abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:09:37 #276
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_85315807
Killer 2010

verhaal: mooie jongen is huumoordenaar en doet aanslag en ondertussen komt hij mooie single dame tegen en .. :O

oordeel: :O

Mijn cijfer: 9 voor de vrouwelijke schoonheid, -2 voor de film = 3.5
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_85318447
London

Jessica Biel O+

Aardige film over iemand die zijn geliefde is kwijtgeraakt. Vind het einde alleen beetje onvoorstelbaar, misschien omdat ik het zelf nog nooit heb meegemaakt dat het zo eindigd ;)

cijfer 7.0/10
pi_85328122
American Pie Presents: Beta House

Amerikaanse Teen-Comedy uit 2007
Met: Steve Talley, John White, Jake Siegel, Eugene Levy

Verhaal
Het zesde deel alweer van de uitgemolken American Pie-reeks. Het speelt zich een paar maanden na The Naked Mile af. Erik Stifler gaat studeren, hij is een verlegen knul, in tegenstelling tot zijn neef Dwight "Stiffmeister" Stifler, de grootste pikkenbaas van de school. Hij heeft een studentenhuis opgericht genaamd "Beta House". Daar hebben ze altijd de coolste feesten. Maar dan krijgen ze last van de "Geek House" (wat door RTL slecht vertaald is naar "Techneuten Huis". Erik krijgt dus te maken met ontgroening, leuke meisjes, en de strijd tegen "Geek House". Spannend!!! :D

Nou nee niet echt, het draait hier meer om de modellen die ze ingehuurd hebben om voor stoute schoolmeisjes te kunnen spelen, zodat de film er wat beter uit zou komen te zien. Dwight Stifler is soms nog weleens grappig, maar lang niet zo grappig als de originele Stifler uit de eerste 3 films. Deze film is toch wel veel beter dan deel 5, maar kan lang nog niet tippen aan de originele trilogie. En voor het geval je deel 7 wou gaan kijken, die is nog slechter.

Mijn cijfer: 6,0/10
IMDB: 5,2/10

[ Bericht 1% gewijzigd door LeaderRoel op 15-08-2010 23:46:56 ]
  zondag 15 augustus 2010 @ 23:59:56 #279
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_85331293
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 13:11 schreef Timo20 het volgende:

His Girl Friday
Een zeer fijne screwball comedy van de hand van Howard Hawks met Cary Grant in de hoofdrol.
Het is gebaseerd op een toneelstuk en remake van een eerdere film versie maar in deze versie vliegen de 90 minuten voorbij en de snappy dialogen je om de oren. Grant en Rosalind Russel hebben een sterke on-screen chemie en kibbelen zich makkelijk door het verder niet heel interessante verhaal.
Hawks doet wel nog z`n best de film een politieke lading te geven maar dat wordt voor het grootste deel toch onder gesneeuwd door het hoge tempo.
Nog steeds erg vermakelijk.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
Fijne film is dat toch, waarbij je de charme van Grant echt kunt waarderen. Hij spat echt van het scherm af. :Y

Inception (2010)
Tegenvaller. Het verhaal zit zo complex in elkaar dat ik gok dat het merendeel van het publiek het niet mee krijgt. En dan is er iets mis met een film. Actie en spektakel is wel goed in orde. Hoog tempo ook. Maar het hoe en waarom van bepaalde achtervolgingen op sneeuwscooters is mij niet helemaal duidelijk. Aardig, maar een 9 op IMDB is zwaar overrated.
7/10
Overal verstand van.
  maandag 16 augustus 2010 @ 00:02:47 #280
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_85331413
The Brothers Bloom (2008, VS, Rian Johnson)
Rachel Weisz is het absolute lichtpuntje van deze film. Met haar ongelofelijke charmes weet ze nog wat kleur te brengen in deze verder matige film over twee zwendelende broers.
cijfer: 6je
pi_85331885
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 23:59 schreef macondo het volgende:

Inception (2010)
Tegenvaller. Het verhaal zit zo complex in elkaar dat ik gok dat het merendeel van het publiek het niet mee krijgt. En dan is er iets mis met een film. Actie en spektakel is wel goed in orde. Hoog tempo ook. Maar het hoe en waarom van bepaalde achtervolgingen op sneeuwscooters is mij niet helemaal duidelijk. Aardig, maar een 9 op IMDB is zwaar overrated.
7/10
Ik snap echt niet waarom mensen het verhaal van Inception nou zo moeilijk vinden, het klopt dat je een beetje aandachtig de film moet volgen maar meer is er toch niet echt voor nodig als jou alles letterlijk wordt verteld wat er aan de hand is?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door xiexiewajijniezie op 16-08-2010 00:26:29 ]
pi_85331979
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 00:14 schreef xiexiewajijniezie het volgende:

[..]

Ik snap echt niet waarom mensen het verhaal van Inception nou zo moeilijk vinden, het klopt dat je een beetje aandachtig de film moet volgen maar meer is er toch niet echt voor nodig als jou alles letterlijk wordt verteld wat er aan de hand is?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lijkt mij dat Macondo de film wel begreep maar vanuit zijn oogpunt het idee had dat sommige eventueel geen reet van het verhaal zouden snappen. En zo vreemd is het niet. Iemand die normaliter gewend is om Sex & the City te kijken of andere apeshit films kan dit nog wel eens lastig vinden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_85332123
Net Clash of the Titans (2010) gezien ipv London.

Zo'n geweldige cast met een OK director en dan zo'n enorm stront script. Zonde, zo zonde. Je ergert je mateloos aan de gaten in het verhaal. Je voelt gewoon al aan hoe het afloopt en wie er dood gaat etc.

Eigenlijk was het niet eens leuk om te zien maar het bombastische houdt je dan toch op de been.
Een 2 voor de film en 2 extra punten voor Gemma.

Imdb: 6
Zelf: 4
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_85335426
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:09 schreef Schenkstroop het volgende:
Killer 2010

verhaal: mooie jongen is huumoordenaar en doet aanslag en ondertussen komt hij mooie single dame tegen en .. :O

oordeel: :O

Mijn cijfer: 9 voor de vrouwelijke schoonheid, -2 voor de film = 3.5
Was inderdaad slaapverwekkend. Totaal geen chemie tussen Ashton Kutcher (in een James Bond rol? :') ) en Katherine Heigl. Verhaaltje vond ik trouwens ook wel heel erg ver gezocht.

Enige pluspunten in de film was de Ferrari California en het feit dat Katherine Heigl een ontzettend mooie vrouw is. :9~

Mijn cijfer: 5.0
IMDB cijfer: 4.3 (6.860 votes)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  maandag 16 augustus 2010 @ 10:49:59 #285
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_85340353
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 00:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat Macondo de film wel begreep maar vanuit zijn oogpunt het idee had dat sommige eventueel geen reet van het verhaal zouden snappen. En zo vreemd is het niet. Iemand die normaliter gewend is om Sex & the City te kijken of andere apeshit films kan dit nog wel eens lastig vinden.
Ach, het is vooral een actie film met wat onzinnige achtervolgingen. Ieder zijn meug. Maar ik kan er niet heel enthousiast over worden.

Ik vind het eigenlijk geen spoiler, maar toch :
SPOILER
Opgelost! :D

[ Bericht 2% gewijzigd door macondo op 16-08-2010 10:59:26 ]
Overal verstand van.
pi_85340366
Tussen 3 afleveringen Dexter door gister even Legion gekeken.
http://www.imdb.com/title/tt1038686/

Wat een ongeloofwaardig flutverhaal. OK, een verhaal over engelen die naar de aarde komen om oorlog te voeren is natuurlijk al ongeloofwaardig, maar dan nog kan je er een verhaal van maken dat klopt en te volgen is. Dat is deze makers in elk geval niet gelukt. Hele stukken voor mijn gevoel gejat van Gabriel (2007 en ook al geenhoogvlieger), Terminator. En dan denk je knokkende engelen dat kan best cool worden... helaas dertien in een dozijn knok en explosiepulp.

IMDB geeft een 5, ik een 3.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_85344906
Legion heb ik even terug ook gezien, wist dat het een onzin film was, maar dat het zulke onzin was. Klopt totaal niets van het hele verhaal en ook maar weinig actie eigenlijk. Dan was bijvoorbeeld the Mist een stuk spannender en leuker in elkaar gezet.

5.

the Ghost Writer

Heel veel gelul om 1 klein mysterie heen, die eigenlijk al in 2 of 3 stappen is opgelost. Saaie film hoor, bleef af en toe wel boeien, ook wel goed gespeeld, maar voor het totaal toch maar een 6, want eigenlijk gebeurde er maar weinig.

6 dus.
  † In Memoriam † maandag 16 augustus 2010 @ 14:14:03 #288
264940 8108139dpths
pi_85348255

Ja, wat moet ik ervan zeggen? Erg cliché in ieder geval. Mens creëert machine, mens vecht tegen machine, machines vernietigen de mens, etc. Waar heb ik dat eerder gehoord?
En het verhaal is voor een animatiefilm wat vreemd... te eng voor kleine kinderen, te simpel voor volwassenen. De film kijkt op zich best lekker weg, het is mooi gemaakt, maar verder boeit 'ie niet echt. Het heeft potentie, maar het had zoveel meer kunnen zijn. Als het verhaal en de karakters maar iets sterker waren geweest.

IMDB cijfer: 7.0.
Mijn cijfer: 6.0.
pi_85350726
Gisteren 2 totaal verschillende, maar wel goede films gezien.

Memento
De meeste van jullie zullen hem wel kennen, maar ik had hem nog nooit gezien. Erg goede film, die als je je aandacht erbij houdt ondanks de vertelwijze goed te volgen is. Absoluut 1 van de beste films die ik ooit gezien heb, ik geef hem een 9,5.

Van Wilder
De Amerikaanse student Van Wilder is in 1 ding erg goed, en dat is feesten. Wanneer een journaliste een stuk over hem schrijft beseft hij dat hij na 7 jaar nog niet is afgestudeerd, omdat hij bang is voor het leven dat daarna volgt. Erg leuke film, gewoon verstand op 0 en kijken maar. Een 8.
pi_85351697
Memento weet iedereen, top film, en Van Wilder is echt een van de betere "slechte" films (slecht als in bewust domme comedy). Zo worden ze bijna niet meer gemaakt, volgens mij was dat echt een beetje hip eind jaren 90 en vlak na de eeuwwisseling.
pi_85351728
Friday the 13th (1980)

quote:
Camp 'Crystal Lake' is al meer dan twintig jaar verlaten, ten gevolge van een aantal afschuwelijke moorden, die daar gepleegd zijn én die onopgelost gebleven zijn. Een jonge man heeft het land gekocht met de bedoeling het kamp te heropenen, en huurt zeven jonge mensen om hem met de voorbereiding te helpen. Een plaatselijke religieuze fanaticus jaagt ze allemaal de stuipen op het lijf, wanneer ze hem verscholen in de provisie-kamer aantreffen. Hij waarschuwt hen dat er een 'doodsvloek' op het kamp rust en vlucht dan weg. Ongezien waart een sinistere zwerver rond... op zoek naar bloed.
Ik had de film eens gezien toen ik een jaar of 14 was.
Toen vond ik hem heel eng.
Maar nu kon hij me niet echt vermaken, tuurlijk is het een klassieker, leuk om een keertje te kijken, maar meer niet.
pi_85352085
Salt (Phillip Noyce, 2010)
Geen hele beste film dit. Voor mijn gevoel lag dit script al 40 jaar in de kast en heeft men nu pas besloten het te verfilmen, met als gevolg een zeer gedateerde en nu vrij onrealistische film. De aktiescenes zien er wel prima uit, al hadden dat er best wat meer mogen zijn. 5.0

State of Play (Kevin Macdonald, 2009)
Degelijk. Gaat eigenlijk voor de hele film op, behalve voor Ben Affleck die is zeer matig. De rest van de cast doet wat je ervan verwacht en het was wel leuk om Helen Mirren in een wat andere rol te zien. Verhaal weet zeker te onderhouden, al had het wel iets korter gemogen. 7.3

The Interpreter (Sydney Pollack, 2005)
Van een film van Sydney Pollack met Sean Penn en Nicole Kidman verwacht je gewoon meer dan dat je in dit geval krijgt. De film begint nog behoorlijk sterk, maar kakt richting het einde behoorlijk in. Was overigens vast een producer van de HBO serie Oz betrokken bij deze film, aardig wat acteurs uit deze serie kwamen langs, evenals enkele karakternamen. Wel weer leuk: een film die in het hoofdkwartier van de VN is opgenomen. 6.0

Coraline (Henry Selick, 2009)
Prima animatiefilm van de man achter The Nightmare Before Christmas. Vermakelijk voor de 80 minuten die de film duurt. De 3D effecten waren op zich niet slecht en misplaatst maar thuis krijg je het met zo'n kartonnen brilletje toch niet allemaal even goed mee helaas. 7.0
pi_85353203
Accidents Happen, 2009.
Relaas van disfunctionele familie 8 jaar na fataal auto-ongeluk. Aardig drama. Aardige rol ook van Geena Davis. Cijfer 8.
La regazza del lago, 2007.
Italiaanse whodunit, traag, moet het hebben van de sfeer. Cijfer 7.
Toy story 3, 2010.
Goede wijn behoeft geen krans. Cijfer 9.
Sous le sable, 2000.
Ingetogen drama over wat er met vrouw gebeurt nadat haar man verdwijnt in de zee tijdens dagje aan strand. Met onlangs overleden Bruno Cremer. Cijfer 8.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 16-08-2010 16:21:42 ]
I´m back.
  † In Memoriam † maandag 16 augustus 2010 @ 16:24:15 #294
264940 8108139dpths
pi_85353505
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:08 schreef d1ce het volgende:
Thirteen

[ afbeelding ]

De 13-jarige Tracy is een onzeker meisje dat een hoop woede en frustraties in zich heeft. De band met haar moeder komt onder spanning te staan nu ze volop in haar puberteit zit. Tracy zit met zichzelf in de knoop, ze heeft genoeg van haar leventje en haar brave vriendinnen. Als ze op een dag ziet hoeveel aandacht Evie, het populairste meisje van de school, krijgt, weet ze het zeker. Tracy wil net zo populair worden als Evie. Al snel sluiten de twee meisjes vriendschap. Deze vriendschap ontaardt in een neerwaartse spiraal vol drugs, seks en vervreemding. Tracy's moeder kan geen grip meer krijgen op haar dochter en is radeloos.

Wat een film zeg.. Aangrijpend verhaal, heel erg goed acteerwerk en een erg goede prestatie van Catherine Hardwicke (Twilight) die de film geregisseerd heeft.

8,5/10 ^O^
Ik heb 'm ook maar weer eens gekeken net. Ik had 'm achteraf dus al eens gezien, maar damn wat een film. _O_
Eens met het cijfer. ^O^
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:06:29 #295
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_85355254
Gake no ue no Ponyo (Ponyo) (2008, Jap, Hayao Miyazaki)
Het was weer erg fantasie rijk. Ook bewijst de film dat je ook zonder computer prachtige tekenfilms kan maken. Maar qua verhaal vond ik het toch te veel een echte kinderfilm om mij de volle tijd te kunnen boeien.
cijfer: 6.5

Gattaca (1997, VS, Andrew Niccol)
Gewoon een degelijke scifi film, niet bijzonder goed ook niet bijzonder slecht. Wat me vooral beviel was dat de toekomst met perfect maakbare mensen me niet eens zo ver weg lijkt en ik zelf een lastig ethische kwestie vind.
cijfer: 7
  Moderator maandag 16 augustus 2010 @ 21:09:53 #296
9859 crew  Karina
Woman
pi_85365592
Death Bell
Koreaanse horror

Beetje in de Saw stijl: van een elite-klas worden de leerlingen 1 voor 1 ontvoerd en vermoord als een raadsel niet op tijd wordt opgelost. De kinderen en leraren mogen de school niet verlaten, anders gaan ze ook dood.

Niet zo superspannend als ik had verwacht, meestal zijn Koreaanse of Japanse horrorfilms erg eng, maar deze viel wat tegen helaas.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:30:29 #297
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_85369995
Transformers
Het blijft een erg vermakelijke film en het blijft fijn om na een dag werken even af te schakelen met een bombastische actie film van Michael "Mr. Orange" Bay. Toch ben ik nu iets minder enthousiast dan toen ik `m destijds voor het eerst in de bioscoop zag.
Het nostalgie gehalte is natuurlijk erg hoog, die stemmen van Optimus Prime en Megatron doen je terug verlangen naar je jeugd. Helaas is het verhaal slechts "ok" en doet de bij vlagen flauwe humor de film bijna de das om.
Gelukkig maken de uiterst toffe (maar af en toe ook moeilijk te volgen) actie scenes veel goed.

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:30:12 #298
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_85376069
Versailles

Franse film over een zwerfster met een zoontje. Ze ontmoet een andere zwerver en laat het kind bij hem achter.
Bij vlagen ontroerende film, prima acteerwerk en het verhaal blijft boeien. Verder een rustige film, waar je ietwat in de stemming voor moet zijn.
Een 7.5 (imdb 6.9)

[ Bericht 1% gewijzigd door Jovatov op 17-08-2010 00:57:30 ]
pi_85377028
Vandaag de Franse zombiefilm La Horde gezien..was erg tof moet ik zeggen :)
http://www.imdb.com/title/tt1183276/

Film zat gewoon goed in elkaar. Prima personages, lekker tempo en een prima einde. IMDB een 6, maar voor mij een 7.5.

Shank, After.Life en The paper man maar eens binnenhalen nav tips hier :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Tim86 op 17-08-2010 03:10:01 ]
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  † In Memoriam † dinsdag 17 augustus 2010 @ 01:05:41 #300
264940 8108139dpths
pi_85377435

Bijzonder. Rourke zet een ijzersterk personage neer, je voelt echt met die man mee. Pure passie. Indrukwekkend einde. Absolute aanrader. _O_

IMDB: 8.2.
Mijn cijfer: 8.7.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')