The Invisible Man (1933)Redelijke horror uit de oude doos. De onzichtbaar worden-effects zagen er piekfijn en geloofwaardig uit. Grappig om te zien dat de tegenspelers van Claude Rains helemaal verbaasd reageren op zijn act. De fase van ongeloof blijft lang hangen, terwijl tegenwoordig er in dit soort films meteen actie ondernomen wordt. Maar goed, uiteindelijk gebeurt dat ook in deze film gelukkig. In dat gedeelte zitten wel wat geinige scenes tussen. Wel jammerlijk dat je in het begin een hysterische bijrol moet verdragen. Mên, wat een strontvervelend krijswijf is dat

. Cijfer: 7
Soylent Green![]()
Grappig zo'n relatief oude SF-film die zich afspeelt in een periode niet ver van ons. De toekomstvisie is van het type dystopia. De samenleving is er allerminst op vooruit gegaan: men leeft op elkaar gepropt en voedsel als biefstuk of groente is voor de high society weggelegd. Een gewone sterveling mag hopen dat ie een stukje Soylent Green kan bemachtigen om op te peuzelen. Hippe gadgets zul je overigens niet treffen in deze film, wat ik ergens wel jammer vond, maar afbreuk doet dat niet aan deze film.
Hoe dan ook, Soylent Green is een redelijke film die pas in de tweede helft lekker begint te lopen. Weliswaar simpel in opzet en uitwerking, maar het laat toch enige indruk achter. Vooral de mooie rol van Edward G. Robinson (zijn laatste) mag niet onvermeld blijven! Cijfer: 7
Pitch BlackErg standaard en matig deze SF-actiefilm met Vin Diesel. Ook veel irritatiemomenten, zoals de rollen van die overbodige moslims en in het begin het oeverloze gebruik van filters . In dat soort mooifilmerij trap ik niet in! Uiteraard gaat de film nog los met wat actiescenes waarbij demonen in het pikkedonker een groep gestrande ruimtereizigers aanvallen. Het leed is echter al geschied: het boeit geen ene zier. Cijfer: 5,5
Lethal Weapon 3Niet echt een spetterend deel in de Lethal Weapon-reeks. Allerlei karakters worden met de haren bijgesleept om Gibson en Glover te ondersteunen in hun jacht op een corrupte politie-agent. Ondertussen passeren een hoop jolige garpjes de revue. Zelfs de woordspeling Uranus (ik zag hem niet eens aankomen!) wordt van stal gehaald

. Vette eindscene, dat zeker, maar meer kan ik er niet van bakken. Op naar deel 4 zullen we maar zeggen. Cijfer: 6
Cube![]()
De voorloper van Saw

. Het is soms best spannend, maar ook soms ontzettend onzinnig. Vooral de manier waarop kamers veilig verklaard worden door die wiskundige shizzle klonk bizar vergezocht. Wel leuk om eens te zien, alleen meer kun je uit zo'n concept toch niet halen vrees ik. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>