Joh?!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 08:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Moussy, mijn schoonmoeder heeft dus een soortgelijk geval gehad met manlief, vandaar dus dat we die haken erop hebben. Er zit inderdaad een soort van sleutel bij, maar die bewaar je niet bij de haak.
olé!quote:
M heeft ouderschap aangevraagd en gekregen en dat gaat in zodra hij aangeeft het nodig te hebben. En mijn moeder gaat 1dag minder werken.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:41 schreef moussy het volgende:
[..]
olé!
Als je aangenomen bent, hoe ga je dat doen met de kinders? Of staan ze al/nog ingeschreven bij de opvang?
quote:
Online sudoku'tjes maken?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:59 schreef innepin het volgende:
[..]Succes! Wanneer is je gesprek?
Ik zit me echt kapot te vervelen op werk. Ik ben secretaresse dus ben alleen nodig als de Belangrijke Advocaten d'r zijn. Er zijn er drie op vakantie en de vierde heeft de middag vrij genomen. Ik zit hier om de telefoon op te nemen, maar die is al anderhalf uur niet meer gegaan.
Wie heeft dé anti-verveling-tip voor me?
Dat is van het begin af aan het project van M. geweest. Ik heb serieus nog nooit de frituurpan schoon hoeven maken! Manlief meldt ook wanneer het tijd is voor een nieuwe enzo...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:30 schreef Nijna het volgende:
IK ben bezig met het project... sop de frituurpan, maar het is meer bikken... En ik heb nu mn moeder even aan t werk gezet![]()
. We willen straks frietjes, maar voordat die pan schoon is... maar dan smaken ze vast extra lekker!
Nou, dat is ook ons ideequote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:13 schreef Stiemie het volgende:
Ik heb gewoon geen frituurpanSnackbar zit vlakbij, maar zo is de drempel vaak net te hoog om 's avonds iets te gaan snacken...
* Basboussaboekt ticketquote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, dat is ook ons ideeen dan hoeven we nooit bezig met schoonmaken en verversen van het vet en waar laat je nou het oude vet en het blijft zo'n vieze pan enzo. En bovendien hebben wij ietsje verderop een heule goede biologische snackbar
met ECHT zelfgesneden friet en echt heerlijke snacks!
en nog enigszins elegant...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:41 schreef miss_sly het volgende:
Je kunt van ergere dingen afstammen dan van een giraffe....die zijn lief
In de fles waar het eerst ook in zat en dan in de frituurvetkliko in de supermarktquote:
We hebben een variant van zo'n haak beneden en daar bewaar je de sleutel wel in/bij de haak.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:35 schreef moussy het volgende:
[..]
Joh?!![]()
Ik vind het lillike hekwerk wel fijn, kan de boel gewoon openlaten en doortochten zonder dat er een kind gaat vliegen.
De kinderen zitten op de opvang, ik ben ff lekker een rondje action geweest![]()
troep gekocht dus
![]()
Volgens mij komt de basis aardig overeen, de grootste verschillen zitten volgens mij onder andere in de sharia en ze zien Jesus als een gewone profeet, niet als zoon van god.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:48 schreef miss_sly het volgende:
met hele mooie ogen
hoe zit dat eigenlijk in de Islam; is daar ruimte voor de evolutietheorie, of zit daar ook een scheppingsverhaal a al het christendom aan vast? of is daar net zoveel gedoe over als binnen het christendom
Dat zou helemaal mooi zijn.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:43 schreef Pvoesss het volgende:
Ik las tepelvoegenen dacht huh plantjes in je kloofjes
Oude vet? Op de vloer van de bijkeukenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, dat is ook ons ideeen dan hoeven we nooit bezig met schoonmaken en verversen van het vet en waar laat je nou het oude vet en het blijft zo'n vieze pan enzo. En bovendien hebben wij ietsje verderop een heule goede biologische snackbar
met ECHT zelfgesneden friet en echt heerlijke snacks!
ik zal het m'n buurman vragen, bij hem rot zelfs z'n kunstgebit uit z'n mond.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dat zou helemaal mooi zijn.Hoe lang zou je daarvoor niet onder de douche geweest moeten zijn, om dat voor elkaar te krijgen?
moest je op de kinderafdeling kijken ?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:45 schreef freecell het volgende:
[..]
Oude vet? Op de vloer van de bijkeuken![]()
Vandaag met mams de stad in geweest. Pffff @beha's kopen....
Weer een andere maat, verklaart wel waarom er niks meer paste... Maar ik word er niet vrolijk van
Noh, ik heb alle maten wel gehad inmiddels geloof ikquote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
moest je op de kinderafdeling kijken ?of andersom?
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
ik zal het m'n buurman vragen, bij hem rot zelfs z'n kunstgebit uit z'n mond.
ik ben blij dat ik weer plakfoli op m'n raam heb, elke ochtend staat ie met z'n gore bek buiten bij mij naar binnen te kijken. Echt tot ik opsta, dan gaat ie weer naar binnen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Leuk, zo'n buurman.
Dan heb ik liever die van mij, die ziet er best leuk uit, én is schoon.
WTF??quote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
ik ben blij dat ik weer plakfoli op m'n raam heb, elke ochtend staat ie met z'n gore bek buiten bij mij naar binnen te kijken. Echt tot ik opsta, dan gaat ie weer naar binnen.
ja he!!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:42 schreef Brighteyes het volgende:
Trouwens echt wel een prachtige buik!
Ik heb me ingehouden, maar eigenlijk wilde ik er even aan zitten.![]()
ja echt hè! M'n overbuuf heeft er nog wat meer last van. Haar achtervolgd ie een soort. Als ze in de tuin is dan staat hij opeens ook in z'n tuin, loopt ze door naar voren staat ie opeens ook bij de voordeur. Echt ik kan nog wel meer verzinnen, maar het is een eenzame vieze man.quote:
ja ik ook wel, al word ik steeds benauwder, hoe ga ik dat straks doen met 2 kinderen???quote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:51 schreef Sonnetje85 het volgende:
je heb een mooie buik tico!
gewoon nog maar drie wekenben benieuwd naar je meisje!
kan k me ook wel voorstellen!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
ja ik ook wel, al word ik steeds benauwder, hoe ga ik dat straks doen met 2 kinderen???
je groeit er vanzelf in, tis net als met een zwangerschapquote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
ja ik ook wel, al word ik steeds benauwder, hoe ga ik dat straks doen met 2 kinderen???
Agreed!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:58 schreef simmu het volgende:
[..]
je groeit er vanzelf in, tis net als met een zwangerschap
Dat woordje 'vast' hè, dat doet geen goed nuquote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:58 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
kan k me ook wel voorstellen!
komt vast goed!
Yuk! *rilt*quote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
ja echt hè! M'n overbuuf heeft er nog wat meer last van. Haar achtervolgd ie een soort. Als ze in de tuin is dan staat hij opeens ook in z'n tuin, loopt ze door naar voren staat ie opeens ook bij de voordeur. Echt ik kan nog wel meer verzinnen, maar het is een eenzame vieze man.
lastig is maar net wat je gewent bent. We hebben er zelf voor gekozen, en ja we mopperen wel eens dat het niet de meest ideale manier is, maar aan de andere kant is het ook gewoon een gevolg van onze manier van "aanpak".quote:Op vrijdag 30 juli 2010 21:31 schreef Saffier het volgende:
Balen van dat lastige slapen hoor. Ik ben blij dat Tobias daar altijd erg makkelijk in geweest is, en nog steeds is.
Veel plezier Incantrix!
Noh wat goed!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:35 schreef Brighteyes het volgende:
Buuf! De kinderkamers hebben horren!![]()
Plakhorren weliswaar, want op maat was er niet meer, maar waarom ik dit niet eerder gedaan heb?
En ik wilde nog wat zeggen... *damn*
Hoiquote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:41 schreef Kleurdoos het volgende:
ghihi ik had weer een Ouder aan de lijn @ work(geppie)
HOI!quote:
Hou opquote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Dat is bijna het leukste aan vakantie..als je weer thuiskomt
Minus de was dan
Da's mooiquote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:57 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
HOI!
mede dankzij jou weer een bonus van 80 eur bovenop mn gewone uurloon (voor 4 uurtjes werk, hartelijk behenkt harry!) t zal fascinerend worden als mn baas mijn gesprekken gaat naluisteren
idd, achja, ze zal vast niet luisteren.. ik lul zoveel dat mijn gesprekken slaapwekkend zijnquote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:01 schreef geppie het volgende:
[..]
Da's mooi![]()
Ja die baas zal wel denken...
oh ja, alleen daarom is vakantie leuk. Om weer thuis te komenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:55 schreef Spuuglokje het volgende:
Oh liefjes, het is zo fijn om weer thuis te zijn!![]()
WTF?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:01 schreef huuphuup het volgende:
Hoi!!
oh bahbah Tico je buurman
wij hebben hier ook zo'n geep die steeds praat en dan pas nadenkt. Sukkel"kijk dr nou zitten dan met dat pijpmondje!
"
ehm... hallo? je hebt het over mijn kind ja.... gelukkig was mn buuf er ook niet bepaald van gecharmeerd![]()
(voor TF, buurman A.)
Oh en we waren bij de Efteling vandaag en het was geweldig!
Dus voor straf heb je dr vier keer opgegeven voor een abo?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:06 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
idd, achja, ze zal vast niet luisteren.. ik lul zoveel dat mijn gesprekken slaapwekkend zijn
EN GEPPIE ZEI DAT MIJN STEM RAAR WAS
Dat heb ik nou nooit begrepen. Ik heb nooit zin om naar huis te gaan als ik op vakantie ben (geweest). Vakantie vind ik heerlijk, helaas gaan we de laatste jaren maar 2 weken weg (in het verleden meestal 4 en van mij mag het nog langer).quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:06 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
oh ja, alleen daarom is vakantie leuk. Om weer thuis te komen
nah ze had verwacht dat ik anders klonk (als een losgeslagen projectiel waarschijnlijk, foklikequote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:07 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Dus voor straf heb je dr vier keer opgegeven voor een abo?
ik vond niets mis met je stemmaar misschien klink je door de foon wel heul anders...
hij spoort niet... echt... geen leven en geen vrienden ofzo daar gaat t steeds meer op lijken.quote:
Ik had ergens gelezen over je ietwat vreemdequote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:06 schreef Kleurdoos het volgende:
en zo grappig dat je gelijk vroeg of ik kleurdoos was, beetje mazzel dat je ook echt moi qaan de lijn hebt gekregen ;o want dat was een kans van 1 op 12![]()
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:08 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
nah ze had verwacht dat ik anders klonk (als een losgeslagen projectiel waarschijnlijk, foklike)
Ha en nu zit je een jaar avst aan een abboquote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:09 schreef geppie het volgende:
[..]
Ik had ergens gelezen over je ietwat vreemdevoornaam en die herkende ik meteen. Meestal ben ik niet zo scherp en poeier ik al die verkoopmensen af.
Echt?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:08 schreef Grijs het volgende:
[..]
Dat heb ik nou nooit begrepen. Ik heb nooit zin om naar huis te gaan als ik op vakantie ben (geweest). Vakantie vind ik heerlijk, helaas gaan we de laatste jaren maar 2 weken weg (in het verleden meestal 4 en van mij mag het nog langer).
Whehe nou dat doe ik serieus ookquote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:09 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hahaha
misschien verwachtte ze dat je HULLO!!zou zeggen
Het hangt er voor mij een beetje vanaf. Een rondreis met hotels enzo en steeds uitstapjes en dat soort dingen hou ik best een maand vol, wel langer ook. Heerlijkquote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:12 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Echt?![]()
ik zou echt diep droevig worden van 4 weken vakantie. Ik zal wel naar verkeerde plekken gaan ofzo hoor. ik zou in een huis al wel langer kunnen eventueel. Maar een tent of caravan
ik geloof 7.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:13 schreef innepin het volgende:
KD, hoeveel Foksters heb je inmiddels al geronseld voor je werk?
O, heerlijk in de vouwwagen. Lekker allerlei dingen doen waar je zin in hebt, geen rekening houden met allerlei afspraken, geen post (administratie), geen tv, geen computer, eindelijk tijd voor spelletjes, naar bed als het buiten te donker of te koud wordt en er weer uit als het te warm wordt, niet op de klok hoeven te letten, daar geniet ik van!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:12 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Echt?![]()
ik zou echt diep droevig worden van 4 weken vakantie. Ik zal wel naar verkeerde plekken gaan ofzo hoor. ik zou in een huis al wel langer kunnen eventueel. Maar een tent of caravan
Diep droevig, precies!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:12 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Echt?![]()
O, maar met meer dan 3 weken vakantie ga ik ook niet op 1 camping staan, maar gaan we nog ergens anders heen. Heb je 2 vakanties in 1 en het lijkt gelijk 4x zolang!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:15 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Het hangt er voor mij een beetje vanaf. Een rondreis met hotels enzo en steeds uitstapjes en dat soort dingen hou ik best een maand vol, wel langer ook. Heerlijk
maar op een camping in zo'n stacaravan/huisje, zo'n luxe zeg maar, zo'n sleurhut, ga ik me na 2 weken echt storen aan alles wat ik niet heb zeg maar. De kaasschaaf die je mist, de vriezer, je badspulletjes, dat soort dingen. Na 3 weken zit ik echt wel aan mn max en heb k de camping en omgeving ook wel een beetje gezien.
De dag dat wij onze vouwwagen verkochten is echt een van de gelukkigsten van mijn leven.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:16 schreef Grijs het volgende:
[..]
O, heerlijk in de vouwwagen. Lekker allerlei dingen doen waar je zin in hebt, geen rekening houden met allerlei afspraken, geen post (administratie), geen tv, geen computer, eindelijk tijd voor spelletjes, naar bed als het buiten te donker of te koud wordt en er weer uit als het te warm wordt, niet op de klok hoeven te letten, daar geniet ik van!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja dat maakt het al wel weer anders. Hoewel het toch niet zo hoeft van mij geloof ik, langer dan 3 weken.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:19 schreef Grijs het volgende:
[..]
O, maar met meer dan 3 weken vakantie ga ik ook niet op 1 camping staan, maar gaan we nog ergens anders heen. Heb je 2 vakanties in 1 en het lijkt gelijk 4x zolang!
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:21 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
De dag dat wij onze vouwwagen verkochten is echt een van de gelukkigsten van mijn leven.Verschrikkelijk. alles klam, maar 3 pitten met koken, niks omhanden, in de rij voor de douche, vroeg naar bed moeten omdat het koud/donker/vergeven van muggen is
Nope, niks voor mij.
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:27 schreef Grijs het volgende:
[..]Grappig hoe iedereen dat dan weer anders ervaart!
Met meer dan 3 pitten kook ik toch al nooit (ik heb we hebben op vakantie genoeg aan mijn ons 2-pits gasstelletje)
Wij houden er ook van om steden te bekijken. Met kinderen gaat dat natuurlijk wel wat lastiger dan met z'n 2-en, maar wij trekken er regelmatig op uit om de omgeving te bekijken. Vorig jaar bijv. een dagje naar Arles geweest en een dagje naar Avignon. We gaan trouwens wel altijd naar Frankrijk (mijn man wil niet ergens anders naartoe), maar niet steeds naar dezelfde streek. En we reserveren nooit. We weten ook nu nog niet waar we (in Frankrijk) naartoe gaan.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:25 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja dat maakt het al wel weer anders. Hoewel het toch niet zo hoeft van mij geloof ik, langer dan 3 weken.
Maar toegegeven, ik ben sowieso eigenlijk meer een steden/landen reizer zeg maar. Ik maak liever rondreizen dan de typische zomervakantiereizen. Die laatste vind ik ook lekker hoor! Maar de eerste oefmaar goed, daar heb k het geld niet voor
niet voor wat ik wil althans. (China/Mongolië/Japan/Korea)
oh, als je van natuur enzo houdt is de Auvergne misschien wel leuk.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:32 schreef Grijs het volgende:
[..]
Wij houden er ook van om steden te bekijken. Met kinderen gaat dat natuurlijk wel wat lastiger dan met z'n 2-en, maar wij trekken er regelmatig op uit om de omgeving te bekijken. Vorig jaar bijv. een dagje naar Arles geweest en een dagje naar Avignon. We gaan trouwens wel altijd naar Frankrijk (mijn man wil niet ergens anders naartoe), maar niet steeds naar dezelfde streek. En we reserveren nooit. We weten ook nu nog niet waar we (in Frankrijk) naartoe gaan.
nja roadtrip is niet het goeie woord eigk. Maar meer van stadje naar stadje rijden, of van blokhut naar blokhut danquote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:37 schreef debuurvrouw het volgende:
daar zou ik dus ook niet tegen kunnen. Ik moet wel een beetje doel hebben. zomaar wat rijden is echt niks voor mij. Ik zoek dus vantevoren op internet enzo.
Steden bezoeken vind ik dus wél leuk. Nou ja, als het maar een beetje volgeplanned is. En gewoon een beetje up-tempo. 4 dagen ofzo, en dan weer weg. volgende keer weer verder.
Zweden is juist superkindvriendelijk.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:36 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh, als je van natuur enzo houdt is de Auvergne misschien wel leuk.
En Aurillac is een leuk stadje om te bezoeken daargewoon om rond te slenteren en op een terrasje te zitten.
Ik wil eerlijk gezegd ook alleen maar naar Frankrijk. Vooruit, Italië mag ook maar frankrijk is veruit favoriet.
Ik heb gewoon helemaal niets met Spanje/Portugal/Duitsland etc.
Hoewel ik eerlijk gezegd wel heel erg graag ooit eens een roadtrip door Zweden zou willen makenmét kinderen. Maar dat wordt wel een lastig verhaal denk ik. Misschien maar een gewone vakantie in Zweden dan ofzo.
Mwoah, korte rukjes moet wel kunnen toch? uurtje of drie? dan ben je al een end hoor.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:41 schreef huuphuup het volgende:
Ja kindvriendelijk wel, maar zoveel in een auto zitten is misschien weer minder kindvriendelijk ofzo.
En dan weer langsIndiska
en Ordnin & Reda en en en nog veel meer
Niet dan?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:46 schreef huuphuup het volgende:
gaan jullie altijd die kant uit Buuf?
s misschien nog wel dichterbij ook dan Frankrijk vanuit die kant van t land![]()
wel supertofik wil heel graag een keer, maar B. denkt geloof ik nog dat t in Zweden altijd koud is
die moet nog even overtuigd worden.
Dat vetgedrukte geldt ook voor mijn man. Lijkt mij ook wel eens leuk om naar Zweden of Finland te gaan. Nadeel voor mijn man is trouwens ook dat ze daar geen Frans sprekenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:46 schreef huuphuup het volgende:
gaan jullie altijd die kant uit Buuf?
s misschien nog wel dichterbij ook dan Frankrijk vanuit die kant van t land![]()
wel supertofik wil heel graag een keer, maar B. denkt geloof ik nog dat t in Zweden altijd koud is
die moet nog even overtuigd worden.
oh nais! goed geregeldquote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:47 schreef debuurvrouw het volgende:
Mijn papa is met een zweedse getrouwd en ze hebben een huis daar. daar gaan we dus wel eens naar toe. Evengoed 12 uur rijden hoor.
vloeibaarquote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:49 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh nais! goed geregeld![]()
dus je papa spreekt knäckebröds?
Nee, we beginnen altijd op tijd te bekijken waar er campings in de buurt zijn. We hebben wel een campinggids mee en als er een camping aangegeven staat, dan zijn er in Frankrijk meestal ook nog wel een paar andere in de buurt.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:51 schreef krijtlijk het volgende:
Grijs, ben je dan niet bang dat je aan het eind van de reis met vermoeide/verveelde kinderen in de auto zit en dat je dan geen camping kan vinden? Om die reden hebben we nu toch maar een camping gereserveerd, maar het is dan ook onze eerste keer op vakantie met kind.
Wij gaan naar het Loire-dal. Mijn zus en ik hebben daar 14 jaar geleden echt een rot vakantie gehad omdat mijn ouders ons te jong vonden om alleen op de camping te laten en moesten dus mee om al die kastelen in de omgeving (en dat zijn er veel) te bekijken. Nu ga ik er zelf heen, 14 jaar later kan al die kastelen wél waarderen hoop ik
Wij hadden dat precies zo in gedachten, campinggids mee en we redden het wel.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:57 schreef Grijs het volgende:
[..]
Nee, we beginnen altijd op tijd te bekijken waar er campings in de buurt zijn. We hebben wel een campinggids mee en als er een camping aangegeven staat, dan zijn er in Frankrijk meestal ook nog wel een paar andere in de buurt.
We hebben wel een keer getwijfeld bij het overnachten of we dat op de camping of in een hotelletje zouden doen (na de hele dag in de regen te hebben gereden). Uiteindelijk op een camping gestaan (waar een hotel pal voor stond, dus tot het einde toe getwijfeld) waar het juist droog was geworden. De hele nacht droog geweest en toen alles weer ingepakt was, begon het weer te regenen...
We staan meestal op 2 of 3 sterren-campings en die zijn lang niet altijd (allemaal) vol.
zeker herkenbaar!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:56 schreef huuphuup het volgende:
hihihi ik moest hieraan denken Krijtlijk
'en bij ieder bosje hooi, riep mn moeder oh wat mooi!'
'khad liever op de camping willen blijven'
Mss gaat het wel extra goed met hcg erin.quote:Maak van bloem en koude melk een papje, niet te dun, niet te dik. Smeer het mengsel op de brandwond en laat het drogen en hard worden. Daarna kan je het er af halen en heb je geen (na)pijn meer. Te gebruiken bij oppervlakkige brandwondjes.
- Wouter
Insmeren met slaolie uit een potje waarbij ook enkele lelies (de gehele bloem)zijn gevoegd.
- Mathieu Box
Het klinkt misschien raar maar als je over een brandwond plast doet het even heel erg pijn om dat het warm is maar erna is de pijn meteen een stuk minder! --------------------------------------- Ook handig als je hand verbrand moet je over je haren wrijven. Dan doet het erna niet meer zoveel pijn.
- Marly
quote:Gelijk na de normale behandeling (met koud stromend water 10 a 20 minuten) een verse aardappelschil op de brandwond leggen. Hiermee wordt blaarvorming voorkomen.
- Arjan
Honing! Evt onder een compres. Het beste is Manuka-honing, van de bloesem van teatree, te krijgen bij de natuurwinkel van merk de Traay. Honing schijnt het helingsproces te versnellen en minder of geen littekens achter te laten.
- Marije van der Nat
Smeer bij lichte brandwonden tandpasta over de wond en de pijn is zo verdwenen.
- ageeth
Flink gebrand aan een oven, koekepan, hete uitlaat of iets dergelijks. Brandwond insmeren met mosterd. Dit haald het brandende gevoel weg, en zorgt ervoor dat de huid weer hersteld en vaak blijft er ook geen litteken of pigmentvlek over.
- Theo de Haan
quote:Bij kleine brandwondjes de plek dik insmeren met tandpasta (liefst met mint) en erop laten zitten. Na een tijdje zal het brandende gevoel afnemen en door de tandpasta krijg je verkoeling en je houdt er geen blaar aan over.
- Evita
Op kleine brandwondjes smeer ik altijd kwark of volle yoghurt. Dit werkt verkoelend en verzachtend voor de huid.
- Claudia
Een aloë vera plantje helpt goed bij brandwondjes (bv van een strijkijzer). Een blaadje van de plant afsnijden en het vocht eruit knijpen en op de brandwond doen, binnen de korste tijd geneest het. Heb het zelf al geprobeert op een wond van een goed 5 cm. Echt de moeite waard!
- Nathalie
Als je je vingers of hand brandt aan b.v. een kaars of een sigaret, wrijf dan de verbrande plek meteen tegen je oorlel en de pijn verdwijnt als sneeuw voor de zon. Er vormt zich dan ook geen blaar.
- S. Pèrsons
Honing helpt goed bij brandwondjes. Het voorkomt blaren en littekens en geneest sneller.
- Ine
Als je je aan de strijkbout of onder het koken vetspatjes of aan de oven enz brand doe er een dik laagje gewone tandpasta op laat het op drogen en het laten zitten tot de dag erna dan heb je nergens geen last meer van.
- Kitty Bartels
Ten eerste altijd een tijdje afkoelen onder stromend lauw water! Daarna een paar druppeltjes lavendelolie (= etherische olie) op de plek smeren. Of de aangedane plek in een bos lavendelbloempjes steken, maar dat zal niet altijd in de buurt zijn!
- yvonne
Indien je een brandwondje oploopt, de hand een klein beetje vochtig maken onder de koude kraan en direct poedersuiker op het wondje aanbrengen. Dit trekt meteen de brand eruit.
- Mark
Smeer meteen na het verbranden wat trandpasta op de wond. Dit trekt de brand eruit en er komt geen blaar. deze tip heb ik van een oud spaans mannetje en bij mij hielp het echt!!!
- Dorien
Breek een ei vang de dooier op in een kopje. Neem nu voorzichtig het witte vliesje wat in de eier schaal zit en legt dat op de brandwond binnen 5 min. pijn weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |