Inderdaad.. alsof God niet door zou hebben dat je enkel gelooft om maar niet in de hel te komen.. Sowieso.. enkel gelooft? je doet de rituelen, de gebeden maar je gelooft nog steeds niet echt. Je bent dan enkel een wannabee waarvan het lijkt alsof ik geloof. Ik twijfel nu, en als ik zal bidden om maar niet in de hel te komen, zal ik nog steeds van binnen twijfelen, hoeveel priesters er ook : "Goed zo jongen, veel bidden" zeggen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:28 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Alleen maar geloven 'voor het geval dat' ook niet. Bovendien geloof je dan niet echt, dus kom je nog in de Hel.
I

Maar met die 2 heb je dan zeker geen seks gehad? Want dan telt het lekker puh niet als relatie, nananananaquote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:02 schreef ToT het volgende:
Mwah, ik heb 2x een relatie met gereformeerde dames gehad (waarvan eentje behoorlijk ouderwets)
 !
!

quote:Op woensdag 4 augustus 2010 14:22 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Maar met die 2 heb je dan zeker geen seks gehad? Want dan telt het lekker puh niet als relatie, nanananana!

quote:Op woensdag 4 augustus 2010 14:22 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Maar met die 2 heb je dan zeker geen seks gehad? Want dan telt het lekker puh niet als relatie, nanananana!

Een beetje zichzelf respecterende grefo doet 't niet voor 't huwelijk neequote:Op woensdag 4 augustus 2010 14:36 schreef Lavenderr het volgende:
Want gereformeerde dames n**ken niet?

Zou dat nog steeds zo zijn?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 14:45 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Een beetje zichzelf respecterende grefo doet 't niet voor 't huwelijk nee

Of jij bent gewoon onweerstaanbaar met die borstharen van jequote:Op woensdag 4 augustus 2010 14:36 schreef ToT het volgende:
Nou blijkbaar waren ze toch niet zo conservatief!

Nog steeds ja.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 14:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zou dat nog steeds zo zijn?
Dat zou idd kunnen, dat ze zich 'bewaren' voor het huwelijk.

Vind dat wel mooi, dat ze dat kunnen volhouden in this day and age. Lijkt me moeilijk.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:01 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Nog steeds ja.
Op de EO jongerendag leggen ze met duizenden de 'kuisheidsgelofte' af. Een zeker percentage daarvan zal dit ook echt volhouden
Naar eigen zeggen steeds meer & wordt het weer populair
Volgens mij 'wishfull thinking' maar goed ... het gebeurd nog steeds, dat in ieder geval.

Totdat ze ToT tegenkomenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:01 schreef R0N1N het volgende:
Een zeker percentage daarvan zal dit ook echt volhouden
 !
!

Hoeft niet. Misschien zijn het juist de 'afvallers' die bij ToT in de armen duikenquote:

Mwah. Jezelf bewaren voor (uitsluitend) je partner vind ik veel mooierquote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:03 schreef Lavenderr het volgende:
Vind dat wel mooi, dat ze dat kunnen volhouden in this day and age. Lijkt me moeilijk.

etc. Ooit wilde ze zelfs een trio met één van mijn vrienden [niet gedaan, is voor mij einde relatie, zo iets] ...
 etc. Ooit wilde ze zelfs een trio met één van mijn vrienden [niet gedaan, is voor mij einde relatie, zo iets] ...   ... en toen dat ...
 ... en toen dat ...   

Dat is een apart besluit om dat middenin een relatie te nemen. Maar die beslissing gold alleen jou begrijp ik, met vreemde kerels had ze minder moeite:+ . Wees blij dat je er vanaf bent.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:14 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Mwah. Jezelf bewaren voor (uitsluitend) je partner vind ik veel mooier
... en dat lijkt al net zo moeilijk, now a days.
Heb er zelfs eentje gehad die middenin de relatie ineens besloot geen sex meer voor het huwelijk te willen
Ze ging vreemd tot en met, had in 'massage salons' ehm... gewerktetc. Ooit wilde ze zelfs een trio met één van mijn vrienden [niet gedaan, is voor mij einde relatie, zo iets] ...
... en toen dat ...

), ze speelde alleen zelf een dubbelrol als duivel.
 ), ze speelde alleen zelf een dubbelrol als duivel.  

Dat is idd een veel tolerantere houding.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:49 schreef ToT het volgende:
Ik heb ook eens gehoord van een geloof (of het nou de Islam was of een Christelijke stroming), dat als één van beiden gelovig is, dat het huwelijk dan sowieso al gezegend is.
Da's een veel betere houding, vind ik!

Dat lijkt alleen maar zo. Dergelijke stromingen accepteren slechts dat er een ongelovige wordt opgenomen in hun midden. (Uit egoisme. Kijk ons eens barmhartig zijn voor verloren schaapjes. zoiets)quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:54 schreef Lavenderr het volgende:
Dat is idd een veel tolerantere houding.
Nope. Dan begint de ellende juist. Het kind is hoe dan ook 'gelovig' & MOET volgens de 'leer' opgevoed worden.quote:En dan kunnen ze zelf uitzoeken hoe ze dat verder doen met eventuele kinderen. Met dopen enzo.
Het grootste probleem zelfs. De geliefden in kwestie komen er meestal wel uit & weten elkaar (in de basis) te respecteren. Het is vervolgens de familie en vrienden kring die (meestal) roet in het eten gooit.quote:Dat de familie zich er verder buiten houdt. Want familie die zich ermee bemoeit is vaak een groot probleem.

Misschien kunnen we op de stelling van JoepiePoepie dan wel reageren met ja , met die kanttekening dat het niet de duivel is die er tussen slaapt, maar de familie en het rigide geloof.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:19 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat lijkt alleen maar zo. Dergelijke stromingen accepteren slechts dat er een ongelovige wordt opgenomen in hun midden. (Uit egoisme. Kijk ons eens barmhartig zijn voor verloren schaapjes. zoiets)
[..]
Nope. Dan begint de ellende juist. Het kind is hoe dan ook 'gelovig' & MOET volgens de 'leer' opgevoed worden.
[..]
Het grootste probleem zelfs. De geliefden in kwestie komen er meestal wel uit & weten elkaar (in de basis) te respecteren. Het is vervolgens de familie en vrienden kring die (meestal) roet in het eten gooit.
Vaak levert het wel wrijving op hoor, met kids en zo. Dan hangt het echt van de 'consessie bereidheid' af van 1 partner.
Wel of niet besnijden b.v. Pure verminking in mijn optiek, maar een 'must' voor de meeste Joden & Islamieten, ongeacht hoe 'vrij' & 'westers' ze verder zijn.

quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:30 schreef Lavenderr het volgende:
Misschien kunnen we op de stelling van JoepiePoepie dan wel reageren met ja , met die kanttekening dat het niet de duivel is die er tussen slaapt, maar de familie en het rigide geloof.
 Yep. In veel gevallen wel.
 Yep. In veel gevallen wel.  

Nou lijkt mij dat je als veganist moeilijk consessies kunt doen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:18 schreef ToT het volgende:
Tja je zou het kunnen vergelijken met een huwelijk tussen een overtuigde vegetariër / veganist en iemand die wel vlees eet en andere dierlijke producten gebruikt.
Als je van elkaar kunt accepteren dat de ander het op zijn/haar eigen manier doet, is het geweldig, hoewel er begrijpelijkerwijs ook best wrijvingen kunnen ontstaan. Overigens kun je ook altijd nog wat concessies doen.

Ik geloof (;) niet zo in die bekeringen vanwege een voorgenomen huwelijk. Je kunt je toch geen geloof aanmeten? Hoe graag je het ook over zou hebben voor je -eventuele- partner. Dan moet je je eerst verdiepen en leren en dan pas weet je of dat geloof bij je past.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:07 schreef R0N1N het volgende:
Precies.
Dus hoe sterker men staat in/voor de/het principes/overtuiging/mening/geloof, des te kleiner de kans van slagen.
Bij zeer uitgesproken meningen/etc... gaat dit dus alleen maar als de ander er geen heeft en zich laat overtuigen/bekeren. Dan zijn het alleen geen 2 'geloven' meer.
Uiteindelijk gaat het alleen goed als je tot een zekere gemeenschappelijke consensus komt. Een gezamelijke mening waar je elkaar in kunt vinden. Los van je eigen mening.
Het is net een soort politiek

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |