abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 augustus 2010 @ 11:42:09 #176
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_84846125
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:28 schreef R0N1N het volgende:

[..]

:D Alleen maar geloven 'voor het geval dat' ook niet. Bovendien geloof je dan niet echt, dus kom je nog in de Hel.
I
Inderdaad.. alsof God niet door zou hebben dat je enkel gelooft om maar niet in de hel te komen.. Sowieso.. enkel gelooft? je doet de rituelen, de gebeden maar je gelooft nog steeds niet echt. Je bent dan enkel een wannabee waarvan het lijkt alsof ik geloof. Ik twijfel nu, en als ik zal bidden om maar niet in de hel te komen, zal ik nog steeds van binnen twijfelen, hoeveel priesters er ook : "Goed zo jongen, veel bidden" zeggen.

Het argument van "wat heb je te verliezen, geloof, dan kom je in de hemel" wordt overigens vaker gebruikt en is zo false, onlogisch en biased als een gelovig argument maar zijn kan. Je maakt iemand niet aan het geloven door te doen alsof hij daadwerkelijk gelooft. Als die God zo graag wil dat ik in hem geloof, komt hij maar naar beneden om het me te vertellen.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_84846783
Mwah, ik heb 2x een relatie met gereformeerde dames gehad (waarvan eentje behoorlijk ouderwets) en 1x met een wiccan. Met alledrie liep het niet echt goed; zij vonden Reiki en aanverwante zaken maar onzin, en ik kon me weer niet echt verplaatsen in hun geloofsovertuiging, hoewel bepaalde aspecten van wicca me wel aanstaan. Toch was het feit dat ik in de geloofsovertuiging van die laatste zelf niet volledig overtuigd was, best een probleem voor haar.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 14:22:51 #178
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84852274
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:02 schreef ToT het volgende:
Mwah, ik heb 2x een relatie met gereformeerde dames gehad (waarvan eentje behoorlijk ouderwets)
Maar met die 2 heb je dan zeker geen seks gehad? Want dan telt het lekker puh niet als relatie, nanananana !
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_84852926
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 14:22 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Maar met die 2 heb je dan zeker geen seks gehad? Want dan telt het lekker puh niet als relatie, nanananana !

Want gereformeerde dames n**ken niet?
pi_84852950
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 14:22 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Nou blijkbaar waren ze toch niet zó conservatief!
  woensdag 4 augustus 2010 @ 14:45:14 #181
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84853349
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 14:36 schreef Lavenderr het volgende:
Want gereformeerde dames n**ken niet? _O-
Een beetje zichzelf respecterende grefo doet 't niet voor 't huwelijk nee ;)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_84853812
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 14:45 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Een beetje zichzelf respecterende grefo doet 't niet voor 't huwelijk nee ;)
Zou dat nog steeds zo zijn?
Dat zou idd kunnen, dat ze zich 'bewaren' voor het huwelijk.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 14:56:40 #183
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84853932
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 14:36 schreef ToT het volgende:
Nou blijkbaar waren ze toch niet zo conservatief! :@
Of jij bent gewoon onweerstaanbaar met die borstharen van je :9 :9~
  woensdag 4 augustus 2010 @ 15:01:04 #184
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84854118
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 14:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zou dat nog steeds zo zijn?
Dat zou idd kunnen, dat ze zich 'bewaren' voor het huwelijk.
Nog steeds ja.

Op de EO jongerendag leggen ze met duizenden de 'kuisheidsgelofte' af. Een zeker percentage daarvan zal dit ook echt volhouden ;)

Naar eigen zeggen steeds meer & wordt het weer populair :')
Volgens mij 'wishfull thinking' maar goed ... het gebeurd nog steeds, dat in ieder geval.
pi_84854251
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 15:01 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Nog steeds ja.

Op de EO jongerendag leggen ze met duizenden de 'kuisheidsgelofte' af. Een zeker percentage daarvan zal dit ook echt volhouden ;)

Naar eigen zeggen steeds meer & wordt het weer populair :')
Volgens mij 'wishfull thinking' maar goed ... het gebeurd nog steeds, dat in ieder geval.
Vind dat wel mooi, dat ze dat kunnen volhouden in this day and age. Lijkt me moeilijk.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 15:04:15 #186
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84854308
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 15:01 schreef R0N1N het volgende:
Een zeker percentage daarvan zal dit ook echt volhouden ;)
Totdat ze ToT tegenkomen :D!
  woensdag 4 augustus 2010 @ 15:07:19 #187
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84854455
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 15:04 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Totdat ze ToT tegenkomen :D!
Hoeft niet. Misschien zijn het juist de 'afvallers' die bij ToT in de armen duiken :+
  woensdag 4 augustus 2010 @ 15:14:19 #188
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84854728
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 15:03 schreef Lavenderr het volgende:
Vind dat wel mooi, dat ze dat kunnen volhouden in this day and age. Lijkt me moeilijk.
Mwah. Jezelf bewaren voor (uitsluitend) je partner vind ik veel mooier ;)
... en dat lijkt al net zo moeilijk, now a days.

Heb er zelfs eentje gehad die middenin de relatie ineens besloot geen sex meer voor het huwelijk te willen :')
Ze ging vreemd tot en met, had in 'massage salons' ehm... gewerkt :P etc. Ooit wilde ze zelfs een trio met één van mijn vrienden [niet gedaan, is voor mij einde relatie, zo iets] ... :{ ... en toen dat ... _O- 8)7
pi_84855151
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 15:14 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Mwah. Jezelf bewaren voor (uitsluitend) je partner vind ik veel mooier ;)
... en dat lijkt al net zo moeilijk, now a days.

Heb er zelfs eentje gehad die middenin de relatie ineens besloot geen sex meer voor het huwelijk te willen :')
Ze ging vreemd tot en met, had in 'massage salons' ehm... gewerkt :P etc. Ooit wilde ze zelfs een trio met één van mijn vrienden [niet gedaan, is voor mij einde relatie, zo iets] ... :{ ... en toen dat ... _O- 8)7
Dat is een apart besluit om dat middenin een relatie te nemen. Maar die beslissing gold alleen jou begrijp ik, met vreemde kerels had ze minder moeite:+ . Wees blij dat je er vanaf bent.

Sorry JoepiePoepie we gaan weer on topic :Y
  woensdag 4 augustus 2010 @ 15:47:38 #190
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84856232
Het is een beetje als mosterd na de maaltijd ;)

Was wel een hele vreemde, ja. Dat was trouwens dezelfde als van de tarot kaarten.
Liefde maakt blind, tot iemand met grof geweld je ogen open trekt ;)

Anyway, zij was Orthodox (van geboorte), dus 2 geloven op 1 kussen (om het OT te maken ;) ), ze speelde alleen zelf een dubbelrol als duivel. ;)
pi_84858807
Ik heb ook eens gehoord van een geloof (of het nou de Islam was of een Christelijke stroming), dat als één van beiden gelovig is, dat het huwelijk dan sowieso al gezegend is.
Da's een veel betere houding, vind ik! :)
pi_84858960
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 16:49 schreef ToT het volgende:
Ik heb ook eens gehoord van een geloof (of het nou de Islam was of een Christelijke stroming), dat als één van beiden gelovig is, dat het huwelijk dan sowieso al gezegend is.
Da's een veel betere houding, vind ik! :)
Dat is idd een veel tolerantere houding.
En dan kunnen ze zelf uitzoeken hoe ze dat verder doen met eventuele kinderen. Met dopen enzo.
Dat de familie zich er verder buiten houdt. Want familie die zich ermee bemoeit is vaak een groot probleem.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 17:19:42 #193
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84859725
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 16:54 schreef Lavenderr het volgende:
Dat is idd een veel tolerantere houding.
Dat lijkt alleen maar zo. Dergelijke stromingen accepteren slechts dat er een ongelovige wordt opgenomen in hun midden. (Uit egoisme. Kijk ons eens barmhartig zijn voor verloren schaapjes. zoiets)

quote:
En dan kunnen ze zelf uitzoeken hoe ze dat verder doen met eventuele kinderen. Met dopen enzo.
Nope. Dan begint de ellende juist. Het kind is hoe dan ook 'gelovig' & MOET volgens de 'leer' opgevoed worden.

quote:
Dat de familie zich er verder buiten houdt. Want familie die zich ermee bemoeit is vaak een groot probleem.
Het grootste probleem zelfs. De geliefden in kwestie komen er meestal wel uit & weten elkaar (in de basis) te respecteren. Het is vervolgens de familie en vrienden kring die (meestal) roet in het eten gooit.

Vaak levert het wel wrijving op hoor, met kids en zo. Dan hangt het echt van de 'consessie bereidheid' af van 1 partner.
Wel of niet besnijden b.v. Pure verminking in mijn optiek, maar een 'must' voor de meeste Joden & Islamieten, ongeacht hoe 'vrij' & 'westers' ze verder zijn.
pi_84861989
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:19 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Dat lijkt alleen maar zo. Dergelijke stromingen accepteren slechts dat er een ongelovige wordt opgenomen in hun midden. (Uit egoisme. Kijk ons eens barmhartig zijn voor verloren schaapjes. zoiets)
[..]

Nope. Dan begint de ellende juist. Het kind is hoe dan ook 'gelovig' & MOET volgens de 'leer' opgevoed worden.
[..]

Het grootste probleem zelfs. De geliefden in kwestie komen er meestal wel uit & weten elkaar (in de basis) te respecteren. Het is vervolgens de familie en vrienden kring die (meestal) roet in het eten gooit.

Vaak levert het wel wrijving op hoor, met kids en zo. Dan hangt het echt van de 'consessie bereidheid' af van 1 partner.
Wel of niet besnijden b.v. Pure verminking in mijn optiek, maar een 'must' voor de meeste Joden & Islamieten, ongeacht hoe 'vrij' & 'westers' ze verder zijn.
Misschien kunnen we op de stelling van JoepiePoepie dan wel reageren met ja , met die kanttekening dat het niet de duivel is die er tussen slaapt, maar de familie en het rigide geloof.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 19:17:09 #195
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84863830
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 18:30 schreef Lavenderr het volgende:
Misschien kunnen we op de stelling van JoepiePoepie dan wel reageren met ja , met die kanttekening dat het niet de duivel is die er tussen slaapt, maar de familie en het rigide geloof.
^O^ Yep. In veel gevallen wel.

Je moet (beiden) je halve geloof van je afleggen om er echt iets van te maken.
Consessies doen. Elkaar in het midden tegenkomen. Anders is het gedoemd te mislukken.

Daarbij kun je voor 'geloof' net zo goed 'mening' schrijven/lezen, want dat is waar het uiteindelijk om draait, 2 onverenigbare meningen.
pi_84863871
Tja je zou het kunnen vergelijken met een huwelijk tussen een overtuigde vegetariër / veganist en iemand die wel vlees eet en andere dierlijke producten gebruikt.
Als je van elkaar kunt accepteren dat de ander het op zijn/haar eigen manier doet, is het geweldig, hoewel er begrijpelijkerwijs ook best wrijvingen kunnen ontstaan. Overigens kun je ook altijd nog wat concessies doen.
pi_84864738
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:18 schreef ToT het volgende:
Tja je zou het kunnen vergelijken met een huwelijk tussen een overtuigde vegetariër / veganist en iemand die wel vlees eet en andere dierlijke producten gebruikt.
Als je van elkaar kunt accepteren dat de ander het op zijn/haar eigen manier doet, is het geweldig, hoewel er begrijpelijkerwijs ook best wrijvingen kunnen ontstaan. Overigens kun je ook altijd nog wat concessies doen.
Nou lijkt mij dat je als veganist moeilijk consessies kunt doen. :+
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_84864939
Tjah kán wel, maar dat gaat dan wel weer tegen je principes in! ;)
  woensdag 4 augustus 2010 @ 20:07:52 #199
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84865939
Precies.
Dus hoe sterker men staat in/voor de/het principes/overtuiging/mening/geloof, des te kleiner de kans van slagen.

Bij zeer uitgesproken meningen/etc... gaat dit dus alleen maar als de ander er geen heeft en zich laat overtuigen/bekeren. Dan zijn het alleen geen 2 'geloven' meer.

Uiteindelijk gaat het alleen goed als je tot een zekere gemeenschappelijke consensus komt. Een gezamelijke mening waar je elkaar in kunt vinden. Los van je eigen mening.

Het is net een soort politiek :P

edit:
Vandaar ook dat de Duivel er tussen ligt. Je moet concessies doen op je 'geloof'. DAT kan natuurlijk niet door de beugel en is het 'werkterrein' van de Duivel ;)

[ Bericht 18% gewijzigd door R0N1N op 04-08-2010 20:20:31 ]
pi_84866379
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 20:07 schreef R0N1N het volgende:
Precies.
Dus hoe sterker men staat in/voor de/het principes/overtuiging/mening/geloof, des te kleiner de kans van slagen.

Bij zeer uitgesproken meningen/etc... gaat dit dus alleen maar als de ander er geen heeft en zich laat overtuigen/bekeren. Dan zijn het alleen geen 2 'geloven' meer.

Uiteindelijk gaat het alleen goed als je tot een zekere gemeenschappelijke consensus komt. Een gezamelijke mening waar je elkaar in kunt vinden. Los van je eigen mening.

Het is net een soort politiek :P
Ik geloof (;) niet zo in die bekeringen vanwege een voorgenomen huwelijk. Je kunt je toch geen geloof aanmeten? Hoe graag je het ook over zou hebben voor je -eventuele- partner. Dan moet je je eerst verdiepen en leren en dan pas weet je of dat geloof bij je past.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')