abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 augustus 2010 @ 12:23:13 #251
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85468599
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 11:46 schreef vannelle het volgende:

[..]

En terecht die preek. 80 waar je 120 mag..... :N
Wedden dat er iets gezegd is over: "met het verkeer meerijden" of "als je de maximum snelheid kán riden moet je dat ook doen" "doorstroming"
Ik kan me niet herinneren dat mijn instructeur ooit bozer is geweest dan toen ;(
En wat je zegt..doorstroming, en een hoop vloeken. En 'Ben je nu helemaal gek geworden?! Dat is levensgevaarlijk wat je deed!' Ik mocht daarna 5 blokken de snelweg niet meer op, en alleen maar rondjes op kruispunten rijden. Zijn manier van disciplinaire strafmaatregelen :')
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_85469051
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:23 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat mijn instructeur ooit bozer is geweest dan toen ;(
En wat je zegt..doorstroming, en een hoop vloeken. En 'Ben je nu helemaal gek geworden?! Dat is levensgevaarlijk wat je deed!' Ik mocht daarna 5 blokken de snelweg niet meer op, en alleen maar rondjes op kruispunten rijden. Zijn manier van disciplinaire strafmaatregelen :')
Ik denk dat je meer gestraft zou zijn met 5 lessen alleen maar op de snelweg :D. Dan ben je er ook gelijk vanaf :P
  donderdag 19 augustus 2010 @ 12:42:18 #253
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85469245
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:36 schreef L0we het volgende:

[..]

Ik denk dat je meer gestraft zou zijn met 5 lessen alleen maar op de snelweg :D. Dan ben je er ook gelijk vanaf :P
Dat denk ik ook, later toen ik de eerste leerling was hebben we het snelweg stappenplan meteen bij mij voor de deur gedaan. Ik woon op een minuut of 5 van de snelweg af. Dat blok zijn we alleen maar in en uit gaan voegen, ging toen allemaal prima :)
pi_85469303
Waarom deed je niet wat je insructeur zei en ging je niet gewoon 120 rijden? :')
lama
pi_85469409
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 15:32 schreef BasementDweller het volgende:

Heb het topic om 3:30 's nachts gemaakt, dus toen dacht ik nightrider. Maar knightrider was natuurlijk die briljante serie, dus vandaar :P
De Nightrider is anders een ECHTE bad-ass, in tegenstelling tot Hassle the Hoff! :(

Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_85469513
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:42 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, later toen ik de eerste leerling was hebben we het snelweg stappenplan meteen bij mij voor de deur gedaan. Ik woon op een minuut of 5 van de snelweg af. Dat blok zijn we alleen maar in en uit gaan voegen, ging toen allemaal prima :)
Tsja, lekker boeiend ook :). Alle begin is lastig, voor sommigen alleen wat lastiger dan anderen ;).
  donderdag 19 augustus 2010 @ 12:55:27 #257
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85469668
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:43 schreef lbeew het volgende:
Waarom deed je niet wat je insructeur zei en ging je niet gewoon 120 rijden? :')
Omdat ik dat heel eng vond, zo hard rijden. Was bang dat m'n voorganger ineens zou remmen, en ik er bovenop zou knallen. Maar dat is allemaal goed gekomen hoor mensen, een compliment van m'n examinator dat ik bij het invoegen zo lekker het gas erop, en zo lekker meeging met het verkeer :)
pi_85470009
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:33 schreef PolkaDots het volgende:

[..]

Was dat niet eng dan, de eerste keer snelweg? En dan zonder instructeur die je kan helpen..
Mwah, niet echt.. Het is niet echt anders dan op een 80km weg behalve dat t wat harder gaat toch.
Maarja het is wel een vreemde gang van zaken zo, stel dat iemand die het wel eng vind het nooit heeft gedaan tijdens zijn lessen dan kan het wel eens problemen gaan opleveren :P
Waarom niet?
pi_85470165
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:04 schreef Maxco het volgende:

[..]

Mwah, niet echt.. Het is niet echt anders dan op een 80km weg behalve dat t wat harder gaat toch.
Maarja het is wel een vreemde gang van zaken zo, stel dat iemand die het wel eng vind het nooit heeft gedaan tijdens zijn lessen dan kan het wel eens problemen gaan opleveren :P
Snelwegrijden hoort gewoon bij het halen van je rijbewijs hoor!
pi_85470821
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:08 schreef L0we het volgende:

[..]

Vind ik ook, je rijd vaak ook wel het meest op de snelweg... dus belangrijk onderdeel.
pi_85470993
quote:

[..]

Vind het nogal onbeschoft...
Mijn eerst keer op snelweg ging ik invoegen op de vluchtstrook, invoegstrook was ik al voorbij...
Weet niet meer wat het precies was, of teweinig snelheid of gewoon geen ruimte kunnen vinden...
Marja het is logisch dat je eerste keer ff wennen is.

Ook toen ik naar de 5 ging schakelen, ging er naar kijken... toen moest mn instructeur ff aan het stuur zitten want ging van mn baan af :P
Marja dat is allemaal eerste keer, daarna gaat t prima...
Invoegen was soms wel lastig bij druk verkeer, maar komt vanzelf goed met veel oefenen ^O^
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:16:18 #262
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85475234
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:30 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Vind het nogal onbeschoft...
Mijn eerst keer op snelweg ging ik invoegen op de vluchtstrook, invoegstrook was ik al voorbij...
Weet niet meer wat het precies was, of teweinig snelheid of gewoon geen ruimte kunnen vinden...
Marja het is logisch dat je eerste keer ff wennen is.

Ook toen ik naar de 5 ging schakelen, ging er naar kijken... toen moest mn instructeur ff aan het stuur zitten want ging van mn baan af :P
Marja dat is allemaal eerste keer, daarna gaat t prima...
Invoegen was soms wel lastig bij druk verkeer, maar komt vanzelf goed met veel oefenen ^O^
De mijne had niet eens geleerd hoe die in z'n 5 moest }:|
En toen op de snelweg legde hij het uit 'Vanaf het midden, en recht naar voren.' Ongelofelijk wat een sul van een instructeur ik af en toe had :X
pi_85476498
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:16 schreef Purdey het volgende:

[..]

En toen op de snelweg legde hij het uit 'Vanaf het midden, en recht naar voren.' Ongelofelijk wat een sul van een instructeur ik af en toe had :X
Oh? Das wel heel vreemd... Ik had de eerste paar minuten van de eerste lessen schakeloefeningen. Moest ik blind schakelen hoe hij zei dat ik moest schakelen, daar leer je het echt wel van :)
pi_85476563
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:16 schreef Purdey het volgende:

[..]

Bij mij had ie dat ook niet gezegd maar dat spreekt nogal voor zich :P
pi_85476642
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:26 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Vind ik ook, je rijd vaak ook wel het meest op de snelweg... dus belangrijk onderdeel.
Meest op de snelweg? Ik rijd het meeste 60 wegen geloof ik :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_85476773
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:47 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Meest op de snelweg? Ik rijd het meeste 60 wegen geloof ik :P
T is maar net waar je woont...
pi_85476944
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:50 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

T is maar net waar je woont...
Of waar je naar toe moet ;)
pi_85477015
Sowieso prefereer ik binnendoor boven de rijkswegen. Lekker tussen de weilanden en boerderijen kronkelen ipv die lange rechte einden 80 :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_85477157
quote:

[..]

Weet je? Hoe meer je vertelt over je rijlessen, hoe meer ik jouw toenmalige instructeur een raar mannetje ga vinden.
Hij had toch ook gewoon kunnen zeggen dat je sneller moest? Boos zijn en vloeken slaat nergens op, hij was zelf weer eens te laat met aanwijzingen geven imho.
Nou weet ik niet of hij zelf ook een gaspedaal had (ik had die wel maar niet alle lesauto's hebben dat) maar ik zou gewoon gas hebben gegeven en zodra er dan die verbaasde blik kwam van wtf? gewoon uitleggen.
Zonder gaspedaal gewoon zeggen dat het gas er wat meer op moet, met motivatie natuurlijk.
Maar lijdzaam afwachten en dan de leerling(e) de huid volschelden? Nooit!

En die strafmaatregel slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Leerling(e) heeft blijkbaar moeite met snelwegen, laten we dat dan maar vooral NIET doen.
Zo, hier is het lekker rustig, kan ik achterover leunen.......

Nee, dan ben je met je vak bezig. Bah.
pi_85481332
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:08 schreef L0we het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook dat ik het vreemd vind :*
Waarom niet?
pi_85482222
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:54 schreef Sjoegerd het volgende:
Sowieso prefereer ik binnendoor boven de rijkswegen. Lekker tussen de weilanden en boerderijen kronkelen ipv die lange rechte einden 80 :P
Voor het betere bochtenwerk :7
pi_85482567
Ik heb trouwens les in een benzineauto. Nu hoorde ik laatst op 't werk dat dat een uitzondering is, klopt dat?
Brutal. Fucking. Metal.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 18:17:35 #273
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85482700
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:13 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik heb trouwens les in een benzineauto. Nu hoorde ik laatst op 't werk dat dat een uitzondering is, klopt dat?
Eigenlijk wel, de meeste lesauto's zijn diesels :) Maken veel kilometers, en dan is het goedkoper. Alhoewel het niet veel meer scheelt tegenwoordig en je een sloot meer wegenbelasting betaald :)
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:25:20 #274
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85491733
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:13 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik zou niet zeggen dat je de enige bent, maar ja, meestal is het wel diesel. Die mensen rijden er meer dan genoeg voor dat het uit kan, en het is makkelijker in de bediening, en ze zijn wat 'robuuster', ze kunnen wat meer hebben zeg maar, en dat kan vooral voor beginnelingen wel fijn zijn.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:34:07 #275
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85492129
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:57 schreef vannelle het volgende:

[..]

Weet je? Hoe meer je vertelt over je rijlessen, hoe meer ik jouw toenmalige instructeur een raar mannetje ga vinden.
Ik ben het met je eens inderdaad. Toen ik je eerste verhalen hoorde Purdey, dacht ik dat je wat klunsig reed (no offense, zelf was ik toen ook nog maar net begonnen), maar hoe meer ik lees de meer denk ik dat hij van zijn kant net zo veel fouten maakte. Hij is de instructeur, als jij het dus niet goed doet dan heeft hij het nog niet goed genoeg uitgelegd! Natuurlijk maakt iedereen ook wel fouten, een goede instucteur laat dat IMO een paar keer gebeuren, want daar leer je het meeste van. Dan zou hij moeten uitleggen wat fout ging en hoe je het beter moet doen, en dan zou je het in principe daarna goed moeten kunnen doen (de een heeft er wat meer lessen voor nodig dan de ander). Maar als jij het niet goed doet dan is dat niet jouw 'schuld', maar betekent het dat zijn werk nog niet compleet is. Dat hij je dan gaat straffen vind ik slecht, en zelf zou ik superzenuwachtig geworden zijn om ooit nog de snelweg op te gaan na zo'n uitbrander.

Mijn instucteur heeft me voordat we de snelweg de eerste keer opgingen langs de kant, dus stilstaand, eerst dingen uitgelegd. Naar de 3 en flink het gas in tot 80-90, naar de 4 en naar de 100-110 en dan aanpassen aan de rest, goed kijken, etc etc (het zal wat verschillen van instructeur tot instructeur). Eerst dacht ik nog "WTF idioot, 90 km/u in de 3? Wil je je auto stuk hebben of zo?" Ik moest in de stad altijd al bij 50 km/u naar de 4, wist ik veel dat die auto dat prima hebben kan :P Toen ik de snelweg op ging ging het best beroerd, want het aanpassen aan de rest was best lastig. Bovendien zat ik met het optrekken en was ik druk aan het kijken. Maar omdat hij me al alles een keer uitgelegd had snapte ik wat er fout ging en kon ik er een les uit trekken.

Overigens had mijn lesauto geen tweede gaspedaal.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')