n kleine koffer.
Lijkt me zo tof in akihabara. Was vandaag nog een item op www.gamekings.tv van.
Op zaterdag 2 april 2011 21:19 schreef Harajuku. het volgende:
faaluser die leuk denkt te zijn dus negeer dat.
pi_86519864
Yay! Net weer geboekt. We gaan, net als vorig jaar, oud en nieuw in Tokio doorbrengen. Gevolgd door de nieuwjaarsviering op 1 januari..en de grote sale op 2 januari (aldus mn vriendin) :+

Vorig jaar hebben we 10 nachten in het Century Southern Tower Hotel gezeten. Wil dit jaar graag iets minder uitgeven ;-) iemand tips voor leuke hotels in de omgeving van Shinjuku?
pi_86538423
quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:25 schreef IntensiveGary het volgende:
Yay! Net weer geboekt. We gaan, net als vorig jaar, oud en nieuw in Tokio doorbrengen. Gevolgd door de nieuwjaarsviering op 1 januari..en de grote sale op 2 januari (aldus mn vriendin) :+

Vorig jaar hebben we 10 nachten in het Century Southern Tower Hotel gezeten. Wil dit jaar graag iets minder uitgeven ;-) iemand tips voor leuke hotels in de omgeving van Shinjuku?
Hotel Sunroute Plaza. Zijn er in Mei geweest dit jaar. Echte aanrader.

• Mooi hotel met goede kamers (compact maar voldoende)
• Wordt elke dag schoongemaakt (tenzij je dat niet wil)
• Hele lekkere bedden.
• Bad/Douche aanwezig
• Gratis pyama/slippers (geen gebruik van gemaakt maar toch)
• Gratis verzorgingsproducten (tandpasta/borstels ed) mocht je wat vergeten zijn.
• Erg vriendelijk Engelssprekend personeel
• Op zo'n 200 meter van Shinjuku station. Ligt op de route van de Nariita Express
• Citybank (voor pinnen) zit er naast.
• In het Centrum.
  vrijdag 17 september 2010 @ 17:39:05 #123
28167 matthijst
pi_86543728
Yep, sunroute is super...
Gratis lan internet en een am/pm voor de deur zijn ook handig
pi_86546986
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 12:53 schreef NegaSado het volgende:
Veel kijkplezier allen!

aha toch niet te lui geweest om het up te loaden ;) vet man. ook echt die boodschappentas die random in je tent is gezet xD hoe lang was je bezig met die lift reis (en hoeveel kostte het ongeveer het als ik het vragen mag :X)
pi_86569288
5 weken. Kosten kan ik je heel moeilijk vertellen, heb ik niet echt bijgehouden. Maar de gemiddelde dag was ik ergens van 15 euro kwijt voor eten/drinken, en dan als in mijn tent sliep geen slaapkosten; in een internetcafetje kostte meestal ook iets van 15-20 euro.
pi_86587754
Is nog te doen hehe :P miss nog als back up plan houden. Voor deze zomer. Als het met WWOOF niet lukt kwa visa (als goed is moet gewoon op toeristen visa maar nog steeds even met ambassade checken.. je zou maar teruggestuurd worden haha.. =<)

Je voorbeeld liep ook in het tweede filmpje hehe voor de aankomende maand :D
pi_86627626
Hier nog een Japan-ganger..
Paar weken geleden geboekt voor 21 mei t/m 11 juni. Duurt nog ff, maar heb niet het idee dat de prijzen voor een rechtstreekse vlucht nog veel gaan zakken (heb voor 715 euro geboekt), dus waarom niet meteen boeken. :)

Super topicreeks trouwens dit. Gisteren een topic of 5 doorgelopen, veel tips uit kunnen halen.

Heb al een globale route in m'n hoofd en ik wil ook op zeker naar 1 van de tropische eilandjes in het Zuiden. Ishigaki lijkt me wel wat. Makkelijk te bereiken vanuit Fukuoka en vanuit Ishigaki is het ook weer gemakkelijk om via de ferry bij omliggende eilandjes te komen. Omdat ik "maar" 3 weken ga is het misschien niet helemaal handig qua tijd, maar ik heb nou eenmaal een "ding" voor afgelegen eilandjes. :P

Het wordt iets als Kyoto/Osaka - Hiroshima - Miyajima - Fukuoka (kort) - Ishigaki en de laatste week Tokyo.

Hebben jullie trouwens ervaring met luggage forward services? Kwam er in de LP iets over tegen en ook op Japan-guide staat dat het heel gebruikelijk is. Ik ben groot fan van zo licht mogelijk reizen, dus als ik voor 15 euro per keer mijn koffer vooruit kan sturen, dan teken ik ervoor.
pi_86635201
quote:
Op maandag 20 september 2010 09:40 schreef Luck het volgende:
Hier nog een Japan-ganger..
Paar weken geleden geboekt voor 21 mei t/m 11 juni. Duurt nog ff, maar heb niet het idee dat de prijzen voor een rechtstreekse vlucht nog veel gaan zakken (heb voor 715 euro geboekt), dus waarom niet meteen boeken. :)

Super topicreeks trouwens dit. Gisteren een topic of 5 doorgelopen, veel tips uit kunnen halen.

Heb al een globale route in m'n hoofd en ik wil ook op zeker naar 1 van de tropische eilandjes in het Zuiden. Ishigaki lijkt me wel wat. Makkelijk te bereiken vanuit Fukuoka en vanuit Ishigaki is het ook weer gemakkelijk om via de ferry bij omliggende eilandjes te komen. Omdat ik "maar" 3 weken ga is het misschien niet helemaal handig qua tijd, maar ik heb nou eenmaal een "ding" voor afgelegen eilandjes. :P

Het wordt iets als Kyoto/Osaka - Hiroshima - Miyajima - Fukuoka (kort) - Ishigaki en de laatste week Tokyo.

Hebben jullie trouwens ervaring met luggage forward services? Kwam er in de LP iets over tegen en ook op Japan-guide staat dat het heel gebruikelijk is. Ik ben groot fan van zo licht mogelijk reizen, dus als ik voor 15 euro per keer mijn koffer vooruit kan sturen, dan teken ik ervoor.
een vriend van mij heeft luggage forward een paar keer gebruikt, jaren geleden, en was erg tevreden, ging allemaal perfect.
eilandjes zijn leuk.. :)
pi_86638941
Ik recommend Shodoshima qua klein eilandjes. Lekker tropisch, zelfs in november.
  maandag 20 september 2010 @ 18:37:58 #130
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_86645424
mijn vriend en ik gaan volgende zomer naar Japan, we zijn heel benieuwd en gaan ook een beetje rondtrekken daar. We hopen hier wat info over leuke dingen op te doen, maar zo te lezen zal dat vast wel lukken!
Be dance |Be real| Be You
  dinsdag 21 september 2010 @ 00:38:26 #131
28167 matthijst
pi_86661500
Iemand enig idee of je naar Japan doorgaans nog eerder landt dan op je ticket staat?
Als het goed is komen we (KLM) om 12:45 aan, hoop eigenlijk om een uur of 5 nog bij Nakano Broadway te staan (Narita naar Shinjuku, dan meteen naar Nakano).

Is het reeel om ervan uit te gaan dat we de Narita Express naar Shinjuku op NRT van 14:15 of 14:45 kunnen hebben, dus anderhalf of twee uur na geplande aankomsttijd?
pi_86666235
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 00:38 schreef matthijst het volgende:
Iemand enig idee of je naar Japan doorgaans nog eerder landt dan op je ticket staat?
Als het goed is komen we (KLM) om 12:45 aan, hoop eigenlijk om een uur of 5 nog bij Nakano Broadway te staan (Narita naar Shinjuku, dan meteen naar Nakano).

Is het reeel om ervan uit te gaan dat we de Narita Express naar Shinjuku op NRT van 14:15 of 14:45 kunnen hebben, dus anderhalf of twee uur na geplande aankomsttijd?
Ja dat moet normaal makkelijk lukken. 14:15 ga je zeker halen mochten er geen gekke dingen gebeuren bij de douane.
leven als een koning
pi_86666390
quote:

Over het landen geen idee, maar opzich zou het wel haalbaar moeten zijn als het een klein beetje meezit laatste keer stond ik wel 1,5 uur te wachten bij de paspoortcontrole maar dat was ook een vrij drukke periode.
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_86673358
quote:

wat zij zeiden, maar als ik dit lees, denk ik vooral: maak je niet druk, je gaat op vakantie. *O*
maar mijn KLM vluchten naar japan waren altijd op tijd, dus dan heb je tijd over.
  dinsdag 21 september 2010 @ 14:51:32 #135
28167 matthijst
pi_86674639
:)

Ik wil graag bij deze winkel kijken:
http://yaplog.jp/hoyahoya_wanda/

En als ik het goed lees (ken geen Japans, dus als iemand het kan lezen: graag), staat er iets als: evenement is t/m 7 november, ze zijn op 7 november ook op zondag open, maar dan de do, vr, za de week erna gesloten (11-13 november)?

Ben van 7-12 november in Tokyo, winkel is normaal alleen op do, vr, za open, dus had eigenlijk gehoopt er donderdag 11 heen te kunnen, maar dan lijkt ie nu dus dicht te zitten en zondag 7 de laatste dag is dat ie open is in die week?
pi_86678776
開催期間
Periode dat de exhibitie wordt gehouden
2010年10月9日(土)~2010年11月7日(日)
9 oktober 2010 (donderdag) tot en met 7 november (zondag)
※ワンダショップの営業は木・金・土のみです。
openingsdagen van Wandashoppu (wondershop?) zijn donderdag, vrijdag en zaterdag
ただし10月10(日)、11日(月・祝)、11月3日(水・祝)、7日(日)は営業いたします。
Tevens de 10e (zondag) en 11e (maandag) van oktober, de 3e (woensdag) en 7e (zondag) van november open
※10月7日~8日、11月11日~13日はイベント準備等のため臨時休業させていただきます。
7 en 8 oktober, en 11 t/m 13 november zijn ze vanwege voorbereidingen op een evenement gesloten
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:08:51 #137
28167 matthijst
pi_86691764
Dank je, zal ze eens proberen te mailen om te vragen tot hoe laat ze op 7 november open zijn!

Wanda Wonderfrog, noemen ze die groene kikker :)
pi_86694489
kan iemand mij misschien vertellen hoe het klimaat en de temperatuur is in de zomermaand juli ?
is het net zoals hier 30‘’c + maar drukkend benauwd ? of valt het wel mee ? ik hoorde dat het snikwarm
is in japan rond die tijd. maar i.v.m. vakantieperiode vraag ik me af of het wel de moeite waard is. graag jullie ervaring / advies ! :)
If You Ain't Dutch -You Ain't Much
pi_86696296
Juli? Vochtig, bloedheet, vochtig, en bloetdhéét. Drukkend warm zeg maar. :o Maar das mijn ervaring van de afgelopen jaren in juli. Ben zelf helaas ook nog gebonden aan schoolvakanties, dus heb niet echt de keuze verder. Maar afgelopen april/mei 10 dagen gegaan, en dat was veul beter te doen :) Denk dat ik volgend jaar een weekje school skip om 3 weekjes Japan te doen in april, voornamelijk vanwege de aangename temperaturen in die periode.

Maar Japan is imo sowieso wel de moeite waard. Zeker als je er nog niet geweest bent, en je wilt graag, zou ik het wel doen. Maar alleen als je echt geen keuze hebt verder dus.

Edit: Ik had ook nog een vraagje :) Iemand ervaring met Japan in de winter? Voornamelijk kerst/O&N? Ik zit eraan te denken om 3 weken te gaan tegen het einde van het jaar (het is óf dan, of in april 2011), omdat het me leuk lijkt om eens mee te maken. Maar aan de andere kant.. Als tout Japan binnen zit bij familie, winkels en restaurants dicht zijn, heb ik er natuurlijk niet zoveel te zoeken :+
pi_86700398
Ik ben eind augustus en begin september geweest. Ook toen was het drukkend warm (30+ en elke ochtend een flinke bui waardoor het behoorlijk benauwd werd). Des al niettemin vond ik dat eigenlijk wel wat hebben.. Aan de andere kant denk ik dat japan wel wat heeft als het zomer, herfst, winter of lente is... *)
  woensdag 22 september 2010 @ 08:52:07 #141
28167 matthijst
pi_86700783
Iemand ervaring met de nieuwe Skylinertrein die sinds juli vanaf Narita rijdt?
http://www.keisei.co.jp/keisei/tetudou/skyliner/us/index.html

Die gaat in 40 minuten naar Nippori en dan nog 25 minuten naar Shinjuku op de Yamanotelijn --> 1:05 totaal. Kost 1200 Yen.

Narita Express gaat rechtstreeks, kost 1500 Yen (+2000 voor Suica, maar dat kost Suica los ook).
Narita Express duurt 1:46, dus 40 minuten langer : )

Nippori is ook een mooi klein station, dus dat lijkt ideaal?
pi_86700980
Je yens en minuten kloppen niet. 2400 yen, 36 minuten :P
Ik heb in [JAP]Dagboek van een crewlid in Japan! al gezegd dat de Skyliner me prima bevalt, alleen als je een JR pas hebt snap ik dat iemand de narita nog neemt.

Ik ben vanaf Narita naar Nipporo gegaan. En dat is geen superklein station, maar zeker kleiner dan Shinjuku :P Yamanote sluit er op aan, dus eenvoudig.
  woensdag 22 september 2010 @ 13:04:37 #143
28167 matthijst
pi_86707897
OK, cool, dat wordt m dan :)
Scheel zitten kijken bij Hyperdia...

Nippori zijn we vorige keer geweest en idd: lekker 'klein' station, dus da's qua overstap geen ramp.
JR pas laat ik pas later ingaan, dus eventueel zou Suica+NEX 900 Yen goedkoper zijn, maar kan nu elk half uurtje gebruiken, winkel in Nagano gaat om 18:00 dicht, dus 5 uur de tijd om er te komen, na landen.
pi_86708097
Nex is toch +/- 3100 yen? Keishei was 2600 yen in ieder geval. Volgens mij goedkoper en sneller.
  woensdag 22 september 2010 @ 13:43:56 #145
28167 matthijst
pi_86709131
Suica+NEX is 3500 yen, maar die Suica is daarvan 2000 Yen die je sowieso betaalt.
pi_86710178
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:50 schreef Melochan het volgende:
Juli? Vochtig, bloedheet, vochtig, en bloetdhéét. Drukkend warm zeg maar. :o Maar das mijn ervaring van de afgelopen jaren in juli. Ben zelf helaas ook nog gebonden aan schoolvakanties, dus heb niet echt de keuze verder. Maar afgelopen april/mei 10 dagen gegaan, en dat was veul beter te doen :) Denk dat ik volgend jaar een weekje school skip om 3 weekjes Japan te doen in april, voornamelijk vanwege de aangename temperaturen in die periode.

Maar Japan is imo sowieso wel de moeite waard. Zeker als je er nog niet geweest bent, en je wilt graag, zou ik het wel doen. Maar alleen als je echt geen keuze hebt verder dus.

Edit: Ik had ook nog een vraagje :) Iemand ervaring met Japan in de winter? Voornamelijk kerst/O&N? Ik zit eraan te denken om 3 weken te gaan tegen het einde van het jaar (het is óf dan, of in april 2011), omdat het me leuk lijkt om eens mee te maken. Maar aan de andere kant.. Als tout Japan binnen zit bij familie, winkels en restaurants dicht zijn, heb ik er natuurlijk niet zoveel te zoeken :+
japan viert kerst niet zoals ons, niemand krijgt vrij, dus alles is gewoon open. wel alles in kerstsfeer in winkels enzo.. voor hun is het een geimporteerd feestje, en soms gven ze een kado aan vrienden en gaan wat eten ofzo, en meer niet.

mijn broer is in juli geweest, het is warm en drukkend maar hij vind het wel meevallen. ik wil graag een keer zomers gaan, lijkt me wel sfeervol, heet en mistig. :)
pi_86710587
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:04 schreef VerteX01 het volgende:
kan iemand mij misschien vertellen hoe het klimaat en de temperatuur is in de zomermaand juli ?
is het net zoals hier 30‘’c + maar drukkend benauwd ? of valt het wel mee ? ik hoorde dat het snikwarm
is in japan rond die tijd. maar i.v.m. vakantieperiode vraag ik me af of het wel de moeite waard is. graag jullie ervaring / advies ! :)
In Juli is het inderdaad vrij warm en vochtig, maar er staan echt overall automaten met drinken.
Sowieso denk ik niet dat er veel mensen in dit topic posten die je het zullen afraden om te gaan.
pi_86710700
Het is altijd de moeite waard, dat is het probleem. maar ik zou een andere periode kiezen. Bloesemtijd, herfst, ik vond ze leuk. En omdat het niet zo drukkend warm is doe je gewoonweg meer op een dag :)
pi_86711887
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:26 schreef Pheno het volgende:
Het is altijd de moeite waard, dat is het probleem. maar ik zou een andere periode kiezen. Bloesemtijd, herfst, ik vond ze leuk. En omdat het niet zo drukkend warm is doe je gewoonweg meer op een dag :)
Ik was er in februari en toen was het echt lekker weer, geen kou oid. :)
pi_86712033
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:01 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Ik was er in februari en toen was het echt lekker weer, geen kou oid. :)
Het is dan toch alleen kouder in Hokkaido, lijkt me? Maa rmet kou doe je alsnog meer dan met die benauwende warmte. Tenminste, de meeste mensen. Ik ben net terug van o.a. de Tokyo game Show, en het was best warm te noemen. mara niet drukkend, dat scheelt enorm. Dan doe je nog wat.
pi_86729940
Props NegaSado net je filmpjes zitten kijken.

Van mijn liftplannen is nog niks geworden :(
leven als een koning
pi_86750723
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 17:39 schreef matthijst het volgende:
Yep, sunroute is super...
Gratis lan internet en een am/pm voor de deur zijn ook handig
Thanks. Even gechecked. 131 euro per nacht. Wel een stuk goedkoper dan century southern tower, maar nog steeds 1300 euro op tien nachten... Wilde eigenlijk niet meer dan 100 euro uitgeven per nacht.

Wel balen dat de euro nu zo slecht staat. Alles is stukken duurder dan vorig jaar :-(

Vorig jaar betaalde ik 1600 euro voor tien nachten century southern tower. Dit jaar zou ik - voor dezelfde periode - 2250 euro kwijt zijn.... :(
  donderdag 23 september 2010 @ 15:42:37 #153
28167 matthijst
pi_86751952
Eventueel kijken of je een twin neemt, dan heb je net wat meer ruimte (als je met twee personen gaat tenminste).
pi_86819518
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:01 schreef Blaetman het volgende:
Props NegaSado net je filmpjes zitten kijken.

Van mijn liftplannen is nog niks geworden :(
Waar in Japan ben jij nu woonachtig?
pi_86842783
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 09:06 schreef NegaSado het volgende:

[..]

Waar in Japan ben jij nu woonachtig?
Ik ben niet in Japan woonachtig atm, ik ga 3 november emigreren naar Kyoto.
leven als een koning
pi_86852300
Zijn er eigenlijk mooie / goede docu's over Japan ? Het liefst op Blu-Ray ?

Ik heb ook al zitten kijken naar eventuele afleveringen van Rail Away (E.O.), maar in 45 delen, kom ik niets tegen over Japan zelf....alleen wat dvd's waar Azie in voor komt ? Zit hier ook Japan tussen ?

Van het weekend een klein stukje op Discovery gezien wat over Kawasaki ging, wat uit Kobe komt. Maar als je de beelden alleen al zit van bijvoorbeeld infrastructuur en het massale gebruik van beton... kijk ik erg veel uit naar volgend jaar (en eventuele Blu-Ray's dus met beeld materiaal :D)

[ Bericht 3% gewijzigd door Meike26 op 26-09-2010 05:41:34 ]
  zondag 26 september 2010 @ 08:40:47 #157
28167 matthijst
pi_86852589
Japanorama van Jonathan Ross is wel leuk. Zijn 3 seizoenen van, te vinden bij de torrentboer.
pi_86852646
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 21:58 schreef Blaetman het volgende:

[..]

Ik ben niet in Japan woonachtig atm, ik ga 3 november emigreren naar Kyoto.
*wil ook
pi_86883822
quote:
Op zondag 5 september 2010 11:50 schreef matthijst het volgende:
Geinig, Takashi Murakami tentoonstelling op Versailles:
http://en.chateauversaill(...)2-decembre-2010-1-en

[ afbeelding ]

En Akihabara filmpje van Murakami met Kirsten Dunst:
http://sugoitv.sugoi.com.pe/akihabara-majokko-princess.html
Afgelopen vrijdag geweest! FANTASTISCH!!!! Geweldig hoe het de inrichting van het kasteel en de kunst van Murakami elkaar versterken! Dikke aanrader! _O_
pi_86884476
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:32 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Afgelopen vrijdag geweest! FANTASTISCH!!!! Geweldig hoe het de inrichting van het kasteel en de kunst van Murakami elkaar versterken! Dikke aanrader! _O_
lol ik ben volgend weekend in parijs, en ik heb al een te lange lijst met dingen om te doen..
pi_86884562
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:47 schreef okiokinl het volgende:

[..]

lol ik ben volgend weekend in parijs, en ik heb al een te lange lijst met dingen om te doen..
Zet deze maar bovenaan. Echt uniek. En het Chateau de Versailles is sowiezo een bezoek waard. :)
  maandag 27 september 2010 @ 00:02:23 #162
28167 matthijst
pi_86885153
Ik ga 16 oktober kijken :)
3 jaar terug geweest toen hadden ze Jeff Koons, dat was ook al vrij cool om te zien, maar Murakami vind ik helemaal meesterlijk.

Hadden ze eigenlijk al een catalogus van de tentoonstelling?
En was er Murakamizooi te koop?
pi_86888942
quote:
Op maandag 27 september 2010 00:02 schreef matthijst het volgende:
Hadden ze eigenlijk al een catalogus van de tentoonstelling?
En was er Murakamizooi te koop?
We waren laat, de winkel ging net dicht toen we klaar waren. Maar ik heb nog een catalogus weten te bemachtigen (8 euro). :)
pi_86888991
In Januari ga ik voor een weekje naar Tokyo. Kijk er super naar uit, maar heb alleen geen idee wat een fijn hotel is in/rond het centrum van de stad. Weet iemand misschien een hotel dat geschikt zou zijn (ben student, dus het budget speelt een belangrijke rol)?. Als iemand mij zou kunnen helpen, heel erg graag!
Soms is het niet erg iets moois te verliezen. Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_86889112
quote:
Op maandag 27 september 2010 07:11 schreef rondarts het volgende:
In Januari ga ik voor een weekje naar Tokyo. Kijk er super naar uit, maar heb alleen geen idee wat een fijn hotel is in/rond het centrum van de stad. Weet iemand misschien een hotel dat geschikt zou zijn (ben student, dus het budget speelt een belangrijke rol)?. Als iemand mij zou kunnen helpen, heel erg graag!
Al meedere keren genoemd in dit topic: sunroute plaza shinjuku
pi_86890029
Ik ben waarschijnlijk van zaterdag 18 december tot donderdag 23 december in Japan, ik zat eraan te denken om het volgende te doen:

zat 18 aankomst in Osaka, daar even rondkijken
zon 19 naar Kyoto, daar even rondkijken
ma 20 naar Tokyo, daar even rondkijken
di 21 dagtrip vanuit Tokyo naar Mt Fuji
wo 22 dagje Tokyo
do 23 ontbijten in Tokyo, en dan smiddags het vliegtuig in

Zouden jullie het ook zo invullen als je eigenlijk maar 4 volle dagen Japan hebt?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_86890190
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:00 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik ben waarschijnlijk van zaterdag 18 december tot donderdag 23 december in Japan, ik zat eraan te denken om het volgende te doen:

wo 22 dagje Tokyo

Zouden jullie het ook zo invullen als je eigenlijk maar 4 volle dagen Japan hebt?
Ik zou Osaka overslaan en meteen doogaan naar Kyoto. Osaka is een leuke stad hoor, maar als je maar 4 dagen hebt is Kyoto bijzonderder. Bagage op het station van Kyoto achterlaten en Kiyomizudera bezoeken, daarna Gion verkennen en eindigen in Pontocho. De volgende dag een fiets huren en de stad doorcrossen. In elk geval Nijo Castle en Kinkakuji niet overslaan. Maar probeer niet teveel tempels te bezoeken. De tempelmoeiheid slaat snel toe! ;)

Mt. Fuji zou ik ook niet doen. Misschien heb je geluk en zie je hem vanuit het uitzichtplatform van de Tokyo Metropolitan Government Office in Shinjuku in de verte. Mt Fuji beklimmen kun je toch niet in de herst. Beter neem je de eerste en snelste trein (Shinkansen) van Kyoto naar Tokyo zodat je daar bijna 2 volle dagen hebt. :)

Ik zou trouwens de laatste eindigen met de Tsukiji Fish Market. Je moet er vroeg je nest voor uit, maar het is zeer indrukwekkend. En in de buurt kun je een heerlijk (sushi) ontbijt nuttigen. Naast de vismarkt zit een park waar vandaan boten naar Asakusa vertrekken. Kun je die tempel ook nog bezoeken alvorens richting vliegveld te gaan. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Strolie75 op 27-09-2010 09:15:11 ]
pi_86890199
quote:

wo 22 dagje Tokyo

Nee. Mt. Fuji is echt niet spannend om een lange dagtrip naar te maken. Osaka is wel leuk, maar meerdere dagen, de stad zelf is beton, maar er zijn genoeg tripjes daarvan uit te maken. Dus ik zou Kyoto en Tokyo, of alleen Tokyo wat aandacht geven. Wel erg kort, maar daar zul je vast een reden voor hebben :)
pi_86890437
Als je maar vier dagen hebt zou ik persoonlijk alleen Tokyo doen. Ik vond twee weken in die stad al te weinig.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_86890523
quote:

wo 22 dagje Tokyo

Ik zou alleen Tokio doen, en zelfs dan ik het nog wat krap allemaal.

Alleen al het idee dat je op de dag van aankomst 'even' een complete stad gaat bekijken. _O-
  maandag 27 september 2010 @ 09:56:53 #171
28167 matthijst
pi_86891303
Zaterdag osaka
Zondag Kyoto
Ma,di, wo en do ochtend Tokyo.

Zou zekere niet naar Fuji gaan, kost veel te veel tijd.
pi_86893561
Alleen Tokyo en een dagtrip naar of Nikko (wel met shinkansen) of kamakura.

Zelf vond ik Nikko mooier, maar kamakura heeft meer tempels om te bezichtigen.
pi_86895395
quote:
Op maandag 27 september 2010 07:11 schreef rondarts het volgende:
Zo te horen ben je opzoek naar een hostel o.i.d.

Ik heb vroeger wel eens over dit hostel gedacht: http://www.jyh.or.jp/english/index.html
Zo te zien 3000 yen per nacht. Redelijk goede ligging, in de buurt van Shinjuku/Shibuya/Harajuku/Yoyogi

Mijn favo in Tokyo: http://www.hgpshinjuku.jp/pdf/english.pdf
Capsule hotel in hartje kabukichou (uitgaansdistrict Shinjuku)
Prijs in de pdf is wel erg duur...Reserveren voor gereduceerd tarief kan alleen op Japanse websites. Een jaar geleden kon je iets van een 10-12 urenplan nemen voor 2500 als je na 5:00 binnenkwam ofzo...Perfect voor als je je in het nachtleven wilt storten. Het is ook meteen een badhuis en je kunt in een slaapzaal gaan liggen als je die capsules maar niks vindt (zoals ik). Als je meer dagen blijft hebben ze ook een hok voor je baggage. Ow en als je zelf een laptop+ethernet kabel hebt kun je ook gratis internetten in het "business center".

[ Bericht 1% gewijzigd door Blaetman op 27-09-2010 12:27:33 ]
leven als een koning
pi_86896822
Ik zou't ook simpel houden, met maar 4 dagen. Osaka kun je dan in ieder geval overslaan, Tokyo heeft veel meer te bieden. Je zou naar Kyoto kunnen gaan, maar ook ik zou kiezen voor een tripje Kamakura vanuit Tokyo. Dan heb je in Tokyo gewoon de tijd om een beetje 'relaxed' de stad te verkennen zonder de hele tijd maar van hot naar her te vliegen, ook al is 4 dagen gewoon erg krap. Als je via de Shinkansen van Osaka naar Tokyo gaat heb je ook de kans om mt.fuji te zien; zie je 'm niet, dan is het op dat moment waarschijnlijk sowieso matig weer en heb je er ook niks aan om er helemaal naartoe te gaan.

Als je nog 'n gids nodig hebt voor die periode in Tokyo, laat 't mij even weten. Grote kans dat ik er dan ook zit. Of misschien zijn er in die periode wel meer mensen in is een fok! Tokyo-meet een optie? :)
pi_86900894
4 dagen, ik zou ook alleen tokyo en kyoto doen. zeker meerdere dagen in tokyo, mischien 2 om 2.
heb je mooi contrast oud en modern, rustiek en de moderne gekte.
en met de kogel trein van kyoto naar tokyo, als je geluk hebt zie je fuji dan onbewolkt aan de linkerkant.

ik vind osaka ook erg leuk, maar tokyo is vergelijkbaar maar dan in het kwadraat.

[ Bericht 14% gewijzigd door okiokinl op 27-09-2010 15:20:00 ]
pi_86907120
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:23 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik zou alleen Tokio doen, en zelfs dan ik het nog wat krap allemaal.

Alleen al het idee dat je op de dag van aankomst 'even' een complete stad gaat bekijken. _O-
Ik hoef niet per se een complete stad te bekijken, alleen de highlights. ;)

Na alle adviezen hier gelezen te hebben denk ik dat het alleen Kyoto en Tokyo word.

Za 10:10 land ik op KIX (Osaka), dan gelijk door naar Kyoto
Zo Kyoto
Ma 's ochtends naar Tokyo
Di Tokyo
Wo Tokyo
Do 's ochtends naar Tsukiji fish market, en dan 13:30 vertrek vanaf Narita Airport
  maandag 27 september 2010 @ 18:19:44 #177
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_86909729
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:14 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Na alle adviezen hier gelezen te hebben denk ik dat het alleen Kyoto en Tokyo word.

Zo Kyoto
Di Tokyo
Wo Tokyo
Do 's ochtends naar Tsukiji fish market, en dan 13:30 vertrek vanaf Narita Airport
Za Osaka
Zo Oasaka
Ma Kyoto
Di Tokyo
Wo Tokyo

Dit zou mijn advies zijn. Voor een indruk van Kyoto kan je 1 dag uittrekken. Je zou eventueel maandagavond al naar Tokyo kunnen gaan (Kyoto heeft geen indruk op mij gemaakt).
pi_86909985
Ik zou al die tijd doorbrengen in Tokio, met evt. dagtrips naar Kamakura en Nikko. Zit je ook aan je tempeltax. Je kunt vanuit Tokio ook heel gemakkelijk naar Yokohama.

Maar zelfs zonder uitstapjes zou ik me prima een week lang vermaken in Tokio, zelfs nu ik er al vier keer geweest ben. Juist het doelloos rondzwerven door de stad is tof. Maar daar moet je jezelf wel de tijd voor gunnen.
pi_86924803
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:14 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Zo Kyoto
Di Tokyo
Wo Tokyo
goed plan, vind ik. :) kyoto is erg leuk als je van oud japan houd, 1000 prachtige tempels en de meest sfeervolle stad van japan. en in de rest van je dagen kun je best een goede indruk van tokyo krijgen.
pi_86929606
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:20 schreef Blaetman het volgende:

[..]

Zo te horen ben je opzoek naar een hostel o.i.d.

Ik heb vroeger wel eens over dit hostel gedacht: http://www.jyh.or.jp/english/index.html
Zo te zien 3000 yen per nacht. Redelijk goede ligging, in de buurt van Shinjuku/Shibuya/Harajuku/Yoyogi

Mijn favo in Tokyo: http://www.hgpshinjuku.jp/pdf/english.pdf
Capsule hotel in hartje kabukichou (uitgaansdistrict Shinjuku)
Prijs in de pdf is wel erg duur...Reserveren voor gereduceerd tarief kan alleen op Japanse websites. Een jaar geleden kon je iets van een 10-12 urenplan nemen voor 2500 als je na 5:00 binnenkwam ofzo...Perfect voor als je je in het nachtleven wilt storten. Het is ook meteen een badhuis en je kunt in een slaapzaal gaan liggen als je die capsules maar niks vindt (zoals ik). Als je meer dagen blijft hebben ze ook een hok voor je baggage. Ow en als je zelf een laptop+ethernet kabel hebt kun je ook gratis internetten in het "business center".
Bedankt voor de informatie! Ben echter niet opzoek naar een hostel, heb liever een hotel. Als ik het goed begrijp is Shinjuku centraal gelegen in Tokyo. Na wat op internet te hebben gezocht kwam ik bij het Green hotel uit (KLIK). Hier zou ik voor 6 nachten 51.000 JPY moeten betalen voor een twee-persoonskamer. Dit lijkt mij best een aardige deal, of zie ik zaken over het hoofd?
Soms is het niet erg iets moois te verliezen. Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_86930083
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:26 schreef _Arual_ het volgende:
Ik zou al die tijd doorbrengen in Tokio, met evt. dagtrips naar Kamakura en Nikko. Zit je ook aan je tempeltax. Je kunt vanuit Tokio ook heel gemakkelijk naar Yokohama.

Maar zelfs zonder uitstapjes zou ik me prima een week lang vermaken in Tokio, zelfs nu ik er al vier keer geweest ben. Juist het doelloos rondzwerven door de stad is tof. Maar daar moet je jezelf wel de tijd voor gunnen.
Dat doelloos rondzwerven hoeft van mij niet echt, ik woon momenteel in Seoul (tot 18 december), dus doelloos rondzwerven in een andere Aziatische metropool zal voor mij denk ik wat minder interessant zijn ;)

Of ik zin heb in veel tempels weet ik nog niet, hier in Korea heb ik ook al aardig wat tempels gezien :P Maar ik zal er sowieso een paar bezoeken, al is het maar om de verschillen met Korea te zien.
  dinsdag 28 september 2010 @ 07:43:06 #182
28167 matthijst
pi_86930475
Toyoko Inn schijnt ook wel OK te zijn:
http://www.toyoko-inn.com/eng/
pi_86933492
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 05:07 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Dat doelloos rondzwerven hoeft van mij niet echt, ik woon momenteel in Seoul (tot 18 december), dus doelloos rondzwerven in een andere Aziatische metropool zal voor mij denk ik wat minder interessant zijn ;)

Of ik zin heb in veel tempels weet ik nog niet, hier in Korea heb ik ook al aardig wat tempels gezien :P Maar ik zal er sowieso een paar bezoeken, al is het maar om de verschillen met Korea te zien.
in kyoto , doe in ieder geval deze:
http://gojapan.about.com/(...)p/kiyomizutemple.htm
dit is een van de mooiste in kyoto:
http://gojapan.about.com/(...)p/kyotokinkakuji.htm
en dit vind ik de mooiste, moet je wel tijd hebben om anderhalf uur een berg op te lopen alleen..
http://www.japan.nanoda.c(...)-in-kyoto-japan.html
pi_86934324
quote:
Op zondag 26 september 2010 05:32 schreef Meike26 het volgende:
Zijn er eigenlijk mooie / goede docu's over Japan ? Het liefst op Blu-Ray ?

Ik heb ook al zitten kijken naar eventuele afleveringen van Rail Away (E.O.), maar in 45 delen, kom ik niets tegen over Japan zelf....alleen wat dvd's waar Azie in voor komt ? Zit hier ook Japan tussen ?

Van het weekend een klein stukje op Discovery gezien wat over Kawasaki ging, wat uit Kobe komt. Maar als je de beelden alleen al zit van bijvoorbeeld infrastructuur en het massale gebruik van beton... kijk ik erg veel uit naar volgend jaar (en eventuele Blu-Ray's dus met beeld materiaal :D)
BEGIN Japanology is ook best aardig, vooral hedendaagse dingen met de relatie naar vroeger uitgelegd.
pi_86935270
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 05:07 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je van houd maar Seoul-Tokyo is een flink contrast verschil een beetje richting Amsterdam-New York.
pi_87056219
Woensdag ga ik weer!! :Y
Word meteen opgehaald van 't vliegtuig door wat vrienden uit Mito (ook te zien in de liftfilm :P), die vrouw kan echt gigantisch goed koken ('s ochtends, 's middags EN 's avonds!), dus dat wordt wel weer genieten. Ergens rond de 10e lift ik waarschijnlijk via (Tokyo vermijd ik, mijn lesje heb ik wel geleerd) Matsumoto, langs de westkust naar Tottori, om dan noordwaarts te gaan richting Shikoku. Ergens de 16e hoop ik te beginnen met wandelen, hopelijk ben ik dan begin december klaar, voordat het te koud wordt.
Maar eerst maandag nog laatste tentamen. :{
pi_87058906
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:12 schreef NegaSado het volgende:
Woensdag ga ik weer!! :Y
Word meteen opgehaald van 't vliegtuig door wat vrienden uit Mito (ook te zien in de liftfilm :P), die vrouw kan echt gigantisch goed koken ('s ochtends, 's middags EN 's avonds!), dus dat wordt wel weer genieten. Ergens rond de 10e lift ik waarschijnlijk via (Tokyo vermijd ik, mijn lesje heb ik wel geleerd) Matsumoto, langs de westkust naar Tottori, om dan noordwaarts te gaan richting Shikoku. Ergens de 16e hoop ik te beginnen met wandelen, hopelijk ben ik dan begin december klaar, voordat het te koud wordt.
Maar eerst maandag nog laatste tentamen. :{
ik ben de andere kant op de westkust afgeweest, matsue totaan hagi. erg tof.
pi_87060596
Ik ben daar de vorige keer de oostkust afgegaan, de westkust wilde ik eerste doen maar als je lift dan heb je niet zo een twee drie te zeggen waar je eindigt.

Overigens ga ik vanaf Tottori natuurlijk zuidwaarts om op Shikoku te eindigen; noordwaarts kan ook maar ben nooit een ster in langeafstandzwemmen geweest. ;)
pi_87064001
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:14 schreef NegaSado het volgende:
Ik ben daar de vorige keer de oostkust afgegaan, de westkust wilde ik eerste doen maar als je lift dan heb je niet zo een twee drie te zeggen waar je eindigt.

Overigens ga ik vanaf Tottori natuurlijk zuidwaarts om op Shikoku te eindigen; noordwaarts kan ook maar ben nooit een ster in langeafstandzwemmen geweest. ;)
Ga je de shikoku henro doen ofzo?

http://en.wikipedia.org/wiki/Shikoku_Pilgrimage
leven als een koning
pi_87064555
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:14 schreef NegaSado het volgende:

bootje mee.. :)
nee klinkt goed, gewoon gaan, en dan maar zien waar je uitkomt.
pi_87065709
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:33 schreef Blaetman het volgende:

[..]

Ga je de shikoku henro doen ofzo?

http://en.wikipedia.org/wiki/Shikoku_Pilgrimage
Ja! Toen ik vorig jaar op Shikoku uitkwam kwam ik zo'n henro tegen. Hij liep in tegenovergestelde richting, ik liep langs de kant van de weg om een goede liftplek te vinden. Ik denk dat hij mij ook aanzag voor henro want hij keek op een zwaaide kort naar me om daarna weer met blik naar beneden door te lopen. Pas later kwam ik er achter wat die vent daar aan het doen was, en dus heb ik besloten dat ook te gaan doen. Iets oerjapanser om te doen kan ik me niet voorstellen. Ik houd trouwens hier een blog bij, als je het leuk vindt om te lezen. :)
pi_87066943
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:16 schreef NegaSado het volgende:

[..]

Ja! Toen ik vorig jaar op Shikoku uitkwam kwam ik zo'n henro tegen. Hij liep in tegenovergestelde richting, ik liep langs de kant van de weg om een goede liftplek te vinden. Ik denk dat hij mij ook aanzag voor henro want hij keek op een zwaaide kort naar me om daarna weer met blik naar beneden door te lopen. Pas later kwam ik er achter wat die vent daar aan het doen was, en dus heb ik besloten dat ook te gaan doen. Iets oerjapanser om te doen kan ik me niet voorstellen. Ik houd trouwens hier een blog bij, als je het leuk vindt om te lezen. :)
Ik denk dat ik je blog wel ga checken, ik heb gehoord dat het een vrij zware tocht is. Dus dan wordt het ook wel een goede read ws :)

Ik heb nog college gehad van iemand die hem al 10+ keer gelopen heeft ofzo...Hij doet de tocht om de zoveel tijd met een aantal studenten. Hij zat ooit nog in een uitzending van yorin travel, maar ik kan het filmpje niet terugvinden :(

Ga je ook echt in pilgrimgear en doe je de rituelen enzo?

Edit: Je blog beantwoordt mn vragen al :P
leven als een koning
pi_87067664
Ja, heb die uitzending gezien, er is ook een linkje te vinden op mijn blog, maar die had je ook al wel gezien denk ik. Die gear ga ik wel kopen, en ik probeer een beetje te integreren, maar dat zal de eerste paar tempels wel even lastig zijn. Ben wel van plan allerlei van die instructieboekjes te kopen die ze ook laten zien bij dat programma van Yorin Travel, ook handig om de route te checken. En natuurlijk hopen dat ik nog wat interessante mensen tegenkom om mee op te trekken, want daar doe ik het voor. In mijn uppie een rondje lopen kan ik in Nederland ook wel. ;)

Trouwens, ben jij afgestudeerd Japanoloog? Hoe denk jij aan vertaalwerk te komen? Heb je al ideeen? Als je een beetje succes hebt, ik ben ook geintresseerd hier iets van af te weten te komen!
pi_87068516
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:08 schreef NegaSado het volgende:
Ja, heb die uitzending gezien, er is ook een linkje te vinden op mijn blog, maar die had je ook al wel gezien denk ik. Die gear ga ik wel kopen, en ik probeer een beetje te integreren, maar dat zal de eerste paar tempels wel even lastig zijn. Ben wel van plan allerlei van die instructieboekjes te kopen die ze ook laten zien bij dat programma van Yorin Travel, ook handig om de route te checken. En natuurlijk hopen dat ik nog wat interessante mensen tegenkom om mee op te trekken, want daar doe ik het voor. In mijn uppie een rondje lopen kan ik in Nederland ook wel. ;)

Trouwens, ben jij afgestudeerd Japanoloog? Hoe denk jij aan vertaalwerk te komen? Heb je al ideeen? Als je een beetje succes hebt, ik ben ook geintresseerd hier iets van af te weten te komen!
Ik ben niet afgestudeerd :( Ik wil beginnen met wat engels les geven omdat ik daar ws vrij gemakkelijk in kan rollen. Ik moet nog even kijken hoe ik uiteindelijk tolk- en vertaalwerk naar me toe ga trekken.

Sowieso heb ik ook nog wel wat studeerwerk te doen. Ik praat vrij goed Japans maar ik heb al multiple jaren niet meer echt het geschreven woord bestudeerd.

Met de nodige effort gaat het wel goedkomen denk ik, feit dat ik straks in Japan woon zal ook wel gaan helpen.

Goede blog trouwens man.
leven als een koning
pi_87073824
Weet zeker dat je Japans flinke sprongen maakt als je daar bent. Stiekem is voor mij die tocht enkel tijdverdrijf; de belangrijkste reden om naar Japan te gaan is om weer richting de 'level-up' in 't Japans te gaan. Maar aangezien ik na Japan waarschijnlijk naar Thailand ga om daar te beginnen aan de basis voor Mandarijn en Koreaans, begin ik ook steeds meer te denken of ik niet iets met al die talenkennis moet doen, zodat ik er ook nog wat aan verdien. Gelukkig ga ik daar in de leer bij een Japanner die zelf vertaler is, dus misschien heb ik er nog wel iets aan.

Maar zoals je zelf ook wel weet is in Japan je kenniskring alles dus hopelijk loop je snel de juiste mensen tegen 't lijf. Daar enkel Engelse les geven lijkt me eigenlijk een vervelend lot.
pi_87074565
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:08 schreef NegaSado het volgende:
Weet zeker dat je Japans flinke sprongen maakt als je daar bent. Stiekem is voor mij die tocht enkel tijdverdrijf; de belangrijkste reden om naar Japan te gaan is om weer richting de 'level-up' in 't Japans te gaan. Maar aangezien ik na Japan waarschijnlijk naar Thailand ga om daar te beginnen aan de basis voor Mandarijn en Koreaans, begin ik ook steeds meer te denken of ik niet iets met al die talenkennis moet doen, zodat ik er ook nog wat aan verdien. Gelukkig ga ik daar in de leer bij een Japanner die zelf vertaler is, dus misschien heb ik er nog wel iets aan.

Maar zoals je zelf ook wel weet is in Japan je kenniskring alles dus hopelijk loop je snel de juiste mensen tegen 't lijf. Daar enkel Engelse les geven lijkt me eigenlijk een vervelend lot.
Ik ben ook niet van plan om voor de rest van m'n leven Engels les te geven he :) Ik zie het alleen als iets wat ik snel kan oppikken en waardoor ik flexibel blijf.

Uiteindelijk wil ik gewoon naar tolk/vertaalwerk, maar daar voel ik me nu nog niet confident genoeg voor (met name vertaalwerk).
leven als een koning
pi_87075745
Succes, hopelijk lukt het je. Zou wel heel cool zijn. Ik heb gehoord dat vertalen best heftig kan zijn, maar dat de beloning vaak ook redelijk is.
pi_87168258
Na een weekje in Tokyo, zijn we nu in Kyoto. Morgenvroeg vertrekken we naar Hiroshima en besteden we een dag aan Miyajima eiland. Het is voor mij de eerste keer in Japan, maar zeker niet de laatste. Ik vind het echt een land bij uitstek om lekker rond te trekken. Geen stress en prima verbindingen (trein, metro, bus..). In het begin maakte ik me een klein beetje zorgen om de taalbarrière, maar dat geeft meer plezier dan dat het vervelende momenten oplevert.
Je kunt zeggen wat je wilt.
pi_87283339
Ik ben de eerste twee weken van November in Tokyo. Het is mijn derde keer dus de meeste “echt” bekende dingen heb ik intussen wel gezien. Ook ben ik al naar Nikko, Mt Mitake en Kamakura geweest. Wat zijn nu nog meer tips? Zijn er nog leuke evenementen rond deze tijd?

Ik heb al bedacht om naar het Tokyo-Edo museum te gaan en Takaosan.
pi_87283695
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:49 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ben de eerste twee weken van November in Tokyo. Het is mijn derde keer dus de meeste “echt” bekende dingen heb ik intussen wel gezien. Ook ben ik al naar Nikko, Mt Mitake en Kamakura geweest. Wat zijn nu nog meer tips? Zijn er nog leuke evenementen rond deze tijd?

Ik heb al bedacht om naar het Tokyo-Edo museum te gaan en Takaosan.
Tokyo Edo is wel tof, zoals je misschien in het dagboek hebt kunnen lezen. Tip, vergeet die koptelefoon. Nobody cares en alles staat er al in het Engels :D

Ben je al eens in Yokohama geweest? Naast de vele shops is het 's avonds wel mooi in het kleine pretpark daar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')