Eens. Ergens is het wel logisch, want je wilt als beginnende hardloper eerst weten of het hardlopen wel wat voor je is, voor je een dure outfit aanschaft, maar anderzijds kunnen juist slechte schoenen ervoor zorgen dat je het hardlopen moet opgeven.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:40 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Besparen op schoenen is echt zo slecht.
Zelfde als besparen op matrassen. Zoiets koop je omdat je je lichaam wilt sparen.
Aan hardlopen kan echt vrij weinig fout gaan hoor... tenzij je ooit een keer een knie-operatie hebt gehad ofzo, zie ik niet wat er mis kan gaan? Conditie bouw je heel snel op. Binnen no-time ben je lekker 45min aan het rennen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Eens. Ergens is het wel logisch, want je wilt als beginnende hardloper eerst weten of het hardlopen wel wat voor je is, voor je een dure outfit aanschaft, maar anderzijds kunnen juist slechte schoenen ervoor zorgen dat je het hardlopen moet opgeven.
Ik denk dat het wel belangrijk is dat je - in ieder geval als je merkt dat je pijn krijgt - eens gaat kijken naar goed schoeisel. De één zal niet zo snel pijn krijgen, de ander misschien wel.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:19 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Aan hardlopen kan echt vrij weinig fout gaan hoor... tenzij je ooit een keer een knie-operatie hebt gehad ofzo, zie ik niet wat er mis kan gaan? Conditie bouw je heel snel op. Binnen no-time ben je lekker 45min aan het rennen.
Ja, daar zit ik ook tegenaan te hikken. Wilde hem vandaag gaan lopen, maar had enorme hoofdpijn toen ik thuiskwam en het regende.. dus nu maar even uitstellen tot vrijdagmiddag, dan heb ik weer tijd. Maar het idee alquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:43 schreef Sts het volgende:
Les 19 is ook weer achter de rug. Ik zie wel al op tegen les 20, 4 x 8Pff. Maar in het ergste geval ga ik het gewoon net zo vaak proberen tot het lukt.
Yeah right! Niet dus....ik zou zeggen praat eens met ervaren lopers of trainers....quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:19 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Aan hardlopen kan echt vrij weinig fout gaan hoor...
Nee.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 23:09 schreef Fanta-stick het volgende:
Ey ik ren nu met Nike Airmax(want dat zijn oorspronkelijk hardloopschoenen) maar zijn ze wel goed genoeg?
Nou, ik wou niet zulke dure schoenen omdat ik mezelf ken en had verwacht dat ik het niet lang vol zou houden.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:40 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Zelfde als besparen op matrassen. Zoiets koop je omdat je je lichaam wilt sparen. Snap ook echt niet dat mensen zoiets doen?
Hangt van je loopstijl af. Elke loopschoen heeft de meeste demping in de hak zitten. Leuk voor mensen die op de hak landen, maar midden- en voorvoetlanders hebben er niet zoveel aan. Zelf ben ik een middenvoetlander en zou prima met 'el-cheapo-matig-dempende-schoenen' kunnen lopen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:40 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Zelfde als besparen op matrassen. Zoiets koop je omdat je je lichaam wilt sparen. Snap ook echt niet dat mensen zoiets doen?
Ervaren lopers ja... het gaat hier om mensen die 3-4 x / week even gaan rennen om de conditie op te krikkenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 23:07 schreef joers1 het volgende:
[..]
Yeah right! Niet dus....ik zou zeggen praat eens met ervaren lopers of trainers....
Je kunt wel blessures oplopen door bijv. verkeerd schoeisel of een verkeerde looptechniek of overbelasting of of of..., waardoor je het lopen moet opgeven of dénkt het te moeten opgeven.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:19 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Aan hardlopen kan echt vrij weinig fout gaan hoor... tenzij je ooit een keer een knie-operatie hebt gehad ofzo, zie ik niet wat er mis kan gaan? Conditie bouw je heel snel op. Binnen no-time ben je lekker 45min aan het rennen.
60 euro is nog steeds goedkoop voor hardloopschoenenquote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:02 schreef Marloes het volgende:
[..]
Nou, ik wou niet zulke dure schoenen omdat ik mezelf ken en had verwacht dat ik het niet lang vol zou houden.
Ze waren afgeprijsd van 60 naar 35, 60 vind ik niet echt goedkoop. Bovendien lopen ze prima, dus ik zie het niet echt als een besparing achteraf
19 ga ik vandaag doenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:43 schreef Sts het volgende:
Les 19 is ook weer achter de rug. Ik zie wel al op tegen les 20, 4 x 8Pff. Maar in het ergste geval ga ik het gewoon net zo vaak proberen tot het lukt.
Asics, yep.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
19 ga ik vandaag doen
en goeie schoenen moet je geld aan uit geven..
de mijne waren goedkoop: 135 euro
quote:Werkt de roze kleur motiverend voor jou?Op woensdag 20 oktober 2010 17:46 schreef Seraphina85 het volgende:
^^^ Me too. Met roze. Werkt motiverend voor mij. Vandaag nauwelijks spierpijn. Echt heerlijk! Morgen les 3 en als mijn spiertjes lief blijven doen kan ik zaterdag lekker gaan schaatsen
.
quote:Ja, precies zoals het er staatOp woensdag 20 oktober 2010 18:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Werkt de roze kleur motiverend voor jou?.
quote:Ik heb die schoenen echt met mijn ogen dicht gekozen.Op woensdag 20 oktober 2010 19:01 schreef Seraphina85 het volgende:
[..]
Ja, precies zoals het er staat. Ik word gewoon blij van de schoenen.
quote:Oh, ik was zelf ook voor roze of paars ofzo gegaan als er een paar was dat geschikt voor me wasOp woensdag 20 oktober 2010 20:36 schreef Seraphina85 het volgende:
Om even duidelijk te maken: ik heb mijn schoenen niet gekozen omdat ze roze waren. Ze waren toevallig roze. Haha! Laat dat heel duidelijk zijn. Het was het eerste paar wat de verkoper voor me haalde, na mijn hardlopen en voeten te hebben bekeken. Daarna nog wat andere merken gepast ter vergelijking. Kortom: mijn schoenen zijn toevallig roze. Maar ja van dat roze word ik wèl blij.
quote:Bij mij met een cameraatje en een nephardloopstuk in de winkel. Leuk om te horen van die man waar hij naar keek en wat er aan de hand kan zijn. Het feit dat ik met ene voet iets scheef (naar binnen) loop, maakt niets uit. Ik ben gewoon assymmetrisch.Op woensdag 20 oktober 2010 22:27 schreef wormtrein het volgende:
Wat op zich wel interessant is om te weten tijdens het uitzoeken van schoenen, is de manier waarop je je voeten afwikkelt. Dat doen ze in winkels meestal met een lopende band + videocamera, zodat ze kunnen zien hoe je neerkomt op de grond en wat voor type zool daarbij hoort (in het geval van Asics met of zonder duomax bijvoorbeeld).
http://www.asics.nl/running/knowledge/wat-is-pronatie/
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 07:59 schreef James-Hetfield het volgende:
Gisteren les 27 gelopen.
Als 2e deel van de les moest je 20 minuten lopen.
Heb er een kwartier zonder problemen bij aan kunnen plakken
En kon na dat kwartier nog wel door blijven lopen.
Nooit gedacht zo'n conditie te zullen hebben.
Nu alleen nog iets tegen spierpijn vinden
Pfff, voel het stiekem toch wel een beetje.
quote:Wat goed!!!Op donderdag 21 oktober 2010 07:59 schreef James-Hetfield het volgende:
Gisteren les 27 gelopen.
Als 2e deel van de les moest je 20 minuten lopen.
Heb er een kwartier zonder problemen bij aan kunnen plakken
En kon na dat kwartier nog wel door blijven lopen.
Nooit gedacht zo'n conditie te zullen hebben.
Nu alleen nog iets tegen spierpijn vinden
Pfff, voel het stiekem toch wel een beetje.
quote:Loop nu ongeveer een maand of 5.Op donderdag 21 oktober 2010 08:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]Super! Ik hoop dat ooit ook te kunnen
. Hoe lang ben je al bezig?
Ik heb de indruk dat Evy wel veel sneller opbouwt dan het beginnersschema van hardloopschema.nl.
quote:0-5 http://www.mediafire.com/folder/5mwbvilyjw443Op donderdag 21 oktober 2010 09:07 schreef ChipsZak. het volgende:
Heeft iemand die lessen van Evy nog? Ik was wel benieuwd, maar je kan ze niet meer downloaden geloof ik?
quote:Haal je zo. Ik loop het ook als ik ff een maandje goed train. Ik reken bij mezelf, als ik 5 km rond 25 minuten loop. Kan ik de 10 doen in een uurtje.
quote:Voor mij ook alleen Saucony's...2 maanden terug nieuw paar gekochtOp woensdag 20 oktober 2010 16:39 schreef mazaru het volgende:
Ik ren op Saucony's.
Heerlijke schoen!
[ afbeelding ]
quote:Heerlijke schoenen. Voor mij de ideale, maar dat zegt niets. da's voor iedereen andersOp vrijdag 22 oktober 2010 21:36 schreef joers1 het volgende:
[..]
Voor mij ook alleen Saucony's...2 maanden terug nieuw paar gekocht
Progrid Guide 2
[ afbeelding ]
quote:niet iedereen haalt dat zomaar, niet jezelf als maatstaaf nemen voor iedereenOp donderdag 21 oktober 2010 14:51 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Haal je zo. Ik loop het ook als ik ff een maandje goed train. Ik reken bij mezelf, als ik 5 km rond 25 minuten loop. Kan ik de 10 doen in een uurtje.
quote:Goed zoOp zaterdag 23 oktober 2010 13:41 schreef motorbloempje het volgende:
nou, daarnet ging niet vanzelf![]()
maar wel uitgelopen, les 20
quote:Hier ook idd.Op zaterdag 23 oktober 2010 16:34 schreef joers1 het volgende:
Ik dus ook...eerst uithoudingsvermogen...tempo komt daarna wel.
quote:Zal je verbazen hoe makkelijk het gaat en hoe trots je dan op jezelf bent!Op zondag 24 oktober 2010 11:33 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ben me mentaal aan het voorbereiden op Evy les 20 maar ik durf niet4x8 minuten
huuu.
quote:Ik heb het in ieder geval overleefd en het viel me best mee!Op zondag 24 oktober 2010 11:33 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ben me mentaal aan het voorbereiden op Evy les 20 maar ik durf niet4x8 minuten
huuu.
quote:Herkenbaar. Het mooie is dat je conditie ook best lang blijft, een restje.Op zondag 24 oktober 2010 11:17 schreef joers1 het volgende:
Dat gaat lekker he?
Toen ik begon was ik na 100m. lopen bekaf. Nu loop ik 5 tot 9 kilometer aaneen
quote:snelheid is nog niet van belang...het gaat om de afstand. Snelheid komt later wel, toch?Op zondag 24 oktober 2010 16:32 schreef Blurred86 het volgende:
Vanochtend 8.3 km gelopen met 9.6 km/u gemiddeld, de 10 km/u komt in zicht!
Op kortere afstanden (5 a 6 km) zit ik daar al wel boven, maar op langere stukken ben ik toch nog best traag, maar het gaat steeds beter
quote:zeker weten dat dat gaat lukken...respect hoor!Op zondag 24 oktober 2010 18:25 schreef wormtrein het volgende:
Ook weer een minuutje erbij geplakt, zit nu op 4x 7. T/m 5 minuten achter elkaar was het echt even opbouwen, maar ik merk dat nu 6/7 minuten echt makkelijker gaat en je sneller kunt doorpakken naar meer. Over een paar weekjes hoop ik de 30 minuten aan één stuk af te ronden
quote:Ik bedoel ook niet te zeggen dat ik mezelf als maatstaaf neem, maar als ik je zo hoor moet het geen probleem zijn en mijn gegevens waren meer als indicatie.Op zaterdag 23 oktober 2010 11:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
niet iedereen haalt dat zomaar, niet jezelf als maatstaaf nemen voor iedereen
maar ja, ik denk wel dat ik het ga halen ja, als ik nu al gewoon 10km/uur loop
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |